Konu: Oluşumların Örgütlenmesi  (Okunma sayısı 1791 defa)

#40 - 08.05.2021 12:53
birincisi; dediğin birleşme vs olayını, aile içinde capolar ayrı ayrı canlandırabiliyor olması. ikincisi, herkesin farklı amaçları, genellikle tek ve güçlü olma amaçları var.
üçüncüsü ise 4-5 ita-ame oluşumunun iç içe olması ciddi bir güç  yaratır ve bunu gören herkes o gücün içine dahil olmak isteyebilir. bu da sunucunun rol ekosistemini bozabilir. herkesin ita-ame oluşumu açması veya içinde olması sebebiyle.. ayrıca sunucu ortamının da buna müsait olduğunu sanmıyorum. gördüğüm kadarıyla zaten dediğin birleşmeyi valachi üstleniyor ve dengeliyor. olumlu yanı ise aynı örgütün içindeki rekabet olabilir.

örgüt içinde örgütlenme attardi zamanında kaldı.   :D

edit: diğer neden ise herkesin racon adam olma hevesi. kimse alt tabaka olmak istemiyor. ita-ame çarlarının çoğu takım elbiseli ciddi çarlar falan filan.. kimsenin kimseyle anlaşacağını sanmıyorum.
« Son Düzenleme: 08.05.2021 15:39 lastgunmobster »
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#41 - 08.05.2021 13:46
Bugün içinde buraya öyle uzun bir şey yazacağım ki, Downtown'da kartlar yeniden dağıtılacak...
Hmmm
6
Like
1
Hmmm tepkisini veren kullanıcı(lar):
lastgunmobster, Aureus, zift in kift, Thoros, shotofwhiskey, Wroxy,
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Like tepkisini veren kullanıcı(lar):
Canterino the DEEV,
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#42 - 08.05.2021 14:59
Bugün içinde buraya öyle uzun bir şey yazacağım ki, Downtown'da kartlar yeniden dağıtılacak...
Sen öyle bir yazı yaz ki beni bile hypelarsan bırak kartları, bu saatten sonra tüm çayları ben dağıtırım.
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#43 - 08.05.2021 16:15
birincisi; dediğin birleşme vs olayını, aile içinde capolar ayrı ayrı canlandırabiliyor olması. ikincisi, herkesin farklı amaçları, genellikle tek ve güçlü olma amaçları var.
üçüncüsü ise 4-5 ita-ame oluşumunun iç içe olması ciddi bir güç  yaratır ve bunu gören herkes o gücün içine dahil olmak isteyebilir. bu da sunucunun rol ekosistemini bozabilir. herkesin ita-ame oluşumu açması veya içinde olması sebebiyle. gördüğüm kadarıyla zaten dediğin birleşmeyi valachi üstleniyor ve dengeliyor. olumlu yanı ise aynı örgütün içindeki rekabet olabilir.

örgüt içinde örgütlenme attardi zamanında kaldı.   :D

Aile içindeki capolarla komisyon gibi bir yapıyı bir tutamayız. Aile içinde patron ne derse odur, komisyon böyle işlemez. Aile içindeki capoların hepsi aynı fikirde olsa bile son sözü patron söyler, sonucu patron için iyi olur ya da olmaz. İkinci dediğin, herkesin tek ve mutlak güç olmaya çalışması konusu belli bir kesim için doğru diyebilirim.

Son dediğin olayıysa anlamadım. Herkes dahil olmak isterse işbirliği artar ve herkes kazançlı çıkar. Belki böyle bir yapıyı kuran oluşumlar kendi aralarında kurallar koyar ve belli bir sayıda kişiyi alır, bu tamamen onların tercihi. Böyle bir yapının kurulma amacı zaten ciddi bir güç olmaktır. Oluşumlar kurallar koyar, uygular, birbirlerine destek olurlar; amaç budur. Sunucunun gidişatını bozacak bir durum göremiyorum. Savaş yerine iş birliği mi sunucu gidişatını bozar? Hayır, daha gerçekçi kılar. Sokakta birbirini vuran iki 'boss' görmektense birbirlerinin ellerini sıkan iki kişiyi görmeyi yeğlerim. Herkesin İtalyan Amerikan rolü yapma olayını anlamadım. Komisyon tarzı bir yapıyı farklı kurallar ve konseptler çerçevesinde de kurabilirsin. Kimsenin İtalyan Amerikan rolü yapmasına gerek yok böyle bir yapı için, sadece örnek veriyoruz biz.

ayrıca sunucu ortamının da buna müsait olduğunu sanmıyorum.
Sunucunun hazır olmamasından ziyade, ben böyle bir yapıyı kurabilecek kişileri göremiyorum. Bu işin altından kalkabilecek kişiler toplanırsa yakın zamanda bile böyle bir yapı kurulabilir. Kurulması kadar doğru şekilde işlemesi ve amacını yerine getirmesi de önemli tabi, burada da iş böyle bir yapılanmaya girecek oluşumlarda.

edit: diğer neden ise herkesin racon adam olma hevesi. kimse alt tabaka olmak istemiyor. ita-ame çarlarının çoğu takım elbiseli ciddi çarlar falan filan.. kimsenin kimseyle anlaşacağını sanmıyorum.
Katılıyorum. Konu üzerinde önceki mesajlarımda da bunu dile getirdim.

100
2
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
100 tepkisini veren kullanıcı(lar):
Aureus, lastgunmobster,
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#44 - 08.05.2021 18:14
edit: diğer neden ise herkesin racon adam olma hevesi. kimse alt tabaka olmak istemiyor. ita-ame çarlarının çoğu takım elbiseli ciddi çarlar falan filan.. kimsenin kimseyle anlaşacağını sanmıyorum.
Biz buna "altın keleş" rolü diyoruz. @Thoros
Haha
3
Like
1
Tepki yok
Tepki yok
Haha tepkisini veren kullanıcı(lar):
shotofwhiskey, lastgunmobster, Thoros,
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Like tepkisini veren kullanıcı(lar):
Thoros,
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#45 - 08.05.2021 20:14

Son dediğin olayıysa anlamadım. Herkes dahil olmak isterse işbirliği artar ve herkes kazançlı çıkar. Belki böyle bir yapıyı kuran oluşumlar kendi aralarında kurallar koyar ve belli bir sayıda kişiyi alır, bu tamamen onların tercihi. Böyle bir yapının kurulma amacı zaten ciddi bir güç olmaktır. Oluşumlar kurallar koyar, uygular, birbirlerine destek olurlar; amaç budur. Sunucunun gidişatını bozacak bir durum göremiyorum. Savaş yerine iş birliği mi sunucu gidişatını bozar? Hayır, daha gerçekçi kılar. Sokakta birbirini vuran iki 'boss' görmektense birbirlerinin ellerini sıkan iki kişiyi görmeyi yeğlerim. Herkesin İtalyan Amerikan rolü yapma olayını anlamadım. Komisyon tarzı bir yapıyı farklı kurallar ve konseptler çerçevesinde de kurabilirsin. Kimsenin İtalyan Amerikan rolü yapmasına gerek yok böyle bir yapı için, sadece örnek veriyoruz biz.

rosato, aynı konseptte yani ita-ame olan birliklerin neden lucky luciano'nun yaptığı gibi birleşmediğini sormuş. yani böyle bir komisyondan bahsediyoruz. lucky luciano' da italyan örgütlerini birkaç ayrı yapıya bölüp, kendisini de en başa yerleştirerek patronların patronu konumuna getirmişti. diğer farklı kültürlerden oluşan komisyon şehirde zaten mevcut değil mi? valachi'nin masası farklı kültür ve ailelerden oluşan içinde siyahi bile barındıran bir komisyon, masa. kısacası biz ita-amelerin böyle bir güç oluşturmasından bahsediyoruz. böyle bir güç oluşursa (yine tüm ita-ame birleşiminden bahsediyorum) diğerlerin de böyle bir gücün içinde yer almak isteyip, ita-ame oluşumu oluşturacabileceğinden, konseptlerin hepsinin ita-ame olabileceğinden bahsettim. ayrı konseptlerden oluşan komisyon şuan zaten var, valachi masası. rosato'nun konuda bahsettiği konu ita-amelerin lucky gibi bir komisyon oluşturması.


Aile içindeki capolarla komisyon gibi bir yapıyı bir tutamayız. Aile içinde patron ne derse odur, komisyon böyle işlemez. Aile içindeki capoların hepsi aynı fikirde olsa bile son sözü patron söyler, sonucu patron için iyi olur ya da olmaz. İkinci dediğin, herkesin tek ve mutlak güç olmaya çalışması konusu belli bir kesim için doğru diyebilirim.

yine ita-amelerin oluşturduğu bir komisyondan bahsedeceksek, (konunun açılma sebebi) capolar boss'a bağlı, doğru. ama kurulacak komisyonda, bölünen ailelerin başındaki kişiler de bu komisyonun başındaki kişiye bağlı olacak. yani komisyondaki aileler de patronların patronu olan kişiye bağlanacak. capolar zaten bunu yapıyor, ayrı aileler olmasalar da ayrı ekipler aracılığıyla. bu kısımda da bunu kast etmiştim. :) ama lucky'in yaptığı gibi değil de ondan esinlenerek böyle bir komisyon kurulup, ita-ame masası rolleri döndürebilir. fakat bu da savaşa engel olamaz, bu sefer anlaşamayan ita-ame patronlarının savaşlarını izleriz.
@Thoros

yine edit: bir sorun daha var. böyle bir yapının kurulmasına karar veren bir kişi, bu yapıyı nasıl oluşturacak? tek tek ita-ameleri dolaşıp "gelin birlik olalım, ticaret yapalım" diyerek bir yere varamaz. zaten kendi başına güç olan ita-ame birlikleri neden birleşmeyi kabul etsin ki? valachi gibi, yönetim kararıyla ve senaryosuyla ita-ameler birleştirilebilir, daha sonra oluşturulan ita-ameler de bu komisyona katılabilir, orası ayrı. her şey oldu bitti, ita-ameler komisyon oluşturdu diyelim. yine karşımıza farklı bir senaryo çıkıyor. valachi masası gücünü korumak isteyebilir. ita-ame masası ve şehirdeki diğer oluşumlar anlaşamayabilir, rekabet yine oluşur. ama iki boss'un el sıkışmasını şimdi ki rol ortamında da görebilirsin, anlaşma için böyle bir yapıya ihtiyaç var mı? düşünmek lazım.

« Son Düzenleme: 08.05.2021 20:36 lastgunmobster »
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#46 - 08.05.2021 21:58
rosato, aynı konseptte yani ita-ame olan birliklerin neden lucky luciano'nun yaptığı gibi birleşmediğini sormuş. yani böyle bir komisyondan bahsediyoruz. lucky luciano' da italyan örgütlerini birkaç ayrı yapıya bölüp, kendisini de en başa yerleştirerek patronların patronu konumuna getirmişti. diğer farklı kültürlerden oluşan komisyon şehirde zaten mevcut değil mi? valachi'nin masası farklı kültür ve ailelerden oluşan içinde siyahi bile barındıran bir komisyon, masa. kısacası biz ita-amelerin böyle bir güç oluşturmasından bahsediyoruz. böyle bir güç oluşursa (yine tüm ita-ame birleşiminden bahsediyorum) diğerlerin de böyle bir gücün içinde yer almak isteyip, ita-ame oluşumu oluşturacabileceğinden, konseptlerin hepsinin ita-ame olabileceğinden bahsettim. ayrı konseptlerden oluşan komisyon şuan zaten var, valachi masası. rosato'nun konuda bahsettiği konu ita-amelerin lucky gibi bir komisyon oluşturması.

Sizce sunuculardaki aynı konsepti taşıyan oluşumlar neden hiç birleşmiyor?

 Örneğin çoğu zaman 3-4 tane İtalyan mafyası görüyoruz. Konsepti aynı, işleyişleri farklı olabiliyor. Ama neden birleşip tek bir oluşum açmıyorlar? Patronluk yarışıysa tek patron olmasına gerek yok, komisyon üzerinden gidilebilir. Rekabete girilecek kimse kalmaz korkusuysa, özellikle de Vice şehri'nde böyle bir şey imkansız. Neden hiçkimse Lucky Luciano'nun yıllar önce yaptığı şeyi yapıp günümüzde bunu uygulamaya çalışmıyor?

Alıntı yapılan: Wikipedia
Güç oyunları
Masseria'nın gidişiyle Maranzano, New York'taki İtalyan suç örgütlerini Beş Aile'ye böldü. Anlaşmaları gereği Masseria'nın ailesi Luciano'ya verildi, ailenin adı Luciano olarak değiştirildi. Diğer dört aile patronları da Maranzano, Profaci, Gagliano ve Mangano oldu. Maranzano tüm patronlara tamamen eşit olacakları ve istedikleri gibi para kazanmalarına karışılmayacağı sözünü verdi. Fakat tüm mafya patronlarının buluştuğu bir toplantıda Maranzano kendisini capo di tutti capi, yani "başların başı", "patronların patronu" ya da "babaların babası" ilan etti. Ayrıca tüm ailelerin bölgelerini de kendi zevkine göre değiştirip karıştırdı.

Cosa Nostra'nın yeniden düzenlenişi
Maranzano'nun ölümüyle Luciano, Birleşik Devletler suç organizasyonlarının baskın gücü hâline geldi. Amerika'nın yeraltı organizasyonlarının hemen her noktasına erişebilir oldu, suç örgütlerinin kanunlarını, politikalarını ve aktivitelerini diğer patronlarla birlikte yönetir hale geldi. Ayrıca Luciano'un kendi suç ailesi de vardı, çok kazançlı bölgeleri yönetiyorlardı, bu bölgelerde yasadışı kumar, tefecilik ve haraç gibi yasadışı aktiviteleri kontrol ediyorlardı. Luciano kısa sürede işçi sendikaları üzerinde büyük söz sahibi olmaya başladı, ayrıca Manhattan Liman Bölgesi'nin, çöp toplama işlerinin, inşaat ve tekstil merkezi aktivitelerinin de kontrolünü ele almıştı.

Luciano capo di tutti capi unvanını lağvetti, bu unvanının aileler arasında sadece daha çok kan akmasına sebep olduğuna inanıyordu. Kendisini patronların patronu ilan edip diğer ailelerin hedefi olmaktansa gücünü gizli tutup diğer aileler üzerinde sakince söz sahibi oldu.

Rosato aynı konsepti taşıyan oluşumların neden birleşmediğini sormuş, örnek olarak da İtalyan-Amerikan demiş. Lucky Luciano üstte alıntıladığım şekilde capo di tutti capi unvanını kaldırdı, şuanda mafya içinde eski toprak patronlara saygı için söyleniyor sadece. Valachi'nin masası sadece hood onaylı birliklerin oturabildiği bir masa, sadece sunucu senaryosunda önemli yer tutan olaylara müdahale ediliyor. Belki yeni gelen Gentlemen's Social Club ile daha efektif olabilir ama o da yine sadece hood onaylı oluşumların işine yarar. Komisyon benzeri bir yapı kurulması için herkesin hood onaylı olmasına gerek yok. Daha küçük çaplı oluşumlar da kendi aralarında bu tür işlere girişebilirler, onları daha güçlü kılar.



yine ita-amelerin oluşturduğu bir komisyondan bahsedeceksek, (konunun açılma sebebi) capolar boss'a bağlı, doğru. ama kurulacak komisyonda, bölünen ailelerin başındaki kişiler de bu komisyonun başındaki kişiye bağlı olacak. yani komisyondaki aileler de patronların patronu olan kişiye bağlanacak. capolar zaten bunu yapıyor, ayrı aileler olmasalar da ayrı ekipler aracılığıyla. bu kısımda da bunu kast etmiştim. :) ama lucky'in yaptığı gibi değil de ondan esinlenerek böyle bir komisyon kurulup, ita-ame masası rolleri döndürebilir. fakat bu da savaşa engel olamaz, bu sefer anlaşamayan ita-ame patronlarının savaşlarını izleriz.
Konunun açılma sebebini üstte açıkladım. Komisyonun en büyük özelliği başında birinin olmamasıdır zaten. Kurallar koyulur, iş partnerleri bunları kabul eder, kuralların dışına çıkan cezalandırılır. Dediğin şey komisyon benzeri bir yapıdan çok Valachi masasını andırıyor, zaten sunucuda bir kişiye bağlı bir masa bulunuyor yani. Komisyon varken de savaşlar çıkar, oynadığımız oyun SA-MP olduğu sürece savaş her türlü çıkar. Bu tür yapılar kurulursa hemen hemen her gün görülen 'saygısızlık yaptı vurdum.' savaşları çıkmaz/daha az çıkar.

yine edit: bir sorun daha var. böyle bir yapının kurulmasına karar veren bir kişi, bu yapıyı nasıl oluşturacak? tek tek ita-ameleri dolaşıp "gelin birlik olalım, ticaret yapalım" diyerek bir yere varamaz. zaten kendi başına güç olan ita-ame birlikleri neden birleşmeyi kabul etsin ki? valachi gibi, yönetim kararıyla ve senaryosuyla ita-ameler birleştirilebilir, daha sonra oluşturulan ita-ameler de bu komisyona katılabilir, orası ayrı. her şey oldu bitti, ita-ameler komisyon oluşturdu diyelim. yine karşımıza farklı bir senaryo çıkıyor. valachi masası gücünü korumak isteyebilir. ita-ame masası ve şehirdeki diğer oluşumlar anlaşamayabilir, rekabet yine oluşur. ama iki boss'un el sıkışmasını şimdi ki rol ortamında da görebilirsin, anlaşma için böyle bir yapıya ihtiyaç var mı? düşünmek lazım.
Bu yapının nasıl ve hangi temeller üzerine oluşturulacağı iyice düşünülmeli. Oluşum kararını verdiği zaman fikrini diğer oluşumlarla paylaşır, paylaşmak için bin tane yol var, hepsini toplar mı yoksa tek tek mi gider orası kişiye bağlı. En basitinden birkaç örnek vereceğim oluşumlar arası yardımlaşmaya. Örneğin haftadaki yedi gün ortaklar arasında uygunca bölünür, bölündüğü şekilde her gün bir masa ortağı mekan açar/organizasyon düzenler, diğerleri mekan açmaz ve reklamda destek olup mekanı ziyaret eder. Bir savaş durumunda masadaki ortaklar birbirlerini kollar, silah satar. Hood onaylı oluşumlar böyle bir yapı oluşturacaklarsa şehri kendi aralarında bölgelere bölüp buradan ben haraç alacağım, şuradan sen haraç al diyebilir (Valachi masasında böyle bir şeyin yapıldığına henüz tanık olmadım.). Komisyona giriş için oluşum liderleri komisyona CK izinlerini verir, oluşumlar arası anlaşmazlıklarda oy birliğiyle anlaşmazlığı çıkartan oluşum liderine hit atılır. Verdiğim örneklerin bazıları 'komisyonumsu' bir yapı oluşturmadan da yapılabilir ama daha yavaş işler ve bir düzene binmez.

Niye güçlü bir oluşum komisyonda kendisinden güçsüzlerle ortak iş yapsın sorusuna gelelim. Yanlış hatırlamıyorsam önceki mesajlarımda bu konuya değinmiştim. Gerçekte bu tür oluşumlar neden kurulur? Savaşları engellemek, iş birliği vs. Ne kadar güçlü biri olursanız olun beyninize isabet eden bir mermide muhtemelen ölürsünüz (İbrahim Tatlıses special.). Yani ufak bir çete bile kaybedecek bir şeyi kalmamışsa şehirin en güçlü adamına hit atabilir, öldürebilir. Oyundaysa CK izni olaylarından ötürü bu mümkün değil. Rolsel sebebi ve temeli bana kalırsa budur.. Ne kadar güçlü olursanız olun savaş istemezsiniz. New York'taki beş aileden Genovese, Gambino aileleri diğerlerinden daha güçlü olmasına rağmen komisyonun içinde yer alıyorlar mesela. Çünkü güçlü olsalar da savaşlar onlara para kaybettirir, ölüm riski almak istemiyorlar. Şehirdeki oluşumlarla yakın olursanız planlarını daha iyi öğrenebilirsiniz, kendi çıkarlarınızı daha iyi koruyabilirsiniz. Komisyon gibi bir yapıda iki güçlü beş güçsüz oluşum olduğunu var sayalım. Güçlü oluşumlar kendilerini görünürde komisyon lideri yapmak yerine daha baskın rol oynayabilirler ama bunu rütbeye dökmezler, aynı Lucky Luciano'nun yaptığı gibi. Hem iş birliği içinde olup gücünüze güç katarsınız, hem de masa ortağı olduğunuz oluşumlara karşı daha baskın olduğunuzu hissettirebilirsiniz. Bu kişinin rol kapasitesine bağlı bir şey. Ayrıca kendi başınıza güç olsanız bile kimse gücünü sonsuza dek koruyamaz, elbette bir gün bir oluşum sizin kadar güçlenecek ve belki de sizin gücünüzü de geçecek. Bu yüzden bu tür yapılara kendi başına güçlü oluşumlar da dahil olabilir. Son söylediğin rekabet oluşma olayı zaten olması gereken bir şey. Rekabet her zaman olur, olmalı da zaten. Rekabet daha zevkli kılar. Sunucuda bugün el ele sıkışan oluşumlar iki hafta sonra @Aureus ve benim deyimimle 'altın keleş'cilik oynuyorlar. Anlaşma için şart değil ama sunucudaki illegal rol ortamına yeni bir soluk getireceği kesin.
Like
1
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Like tepkisini veren kullanıcı(lar):
lastgunmobster,
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#47 - 08.05.2021 22:07
tabii ki olabilir. dediklerin gerçekleşir ve düşünülmüş bir plan, senaryo, düzen gelirse zevk alabiliriz.
100
1
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
100 tepkisini veren kullanıcı(lar):
Thoros,
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#48 - 09.05.2021 01:01
@Rosato the Dripper uzun yazının devamına; bir de özet yazı yaz, okumaya üşenenler için :)
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#49 - 09.05.2021 16:29
Öncelikle herkese fikirlerini ve düşüncelerini paylaştığı için teşekkür ederim. Konuyu açarken basit yorumların gelmeyeceğini ve bu işlere ilgisi olan kişilerin yazacağını tahmin ediyordum ama bu kadar güzel tartışmalar beklemiyordum. Bir tanesiniz. Kendi fikrime gelirsek...

Ben de herkesin ortak noktalarını görüp bunlara katılıyorum. Şu anki düzende her ne kadar her oluşum kendi düzenini oturtmuş güzel güzel rollere devam etse de bu konuda görülen sorunların pek de büyük sorunlar olduğunu düşünmüyorum. Öncelikle şunu sormak lazım. Bir komisyon gerekiyor mu? Vice Şehri'nde yeni bir komisyon şart mı? Veya komisyonun olmaması rolleri kötü mü kılar? Tabii ki her sorunun cevabı hayır. Komisyon olmadan da gerçekten sunucudaki illegal örgütlerin iyi gittiğini düşünüyorum. Tabii bazı oluşumların yönetim biçimi en başta bir oyuncu kimliğimle baktığımda abartılı gelse de, her kral kendine göre kraliyetini idare eder diyerek bunu dert etmiyorum.

Bahsettiğim komisyon gerçekten de Lucky Luciano'nun yarattığı komisyon gibiydi ve amacım gerçekten bunun neden kurulmadığını sorgulamaktı. Genel yorumlara bakarsak birden fazla sebebi var. Sidik yarışları, herkesin bir numara olmak istemesi, Süleyman Çakır rolleri, konvoy baskınları, iç savaş tedirginliği, racon rolleri ve elbette illegallerin bunu gizlemeye ihtiyaç duymaması başlıca konular. Ancak şu açıdan bakmanızı istiyorum. Zaten gerçekte de komisyon öncesi durum böyleydi. Ortada bir düzen yoktu ve gerçekte de herkes bir numara olmaya çalışıyordu. Eğer ortaya Luciano gibi babalar çıkmasaydı ve bu figürler palazlanmasaydı Cosa Nostra denen şey çoktan yok olup gitmişti, yerine "Crazy Joe" Gallo gibi daha bireysel kariyer odaklı mafya üyeleri kalmış olacaktı. Ancak böyle bir şey olmadı ve yerine herkesin şarap ve ekmeğini bölüşmesi gerektiği, yoksa ortada bir ekmek kalmayacağının bilincinde olan suçlular yapılanması ortaya çıktı. Çünkü unutulmamalı ki, ekmek, yanında kültürü temsil eden şarap ile sunulmadığı sürece değersizdir.

En önemli çözüm: Kurallara bağlı kalmak
Ekmek teorisine kendi fikrimi de sunduğuma göre, gelelim bu olayın Roleplay dünyasında nasıl gerçekleşebileceğine. Bana kalırsa bu bir hayal değil. Bir komisyon kurabilmek için gerekli olan tek şey, yıllar önce bunu kurmuş ve düzenlemiş olan insanların kurallarına ciddi anlamda bir yeminle bağlı kalmak. Maalesef biz oyuncular olarak bu kuralları çok güzel yeniden yazdık, yorumladık, rehberlerle harmanladık ve üyelerimizin kafalarına bin bir farklı yöntemle soktuk. Ancak role adapte ederken nefsimize yenildik ve kuralları anlık hatalar sonucu hiçe saydık, zevk iştahımızla bunları bir kenara attık. Nasıl mı? Size kendi ailem olan San Fierro Ailesi'nden anlatayım.

San Fierro Suç Ailesi ve kuralları hiçe saymak
San Fierro Ailesi'ni ilk kurduğumuzda kafamızda belli kriterler vardı. New York mob örnek alınacak, komisyon kuralları sadeleştirilerek adapte edilecek ve benim yazdığım 25 oyuncudan biri bile dahil olmazsa kurulmayacaktı. Ciddi ciddi bir liste yapmıştık. "1- Rosato, 2-Vatansever, 3-Bluff, 4-Lutz..." gibi gidiyordu ve bu kişilerden biri bile dahil olmasaydı kurmayacaktık. Ancak listedeki iki oyuncunun gelmediği halde yine de kurduk. Kendi planımızla çelişmiştik. Bu ilk hataydı.

İkinci hata ise ailenin ilk patronu ve benim ilk karakterim olan Frank Abati'nin yaptığı bir hataydı. Rolde Consiglieri'sini dinlemeden bir tansiyon yüksekliği sonrasında (ki şehirdeki ikinci haftalarıydı) Luciano Fontana'yı vurdu ve San Fierro'daki depoya kaldırdı. Bakın bu mesela çok abartılı bir hataydı. Kurmak için aylar boyunca uğraştığımız ve kendimize göre AllStar üyelerle donattığımız bu aileyi, gerçek kurallara bağlı kalmadığımız için ikinci bir hata ile kritik bir sürece soktuk. Nitekim bu hatanın sonucunda ailenin patronu bir şekilde(?) öldürüldü ve büyük bir çıkmaza girdik.

Üçüncü hatamızdan önce ders çıkardığımızı zannettik. Ancak sonrasında aileyi rayına soksak da, yine de bir takım temel hatalar yaptığımızı farkediyorum. Patronların sürekli değişmesi, şahsi karakterlerin ön plana çıkması ve Cosa Nostra temelli olmamıza rağmen siyahi çetelerle uğraşmamız, iç ticaretimizdeki monotonluğu geçici yöntemlerle dağıtmaya çalışmamız gibi hatalar yaptık. Oysa eski bir mafya üyesi, sonradan itirafçı olan John Alite'nin Gotti hakkında yaptığı yorumu bilmemize rağmen role adapte etseydik böyle hatalar yapmazdık. Kendisi şöyle demişti: "John Gotti sadece kendisini yüceltti. Oysa Cosa Nostra kişilerden daha üstün durumda kalmalıydı. Figürler değil, ailenin kendisi önemli olmalıydı." Dikkat çekmek istediğim noktayı anlatabiliyor muyum? Bu anlattıklarımı anlatma sebebim bir üstteki "En önemli çözüm" bölümünü desteklemek. Bunu kendi hatalarımızla anlatmak istemem de hem bazı konulara ışık tutmak, hem de pratikteki önemine vurgu yapmak.

 Peki bu hatalar olmasaydı? İşte o zaman bu başlığı açmamış olurdum diye düşünüyorum. Zira San Fierro ailesi planlandığı gibi yönetilseydi şimdiye çoktan gerçek komisyonumuzu kurmuştuk.

Yani? Yapılabilir mi, yapılamaz mı?
Belli kurallara bağlı kalındığını varsaydığımızda, elbette yapılabilir. Ancak detaylara çok dikkat etmek gerekiyor. Bana göre 10 maddeye uyulduğu taktirde yapılabilir.

1. En az beş patron olmalı. Böylece oylamalarda sayı üstünlüğü ön planda tutulur ve bu da ikna rollerini yükseltir.

2. Associate ve altındaki rütbeler asla sistemsel olarak birliğe alınmamalı ve aile bu kişilerin arkasında durmamalı. Gerçekte olduğu gibi sadece yeminli üyeler bu komisyon tarafından korunma altına alınır. Associate üyeler gerçek hayatta en çok para kazandıran kişilerdir çünkü amaçları kazanmaktır. Kazandır kazan kuralı da buradan gelmektedir. Ama günümüzde her üye Associate başladığı için para sadece tax günlerine kadar biriktirilen paydaylerden geliyor.

3. Her patronun birer Consiglieri'si olmalı. Her ne kadar oylama usulü gitse de, bir komisyonu ayakta tutan dinamikler Consiglieri'ilerin beyni üzerine kuruludur. İkinci adamlar olmasaydı birinci adamlar çok hata yapardı. Şöyle açıklayabiliriz. Bir Consiglieri çok zeki olmak zorunda değildir. Tek yapması gereken bir sürü tavsiye vermektir. Ki patron karakter bu fikirlerin arasında bir filtre açıp temizlerini çekebilsin. Yani bir Consiglieri'nin görevi harika fikirler vermek değil, çok fikir vermektir.

4. Her aile yatırım yapmak zorunda. Komisyon mantığında bu bir kardeşlik ortamı değil, tamamen ticari bir ortaklıktır ve ticari ortaklıklara sermaye yatırmak gerekir.

5. Patronlara basın ve çatışma/infaz yasağı gelmeli. Bu kuralı ihlal eden patronlar çoktan kendilerinin ve kendi ailesi içindeki yönetim ekibinin ölüm fermanlarını imzalamış olur. Televizyonda görünen veya elinde silah ile çatışmalara giren patronlar patron değildir. Sadece çatışma hevesiyle yanıp tutuşan senin benim gibi oyunculardır. (Bkz. John Scarpati karakterimle yaptığım roller. Büyük hatalardı.) Hatta bu patronlar kesinlikle infaz rollerine dahil olamazlar. Bir patronun isteyeceği en son şey bir cinayete birinci elden tanıklık etmektir. Ki insanlar böyle şeylerle tehlikeye girmemek adına patron koltuğuna geçiyorlar. Para yukarı gider, bok aşağı kuralı buradan gelir.

6. Konsepte bağlılık. Konseptin dışına çıkan herkes oluşumdan uzaklaştırılmalı. Buradaki skala çok geniş. Sakal uzatan Soldierlar, Outsiderlarla takılan Capolar, polislerle çatışan herhangi bir üyeler, barmen kızlardan kendine harem kurmuş patronlar. Klasmanı dışında takılan herkes. Bu kişiler konsepti baltaladığı sebebiyle oluşumdan uzaklaştırılmalı.

7. En az elli ev, on beş işyeri gayrimenkulü gerekliliği. Evlerin yirmi tanesi aileyle resmi bağlantıları olmayan üyelere ait olmalı ve birisi kaçırıldığında, infaz edileceğinde veya polisten saklanma durumlarında kullanılmalı. Kalan evler ise polislerin baskın yapabileceği türde evler olmalı ki, ara sıra polislere içi boş evler bırakılarak başarısız operasyonlar yaptırılabilsin.

8. Tekel olunacak yasal bir iş. Günümüzde New York'taki mafyanın favori işlerinden biri de cam temizliği işi. Gökdelenlerle dolu bu şehirde bu işte tekel olursanız yıllık gelirinizi hesaplamak için birden fazla hesap makinesi gerektirebilir. Sunucu bazlı düşünürsek, bir komisyonun tekel olması gereken iş tamirhane işidir. Bütün tamirhanelerin sahibi veya sessiz ortağı bu komisyon yetkilileri (patronlar değil) olmalıdır.

9. Para aklama mantığının oturması gerekir. Karakterlerin kazandığı her yasa dışı kuruş, yasal mekanlarda yıkanmalı ve aklanmalı. Ayrıca hiçbir karakter hiçbir para kazancından sonra hemen araba, ev gibi yerler alamaz.

10. Gayri resmi rütbeler. Bu en önemli kurallardan biri. Aslında rütbelerin arasına sıkıştırılan bazı gayri resmi rütbeler organize suç örgütlerinin işini oldukça kolaylaştırmaktadır. Örneğin türkçesi Serdümen diyebileceğimiz bir rütbe vardır ve bu rütbedeki üyeler komisyonun silah depolarından sorumludur. Üst rütbeliler hariç hiçbir üye kendi mekanlarında tüfek gibi ağır silahlar bulundurmazlar. Bir iş olduğunda bu kişiler devreye girer. Bunun dışında doberman, Iceman ve Manifesto'nun rol dünyasına kazandırdığı "Gudio" gibi rütbeler çeşitliliği artırmakla beraber hiyerarşiyi sarsılmaz bir hale getirebilecektir.

Bunlar herhangi bir yerde yazan kurallar değildir ancak şahsımın düşüncelerine göre "Perfect Comission" için olmazsa olmaz kurallardır.

Son söz
İyisiyle, kötüsüyle bütün bu yorumlamalarımıza baktığımızda aslında en önemli şeyin rol yapmaya verilen önem olduğunu görüyoruz. İster Cosa Nostra, ister MS13, ister Vagos MC kurun. Yapmanız gereken tek şey iyi bir rolcü olup bir tiyatrocu titizliği ile konseptinize yüzde yüz hakim olmaktır. Ancak şanssız olduğumuz bir şey var ki, bizler yabancı ülke tabanlı bir roleplay mantığı oyuncularıyız. Başkalarının kültürlerini ancak araştırarak öğreniyoruz ve uygulayabiliyoruz. Bu yüzdendir ki yıllar boyunca LSRP gibi sunucular Türk rolcüler tarafından örnek alındı ve yalan yanlış Türk sunucularına uyarlandı. Belki de bu yüzden biraz bir şey başarmış oyuncular hemen Polat Alemdar, Çakır rollerine bürünüyordur. Kim bilir? Sonuçta bunlarla büyüdük ve bunlardan etkilendik.

Özet: Tembel olmayın, bir role hazırlanırken tiyatrocu titizliği ile hazırlanın ve her ne kadar çok sevseniz de Türk yapımlarını yabancı ülke tabanlı oyun platformlarına yansıtmaya kalkışmayın. Yansıtacaksanız da, bir filtreden geçirin ve konsepte uyarlayın. Diğer türlü elindeki konseptin değerini bilmeyen ve boşu boşuna bir yerlere gelmiş oyuncular olarak görüleceksiniz ve rolcüler sizi bu şekilde hatırlayacak. "X, şu Çakır rolü yapan eleman." diye anılmak istemezsiniz.
100
19
Like
9
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
100 tepkisini veren kullanıcı(lar):
Kafkas, viekens, Wroxy, Thoros, Canterino the DEEV, zift in kift, Lord Xuneity, SoftwareTheLord,
Chevalier, Aureus, karizmatik devrimci, Stormcloak the Madman, HakanMaster, chikobyte, lastgunmobster, Bluff,
Suburra, bloo13, Quixes,
Tepki yok
Tepki yok
Like tepkisini veren kullanıcı(lar):
Canterino the DEEV, lastgunmobster, Lord Xuneity, SoftwareTheLord, Chevalier, Aureus, karizmatik devrimci, wolfusta,
Suburra,
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok