Konu: [Havacılık] Sabiha Gökçen'deki Pegasus kazası  (Okunma sayısı 219 defa)

0 Üye0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#0 - 09.02.2020 18:25
Bildiğiniz üzere birkaç gün önce Pegasus'a ait 737-800 bir kazaya karıştı, 3 kişi maalesef ki hayatını kaybettı. Vice RP'deki havacı arkadaşlar kaza hakkındaki görüşlerini bu kazadan paylaşabilirler.Ön rapor 1 aya, asıl rapor ise 6 ay içinde oluşturulurmuş deniyor.

-ABD'den yetkililer incelemelerini gerçekleştirdi
-Enkaz kaldırma çalışması başladı.
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#1 - 09.02.2020 18:41
Ölenlere rahmet, geride kalanlara acil şifa diliyorum. 180 kişinin yaralandığı bir kazadan bahsediyoruz açıkcası. Konuyla alakalı üç şüphe bulunduğunu okumuştum açıkcası. Böyle şüphelerin olması muhtemel, olabilirlik açısından yüksek.

Sabiha Gökçen'nin pisti eski bir pist ve yedek bir pisti bulunmuyor.
Alıntı
Birçok kaza kırım heyetinde uzman olarak yer alan eski Sivil Havacılık Genel Müdür Yardımcısı Oktay Erdağı ise Sabiha Gökçen Havalimanı’nda tek bir pist olduğunu, yedeği olmadığını hatırlattı. Erdağı, “Buradaki pist, ‘yorgun pist’. Uzun zamandır tam bakımı yapılmayan bir pist. Sürekli kullanılıyor. Yedek olmadığı için kapatılamıyor.

Bir diğer etmende yakıt tasarrufu olarak gösteriliyor.
Alıntı
Kazanın ardından birçok kişi, pilotların pisti pas geçmeyerek risk aldıklarını söyledi. Uzmanlar, bir kere pas geçmenin 30 dakikaya kadar sürebildiğini ve fazladan harcanacak yakıt masrafının pilotlar üzerinde baskı oluşturduğunu belirtti.

En son etmen olarak rüzgar makası denilen birşey varmış. Onunda konusunu alıntılayarak paylaşıyorum.
Alıntı
Pistten çıkma olayının ‘wind shear’ (rüzgâr makası) nedeniyle yaşanmış olabileceği de değerlendiriliyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, kazayı araştırmak üzere komisyon kurdu. Olay yerinde çalışmalarına devam eden komisyonun yaptığı ilk değerlendirmede, kazanın hem yatay hem de düşey düzlemlerde görülebilen rüzgâr makası nedeniyle yaşanmış olabileceği belirtildi. Özellikle alçak seviyelerde meydana gelen rüzgâr makasının, yan ve arka rüzgârda ani değişimlere sebep olabildiği biliniyor.
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#2 - 09.02.2020 18:59
Sabiha'nın 24 pusula başındaki pist sonu overshot alanının sadece IATA zorunluluklarına göre oluşturulduğu, önerilen uzunluğun neredeyse yarısını bile karşılamadığını söyleyenler var ancak bence ana sebep pist veya pilot kaynaklı olacak gibi duruyor
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#3 - 09.02.2020 20:46
Uçaklara ilgim fazlasıyla var ancak zamanında sanırım 2 sene önceydi yine Pegasus'a ait bir uçak pistten çıkmıştı Trabzon'da. Pegasus firmasıyla yolculuk yapmış birisi olarak şunuda söylemeliyim, Adamlar uçağı çok ilginç uçuruyorlar, piste sertçe inişi derken yolculuğu tehlikeye atan olaylar yaşatıyorlar. Bazı kesimlerde yeterli pilot sayısı olmadığı için sürekli pilotlarını çalıştırdıklarını, uykusuz halde sefere çıktıklarını söylüyorlar. Bu söylenti ne kadar doğru bilemem ama uçak yolculuklarında Pegasus firmasını tercih etmenizi pek önermem.
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


JSW

*
v2 Oyuncusu 2021 Yılbaşında OyundaydıKış Dönemi Rekorunda OyundaydıRoleplayer
#4 - 09.02.2020 21:27
Uçaklara ilgim fazlasıyla var ancak zamanında sanırım 2 sene önceydi yine Pegasus'a ait bir uçak pistten çıkmıştı Trabzon'da. Pegasus firmasıyla yolculuk yapmış birisi olarak şunuda söylemeliyim, Adamlar uçağı çok ilginç uçuruyorlar, piste sertçe inişi derken yolculuğu tehlikeye atan olaylar yaşatıyorlar. Bazı kesimlerde yeterli pilot sayısı olmadığı için sürekli pilotlarını çalıştırdıklarını, uykusuz halde sefere çıktıklarını söylüyorlar. Bu söylenti ne kadar doğru bilemem ama uçak yolculuklarında Pegasus firmasını tercih etmenizi pek önermem.
Dostum havacılıkla bütün kurallar kanla yazılmıştır diye bir laf var. Bu uçak kazası Pg (Pegasus) uçaklarına özel bir durum gibi lanse etmeni doğru bulmuyorum. O meydana bir sürü uçak iniş kalkış yapıyor, bir uçak kazasının gerçekleşebilmesi için birden fazla sebebin bir araya gelmesi gerekir ki bu kazada en önemli etken olarak hava şartlarının elverişsiz olmamasını öne sunabilirim. 737-800 sadece Pegasus kullanmıyor TK'nın filosunda onlarca 737 ve varyasyonları bulunuyor diğer şirketlerinde başına gelebilirdi bunu da unutmamak lazım.
Bir uçak iniş yaptıktan tekrar kalkış yapmaları için 20 dakikalık bir zamanları bulunuyor, havacılık sektörü içinde yapacağın 1 aylık staj bile sahadaki çalışanları anlamana yardımcı olacaktır. Pegasus öyle kötü bu böyle iyi, THY uçaklarının karıştığı uçaklar hakkında da bir araştırma yapabilirsin.
Havacılık alanında iki uçak arasında meydana gelen en büyük can kayıplı kaza yerde meydana gelmiştir bunu da unutmamak lazım.
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


JSW

*
v2 Oyuncusu 2021 Yılbaşında OyundaydıKış Dönemi Rekorunda OyundaydıRoleplayer
#5 - 09.02.2020 21:42
Ölenlere rahmet, geride kalanlara acil şifa diliyorum. 180 kişinin yaralandığı bir kazadan bahsediyoruz açıkcası. Konuyla alakalı üç şüphe bulunduğunu okumuştum açıkcası. Böyle şüphelerin olması muhtemel, olabilirlik açısından yüksek.

Sabiha Gökçen'nin pisti eski bir pist ve yedek bir pisti bulunmuyor.
Alıntı
Birçok kaza kırım heyetinde uzman olarak yer alan eski Sivil Havacılık Genel Müdür Yardımcısı Oktay Erdağı ise Sabiha Gökçen Havalimanı’nda tek bir pist olduğunu, yedeği olmadığını hatırlattı. Erdağı, “Buradaki pist, ‘yorgun pist’. Uzun zamandır tam bakımı yapılmayan bir pist. Sürekli kullanılıyor. Yedek olmadığı için kapatılamıyor.

Bir diğer etmende yakıt tasarrufu olarak gösteriliyor.
Alıntı
Kazanın ardından birçok kişi, pilotların pisti pas geçmeyerek risk aldıklarını söyledi. Uzmanlar, bir kere pas geçmenin 30 dakikaya kadar sürebildiğini ve fazladan harcanacak yakıt masrafının pilotlar üzerinde baskı oluşturduğunu belirtti.

En son etmen olarak rüzgar makası denilen birşey varmış. Onunda konusunu alıntılayarak paylaşıyorum.
Alıntı
Pistten çıkma olayının ‘wind shear’ (rüzgâr makası) nedeniyle yaşanmış olabileceği de değerlendiriliyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, kazayı araştırmak üzere komisyon kurdu. Olay yerinde çalışmalarına devam eden komisyonun yaptığı ilk değerlendirmede, kazanın hem yatay hem de düşey düzlemlerde görülebilen rüzgâr makası nedeniyle yaşanmış olabileceği belirtildi. Özellikle alçak seviyelerde meydana gelen rüzgâr makasının, yan ve arka rüzgârda ani değişimlere sebep olabildiği biliniyor.
İlk yapılan yorum için şunu söylemek isterim, uçuşlar 1 günlüğüne yakın olan diğer meydanlara aktarılarak bu yapılabilir ama bu durum havalimanı ve havayolu şirketleri için dezavantajlı bir durum, maliyet açısından. Kış ayındayız, pisti yorgun yaşlı eski diye şikayet etmek yerine yaz döneminde bakımları yapılabilirdi, hatta yoğun bir pist olmasa gün içinde bile tehlike arz etmeyen durumlar yapılabiliyor. Esenboğa da staj döneminde günlük ortalama 80 uçak gelirdi bu uçakların yakıt alma, yolcu inmesi tekrar binmesi gibi, yiyecek ikramının yapılması, uçuş ekibinin kontrolü, yer hizmetleri personelinin görevleri kontrolünü, temizlik personelleriyle ilgilenme gibi olaylarla kendi başımıza ilgilenirdik. Şuraya geleceğim, bunca olay sadece 20 dakika içinde olup bitiyor hatta bazı durumlarda 14 dakika ile 17 dakika arasında sürdüğü oluyor. Bir uçağın pisti pas geçmesi durumunda 30 dakikalık bir gecikmesi bulunduğuna daha önce rast gelmedim 1 ay içerisinde bulunmama rağmen.
Diğer bir yorum olarak, rüzgar etkeni (windshare) için şunu söyleyebilirim. Tekrardan söylüyorum havadaki bir uçak kule ile iletişime geçmeden ki uçuş boyunca iletişim halindeler, iniş izni almadan iniş için yaklaşması yasak diye biliyordum, o esnada kalkış için pist başında bulunan bir uçak olabilir, kule ile arasında geçen ve kokpitte olan bitenin kaydının yapıldığı "kara kutu kayıtları" önemli duruma geliyor.
7 ay sonra kazanın ön raporu 1 sene sonra da tam raporu ortaya çıkacaktır, beklemek gerekiyor :)
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#6 - 10.02.2020 00:48
Esenboğa gibi kışın trafiği çok az olan bir yerde bile iki pist varken İstanbul'un can damarlarından birisinin tek piste sahip olması ve bu pistin önerilen standartları karşılamaması çok garip bence. Büyük ihtimalle pilotun yaptığı hataları pistin affetmemesi olacak olay. İniş için izin almadan belirli bir irtifaya kadar inip "holding" adı verilen bir pozisyona inerler, izin aldıysa kötü hava şartlarında "Minimums" olarak adlandırılan irtifaya kadar yaklaşmaya devam edilir, eğer hava şartları o minimumun altına inip güvenli bir inişe izin vermiyorsa pas geçilebilir.

24 pusula başına ters olan uçtan iniş yapılabilirmiş ancak bazı kaynaklar o uçtan inişin İstanbul Havaalanı'nın kuzeye dönük olan pistindeki trafiği etkileyeceğini, bu yüzden pilotların o işe girişmek istemediğinide söylüyor.

Sorgulanması gereken bir diğer konu ise pist sonunun düz bir alan yerine neden 30 metrelik bir ÇUKUR olduğudur.
« Son Düzenleme: 10.02.2020 16:56 mhrhan »
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#7 - 11.02.2020 19:43
Uçaklara ilgim fazlasıyla var ancak zamanında sanırım 2 sene önceydi yine Pegasus'a ait bir uçak pistten çıkmıştı Trabzon'da. Pegasus firmasıyla yolculuk yapmış birisi olarak şunuda söylemeliyim, Adamlar uçağı çok ilginç uçuruyorlar, piste sertçe inişi derken yolculuğu tehlikeye atan olaylar yaşatıyorlar. Bazı kesimlerde yeterli pilot sayısı olmadığı için sürekli pilotlarını çalıştırdıklarını, uykusuz halde sefere çıktıklarını söylüyorlar. Bu söylenti ne kadar doğru bilemem ama uçak yolculuklarında Pegasus firmasını tercih etmenizi pek önermem.
Dostum havacılıkla bütün kurallar kanla yazılmıştır diye bir laf var. Bu uçak kazası Pg (Pegasus) uçaklarına özel bir durum gibi lanse etmeni doğru bulmuyorum. O meydana bir sürü uçak iniş kalkış yapıyor, bir uçak kazasının gerçekleşebilmesi için birden fazla sebebin bir araya gelmesi gerekir ki bu kazada en önemli etken olarak hava şartlarının elverişsiz olmamasını öne sunabilirim. 737-800 sadece Pegasus kullanmıyor TK'nın filosunda onlarca 737 ve varyasyonları bulunuyor diğer şirketlerinde başına gelebilirdi bunu da unutmamak lazım.
Bir uçak iniş yaptıktan tekrar kalkış yapmaları için 20 dakikalık bir zamanları bulunuyor, havacılık sektörü içinde yapacağın 1 aylık staj bile sahadaki çalışanları anlamana yardımcı olacaktır. Pegasus öyle kötü bu böyle iyi, THY uçaklarının karıştığı uçaklar hakkında da bir araştırma yapabilirsin.
Havacılık alanında iki uçak arasında meydana gelen en büyük can kayıplı kaza yerde meydana gelmiştir bunu da unutmamak lazım.
Ben kazalarda kendi hataları olduğuyla ilgili bir söylemde bulunmadım. Ancak ellerinde bazı zamanlarda yeterli pilot olmadığından ötürü pilotları ek seferlere çıkartıyorlar. Bundan ötürü tabi bazı sıkıntılar yaşanması olağan. Ancak ben tecrübelerime dayanarak tercih edilmemesi gerektiğini söyledim. Tabii herkesin keyfi bilir. İstediği firmayı seçebilir.
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#8 - 14.02.2020 22:41
2 FE 0 LA 2 KET 0
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#9 - 15.03.2020 20:40
Ön rapor 1-2 gün önce yayımlanmış, farklı video ve sitelerde ne olduğu söylenmiş.
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok