Konu: Tripple Makers (...)  (Okunma sayısı 6447 defa)

4 Üye ve 9 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#0 - 30.09.2025 21:46
Alıntı
Los Angeles Dodgers , Los Angeles merkezli bir Amerikan profesyonel beyzbol takımıdır . Dodgers, Ulusal Lig (NL) Batı Grubu üyesi olarak Major League Baseball'da (MLB) mücadele etmektedir. MLB'deki en başarılı ve köklü takımlardan biri olan Dodgers, sekiz Dünya Serisi şampiyonluğu ve rekor sayıda 25 Ulusal Lig şampiyonluğu kazanmıştır . Forbes , 2024 itibarıyla Dodgers'ı 5,45 milyar dolarlık MLB takım değerlemesiyle ikinci sıraya koymuştur. 1883'te Brooklyn , New York'ta kurulan takım, 1890'da Brooklyn Bridegrooms adıyla NL'ye katıldı ve 1932'de Brooklyn Dodgers olmadan önce başka isimler kullandı. Dodgers, 1884'ten beri Büyük Liglerde oynayan ilk Afrikalı Amerikalı olan Jackie Robinson'ın ilk kez sahaya çıkmasıyla 1947'de beyzboldaki renk sınırını kaldırdı. 1940'lardan 1950'lerin ortalarına kadar Dodgers, New York Yankees ile şehir içi rekabette şiddetliydi . Kulüpler Dünya Serisinde yedi kez karşı karşıya geldi ve Dodgers, 1955'te takımın ilk şampiyonluğunu kazanmadan önce ilk beş karşılaşmayı kaybetti. Dodgers ile on bir oyuncu NL MVP ödülüne layık görüldü. Sekiz Dodgers atıcısı toplamda 12 Cy Young Ödülü kazandı; bu, herhangi bir MLB takımının açık ara en çok ödülüdür. Dodgers, bir sonraki kulübün iki katı olan 18 Yılın Çaylağı Ödülü sahibine sahiptir. Bu sayıya, 1979'dan 1982'ye kadar üst üste dört kez ve 1992'den 1996'ya kadar üst üste beş kez Yılın Çaylağı Ödülü de dahildir. 1884'ten 2024'e kadar Dodgers'ın rekoru 11.432-10.068-139 (.532). 1958'de Los Angeles'a taşındığından beri, Dodgers'ın 2024 sonu itibarıyla rekoru 5.808-4.778-6 (.549)'dır.

Dodgers, hem evinde hem de deplasmanda büyük taraftar desteğine sahip en popüler MLB takımları arasındadır; Ulusal Lig'in en baskın takımlarından biri olarak yaygın olarak görülmektedirler. San Francisco Giants ile olan şiddetli rekabetleri , iki kulübün New York City'deki zamanlarına dayanır; Amerikan Ligi'nden Houston Astros ile olan daha yakın tarihli rekabet, ikincisinin 2017 Dünya Serisi'nde işaretleri çalmasının ardından yoğunlaştı.

Tripple Makers (...)

Tripple Makers, yaklaşık 2 yıl öncesine kadar şehirde adından sıkça söz ettiren küçük ama etkili bir sokak çetesiydi. Çetenin temeli, 2016’nın sonlarına doğru, üç çocukluk arkadaşının birlikte “sokaktan bir çıkış yolu” aramasıyla atıldı. Başlarda küçük çaplı hırsızlıklar, araba parçalama işleriyle para kazanıyorlardı. Zamanla bu üçlü, çevrelerinden başka gençleri de yanlarına çekti. En yoğun dönemlerinde 10 ila 13 üyeden oluşan sıkı bir çekirdek kadroları vardı. Onları diğer sokak gruplarından ayıran şey, kısa sürede uyuşturucu işine el atmalarıydı. Özellikle narko trafiğinde orta ölçekli bir dağıtım hattını kontrol etmeye başladılar. Mahallelerinin birkaç blok ötesine kadar uzanan bölgede kimin ne sattığına onlar karar veriyordu. Küçük çete olmalarına rağmen agresiflikleri, sert tutumları ve dışarıdan gelenlere göz açtırmamalarıyla biliniyorlardı. Ancak bu yükseliş uzun sürmedi. 2022’nin ortalarından itibaren işler tersine dönmeye başladı. Çetenin bazı üyeleri, polisin düzenlediği baskınlarda tutuklandı. Bazıları rakip torbacılarla girdiği çatışmalarda hayatını kaybetti. Geriye kalan birkaç kişi ise ya saklandı, ya da tamamen sokaklardan çekildi. Bugün Tripple Makers ismi hâlâ mahalle duvarlarında spreyle yazılı şekilde bulunuyor ama fiilen çete neredeyse yok oldu. Onlardan geriye, birkaç hayatta kalan üyenin anıları, sokakta dolaşan hikâyeler ve yarım kalmış hesaplar kaldı.

Çete, Darnell “Trigg” Johnson, Marcus “Lowkey” Bryant ve Tyrone “Big T” Harris’in birlikte hareket etmeye başlamasıyla doğdu. Başlangıçta araba hırsızlıkları, küçük çaplı soygunlarla geçiniyorlardı. Jamal “Keys” Carter bu dönemde üçlüye katıldı; kilitleri açma becerisiyle sokakta öne çıkıyordu. 2017’ye doğru Andre “Sticks” Robinson ve Deshawn “Dice” Miller da ekibe katıldı. Dice, arabalarla kaçışlarda müthişti; Sticks ise sokaktaki esnafa kolayca yaklaşabilen, güvenilir görünen bir tipti. O dönemde henüz bir çete değil, birlikte takılan sert çocuklardı. Tripple Makers’in asıl yükselişi, Corey “Snapz” Williams ve Malik “Ghost” Evans’ın gruba katılmasıyla başladı. Snapz’in silah bilgisi, Ghost’un sessiz ve ölümcül tavırları çeteyi daha “profesyonel” gösteriyordu. Bu dönemde Keenan “Bookz” Howard da ekibe dâhil oldu. Üniversiteyi bırakmıştı ama para işlerinden anlıyordu. Çetenin uyuşturucu gelirlerini düzenleyen ilk kişi oydu. Devon “Ace” Brown ve Terrence “Slick” Moore’un katılmasıyla da sosyal çevre genişledi; barlar, kulüpler ve ara bağlantılar onların kontrolüne geçti.

2019’dan itibaren Tripple Makers, orta ölçekli narko dağıtım hattını ele geçirmişti. Barlar, sokak köşeleri, bazı apartman blokları onların denetimindeydi. En genç üye olan Rico “Lil Rico” Daniels, o yıllarda ekibe katıldı. Henüz 16’sında olsa da deli cesaretiyle kısa sürede öne çıkmaya başladı. O dönemde Tripple Makers, yalnızca 12 kişilik kadrosuyla şehirde ciddi bir alanı kontrol eder hâle geldi. Azdılar ama sert ve gözü kara tavırlarıyla kimse kolay kolay yaklaşamadı.

Başarı beraberinde sorunları da getirdi. Çetenin para işlerine karışan “Bookz” yanlış bir kara para aklama zincirinde hata yaptı. Polis, çetenin finansal kayıtlarını izlemeye başladı. Aynı dönemde Snapz’in sattığı silahların bir kısmı başka suçlarda yakalanınca, polis Tripple Makers’e odaklandı.

2022 ortasında ilk büyük darbe geldi: Bir baskında Deshawn “Dice” Miller ve Andre “Sticks” Robinson tutuklandı. Dice ömür boyu, Sticks ise ağır hapis cezası aldı. Bir yıl sonra Rico “Lil Rico” Daniels, rakip torbacılarla bir sokak çatışmasında vurularak öldürüldü. Bu, çete için büyük moral kaybıydı çünkü en küçük üyelerinden biriydi. Tyrone “Big T” Harris başka bir kavgada bıçaklanarak hayatını kaybetti. Malik “Ghost” Evans’ın ise bir tetik işi sırasında kaybolduğu, kimsenin cesedini bile bulamadığı söylendi. Polis operasyonları artarken Darnell “Trigg” Johnson ve Marcus “Lowkey” Bryant köşeye sıkıştı. Trigg yakalanmamak için kaçarken vurularak öldürüldü, Lowkey ise yakalandı.
Tripple Makers – Küllerden Doğuş (2025)

Tripple Makers’in çöküşünden sonra geçen yıllarda şehirde boşluk kalmadı. Mahalleye farklı genç ekipler sızdı: kimisi çeteden geriye kalan alanı sahiplenmeye kalktı, kimisi tamamen yeni kurulan “hızlı para” tayfasıydı. Özellikle Fifth Street Hustlers ve North Block Crew, son iki yıldır bölgede adından söz ettiriyor. Ama onların sıkıntısı şu: Tripple Makers’in zamanında kurduğu “korku ve saygı” düzenini asla kuramadılar. Daha çok kısa vadeli kazanç, hızlı para ve TikTok tarzı sokak şovu üzerine gidiyorlar.

Raymond ve Ohan Nichols bunu iyi gözlemledi. Onların gözünde yeni nesil “sokak disiplini”ni bilmiyor; daha çok gösteriş ve acelecilik var. İşte bu boşluğu değerlendirmek istiyorlar.

Çete dağıldıktan sonra sokakta yalnız kalanlar için hayat hep zordu. Bir kısmı hapisteydi, bazıları toprağın altındaydı, kalanlar ise ya farklı ekiplerin altında ezilmiş ya da tamamen çekilmişti ama iki isim, Raymond Wiggins ve Ohan Nichols, birbirinden hiç ayrılmadı. Raymond, elinde kalan son bağlantılarla ufak çaplı silah ticareti yaparak ayakta kalıyordu. Ohan Nichols ise yıllar boyunca gölgelerde kalmaya alıştığından, sokaktaki işlerin dikkat çekmeden nasıl yürütüleceğini iyi biliyordu. Onlar için 2023-2024 yılları, hayatta kalma yıllarıydı: ne fazla ses getirdiler, ne de tamamen silindiler. Ama 2025’e girerken durum değişti. Mahallede yeni genç gruplar türemeye başlamıştı. Kimisi Tripple Makers’in eski bloklarına göz dikmişti. Bu, Raymond ve Ohan Nichols’ün içinde gömülü olan “biz bu sokakları inşa ettik” gururunu tetikledi. Önce ufak çaplı hamlelerle başladılar:

  • Rakip torbacılara uyarılar gönderdiler.
  • Eski Tripple Makers bölgelerine küçük “işaretler” bırakmaya başladılar (graffiti, eski semboller).
  • Birkaç sessiz infaz ile mesaj verdiler. Bu işlerin arkasında Ohan Nichols vardı; gece sessizce hareket edip geride iz bırakmıyordu.
Raymond ise planlı hareket etti. Yeni nesil çocuklara göz kulak olmaya başladı. İki gencin etrafında dönmesiyle, sokakta dedikodular yayıldı:

  • “Tripple Makers geri mi dönüyor?”
Son günlerde, Raymond ve Ohan Nichols mahallede açıkça görünmeye başladı. Eski üyelerden sağ kalanlar(mesela hapisten çıkma ihtimali olan Sticks veya Dice) hâlâ içerideydi ama sokaklarda onların adı hâlâ yankılanıyordu. Raymond, bu isimleri pazarlama gibi kullanıyor, “eski günler geri geliyor” havası yaratıyordu. Ohan Nichols ise hâlâ hayalet gibi: konuşmaz, ama işini yapar. Birkaç rakip grubun önde gelen isminin sessizce ortadan kaybolması, Tripple Makers adını yeniden korku kelimesine dönüştürdü.

Alıntı yapılan: Gangs Archive
Raymond Wiggins’in Planı
Raymond, geçmişte silah işlerinden yürüyordu. Bugün hâlâ silah ticaretini sürdürüyor ama daha organize hareket etmeye başladı. Ucuz tabanca, tüfek ve modifiye silahlar hâlâ ondan geçiyor. Bunun yanında ufak çaplı uyuşturucu akışına tekrar girmek istiyor. Ancak Raymond’un esas amacı isim geri getirmek:

  • Duvarlarda yeniden Tripple Makers tagleri görünmeye başladı.
  • Gençleri yanına alıp “eğitiyor” gibi davranıyor. Onlara sokakta nasıl konuşulacağını, nasıl korku yaratılacağını anlatıyor.
  • Kendi kafasında 6-7 kişilik küçük ama disiplinli bir ekip kurup, eski günlerdeki gibi bölgeyi eline almak var.

Alıntı yapılan: Gangs Archive
Ohan Nichols’ün Rolü
Ohan Nichols ise Raymond’un aksine hep gölgede kalmayı seviyor. Çetenin “hayalet yüzü” hâlâ o. Onun ismi sokakta korku yaratıyor çünkü yıllardır ölü sanılıyor. Şimdi mahalleye döndü ve birkaç “sessiz infaz” ile adını hatırlattı:

  • Rakip ekiplerden iki kişi geçen ay gizemli şekilde ortadan kayboldu.
  • Çetenin adı ağızdan ağıza fısıldanıyor: “Tripple Makers geri döndü.”

Onun bakış açısı Raymond’dan daha karanlık. Ohan Nichols, bu yeni Tripple Makers’in acımasız ve gölge gücü olmasını istiyor. Şov yapan yeni ekiplerden farklı olarak, sessiz, ölümcül ve köşelere hâkim bir çete hayal ediyor.

Mahalle Atmosferi

2025 sonbaharında sokaklar kaynıyor. Tripple Makers’in geri döndüğü söylentisi mahalleye yayıldı. Yaşlılar “yine bela geliyor” diye fısıldıyor, gençler ise merakla bakıyor. Yeni nesilden bazı çocuklar, Raymond’un yanında takılmaya başladı bile. Eski üyelerden kimse kalmamış gibi görünüyor, ama Raymond ve Ohan Nichols’ın “biz son halkayız” düşüncesi, hikâyeyi daha da efsanevi yapıyor. Çünkü artık onlar hem hayatta kalmaya çalışan son iki üye, hem de geçmişi yeniden canlandırmaya çalışan ilk iki kurucu.

Yeni Tripple Makers – İlk Hareket (2025)

Raymond Wiggins, haftalardır gençleri toparlıyordu. Etrafında şimdiden dört yeni çocuk belirmişti: hızlı ama amatör bir sürücü, cesareti bol bir torbacı, mahallenin gözcülüğünü yapan bir ufaklık ve iştahlı ama sinirli bir dövüşçü. Hepsi çete ruhunu istiyor ama disiplinleri yoktu. Raymond onlara “Tripple Makers’in ne demek olduğunu” anlatırken hep şunu söylüyordu:

  • “Biz oyun oynamıyoruz. Sokak, sadece parayla değil korkuyla da kazanılır.”
Ohan Nichols ise o sırada sessizce keşif yapıyordu. Mahallede en çok göze batan grup, Fifth Street Hustlers adındaki genç tayfaydı. Onlar, Tripple Makers’in eski bloklarından bir köşeyi sahiplenmişti. Geceleri graffiti yapıyor, gündüzleri ise köşede hap satıyorlardı. Raymond için bu bir hakaretti: “Bizim sokakta onlar var.” Raymond ve Ohan Nichols, yanlarına sadece iki genç alarak geceyi seçti. Ohan Nichols gölgelerden otoparkı sardı. Sessizlik içinde, Hustlers’ın liderine yanaştı. Adam daha ne olduğunu anlamadan boğazına bıçak dayandı. O sırada Raymond, arabadan indi ve sesini yükseltti:

  • Boka bastınız, adi orospu çocukları. Burası Tripple Makers sokağıydı, yine öyle olacak.”
Genç Hustlers üyeleri silahlarına davrandı ama tam o anda Ohan Nichols liderin boğazını hafifçe çizdi. Kan aktı, herkes dondu. Raymond silahını havaya kaldırıp iki el ateş etti.(– boşluğa, korku için) Hustlers’ın morali bozuldu, liderleri esir alınmıştı.
O geceden sonra mahalle bambaşka uyandı. Hustlers’ın köşesi bomboştu; kimse oralara uğramaya cesaret edemedi. Beton duvarların üstünde yeni boyanmış “TrxppM.” parlıyordu. Sabah işe giden yaşlılar gördü önce, sonra çocuklar birbirine gösterdi. Bir gün önce orada 7-8 genç dikilip millete uyuşturucu satıyordu; şimdi geriye sadece sessizlik ve taze boya kalmıştı. Söylentiler hızla yayıldı. “Tripple Makers geri dönmüş.” Kimi gerçekten Ohan Nichols’ü gördüğünü iddia etti, kimi “hayalet gibi ortaya çıktı, sonra kayboldu” diye anlattı. İnsanlar birbirine fısıldıyor, adı geçerken seslerini kısıyorlardı. Raymond ise bilerek bu dedikodulara izin verdi. Mahallede yüzünü saklamadı, aksine köşe başında rahatça dolaştı. Göz göze geldiği herkesin bakışında aynı şey vardı: karışmamak, bulaşmamak. Yanındaki gençler ise artık farklı yürüyordu; sırtları daha dik, bakışları daha keskin. Bir gecede “çete oyunu” oynayan çocuklardan, sokakta adım adım korku salmaya başlayan adamlara dönüşmüşlerdi.

Hustlers’ın lideri hâlâ hayattaydı ama herkes onun konuşmayacağını biliyordu. Çünkü onun boğazına bıçağı dayayan adamı tanımlamak kolay değildi; kimse Ohan Nichols’ün yüzünü görmemişti. Sadece bir hayaletin geri döndüğü anlatılıyordu. Mahalledeki hava değişmişti. Kapalı kapılar ardında konuşanlar vardı:

  • — “Yine başlıyor… Tripple Makers geri dönüyor.”
« Son Düzenleme: 02.10.2025 19:02 kill the opps »
100
2
Vice
2
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
100 tepkisini veren kullanıcı(lar):
apollo, kill the opps,
Vice tepkisini veren kullanıcı(lar):
apollo, kill the opps,
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#1 - 30.09.2025 21:47

Karakter Oluşturma
Bu konu, karakterinizi bir çete etrafında gerçekçi bir şekilde nasıl geliştireceğinize dair bir eğitici olarak hizmet edecek, ancak bazı özellikler normal rollere de uygulanabilir. Birçok oyuncunun karakterlerini düzgün bir şekilde nasıl katılacağına ve geliştireceğine dair bilgi eksikliği olduğunu fark ettim. Bazı insanlar iyi bir rol yaparlar ancak rollerini yaparken çetelere katılma sürecini engelleyen gerçekçilikten hala yoksundurlar. Ancak, bu herhangi bir çeteye  nasıl katılacağınız konusunda bir rehber değil, genel olarak gerçekçi bir şekilde nasıl rol oynayacağına dair bir rehber ve herkes tarafından dikkate alınmalıdır. Karakterinizi oluştururken, göz önünde bulundurmanız gereken çok şey var.İnsanların anlamadığı şey ise karakterinizi gerçek deneyimlerle oyununuzda geliştirmenizdir. Bu da özellikleri nasıl kazandığınızdır. Daha önce geliştirilmiş bir karakterle geliyorsunuz - buradaki eğlence nerede?Karakter gelişimi, oyun deneyimlerinde gerçek zamanlı bir şeydir, bu gerçekten rol yapmaya bir anlam katar. Çünkü bunun dışında bir eylemmiş gibi bir rol yaparsınız. Bazı insanlar bundan hoşlanabilir, ancak ben şahsen karakterlerimi sıfırdan geliştirmekten zevk alıyorum. Gerçek oyun içi karakter geliştirme, her şeyi çok daha ilginç kılar; çünkü, karakterinizi, başladığınız zaman beklemediğiniz şekilde farklı şekillerde geliştirecek pek çok farklı ve genellikle sıra dışı sahneye girersiniz. Rol yapma söz konusu olduğunda gerçekten ilginç olan budur. Açıkçası karakterin çocukluğunu ve daha erken yaşantısını oluşturabilirsin, ama bu kadar derinliklerine giremezsin, yeni bir gelişmenin gerçekleşeceği bir yer yoktur. Temel olarak, karakterinizin yanında bir dizi kural içeren boş bir sayfa olmalıdır.Karakterin kurallarına uyun ve hayatı ilerledikçe yazı tahtası yazın.

Görünüş
Bir çeteye katılırken görünüş önemli değildir, fakat diğerlerinden farklı olarak farkedilecektir.16 yaşında 1.85 ve 90 kiloya sahip olmak sadece gerçekçi değil.Aynı zamanda herkes bunu yaptığı için epey sıradandır.Karakteriniz için bazı eşsiz öğeler; kısa, sıska, tembel gözlü, çiller, kıvırcık saçlar, büyük kulaklar, şişman, geniş omuzlar, uzun boyun vb.Karakterinizi oluşturmanın anahtarı kendine özgü olmasıdır.

Kişisel Özellik
Karakterinize rehberlik etmenin en önemli hususu kişisel özellikleridir. Karakterinizin kişiliği ile ilgili sorunlara ve kusurlara sahip olmak, benzersizliğinizi ve alışılmışın dışında düşünme yeteneğinizi göstermenin mükemmel bir yoludur. Bunları örneklerle açıklamam gerekirse; düşüncesiz, sanatsal, atletik, maceracı, iddialı, cesur, kitap kurdu, bıkkın, beceriksiz, rahatına düşkün, bilgisayar uzmanı, karizmatik, çocukça, korkak, disiplinli, sevgili, dramatik, kolayca etkilenen, eksantrik, kötü, samimi, tutumlu, dahi, iyi, huysuz, uykucu, sıcak kanlı, hidrofobik, umutsuz romantik, deli, uygunsuz, karşı konulmaz, hafif uyuyan, yalnız, kaybeden, şanslı, demek, beleşçi, nevrotik, temiz, gece kuşu hiçbir mizah anlayışı, besleyici, algılayıcı, parti hayvanı, mükemmeliyetçi, uygun, isyankar, pasaklı, utangaç, züppe, boş muhabbet, sosyal, sosyal olarak garip, teknofobik, şanssız, dengesiz, bilgisiz, virtüöz, vejetaryen, araç meraklısı, işkolik.

Çeteye Yaklaşım
Karakterinizi bir çete üyesi olarak gerçekçi bir şekilde geliştirmeye çalışıyorsanız, herhangi bir çetenin bulunduğu mahalleden olduğunuzun rolünü yapmalısınız. Bir çetenin mahallesine giderek “merhaba ben bazı arkadaşlarla yasadışı şeyler yapmak istiyorum” gibi bir şey söyleyemezsiniz. Genç yaşta role başlayıp mahalle içerisinde bu hayata sürüklenmeniz gerekir. 25 yaşında rol yapmayın. Gerçek hayatta, çete üyeleri yirmili yaşlarda hayatta kalmazlar. Hapishanede ya ölürler ya da sokak efsaneleri olarak veya çete içinde yükselmekteler.
Alıntı yapılan: kill the opps
Genel olarak yapılabilecek roller;

Bounce Out - Rakip set bölgesine gidip mal mal takılmak. Örneğin: BFG bölgesine gidip sokaklarda yürürken salak salak "Blue Faggots'ı sikeyim." diye küfürler etmek. Bölgede olan alakasız insanlara sataşıp rakip çeteye küfür ettirmek gibi gibi. (Hoovers bu olay ile tanınıyorlar. Sık sık yalnız şekilde rakip hoodlara gidip bu rolü yapabilirsiniz.)

Pull Up - Rakip set bölgesine adam vurmak, kavga etmek vb. sebepler için gitmek.
Torbacılık - Günümüz setlerinde uyuşturucu işi bireysel ilerlediği için bu konu size kalmış. Malı alan kendisi için satar ya da arkadaşını isterse işe sokar.
Thunderdome - Çete üyeleri yumrukları gelişsin diye birbirleriyle sık sık kavga eder. 70lerden beri devam eden bir gelenek. İyi dövüşen set üyelerine saygı gösterilir ve DP işlemini genelde o uygular.

Hit Up - Rakip çete bölgesinde duvar yazısına çarpı atıp, aşağıya doğru bir ok çektikten sonra kendi çetenin ismini yazmak.

Zar Atmak - Kaldırım da ya da evin önünde zar döndürmek. Zar da arabasını vereninden, 50 dolar oynayanına kadar bahis miktarı dönüyor.

Booty Bandit - Hapise giren Hoover üyeleri hemcinsleriyle genellikle ilişkiye giriyor. Bu gay ya da lezbiyensiniz demek olmuyor. Açık bir ifade ile erkek siken adam erkekte sikiyor, kadın da. Hoovers üyeleri bu olay ile nam yapmış ve rakiplerince taşak konusu yapılıyorlar.

Put On - Bir çeşit çete kabul töreni olarak düşünülebilir. Çeteye kabul edilecek olan kişi diğer üyeler tarafından belli bir süre(setten sete değişiyor.) dövülür. Ardından bire bir, ikiye bir dövüşler düzenlenir, bahis oynanır.

Put Off - Bu işin içinden artık çıkmak istenen üye için yapılan "törendir." Çeteden ayrılmak isteyen üye diğer üyeler tarafından belirli bir süre dövülür ve set ile ilişiği kesilir. Sokakta no kuttz(tarafsız) olarak tartışılır. (Hapishaneye düşen çete üyeleri hapis içindeki çetelerden birisine katılırsa eğer setini terk etmiş olur. Bu sebepten Afro-Amerikan çete üyeleri hapiste tarafsız halde bulunur.)

DP - Bir çeşit disiplin işlemi olarak düşünebilirsiniz. Eğer bir set üyesi kavgadan kaçıyorsa, hit up sırasında kardeşinin arkasını kollamıyorsa, para saklıyorsa ya da benzeri bir sete karşı suç işliyorsa uygulanan işlemdir. DP edilen üye diğer set üyeleri tarafından belirli bir süre dövülür. İşlenen suça göre set ile ilişiği kesilir ve claimlenen bölgeye(hood) geldiği taktirde rakip olarak karşılanır. Bazen üç ya da dördüncü DPde suçu işleyen üye backdoored(öldürülür) edilir. DP, sette en iyi dövüşen kişi tarafından yapılır. DP yapacak üye, DP edilen üye ile gidip konuşur. Diğer birkaç üye çağrılır ve teke tek dövüş yapılır. Karşı tarafın bayıltmadan.

Detaylar ve bazı durumlar.
Karakterinizi zamanla geliştirmeyi unutmayın. İlk başlarda korkak olarak başlattığınız bir karakter zamanla dahil olduğu sıkıntılı olaylarla, yaşadığı ve gördüğü durumlarla sertleşebilir, daha da korkmaya başlayabilir ya da göğsünü kabartarak etrafta dolaşmaya başlayabilir. Karakter gelişimi çok önemli! Kimseye iyi görünmek için rolünüzden taviz vermeyin. Karakteriniz hangi doğrultuda ilerliyorsa, o şekilde devam etsin. Sadece yapmanız gereken şey bulunduğunuz, bağlı olduğunuz oluşuma uyum sağlamak ama bunu; oluşuma girmeden ayrı, girdikten sonra ayrı bir karaktere geçiş yaparak yapmayın. Karakteriniz olduğu gibi devam etsin ve rütbe almak için, daha fazla ön planda görünmek için bahsettiğimiz korkak, çekingen karakterlerimiz bir anda sert tiplere dönüşmesin. Sistemsel belki bir milyon, belki iki milyon; belki de oyunun en zengin adamı olabilirsiniz. Bu önemli bir olay değil. Fakir bir karakter yönetiyorsunuz, fakir ve durumu iyi olmayan bir çocuk. Tüm paranızı bankanıza atın ve o paranın orada olduğunu unutun. Zamanla ucuz bir araca geçiş yapabilirsiniz ama sadece rolden kazandığınız parayı sizinmiş gibi yansıtın. Aracınız vergiden kilitlendi, atıyorum $700 dolar vergisi oldu. Sizin sadece rolde paranız iki yüz dolar. Ne olacak? Yapacak bir şey yok, araba aynı şekilde vergi kilidinde kalmaya devam edecek. Kaliteli ve eğlenceli rol yapmak için bazı fedakârlıklar yapmamız gerekebilir, işte bunun gibi. Ayrıca aracınıza benzin mi alacaksınız? Gidip arabanın sürekli benzinini fullemeyin. Yirmi, otuz litre yeterli olur. Her gün araç benzinini fullemenin bir mantığı yok. Çetede yer edinen üyeler hariç, yer edinmemiş daha yeni yeni girmeye çalışan birisi hayatının bir gündeki 24 saatini çete bölgesinde, çete üyeleriyle geçirmez. Daha üye bile olmamışsınız, zaten para kazanma şansınız yok. Oyun içerisinde iş arayın ve bir yerde çalışmaya başlayın. Bu tamamen mantıklı olandır. Çete üyeleri sabahtan akşama kadar boş boş dikilmezler, dikilen varsa zaten o adam torbacıdır ve yolunu her türlü buluyordur. Bir iş bulun ve çalışın, vakit geçirin. Sürekli oluşum üyeleriyle rol yapmak zorunda değilsiniz. Karakterinizin oluşumdan, çeteden ayrı bir hayatı olsun.
« Son Düzenleme: 02.10.2025 19:10 kill the opps »
100
2
Vice
2
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
100 tepkisini veren kullanıcı(lar):
apollo, kill the opps,
Vice tepkisini veren kullanıcı(lar):
apollo, kill the opps,
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#2 - 30.09.2025 21:47
Birlik hk. Karakter Hikayeleri ve daha fazlası.
Oluşum içerisinde daha önce yapıldığını bilmediğimiz ama istediğimiz bir yoldan gitmek istedik. En baştan beri anlattığımız, yazdığımız ve söylediğimiz gibi çete hayatını en iyi şekilde yansıtmak için elimizden geleni yapacağız. Karşı tarafı veya daha önce siyahi, çete karakteri yönlendirmemiş kişilere elimizden geldiği kadar rehber niyetinde bir oluşum yönetmek istiyoruz.

Oluşuma dediğimiz gibi IC alım nadir durumlarda olacak ve kısıtlı olacak, sokağa girdiğiniz ve samimiyet kurmaya çalıştığınız takdirde biraz daha soğuk tavırlar göreceksiniz. Çete cana yakınlığını kaybetmiş durumda, ihanetler görmüş ve çetesini kaybetmiş çete özentisi tipler canlandıracağımız için sokak içerisinde samimiyet biraz zor olacak. Birlik içerisinde bazılarının ana karakteri, bazılarının alt karakteri olarak locak karakterler canlandıracağız lakin bu sadece oluşum içerisinde değil plug karakterlerle dışarıdaki başka oluşumlar, başka karakterler de dahil olabilecek ve rol yapabilecekler.

Buraya kadar tamamsak diğer olaya geçiyorum. Defalarca söylediğimiz gibi oluşum nihayetinde çete rolünü bilmeyen, yapmaktan çekinen ve senaryo konusunda sıkıntı çekenler için destek olmak gibi bir amacımız vardı. Hazır karakterler hazırladık ve oluşuma gelmek istediğiniz takdirde dilerseniz bu karakterleri canlandırabilir, örnek olarakta alabilirsiniz.

Senaryo karakterleri, oluşuma katılmak isteyenler için hazır karakterler ve örnekler:
Alıntı yapılan: Tripple Makers
I. Tamonte Hughes (Resident)

Tamonte, doğduğundan beri aynı mahallede yaşıyor. Çocukken etrafındaki herkesin “çete çocukları” olduğunu gördü ama kendisi hiçbir zaman ciddi bir çatışmaya karışmadı. Babası uyuşturucudan içeride, annesi ise sürekli evlere temizliğe gidiyor. Evde yalnız kalmaya alıştı. Sessizliği sevmiyor; evde yalnız kalmamak için hep sokakta takılıyor. Tamonte’nin doğal bir özelliği var: insanları güldürmeyi başarıyor. Şakalaşmayı, taklit yapmayı, başkalarının gerilimini azaltmayı biliyor. Mahalledeki diğer gençler ona “komedyen” gözüyle bakıyor. Ama işin aslı şu: Tamonte, yalnızlığını ve korkularını maskesinin arkasına saklıyor. Kendi içinde, babası gibi bir gün kaybolmaktan korkuyor.

Tripple Makers’in geri dönmesi onun için eğlenceli bir hikâye gibiydi. Bir gün köşe başında Raymond ve Ohan’ın yanına gidip espri patlattı:

- “Abi, Tripple Makers geri mi döndü? Ben de katılırsam, mahalle turu bedava mı olacak?”

Raymond ona kaşlarını kaldırıp baktı, “çocuk gibi” gördü ama Ohan, onun enerjisinde başka bir şey fark etti: çetenin havasını gençler arasında hafifletecek bir unsur. Tamonte, gerçek anlamda bir savaşçı değildi, ama ortamda gereksiz gerilimi kıracak bir karakterdi.

Kritik Özellik: İnsanları kendine çekiyor, güven oluşturuyor. Ama işler ciddileşince panikleyip köşeye sıkışıyor.
Alıntı yapılan: Tripple Makers
II. Thayne Dillard (Wannabe)

Thayne, doğduğu evde huzur görmedi. Babası sürekli işsiz ve annesiyle kavgalıydı. Evde sürekli bağırış çağırış olurdu. Bu yüzden sokak, Thayne için bir kaçış noktasıydı. Küçük yaşta kaykayla tanıştı ve mahallenin sokaklarında kayarak özgür hissetti. Onu diğerlerinden ayıran şey, bitmek bilmeyen enerjisi. Hep hareketli, hep bir şeyler öğrenmeye çalışan bir çocuktu. Müzik dinlerken kulaklıkla kaykay sürer, köşe köşe gezerdi. Ama bu merakı yüzünden mahallede olup biten her şeye tanık olmaya başladı. Kim kiminle kavga etti, kim ne sattı, kim kime borçlandı. Thayne bunları gören ve hatırlayan bir çocuktu. Raymond, onun bu “hızlı hareket etme” özelliğini fark etti. Ishaq ona küçük bir iş verdi: paketi birkaç sokak öteye götürmek. Thayne için bu iş heyecanlı bir oyundu. Bir gün polis sirenlerini duyduğunda kaykayla ara sokaklara kaçtı ve çeteye paketi sorunsuz ulaştırdı. Gece işler ters gitti. Thayne yanlış zamanda yanlış yerdeydi, polis baskınından son anda kurtuldu.

Ishaq ona sertçe baktı ve dedi ki: “Artık geri dönemezsin. Sen bizim işimize bulaştın, dönüş yok.” Thayne o anda anladı ki, sokak oyun değil.

Kritik Özellik: Hızlı, enerjik, sokakta kolay kaybolabiliyor. Ama dikkatsizliği yüzünden tüm operasyonu tehlikeye atabilir.
Alıntı yapılan: Tripple Makers
III. Kadaris Boyd (Affiliated)

Kadaris Boyd, mahallede büyümüş çoğu genç gibi sokakların sertliğiyle yoğrulmuştu ama onun hikâyesi diğerlerinden daha keskin çizgilere sahipti. Çocukken babasını bir bar kavgasında kaybetti. Annesi ise hayatını iki işte çalışarak kazanmaya çalışıyordu, çoğu zaman evde değildi. Kadaris, sorumluluğu küçük yaşta üstlenmek zorunda kaldı; küçük kız kardeşine hem abi hem baba oldu. Bu ağır sorumluluk, onu hem olgunlaştırdı hem de içine işleyen bir öfkeyle doldurdu. Liseyi bırakması kaçınılmazdı. Ders kitaplarından çok sokak derslerini öğrenmişti. Kavga etmeyi, pazarlık yapmayı, insanları manipüle etmeyi zamanla fark etti: “sokak” yalnızca kaba kuvvetle değil, akılla da yönetiliyordu. Kadaris, bir köşeyi elinde tutmanın yolunu kavga kadar planlardan geçtiğini anladı. Tripple Makers’in eski efsanelerini çocukken kulaktan kulağa dinlemişti. O hikâyeler, sokakta “dokunulmaz” olmanın ne demek olduğunu anlatıyordu. Çete dağıldığında Kadaris hâlâ küçüktü ama iz bırakacak kadarını görmüştü: köşelerde TM’in adının nasıl korkuyla anıldığını, onların geçtiği bloklarda sessizliğin nasıl çöktüğünü hatırlıyordu.

Raymond ve Ohan’in geri dönüşünü duyduğunda, bu fırsatı kendi geleceği için bir “kader kapısı” olarak gördü. İlk buluşmada Raymond’a uzun uzun bakmış, şöyle demişti:

- “Ben sizin yanınızda koşmaya değil, sizinle yürümeye geldim. Bu mahallede adımı duyurmak değil, bu mahalleyi bizim adımızla duyurmak istiyorum.”

Bu sözler, Raymond’un gözünde ona saygı kazandırdı. Ohan ise başta şüpheyle yaklaştı. Ona göre herkes sadakatten bahsedebilirdi ama çok az kişi bedel ödediğinde de arkasında dururdu. Zamanla Kadaris bunu kanıtladı: bir iş ters gittiğinde suç üstüne kaldı, ama ekibin adını vermedi. Kadaris, Tripple Makers’in yeni döneminde yalnızca bir “asker” değil, bir stratejik akıl oldu. Raymond’un vizyonunu, Ohan’in gözü karalığını dengeleyen bir planlayıcıydı. Silahları kimin tutacağını, malların nereden geleceğini, polisin hangi sokaklara ne zaman baskın yapacağını hesap etmeye başladı. Onun sayesinde TM’nin ilk adımları kaotik değil, organize ilerledi. Ishaq bile onun zekâsına güvenmeye başladı, çünkü Kadaris sadece kârı değil, uzun vadeli kontrolü de düşünüyordu.

Kritik Özellik: Stratejik düşünebilen, sabırlı. Sadakati kanıtlanmış, sokakta sözü dinlenen, liderlik ışığı var. İçinde bastırdığı büyük bir öfke var, tetiklendiğinde planlarını da unutabiliyor. Kardeşine olan bağlılığı, onun en zayıf noktası. Düşmanları bunu fark ederse, Kadaris en büyük açığını verebilir.
« Son Düzenleme: 02.10.2025 19:10 kill the opps »
100
2
Vice
2
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
100 tepkisini veren kullanıcı(lar):
apollo, kill the opps,
Vice tepkisini veren kullanıcı(lar):
apollo, kill the opps,
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#3 - 30.09.2025 21:49
Alıntı yapılan:  kill the opps
Günümüz modern çeteciliği, jenerasyon değişimi. (oluşum rolleri hk.)

Birçok insan günümüzde hala hispanik, afro çetelerinin ön planda tutulduğunu düşünsede bu yanlış bir yönelim. Bu insanlar kendilerine mesken tuttukları bölgede değirmen çevirirler. Amaçları tamamen kendilerini varoş hayattan bir şekilde kurtarmak. Bunun için emek harcıyorlar, madde(uyuşturucu) alıp satıyorlar veya ticaretle uğraşıyorlar. Ekip içerisinde her kişinin birer rolü bulunuyor, hepsi kendi sorumlulukların bilincinde hareket ediyorlar. Sokakta olan birçok üyenin aile bağlantısı zayıf, şiddet yönüyle büyümüş çocuklar. Kadın veya erkek diye bir kavram hiyerarşide söz sahibi değil, işini iyi yapan yükselir mevzu bu kadar basit. Herkes polislerle veya insanlarla iyi geçiniyor, düşman edinmek öncelikleri değil. Tek öncelikleri para ve şöhret. Ne kadar karanlık işler çevirseler bile devlet aleyhinin tek kararına bağlı olarak ömür boyu hapis cezasıyla karşılaşacaklarının bilincindeler.

Günümüz zamanlarında epey düşüşte olan bir çete olduğu için çetenin son halkasını canlandıracağız, yapacağımız rollerde ön planda olacak konu kenar mahallelerdeki varoş hayatlar ve bu mahallede bulunan gençlerin hayata tutunma çabasını seyredeceksiniz. Belli başlı çocukluktan arkadaş olan tipler Tripple Makers'ın ufak tefek içerisinde bulunup bu çeteyi ayakta tutmak için, saygınlık görmek için benimsediğini ve koruduğunu biliyoruz. Sokakta başlangıç aşaması olarak çete özentisi tipler göreceğinizi söyleyebilirim ve amacımız kesinlikle sağa sola salça olup, savaş açmak değil gerçekten oluşum konseptimizi ve karakterlerimizi en iyi şekilde yansıtmayı tercih ediyoruz.

Los Santos'da geçen orijinal kurgusal bir sokak çetesiyiz. Amacımız, Los Santos evreni çerçevesinde aktif bir Afro-Amerikan & Amerikan & (...) sokak çetesinin hayatını gerçekçi bir şekilde tasvir etmektir. Sunucu kurallarına uymaya, toksik olmayan ve keyifli bir ortam sağlamaya ve tüm üyeler arasında karşılıklı saygıyı teşvik etmeye kararlıyız. Biz drill skinlere, yeni nesil siyahilere ve maskeli takılan tiplere, residentlerin r20 gibi dolaşmasına savaş açmış insanlarız. Tek gayemiz keyifli dakikalar geçirmek, güzel anılar biriktirmek ve iz bırakmaktır. Gerçek hiyerarşiyi ve sokak çetesini en iyi şekilde yansıtmaya çalışacağız.

Hedefimiz; Çete ve mafya arasında ki ilişkiyi, hiyerarşiyi ve üstünlüğü yansıtmaktır. "Gerçek çete nedir? " Bunu göstereceğiz ve elimizden geldiğince insanlara rahatsızlık vermeden, durduk yere savaş açıp DM atmaktansa "nasıl düzgün rol yapılır, ilerlenir?" onu göstereceğiz. Oluşumu daha çok karakter tanıtımı ve grup olarak düşünün, çete içerisindeki hiyerarşiyi de aynı şekilde olabildiğince gerçekçi yansıtacağız. Oluşuma katılmanız karakter tanıtımına yeni eklenecek bir karaktermiş gibi düşünün ve ona göre devam edin. Oluşum içerisinde sanki bir örgüt, grup gibi ilerlemektense her karakterin kendisine özgün bir hikayesi olmasını ve onu yaşatmasını tasvir ediyoruz.

Birliğe yalnızca davetle veya discord platformu üzerinden discord.gg/2Y4rEQ9W ile iletişime geçerek katılabilirsiniz. Geçmiş deneyimlerinizi ve rol yapma kalitenizi sunmanız gerekiyor. Role nasıl başlayacağınız hiçbir önemi yok, rol içerisinden yani karakterler arasında samimiyet oluşturarak oluşuma katılamazsınız. Sadece rol dışı alımlarımız olacaktır, belli bir kişi sayısı sonrasında alım yapmayı kapatacağız, IC(In Character) olarak dahil olamayacaksınız. Katılacak karakterlerinizin geçmişi Tripple Makers çetesinin geçmişine dayanıyor olmalı veya sokakta yaşıyor olmalısınız aksi takdirde oluşuma dahil olamazsınız. Üstüne basmak isterim ki herhangi bir kliğe, kültüre ait değiliz. Sadece sıradan bir çete, kültürü veya herhangi bir şeyi yok. Beyaz karakterler de bu çete içerisinde yer alıyor. Aklınızda kalan soru işaretlerini iletişim adresinden sorabilirsiniz.

« Son Düzenleme: 27.10.2025 00:13 kill the opps »
100
1
Vice
1
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
100 tepkisini veren kullanıcı(lar):
apollo,
Vice tepkisini veren kullanıcı(lar):
apollo,
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#4 - 02.10.2025 19:22
Oluşum IFM tarafından onaylanmıştır, başarılar :sampanya:
Haha
1
Tepki yok
Tepki yok
Haha tepkisini veren kullanıcı(lar):
kill the opps,
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#5 - 02.10.2025 19:25
 :o
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#6 - 02.10.2025 19:25
basarılar  :sampanya:
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#7 - 02.10.2025 19:33
Mükemmel
1
Tepki yok
Mükemmel tepkisini veren kullanıcı(lar):
kill the opps,
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#8 - 02.10.2025 19:37
önden yerimizi alalım
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#9 - 02.10.2025 19:38
« Son Düzenleme: 11.10.2025 12:29 kill the opps »
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok