Aksesuar sisteminde buglar var. En sondan bir önceki aksesuarı alınca bazen takılan aksesuar görünmüyor. Öte yandan aksesuarların hepsi daha net görsellerle gösterilip çeşitlendirilebilir. Dışarıya obje eklerken koltuk da ekleyebiliriz.
Yıllardır söylediğim ve halen de dile getirdiğim animasyon sistemi. Dans figürlerinden duruş pozisyonlarına sarılmaktan oturuşlara dönüşlerden zıplayışlara kadar belki animasyon inşasına ihtiyacımız var. Çok daha çeşitli ve kullanışlı olmalı. Mod yükleyerek değil, herkesin görüp kullanacağı animler olmalı. Duygular animasyon ile belli edilir. Emote versek dahi rolün karakterdeki yansıması tam olarak verilmiyor. Animasyonlar yetersiz. Dans etmek çok keyifli bir şey aslında ama karakterler iki üç figür yapınca hemen bunu farklı bir şey olarak algılayabiliyorlar. Çünkü dans ederken en belirgin figürlerde direk dansı yapılıyor. Çok daha farklı hareketler olmalı iki sallanmaktan başka.
Bir tane çiçekçi dükkanı olabilir, oradan çiçek alınabilir. Çiçek çok zor bulunan bir şey olmamalı. San Andreasın her yeri çiçek kaynıyor. (Varsa da ben bilmiyorum.)
Dövüş stilleri vipden kaldırılmalı, 20ye 20 karakterler tüm dövüş stillerini kullanabilmeli veya. Bir ayda box yapıyorum sonra unutuyorum mantığı pek realistik değil.
Kıyafet dükkanındaki skinler belki çeşitlendirilebilir.
Pistol için veya shotgun için ruhsatlı silah alımı olabilir. Pd üzerinden işlemler gerçekleşebilir. Bireysel savunma amaçlı, eyalet sistemlerinde olan.
San Fierro gibi, Las Venturas gibi bölgeler de yatırım amaçlı toplu rollerin döneceği yerler haline gelebilir. Örnek veriyorum San fierroda bir fabrika ihalesi olur, bunu alabilenlere rotalar çizilir. Veya lojistik gibi işler rol çerçevesinde buraya kayabilir. Güzel tasarımlar olursa bu bölgelere çizilen meslek hatları tüm eyaleti tanıtabilir. Dolayısıyla meslekler de çeşitlendirilebilir.
Tarım ve ekim sistemleri getirilebilir. Sunucuda çilek gibi ürünler tüketiyoruz. Bu tarz işleri kasabada yapanlar karakterlere enerji verecek üretim yapabilirler. Onun için bir değirmencilik sistemi olabilir veya ekmek, sebze meyve yetiştirerek daha fazla can veren ürünlerin sağlanması gerçekleştirilebilir. Bu sistem de meslek düzeyinde olmalı ve çiftlik gibi bölgelerin kullanılmasını sağlar. Ayrıca oraya gidenler uzun vadede bunu kişisel rollerle zenginleştirir ve bölgesel aktifliği artırabilir. Karakterlerin yanında pizza taşınmasındansa kuruyemiş üretimi yapması, elma gibi aparatif ürünler taşıması da daha iyi olabilir. Ayrıca bu üretimler sunucudaki işyerlerine uygun şekilde kurulabilir.
Veya kaçakçılık rolleri olur. Gişelerden bu araçlar geçerken polislere ihbar gider, polis kovalamadan ulaşacağı yere varırsa daha çok gelir elde edebilir. Pd ye de rol çıkar.
Bir restorana su girince 500 dolar çekmesi biraz ilkel bir sistem. Restoran içinde et olabilir ve bu et yeterince getirilmeden satışların yapılması mümkün olmayabilir. Dolayısıyla et fabrikası gibi bir alan kurulur sf veya lvde kesimhanelerden gelecek roller olmadan restoranlar işlemez hale gelir. Üretim için manifacturing sistemini her aşamada gerçekleştiren roller karakterleri ve işletme sahipleri arasındaki rolleri çeşitlendirebilir.
Gece kulüpleri için alkol üretimi yapılabilecek tesisler olabilir ve buradaki roller koordineli olarak sistemsel geliştirilebilir. Keza bu tesisler de lv veya sfde olabilir, ayrıca Valachi rolleriyle bu tesislerdeki roller yeri geldiğinde çoklu satışa uygun fiyattan imkan tanınırsa iyi rol yapan birliklerin farklı rol seçenekleri güçlendirilebilir. IC olarak maddi çıkar getirecek şekilde olmalı. Örneğin fabrikadan bir birlik liderine 5 ton et verilmesi gibi.
Mimarlık sistemi baya kötü texturelar aracılığıyla ve objeleri doğrudan kodla yazarak daha hızlı bir şekilde mimarlık yaparak ev dizaynı mümkün olmalı diye düşünüyorum. Bu sistem çok yavaş ve değişmeli. Bu sayede sunucuda el becerisi olanlar için aktif olarak yapabilecekleri bir mimarlık sistemi geliştirilebilir. Elbette bu tasarımlar kopyalanmamalı, el emeğine göre para rolleri olmalı.
Paintball sistemi getirilebilir ancak bu sistem daha çok poligon mantığına çevrilebilir. Örnek veriyorum bir karakter açınca bu karakterler silahları hep profesyonel şekilde kullanıyorlar. GTA San Andreas gibi gangster Hitman seviyesine gelecek şekilde poligon oyunları kas sistemine benzer şekilde kurulabilir. Bunun mantığı sunucuya yeni başlayanların silah alıp doğrudan herkesi vurmasını engelleyip gereksiz dmlerin önünü kırabilmek. Hile bile olsa vuruş kapasitelerini düşürebilir. Ayrıca bu sistem sayesinde sunucudaki karakterlerin bir arada vakit geçirebilecekleri bir oyun alanı olmuş olur. Bazı hedefler vurulur ve belirli süre vuruldukça silahşör yeteneği geliştirilir. Poligon oynayabilmek de paralı olabilir.
Sunucuda bir at çiftliği olabilir. Çiftlik rolleri için bir araç tamamen yat sistemi gibi modlu olabilir. Burada kişisel roller için at sürerek çiftlik turu yapılabilir, bir dönem at yarışı yapılmıştı karakterler üzerinden ama bu doğrudan bir motorun modu olabilir. Örneğin bf 400 modu at olabilir veya kullanılmayan bir araç üzerinden bu sistem çeşitlendirilebilir.
Dönme dolap çalıştırılabilir. Lunapark sistemi aktifleştirilebilir. Romantik veya eğlenceli rol yapacak alanlar da olmalı. Balon iyi mesela bunun gibi.
Telefonlarda arama kaydı ve en son arananlar daha detaylı görüntülenmeli.
Şimdilik bu kadar, genel hatlarıyla iyi belki ilgi çekici bir şey olur. Oradan fikir yürütülebilir diye yazdım. Sevgiler.
