Hem bir ekonomist hem de sunucu yönetimi mantığıyla anlatayım, durum dışarıdan biraz absürt ve karmaşık geliyor olabilir ama özünde basittir, gerçek hayattaki ekonomik sebepler bu oyun ekonomisinde de geçerli.
supply and demand dediğimiz bir olay var, Türkçe, arz-talep döngüsü.
Bir şey ne kadar çok istenirse, fiyatı o kadar artar, bir şey ne kadar az talep görürse arzı(piyasadaki nesne miktarı) az olur.
Fiyat artışının temel sebebi arz-talep.
Bir diğer etkeni daha var o ise aşağıda,
Bir nesneden, piyasada ne kadar fazla varsa aynı zamanda onun değeri de o kadar az olur, örneğin para.
Sunucuda 20.000'i aşkın karakter kaydı mevcut. Bu karakterlerin hepsi zaman zaman oyunda oluyor, geçmişte ya da günümüzde oyuna her girdiklerinde dolaşıma bir miktar para pompalıyorlar. (Trucker vb. sistemden para alan meslekler) Piyasaya giren para miktarı, paranın değerini azaltıyor. Bu durum ise daha fazla parayla daha az şey alınmasına sebep oluyor (enflasyon)
Burada bir de zaman çizelgesi mevcut.
Sunucu ilk açıldığında 100K çok büyük bir paraydı, 100K'ya pek çok şey alabiliyordunuz, çünkü sıkı para politikası mevcuttu. (enflasyonun tersi olan deflasyon söz konusuydu) Yani daha az paraya daha çok mal ve mülk alabiliyordunuz çünkü daha az oyuncu vardı ve bu az oyuncu, haliyle sunucuya daha az para pompalıyordu, enflasyon oluşmuyordu.
Oyuncu sayısının artması, sunucunun ikinci yılına gelmesi, pek çok mal ve mülkün alınmış olması ve satılıkta olan az yer kalması, bu az bulunan yerlerin değerini arttırıyor.
Şimdi başa dönelim,
Neden bir kulübe 45.000$ iken yanındaki kulübe 175.000$?
Cevap çok basit,
Çünkü 45.000$ olan kulübe, sunucu ilk açıldığında orada fiyatlandırılmış bir kulübe, 175.000$ olan kulübe ise şu anki güncel fiyatla açılmış olan kulübe.
İyi forumlar, umarım akıllardaki soru işaretleri kalkmıştır.