Konu: Combat, Drive-by Tartışma & Geliştirme  (Okunma sayısı 1198 defa)

#20 - 26.10.2021 19:37
Ya can sisteminin değişmesi ya da hasarların artması şart dayanıklılık uyuşturucu diyince herkesin canı 150 160 oluyor ya adamın düşmesi 15 ak mermisi gerekiriyor zaten hepsini tutturmak imkansız adam zaten El corona gibi bi yerdeyse çitlerin üstünde zıplaya ine bolca zaman kazanır çatışmalar çok uzun sürüyor
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#21 - 27.10.2021 17:45
Selam,

Vice Roleplay benim fikrimce harika ve benzersiz sistemlere sahip bir platform, bahsedeceğim açılmış bu konu dışında kesinlikle rol yaparken ki aldığımız zevki arttıracak onlarca emek sarf edilmiş şey var. Bu konunun açılması beni oldukça sevindirdi ve fikirlerimin çoğunu kendi gözlemlerimle edindiğim bilgilere göre; platformun illegal ve legal oyuncularının büyük bir oranı Combat ve Drive-by'dan oldukça şikayetçi, ben de aynı fikirdeyim.

Peki bu neden kaynaklanıyor? Sunucu içerisindeki silah hasarları kesinlikle realistik değil, bildiğimiz üzere SA-MP'ın orjinal silah hasarlarını kullanıyoruz, roleplay'e uygun olarak tasarlanmamış şekildeler. Bu da birçok çatışma rollerinde mantık dışı hatalara sonuç olabiliyor; bir bölgeye yapılan drive-by saldırısında bir rakibi yaralamak için Uzi, Tec-9, AK gibi silahlar kullanıyoruz fakat hepsinin hasarı oldukça düşük durumda (Colt-45, 6.3, Uzi 6.6, Tec-9 6.6, AK 9.9) buna sebebiyetten 3-10 saniye arasında bir drive-by atağı olması gerekirken birçok oyuncu o bölgede dakikalarca zaman geçiriyor ve bu hiç gerçekçi bir davranış değil. Normal bir çatışmada da bu geçerli, Deagle ve M4'ün hasarları dışında hiçbir silahın verdiği zarar doğru gelmiyor. 2 ila 3 metre arasında çatışma mesafesi olan birisiyle AK-47, MP-5, Uzi, Tec-9, Shotgun, Colt-45 gibi silahlarla hasar vermeye çalıştığınız da tüm mermiler isabetli olmasına rağmen onu sistemsel yaralıya düşürme süreci neredeyse 10 saniyenizi alabiliyor. Bir de bu konuya uyuşturucu/dayanıklılık sistemi eklendiği zaman adeta bir terminatörle savaşıyormuşsunuz hissi veriyor, kimi zaman ise sunucunun konumu sebebiyle lag gibi durumlar da ortaya çıkabiliyor. Çatışmalar buna sebebiyetten gerçekçiliğini oldukça yitiriyor, sonrasında ise hiçbir zevk almamaya başlıyorsunuz.

Uyuşturucu ve dayanıklılık konusuna gelirsek oldukça gerçekçi olduğunu ve kimsenin bununla bir problem yaşamadığı düşüncesindeyim ancak 20 dayanıklılığa sahip birisi ve kaliteli bir uyuşturucu kullanımı sonrası canı 200'leri görüyor, 6-9 vuran silahların karşı tarafa verebileceği zararı bir de bu şekilde düşünmek gerekiyor.

AK-47 uzun namlulu bir taaruz tüfeği, sadece tek bir rakibi sistemsel yaralıya düşürmek için en yüksek cana sahip birisine; 20 isabetli atış yapması gerekiyor, kafaya veya göğüse verdiği herhangi bir hasar değişimi bulunmuyor. Ortadan isabeti kaldırdığımız anda toplam 210 mermiye sahip bir silahın sadece bir kişi için 60 mermiden fazla atış yapması gerektiği bulgusundayız.

Colt-45 Uzi, Tec-9, Shotgun, MP-5 bunlar oyun içerisinde atış yapması zor silahlar fakat yakın mesafede gerçekçi bakıldığında hepsi oldukça ölümcül ve saniyede karşınızdaki kişiye ciddi ölümcül hasarlar verebilecek düzeyde. Hasarları AK-47'ye göre daha az ve çok daha fazla sekme oranına sahipler, bir de bu şekilde oyun içinde birini sistemsel yaralıya düşürmeye çalıştığınızı düşünün.

Bunların hepsini bir mekân, sokak, bölge baskınında sayıca daha fazla olduğunu, drive-by'da isabet almanın daha da zorlaştığını hesaba katarsak olması gerektiğinin oldukça dışında.


Şimdi ise olması gerekenler hakkında konuşalım,

Bir atakta çatışmanın dakikalarca değil, saniyelerce sürmesi, hızlıca bitip bu yapılan rolün bir sonraki aşamasına geçilmesi gerekiyor. Tüm rolün çatışmayla ilerlememesi ve bir sonraki aşamaya geçilmesi gerek, peki bu nedir? Çatışma sonrası karakterlerin paranoyaklaşıp yaptıkları büyük hataların ceremesini çekmesi gerekir, buna daha önce hiç rastlamadım çünkü çatışmanın yapıldığı bölgede en az beş-on dakika geçiriyorlar ve kessssinlikle bu çok saçma, buna sebep olan şey ise silah hasarlarından başka bir şey değil.

Silah hasarları değişirse drive-by ve çatışmalar nasıl bir hâle gelir? Bunu örneklendirmek adına birkaç videoyu size sunuyorum:

Spoiler: GösterGizle



Bir de oyun içinden pek yabancı olmayan, olması en doğru hasarlarını paylaşmak istiyorum, Vice Roleplay'de çatışmaya girmiş birçok oyuncu ve yetkililer aradaki rol ve alacağınız zevk farkının ne kadar tatmin edici olabileceğini anlayacaktır:

Spoiler: GösterGizle





Eğer bir MMO RPG oyununda boss kestiğimizi düşünüyor olsaydım şu an kullanılan silah hasarlarının oldukça normal olduğunu söylerdim, çünkü adeta o tadı veriyor. Hasar sebebiyle diğer silahlara olan ilgide artacaktır, insanlar Deagle'ın hasarı diğerlerine göre kat kat daha iyi olduğu için onu tercih etmek yerine farklı silahlara yönelecek ve bu sayede TDM hissi veren çatışmalar daha rol odaklı, daha eğlenceli olacağının kesinlikle kendimce garantisini verebilirim. Şahsen çatışma rollerinden çok bir topluluk içinde farklı/chit-chat roller yapmaktan daha keyif alırım, eğer olacaksa bu tarz çatışma rollerine olanak sağlamak garantisini veriyorum ki oldukça eğlenceli olacaktır. Rol yaparken almamız gereken en doğru hisin gerçekçilik olduğunu unutmamak gerek.

Gerçekçiliğe uygun silah hasarları nasıl olmalı? Şimdi ise son olarak bu konuya geçelim: (Hasarlar aynı olmak zorunda değil, değişken olabilir.)

AK-47: -> 35
MP-5: -> 25
Shotgun: -> 40 (Saçma mermi olduğundan isabetliliğine göre değişiyor. 40 tam isabet hasarı.)
Uzi: -> 20
Tec-9: -> 15
Colt-45: -> 10

Uzun zamandır "silah hasarları" ile alakalı onlarca ar-ge açılıyor ve açılmaya da devam edecektir diye düşünüyorum. Konunun altına "Orjinal SA-MP hasarları, değişmeyecektir." "En doğrusu bu şekilde, bu uzak menzilli bir silah, şu kısa menzilli bir silah, bu böyle sekiyor, şu şöyle sekiyor." tarzı artık alışık olduğumuz yorumlar yerine, biraz daha gerçeğe yatkın, açık fikirli yorumlar almayı teklif ediyorum. Eğer bir rol platformunda isek bu gibi önemli bir konuyu realizmin dışında tutmak hiç doğru olmayacaktır. Özellikle illegal ve legal oyuncuların yarısından oldukça fazlası bu durumdan şikayetçi iken göz önünde bulundurmamak olmaz gibi.

Bunu incelemelisiniz, geçmişte açtığım arge ile neredeyse birçok oyuncunun da fikrini almış. Ve bu düzenleme, bir an önce gelmeli.
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#22 - 27.10.2021 19:11
MP5 silahı illegalleştirilebilir. Kısıtlı silah sayısı var sunucuda. MP5 ile bunun artacağına eminim.  :sampanya:
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#23 - 27.10.2021 20:55
Diğer arkadaşlarında bahsettiği gibi silah hasar oranlarının yükseltilmesi gerekiyor, şuan oyun içerisinde bulunan sistem roleplay ortamına pek uymuyor yumruk uziden fazla vuruyor. Uzi çöp gibi bir şey sadece drive-by kalkınca rakip oyuncunun aracını bozmak için işe yarıyor, hasarı yükseltilerek oyuna kazandırılabilir. Shotgun ile drive-by çıkılabilir, çoğu çete hesaplaşmalarında örnekleri bulunuyor. Bu iki konu incelenirse silahlı rollerin daha fazla keyif vereceğine eminim, iyi çalışmalar dilerim.
100
6
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
100 tepkisini veren kullanıcı(lar):
sCiEnLy_V2, Vicolays, Lhansent, Alper, bircan1, bleedem,
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#24 - 27.10.2021 23:31
Colt45 drive-by'a açılmalı
Like
8
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Like tepkisini veren kullanıcı(lar):
leftyguns, Aureus, Lhansent, Alper, Vicolays, Jiggysaw, bircan1, bleedem,
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#25 - 21.11.2021 12:22
Cuntgun denilen dürbünsüz tüfeğin illegal oyunculara açılması taraftarıyım.
Mükemmel
2
100
2
Like
2
Tepki yok
Mükemmel tepkisini veren kullanıcı(lar):
bleedem, Retardhinyo,
Tepki yok
100 tepkisini veren kullanıcı(lar):
bleedem, Retardhinyo,
Tepki yok
Tepki yok
Like tepkisini veren kullanıcı(lar):
bleedem, Retardhinyo,
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#26 - 22.11.2021 06:56
Drive-by tüm silahlarla yapılabilmelidir. Gerçek hayata oranla baktığımızda tüm silahlarla camdan dışarıya çıkabiliriz. Bu sisteme biraz cooldown eklenir, bu sayede örneğin pompalıyla drive-by kalkıldığında ateş ettikten sonra 1-2 saniyeliğine karakter içeriye girip silahın kurmasını yapabilir.

Deagle ve colt tabancaları için de aynı fikirdeyim.
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#27 - 22.11.2021 11:01
Selam,

Vice Roleplay benim fikrimce harika ve benzersiz sistemlere sahip bir platform, bahsedeceğim açılmış bu konu dışında kesinlikle rol yaparken ki aldığımız zevki arttıracak onlarca emek sarf edilmiş şey var. Bu konunun açılması beni oldukça sevindirdi ve fikirlerimin çoğunu kendi gözlemlerimle edindiğim bilgilere göre; platformun illegal ve legal oyuncularının büyük bir oranı Combat ve Drive-by'dan oldukça şikayetçi, ben de aynı fikirdeyim.

Peki bu neden kaynaklanıyor? Sunucu içerisindeki silah hasarları kesinlikle realistik değil, bildiğimiz üzere SA-MP'ın orjinal silah hasarlarını kullanıyoruz, roleplay'e uygun olarak tasarlanmamış şekildeler. Bu da birçok çatışma rollerinde mantık dışı hatalara sonuç olabiliyor; bir bölgeye yapılan drive-by saldırısında bir rakibi yaralamak için Uzi, Tec-9, AK gibi silahlar kullanıyoruz fakat hepsinin hasarı oldukça düşük durumda (Colt-45, 6.3, Uzi 6.6, Tec-9 6.6, AK 9.9) buna sebebiyetten 3-10 saniye arasında bir drive-by atağı olması gerekirken birçok oyuncu o bölgede dakikalarca zaman geçiriyor ve bu hiç gerçekçi bir davranış değil. Normal bir çatışmada da bu geçerli, Deagle ve M4'ün hasarları dışında hiçbir silahın verdiği zarar doğru gelmiyor. 2 ila 3 metre arasında çatışma mesafesi olan birisiyle AK-47, MP-5, Uzi, Tec-9, Shotgun, Colt-45 gibi silahlarla hasar vermeye çalıştığınız da tüm mermiler isabetli olmasına rağmen onu sistemsel yaralıya düşürme süreci neredeyse 10 saniyenizi alabiliyor. Bir de bu konuya uyuşturucu/dayanıklılık sistemi eklendiği zaman adeta bir terminatörle savaşıyormuşsunuz hissi veriyor, kimi zaman ise sunucunun konumu sebebiyle lag gibi durumlar da ortaya çıkabiliyor. Çatışmalar buna sebebiyetten gerçekçiliğini oldukça yitiriyor, sonrasında ise hiçbir zevk almamaya başlıyorsunuz.

Uyuşturucu ve dayanıklılık konusuna gelirsek oldukça gerçekçi olduğunu ve kimsenin bununla bir problem yaşamadığı düşüncesindeyim ancak 20 dayanıklılığa sahip birisi ve kaliteli bir uyuşturucu kullanımı sonrası canı 200'leri görüyor, 6-9 vuran silahların karşı tarafa verebileceği zararı bir de bu şekilde düşünmek gerekiyor.

AK-47 uzun namlulu bir taaruz tüfeği, sadece tek bir rakibi sistemsel yaralıya düşürmek için en yüksek cana sahip birisine; 20 isabetli atış yapması gerekiyor, kafaya veya göğüse verdiği herhangi bir hasar değişimi bulunmuyor. Ortadan isabeti kaldırdığımız anda toplam 210 mermiye sahip bir silahın sadece bir kişi için 60 mermiden fazla atış yapması gerektiği bulgusundayız.

Colt-45 Uzi, Tec-9, Shotgun, MP-5 bunlar oyun içerisinde atış yapması zor silahlar fakat yakın mesafede gerçekçi bakıldığında hepsi oldukça ölümcül ve saniyede karşınızdaki kişiye ciddi ölümcül hasarlar verebilecek düzeyde. Hasarları AK-47'ye göre daha az ve çok daha fazla sekme oranına sahipler, bir de bu şekilde oyun içinde birini sistemsel yaralıya düşürmeye çalıştığınızı düşünün.

Bunların hepsini bir mekân, sokak, bölge baskınında sayıca daha fazla olduğunu, drive-by'da isabet almanın daha da zorlaştığını hesaba katarsak olması gerektiğinin oldukça dışında.


Şimdi ise olması gerekenler hakkında konuşalım,

Bir atakta çatışmanın dakikalarca değil, saniyelerce sürmesi, hızlıca bitip bu yapılan rolün bir sonraki aşamasına geçilmesi gerekiyor. Tüm rolün çatışmayla ilerlememesi ve bir sonraki aşamaya geçilmesi gerek, peki bu nedir? Çatışma sonrası karakterlerin paranoyaklaşıp yaptıkları büyük hataların ceremesini çekmesi gerekir, buna daha önce hiç rastlamadım çünkü çatışmanın yapıldığı bölgede en az beş-on dakika geçiriyorlar ve kessssinlikle bu çok saçma, buna sebep olan şey ise silah hasarlarından başka bir şey değil.

Silah hasarları değişirse drive-by ve çatışmalar nasıl bir hâle gelir? Bunu örneklendirmek adına birkaç videoyu size sunuyorum:

Spoiler: GösterGizle



Bir de oyun içinden pek yabancı olmayan, olması en doğru hasarlarını paylaşmak istiyorum, Vice Roleplay'de çatışmaya girmiş birçok oyuncu ve yetkililer aradaki rol ve alacağınız zevk farkının ne kadar tatmin edici olabileceğini anlayacaktır:

Spoiler: GösterGizle





Eğer bir MMO RPG oyununda boss kestiğimizi düşünüyor olsaydım şu an kullanılan silah hasarlarının oldukça normal olduğunu söylerdim, çünkü adeta o tadı veriyor. Hasar sebebiyle diğer silahlara olan ilgide artacaktır, insanlar Deagle'ın hasarı diğerlerine göre kat kat daha iyi olduğu için onu tercih etmek yerine farklı silahlara yönelecek ve bu sayede TDM hissi veren çatışmalar daha rol odaklı, daha eğlenceli olacağının kesinlikle kendimce garantisini verebilirim. Şahsen çatışma rollerinden çok bir topluluk içinde farklı/chit-chat roller yapmaktan daha keyif alırım, eğer olacaksa bu tarz çatışma rollerine olanak sağlamak garantisini veriyorum ki oldukça eğlenceli olacaktır. Rol yaparken almamız gereken en doğru hisin gerçekçilik olduğunu unutmamak gerek.

Gerçekçiliğe uygun silah hasarları nasıl olmalı? Şimdi ise son olarak bu konuya geçelim: (Hasarlar aynı olmak zorunda değil, değişken olabilir.)

AK-47: -> 35
MP-5: -> 25
Shotgun: -> 40 (Saçma mermi olduğundan isabetliliğine göre değişiyor. 40 tam isabet hasarı.)
Uzi: -> 20
Tec-9: -> 15
Colt-45: -> 10

Uzun zamandır "silah hasarları" ile alakalı onlarca ar-ge açılıyor ve açılmaya da devam edecektir diye düşünüyorum. Konunun altına "Orjinal SA-MP hasarları, değişmeyecektir." "En doğrusu bu şekilde, bu uzak menzilli bir silah, şu kısa menzilli bir silah, bu böyle sekiyor, şu şöyle sekiyor." tarzı artık alışık olduğumuz yorumlar yerine, biraz daha gerçeğe yatkın, açık fikirli yorumlar almayı teklif ediyorum. Eğer bir rol platformunda isek bu gibi önemli bir konuyu realizmin dışında tutmak hiç doğru olmayacaktır. Özellikle illegal ve legal oyuncuların yarısından oldukça fazlası bu durumdan şikayetçi iken göz önünde bulundurmamak olmaz gibi.
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#28 - 22.11.2021 16:27
Selam,

Vice Roleplay benim fikrimce harika ve benzersiz sistemlere sahip bir platform, bahsedeceğim açılmış bu konu dışında kesinlikle rol yaparken ki aldığımız zevki arttıracak onlarca emek sarf edilmiş şey var. Bu konunun açılması beni oldukça sevindirdi ve fikirlerimin çoğunu kendi gözlemlerimle edindiğim bilgilere göre; platformun illegal ve legal oyuncularının büyük bir oranı Combat ve Drive-by'dan oldukça şikayetçi, ben de aynı fikirdeyim.

Peki bu neden kaynaklanıyor? Sunucu içerisindeki silah hasarları kesinlikle realistik değil, bildiğimiz üzere SA-MP'ın orjinal silah hasarlarını kullanıyoruz, roleplay'e uygun olarak tasarlanmamış şekildeler. Bu da birçok çatışma rollerinde mantık dışı hatalara sonuç olabiliyor; bir bölgeye yapılan drive-by saldırısında bir rakibi yaralamak için Uzi, Tec-9, AK gibi silahlar kullanıyoruz fakat hepsinin hasarı oldukça düşük durumda (Colt-45, 6.3, Uzi 6.6, Tec-9 6.6, AK 9.9) buna sebebiyetten 3-10 saniye arasında bir drive-by atağı olması gerekirken birçok oyuncu o bölgede dakikalarca zaman geçiriyor ve bu hiç gerçekçi bir davranış değil. Normal bir çatışmada da bu geçerli, Deagle ve M4'ün hasarları dışında hiçbir silahın verdiği zarar doğru gelmiyor. 2 ila 3 metre arasında çatışma mesafesi olan birisiyle AK-47, MP-5, Uzi, Tec-9, Shotgun, Colt-45 gibi silahlarla hasar vermeye çalıştığınız da tüm mermiler isabetli olmasına rağmen onu sistemsel yaralıya düşürme süreci neredeyse 10 saniyenizi alabiliyor. Bir de bu konuya uyuşturucu/dayanıklılık sistemi eklendiği zaman adeta bir terminatörle savaşıyormuşsunuz hissi veriyor, kimi zaman ise sunucunun konumu sebebiyle lag gibi durumlar da ortaya çıkabiliyor. Çatışmalar buna sebebiyetten gerçekçiliğini oldukça yitiriyor, sonrasında ise hiçbir zevk almamaya başlıyorsunuz.

Uyuşturucu ve dayanıklılık konusuna gelirsek oldukça gerçekçi olduğunu ve kimsenin bununla bir problem yaşamadığı düşüncesindeyim ancak 20 dayanıklılığa sahip birisi ve kaliteli bir uyuşturucu kullanımı sonrası canı 200'leri görüyor, 6-9 vuran silahların karşı tarafa verebileceği zararı bir de bu şekilde düşünmek gerekiyor.

AK-47 uzun namlulu bir taaruz tüfeği, sadece tek bir rakibi sistemsel yaralıya düşürmek için en yüksek cana sahip birisine; 20 isabetli atış yapması gerekiyor, kafaya veya göğüse verdiği herhangi bir hasar değişimi bulunmuyor. Ortadan isabeti kaldırdığımız anda toplam 210 mermiye sahip bir silahın sadece bir kişi için 60 mermiden fazla atış yapması gerektiği bulgusundayız.

Colt-45 Uzi, Tec-9, Shotgun, MP-5 bunlar oyun içerisinde atış yapması zor silahlar fakat yakın mesafede gerçekçi bakıldığında hepsi oldukça ölümcül ve saniyede karşınızdaki kişiye ciddi ölümcül hasarlar verebilecek düzeyde. Hasarları AK-47'ye göre daha az ve çok daha fazla sekme oranına sahipler, bir de bu şekilde oyun içinde birini sistemsel yaralıya düşürmeye çalıştığınızı düşünün.

Bunların hepsini bir mekân, sokak, bölge baskınında sayıca daha fazla olduğunu, drive-by'da isabet almanın daha da zorlaştığını hesaba katarsak olması gerektiğinin oldukça dışında.


Şimdi ise olması gerekenler hakkında konuşalım,

Bir atakta çatışmanın dakikalarca değil, saniyelerce sürmesi, hızlıca bitip bu yapılan rolün bir sonraki aşamasına geçilmesi gerekiyor. Tüm rolün çatışmayla ilerlememesi ve bir sonraki aşamaya geçilmesi gerek, peki bu nedir? Çatışma sonrası karakterlerin paranoyaklaşıp yaptıkları büyük hataların ceremesini çekmesi gerekir, buna daha önce hiç rastlamadım çünkü çatışmanın yapıldığı bölgede en az beş-on dakika geçiriyorlar ve kessssinlikle bu çok saçma, buna sebep olan şey ise silah hasarlarından başka bir şey değil.

Silah hasarları değişirse drive-by ve çatışmalar nasıl bir hâle gelir? Bunu örneklendirmek adına birkaç videoyu size sunuyorum:

Spoiler: GösterGizle



Bir de oyun içinden pek yabancı olmayan, olması en doğru hasarlarını paylaşmak istiyorum, Vice Roleplay'de çatışmaya girmiş birçok oyuncu ve yetkililer aradaki rol ve alacağınız zevk farkının ne kadar tatmin edici olabileceğini anlayacaktır:

Spoiler: GösterGizle





Eğer bir MMO RPG oyununda boss kestiğimizi düşünüyor olsaydım şu an kullanılan silah hasarlarının oldukça normal olduğunu söylerdim, çünkü adeta o tadı veriyor. Hasar sebebiyle diğer silahlara olan ilgide artacaktır, insanlar Deagle'ın hasarı diğerlerine göre kat kat daha iyi olduğu için onu tercih etmek yerine farklı silahlara yönelecek ve bu sayede TDM hissi veren çatışmalar daha rol odaklı, daha eğlenceli olacağının kesinlikle kendimce garantisini verebilirim. Şahsen çatışma rollerinden çok bir topluluk içinde farklı/chit-chat roller yapmaktan daha keyif alırım, eğer olacaksa bu tarz çatışma rollerine olanak sağlamak garantisini veriyorum ki oldukça eğlenceli olacaktır. Rol yaparken almamız gereken en doğru hisin gerçekçilik olduğunu unutmamak gerek.

Gerçekçiliğe uygun silah hasarları nasıl olmalı? Şimdi ise son olarak bu konuya geçelim: (Hasarlar aynı olmak zorunda değil, değişken olabilir.)

AK-47: -> 35
MP-5: -> 25
Shotgun: -> 40 (Saçma mermi olduğundan isabetliliğine göre değişiyor. 40 tam isabet hasarı.)
Uzi: -> 20
Tec-9: -> 15
Colt-45: -> 10

Uzun zamandır "silah hasarları" ile alakalı onlarca ar-ge açılıyor ve açılmaya da devam edecektir diye düşünüyorum. Konunun altına "Orjinal SA-MP hasarları, değişmeyecektir." "En doğrusu bu şekilde, bu uzak menzilli bir silah, şu kısa menzilli bir silah, bu böyle sekiyor, şu şöyle sekiyor." tarzı artık alışık olduğumuz yorumlar yerine, biraz daha gerçeğe yatkın, açık fikirli yorumlar almayı teklif ediyorum. Eğer bir rol platformunda isek bu gibi önemli bir konuyu realizmin dışında tutmak hiç doğru olmayacaktır. Özellikle illegal ve legal oyuncuların yarısından oldukça fazlası bu durumdan şikayetçi iken göz önünde bulundurmamak olmaz gibi.

Destekliyorum
Silah çeşitliliği ve silah hasarları uzun zaman önce arttırılmalıydı zaten.
« Son Düzenleme: 22.11.2021 16:29 LogaN »
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#29 - 22.11.2021 20:11
Fikirler için teşekkürler, önümüzdeki güncelleme döneminde silah fonksiyonlarına göz atabiliriz.
Mükemmel
3
Like
1
Tepki yok
Mükemmel tepkisini veren kullanıcı(lar):
Valkyrie, finxyy, Retardhinyo,
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Like tepkisini veren kullanıcı(lar):
LogaN,
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok