Konu: Combat, Drive-by Tartışma & Geliştirme  (Okunma sayısı 1434 defa)

0 Üye0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#10 - 01.08.2021 03:06
İllegale MP5, güzel olabilir.
100
3
Like
8
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
100 tepkisini veren kullanıcı(lar):
Vicolays, quakeN, bleedem,
Tepki yok
Tepki yok
Like tepkisini veren kullanıcı(lar):
Vicolays, shaazux, quakeN, schurty the monarch, Jiggysaw, Alper, Pscy, bleedem,
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#11 - 03.08.2021 11:15
Shotgun'un drive-by'a açılmasını gerektiğini düşünüyorum, bu konu hakkında AR-GE açmıştım fakat silinmiş.

Mantıksal açıdan baktığımızda 7.62 gibi ağır bir mermi kullanan AK-47 ile drive-by atılırsa saçma atan bir Shotgun ile rahatça atılabilir, Shotgun'un seri atış yapmaması için her ateş edildiğinde aracın içine girip tekrardan dışarı çıkma animasyonu bulunabilir. Shotgun ile drive-by Gta San Andreas'ın orijinal halinde de bulunmakla beraber daha önceden bu sebeple açtığım AR-GE konusunda bir çok oyuncu sebepleriyle beraber Shotgun'un neden drive-by'a açık olması gerektiğini belirtmişti fakat konu silindiği için gündeme getirilmedi. Shotgun'un drive-by'a açılması konusunda diğer oyuncularında yorumunu beklerim.

Örnek olarak bir kaç video bırakacağım, bunlar daha açıklayıcı olacaktır;
1-
Spoiler: GösterGizle

2-
Spoiler: GösterGizle

3-
Spoiler: GösterGizle


Bunlar gibi daha bir çok örnek atabilirim, bence Shotgun ile rahatlıkla drive-by atılabilir.
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#12 - 03.08.2021 15:34
Hatırlatma: oynadığımız sunucuda "Sosyal rol" adinda bir rol çeşitide var. Polisin silah sesleri duyulan bir bölgeye gelme hızı vesaire gayet ideal bence, gerçekliğe vurduğumuzda her yerde insan var.
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#13 - 03.08.2021 18:02
Hatırlatma: oynadığımız sunucuda "Sosyal rol" adinda bir rol çeşitide var. Polisin silah sesleri duyulan bir bölgeye gelme hızı vesaire gayet ideal bence, gerçekliğe vurduğumuzda her yerde insan var.
/me silahına davranır. Şüpheli Gaetan Howell 5 sanise önce Idlewood'da ateş açtı gibi bir şey görmek istemiyoruz doğrusu. Bende polisin bölgeye gelmesini isterim ama 4 saniye içinde bir polisin bir yere gelmesi veya yanlışlıkla ateş ettim diye ((Şuan hala apb var üstümde yanlışlıkla sıktım diye)) apb açılması gibi durumlar çok soğutan bir şey. Ara sokakta sıksan ya da dağda sıksan fark etmiyor, her yerde ismin düşüyor.
Like
2
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Like tepkisini veren kullanıcı(lar):
SaykQ, KSZ,
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#14 - 03.08.2021 19:14
Hatırlatma: oynadığımız sunucuda "Sosyal rol" adinda bir rol çeşitide var. Polisin silah sesleri duyulan bir bölgeye gelme hızı vesaire gayet ideal bence, gerçekliğe vurduğumuzda her yerde insan var.
/me silahına davranır. Şüpheli Gaetan Howell 5 sanise önce Idlewood'da ateş açtı gibi bir şey görmek istemiyoruz doğrusu. Bende polisin bölgeye gelmesini isterim ama 4 saniye içinde bir polisin bir yere gelmesi veya yanlışlıkla ateş ettim diye ((Şuan hala apb var üstümde yanlışlıkla sıktım diye)) apb açılması gibi durumlar çok soğutan bir şey. Ara sokakta sıksan ya da dağda sıksan fark etmiyor, her yerde ismin düşüyor.
Idlewood'un ortasında yanlışlıkla da olsa sıkarsan APB açılır. Dağda sıkan birisine APB açılmıyor. Gelen billdirimin olduğu bölgede CCTV varsa APB açılıyor.
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#15 - 03.08.2021 19:51
Hatırlatma: oynadığımız sunucuda "Sosyal rol" adinda bir rol çeşitide var. Polisin silah sesleri duyulan bir bölgeye gelme hızı vesaire gayet ideal bence, gerçekliğe vurduğumuzda her yerde insan var.
/me silahına davranır. Şüpheli Gaetan Howell 5 sanise önce Idlewood'da ateş açtı gibi bir şey görmek istemiyoruz doğrusu. Bende polisin bölgeye gelmesini isterim ama 4 saniye içinde bir polisin bir yere gelmesi veya yanlışlıkla ateş ettim diye ((Şuan hala apb var üstümde yanlışlıkla sıktım diye)) apb açılması gibi durumlar çok soğutan bir şey. Ara sokakta sıksan ya da dağda sıksan fark etmiyor, her yerde ismin düşüyor.
Idlewood'un ortasında yanlışlıkla da olsa sıkarsan APB açılır. Dağda sıkan birisine APB açılmıyor. Gelen billdirimin olduğu bölgede CCTV varsa APB açılıyor.
Idlewood'un ortasında sıkmadım, zaten öyle sıksaydım sitem etmezdim. NPC'den silahı aldığım gün iki kere tık bastım, tekte aldı ve diğer tık ile silah sıktım. Bana göre bölgeden silah ateşlenme ihbarı gelmeli, bu ihbar 10-15 saniye sonra gelmeli ve sıkanın ismi gözükmemeli. Benim açımdan böyle.
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#16 - 03.08.2021 20:20
silah hasarları abartılmadığı sürece arttırılabilir, örnek verecek olursam; bazı pp sunucularında bulunan headshot yediğimizde direkt olarak düşme gibi bir hasar artışı olmamalı. bu gerçekten silahı üst düzey yapar, herhangi bir polis kovalamacasına polisler hazırlıklı, üzerinde drive by için herhangi bir silah olmaması, olmadıkları için, herhangi bir gun şüphelisini kovalarken drive by yiyerek düşmesi kolaylaşır, bu da her iki tarafa rol imkanı sağlamaz, silah hasarları arttırılacaksa eğer, mantıklı bir şekilde arttırılmalı. Drive by konusuna katılıyorum, shotgunla drive by atmak zevk verecektir.
Fakat yukarı da olan iletideki hasar sistemleri biraz abartıya kaçmış gibi duruyor, düzenlenilebilir.


AK-47: -> 15
MP-5: -> 10-12.5
Colt-45: -> 10
Uzi: -> 12.5-13
Tec-9: -> 12.5-13
Shotgun: -> 35 (Tam isabet hasarı, menziline göre değişir)

bu benim fikrime göre gayet ideal gözüküyor
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#17 - 03.08.2021 20:39
Ateş edildiğinde polise bildirim gitmesi sistemiyle beraber polisin olay yerine gelme süresi epey kısaldı. Dün Idlewood'da ghetto'nun içinde vurulan adama bile tam "yedi" saniyede polis geldi. Kalabalık bir ekibin herhangi bir bölgede çatıştığını düşününce, daha iki taraf birbirini görmeden polisleri görecek gibi duruyor.

Bundan dolayı, çatışmaların hızlıca bitmesi gerekiyor. Mevcut silah sisteminde bu mümkün dahi değil. Hasarların artması gerekiyor, bir tarafın üstünlüğüyle çatışma hızlıca bitmeli. Ek olarak; polislerin beş ila on saniyede olay yerine ulaştığı bir durumda, işi temiz çözmenin tek yolu drive-by. Bundan dolayı kesinlikle drive-by için iyileştirmeler (drive-by sonrası araca geri binebilme vs.) gerekli.

Önceki iletilerde quakeN'in attığı driveby videosu tam olarak olması gerektiğini düşündüğüm şekilde. Daha hızlı, daha realistik. Ek olarak, drive-by yediğinde vurulma ihtimalinin çok yüksek olduğunu bilerek bundan korkmaya da başlarsın. Olması gereken, realistik olan da bu. Açıkçası şu an "Drive-by atsalar da birkaç deagle hit'iyle araçlarını bozup vursam, zaten geçerken en fazla 5 hit atsalar 50 canım gider." diye düşünülüyor. Değişmeli.

Yararlı ve memnun eden AR-GE için yutoalpha'ya teşekkürler <3

Bölgelerden ne kadar bildirim yapılıyor veya PD buna ne kadar sürede yöneliyor gibi etmenleri bakım esnasında görmek zor oluyor. Şikayetinizi anlıyoruz ve bu konuyla ilgileneceğiz. Yeni CCTV normalde çatışmanın olmaması gerektiği yerlerde (güvenli bölge veya rolsel işlek/lüks bölgeler) kayıt tutuyor. Idlewood bölgesinde mağdur eder seviyeye geldiğini fark ettik. Konu hakkında düzeltme yapılacak.

Düzenleme: Idlewood'daki otomatik kayıt tutan CCTV kaldırıldı. Rolsel ve obje destekli kameralar aktifliğini sürdürüyor.
« Son Düzenleme: 04.08.2021 10:43 yutoalpha »
Mükemmel
3
100
5
Tepki yok
Mükemmel tepkisini veren kullanıcı(lar):
Orh4n, brystalaskeri.cs, Lhansent,
Tepki yok
100 tepkisini veren kullanıcı(lar):
quakeN, Orh4n, brystalaskeri.cs, Lhansent, Alper,
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#18 - 15.08.2021 14:25
Çatışma sırasında bir kişi bacaklarından hasar aldığında belirli bir süreliğine(60 saniye, 120 saniye gibi) koşması ve zıplaması engellenebilir. Bu sayede hem realistik bir özellik kazanmış oluruz hem de çatışmalarda kişilerin kaçma şansı azalır. (Düşünsenize adama 3-4 el ateş açıyorsunuz, adam koşarak/zıplayarak kaçıyor. Kesinlikle mantıklı değil)
100
9
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
100 tepkisini veren kullanıcı(lar):
brystalaskeri.cs, volooloo, Vicolays, Sm4n, KSZ, Alper, finxyy, bleedem,
LogaN,
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#19 - 04.10.2021 14:25
Selam,

Vice Roleplay benim fikrimce harika ve benzersiz sistemlere sahip bir platform, bahsedeceğim açılmış bu konu dışında kesinlikle rol yaparken ki aldığımız zevki arttıracak onlarca emek sarf edilmiş şey var. Bu konunun açılması beni oldukça sevindirdi ve fikirlerimin çoğunu kendi gözlemlerimle edindiğim bilgilere göre; platformun illegal ve legal oyuncularının büyük bir oranı Combat ve Drive-by'dan oldukça şikayetçi, ben de aynı fikirdeyim.

Peki bu neden kaynaklanıyor? Sunucu içerisindeki silah hasarları kesinlikle realistik değil, bildiğimiz üzere SA-MP'ın orjinal silah hasarlarını kullanıyoruz, roleplay'e uygun olarak tasarlanmamış şekildeler. Bu da birçok çatışma rollerinde mantık dışı hatalara sonuç olabiliyor; bir bölgeye yapılan drive-by saldırısında bir rakibi yaralamak için Uzi, Tec-9, AK gibi silahlar kullanıyoruz fakat hepsinin hasarı oldukça düşük durumda (Colt-45, 6.3, Uzi 6.6, Tec-9 6.6, AK 9.9) buna sebebiyetten 3-10 saniye arasında bir drive-by atağı olması gerekirken birçok oyuncu o bölgede dakikalarca zaman geçiriyor ve bu hiç gerçekçi bir davranış değil. Normal bir çatışmada da bu geçerli, Deagle ve M4'ün hasarları dışında hiçbir silahın verdiği zarar doğru gelmiyor. 2 ila 3 metre arasında çatışma mesafesi olan birisiyle AK-47, MP-5, Uzi, Tec-9, Shotgun, Colt-45 gibi silahlarla hasar vermeye çalıştığınız da tüm mermiler isabetli olmasına rağmen onu sistemsel yaralıya düşürme süreci neredeyse 10 saniyenizi alabiliyor. Bir de bu konuya uyuşturucu/dayanıklılık sistemi eklendiği zaman adeta bir terminatörle savaşıyormuşsunuz hissi veriyor, kimi zaman ise sunucunun konumu sebebiyle lag gibi durumlar da ortaya çıkabiliyor. Çatışmalar buna sebebiyetten gerçekçiliğini oldukça yitiriyor, sonrasında ise hiçbir zevk almamaya başlıyorsunuz.

Uyuşturucu ve dayanıklılık konusuna gelirsek oldukça gerçekçi olduğunu ve kimsenin bununla bir problem yaşamadığı düşüncesindeyim ancak 20 dayanıklılığa sahip birisi ve kaliteli bir uyuşturucu kullanımı sonrası canı 200'leri görüyor, 6-9 vuran silahların karşı tarafa verebileceği zararı bir de bu şekilde düşünmek gerekiyor.

AK-47 uzun namlulu bir taaruz tüfeği, sadece tek bir rakibi sistemsel yaralıya düşürmek için en yüksek cana sahip birisine; 20 isabetli atış yapması gerekiyor, kafaya veya göğüse verdiği herhangi bir hasar değişimi bulunmuyor. Ortadan isabeti kaldırdığımız anda toplam 210 mermiye sahip bir silahın sadece bir kişi için 60 mermiden fazla atış yapması gerektiği bulgusundayız.

Colt-45 Uzi, Tec-9, Shotgun, MP-5 bunlar oyun içerisinde atış yapması zor silahlar fakat yakın mesafede gerçekçi bakıldığında hepsi oldukça ölümcül ve saniyede karşınızdaki kişiye ciddi ölümcül hasarlar verebilecek düzeyde. Hasarları AK-47'ye göre daha az ve çok daha fazla sekme oranına sahipler, bir de bu şekilde oyun içinde birini sistemsel yaralıya düşürmeye çalıştığınızı düşünün.

Bunların hepsini bir mekân, sokak, bölge baskınında sayıca daha fazla olduğunu, drive-by'da isabet almanın daha da zorlaştığını hesaba katarsak olması gerektiğinin oldukça dışında.


Şimdi ise olması gerekenler hakkında konuşalım,

Bir atakta çatışmanın dakikalarca değil, saniyelerce sürmesi, hızlıca bitip bu yapılan rolün bir sonraki aşamasına geçilmesi gerekiyor. Tüm rolün çatışmayla ilerlememesi ve bir sonraki aşamaya geçilmesi gerek, peki bu nedir? Çatışma sonrası karakterlerin paranoyaklaşıp yaptıkları büyük hataların ceremesini çekmesi gerekir, buna daha önce hiç rastlamadım çünkü çatışmanın yapıldığı bölgede en az beş-on dakika geçiriyorlar ve kessssinlikle bu çok saçma, buna sebep olan şey ise silah hasarlarından başka bir şey değil.

Silah hasarları değişirse drive-by ve çatışmalar nasıl bir hâle gelir? Bunu örneklendirmek adına birkaç videoyu size sunuyorum:

Spoiler: GösterGizle



Bir de oyun içinden pek yabancı olmayan, olması en doğru hasarlarını paylaşmak istiyorum, Vice Roleplay'de çatışmaya girmiş birçok oyuncu ve yetkililer aradaki rol ve alacağınız zevk farkının ne kadar tatmin edici olabileceğini anlayacaktır:

Spoiler: GösterGizle





Eğer bir MMO RPG oyununda boss kestiğimizi düşünüyor olsaydım şu an kullanılan silah hasarlarının oldukça normal olduğunu söylerdim, çünkü adeta o tadı veriyor. Hasar sebebiyle diğer silahlara olan ilgide artacaktır, insanlar Deagle'ın hasarı diğerlerine göre kat kat daha iyi olduğu için onu tercih etmek yerine farklı silahlara yönelecek ve bu sayede TDM hissi veren çatışmalar daha rol odaklı, daha eğlenceli olacağının kesinlikle kendimce garantisini verebilirim. Şahsen çatışma rollerinden çok bir topluluk içinde farklı/chit-chat roller yapmaktan daha keyif alırım, eğer olacaksa bu tarz çatışma rollerine olanak sağlamak garantisini veriyorum ki oldukça eğlenceli olacaktır. Rol yaparken almamız gereken en doğru hisin gerçekçilik olduğunu unutmamak gerek.

Gerçekçiliğe uygun silah hasarları nasıl olmalı? Şimdi ise son olarak bu konuya geçelim: (Hasarlar aynı olmak zorunda değil, değişken olabilir.)

AK-47: -> 35
MP-5: -> 25
Shotgun: -> 40 (Saçma mermi olduğundan isabetliliğine göre değişiyor. 40 tam isabet hasarı.)
Uzi: -> 20
Tec-9: -> 15
Colt-45: -> 10

Uzun zamandır "silah hasarları" ile alakalı onlarca ar-ge açılıyor ve açılmaya da devam edecektir diye düşünüyorum. Konunun altına "Orjinal SA-MP hasarları, değişmeyecektir." "En doğrusu bu şekilde, bu uzak menzilli bir silah, şu kısa menzilli bir silah, bu böyle sekiyor, şu şöyle sekiyor." tarzı artık alışık olduğumuz yorumlar yerine, biraz daha gerçeğe yatkın, açık fikirli yorumlar almayı teklif ediyorum. Eğer bir rol platformunda isek bu gibi önemli bir konuyu realizmin dışında tutmak hiç doğru olmayacaktır. Özellikle illegal ve legal oyuncuların yarısından oldukça fazlası bu durumdan şikayetçi iken göz önünde bulundurmamak olmaz gibi.

Hala gündemde kalması gereken bi konu
Like
5
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Like tepkisini veren kullanıcı(lar):
Kafkas, MURDAGANKG, Alper, Orh4n, bleedem,
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok