Konu: Yaz Güncellemesi: Self Control Güncellemesi Hakkında Görüş ve Beklentileriniz  (Okunma sayısı 1492 defa)

#30 - 16.07.2021 13:51
Bende sizin aranıza katılayım ve kendi genel görüşlerimi belirtmiş olayım;

Uzun zamandır ekipte bulunan ve bir çok farklı görev alan, oyun yetkilisi kıdemine ulaşan bir platform üyesiyim. Sunucuya 2019 Kasım aylarında başladım ve o zamandan beri oynamaya devam ediyorum, o zamandan beri neler geçti neler gitti. Artık bir topluluk olduğumuzun farkında olmak gerek, topluluğu değer kılan şey üyeleridir. Bu topluluğu geliştirmek sadece yönetime kalmış bir değil aksine herkesin elinde olan bir şey, genellikle sunucuya her yıl 2 büyük güncelleme geliyor. Platformu en iyi seviyesine ulaştırmak, yapacağımız ar-ge öneri tasarıları ve detayları, gerisi yönetime kalıyor. Gerçekten deneyimli ve yetenekli geliştiriciler, bu işi hakkıyla yaptığından eminim. Diğer sunucuların aksine, karakter başvurusu ile alan üstüne deneyimsiz olanlara en iyi şekilde rol deneyimi vermek aksi giden bir şey var ise platformdan uzaklaştırmak. Kısaca yeni üyelere ilk yönetim bakış açısı bu. Herkes farkındadır ki, zeppelin güncellemesi gerçekten büyük yankı uyandıran ve gerçekten yeni üyelerin daha çok dikkat çektiği bir yenilik oldu. İlk olarak the world is yours güncellemesi olarak duyurulan ardından self control ismine çevirelin bir güncelleme adıyla yenilikler artık bu akşamdan itibaren oyunculara sunulacak. Şundan eminim ki, yeni oyuncuların gelmesi aksine oynamaya devam eden olan oyuncuların daha çok dikkatini çekeceği bir güncelleme oldu ama yeni oyuncularında şunu bilmesi gerek ki, platformun en iyi zamanında geldiklerini bilmek gerek. Şuan başlamak ile hiç bir şey için geç değil, sunucu illegal tarafa bi tık daha destek vermesi aşikar. Senaryolar olsun, geliştirilen ve yeni getirelen sistemler olsun legal oyunculara ve polis/medikal oyunculara nazaran daha fazla gelmesi. Aslında zeppelinde de böyleydi ama karşı tarafın unutulduğu söylenemez. Her ne kadar illegal tarafı düşünülmüş olsa da gelecekte legal oyuncuları düşünülmeyecek anlamına gelmez. Yeni ve farklı, samp platformuna değer kılacak bir çok güncelleme geleceğinden eminim. İllegal ve polis departmanı bir sunucunun bel kemiğidir, ikisini en iyi seviyede tutmak gerekir ki sunucunun düzeni bozulmasın. Devlet senaryoları, illegal taraf senaryoları oyuncular ve sunucu üzerinde ki hikaye (gidişat) büyük bir etkisi olduğunu söylemek gerek. İki tarafta pasif kalmaması gerek, bir şeylerin dönmesi ve kararlar sonucunda bir noktaya varılacağın da bilinmesi gerek. Aynı terazi olarak düşünebiliriz ben şuan ki düzen/eşitliğin tam kıvamında olduğun kanaatindeyim;


Ek olarak VCPD'de var olan ve şuan getirilen sistemlerin gayet iyi olduğu bir düzeyde. Ek olarak VCPD'ye SWAT araçlarına zırh, barikat sisteminde taktik mermi geçirmeyen kalkan, uydu sistemi vs. bir çok şey gelebilir ama onları da ölümsüz veya çok güçlü kılar. Yani her şeyin bir düzende olması gerektiğinin kanaatinde olacağım ki bu benim şahsi düşüncem. Karşı çıkılabilir veya çıkılmaz, orası bilinmez. Gelelim illegal tarafta olan dönen olaylara düşüncem, yukarıda hood onaylı birliklerin yeni kurulan birliklere karşı daha çok avantajı konusundan Manifesto'nun cevabına hemfikirim. FM üyeleri ve yöneticilerini, birlik kuracaklara yardımcı olmak ve denetlemek ilk başta gelen yardımlarından biridir. Her birlik yöneticilerin görüşleri dikkate alınır ve not tutulur, kısaca günlük tarzında. En beğendiğim tarafı da bu, dediğin şey havada kalmayıp dikkate alınıp tartışılır, hemfikir olur veya olunmaz bir karar alınır. FM ekibi veya yönetim ekibi, hiç bir zaman oyuncuyu veya açılan birlikleri desteklemeyecek diye bir kavram yok. Bir şeyleri kanıtlamak gerek, güven vermek gerek bunların sorumluluğunu almak gerek, biraz üstünden geçip ne durumda, ne yapıyorlar şuan da, konsept devam ediyor mu diye analizler yapılması, bunlar perde arkası yapılan şeyler. Bunları oyuncu farketmeyebilir, kanaatinde olmayabilir. Kısaca 3-5 üyeli birlikler bile, yönetim ekibinin haberi oluyor. Sunucuda açılan çok farklı cazip gelen rol konseptleri ise yönetim tarafından destekleniyor. Yeni açılan birliklerin, yol katetmesini gerektiğini, illegal birlik kurallarına uymasını gerektiği, birlik üyelerin ve yöneticilerin minumum temiz sicil kaydı, yaptığı roller ve oyun içi yaptığı anlaşmalar, bir çok yoldan para kazanılması, itibarın yapılması, şehirde tanınman vs. vs. bir çok etmen bulunuyor hood onayı alman yolunda, pek fazla illegal rol yapmadım ama illegal ile haşır neşir ve hatta hood onaylı birliklerde bulunanlar süreçleri iyi bileceğinden eminim.


Self Control güncellemesinde, normal oyuncuların veya hood onayı olmayan birliklerin ticaret yapabileceği, bir şeyler satabilieceği, bir şeyler elde edebileceği bir sistem bulunuyor. Hood onaylı birlikler ise, onayı olmayan veya normal oyunculara silah finanse edebileceği, normal oyunculardan hızlı bir şekilde parça satın alıp işleyebileceği bir düzeyde gelen sistemler. Haraç ve üstüne ek olarak yenilenmiş gasp sistemi sistemi ise, hood bölgesinde ve tehlikeli bölgede yapabileceği belirtilmiş yani kısaca yine iki taraf düşünülmüş, tek farkı hood bölge daha avantajlı ki zaten böyle olması gerek, her konuda eşit olmamak gerek ve bir şey elde etme arzusunu uyandırmak.
Her ne olursa olsun, sunucu düzenine bozan ve gidişatını etkileyen olaylar veya gelişmeler, oyuncuların fazla rahatsız olan olaylar, gun-rp fazlalığı vs. gibi örnekler yönetim tarafından dikkate alınıp, bir şekilde geçici/kalıcı çözüm bulunur veya ortadan kaldırılır. Yani sunucu artık dm roleplay olucak, bu ne abi her gelen silah çekiyor vs. her gelen tehdit ediyor, bunlar korkursuz/durdurulmaz oldular diye bir şey olacağından korkuya kapılanlar yanılgıya uğrayacaklar.

@zift in kift senin görüşlerine de dikkate aldım ve kendi fikirlerimi yazdım ek olarak (https://www.vice-rp.com/forum/index.php?topic=112565.0) bu güncelleme konusunda da bir çok fikir belirtilmiş ve kuşku duyduğu şeyler yazılmış onlara ithafende yazmış oldum.

Legal rollere yönelik, Thorin'in hazırladığı konuda (https://www.vice-rp.com/forum/index.php?topic=108830.0) bazı şeylerin sadece sistemle değil, rolle yapılabileceği ve bir çok şeyin rolle geliştiğini belirtiyor. Çok iyi hazırlanmış konu, üstünden 2 ay geçsede...
« Son Düzenleme: 16.07.2021 14:13 AlyX »
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#31 - 17.07.2021 01:53
Haraç kesme sistemi bana gereksiz ve rol imkanı azaltan bir sistem olarak geldi, nedenini söyliyeyim.

Sunucu içerisinde böyle roller dönüyor mu bilmiyorum ancak, ''haraç'' olarak nitelendirilen şey, işletme sahibinden alınan para. İşletme sahibinden koruma parası adı altına haraç kesecekseniz, işletme sahibinin haberi olmalı, onun rol imkanı olmalı, değil mi? Eğer bir işletmem olsaydı ve benden para kesmek isteselerdi, yer altı dünyasıyla veya polisle iletişime girerdim, olayları anlatırdım. İş bu raddeden sonra haraç kesecek ekibin profseyonelliğine kalırdı, rol imkanı artardı. Ayrıca hood onaylı birliğimin hoodundaki her işletmeden aynı parayı haraç olarak almam aşırı saçma, terk edilmiş bir rehin dükkanı (buraya sonra geleceğim, farklı bir şeye değineceğim.) ile her gece açılan ve büyük paralar kazanan işletmelerden aynı parayı almak zorunda olmak saçma gibi geliyor, birisi gelip benim bölgemde iş yapıyor ve bana sadece sistemin izin verdiği kadar para vermek zorunda, bu hiç hoş değil. Haftalarca, belki aylarca o bölgeyi canlandırmak için rol sergiliyoruz, hood onayını hakediyoruz, sonrasında orada bizim borumuz yeteri kadar ötmüyor, sadece sistemin verdiği kadar para alabiliyoruz.

Haraç sistemindeki başka bir kötü tarafa değineceğim, kesilen haracın işletmenin ne olduğuna bakılmadan, ne iş yaptığına bakılmadan haraç kesiliyor olması da saçma bence, kütüphane adı altında çalışan bir işletmeden şehire ortak olmuş yer altı liderleri neden haraç kessin?

Kısaca lafın özünü söylemem gerekirse, haraç sistemi bence gereksiz ve yer altı dünyasında dönen rolleri bir tık perdeleyen/engelleyen bir sistem olmuş, tabii bu benim görüşüm, bu görüşü çürütmek veya eleştirmek zorunda değilsiniz, bu sadece benim güncellemede getirilen bir sistem hakkındaki yorumum, bu sistem haricinde yakındığım ve sitem ettiğim bir konu daha var, bunu da dile getirmek istiyorum.


CPT. Vice aracılığıyla  polis zimmetindeki silahların geri alınabilmesi beni biraz endişeye sürükledi. Birkaç ay önce polis departmanında bulunmuştum ve savaş olduğu zamanlarda şehirde her gece çatışma oluyordu, her gece en az 10-12 silah polislerin eline geçiyordu. Şehirde zaten bu kadar silah varken üretim sisteminin kolaylaştırılması, üretimin kolaylaştırılmasına ek, polislerin el koyduğu silahların geri alınabilmesi sunucudaki hiçkimsenin polise silah kaptırmaktan korkmamasına, dilediği gibi çatışmaya, dilediği yerde polise silah kaptırma korkusu olmadan ateş etmesine yol açacaktır, buna eminim. Son günlerde sunucuda gördüğüm kadarıyla zaten durum böyle, kimse silah kaptırılmasından korkmuyor, şehire sevkiyatlar ile bir sürü silah getiriliyor diye duymuştum. Zaten silahların bu kadar çok olduğu ortamda bir de polislerin el koyduğu silahları tekrar alabilmek ne kadar mantıklı olur bilemiyorum, bunun dışında polislerin el koyduğu silahlara nasıl bir insan ulaşabiliyor, bunu da anlamıyorum ve saçma buluyorum.

Tekrardan söylüyorum, bunlar benim düşüncelerim, sunucuya getirilen güncelleme büyük ve başarılı bir güncelleme ancak eksiklerinin olduğunu düşünüyorum, eksiklerini olduğunu düşündüğüm konuları belirttim, bana karşı yorum yapmak, eleştirmek, fikirlerimi çürütmek zorunda değilsiniz.
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#32 - 17.07.2021 02:28
Merhabalar öncellikle, görüşlerimi burada dile getireceğim, sırasıyla güncelleme ile gelen şeylerden bahsedeceğim.

İlk öncellikle Diaz ve Vercetti olayı bana çok mantıksız geliyor. Evet Vice City'deyiz, evet şuanda hepimiz sunucunun başından bu yana yarattığımız Lore'a göre hareket ediyoruz fakat bu güncelleme ile beraberinde Diaz ve Vercetti'nin gelmesi biraz absürt geldi. Sonuçta bu adamlar GTA Vice City karakterleri. Şimdi kalkıp Grove Street Families diye bir birlik açsak, birimiz Sweet diğerimiz Carl Johnson olsa çok absürt olurdu ki bu tarz şeylerin 2009-2010 yıllarında kaldığını düşünüyorum. Evet Vice Roleplay'de oynuyoruz Vice City'de geçtiği için birkaç ikonik karakteri getirip onlar üzerinden hikaye sunuluyor bunda sorun yok fakat düşünsenize birisi geliyor diyor ki; "Vercetti, sen GTA Vice City oyunundaki ana karakter değil misin?" veya "Diaz biz seni villanda öldürmemiş miydik oyunda hehehe." dese mesela ne olacak? Sunucu içerisinde GTA Vice City oyunu ile alakalı rol yapmayın diye kural mı gelecek? Haber Ajansları belli başlı programlar yaparken geceleri oyun hakkında konuştukları oluyordu ve bolca oyunlardan bahsediyorlardı, sıra GTA Vice City'den bahsetmeye geldiğinde Tommy Vercetti yerine Niko Bellic mi diyecekler? Bu iş işte bana çok absürt geliyor. Bu tarz karakterlerin gelmesi yerine direk olarak FM ekibinin oturup sağlam, harbici bir senaryo yazması gerektiğini düşünüyordum. Diaz olmaz, Laporte olur, Vercetti olmaz, Pirozzi olur, bunlar örnek tabii ki. Benim bu iki karakterin gelmesine karşın düşüncelerim bunlar, bunlar sadece kendi şahsi düşüncelerim.

Madencilik sistemi gayet güzel olmuş, bu sistem hatırladığım kadarıyla Zeppelin güncellemesi öncesinde düşünülmüştü. Bu güncellemeye nasipmiş.

Silah sistemi hakkında Cpt.Vice gitmeden önce aslında şehre tekrar getirtilip insanların siparişte kalan silahlarını iade etseydiniz daha mantıklı olurdu sadece birkaç kişi mağdur olmuş o konu yüzünden onu biliyorum. Silah sistemi şuanda gayet iyi ve yeterli olduğunu düşünüyorum güzel düşünülmüş fakat hood onaylı birlikler için pek öyle söylemeyeceğim. Hood onaylı birliklerin en büyük sorunu şuanda birliğine yeni katılıp silahı alıp vınlayacak olan oyuncular. Adam silah için birliğe girecek ve bu direk akla gelen şey oldu bizim kendi birliğimiz açısından. Düşünüyoruz bunu nasıl engelleyebiliriz? Engellenemez, sistemsel bir şey gelmesi gerekir. Bu da birliğe bağlı olan Cpt.Vice'ın birlik lideri tarafından kontrol edilebilir olması gerekiyor diye düşünüyorum. Silahlara rütbe sınırlandırılması gelmeli. Adam emek veriyorsa zaten o rütbeye ulaşır, gider silahının siparişini verir. (Bunun için bir ar-ge açacağım zaten.) Bu biraz sıkıntı geldi dediğim gibi bunun dışında da pek bir sorun yok gibi.

Güncelleme @zift in kift dediği gibi biraz aktif oynayan ve Instagram, Youtube gibi mecralardan platformu sıkı takip eden insanlarda belki hayal kırıklığı yaratılmıştır çünkü bazı şeylerin spoileri çok önceden verildi ve bu da hype muhabbetini sönük bırakmış olabilir. Ben videoyu izlediğimde Zeppellin güncellemesi kadar heyecanlanmamıştım çünkü çoğu gelecek şeyi biliyordum, insanlarında bu yüzden hype'ı sönmüş olabilir diye düşünüyorum.

Firma sistemi, işte bu konu ciddi anlamda yönetim nasıl düşünmüş bilmiyorum fakat oyunculara bırakılması gerektiği kanaatindeydim. Sunucu açıldığı gün gördüm ki, test için değil ciddi anlamda yönetim tarafından Malibu Corp. adına bir firma açılmış ve bunu oyuncuların yapması gerekirken yönetimin gidip açmasını doğru bulmadım. Bıraksalardı keşke oyuncular açsaydı, oyuncular arasında bir rekabet oluşsaydı, insanlar lojistik pazarında birbirleriyle yarışırken bir diğer rakiplerinin yönetim olması çok doğru olacağını sanmıyorum zaten. Birde Lojistik firmasını rahatça bulmaları için oraya objeler, gps sistemi için ev koyulmuş. Bunları görünce cidden biraz üzüldüm çünkü cidden bu sistemi oyunculara bırakırlar diye düşünüyordum yani ilk oyuncular açar diye düşündüm fakat direk rakip olarak ilk açacak olan kişinin karşısında Malibu Corp.'un olması biraz saçma geldi. Bana kalırsa zaten bu benim görüşümce yanlış olan şeyden bir ay kadar bir süre sonrasında dönüleceğini düşünüyorum, o firmayı kapatırlar, lojistik pazarını oyunculara salarlar diye düşünmekteyim.

Güncelleme hakkında düşündüğüm şeyler bu kadar, yazımın başında anlattığım gibi kendi fikir ve düşüncelerim, yönetimin buraları okuduğunu biliyorum ve oyuncuların fikirlerine ihtiyaç duyduklarınında farkındayım çünkü her platform, her kullanıcısından feedback almak ister çünkü böyle böyle gelişirler bu yüzden bu konuda da Vice Roleplay'in ciddi anlamda diğer platformlara nazaran oyuncusunun görüşlerini daha çok dikkate aldığı kânısındayım. Herkese iyi forumlar.
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#33 - 17.07.2021 02:35
Merhabalar öncellikle, görüşlerimi burada dile getireceğim, sırasıyla güncelleme ile gelen şeylerden bahsedeceğim.

İlk öncellikle Diaz ve Vercetti olayı bana çok mantıksız geliyor. Evet Vice City'deyiz, evet şuanda hepimiz sunucunun başından bu yana yarattığımız Lore'a göre hareket ediyoruz fakat bu güncelleme ile beraberinde Diaz ve Vercetti'nin gelmesi biraz absürt geldi. Sonuçta bu adamlar GTA Vice City karakterleri. Şimdi kalkıp Grove Street Families diye bir birlik açsak, birimiz Sweet diğerimiz Carl Johnson olsa çok absürt olurdu ki bu tarz şeylerin 2009-2010 yıllarında kaldığını düşünüyorum. Evet Vice Roleplay'de oynuyoruz Vice City'de geçtiği için birkaç ikonik karakteri getirip onlar üzerinden hikaye sunuluyor bunda sorun yok fakat düşünsenize birisi geliyor diyor ki; "Vercetti, sen GTA Vice City oyunundaki ana karakter değil misin?" veya "Diaz biz seni villanda öldürmemiş miydik oyunda hehehe." dese mesela ne olacak? Sunucu içerisinde GTA Vice City oyunu ile alakalı rol yapmayın diye kural mı gelecek? Haber Ajansları belli başlı programlar yaparken geceleri oyun hakkında konuştukları oluyordu ve bolca oyunlardan bahsediyorlardı, sıra GTA Vice City'den bahsetmeye geldiğinde Tommy Vercetti yerine Niko Bellic mi diyecekler? Bu iş işte bana çok absürt geliyor. Bu tarz karakterlerin gelmesi yerine direk olarak FM ekibinin oturup sağlam, harbici bir senaryo yazması gerektiğini düşünüyordum. Diaz olmaz, Laporte olur, Vercetti olmaz, Pirozzi olur, bunlar örnek tabii ki. Benim bu iki karakterin gelmesine karşın düşüncelerim bunlar, bunlar sadece kendi şahsi düşüncelerim.

Madencilik sistemi gayet güzel olmuş, bu sistem hatırladığım kadarıyla Zeppelin güncellemesi öncesinde düşünülmüştü. Bu güncellemeye nasipmiş.

Silah sistemi hakkında Cpt.Vice gitmeden önce aslında şehre tekrar getirtilip insanların siparişte kalan silahlarını iade etseydiniz daha mantıklı olurdu sadece birkaç kişi mağdur olmuş o konu yüzünden onu biliyorum. Silah sistemi şuanda gayet iyi ve yeterli olduğunu düşünüyorum güzel düşünülmüş fakat hood onaylı birlikler için pek öyle söylemeyeceğim. Hood onaylı birliklerin en büyük sorunu şuanda birliğine yeni katılıp silahı alıp vınlayacak olan oyuncular. Adam silah için birliğe girecek ve bu direk akla gelen şey oldu bizim kendi birliğimiz açısından. Düşünüyoruz bunu nasıl engelleyebiliriz? Engellenemez, sistemsel bir şey gelmesi gerekir. Bu da birliğe bağlı olan Cpt.Vice'ın birlik lideri tarafından kontrol edilebilir olması gerekiyor diye düşünüyorum. Silahlara rütbe sınırlandırılması gelmeli. Adam emek veriyorsa zaten o rütbeye ulaşır, gider silahının siparişini verir. (Bunun için bir ar-ge açacağım zaten.) Bu biraz sıkıntı geldi dediğim gibi bunun dışında da pek bir sorun yok gibi.

Güncelleme @zift in kift dediği gibi biraz aktif oynayan ve Instagram, Youtube gibi mecralardan platformu sıkı takip eden insanlarda belki hayal kırıklığı yaratılmıştır çünkü bazı şeylerin spoileri çok önceden verildi ve bu da hype muhabbetini sönük bırakmış olabilir. Ben videoyu izlediğimde Zeppellin güncellemesi kadar heyecanlanmamıştım çünkü çoğu gelecek şeyi biliyordum, insanlarında bu yüzden hype'ı sönmüş olabilir diye düşünüyorum.

Firma sistemi, işte bu konu ciddi anlamda yönetim nasıl düşünmüş bilmiyorum fakat oyunculara bırakılması gerektiği kanaatindeydim. Sunucu açıldığı gün gördüm ki, test için değil ciddi anlamda yönetim tarafından Malibu Corp. adına bir firma açılmış ve bunu oyuncuların yapması gerekirken yönetimin gidip açmasını doğru bulmadım. Bıraksalardı keşke oyuncular açsaydı, oyuncular arasında bir rekabet oluşsaydı, insanlar lojistik pazarında birbirleriyle yarışırken bir diğer rakiplerinin yönetim olması çok doğru olacağını sanmıyorum zaten. Birde Lojistik firmasını rahatça bulmaları için oraya objeler, gps sistemi için ev koyulmuş. Bunları görünce cidden biraz üzüldüm çünkü cidden bu sistemi oyunculara bırakırlar diye düşünüyordum yani ilk oyuncular açar diye düşündüm fakat direk rakip olarak ilk açacak olan kişinin karşısında Malibu Corp.'un olması biraz saçma geldi. Bana kalırsa zaten bu benim görüşümce yanlış olan şeyden bir ay kadar bir süre sonrasında dönüleceğini düşünüyorum, o firmayı kapatırlar, lojistik pazarını oyunculara salarlar diye düşünmekteyim.

Güncelleme hakkında düşündüğüm şeyler bu kadar, yazımın başında anlattığım gibi kendi fikir ve düşüncelerim, yönetimin buraları okuduğunu biliyorum ve oyuncuların fikirlerine ihtiyaç duyduklarınında farkındayım çünkü her platform, her kullanıcısından feedback almak ister çünkü böyle böyle gelişirler bu yüzden bu konuda da Vice Roleplay'in ciddi anlamda diğer platformlara nazaran oyuncusunun görüşlerini daha çok dikkate aldığı kânısındayım. Herkese iyi forumlar.
Yazdığını baştan sona okudum, Diaz ve Vercetti kısmında haklısın. Güncelleme hakkında da Spoiler'ın paylaşılması açıkçası diğer güncellemelere nazaran biraz daha heves kaçırdığından eminim. Zeppelin güncellemesinde olsun, kış güncellemesinde olsun güncelleme öncesi neredeyse hiç Spoiler verilmemişti. Bu nedenle de dönemin en iyi güncellemeleri olarak yer aldılar. Şu anki güncelleme de gayet güzel olsa da tanıtım aşamasında hata yapıldığını düşünüyorum senin gibi. Umarım diğer güncellemelerde çok Spoiler verip Hype'ı düşürmezler.
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#34 - 17.07.2021 03:42
Konudan bağımsız Valachi olayını saçma buluyorum. Belki Valachi oluşumu çok eskiden gelen bir birikimi var. Michael Valachi'ler, Giacamo'lar, Jackie'ler falan ama rol yaptığımız şehir Vice. Miami'nin parodisi, bugün Miami nüfusunun çoğunluğunu Latin Amerika'lılar oluşturmakta, mesela Scarface filminden sahneler ve replikler gördük. Scarface'deki karakterlerin hepsi Latin Amerika'lı. Şehri yöneten kişinin İtalyan değil Küba'lı olması gerektiğini düşünüyorum.

Little Italy'ide saçma buluyorum. Little Italy'in değiştirilmesini ve yeni adının Little Havana olması gerektiğini düşünüyorum. Ve sunucuda ki karar verici birliğin, şehri yöneten birliğin İtalyan olması bana pek mantıklı gelmiyor. Küba'lı olmalı.

Sunucuda ki en büyük eksikliklerden biride Latin Amerika'lı oluşumların bulunmaması. Son dönemlerde Küba'lı ve Haiti'li bir birlik açıldı. Biz de Meksika'lı açtık. Fakat yetersiz buluyorum. Mesela onaylı-onaysız toplam da 6 tane siyahi oluşum var.  Fakat bir tane hispanik çete oluşumu yok. Ne bileyim, Latin Amerika'lı bir tane motorcu oluşumu yok.

Küba komünizm ile yönetilen ve halkının açlıktan, yoksulluktan kırıldığı bir ülke. Küba'lı sporcular yurtdışına turnuvaya gittiğinde ülkelerine dönmüyor. Küba'da insanlar botlarla, teknelerle Miami'ye kaçıyor. Mesela Küba'nın komünizminden kaçıp Amerika'nın kapitalizmine düşmüş gençler ile ilgili bir birlik açılabilir. Özetle; Avrupa, Sovyet, Ortadoğu ve siyahi birlikleri açmak yerine rol yaptığınız coğrafyaya özgü birlikler açsanız çok güzel olabilir.
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#35 - 17.07.2021 12:58
Konudan bağımsız Valachi olayını saçma buluyorum. Belki Valachi oluşumu çok eskiden gelen bir birikimi var. Michael Valachi'ler, Giacamo'lar, Jackie'ler falan ama rol yaptığımız şehir Vice. Miami'nin parodisi, bugün Miami nüfusunun çoğunluğunu Latin Amerika'lılar oluşturmakta, mesela Scarface filminden sahneler ve replikler gördük. Scarface'deki karakterlerin hepsi Latin Amerika'lı. Şehri yöneten kişinin İtalyan değil Küba'lı olması gerektiğini düşünüyorum.

Little Italy'ide saçma buluyorum. Little Italy'in değiştirilmesini ve yeni adının Little Havana olması gerektiğini düşünüyorum. Ve sunucuda ki karar verici birliğin, şehri yöneten birliğin İtalyan olması bana pek mantıklı gelmiyor. Küba'lı olmalı.

Sunucuda ki en büyük eksikliklerden biride Latin Amerika'lı oluşumların bulunmaması. Son dönemlerde Küba'lı ve Haiti'li bir birlik açıldı. Biz de Meksika'lı açtık. Fakat yetersiz buluyorum. Mesela onaylı-onaysız toplam da 6 tane siyahi oluşum var.  Fakat bir tane hispanik çete oluşumu yok. Ne bileyim, Latin Amerika'lı bir tane motorcu oluşumu yok.

Küba komünizm ile yönetilen ve halkının açlıktan, yoksulluktan kırıldığı bir ülke. Küba'lı sporcular yurtdışına turnuvaya gittiğinde ülkelerine dönmüyor. Küba'da insanlar botlarla, teknelerle Miami'ye kaçıyor. Mesela Küba'nın komünizminden kaçıp Amerika'nın kapitalizmine düşmüş gençler ile ilgili bir birlik açılabilir. Özetle; Avrupa, Sovyet, Ortadoğu ve siyahi birlikleri açmak yerine rol yaptığınız coğrafyaya özgü birlikler açsanız çok güzel olabilir.

Sunucu yönetimi hayallerini sunucuda yaşatıyor çünkü.
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#36 - 17.07.2021 16:43
Öncelikle son yorumdan başlayarak geçmişte sunucu yönetiminin hayallerinin içinden geçtiği bir tiple başlayalım,



Eski yöneticilerden olup şu an forumda takılan ve 15 yıldır çizim yapan, okulunu okumuş adama "taklitçi" yorumunu yaptıktan sonra, bu eleştiri konusu altında "Neden İtalyan birlik yönetiyor?" diye sorgulayan adama "sunucu yönetimi hayallerini sunucuda yaşatıyor" demek biraz düşük IQ, moronluk ve rezillik göstergesi. (nickten olsa gerek)


Sunucu yönetiminin 6 yıldır kendi kafasında kurduğu bir konsept ve düzen var. SAMP'da 15 yıldır yapılan tüm roller ve Amerika Birleşik Devletlerinde "Mafya" yapısı da ağırlıklı olarak İtalyan Amerikanlaşma üzerinedir. Vice Şehri yapıyoruz diye bir anda Kartel cenneti yaparsak (ki v1'de denedik ve yine buradakilerin hiçbiri yokken olumlu olumsuz sonuçlarını 30-40 kişi ile birlikte gördük. Şu an o  40 kişinin yarısından fazlası da yönetim ekibinde, ek bilgi olsun) ve neden "SAMP'da birebir Vice City replikası yapmamalıyız- neden bağnaz şekilde Kübalı diye bayrak taşımamalıyız?"ın cevabını aldık.

SAMP yapısı gereği de @karizmatik devrimci 'nin bahsettiği yüzde 100 Küba/Göçmen olayına çok katılmıyorum bu sebeple. Ek olarak karşı bir eleştiri olarak da şunu sunayım, bu sunucuda/samp'da tüm oyuncular ve birlikler daima kendi penceresinden bakmaya özen gösteriyor. Aynı isim(bigsexy nickiyle) San Fierro ailesinde rol yaparken bundan 4 ay önce, tüm San Fierro ekibinin de her yaşadığı sorunda, PD ile girdiği tartışmalarda, çeşitli isteklerinde "biz mafyayız, biz italyanız, biz şöyle goodfellas rolü yapıyoruz, böyle harika gerçekçi rollerimiz var neden böyle oluyor?" diye birçok isyan durumunu hatırlıyorum. So? Çıkarılacak sonuç, ne zaman kendinizi bir birliğe/kültüre yakın hissederseniz, onun açısından bakarak tek bir pencereden eleştiriler yapmaya başlıyorsunuz. Bu da benim dışarıdan, 2 yıldır oyuncu olmayıp tamamen yönetici ve objektif kimliğimle yaptığım bir yorum. Bunu da dikkate almanızda fayda var. Güncelleme konuları dahil tüm sayfaları incelerseniz zaten kimisi Valachi'nin gitmesinden rahatsız, kimisi Valachi'nin başta olup Güney Amerikalıların şehri yönetmemesinden.

Yani buradan şunu anlıyoruz, 5-10 farklı görüş/taraf var ve herkes kendi isteğini/kafasına yatanı söylüyor. Haliyle de son kararı verecek olan, tüm bu kültürü yaratan v e muhtemelen sizin eleştiri diye yazdığınız şeyleri çoktan 3-5 kere düşünmüş olan sunucu yönetimidir. (Bunca şeyden sonra, bunca oyuncu ve kitleye sahipken, görülmemiş yeni sistemleri yaparken de zaten bunun sonucu olarak #senceneden sorusunu boşa sormuyoruz)

Diaz ve Vercetti rol tarafında çok bir etkiye sahip olmayacak. Arka plan seçimleri olarak görebilirsiniz. Yani orada seçimi FIFA-PES diye de yaptırabilirdik ama döneme, konsepte ve sunucuya uygun olsun, ek bir hava versin diye Diaz ve Vercetti'yi yapmayı uygun gördük. Tabii ki iki taraf arasında seçim yapan şehrin güçlü ortakları zaman zaman bu isimlerle de ayarladığımız dönemlerde rollere girebilirler Guest olarak hikayenin ilerlemesi için.


Polis Zimmeti olayına gelirsek, şu an sipariş nasıl veriliyorsa silahınızı kaptırdığınız zaman gidip tekrar aynı şekilde polis zimmetinden alıyorsunuz ve 60 saat oyunda geçirmen gerekiyorsa 50 saat bekliyorsun. Verdiğin para da materyal de yine neredeyse aynı. Yani orada "üzerinde" yerine "polis zimmeti" yazması senin silaha kolay ulaşmanı sağlamıyor. Sadece tek bir ID'in var, sistemde karışıklık olmaması adına sabit ID tutmaya devam etmiş oluyoruz.

Little Italy duvarlarına astığımız Columbus'un söylediği gibi, Amerika'yı tekrar keşfetmeye gerek yok. Zaten harika bir ortam yarattık, her şeyi sil baştan yapıp çalışan bir düzeni bozmak aptallık olur. So? Geliştiriyoruz. Daha iyisini yapmaya çalışıyoruz. Birliklerde eksik varsa onlara yoğunlaşıyoruz. Olay bundan ibaret.

keep calm and vice on.
Haha
1
100
7
Like
6
Tepki yok
Tepki yok
Haha tepkisini veren kullanıcı(lar):
Rosato the Dripper,
100 tepkisini veren kullanıcı(lar):
WARG, shotofwhiskey, raistlinn, Bloodriver, LatinoTheReaper, Hammarskjold, Rosato the Dripper,
Tepki yok
Tepki yok
Like tepkisini veren kullanıcı(lar):
shotofwhiskey, volooloo, Bloodriver, Hammarskjold, derin devlet bakhtiyar, Rosato the Dripper,
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok