Konu: La Cosa Nostra / Italyan mafyasında rol almak.  (Okunma sayısı 1269 defa)

#0 - 30.11.2020 07:43
Başlangıç:
SAMP platformunda kendimi bildim bileli Italyan mafyası rolleri sergiliyorum. Beni en çok içine çeken, en çok eğlendiren ve sonu gelmeyen roller oldu. Bir çok insanın filmlerden, dizilerden görmesi üzerine bu rolü yapmak istediğini ve öğrenmeye çabaladığını fark ettim ve bir nebze olsa bile dile getireceğim makaleler ile buna katkı sağlamak istedim. Bu rehberi oluşturmamdaki asıl etken;"Mafya" ile rol yapma konusunda onlara nasıl yaklaşacağını veya role girişenlerin içeride işlerin nasıl yürüdüğünü gerçekten bilmemesi üzerinden kaynakladığını fark ettim.Bu yüzden bu mafya adaylarına faydalı gelebileceğini düşündüğüm rehberi hazırlamaya karar verdim.

Bu yüzden Italyan mafyası rolünü gerçekten anlamak ve eğlenceli bir rol ortamı sağlamak adına "La Cosa Nostra" veya "This thing of ours"olarak bilinen gizli toplumun tarihi ve yapısı hakkında bilgi sahibi olmanız gerekir. Modern mafya bugün bildiğimiz gibi, Sicilya'nın 17. ve 18. yüzyıllardaki birbirine yakın akrabalarından ve Aile gruplarından kaynaklanıyor. Sonunda ayrıntılı suç grupları haline gelen bu Sicilyalı "Men of Honor"ın çoğu, 19.yüzyılın başlarında Amerika'ya Avrupa Göçünün ikinci büyük dalgası sırasında Amerika Birleşik Devletleri'ne göç etti. Bugün bildiğimiz Amerikan Mafyasını başlattılar ve Mafya'nın birçok geleneği ve uygulaması bu erken İtalyan Gangsterlerine kadar izlenebilir. Mafya hala Sicilya örgütleriyle bazı gelenekleri paylaşsa da, RICO yasaları ve artan Yasa Uygulama baskısı, bir zamanlar güçlü olan Amerikan Mafyası kodunu aşındırdı.

Bu kadar tarihten bahsettiğimze göre iyi şeylere geçebiliriz. İtalyan La Cosa Nostra ailesinin Modern Hiyerarşisi, Yasa Uygulayıcılarının liderler ve kıdemli üyeler üzerindeki baskısını korurken, yasadışı eylemlerde bulunma ve gelir elde etme hedefine sahip karmaşık ve benzersiz bir yapıdan oluşur.
Burada gördüğünüz hiyerarşinin temel yörüngeleridir, sahada aynılarını yansıtmayabilir.

La Cosa Nostra merkezli Suç ailesinin yapısı.
Asker(Soldier),İştirakçiler(Associate)

The Boss
Patron veya 'Don', ailedeki en yüksek pozisyondur. Patron tüm aile operasyonlarından pay alır ve aile içinde düzeni sağlar. Örnekler, üyeler arasındaki anlaşmazlıkları çözmek ve sorunları çözmek veya anlaşmalar yapmak için diğer kuruluşlarla "Sit-Downs" kurmak olabilir. Patron tipik olarak alt düzey aile üyeleriyle temastan kaçınır, ancak ailenin büyüklüğüne bağlı olarak Patron daha düşük rütbeli üyelerle daha fazla ilgilenebilir. Patron daha önce capolar tarafından oylanmıştı, ancak bu uygulama çoğu aile tarafından durduruldu.

The Underboss
Underboss, ailenin en yüksek ikinci üyesidir ve patrona benzer görevleri vardır. Underboss, genellikle patron hapsedildiğinde veya öldürüldüğünde adım atan ve patron olan oyuncudur. Underboss, işlerin sorunsuz bir şekilde yürüdüğünden emin olmak için Capo'larla iletişime geçmekten ve capolar tarafından yürütülen operasyonların bir "Kesintisini" toplamaktan da sorumludur.

Consigliere
Consigliere, ailenin yönetiminde benzersiz bir roldür. Ailenin temsilcisi olarak hizmet ederler ve Consigliere genellikle aile içi sorunları veya diğer kuruluşlarla olan anlaşmazlıkları çözmek için getirilir. Genellikle Consigliere, patronla çok yakın ilişkisi olan aile profilli bir üyedir.

Caporegime/Capo
Bir Capo, Mob(mafya) için "Orta Yönetim" dir ve yönetimi (Boss, Underboss, Consigliere) sokak adamlarına bağlar. Her Capo, aile ve iştirakçilerin resmi olarak kabul edilmiş üyelerinden oluşan kendi ekibini(Soldier) yönetir. Mürettebat tipik olarak coğrafi konuma ve kendilerini dahil ettikleri raketlere dayanır. Underboss ve Boss'a kadar kârlarının bir kısmı verilir. Capolar genellikle Boss veya Underboss tarafından aday gösterilir.

Soldier
Asker, ailenin resmi bir "üretilmiş" üyesidir ve hiyerarşideki en düşük resmi rütbedir. Askerler ortak olarak başlarlar ve genellikle uzun bir süre sonra örgütün güvenini kazandıktan sonra özel bir törenle terfi ettirilirler. Tavsiye edilmeleri, "düğmelerini almaları" ve resmi üye olmaları için genellikle en az yarı İtalyan etnik kökene sahip olmaları gerekir. Bir İştirakçi, Asker'e taşındığında, genellikle daha fazla rakete erişim kazanır ve aile tarafından korunmaları gerekir (yani: Aileden misilleme olmaksızın öldürülmemeleri gerekir) Askerlerin kazançlarının bir kısmını vermeleri beklenir. Daha yüksek kademelerine ve genellikle kazanmalarına yardımcı olmak için yardımcıları veya diğer askerleri çalıştırıyorlar. Üye olmak için, yükselen bir ortak da geleneksel olarak "kemiklerini yapmalı" veya örgüte sadakatini kanıtlamak için ailenin birini öldürmelidir.

Associate
İştirakçiler kuruluşun üyeleri değildir ve bir iştirakçinin rolü büyük ölçüde değişebilir. İştirakçiler genellikle askerler için ayakçı olarak başlayabilir ve organizasyonda daha üst kademelerde olabilir. Bir süre takıldıklarında ve daha fazla güven kazandıklarında veya iyi bir para kazandıklarını kanıtladıklarında daha fazla suç faaliyetine girebilirler. Bir Associate yeterince uzun süre ortalıkta dolaştığı zaman, "Bağlı bir adam" olarak kabul edilir ve asker olma yolundadır. İştirakçiler herhangi bir etnik kökene sahip olabilir ve hatta kadın olabilir, ancak daha önce belirtildiği gibi: Yalnızca yarı İtalyan mirasına sahip erkekler resmi olarak kabul edilebilir. Ayrıca, İştirakçiler genellikle "kemiklerini yapma" görevi verilinceye kadar aile için insanları öldürmezler, ancak "sahada" Ortaklar kendilerini savunma vb. işlere girişebilirler.


Gelenekler / Kurallar
Mafya, yapısını korumak ve çeşitli işlemlerinin sorunsuz bir şekilde devam etmesini sağlamak için teorik olarak katı kurallara göre çalışır. Bir kuralı çiğnemenin cezaları ölümden şiddetli dayağa kadar değişebilir. Bu kodların ve geleneklerin çoğu modern Amerikan mafyasında olmasa da daha az uygulanmıştır. Günümüzde her şey parayla ilgilidir ve eğer daha fazla güce / paraya sahip olan kişi bir kuralı çiğnerse kimse bir şey söylemez ama eğer düşük seviyeli bir haydutsa cezalandırıldığını görebilir. Soğuk-sert para birimi sözlerden daha yüksek sesle konuşur ve kuralların uygulanması bunu yansıtır.

* Bu kuralların çoğuna artık aileler tarafından uyulmuyor veya sadece belirli üyeler tarafından kullanılıyor vb. Temelde, bu tüm aileler için davranış kuralları değil, sadece davranışlar hakkında bir rehberdir - o zaman günümüzde başka herhangi bir şey.


1. Omertà
Mafya'daki Omertà veya sessizlik kodu bir zamanlar en katı kuraldı. Mafiosi'nin Emniyet Teşkilatıyla konuşmasını yasakladı ve eğer bir sorunları varsa aileye sormalı veya konuyla kendileri ilgilenmeliydi. Örneğin bir üye soyulursa polise gitmemesi gerekiyordu. Ancak son yıllarda RICO yasalarının yürürlüğe girmesiyle birçok Mafya üyesi yasayı bıraktı ve ailelere karşı muhbir oldu. Mafya'da hiçbir şey sıçan olmaktan daha kötü değildir, eğer bir üyenin aileyi ispiyonladığından şüpheleniliyorsa, sonunda "Altı ayak altında" olabilir.

Etnkik Köken
Tüm Made üyelerin İtalyan Etnik kökeninden olması gerekiyordu, bu yarı İtalyan olarak değiştirildi ve günümüzde İtalyan olmayanlar iyi para kazanıyorlarsa mafyaya bile giriyorlar. Ortaklar ve alt düzey pozisyonların etnik bir kuralı yoktur ve Ortak pozisyon için herhangi bir ırk düşünülebilir.

Aile Gizliliği
Mafya üyelerinin, aile işlerini aileye yabancılarla konuşmasına izin verilmiyor. Aile ile tanışmak için üçüncü bir şahsın olması gerekir. Kişi kabul edilmiş bir üye değilse, üçüncü kişi onlara "bir arkadaşım" olarak atıfta bulunacaktır ve eğer bu kişi kabul edilmiş bir üye ise "Arkadaşımızdır". Birisi kendini tanıtmaya çalışırsa, sonunda görmezden gelinebilir ve hatta dövülebilir. Bu kurala şu anda çok sıkı bir şekilde uyulmamaktadır - ancak çoğu kuralda olduğu gibi, kendinizi patronunuza veya güvenilirliğiniz yoksa daha yüksek bir seviyeye tanıtmaya çalışmak asla iyi bir fikir değildir.

Kan için Kan
Ailenin bir resmi üyesi öldürülürse, ailenin sorumlulardan intikam alması gerekir. Bir askerin kırpılmasının tek yolu, patronun söz konusu askerin aile kurallarını çiğnemesine dayanarak izin vermesidir. Ancak, durum her zaman böyle değildir ve patron liderliklerine veya başka bir nedenle tehdit edebileceğini düşünürse akıllı insanlar öldürülür. Temelde Boss'un intikam alması gerekiyor ama bu her zaman gerçekleşmiyor, özellikle de günümüzde.

Üyeler arasında anlaşmazlık yok
Aile üyeleri arasında bir sorun varsa, sorunların çözülmesine yardımcı olmak için üst kademelerine getirmeleri gereken herhangi bir anlaşmazlığa izin verilmez. Diğer kurallar gibi bu artık değiştirilemez. Sorun aile için bir kar kaybına yol açıyorsa, muhtemelen onunla ilgileneceklerdir, aksi takdirde...


Haraç
Patron her ay bir haraç alır ve aile üyeleri, operasyonlarından elde ettikleri tüm kârın bir kısmını "üst kattaki adama" vermek zorundadır. Ödemeler kaçırılırsa, aile teminat alabilir veya şiddet kullanılabilir.

Zina
Aile üyeleri, başka bir aile üyesinin eşiyle zina yapamaz. Kadınlara saygı duyulmalı ve uygun şekilde muamele edilmelidir. Bununla birlikte, mafya üyelerinin yanında goomah(metres) veya kız arkadaşları olmasına izin verilir ve hatta teşvik edilir.

John Gotti Jr. "Teflon Don", 80'lerin sonlarında Gambino Ailesi'nin patronuydu. Tüm federallerin onu hapse atmaya çalışmasını engelleyebildiği için ona takma adı verildi. Ancak, Underboss Sammy "The Bull" Gravano'nun bir fare olmasından sonra o da yakalandı ve hapse atıldı.

Bir mafya üyesi olarak nasıl oynanır?
Karakter oluşturma
Bir karakter yaratırken birkaç şeyi düşünmelisiniz, karakteriniz nereden geliyor? Karakterin neye benziyor? Neden mafyaya katılmak istiyorlar?  Vice'a gelen başka bir ailenin ferdi iseniz, neden ayrıldılar? Karakteriniz daha önce birini öldürdü mü? Tüm bunlar, karakterinizin neye / kime benzediğini belirlemede önemlidir. Karakter yaratımınızı yaratırken benzersizlik ve gerçekçilik için çabalamak önemlidir, çünkü her akıllı olmak isteyen kişi sokaktan çekip günde 30 kişiyi hiçbir duygu ya da duygu olmadan öldürmeye başlayamaz ve siz de istemezsiniz. Robotik zeki adamlarla dolu bir aile. (Herkes aynı jenerik gangster rolünü oynadığında)

İsim Oluşturma
Tipik olarak, Cosa Nostra merkezli bir fraksiyonda iki ana Rol Oynatıcı türü görürsünüz: Asimile edilmiş İtalyan-Amerikalılar ve tekneden yeni çıkmışlar veya asimile edilmemiş İtalyanlar (Zips). Amerika doğumlu bir mafya yaratacaksanız, İngilizce veya "American Sounding" olan bir ad seçmelisiniz. 4. veya 5. nesil İtalyanlar çok az İtalyanca konuşurdu. İtalyan-Amerikan isimlerinin örnekleri şunlardır: John Buccelli, Timothy Gigante, Nicholas Scarfo, Paul DeVito vb.
Eğer rolünüz "Zip" veya İtalyan Doğumlu bir mafya olarak oynuyorsa, muhtemelen çok fazla İngilizce konuşmazsınız veya arada sırada birkaç cümle ve parça söyleyebilirsiniz. Daha önce de belirttiğim gibi Zips, Amerikan mafya üyelerinden çok daha acımasızdır, ancak yine de duyguları vardır ve buna göre rol oynamalısınız. Bugünlerde Amerika'ya çok fazla İtalyan göçmen gelmiyor ve İtalyan mafya ailelerinde daha fazla "namus" bulunsa da, bunu "Mustache Petes" veya mafya "The Godfather" da tasvir edildiği kadar ağır kabul etmiyorlar. Çoğu Zip, Amerikan mafyası ile İtalyan meslektaşları arasında bir bağlantı olarak hizmet etmek için Amerika'ya geldi, bu yüzden genellikle çok klancıdırlar (Bir arada durun, güvenilmez) ve özellikle "tembel" Amerikan
mafyasına düşkün değiller. İtalyan-Göçmen RP isimlerinin bazı güzel örnekleri şunlardır: Luigi Borello, Ezio Ciancimino veya Salvatore Maranzano.


Bir dış görünüm / araç seçimi
Bir dış görünüm seçtiğinizde, özellikle benzersiz bir  arkaplanda kalan karakteriniz olduğunda, çok fazla özgürlüğe sahip olursunuz. Genel olarak çoğu sivil ve iş adamı görünümleri işe yarayacak, ayrıca karakterinize daha fazla dalmak için forumlardan ve internetten skinpack'ler indirebilirsiniz. Bir araç seçerken karakterinizin geçmişini ve ailedeki mevcut rolünü düşünün. Düşük seviyeli yeni bir adamlarsa, muhtemelen hamur içinde yuvarlanmayacaklardır, bu yüzden muhtemelen daha ucuz bir arabaları vardır. Mafya üyeleri, süslü spor arabalarda ve "gösterişli" arabalarda yuvarlanmaz. Düşük bir profile sahipler ve bunu yansıtan arabalar alıyorlar. Temel olarak, muhtemelen bir çitanın içinde dolaşmamalısınız Seçebileceğiniz bazı iyi araba örnekleri şunlar olabilir: Sentinel, Landstalker, Admiral, Washington, Emporer, Stafford, Elegent vb. Ancak, araç seçimi gerçekten size kalmış. ve yaptığınız şey konusunda benzersiz (ve gerçekçi) olmaya çalışmalısınız.

1950'lerde Mafya neredeyse tüm Las Vegas'a sahipti, Flamingo, Yahudi gangster Bugsy Segal'e ait bir kumarhaneydi ve rezil bir mafya mekânıydı.
Faaliyetler
Mafya tarafından kazanılan paranın büyük bir kısmı, içinde bulunduğu yasadışı faaliyetlerden geliyor. Para kazanmanın birçok farklı yolu var - Bazıları yasal, bazıları başka türlü. Bir İştirakçi olarak "Artış" ı elde etmenin en hızlı yolu, kendinizi bir Kazançlı olarak göstermek ve aile için çok fazla para kazandırmaktır. Bütün gün oturup diğer üyelerin çevrimiçi olmasını beklememelisiniz, dışarı çıkıp kendinize biraz para kazanmalısınız! Aşağıda daha geleneksel mafya faaliyetlerinden bazılarını listeleyeceğim, ancak para kazanmak ve kendinizi organizasyonda tanıtmak için tonlarca benzersiz ve ilginç yol bulabilirsiniz.

1) Kumar: En eski Mafya para kazananlarından biri Kumar olmuştur. Mafyaya ait yasal bir kumarhaneden para kaçırmak ya da gölgeli bir arka kapı oyununa ev sahipliği yapmaksa, mafya her zaman dokunaçlarını karlı işletmeye yaymıştır. İpuçları: Kendi özel düşük bahisli oyununuzu diğer Ortaklar veya Mafya üyeleriyle birlikte sunmayı deneyebilirsiniz.
2) Gasp: Mafyanın zaman içinde test edilmiş bir başka raketi de Gasptır. Gasp, birinden zorla, zorla veya kuvvet tehdidiyle para almaktır. Bir örnek, Mafya'nın bir üyesinin yerel bir restorana gitmesi ve sahibine aylık bir ücret ödemesini emretmesi olabilir, böylece restorana hiçbir şey olmaz. Elbette, restorana zarar verecek insanlar aslında her zaman gangsterlerin arkadaşlarıdır.
3. Silah ticareti: Ruhsatsız ön kolların dağıtılması aileler için önemli bir para kaynağıdır. Ancak, silah satmak tehlikeli olabilir. İpuçları: Bir anlaşmaya kalkışacaksanız, her zaman destek alın ve her şeye hazırlıklı olun. Daima intikamınızı koruyun ve silahları almaya veya satmaya istekli bağlantılar bulmaya çalışın.
4. Narkotik Kaçakçılığı: Aileler tarafından yasadışı ilan edildikten sonra, Narkotik dağıtımı Mob için gelir olarak büyük bir kaynak haline geldi. Uyuşturucu Kaçakçılığı çok riskli bir iştir ve RICO'nun statüsünü ve çok ağır Federal Narkotik hapishane suçlamalarını takiben, birçok gangster eyalete tanıklık etti ve ailelere karşı muhbir oldu. İpuçları: Uyuşturucu satmak, özellikle de herhangi bir bağlantınız olmadığında zor olabilir. Yüksek kademeniz genellikle size ilaçları verir veya kendiniz satın alabilirsiniz. Her zaman ucuz fiyata satan alıcılar ve insanlar için etrafınıza bakın.
5. Kredi İzleme: Kredicilik, genellikle geri ödeyemeyen bir kişiye yüksek bir "vig" veya faiz oranı ile büyük bir kredi verme sürecidir. Kredi geri ödenmezse, sahibi dövülür veya mal varlıkları Shark dediklerimiz tarafından alınabilir. İpuçları: Kredi köpekbalığı riskli olabilir çünkü kişi bazen krediyi geri ödemeyebilir. Bunu denediğinizde, paranızı geri aldığınızdan emin olmak için yedek almanızı öneririm.
6. Fuhuş: Vice inanılmaz derecede karlı bir girişim - fuhuş ve Mafya her zaman el ele gitti. İpuçları: Bir fuhuş yüzüğü çalıştırmak çok karlı, ancak tüm bu insanları aktif ve rol oyunuyla ilgilenmek için gereken koordinasyon ve bağlılık nedeniyle Oyun içi yapmak zordur.
7. İşçi Sendikalarına Sızma: İşçi sendikalarına sızma uzun zamandır geleneksel bir Mafya raketi olmuştur. Aşağıdakilerden gelir elde edebilirler: Birlik Emekliliklerine baskın yapmak veya Birliğin sunduğu mallara ve diğer yöntemlere vergi eklemek.


Genel olarak:
Artık 1950 değil. "Old school" mafyasının kodları ve kuralları neredeyse öldü. Her şey modern bir ailede parayla ilgilidir ve organizasyonda uzağa gitmek istiyorsanız - bir kazançlı olduğunuzu gösterin ya da işlerle kendiniz ilgilenirsiniz. Dışarısı zor bir dünya ama karşılığına değer. Değerli olduğunuzu gösterin ve işler muhtemelen istediğiniz şekilde gidecek. Rol oyununuzla benzersiz olun ve sonunda harika bir deneyim yaşayacaksınız. Umarım bu kılavuz, LCN rol oyununu bir şekilde anlamanıza yardımcı olmuştur, yorumlarınızı ve eklemek istediklerinizi aşağıda görmek isterim, teşekkürler.
Saygılar, Justice'in gözünden.








« Son Düzenleme: 30.11.2020 07:59 Justice »
Like
1
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Like tepkisini veren kullanıcı(lar):
Klauf,
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#1 - 30.11.2020 07:49
Başarılı bir rehber, rütbe olarak ilişkiler ve çeşitli roller güzel anlatılmış. Eline sağlık Justice  :) :) :) ;)
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#2 - 30.11.2020 07:55
Harika rehber olmuş, eline sağlık.
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#3 - 30.11.2020 09:01
Eline sağlık
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#4 - 30.11.2020 09:31
eline sağlık, elbet bir gün
Hmmm
1
Hmmm tepkisini veren kullanıcı(lar):
chivas,
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#5 - 30.11.2020 09:55
Aferin güzel olmuş beğendim  ;D :)
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#6 - 30.11.2020 11:01
İte-ame karakteri açmadan önce okunması gereken bir yazı, teşekkürler Justicccce  :)
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#7 - 30.11.2020 11:25
 :o :o
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#8 - 30.11.2020 11:43
ita ame yapacak olsam bu adama yapışırım
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


JSW

*
v2 Oyuncusu 2021 Yılbaşında OyundaydıKış Dönemi Rekorunda OyundaydıRoleplayer
#9 - 30.11.2020 12:08
Detaylı ve hoş bir rehber, okunması tavsiye edilir :)
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok