Merhabalar, sunucudaki aktif yayın kanalları aynı anda yayına giremiyor çünkü chatloglar karışıyor bu konuda bir çözüm önerim olacak ve yayın sistemiyle ilgilide önerilerim olacak:
1) Bir kanal yayına girdiğinde herkesin chatloguna bildirim düşer şu anki sistemdeki gibi ve oyuncular /yayinlar komutuyla bu kanalı seçer ve yayını dinle diyip yayını dinleyebilir. Eğer yayını dinle yapmazsa yayın chatlogu onun chatine düşmez. Bu sayede /yayinkapat komutunuda işlevsiz kırmış oluyoruz ve aynı anda iki kanal yayında olsa bile istediğimiz kanala yayın dinle yapıp dinleyebiliyoruz. Ayrıca bu sistemde birkaç engel olacak, örneğin: Aynı anda iki kanalın yayınını dinleyemeyeceğiz. Yayın dinle haricinde yayın izle butonuda olacak şu anki gibi bu butonda kameralı olarak izleyebilmemizi sağlayacak. Eğer kamera açılmışsa tabi.
Bu önerim sayesinde aynı anda iki kanal yayına girebilecek ve isteyen oyuncu istediği kanalın yayınını dinleyip, izleyebilecek. Chatlog karışmamış ve /yayinkapat komutu işlevsiz kalmış olacak.
Bu durumda toplu rollerde örneğin Bill Melson'un konuşma rolünde iki kanal yayın yapabiliyor olacak ve yayın kanallarının bir mücadelesi olmayacak. Onun dışındaki roller zaten etkinlik sahibinin anlaşacağı kanala göre değişir.
2) Bir kanal yayın başlattığında yayında kaldığı süre boyunca firma kasasına para düşecek. Bunun hesaplanması kolayca yapılabilir, dakika başına 100$ gibi. Örneğin: VCN Radio, 30 dakikalık yayın yaptı ve dakika başına 100$'dan 3000$ firma kasasına düştü. Bu sayede yayın yaparak firmalar para kazanabilir ve ooc olarak adminler tarafından prim sistemi işlevsiz bırakılmış, sisteme dönüştürülmüş olur. Bilerek yayın açıp uzatan yayın kanalları durumu suistimal etmemek için adminler tarafından takip edilebilir ve ooc bir maksimum yayın süresi kısıtlaması getirilebilir.
3) Bir basın firmasından /reklam komutu ile reklam verildiğinde oyuncudan 350$ kesiyor ancak firma kasasına 40$ düşüyor. Bu miktarın az olduğunu düşünüyorum firmada o kadar çalışan var, maaşları var ve günlük 3 yayın kısıtlamasıda geldi, kazanç oyuncu firmaları için yetersiz kalabiliyor. Bu miktarın en az 150$ - 250$ arasında güncellenmesi gerektiğini düşünüyorum.
Hatta bence bu sistemde tamamen değişikliğe gidilip bir rekabet başlatılabilir. Şöyle olacak:
Her basın firması /reklam komutu ile verilen reklam ücretini kendi belirleyebilecek ve ne kadar belirlediyse firma kasasına o miktar aynen düşecek.
Oyuncu bir firmadan reklam vermeden önce firmanın reklam ücretinin ne kadar olduğunu görebilecek. Suistimal edilmemesi için reklam ücretini 24 saatte 1 değiştirme engeli gelecek.
Bu sayede her basın firması reklam ücretlerini kendi belirler ve bir rekabet içine girip oyuncuların tercihine girebilir.
4) Yayın izleyici sistemi: /yayinlar yazıldığında kanal isimlerinin yanında izleyici sayısıda yazacak. Örneğin: Eigh-ten VCN - İzleyici:48
Anlık olarak bu sayı izleyici sayısına göre güncellenecek, yukarıda bahsettiğim yayından kazanç sistemi sadece süreye bağlı kalmayıp izleyici sayısına göre değişebilir. Atıyorum 30 izleyici varsa yayında dakikada 100$ kazanırken 60 izleyici varken dakikada 200$ kazanacak.
5) Drone kamera sistemi: Yayın kameralarına baktığımızda genelde hareketsiz oluyor ve yayını izleyen kişiler dar bir açıda izliyor. Yayın kamera sisteminin yanı sıra /dronekamera sistemi eklenebilir ve kameraman drone uçurma rolü yaparak sistemsel olarak kendi uçacak drone ile ortamı çekebilir. /dronekamerakapat yaptığında kameraman eski konumuna döner. Bu sayede nascar ve streetball gibi etkinlikleri yayın yaparken daha zevkli bir görüntü ortaya çıkar.
Arkadaşlar bu konu altından yayın sistemi ve basın şirketleri hakkında düşüncülerinizi ve kendi fikirlerinizi paylaşabilirsiniz. Benim fikirlerimi de destekleyebilirsiniz.