Yeni bölüüüüümm!

Sunucudaki gözlemlerim araç sürüşü olarak oldukça iyi yerlere doğru yavaş yavaş da olsa geldiğimizi gösteriyor. Artık bir çok sürücü yol veriyor ve aracı şeridinde tutarak kullanabiliyor. Fakat tabii ki bu yeterli değil. Sırada serrseri gençlerin favori rehberinin yeni ve asıl heyecan verici bölümü var. Gta San Andreas'ta ileri sürüş tekniklerini beraber inceleyelim.
Tekrardan söylüyorum, bu rehber oyuna göre hazırlandığı için gerçek araç sürüşüyle pek örtüşmeyebilir.BÖLÜM I: HIZLI SÜRÜŞE GİRİŞ Hızlı gitmek istiyorsanız her şeyden önce oyunda seri bir araba edinmelisiniz. Süper hızlı olmasına gerek yok, asıl önemli olan iyi hızlanması. Çünkü bir manana ile bu teknikler pek işe yaramayacaktır. Ucuz yollu başlangıç aracı olarak size iki önerim var. Arkadan itişli olarak Clover, önder çeker olarak Blista Compact.
Bu araçlardan bir tane edinin ve X5 nitro takımını taktırın. Eğer yaptıysanız bu demektir ki artık hızlı bir arabanız var. Şimdi ikinci bölüme geçelim.
BÖLÜM II: GAZLARKEN NE YAPACAĞIM? Gazlamanın birinci kuralı elinizi gerekmediği sürece w tuşundan çekmemek. Bunu kesinlikle sürekli basmak olarak algılamayın, inceliklerinden aşağıda bahsedeceğim. Araca bindiniz, boşluk ve W tuşuna basılı tutup motoru bağırttırın. W tuşuna basılı tutup boşluk tuşunu bırakarak kalkış yapın ve kalkıştan hemen sonra nitroyu aktif hale getirin. Aracınızın bu yolla maksimum hızı bulması birkaç saniye sürecektir. Bundan farklı bir şekilde kalkış yaparsanız hantal kalacaktır.
Doğru kalkışı yaptıktan sonra aracınız hızlı gidecek. Sağa ve sola yönlendirme konusu çok önemli. Aracınızla amacınız hızlı gitmekse A ve D tuşuna basılı tutarak yönlendirme yapmamalısınız. Bu hızınızı azaltır. Yedire yedire, seri seri bas-çek hamleleri ile aracı yolda döndürün.
Frenleme hızlıyken hassas yapılmalı. S tuşuna basılı tutmayın, boşluk ile durmaya çalışmayın. Aracınızda ABS sistemi yoksa sağa-sola çekme yapar. (Bu oyunda ABS sistemi olan araçlar ve olmayan araçlar mevcuttur. Eski bir oyun olduğuna bakmayın, gelişmiş bir oyun oynuyoruz. İlla örnek gerekiyorsa Clover'da ABS yok, Boxville'de var.) S tuşuna basıp çekme hareketini yapıyorsunuz fakat duracak gibi değilseniz S tuşuna basılı tutun. Hâlâ daha duramadınız, el frenine asılın. İlla duracaksınız.
BÖLÜM III: VİRAJ DÖNME Oyundaki farklı çekiş tiplerinden bahsettim. Şimdi hepsiyle nasıl viraj döneceğinizden bahsedeceğim.
Arkadan itişle başlayalım. Arkadan itişli araçlar yanlamaya çok eğilim gösterirler. A ya da D tuşuna gereğinden fazla basarsanız arabanız olduğu yerde dönecektir ve öylece kalacaksınızdır. O yüzden bu tuşlara bas-çek yapmaya özen gösterin. Eğer yanlayarak dönmek istiyorsanız boşluk tuşuna sadece basıp çekin ve aracı bir uzun yönlendirme tuşu hamlesi ile döndürün. Bu esnada gazı kesinlikle kesmeyin. Dönüş devam ederken aracın arkası savruldukça siz yön tuşları ile arkayı toparlayın. Bunu bir süre sonra istemsizce yapacaksınız.
Önden çekerler tabiri caizse kafasını soktuğu yere girerler. Bu araçlarda da temkini elden bırakmadan çok daha rahat biçimde viraj dönebilirsiniz, fakat ön taraf biraz daha dirayet gösterecektir, uzun tuş kontrolleri daha sağlıklı bir dönüş sağlar.
Dört çekerle dönmesi en kolayı. Hayatta kaymazlar, tuşa basın ve dönsün. Tek dikkat edilecek nokta bu araçlar hızlı giderken komple savruluyorlar. Özellikle sultan marka araçla hızlıyken dönmeye çalıştığınızda aracın komple savrulduğunu hissedeceksiniz. Gaza basıp çekmek suretiyle gaz kontrolü sağlayarak bu sorunu halledersiniz. Ve dört çekerler viraj dönerken diğer iki gruba göre hantal kalıyorlar, fakat çok daha kontrollüler.
BÖLÜM IV: KONTROL Sadece aracı değil, çevrenizi de kontrol etmelisiniz. Gelen giden arabaların size yol vermesini beklemeyin. Asla karşı şeride doğru aracı kaçırmayın. Yoldan dışarıya doğru kaçış yapmanız daha iyi olur.
devamı gelecek...