Konu: [14.05.2020] Henry Blackwood - William Scott - Fear & Non RP  (Okunma sayısı 310 defa)

0 Üye0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#0 - 15.05.2020 01:49
                 

Şikayet edilen karakter adı ve forum hesabı: Henry Blackwood @KaptanPorsuk & William Scott @Improves

Olaya dahil olan şahit karakter adı: @warg7 Kevin Mackenzie

Olayın gerçekleştiği tarih ve saat: 14.05.2020 19:58


İhlal edilen kuralı buraya yapıştırın:



Yapılan ihlali tüm detaylarıyla açıklayın: Uzi ile ateş eden bir arkadaşımıza sıkma animini bozmak için vuruyorlar. Fazla uzatmak istemiyorum, her şey videoda gözüküyor zaten.

Şikayetinizi destekleyecek kanıtlar ekleyin: https://streamable.com/werwk2

Ek açıklamalar(varsa): -



#1 - 15.05.2020 02:10
Şahitliğimi onaylıyorum, üstüme koşan oyuncular yumruk atarak animimi bozmasınlar diye bende iyi nişan almak için geri adım atıyorum. Fakat oyuncular üstüme koşmaya devam ediyorlar, videoda her şey belli oluyor zaten, teşekkürler.


#2 - 15.05.2020 02:13
Videonun onuncu saniyesine bakacak olursanız kural ihlali yapan sizsiniz. Olayı yaşayan kişi Kevin Mackenzie konuyu onun açması daha doğru olurdu, tabi foruma bağlantı sorunu yoksa. Ek olarak bizim kanıt olarak paylaştığımız videoyu kanıt olarak sunmanız komik olmuş.

https://www.vice-rp.com/forum/index.php?topic=80312.0

https://www.vice-rp.com/forum/index.php?topic=80316.0

Şu konularda zaten şikayet durumu mevcut ve gerekli argümanlar sunulmuş durumda, neden ikinci bir konu açtığınızı anlayamadım.


Şimdi öncelikle, şikayetten hiçbir şey anlamadığımı belirterek yazıma başlayayım. Şu Star Caddesinde olayda birliğimizi tekrardan arşivden çıkarttırmıştık ve daha karakterlerimize yeni NC atmamıştık daha rollere bile girmemiştik. Bunu kişisel bir meseleniniz olarak belirtiyorum.
-Şu DM konusu hakkında da bir şey yazmak istiyorum kendi ihlalinizi videoya alıp yüklediğiniz için teşekkür ederim, burada tek bir hata görüyorum elinde silah olan adama yumuruk atmaya çalışan 2 kişi.

https://streamable.com/werwk2

Konuda başka bir ihlal göremedim, eğer yöneticilerin cevaplamamı istediği bir şey olursa elbette gerekli cevabı veriririm.


Bazı şeyleri fark edememiş olabilirsiniz normal. Burada gerçekleşen şikayet konusundan önce incelenmesi gereken konunun (https://www.vice-rp.com/forum/index.php?topic=80312.0) incelenmesini istiyorum.
Çünkü ihlaller sonucu devam ettirilen bir rol ve bu rolde de bazı ihlaller mevcut.

Evet, Star Caddesi rolü sizin ile ilk etkileşime girdiğimiz rol oldu ve ben o akşam şikayet konusunu açmayı düşündüm ancak gereksiz gerginlik olmasını istemedim, rol ile anlaşarak çözebileceğimizi düşündüm ancak olmadı. Evet, o akşam şikayet konusunu açmadım çünkü herhangi bir oluşuma üye değildiniz ve şikayet edip OOC olarak insanların nefretini üzerimize çekmek istemedim.

Ancak maalesef ki şuan ortada bir nefret, kin seziyorum. Rollerde hatalar olabilir, bazı şeyler gözden kaçabilir bunu inkar etmek yerine çözmek en doğru davranıştır.

Kendi ihlalimizi videoya aldığımızı belirtmişsiniz. Videoda görüldüğü üzere silahla ateş eden birinin üzerine- yükselti farkından dolayı avantajı olan bir kişiye- hiçbir şey olmamışcasına koşan birisi var "Kevin Mackenzie". Ek olarak William iki kişiyi vuruyor. Yani yaralı rolü yapmanız daha doğru olacakken siz DM sayılacak şekilde hareketler sergiliyorsunuz.

Aynı şekilde söylediğim gibi önceden ihlal edilerek yapılan rol sonucunda arada bir saat bile geçmeden saldırı yaptığınız bölgeye- mixing ile konum öğrendiğiniz- ikinci kez saldırıyorsunuz ve dediğim gibi aktif olarak size ateş etmekte ve avantaj durumunda olan kişiye hiçbir şey olmamışcasına koşuyor arkadaşınız.

Şunlarla toparlamak istiyorum, ortada yoğun ihlal olan bir rol dönmüş aktif rol bölgemize saldırı olmuş,
aradan yarım saat gibi komik bir süre geçmiş ikinci kez saldırı yaşanıyor.
Açıkçası arkadaşlarım sizin kendinizi biraz fazla kaptırdığınızı düşünerekten geri çekilerek rol yapmışlar,
bu sırada ateş eden kişiye hiçbir şey olmamış gibi koşmanız doğrultusunda merminizin bittiği düşünülerek yumruk atmaya çalışılmış.
Dikkatlice izlerseniz çatışma esnasında Henry Blackwood karakteri silahı olmadığı için kendini koruyabileceği bir noktaya saklanmaya çalışıyor,
William karakteri ise merdiveni tutarak sizi geri püskürtmeye çalışıyor tabii ki tekrar yineliyorum, kimse sizi geri püskürtmeye çalışmıyormuşcasına yukarı koşuyorsunuz.

« Son Düzenleme: 15.05.2020 02:20 KaptanPorsuk »


#3 - 15.05.2020 02:23
Kurallarda ben silahlı adamın tarafına doğru koşamazsınız diye bir şey görmüyorum, gördüğüm şey silahlı adama yumruk atamazsınız:)

Ek olarak zaten videoyu izlerseniz Kevin ilk başta kaçıyor. Daha sonra tekrar koşturuyor ve sizi yolun yarısında görüyor, tekrar geri dönmek yerine üzerinize koşturuyor. Bu rolde olan bir şey, bunun neresi yasak veya hatalı anlamadım.


#4 - 15.05.2020 02:32
Kurallarda ben silahlı adamın tarafına doğru koşamazsınız diye bir şey görmüyorum, gördüğüm şey silahlı adama yumruk atamazsınız:)

Ek olarak zaten videoyu izlerseniz Kevin ilk başta kaçıyor. Daha sonra tekrar koşturuyor ve sizi yolun yarısında görüyor, tekrar geri dönmek yerine üzerinize koşturuyor. Bu rolde olan bir şey, bunun neresi yasak veya hatalı anlamadım.


Role play denen şey aslında bir nevi gerçek yaşantıyı oyuna yansıtmaktır. Yani 10 metreden düştünüz de oyunda sadece canınız gider ama real de bacağınız kırılabilir. Biz de kurallarla realistik bir ortam yaratarak role play yapıyoruz. Metagame, powergame gibi kurallar bu yüzden var. Ben dört yıllık airsoftcuyum ve o basit oyunda bile kimse bu şekilde çatışmaya girmiyor. Hele ki realistik bir çatışma dediğimiz şeyde elinizde uziyle başka bir uzili bir adamın üstüne koşmazsınız. Koştuğunuzda non-rp olur fear-rp olur. Çünkü sayıca üstün dahi olsanız karşınızda silahlı bir tehdit mevcut.

Benim orada yapabileceğim bir şey yoktu yani üstüme ateş ediliyor kaçacak yerim yok. Fırsat verilseydi emote ile şansımı denerdim ama DM yaptığınız için böyle bir şansım olmadı bizde bundan dolayı eve kaçtık. Zaten dikkat edecek olursanız elinizde silah varken dibimize siz giriyorsunuz biz size koşmuyoruz.


Ek olarak konuyla alakasız ama bu rol nasıl olabilirdi size onu anlatıyım.

İlk geldiğinizde bizde ne silah var ne silah yok bilmiyorsunuz, yani böyle bir durumda araçlarınızın arkasına geçip kendinizi koruyarak ateş ettikten sonra kapıda ki adamımızı düşürürsünüz. Sonrasında merdivene kontrollü bir şekilde ilerlersiniz veya adamda yükselti avantajı olduğundan geriye çekilirsiniz(savaş tarihini araştırın veya 2 saat dayz de çatışmaya girin yükselti avantajını daha iyi anlarsınız) çatışma rolü bu şekilde yapılır.
« Son Düzenleme: 15.05.2020 02:58 KaptanPorsuk »


#5 - 15.05.2020 03:02
Yalnız fark ettiysen uziyle ateş etmeye başlayınca geri kaçıyorum, seri ateş ettiğin için merminin kısıtlı olduğunu bilerekten bittiğini anladım ve ben ateş etmek için üstüne doğru geliyorum, ve sen silahı elinden bırakana kadar ateş etmiyorum. Realistlik bir ortam yaratarak role play yapmıyorsunuz benim tahminimce çünkü size doğru sıkıyorum ve Henry Blacwood karakteri üstüme koşarak yumruk atıyor bu nasıl realistlik bir role play olabilir anlamıyorum. Ayrıca elimde silah varken dibinize ben girmiyorum ateş ederken arkada ki karakter yumruk sallayarak geliyor. Ve fırsatım olsa emoteyle şansımı denerdim diyorsun, silahlı adama emoteyle yumruk atman çok saçma olurdu bence buda bir Powergame örneğidir.


#6 - 15.05.2020 03:12
Yalnız fark ettiysen uziyle ateş etmeye başlayınca geri kaçıyorum, seri ateş ettiğin için merminin kısıtlı olduğunu bilerekten bittiğini anladım ve ben ateş etmek için üstüne doğru geliyorum, ve sen silahı elinden bırakana kadar ateş etmiyorum. Realistlik bir ortam yaratarak role play yapmıyorsunuz benim tahminimce çünkü size doğru sıkıyorum ve Henry Blacwood karakteri üstüme koşarak yumruk atıyor bu nasıl realistlik bir role play olabilir anlamıyorum. Ayrıca elimde silah varken dibinize ben girmiyorum ateş ederken arkada ki karakter yumruk sallayarak geliyor. Ve fırsatım olsa emoteyle şansımı denerdim diyorsun, silahlı adama emoteyle yumruk atman çok saçma olurdu bence buda bir Powergame örneğidir.

"Yalnız fark ettiysen uziyle ateş etmeye başlayınca geri kaçıyorum, seri ateş ettiğin için merminin kısıtlı olduğunu bilerekten bittiğini anladım ve ben ateş etmek için üstüne doğru geliyorum"

Realde bir kişinin yanında kaç şarjör taşıdığı bilemezsiniz yani tekrardan bir metagame durumu söz konusu ve size tek kişiden ateş geliyor olması bende silah olmadığı anlamına gelmiyor. Yani geri çekilseniz size ateş gelmedikten sonra mermileri bitti diye düşünüp yukarı çıksanız dediğiniz mantıklı olurdu.

" Henry Blacwood karakteri üstüme koşarak yumruk atıyor"

Videoda olduğu gibi elinizde uziyle dibimize giriyorsunuz, dikkat ettiyseniz size vurduktan sonra geri kaçıyorum, eve giriyorum. Orada farkındaysanız arkanızdan atladım, yani emoteyle silahınıza davranmak gibi bir niyetim vardı ne de olsa arkanız bana dönüktü ve zaten çatıya sıkışmış durumdayız yapabileceğimiz bir şey yok.


Ek olarak;

Spoiler: GösterGizle
15-) SİLAH KURALLARI

Silah ile yapılacak rollerde silahın nereden geldiğine dair emote belirtilmek zorunda (çıkartma, eline alma) uzun mesafe chatte gözükecek emoteler ile kabul edilir. Süreli ve karakter üstü emoteler kabul edilmez. Silah çıkartma, ateş etme gibi emote zorunlulukları aşağıda belirtildiği gibidir, karşı tarafın görmesi için çıkartma işlemi uzakta yapıldıysa bile ateş etmeyi kişinin görebileceği yakınlıkta belirtmeniz gerekir. Silah çıkartma emote'u verildiyse ve bu gözüktüyse, ateş etme emote'u vermenize gerek yoktur, isteğe bağlıdır.
Saldıran taraf için ilk saldırı anında emote ile belirtmesi zorunludur. Silah çıkartma emotesi saldıran taraf için ufak silahlar bile olsa şarttır.
Savunan taraf için cepte taşınamayacak silahları emote ile belirtmeden kullanamazlar. Bunlar haricinde kalan tabanca, uzi, kısa bıçak, jop, tazer, biber gazı gibi silahları emote belirtmeden doğrudan sistemsel olarak kullanabilir.

Ateşli silah kullanan bir kişinin üzerine bıçak vb. ekipmanlarla koşmak non-rp veya fear rp ihlali olarak değerlendirilir. Kişiler bu gibi durumlarda karşı saldırıya geçmek yerine savunma halinde kalması gerekmektedir.

CEZASI: Hapis, tekrarı halinde yasaklanma.

Kuralda da gördüğünüz gibi savunmada kalıyoruz.
« Son Düzenleme: 15.05.2020 03:43 KaptanPorsuk »


#7 - 15.05.2020 03:44
Uziyle ateş etmeye başlayınca geri kaçmıyorsun ki, 2 3 saniye sonra yumruk atmaya başlıyorsun, ve o sırada nasıl ateşe devam ettikten sonra mermimin bittiğini anlıyorsun çünkü seri atıştayım (sürekli sıkıyorum).

*Realde bir kişinin yanında kaç şarjör taşıdığı bilemezsiniz yani tekrardan bir metagame durumu söz konusu ve size tek kişiden ateş geliyor olması bende silah olmadığı anlamına gelmiyor. Yani geri çekilseniz size ateş gelmedikten sonra mermileri bitti diye düşünüp yukarı çıksanız dediğiniz mantıklı olurdu.

Realde bir çatışma başladığında karşı tarafında silah çekmesi gerekiyor değil mi, ama sen çatıda pusup benim yukarı çıkmamı bekleyip bana yumruk atmaya başlıyorsun, realde nasıl bu olabilir.

Tekrar belirtmek istiyorum uziyle dibine girmiyorum, merdivenleri çıktıktan sonra direk sağa çekiliyorum, uzi silahınında silah menzili uzak olmadığı için koşarak üstüne gelip William Scott karakterine yönelerek ateş ediyorum. Senide farketmiyorum ve sende çatıdan atlayınca dip dibe girmiş oluyoruz. Ayrıca vurduktan sonra eve kaçmıyorsun, 10 saniye yumruk atmaya çalıştıktan sonra eve giriyorsun. Yapabileceğiniz bir durum yoksa gelip yumrukla anim bozmamanız gerekirdi, direk eve geçip saklanmak geriyordu. Buda zaten Non-RP'dir.


#8 - 15.05.2020 04:04
Uziyle ateş etmeye başlayınca geri kaçmıyorsun ki, 2 3 saniye sonra yumruk atmaya başlıyorsun, ve o sırada nasıl ateşe devam ettikten sonra mermimin bittiğini anlıyorsun çünkü seri atıştayım (sürekli sıkıyorum).

*Realde bir kişinin yanında kaç şarjör taşıdığı bilemezsiniz yani tekrardan bir metagame durumu söz konusu ve size tek kişiden ateş geliyor olması bende silah olmadığı anlamına gelmiyor. Yani geri çekilseniz size ateş gelmedikten sonra mermileri bitti diye düşünüp yukarı çıksanız dediğiniz mantıklı olurdu.

Realde bir çatışma başladığında karşı tarafında silah çekmesi gerekiyor değil mi, ama sen çatıda pusup benim yukarı çıkmamı bekleyip bana yumruk atmaya başlıyorsun, realde nasıl bu olabilir.

Tekrar belirtmek istiyorum uziyle dibine girmiyorum, merdivenleri çıktıktan sonra direk sağa çekiliyorum, uzi silahınında silah menzili uzak olmadığı için koşarak üstüne gelip William Scott karakterine yönelerek ateş ediyorum. Senide farketmiyorum ve sende çatıdan atlayınca dip dibe girmiş oluyoruz. Ayrıca vurduktan sonra eve kaçmıyorsun, 10 saniye yumruk atmaya çalıştıktan sonra eve giriyorsun. Yapabileceğiniz bir durum yoksa gelip yumrukla anim bozmamanız gerekirdi, direk eve geçip saklanmak geriyordu. Buda zaten Non-RP'dir.


"Uziyle ateş etmeye başlayınca geri kaçmıyorsun ki, 2 3 saniye sonra yumruk atmaya başlıyorsun, ve o sırada nasıl ateşe devam ettikten sonra mermimin bittiğini anlıyorsun çünkü seri atıştayım (sürekli sıkıyorum)."

Ondan değil şarjör değiştirmeniz gerekiyor ve açık alandasınız yani bu saldırmak için çok güzel bir fırsat.

"Realde bir çatışma başladığında karşı tarafında silah çekmesi gerekiyor değil mi, ama sen çatıda pusup benim yukarı çıkmamı bekleyip bana yumruk atmaya başlıyorsun, realde nasıl bu olabilir."

Şöyle basit bir örnek vereyim csgo da hiç kapı arkası pusmadınız mı? Yaptığım şey o çünkü.

"
Spoiler: GösterGizle
Tekrar belirtmek istiyorum uziyle dibine girmiyorum, merdivenleri çıktıktan sonra direk sağa çekiliyorum, uzi silahınında silah menzili uzak olmadığı için koşarak üstüne gelip William Scott karakterine yönelerek ateş ediyorum. Senide farketmiyorum ve sende çatıdan atlayınca dip dibe girmiş oluyoruz. Ayrıca vurduktan sonra eve kaçmıyorsun, 10 saniye yumruk atmaya çalıştıktan sonra eve giriyorsun. Yapabileceğiniz bir durum yoksa gelip yumrukla anim bozmamanız gerekirdi, direk eve geçip saklanmak geriyordu. Buda zaten Non-RP'dir.
"

Son olarak video açık ve net siz gözünüzle gördüğünüz şeyi var saymıyorsunuz.
« Son Düzenleme: 15.05.2020 05:09 KaptanPorsuk »


#9 - 21.05.2020 03:56
*