911, sekiz N11 kodundan biridir ve acil çağrılar için kullanılır. ABD ve Kanada'nın %98'inde aramanız durumunda sizi Kamu Güvenliği Cevap Noktasında (PSAP) bulunan operatörlerden birine yönlendirir. Ayrıca sistem arayan kişinin adresini otomatik olarak bularak operatöre iletir.
911 Operatörüyle nasıl konuşulur
> Sakin olun.
> Durumu kısaca açıklamaya çalışın.
> 911 Operatörünün sorduğu tüm sorulara cevap vermeye çalışın.
> 911 Operatörüyle tartışmaya girmekten kaçının.
> Aramayı kesinlikle siz sonlandırmayın.
> Konuşmanın bitmesinden sonra kesinlikle başka bir arama yapmayın. Operatör sizinle tekrar iletişime geçmeye çalışabilir.
Bir acil durum çağrısı sırasında 3N 1K kuralı kullanılır:
> Neredesiniz?
> Ne oldu?
> Ne zaman oldu, hala devam ediyor mu?
> Kim?
Sebepsiz şekilde 911'i aramayın!
Unutmayın ki, 911 hattı sadece acil çağrılar için kullanılır. Acil olmayan, alakasız konular bildirmek için aradığınızda gerçekten yardıma ihtiyaç duyan kişileri engellemiş olursunuz.
Evinize pizza söylemek, lobide memur beklediğinizi belirtmek, telefonunuzun çalışabilirliğini kontrol etmek için 911'i meşgul etmeyin!
Kasıtlı olarak gereksiz bir arama yapılması durumunda ciddi hukuki sonuçlar doğurabilir.
Asla ve asla 911'i aramaktan korkmamalısınız. Herhangi bir şüpheniz varsa 911'i arayıp gerekli bilgileri verdikten sonra operatör durumu değerlendirerek acil bir çağrı olup olmadığına karar verecek ve duruma göre ekip yönlendirecektir. Özel durumlarda operatör size gerekli talimatları ve bilgileri sağlayacaktır.
Gerçekte, bir operatör görevi sırasında ortalama 150 çağrı alır. Bunlardan neredeyse 3/4'ü önem teşkil etmez. Bunlar; gereksiz çağrılar, hatalı çağrılar, şakalar veya mantıksız sorulardan oluşur. Gelen çağrıların sadece %25'i önem teşkil eder ve ekipler yönlendirilir. Bu olaylardan en çok rastlananları; araba kazaları, aile içi şiddet, yüksek sesli davranışlar ve sağlık sorunlarıdır.
Şakalar
Acil durum hatlarına şakalar yapmak dünyanın her yerinde cezai işlem gerektiren bir suçtur. Eğer operatör çağrının şaka amaçlı olduğunu anlarsa aramanın yapıldığı yere polisin gönderilip gönderilmeyeceğine karar verir. (Bazı durumlarda bu çağrılar hiç yapılmamış gibi davranmak daha iyidir. Çünkü bu size ciddi durumlar için zaman ve kaynak tassarufu sağlar).