Bu yazım Vice Roleplay hakkındaki düşüncelerimden daha çok Vice Roleplay illegal yönetim hakkındaki düşüncelerim olacak.
İllegal birliklerin yapabildiği maksimum roller mekan satın alıp orayı işletmek veya hoodda toplanıp diyalog rolleri çevirmek. Bunun acilen değişmesi gerekiyor. Birlik içerisi quest roller de bir yere kadar zevk verip sonrasında sıkmaya başlıyor.
Uzun yıllar SAMP platformunda çeşitli sunucularda bu oyunu oynadım, fazlasıyla tecrübe edindiğimi söyleyebilirim. PD rolünden tutun, gangster rolüne kadar, yapmadığım rol neredeyse kalmadı. Bu kısımları kısa tutup hızlıca bu düzeni nasıl değiştirebiliriz, bunun hakkında konuşacağım. Forum kısmında AR-GE konusunu bulamadığım için, buraya yazmanın en doğrusu olduğunu düşünüyorum.
Sunucuda olan illegal mantığa göre halihazırda Valachi, Garza ve Shadow birlikleri şehrin ortakları, oyuncuların kurduğu birlikler ise bu şehir ortaklarının kolları yani crewleri, bu gayet güzel bir sistem ama henüz oturtulabilmiş değil. Kim kime çalışıyor, kim kimden emir alıyor belli değil. Olması gereken bu üç şehir ortağı birliğin, kendi altlarına oyuncuların kurduğu birlikleri çekmek için yarışa girmeleri. Şu an için bir oyuncu birliği üç şehir ortağıyla da çalışabiliyor, mantıksız. Güç, para, şöhret ve daha fazlası için her illegal oluşum ön planda olmak isteyecektir, bu şehir ortakları için de geçerli. Yani, şehir ortakları kendi alt kollarına oyuncu birliklerini çekmek için birbirileriyle yarışa girebilir, bu oluşan kaos hem sunucudaki PD oluşumuna rol çıkartacak, oyuncuların illegal birliklerine de rol çıkartacaktır. Çıkacak rollerden birisi şöyle olabilir, Valachi oluşumu, Garza oluşumuna bağlı bir crewi kendi safına çekmeye çalışırken, bu Garza oluşumunun kulağına gittiği zaman, Garza bütün crew birliklerini toplayıp, Valachi birliğine gözdağı verebilir, mekan kurşunlama gibi, oldukça basit ama eğlenceli rol, bu kapsamda daha ne roller çıkacağını siz hesap edin.
Bana aşırı mantıksız gelen bir konu daha var. Sunucuda belli bir zaman geçirmiş, gerek yaptığı roller gerek kazandığı savaşlarla adını duyurmayı başarmış bir birliğe, henüz daha yeni şehre gelmiş ve yeni kurulmuş bir birlik sadece DM konusunda bileği sağlam olduğu için rahat rahat kafa tutabiliyor. Gerçekten garip. Burada hepimiz birbirimizle rol yapıyoruz, başka birisi yok. Verilen emeklere saygı duymalı, rollerimizi buna göre şekillendirmemiz gerekiyor. Kendini henüz kanıtlamamış bir birlik, kendini kanıtlamış bir birliğe kafa tuttuğunda, sorgusuz sualsiz CK izinleri kendini kanıtlamış birliğe verilmeli ki herkes ibret alabilsin.
Son zamanlarda bulunduğum illegal oluşumda girdiğim bir kaç savaş rolü oldu, bu sunucuda savaş rollerinin mantığını hala çözebilmiş değilim zaten, kim neye göre savaş kazanıyor veya kaybediyor? Foruma daha fazla düşürdüğü adamın ss'ini atan mı? Son yaşadığımız savaşta karşılaştığım bir durum vardı, 1 ve 2 numaralı illegal oluşum diyelim bunlara. İki oluşum da hood onaylı, kendisini kanıtlamış oluşumlar. Bu iki oluşum gerçekleşen rollerin sonucunda savaşa girebilir, gayet normal bir durum, ama savaş nasıl sona erecek? Masada kim haklı, kim haksız bunu konuşarak mı? Gerçekçilik dışı. Tabii ki de PK veya CK war ile sona erecek, başka türlü bunun önüne geçilemez çünkü. 1 numaralı oluşum, 2 numaralı oluşuma PK+CK War teklif etti diyelim, 2 numaralı oluşum ise bunu kabul etmiyor, PK+CK War olayını kabul etmeyen 2 numaralı oluşum otomatik olarak savaşı kaybetti ve boyun eğdi dememiz gerekmiyor mu? Mantıklı olan bu bana göre.
Herkese keyifli roller, bol eğlenceler.
