Rehbere başlamadan önce bu rehberin RCRP oyuncusu
Khaleesi tarafından hazırlandığını belirtmek isterim.Ben sadece Türkçe'ye çevirip kendi bilgilerimi ekledim.
Kendi eklediğim bilgilerin doğru olmama ihtimali bulunmaktadır, eğer doğru olanı biliyorsanız yoruma kanıtlarıyla birlikte gelebilirseniz düzeltilecektir.
Doğru Bir Şekilde Polis Memuru Rolü
-
Siz ve KarakterinizPolis memuru olarak rol yapmadan önce "karakter" tanımını ve karakterlerin nasıl yönetileceğini anlamanız gerekmektedir.Siz, sizsiniz.Karakteriniz ise bir oyundaki sizden daha farklı birisi ve OOC olarak sizle karşılaştırılmamalıdır.Kendi karakterinizi ilaha çevirmeyin.Sonuçta bu roleplay ve karşınızdakilerede rol şansı vermelisiniz. IC prisona girmeleri sizin OOC olarak takıntınız veya işiniz olmamalıdır.Siz sadece bir polissiniz ve göreviniz sunucuda en iyi polis rolünü sergilemek, sunucuyu korumak değil- bu görev adminlerindir. Aldığınız rütbeler, başarımlar IC'dir. Üst rütbelerin olaylara OOC kısımdanda bakmaları kabul edilebilir.
GirişPolis Memuru, Birleşik Devletler'de görevi kanunun doğru bir şekilde işlenmesine emin olmasıyla görevlendirilen hizmet sektörü çalışanıdır.Önemli bir not ise güvenliklerin bir polis memuru olmadığı ve onların tek görevinin belirlenmiş alanlarındaki güvenliği sağlamaktır.
Polis Memuru OlmakÇoğu yerde polis memuru olmak için en az 21 yaşında olmanız, iyi bir fiziksel yapıya sahip olmanız, sağlıklı olmanız, temiz bir siciliniz olması ve lise diplomanız olması gerekmektedir.Genelde Birleşik Devletlerdeki departmanlar iyi bir maaş ile birlikte aynı rütbede olup eğitim ve tecrübe bakımından daha üstün olan kişilere ayrıcalıklar sağlar -bu karakterinizi 21 yaşında su içip fitnısa giden zengin bir züppe yapacağınız anlamına gelmez-
İşe alım prosedürleri genellikle bir polis akademisi vasıtasıyla yapılır. Bu prosedürler doğal olarak bir arka plan (sicil) kontrolü, bir başvuru, mülakat ve tonlarca fiziksel ve mental testler, bununla birlikte 6 ay süren ve sonunda sınavın gerçekleştiği bir polis akademisiyle yapılır.Bu akademide bu saydıklarım yapılırken cadetlere Birleşik Devletler yasaları ve departman prosedürleride öğretilir.Bir polis memuru olarak rol yapmak istiyorsanız öncelikle
Birleşik Devletler Anayasasını (U.S Constutition) -IC yasalarda olduğu kadarıyla-
Şüphe Seviyeleri, Case Law'lar,gerçek mahkemeleri ve ölümcül gücü anlamanız gerekmektedir.
Şüphe SeviyeleriBasit Şüphe: Bu şüphe seviyesinde olayın olup olmadığı kesin değildir. Bir sivil arkadaşına şaka yapmak veya Youtube'a içerik çıkartmak için bir arkadaşını uyuşturucu satıcısı olarak tanımlayabilir. Bu durumda tecrübeleriniz devriyeye giriyor, kişinin konuşma tarzı, giyim tarzı, üzerine sinmiş ağır bir koku, hal ve hareketlerini inceleyebilirsiniz. Bulduğunuz bulgular sonucu durumu tartıp olayın ne kadar doğru olup olmadığını araştırırsınız.
Makul Şüphe: Olayın olup olmadığına dair hala kesin bir bilgi yoktur fakat memur tecrübelerine güvenir, kişiye karşı kullanabilecek bulgular edinirse bu bilgileri şüpheliye sorarak üzerine gidebilir. Örnek olarak; kişinin üzerine sinmiş ağır kenevir kokusu var ise kişiye bu kokunun ne olduğu sorulabilir, kişinin mimikleri, hal ve hareketleri dikkate alarak eylemlerinizi gerçekleştirmelisiniz. Eğer kişinin yasa dışı bir materyal taşıdığına %100 eminseniz kişiyi arama hakkına sahip olursunuz.
Yeterli Şüphe:Bir kişi veya bir topluluğun bir suçu İŞLEDİĞİ veya İŞEYECEK olduğuna dair fiziksel kanıtlar var ise bu Yeterli Şüphe kapsamına girer. Tutuklamalar, tutuklama emirleri gibi durumlar için Yeterli Şüphe şarttır. Bu seviyede memur inisiyatifinden daha çok fiziksel kanıtlar daha ön plandadır.
-Sırf nigganın birisi "o lanet olası pizzacıyı öldüreceğim" dediğini duyduğunuz için 4 kişinin bulunduğu bir aracı silah bulunduruyor vb. sebeplerle çeviremezsiniz.
-Ama,aynı araç eğer bir driveby'dan veya cinayetten aranıyorsa çevirebilirsiniz.Yine ama, çevirmede şahısların hareketleri, sürüş tarzları, siz daha konuşmadan kendini savunmaya başlamaları, polisin yanında gergin olmaları gibi sebepleri toplayarak Yeterli Şüphe olarak tutuklama yapabilirsiniz.
Basit Şüpheyi eğer aynı örneği tersten görürsek yok edebilirsiniz. Örneğin aynı araçtakiler gergin değildi, kurallara uyuyordu, sicilleri temizdi.O zaman basit şüpheyi düşürebilirsiniz.Doğru Şekilde Ölümcül Güç Kullanımı-eklenecek-
İşe BaşlamaAkademiden mezun oldunuz ve artık departmanın sizi işe tam olarak alma vakti geldi.Artık bir bootsunuz.Bu arada yeni gelmiş memura partneri olması için FTP boyunca onunla olacak olan bir FTO, yada saha eğitim memuru verilir.Boot bu prosedürün bitmesinin ardından bir teste tabi tutulur ve supervisor ve FTO'su tarafından yeterince tecrübe kazanıp kazanmadığına karar verilir.Bu test sahadaki performansları ve bilgilerini içerir.
Ateşli SilahlarGerçekte tüm polis memurları saha lisanslarını tamamlamak için bir ateşli silah lisansı almak zorundadır.Bu lisans dağıtımları genellikle bir SGT tarafından yapılır ve poligonda 1 saat sürer.Lisans verimi esnasında polisin doğru bir şekilde güç kullanıp kullanmadığı test edilir.Bu test önemlidir çünkü bu lisansı alamayan memurlar saha lisansını alamaz ve masa başı işe mahkum olur.Bu test prosedürü tedavi sürecinden geçmiş memurlarada uygulanır.
Testi geçtikten sonra sizlere belirli silahlar verilir ve seçmeniz istenir:
Beretta 92F, 9mm
Beretta 92FS, 9mm
Beretta M9, 9mm
Glock 17, 9mm
Glock 19, 9mm
Glock 21, .45 Caliber
Glock 22, .40 Caliber
Glock 23, .40 Caliber
Glock 26, 9mm
Glock 27, .40 Caliber
Glock 30, .40 Caliber
Glock 36, .45 Caliber
Smith & Wesson, model 4509 .45 Caliber
Smith & Wesson, model 4566 .45 Caliber
Smith & Wesson, model 4516 .45 Caliber
Kimber Custom 2, .45 Caliber
Kimber Classic, .45 Caliber
SIG SAUER P226, .357 SIG
Realistik düşünürsek akademiden çıktığınız gibi ellerinize bir Sig Sauer veya Kimber almazsınız.Hatta Beretta'yı düşünmeyin bile.Bu yüzden karakteriniz terfi alana kadar veya karakteriniz bir olay sonrasında yeni tip bir silahla ödüllendirilene kadar başka silahları düşünmeniz gerekmektedir.Ayrıca standart silahınız ekipmanla gelmez, sonradan almanız gerekmektedir.
Ateşli Silah FarkındalığıKarakterinizin bu farkındalığa sahip olması çok önemlidir.Bir lisansa sahip olduklarından sonra veya belli bir kademeye ulaşmaları demek, silahlarını evlerine götürebileceği veya yanlarında taşıyabileceği anlamına geliyor.Silahınız departman cephaneliğinde seri numarasıyla birlikte kayıtlıdır ve silahı kaybetmek karakteriniz için bir korkulu rüyadır.Silahınız her zaman korunması gereken bir ekipmandır ve çalınması halinde fear rp yapmanız gerekmektedir. Neden mi? Balistik 101: silahınız çalındı, birisi vuruldu, kovanlar bulundu, kovanların üzerindeki eşsiz izlerden ateşlenen silah bulundu ve seri numarasından siz bulundunuz.Bu aralar seri numarasından sahip bulmak 1 saat kadar kısa sürüyor!
Silahınızın nasıl çalıştığıda önemlidir. Nasıl çalıştığını öğrenmeniz gerekmektedir ve o silaha bakım yapmanız gerekmektedir.Herkes doğuştan silah ustası doğmadı ve o silahı sahada kullanacaksınız.Poligona gidin, silahınıza bakım yapın.
Yeni bir memur olarak eğer silahlarla ilgili bir tecrübeniz yoksa silahınız çokça tutukluk yapacak, gerektiğinde tetiği çekmeyeceksiniz, ıskalayacaksınız.Bunlar normaldir.
UzmanlıkSizin için en iyi olan departman yolunu seçin.Ki bu yol karakterinize ve yaşanan IC olaylara göre değişecektir.Örneğin karakterinizin askeri/silahsal bir geçmişi, lise eğitimi gibi geçmişi varsa departmanın taktiksel yolunu seçip bir SWAT olabilir.Diyelim ki karakteriniz SWAT'a ulaştı.Ulaşmış olması onun sürekli SWAT olarak kalacağı anlamına gelmez.Karakterinizin yaptığı role dikkat etmezseniz kaza geçirip felç kalabilir, etki altında kalıp departmanla arası açılabilir veya sahada yaşadığı bir medikal durum nedeniyle açığa alınabilir, masa başı işe alınabilir.
Karakteriniz için karar alın, kendi OOC kişiliğiniz için değil.Zamanla YaşlılıkEğer karakterinizin polis olmadan önceki rollerini hatırlamak istemiyor veya genç kalmak istiyorsanız, 22 yaşında boot oluyorsunuz ve 23 yaşında gerçek bir memura dönüşüyorsunuz.Bir çavuş rütbesini almak 2-3 yıl sürebiliyor.Zaten çoğu karakterler ne kadar uzun süre dursalarda genellikle supervisor rütbelerinde kalıyorlar.
Maaş ve DisiplinMaaşınız, departmandaki pozisyonunuza bağlı olarak artabilir veya sabit kalabilir.Örnek olarak bazı yerlerde SGT maaşı alan teğmenler bulunuyor. Bunu anlamanız gerekiyor, özellikle departmana yeni girmiş bootların. Yeni katıldıysanız kira gibi ücretleri ödemek için kendinizi zorluyor ve ek mesai ücreti almanız için çabalıyor olmanız gerekmektedir.
Disiplin CezalarıDisipline gitmek aslında kariyeriniz için kritik ve ciddi birşeydir. 1 günlük uzaklaştırmanız 1 aylık uzaklaştırmayada tekabül ediyor olabilir, 90-100 günlük uzaklaştırmalarda alabilirsiniz.Ama bu sürenin üstü ihraca veya zorla istifaya kadar gidebilir. Uzaklaştırmalar (genellikle maaş almazsınız.) sizin uzaklaştırma aldığınız süreyi neden bu haltı yaptığınızı ve terfi törenlerinde nasıl üstünüzün çizileceğini hayal ederek geçirtir.
Bu yüzden disiplin cezalarını işinizi kaybetme veya tutuklanma korkusuyla ciddiye almalısınız.
KorkuPolislerin korkusuz olmadığını kabullenmek zorundasınız ve akademiden çıktığınız gibi direk savaşa, çatışmaya hazır olduğunuzu göstermez.Bu, sizin karakterinizi departmana girmeden önce nasıl yönettiğinize bağlı olarak değişir.Ancak yeni katıldıysanız sizin için herşey yeni olacak ve boot olarak çevreyi bilmeyeceksiniz, sivillerle etkileşime giremeyeceksiniz.Arka planda kalacaksınız.
Bu nedenle;
tüm polislerin hayatında fear-rp yapmak gereklidir.
-Evlilik yüzüğünüzü görevde iken takmayın.Bu öbürlerinin aklınıza sevdiklerinizi tehdit ederek girmesine neden olacaktır.
-Acemi iken veya teçhizatsız iken yüksek riskli çete alanlarında tek başınıza devriye atmayın.
-Birden fazla kişiyle münkün olduğunca çatışmaya girmeyin.
-Sadece
lanet olası bir prosedürü takip etmeniz gerektiği için saçma rol yapmayın, kurallar bazen ihlal edilir ve polis prosedürleride ihlal edilebilen kurallardandır.
Artık lütfen insanlar darp edildikten veya vurulduktan sonra üçüncü kez o "lanet olası desteğini" istediği için telsizden üslubunu takınmasını veya basit bir sebepten dolayı tüm ihbarı ve olayı bırakıp adamı azarlamayı durdurmanız gerek.Yüksek Rütbede KarakterinizTebrikler, azarları ve disiplin işlemlerini aştınız ve yüksek rütbeye geldiniz.Hatta içişlerine bile girmiş olabilirsiniz.Ancak bu, sizin altınızdaki memurları tehdit edebileceğiniz, korkutabileceğiniz, işinden soğutabileceğiniz ve sizin yapacağınız tüm işleri altınızdakilere yaptırabileceğiniz anlamına gelmez.
Unutmayın, yaptığınız tehditler ve bir azar için yapılan ihmaller karşı tarafta büyük bir koz oluşturuyor ki, o koz
Vice Mahkemeleri.Azarladığınız o memur artık son noktaya gelip çıldırabilir ve bunca zaman yaptığınız her bokla birlikte mahkemeye gidip departmanın toptan soruşturma geçirmesine, işinizi kaybetmenize veya hapse atılmanıza neden olabilir.
Evet, karakteriniz yüksek rütbede olduğu için bazen olayı kendiniz halletmeniz veya birisini azarlamanız gerekebilir ancak bunu bir operasyonun veya tutuklamanın ortasında yapmanız, öbürlerinin gözünde sizin ne kadar acemi ve salak olduğunuzu düşündürecektir.Herşeyi kendiniz yapmaya çalışmayın.Unutmayın, altınızdaki memurlarda tecrübeli ve bazen onlarında insiyatif alması veya olayı yönetmesi gerekebilir.Birisi siz gelmeden önce olayı yönetiyorsa veya hallediyorsa, yanlış yapana veya yönetebileceği yere kadar ona izin verin.Tecrübe kazansın ve rütbeli olduğunda alttakilere yardımcı olabilsin.
-Yapılan her olayda altınızdaki memurlara ana bacı girişmeyi bırakın, bu zamanla o memurun kinlenmesine sebep olacaktır.
-Bazen sizde insiyatif alın, nasıl alt rütbelerdeyken yaptığınız olayların disiplinlik olmasından nefret ediyorsanız, yüksek rütbeye geldiğiniz zaman basit bir olaydan dolayı herifin sicilini yok etmeyin.
-Yüksek rütbeli olduğunuz, altlarla birlikte sahaya çıkamayacağınız anlamına gelmez.
-Empati kurun, o anda memurun mental durumunu, ne düşündüğünü anlamaya çalışın.
-Ve her zaman, karşı tarafı dinleyin.
Etki Altında BulunmaBu olayın neden başladığı karakterden karaktere değişir ancak etki altında bulunmak devriye aracında son hız kokain çekmek değildir. -yapılabilir mi, evet.- Bu etki altında kalma anti depresanlar, uyku hapları, alkol ve sıkça bilinen ağrı kesicilerdir. (güçlü-güçsüz farketmez).Karakteriniz yaşadığı bir çatışma veya operasyondan sonra anti depresan alabilir, çok fazla ek mesai yapıyorsa uyku hapıda alabilir. İntihar gibi sebeplerden etkilendiyse Ocean Pub'da alkolde dikebilir.Tamamıyla size kalmış.