Traffic Stop, 10-55 prosüdürü nedir?-'55 prosüdürü trafik çevirmesini temsil eder, yani; buna rutin trafik kontrol'da denebilir.
Örnek verecek olursak, düz bir yolda gidiyorsunuz ve bir aracın hatalı sollama veya sinyal vermeden geçtiğini fark ettiniz. İlk olarak yapılacak şeyler şunlardır:
• İlk olarak sirenleri açmalısınız, bu aracın kenara çekmesi için yapılan ilk uyarıdır.
• Araç kenara çekmediyse eğer, megafondan çağrı yapıp kenara çekmesini sağlamalısınız.
• Daha sonra araç sürücüsünün, aracı kenara çektiğini fark ettiğiniz de megafondan aracının moturunu kapatmasını veya pasif hale getirmesini söylemelisiniz.
• Daha sonra sürücünün araçta beklemesi için çağrı yapın.
• Araç telsizinden veya yaka telsizinden operatör'e '55 prosüdürü uyguladığınızı çağrı yaparak belirtmelisiniz.
• Daha sonra iki memur araçtan yavaşça iner, genellikle sürücü koltuğunda oturan memur sürücü ile diyologa girerken diğer memurun yolcu kapısına doğru ilerlemesi gerekir.
• Araçtan indiğiniz sırada tabanca kılıfınız hangi tarafta ise o eliniz ile tabanca kılıfında elinizi bekleterek araca yanaşmalısınız.
• Araca doğru ilerlerken sürücü ile diyologa giren kişi veya diğer parnter, aracın far kısmına elini bir kez dokundurmalıdır. Bu araç üzerinde parmak izi bırakılmasını sağlar.
• Sürücü ile konuşan memur eğer bir saldırıya uğrarsa, yolcu kapısında bekleyen memur araçta ki sürücüyü etkisiz hale getirebilme imkanı vardır.
• Her hangi bir sorun ile karşılaşılmaz ise, sürücü ile konuşan memur sürücüden kimlik ve ehliyet lisansı isteyerek kontrol yapmak için araca yönelir. Bu sırada diğer memur olayın akışını dikkatlice takip etmelidir.
• Kontrolü yapan memur, kontrolü yaptıktan sonra tekrar sürücü kapısına yanaşarak sürücünün kimliğini ve ehliyet lisansını vererek "İyi günler veya devam edebilirsiniz, bir sorun yok." (( tercihe kalmış.)) diyerek trafik çevirmesini sonlandırabilir.
10-55 prosüdürünü LINCOLN(tekli) devriyesinde nasıl uygularız?• İlk olarak sirenleri açmalısınız, bu aracın kenara çekmesi için yapılan ilk uyarıdır.
• Araç kenara çekmediyse eğer, megafondan çağrı yapıp kenara çekmesini sağlamalısınız.
• Daha sonra araç sürücüsünün, aracı kenara çektiğini fark ettiğiniz de megafondan aracının moturunu kapatmasını ve pasif hale getirmesini söylemelisiniz.
• Daha sonra sürücünün araçta beklemesi için çağrı yapın.
• Araç telsizinden veya yaka telsizinden operatör'e '55 prosüdürü uyguladığınızı çağrı yaparak belirtmelisiniz.
• Araçtan iniş sağladığınız da yine silah kılıfımız hangi yöndeyse o yönde ki elimizi kılıfın üzerinde hazır bir şekilde bekletmelisiniz.
• Araca doğru ilerlerken sürücü ile diyologa giren kişi, aracın far kısmına elini bir kez dokundurmalıdır. Bu araç üzerinde parmak izi bırakılmasını sağlar.
• Sürücü camına çok fazla yaklaşıp kendinizi riske atmayın, sürücü refleks olarak silahını çıkartıp size ateş açabilir.
• Camın bir kaç adım gerisinde durarak ehliyet ve kimlik isteyin.
• Kişi lisansları uzattığı sırada kavrayıp direkt olarak arkanızı dönüp ilerlemeyin, bir süre geriye doğru yürüyün daha sonra arkanızı dönüp araca doğru ilerleyip kontrolü yapın.
• Kontrolü yaptıktan sonra yine aynı şekilde cama fazla yakınlaşmayıp uzaktan lisansları teslim edip araca dönebilirsiniz.
• Alternatif olarak eğer araçtan şüphelendiyseniz, '55 uygulamadan önce telsizden destek talep etmeniz sizin için daha iyi olur.
FELONY Traffic Stop,10-66 FELONY Durdurma Protokolü Tanımı:10-66 durumu şüpheli bir araç çevirmesidir. Eğer araçta ki kişilerin arandığını biliyor veyahut şüpheleniyor iseniz telsizden bölgeyi, aracın modelini-rengini ve 10-66 durumu olduğunu belirtin. 4 veyahut 5 adet destek ekip geldikten sonra eğer megafon size devredilir ise kişiye megafondan ikazlarınızı yapın. İkazlarınız sırası ile şu şekilde olsun;
• Araçta beklemede kalın ve bir sonra ki komuta kadar hareket etmeyin!
• Sürücü koltuğunda ki kişi aracın camını yavaşça açın ve aracın anahtarını kontaktan çıkartıp yavaşça camdan aşağı yere fırlatın!
• Sürücü koltuğunda ki kişi yavaşça araçtan aşağı inin ve ellerinizi ensenizde kenetleyin!
• Şimdi sol eliniz ile yavaşça kıyafetinizin kenarından tutun ve yukarı doğru kaldırıp etrafınızda 360 derece dönün! (Bu sırada kişiye "/do" komutundan üzerinde neler gördüğümüzü, illegal bir madde görüp görmediğimizi sorun. Eğer kişinin üzerinde bir silah vs. var ise kişinin ellerini yeniden ensesinde kenetlemesi gerektiğini söyleyin.)
• Şimdi sol elinizi tekrardan ensenize kenetleyin ve sırtınız dönük bir biçimde ağır adımlarla polis aracına doğru ilerleyin!
• (Kişi araca yeteri kadar yaklaştığında;) Dizlerinizin üzerine çökün, bu sırada elleriniz ensenizde kenetli olsun!
• (Yakında ki kişi oraya gidip adamı kelepçeler ve ardından polis aracına yaslayarak üzerini arar.
• Eğer kişinin üzerinde daha önceden silah göründü ise direkt olarak silah alınır.)
• Bu komutu sırası ile araçta ki diğer kişilere de uygulayın ve herkesin üzerini arayıp kelepçeleyin ardından polis aracına alın.
Officer down, CODE-0 çağrısında ne yapılmalıdır?CODE-0 (shots fired veya officer need help): Ateş altında olan memur için veya vurulan memurun yardım çağırısıdır. CODE-0 çağrısı geldiğin de yapılan iş ne olursa olsun bırakılır ve derhal bölgeye yönelinir. Bölgeye yönelen memurlardan bir kaçı direkt olarak vurulan memura yönelip memuru güvenlik altına almalıdır. CODE-0 çağrısında frekans değiştirmeyi unutmayın! (( TAC-1 veya COMM-1))
CODE-0 veya shots fired çağrısı hangi durumlarda verilmelidir?• Bir partner ile devriye atıyorsunuz, bu sırada traffic kontrolü yaptığınızı varsayın.
• Araçtan iniş sağlayıp, sürücüye doğru ilerlerken sürücü size doğru ateş açtı ve geriye doğru çekilip kendinizi korumak için pozisyon aldınız.
• Kendinizi iyi gizlediğinize emin olun, gizlendikten sonra yaka telsizinizden "Shots fired veya CODE-0" diye operatöre çağrı yapmalısınız. (( Whisper ile CODE-0 çağrısı yapmalısınız. ))
• Bu çağrıyı yaparken detaylandırmanız gerekmektedir, örnek verilecek olursa; "2-ADAM-1, Crenshaw bölgesinde memura ateş açıldı destek gerekiyor!" veya "2-ADAM-1, Shots fired at crenshaw, officer need help!" code-0 çağrısı yaparken mutlaka bölge belirtmelisiniz. Bölge belirtmezseniz bu çağrıya yanıt vermek biraz uzun sürebilir. Çünkü, öperatör çağrı hangi birimden geldiğini araştırırken belki de bu sırada siz çoktan ölmüş olursunuz.
Box pozisyonları,Box (kutu) dediğimiz pozisyon, aracı sıkıştırıp çıkmasına engel olmasına yarar. Kovalanan araç box'a dikkatli bir şekilde alındığından emin olmanız gerekmektedir. Aracın yan kısımları, ön ve arka olacak şekilde aracı sıkıştırmalısınız. Daha sonra partner koltuğunda ki kişiler araçlardan inip, bir memur şüpheli araç içerisinde bulunan kişiye araçtan inmesi için sırasıyla komut vermelidir. Eğer kişi araç içerisinde durup, aracıyla çıkmak için direniyorsa, en yüksek rütbeli kişi aracın tekerlerini hedef alarak birkaç kez ateş ederek aracın tekerlerini pasif hale getirmelidir.