Konu: [2024] FM İllegal Kural Güncellemesi  (Okunma sayısı 2069 defa)

#0 - 16.05.2024 17:34





    Son Eklenen/Güncellenen Madde: Genel Kural Güncellemesi
    Son Güncelleme: 16.05.2024


    ˧ 1) GENEL İLLEGAL KURALLAR
    • Bir birlik kurabilmek için minimum 15 seviye olmalısınız.
    • Yeni açılan birliklere ilk 15 gün boyunca hiçbir şekilde agresif rol girişimi, haraç, savaş, baskın ve silahlı rollerle birlikte, söz olarak da baskı kurma işlemi yapılamaz. Aynı şekilde yeni açılan oluşumlar bu süreçte aynı tutumu diğer hiçbir birliğe karşı sergileyemez.
    • Gerçek hayatta bulunan mafya, çete, motor kulüpleri ve geriye kalan tüm illegal yapılanmaların direkt olarak rolleri yapılamaz.
    • Askeri Tim veya terör örgütü gibi gerçek dışı birliklerin kurulması yasaktır.
    • Birliğinizdeki herhangi bir üyenin yaptığı ihlalden, birlik lideri de sorumlu tutulabilir. Bu yüzden birlik liderlerinin birlik üyelerini bilgilendirmesi ve üye seçimlerinde dikkatli olması gerekir.
    • Her birlik lideri, kendi birliğinin adminidir. Birliğinde olan biten her olay birlik liderinin bilgisi dahilinde kabul edilmektedir. Birlik liderleri, oyuncuları birliklerine kabul ederken titiz davranmalıdır.
    • İllegal birlik üyeleri, profesyonel tetikçi, eski terör örgütü üyesi, vigilante karakterler canlandırmaları yasaktır.
    • İllegal birliklerin başka birlikleri-sivil grupları oyun dışı etmenlerden mix yaparak korumalarına almaları, onları desteklemeleri ve arkalarında durmaları kesinlikle yasaktır. İllegal karakter oluşturan kişiler olarak iyilik meleği olmaktan uzak durup gerçek hayatta olduğu gibi çıkarlarına bakan, sadece kendilerini düşünen karakterler yaratmalısınız. Bu kural maddesi hakkında işlem uygulama inisiyatifi FM tarafından gizli tutulmaktadır.
    • İllegal birlik liderlerinin mix yaparak karşılıksız veya minimum çıkar seviyesi ortaya koyularak (buna benzer girişimler kendini belli etmekte ve rahatlıkla anlaşılabilmekte) birbirleriyle taraf olmaları, gruplaşmaları kesinlikle yasaktır.
    • İllegal bir birlik üyesi, başka bir illegal birlik üyesini rol dahilinde polise ihbar edemez. Bununla alakalı roller yapamaz.
    • İllegal birlikler, savaşa girdikleri birlikleri polis sorgusu dahil olmak üzere hiçbir yerde afişe edemezler, ifşa edemezler.
    • İllegal birliklere ajan sokma girişimleri sadece departman tarafından PD Staff-FM onayıyla yapılabilir. Oyuncular kendi inisiyatiflerinde buna benzer rolleri sürdüremezler.
    • Hiçbir oyuncuya karşı utandırıcı, gerçek dışı ve tamamen OOC kimliğinizi katarak absürt roller yapılamaz.
    • Sivil karakterler birlik olup hiçbir birliğe karşı agresif tutum-savaş ve benzeri şeyleri sürdüremezler.
    • İllegal karakterler önceden başka birliğe mensup olsalar bile birliklerinden ayrıldıklarından/atıldıklarından sonra illegal birliklere karşı intikam rollerine girişemezler, hiçbir şekilde silahlı faaliyetlerde bulunamazlar.
    • Legal/sivil karakter canlandıran oyuncular şehirdeki Hood Onaylı ve Onaylı birliklere karşı gereken yerlerde Fear RP yapmalıdır.
    • Güvenli bölgeler ve etkinlik bölgelerinde silah ile ilgili hiçbir illegal rol yapamazsınız. İki taraf arasında illegal rol için OOC anlaşma sağlayıp maksimum brawl rolü gerçekleştirebilir.
    • İsim değişimi kullanan karakterler 72 saat boyunca hiçbir çatışmaya/savaşa dahil olamaz.
    • Birliğe yeni dahil olan kişiler bir hafta boyunca hiçbir şekilde çatışmalara katılamazlar.
    • Forumda gönderdiğiniz iletiler içerik türü fark etmeksizin herhangi bir birliği veya oyuncuyu hedef alıyorsa "Flaming" kapsamında cezalandırılabilirsiniz. Atılacak rol görüntülerinde karşı tarafın üzerine yaptığınız rollerde sansür uygulamanız gerekmektedir. Bu tarz post içeriklerini "Moderatöre rapor et." yöneticilere rapor edebilirsiniz. Örneğin: Karşı tarafa alay edici videolar itham etmek, video isminde karşı tarafı kışkırtıcı kelimelere yer vermek, savaş döneminde; aslında yapılmamış veya gerçek dışı rol SS'leri paylaşmak vb. şeyler yaparak "Flaming" yaptırımına maruz kalabilir, ek olarak oyun içi ceza da alabilirsiniz.
    • Forumda yerde vurulan üyelerin ismini sansürleyerek paylaşılması dahi Flaming kapsamında değerlendirilmektedir. Paylaşılacak görüntülerden dolayı direkt olarak oyun içi yaptırım uygulanır. Bu kuralın sürekli çiğnenmesi durumunda birlikler ağır yaptırım alabilir veya direkt kapatılabilir.
    • Birliklerin kendi tanıtımlarında post kasmak amacıyla Spotify linki paylaşmaları, Youtube video paylaşımları, sohbet çevirmeleri ve buna benzer davranışları sergilemeleri kesinlikle yasaktır. Birlik tanıtımı sadece birliklerin senaryosal süreçleri boyunca sergiledikleri rol karelerinin paylaşıldığı yerdir.
    • Sistemsel birliklerde bulunan kişilerin başka oluşum tanıtımlarında post kasmak veya metin altı mesaj göndermeleri yapmak amacıyla Spotify linki paylaşmaları, Youtube video paylaşımları, sohbet çevirmeleri ve buna benzer davranışları sergilemeleri kesinlikle yasaktır. Bu tarz içerikleri gördüğünüz taktirde "Moderatöre rapor et." kısmını kullanarak yöneticilere bildirebilirsiniz.
    • Arşive atılan bir birlik yalnızca bir kez geri açılabilir. İkinci kapanışta aynı birliği tekrar açamazsınız. Bu yüzden birliğinizi kapatırken iyice düşünmelisiniz.
    • Birlik tanıtımı onaylanmayan oyuncu grupları tanıtımları onaylanana kadar sistemsel birlik açmamalı ve illegal rol yapmamalıdır. Bu sebep yüzünden ceza alabilirsiniz.
    • Yeni açılan birliklerin şehre gelir gelmez illegal alanda profesyonel karakter canlandırmaları yasaktır.

    ˧ 2) BÖLGE KURALLARI
    • Onaylı hood birlikler, roleplay çerçevesinde bölgelerinde bulunan diğer illegal yapılanmalara, işletme sahiplerine, ev sahiplerine karşı üstünlük sağlayabilirler.
    • Diğer birliklerin onaylı hood bölgelerinde belirgin bir üstünlükleri yoksa, onaylı hood bölgesindeki birliklere karşı Fear RP yapması gerekmektedir.
    • Onaylı hood birlikler, bölgelerinde sayı bakımında belirgin bir fark yoksa diğer illegal birliklere karşı üstünlük sağlayabilirler.
    • Kolluk kuvvetleri bölgenizde tek başına dolaştığı veya tek başına müdahale ettiği taktirde kolluk kuvveti mensubu kişinin CK iznini FM tarafından istenebilmektedir. FM'in vereceği izin doğrultusunda CK işlemini gerçekleştirebilirsiniz.
    • Kolluk kuvvetleri için tehlikeli bölgelerde (birlik hoodları, getto bölgeleri vb.) polis memuru herhangi bir şüphe, ihbar veya müdahale gerektiren durumlarda araçtan inebilmesi (KOD6 durumuna geçebilmesi) için minimum iki BECKETT ekibi olmak zorundadır.
    • Kolluk kuvvetleri bölgenin onaylı hood olması durumunda minimum dört BECKETT ekibi olmalıdır. Ekip içerisinde minimum bir adet SUPERVISOR (Çavuş ve üstü) bulunmak zorundadır. Aksi taktirde baskın gerçekleştiremez, tutuklama işlemine girişemez, bölgedekilerin üstlerini arayamazlar. O birliğe ait olmayan birisi Onaylı Hood'a sığındığı taktirde sadece kaçan kişiye müdahale etme hakları vardır. Bu durumlar dışında herhangi bir sebeple polis ekipleri bölgede bulunamaz, kendilerini riske atamazlar. Fakat toplu operasyonlarda, bölge onayınız dahi olsa polislere karşı Fear RP uygulamak zorundasınız.
    • Onaylı Hood birliklerin polis kovalamacasından kaçıp bölgelerine sığınmaları ve bunu sürekli tekrar edip sabotaj girişiminde bulunmaları yasaktır. Aranan bir şüphelinin bölgeye sığınması durumunda kolluk kuvvetlerinin bölgeye baskın yapma hakkı doğar. Birlik bölgenizin bir kişi yüzünden basılma durumu tamamıyla birlik liderinin sorumluluğundadır. Onaylı Hood birlik lideri durum doğrultusunda kendi birliğindeki üyenin bölgede tutuklanma hakkını kolluk kuvvetlerine verebilir.

    ˧ 3) BÖLGE SAVAŞI, PK WAR VE CK WAR
    • İki birlik bir bölge savaşı başlatmak istiyorsa aralarında anlaşıp durumu FM yetkililerine taşımak zorundadır.
    • Savaş süresince PK War veya CK War olacak şekilde iki yoldan birisi tercih edilebilir, bu tercih onaylayan iki grubun hangisinin üstünde anlaşmasıyla belirlenmektedir.
    • Sınırlar ve kurallar birliklerin talepleri göz önünde bulundurularak FM tarafından belirlenir ve anlaşan birliklere yönlendirilir. İki taraftan birisinin kabul etmemesi durumunda başlatılamaz. Bu konuda FM yetkililerine ulaşmamalısınız. İki tarafın onaylaması durumunda FM dahil olur ve görevi takip edip hakemlik yapmaktır. Savaşa müdahale yapılamaz.
    • Bölge savaşı sürecinde kurallar özel olarak belirleneceği için çatışma, baskın, savaş kurallarının bazıları geçersiz sayılıp; geçici belirlenen kurallar üstünden rol ilerler.
    • FM, bu savaş durumunda hakemlik görevini üstlenir ve savaş sonunda gereken kararı verir. FM'in kararı sorgulanamaz. Birlikler savaşı başlatırken bunu göze almalıdır.

    ˧ 3.1) PK WAR Kuralları:
    • PK War, CK War olayından farklı olarak tüm birliğin ölümünü direkt olarak hedef almaz. PK War'ı onaylamış birlikler anlaşmanın ucuna hiçbir şekilde CK ile alakalı talep koyamazlar.
    • PK War anlaşmasına onay verip katılmayan birlikler hükmen mağlup sayılırlar.
    • PK War'ın başladığı dakikadan itibaren bitene kadar kazanan taraf dahi olsanız birliğinizden hileden yasaklanma gerçekleşmesi durumunda hükmen mağlup sayılırsınız.
    • PK War süresi boyunca iki taraftan da hile kullanımı tespit edilirse (hile kullanan kişinin rütbesi fark etmeksizin) iki tarafta hükmen mağlup olurlar.
    • PK War süresi boyunca herhangi bir ooc ihlal gerçekleşmesi durumunda bunun için sadece hile kullanımı değil, kullanılabilecek bug-abuse, oyun dinamiklerini kullanarak karşıya üstünlük sağlamak (araçla rakiplerinizi aracın altında ezmek ve ezildiği sırada bu fırsatı değerlendirmek) vb. her türlü ihlalden dolayı savaşta hükmen mağlup sayılabilirsiniz. İki taraf veya tek taraf hükmen mağlup sayılabilir.
    • PK War'a katılıp o süreçte vurulmuş birisi tekrar PK War'a katılamaz, yaralı rolünü PK War bitene kadar devam ettirmek zorundadır.
    • PK War süresi tamamıyla anlaşma doğrultusunda belirlenmiş olsa bile 48 saatin üstüne çıkamaz.
    • PK War boyunca bir birliğin diğer birliğe üstünlük sağladıktan sonra oyundan çıkıp üstünlüğü kaptırmamak için OOC yollara başvurması durumunda men edilebilir. Bu karar FM'e aittir ve açıklama zorunluluğu bulunmamaktadır.
    • PK War'a katılacak üyeler minimum 10 seviye olmalı ve CK War'a katılacağı birlikte 10 günden fazla olacak şekilde birlikte bulunmuş olması gerekmektedir.
    • PK War için dışarıdan hiçbir oyuncu katılım sağlayamaz, bunu yapan birlikler tespiti halinde PK War başlamadan hükmen mağlup sayılırlar.
    • PK War süresi boyunca etkinlik alanlarında, güvenli bölgelerde hiçbir şekilde çatışma gerçekleştirilemez. Anlaşmayı kabul etmiş guruplar hiçbir şekilde güvenli bölgeye veya etkinlik alanlarına sığınamaz, hükmen mağlup sayılırlar.  Bu durumla karşılaşmamak adına anlaşma sırasında sınır taleplerinizi FM'e bildirebilirsiniz.
    • Gerçekleşen çatışma rolü şehir hayatı kısmından geçilmek zorundadır.
    • Çatışılacak güzergah konusunda anlaşılmış durumdaysa şehir hayatındaki konuda renkle işaretlenmeli ve yaşanacak çatışma rolü süresince bu alanın dışarısına çıkılmamaya çalışılmalıdır. Bu alanın dışarısında kalmak, bilerek alan dışarısında zaman doldurmaya çalışmak vb. her türlü sabote edecek ve işleyişin akışını bozacak hareketlerden hükmen mağlup sayılabilirsiniz.
    • PK War süresince maske takmak, can doldurmak için yemek yemek vb. tüm şeyler men sebebi olarak sayılmaktadır. Men olan tarafın tamamı savaşı kaybetmiş sayılmaktadır.
    • PK War süresi boyunca sayı eşitliği maddesi FM tarafından göz önünde bulundurulmaz ve anlaşma yapan grupların inisiyatifine bırakılır. Tek şart PK War'a katılacak tüm üyelerin FM'e bildirilmesidir.
    ˧ 3.2) CK WAR Kuralları:
    • CK War anlaşmasına onay verip katılmayan birlikler hükmen mağlup sayılırlar.
    • CK War'ın başladığı dakikadan itibaren bitene kadar kazanan taraf dahi olsanız birliğinizden hileden yasaklanma gerçekleşmesi durumunda hükmen mağlup sayılırsınız.
    • CK War süresi boyunca iki taraftan da hile kullanımı tespit edilirse (hile kullanan kişinin rütbesi fark etmeksizin) iki tarafta hükmen mağlup olurlar.
    • CK War süresi boyunca herhangi bir ooc ihlal gerçekleşmesi durumunda bunun için sadece hile kullanımı değil, kullanılabilecek bug-abuse, oyun dinamiklerini kullanarak karşıya üstünlük sağlamak (araçla rakiplerinizi aracın altında ezmek ve ezildiği sırada bu fırsatı değerlendirmek) vb. her türlü ihlalden dolayı savaşta hükmen mağlup sayılabilirsiniz. İki taraf veya tek taraf hükmen mağlup sayılabilir.
    • CK War süresince RK kuralı dışında tüm kurallar geçerlidir. CK War'a katılmadan önce RK olmuş birisi, CK War'a RK olmamış gibi katılabilir.
    • CK War'a katılacak üyeler minimum 20 seviye olmalı ve CK War'a katılacağı birlikte 10 günden fazla olacak şekilde birlikte bulunmuş olması gerekmektedir.
    • CK War için dışarıdan hiçbir oyuncu katılım sağlayamaz, bunu yapan birlikler tespiti halinde CK War başlamadan hükmen mağlup sayılırlar.
    • Gerçekleşen çatışma rolü şehir hayatı kısmından geçilmeli, çatışılacak güzergah renkle işaretlenmeli ve yaşanacak çatışma rolü süresince bu alanın dışarısına çıkılmamaya çalışılmalıdır. Bu alanın dışarısında kalmak, bilerek alan dışarısında zaman doldurmaya çalışmak vb. her türlü sabote edecek ve işleyişin akışını bozacak hareketlerden hükmen mağlup sayılabilirsiniz.
    • CK War süresince maske takmak, can doldurmak için yemek yemek vb. tüm şeyler men sebebi olarak sayılmaktadır. Men olan tarafın tamamı CK olmuş ve savaşı kaybetmiş sayılmaktadır.
    • Sayı dengesini sağlamak amacıyla iki tarafta eşit adam sayısıyla savaşmak durumundadır, sayı dengesinin eşitsiz olduğu durumlarda anlaşma FM tarafından geçersiz sayılabilir.


    ˧ 4) BRAWL KURALLARI
    • Anlaşmalı brawl esnasında ateşli silah kullanmak ve drive-by yasaktır. Ancak rolde doğaçlama gelişen saldırı ve kavgalarda bu kural geçerli değildir. Yalnızca iki tarafın OOC olarak anlaşıp yaptığı anlaşmalı brawllarda geçerli olur.
    • Sahipli bir bölgede brawl başlatacaksanız, bölgenin sahibi olan oluşumdan daha kalabalık ve en az 8 kişi olmalısınız.
    • Brawl esnasında sistemsel ölen kişiler, aradan 4 saat geçmeden herhangi bir çatışmaya veya brawla dahil olamazlar. Bu kural sadece anlaşmalı brawl kısmında geçerlidir. Spontane gelişen brawl rollerinde 1 saat yaralı rolü yapmanız yeterlidir.
    • Brawl rollerinde sadece yakın dövüş silahları (bıçak-muşta vb. şeyler) kullanılabilir. Bunun dışında kullanılacak her türlü materyal yasaklanmıştır.
    • Brawl rollerinde sayı eşitliği gözetilmemektedir, anlaşan iki grubun inisiyatifine bırakılmıştır.

    ˧ 5) SAVAŞ VE ÇATIŞMA KURALLARI
    • İllegal birlikler, her ne konumda olursa olsun gereksiz şekilde savaş başlatamaz ve şehirde amaçsızca silah kullanımına girişemez.
    • Birlikteki alt rütbedeki üyelerin yaptığı ufak çaplı agresif roller yüzünden (R15 ve altı için kural geçerlidir) kartopu efekti yaratarak savaş başlatmak yasaktır.
    • İllegal birlikler, kendilerini alakadar etmeyen durumlar için savaş başlatamazlar. Bir grupla arası iyi olduğu için savaşa dahil olamaz, yanındaki grupları da savaşa dahil edemezler.
    • İllegal birlikler iyilik melekleri değildir. Büyük bir çıkarları olmadığı sürece bölgesindeki sivil grupların refahı, sistemsel birliğinde olmayan kişileri sevmesinden ötürü ve buna benzer başka sebeplerden ötürü kollama rolüne gidemezler. Ucunda büyük bir çıkar sebebi olması FM tarafına sunulmalı ve izin doğrultusunda yapılmalıdır. FM onay vermeden böyle bir role girişim yasaktır.
    • İllegal birliklerin koalisyon, konsorsiyum, masa veya ticaret ağı kurup birlikleri kümelemesi FM izni doğrultusunda yapılabilir. FM izin vermeden bu rollere dahi girişilemez.
    • İllegal birliklerin savaş başlatması için geçerli sebepleri olmalıdır. Saygısızlık, küfür, atışma, anlaşmazlık gibi maddelerden dolayı savaş başlatamazlar. Savaş başlatmaları gibi bölge anlaşmazlıkları, ticari bölgelerin delinmesi, ticaret sabotajı, iş ağında tek güç olmak gibi daha gerçekçi sebepler olmak zorundadır. Kültürel rol canlandıran konseptlerde bu kural FM izniyle genişletilebilip daraltılabilir.
    • İllegal birlikler geçerli sebepleri olmadan savaş başlatamayacak olsalar bile diplomasi savaşlarını her halükarda sürdürebilirler. Diplomasi savaşları bu kuralların dışında tutulmaktadır.
    • İllegal birlikler, savaş başlatmak için anlaşamadıkları birliklerin önünde sürekli tek başına, mini gruplar halinde veya topluluk halinde gezerek kışkırtıcı hareketler sergileyemezler. Tek kişinin yapacağı ihlal doğrultusunda birlik lideri sorumlu tutulabilir.
    • İllegal birlik üyeleri savaş çıkartmak için hiçbir şekilde kışkırtıcı harekete giremez, OOC kimlik tavırları sergileyemezler.
    • Onaylı bir birliğe savaş açmak yasaktır. Eğer savaşı başlatan taraf onaylı birlik ise bu kural geçersiz sayılır, karşılık verilebilir. Diplomasi savaşları bu kuralın dışındadır.
    • Savaş hakkında yapacağınız bütün şikayetler için "Oluşum Şikayeti" açabilirsiniz. FM üyeleri ile iletişime geçmek yasaktır.
    • Eğer gereksiz yere savaş başladığını düşünüyorsanız olağan rollere devam edip, ihlale ihlalle karşılık vermeden şikayet oluşturabilirsiniz.
    • Savaş dönemlerinde absürt skin değişimleri yasaktır. Maske takmaya uygun, karakterin boyuna, kilosuna ve yaşına uygun skin değişimleri yapılmalıdır. Çok yaşlı, çok genç ve karaktere uymayan skinlerle savaşa katılmak yasaktır.
    • Sistemsel yaralandıktan sonra 8 saat boyunca silahlı çatışma rollerine girilmez. Aynı şekilde baygınlık süresi biter bitmez saldırıya devam etmek de bu kurala aykırıdır.
    • Baygınlık sürenizin bitmesinden sonra 1 saat zaman aralığında brawl rolü gerçekleştirilebilir (eğer kaçırılmış-rehin alınmış durumdaysanız bu süre 3 saate çıkmaktadır. Silahlı kişilere karşı fiziksel saldırı uygulamaya çalışmak "powergaming" kuralını ihlal edecektir.
    • Interior gibi iç mekanlarda savaşırken tüm oyuncuların interior içerisinde rahatça hareket edebilecek konuma gelene kadar sıkmamanız gerekmektedir. Aksi taktirde bug-abuse kapsamında değerlendirilecektir.
    • Sistemsel yaralı durumunda olan ve süre geçmesini bekleyen oyuncuya sürükleme, kaçırma, araca bindirme vb. roller yapılması yasaktır. Bu tip roller için sistemsel sürenin geçmesini beklemelisiniz.
    • İllegal birlikler birbirlerinin kültürel eşyalarını gasp edemez, onlara fiziksel hasar veremezler. Gasp işlemleri sadece onaylı hood bölgenizde sistemsel para üzerinden gerçekleştirilebilir. Örneğin: Bir MC'nin yeleğini çalmak, bir mafya üyesini bulunduğu noktada yaralayıp tüm kıyafetlerini üstünden çıkarmak vb.
    • Savaş boyunca yapılan rollere normalinden daha fazla dikkat edilmelidir. OOC kimliklerle yapılan gerçek dışı ve saçma roller, SS'ler "İllegal Kural İhlali" gibi değerlendirilip, işlem uygulanabilir. Örneğin; bir mafya üyesinin karşısındaki düşmanı ile 15 yaşındaki çocuk gibi alay etmesi, rakip bölgede sanki hiç çatışma durumu yokmuş gibi "burası bizim" diyerek yürüyüş yapmak vb.
    • Savaş döneminde AFK kaldığınız yerlere dikkat etmelisiniz. Evinizi kilitleyerek, işyerinizi kilitleyerek vs. AFK kalmaya özen gösterin. Etkileşime maruz kalabileceğiniz her yerde AFK olsanız bile size karşı yapılan her türlü rol geçerli sayılır. "AFK idim" diyerek iptal edemezsiniz. Vurulduysanız, yaralı rolü süresi işlemeye başlar.
    • Ağır silahlar(AK-47, Shotgun vb.) ile bisiklet, motor gibi araçları süremezsiniz. Non RP kapsamında ceza alabilirsiniz.
    • Ağır silahları üstünüzde gözükmemesi amacıyla elinize alarak binme gibi bug-abuse hareketler kesinlikle yasaktır. Bu durumlarda silahın silinme işlemi FM inisiyatifindedir.
    • Savaş dönemi esnasında karakterinizin yaralanmasından veya vurulmasından OOC olarak kaçınarak NC atıp rastgele bir karakterle savaşa devam ettikten sonra tekrar eski karakterinize geri dönemezsiniz. Bu bariz bir şekilde oyun açığıdır ve ceza almanıza sebebiyet verebilir.

    ˧ 6) BASKIN KURALLARI

    ˧ 6.1) Onaysız Birlikler İçin Baskın Kuralları:
    • Onaysız bir birliğin ele geçirmek istediği bölgeyi 24 saatte iki kez basabilir. Baskın süreleri arasında minimum 1 saat geçmek zorundadır. İki baskın hakkı birleştirilip tek seferde kullanılamaz. Baskın rolü maksimum 20 dakika sürebilir.
    • Hood Onaylı bir birliğin bölgesini 48 saatte iki kez basabilir. Baskın rolü maksimum 15 dakika sürebilir. Hood Onaylı birlikler masa üyesi olduğundan dolayı baskın yapan birliğe bu yaptığı baskından dolayı IC yaptırımlar uygulanabilir.
    • Onaylı bir birliğin bölgesi basılamaz. Savaşı Onaylı birlik başlatsa bile yalnızca onaylı bölge dışında karşılık verilebilir, bölge basılamaz.

    ˧ 6.2 Hood Onaylı Birlikler İçin Baskın Kuralları:
    • Onaysız bir birliğin ele geçirmek istediği bölgeyi 12 saatte iki kez basabilir. Baskın süreleri arasında minimum 1 saat geçmek zorundadır. İki baskın hakkı birleştirilip tek seferde kullanılamaz. Baskın rolü maksimum 20 dakika sürebilir.
    • Hood Onaylı bir birliğin bölgesini 24 saatte iki kez basabilir. Baskın süreleri arasında minimum 1 saat geçmek zorundadır. İki baskın hakkı birleştirilip tek seferde kullanılamaz. Baskın rolü maksimum 15 dakika sürebilir.
    • Onaylı bir birliğin bölgesini 48 saatte iki kez basabilir. Baskın süreleri arasında minimum 1 saat geçmek zorundadır. İki baskın hakkı birleştirilip tek seferde kullanılamaz. Baskın rolü maksimum 10 dakika sürebilir. Bu kural, Onaylı birlik savaşı başlatırsa geçerlidir.

    ˧ 6.3) Onaylı Birlikler İçin Baskın Kuralları:
    • Onaysız bir birliğin ele geçirmek istediği bölgeyi 12 saatte iki kez basabilir. Baskın süreleri arasında süre geçmesi beklenmemektedir. İki baskın hakkı birleştirilip tek seferde kullanılabilir. Baskın rolü maksimum 20 dakika sürebilir.
    • Hood Onaylı bir birliğin bölgesini 12 saatte iki kez basabilir. Baskın süreleri arasında minimum 1 saat geçmek zorundadır. İki baskın hakkı birleştirilip tek seferde kullanılamaz. Baskın rolü maksimum 15 dakika sürebilir.
    • Onaylı bir birliğin bölgesini 24 saatte iki kez basabilir. Baskın süreleri arasında minimum 1 saat geçmek zorundadır. İki baskın hakkı birleştirilip tek seferde kullanılamaz. Baskın rolü maksimum 10 dakika sürebilir.

    ˧ 7) KAÇIRILMA VE ESİR ALMA KURALLARI
    • Savaş süresi boyunca birlik üyelerini kaçırmak için oldukça geçerli sebepleriniz olması gerekmektedir. Kaçırılan kişiye karşı gerçekçi rol sergilenmeli, OOC tavırlarla rol yapılmamalıdır.
    • İllegal birlikler kaçırma rollerinde birbirlerine karşı fiziksel boyutta aşağılayıcı role girişemezler. Etek giydirip dans ettirmek, birisinin saçını kesmek, deve cüce tarzı OOC kimliğe bürünmüş aşağılayıcı oyunlar, istediğini papağan gibi söyletmeler vb. tüm aşağılayıcı roller yasaktır. Yapan kişi birlik üyeniz dahi olsa bundan birlik lideri sorumlu tutulabilir.
    • Bir kişi 24 saat içerisinde sadece bir defa kaçırılabilir ve maksimum tutma süresi 2 saatle sınırlıdır. 2 saatin sonunda rol gidişatı ayarlanıp, oyuncu güvenli bölgeler, etkinlik alanları dışında bir noktaya bırakılmalıdır. Kaçırılan oyuncu bilerek yem amaçlı kolluk kuvvetlerinin yakalaması amacıyla ulu orta bırakılamaz.
    • Kaçırılan veya esir alınan oyuncuya karşı absürt ve gerçek dışı roller yapılamaz. Örneğin /sit 6, /piss gibi komutlar veya tamamen OOC kimlikle yapılan roller(bu roller kendini belli ediyor). Bu tip ihlallerde ceza uygulanır.
    • Bir baskın esnasında baskın yapan birliğin üyesi baskın yaptığı bölgede yere düşerse; bölge sahibi birlik onu esir alma rolü yapabilir. Baskın rollerinde birlik liderlerinin kaçırılamaması kuralı geçerli değildir. Birlik lideri, başka birliğe baskın yaptığı durumda yere düşerse esir alınabilmektedir ancak hiçbir şekilde sözlü-fiziksel aşağılama rolleri gerçekleştirilemez. Bu rolün gereği olarak esir alınan oyuncunun maksimum 24 saatlik geçici hasar izni FM izni doğrultusunda birlik liderine verilebilir. Birlik lideri böyle bir hakkı FM yetkililerinden talep edebilir.
    • Bir baskın esnasında baskın yapan birlik, bölgede sistemsel yere düşürdüğü bir kişiyi(birlik lideri hariç) kaçırma hakkı kazanır. Bu hak yalnızca onay olarak sizden düşük birliklere karşı geçerlidir. Onay bakımından eşit olan veya savaştığı birlikle onay bakımından altta olan bir birlik için geçerli değildir. Kaçırma rolü gerçekleştirilemez. Kaçırılma rolünün gereği olarak kaçırılan oyuncunun maksimum 14 saatlik geçici hasar izni FM izni doğrultusunda birlik liderine verilebilir. Birlik lideri böyle bir hakkı FM yetkililerinden talep edebilir.

    ˧ 8 ) CK KURALLARI
    • CK rolleri için, karşı tarafın onayını almanız gerekmektedir. Karşı tarafın izni olmadığı takdirde istisna durumlar hariç CK edemezsiniz. CK izni almadan yapılan ölüm rolleri yaralı olarak devam ettirilir, ayrıca izin almadan CK eden kişi cezalandırılır. Kişiyi CK rollerine karşı zorlamak ve OOC olarak baskı kurmak yasaktır.
    • CK için izin verdikten ve CK rolü yapıldıktan sonra, CK rolünün iptalini isteyemezsiniz. İkili anlaşmalara saygı duyulmak zorundadır.
    • İllegal oluşum liderlerinin, birliğindeki herhangi bir üyeyi rastgele CK etme hakkı yoktur. CK edebilmek için geçerli bir gerekçeye ihtiyacınız var. "Küfür ettiği için" tarzında bir sebep, mantıklı olmayacağı için CK izni geri alınır. Haksız CK edildiğini düşünen oyuncular da bu konuda CK'larını geçersiz sayabilir. CK kuralı, daha çok bir birlikte uzun süre rol yapan, zamanla yüksek mevkilerde yer edinmiş ve birliğe IC olarak gözle görülür derecede zarar veren kişiler için geçerlidir.
    • Bir üstteki kuralda karşılıklı anlaşmazlıklar olması durumunda Faction Management ekibine ulaşmanız gerekmektedir. Faction Management ekibinin bu konu hakkında verdiği karar sorgulanamaz.
    • Aynı birlik içerisinde bulunan oyuncuların CK izinleri yalnızca birlik liderine verilebilir, başka bir yetkiliye verilemez ve devredilemez.
    • Bir oyuncunun CK hakkını sağlam temellere dayandırıp, gerekli kanıtlar sunarak Faction Management ekibinden isteyebilirsiniz. Son karar Faction Management ekibine aittir. Bu karar sorgulanamaz.
    • Fear RP yapmıyor diye bir oyuncuyu kafanıza göre CK edemezsiniz. FM üyelerinden bu konuda izin alınabilmektedir. FM üyeleri izin vermediği taktirde ihlali gerçekleştiren taraf-taraflara Fear RP'den şikayet oluşturmalısınız.
    • Karşı taraftan veya FM üst yönetiminden onay almadan CK rolü yapan oyuncular cezalandırılır.

    ˧ 9) GASP KURALLARI
    • Bölge dışında kaçırdığınız bir oyuncuyu bölge içerisine getirerek gasp edemezsiniz. Bir oyuncuyu gasp etmek istiyorsanız bulunduğu bölge içerisinde yapmalısınız.
    • Gasp etmek istediğiniz bir oyuncuyu sadece kendi hood bölgenizde veya sistemsel olarak "Tehlikeli bölge" adı verilen bölgeler içerisinde soyabilirsiniz, kişiyi tehlikeli bölge statüsü olmayan bir bölgede soyamazsınız, yasaktır.
    • Gasp rolü süresi boyunca sadece nakit para gaspı yapılabilir. Gasp edilen kişinin kıyafetleri, aksesuarları, envanterindeki eşyalar dahil olmak üzere hiçbir şey gasp edilemez.
    • Sadece sistemin izin verdiği yerlerde rol gerçekleştirilebilir ve sadece sistemin izin verdiği miktarda gasp yapabilirsiniz.

    ˧ 10) HARAÇ KURALLARI
    • Haraç rolleri sadece Hood Onaylı birlikler ve Onaylı birlikler için aktiftir.
    • Haraç rollerinde haftalık maksimum $20.000 alınabilir.
    • Haraç alan oluşum, haraç alınan oluşumun illegal yasağının kalkıp kalkmadığını göz önünde bulundurarak rolü gerçekleştirmelidir. İllegal yasağı kalkmamış birliklere karşı haraç rolü girişimi yapılamaz. Haracı bireysel alıyorsanız, kişi ve siz 10 seviye olmalısınız.
    • Haraç rolüne girişebilmek için mantıklı bir sebebiniz olmalı. Karşı tarafı oyundan soğutan ve net olarak sağlam temele dayanmayan haraç rolleri yasaktır.

    ˧ 11) OLUŞUM ŞİKAYETİ KURALLARI
    • Bir oluşumun ihlal yaptığını düşünüyor ve direkt olarak oluşuma şikayet açmak istiyorsanız bu ihlali oluşumdan birçok kişinin yapması gerekmektedir ve ihlal içerisinde mutlaka birlik lideri (R20) bulunmalıdır. Sadece R20'nin bulunduğu ihlallerde oluşum şikayeti açılamaz, bireysel şikayet açmalısınız.
    • Konu hakkında tüm ihlallerin ve kanıtların şablona uygun bir şekilde kuralı alıntılayarak sıralanarak ve derli toplu şekilde yapılması gerekmektedir.
    • Suçlama ve savunma yaparken kullandığınız üslup yüzünden forum uyarısına ek olarak oyundan da ceza alabilirsiniz.

    ˧ 12) BİRLİK LİDERİ KURALLARI
    • Birlik liderlerine karşı sözlü de dahil olmak üzere hiçbir şekilde aşağılayıcı rol girişimi yapılamaz.
    • Birlik liderlerinin kaçırılması yasaktır. Bu kurala rağmen kaçırılmayacağını bilerek birlik liderlerinin savaşta sürekli öncü piyade gibi davranması bir ihlal niteliğindedir.
    • Onaylı Hood birliklerin liderleri dahil olmak üzere 4 kişi birlik yetkilisi kabul edilmektedir. Birlik lideri kurallarından yararlanabilirler.
    • Birlik liderlerine karşı geçici hasar vb. hiçbir fiziksel girişim yapılamaz.
    • Birlik liderleri Onaylı Hood dahil olmak üzere hiçbir yerde gasp işlemi gerçekleştirilemez.
    • Birlik liderleri bu kurallara karşı güvenip korkusuz rol sergilemeleri durumunda FM tarafından işlem uygulanır. FM yetkililerinin inisiyatifine bağlı olarak OOC ceza, birlik liderinin yasaklanması veya direkt birliğin yaptırım alması yönünde olabilir. FM bu konudaki haklarını gizli tutar ve sorgulanamaz.

    ˧ 13) KOLLUK KUVVETLERİ VE İLLEGAL İLETİŞİM
    • Kolluk kuvvetlerine karşı sebepsiz yere agresif tutum sergilenmesi yasaktır. Kolluk kuvvetleri sebepsiz yere illegallere karşı agresif tutum sergilediği taktirde şikayet oluşturabilirsiniz.
    • Kolluk kuvvetlerini kovalamaca sırasında takip etmek, kovaladığı kişiye destek olmak amacıyla pit atmak vb. tüm sabotaj hareketleri yasaktır.
    • Kolluk kuvvetlerini asılsız ihbarla bir noktaya çağırıp saldırı girişimi sergilemek yasaktır.
    • Kolluk kuvvetlerine karşı sebepsiz yere saldırı yapmak, DM arayışında olmak kesinlikle yasaktır.
    • Kolluk kuvvetleri görev başındayken hiçbir şekilde kaçırılamaz, gasp edilemez.
    • Kolluk kuvvetleri mesai dışındayken kaçırılabilir. Kaçırılma işlemi için oldukça yeterli sebepleriniz olmalıdır. Sebepsiz yere bir kolluk kuvveti üyesi kaçırılamaz.
    • Kolluk kuvvetlerini kaçırma girişimi için aranızda mesai dışında bir problem olması gerekmektedir. Görev başında yaptığı işlemlerden ötürü kolluk kuvvetlerine karşı mesai dışında kaçırma işlemi veya saldırma işlemi gerçekleştirilemez.
    • Kolluk kuvvetleri sadece bölge ihlali durumunda veya mesai dışında CK edilebilir. Mesai dışında CK etmeniz için oldukça geçerli nedenleriniz olmalıdır. FM yetkilileri izin verdiği doğrultuda kaçırma ve infaz gerçekleşebilir. Bu süreç baştan sonra ekran görüntüleriyle kanıtlanabilir nitelikte olmak zorundadır. Kanıtlarda eksiklik olduğu taktirde FM üyeleri rolü iptal edebilirler. Yapılan rol sonucu IC olarak açık verdiğiniz taktirde Müebbet Hapis vb. büyük baskılara maruz kalabilirsiniz.

    ˧ 14) VC:RP - İllegal Konseyi
    • Yukarıda yazan kurallara ek olarak Konsey üzerinden duyuru geçilen kurallar geçerliliğini korumaktadır. Takip edip bilgilendirme birlik liderinin sorumluluğundadır.
    • Konsey kısmından düzenli olarak kural ekleme-çıkarma yapılması durumunda duyurular geçilebilir, takip ve bilgilendirme birlik liderinin sorumluluğundadır. Birlik üyesi olarak ortaya çıkan ihlallerden birlik lideri sorumlu tutulmaktadır.
    • İllegal Konsey Discord kısmından birlik liderleri FM üyeleriyle iletişime geçerken kuralları göz önünde bulundurmak zorundadır. Konseyden yazdıkları veya sergiledikleri tutumdan dolayı oyun içi yaptırım alabilirler.
    ©2024 Vice Roleplay Faction Management
    [/list][/list][/list][/list][/list][/list]
    « Son Düzenleme: 16.05.2024 18:10 itsbard »
    100
    3
    Tepki yok
    Tepki yok
    Tepki yok
    100 tepkisini veren kullanıcı(lar):
    itsbard, Dema, Cripsizm,
    Tepki yok
    Tepki yok
    Tepki yok
    Tepki yok
    Tepki yok
    Tepki yok
    Tepki yok
    Tepki yok
    Tepki yok
    Tepki yok
    Tepki yok
    Tepki yok
    Tepki yok
    Tepki yok
    Tepki yok
    Tepki yok
    Tepki yok
    Tepki yok
    Tepki yok
    Tepki yok
    Tepki yok


    #1 - 16.05.2024 17:34
    ˧ DEĞİŞEN KURALLAR
    • Yeni açılan birliklere ilk 10 gün boyunca hiçbir şekilde agresif rol girişimi, haraç, savaş, baskın ve silahlı rollerle birlikte, söz olarak da baskı kurma işlemi yapılamaz. Aynı şekilde yeni açılan oluşumlar bu süreçte aynı tutumu diğer hiçbir birliğe karşı sergileyemez.

      Yeni açılan birliklere ilk 15 gün boyunca hiçbir şekilde agresif rol girişimi, haraç, savaş, baskın ve silahlı rollerle birlikte, söz olarak da baskı kurma işlemi yapılamaz. Aynı şekilde yeni açılan oluşumlar bu süreçte aynı tutumu diğer hiçbir birliğe karşı sergileyemez.
    • İsim değişimi kullanan karakterler 48 saat boyunca hiçbir çatışmaya/savaşa dahil olamaz.

      İsim değişimi kullanan karakterler 72 saat boyunca hiçbir çatışmaya/savaşa dahil olamaz.
    • Forumda gönderdiğiniz iletiler içerik türü fark etmeksizin herhangi bir birliği veya oyuncuyu hedef alıyorsa "Flaming" kapsamında cezalandırılabilirsiniz. Atılacak rol görüntülerinde karşı tarafın üzerine yaptığınız rollerde sansür uygulamanız gerekmektedir. Bu tarz post içeriklerini "Moderatöre rapor et." yöneticilere rapor edebilirsiniz. Örneğin: Karşı tarafa alay edici videolar itham etmek, video isminde karşı tarafı kışkırtıcı kelimelere yer vermek, savaş döneminde; aslında yapılmamış veya gerçek dışı rol SS'leri paylaşmak vb. şeyler yaparak "Flaming" yaptırımına maruz kalabilir, ek olarak oyun içi ceza da alabilirsiniz.

      Forumda gönderdiğiniz iletiler içerik türü fark etmeksizin herhangi bir birliği veya oyuncuyu hedef alıyorsa "Flaming" kapsamında cezalandırılabilirsiniz. Atılacak rol görüntülerinde karşı tarafın üzerine yaptığınız rollerde sansür uygulamanız gerekmektedir. Bu tarz post içeriklerini "Moderatöre rapor et." yöneticilere rapor edebilirsiniz. Örneğin: Karşı tarafa alay edici videolar itham etmek, video isminde karşı tarafı kışkırtıcı kelimelere yer vermek, savaş döneminde; aslında yapılmamış veya gerçek dışı rol SS'leri paylaşmak vb. şeyler yaparak "Flaming" yaptırımına maruz kalabilir, ek olarak oyun içi ceza da alabilirsiniz.

      Ek Kural:Forumda yerde vurulan üyelerin ismini sansürleyerek paylaşılması dahi Flaming kapsamında değerlendirilmektedir. Paylaşılacak görüntülerden dolayı direkt olarak oyun içi yaptırım uygulanır. Bu kuralın sürekli çiğnenmesi durumunda birlikler ağır yaptırım alabilir veya direkt kapatılabilir.
    • Bölge sistemine sahip oluşumlar, mantık dahilinde bölgelerinde bulunan diğer illegal oluşumlara üstünlük sağlayabilirler.  Bir bölgede diğer birliklerin rol durumunda belirgin bir üstünlük yoksa Fear RP yapması gerekir.

      Onaylı hood birlikler, roleplay çerçevesinde bölgelerinde bulunan diğer illegal yapılanmalara, işletme sahiplerine, ev sahiplerine karşı üstünlük sağlayabilirler.

      Diğer birliklerin onaylı hood bölgelerinde belirgin bir üstünlükleri yoksa, onaylı hood bölgesindeki birliklere karşı Fear RP yapması gerekmektedir.

      Onaylı hood birlikler, bölgelerinde sayı bakımında belirgin bir fark yoksa diğer illegal birliklere karşı üstünlük sağlayabilirler.

      Kolluk kuvvetleri bölgenizde tek başına dolaştığı veya tek başına müdahale ettiği taktirde kolluk kuvveti mensubu kişinin CK iznini FM tarafından istenebilmektedir.
      FM'in vereceği izin doğrultusunda CK işlemini gerçekleştirebilirsiniz.

      Ek Kural: Onaylı Hood birliklerin polis kovalamacasından kaçıp bölgelerine sığınmaları ve bunu sürekli tekrar edip sabotaj girişiminde bulunmaları yasaktır. Aranan bir şüphelinin bölgeye sığınması durumunda kolluk kuvvetlerinin bölgeye baskın yapma hakkı doğar. Birlik bölgenizin bir kişi yüzünden basılma durumu tamamıyla birlik liderinin sorumluluğundadır. Onaylı Hood birlik lideri durum doğrultusunda kendi birliğindeki üyenin bölgede tutuklanma hakkını kolluk kuvvetlerine verebilir.

      Ek Kural: Savaş süresince PK War veya CK War olacak şekilde iki yoldan birisi tercih edilebilir, bu tercih onaylayan iki grubun hangisinin üstünde anlaşmasıyla belirlenmektedir.

    Eklenen Kurallar: PK WAR - CK WAR Kuralları  (3.1-3.2)
    • Sahipli bir bölgede brawl başlatacaksanız, bölgenin sahibi olan oluşumdan daha kalabalık ve en az 4 kişi olmalısınız.

      Sahipli bir bölgede brawl başlatacaksanız, bölgenin sahibi olan oluşumdan daha kalabalık ve en az 8 kişi olmalısınız.
    • Brawl esnasında sistemsel ölen kişiler, aradan 4 saat geçmeden herhangi bir çatışmaya veya brawla dahil olamazlar.

      Brawl esnasında sistemsel ölen kişiler, aradan 4 saat geçmeden herhangi bir çatışmaya veya brawla dahil olamazlar. Bu kural sadece anlaşmalı brawl kısmında geçerlidir. Spontane gelişen brawl rollerinde 1 saat yaralı rolü yapmanız yeterlidir.

      Ek Kurallar: Brawl rollerinde sadece yakın dövüş silahları (bıçak-muşta vb. şeyler) kullanılabilir. Bunun dışında kullanılacak her türlü materyal yasaklanmıştır.

      Brawl rollerinde sayı eşitliği gözetilmemektedir, anlaşan iki grubun inisiyatifine bırakılmıştır.
    Eklenen Kurallar: Savaş ve Çatışma Kuralları (5)
    • Birlikteki alt rütbedeki üyelerin yaptığı ufak çaplı agresif roller yüzünden (R15 ve altı için kural geçerlidir) kartopu efekti yaratarak savaş başlatmak yasaktır.
    • İllegal birlikler, kendilerini alakadar etmeyen durumlar için savaş başlatamazlar. Bir grupla arası iyi olduğu için savaşa dahil olamaz, yanındaki grupları da savaşa dahil edemezler.
    • İllegal birlikler iyilik melekleri değildir. Büyük bir çıkarları olmadığı sürece bölgesindeki sivil grupların refahı, sistemsel birliğinde olmayan kişileri sevmesinden ötürü ve buna benzer başka sebeplerden ötürü kollama rolüne gidemezler. Ucunda büyük bir çıkar sebebi olması FM tarafına sunulmalı ve izin doğrultusunda yapılmalıdır. FM onay vermeden böyle bir role girişim yasaktır.
    • İllegal birliklerin koalisyon, konsorsiyum, masa veya ticaret ağı kurup birlikleri kümelemesi FM izni doğrultusunda yapılabilir. FM izin vermeden bu rollere dahi girişilemez.
    • İllegal birliklerin savaş başlatması için geçerli sebepleri olmalıdır. Saygısızlık, küfür, atışma, anlaşmazlık gibi maddelerden dolayı savaş başlatamazlar. Savaş başlatmaları gibi bölge anlaşmazlıkları, ticari bölgelerin delinmesi, ticaret sabotajı, iş ağında tek güç olmak gibi daha gerçekçi sebepler olmak zorundadır. Kültürel rol canlandıran konseptlerde bu kural FM izniyle genişletilebilip daraltılabilir.
    • İllegal birlikler geçerli sebepleri olmadan savaş başlatamayacak olsalar bile diplomasi savaşlarını her halükarda sürdürebilirler. Diplomasi savaşları bu kuralların dışında tutulmaktadır.
    • İllegal birlikler, savaş başlatmak için anlaşamadıkları birliklerin önünde sürekli tek başına, mini gruplar halinde veya topluluk halinde gezerek kışkırtıcı hareketler sergileyemezler. Tek kişinin yapacağı ihlal doğrultusunda birlik lideri sorumlu tutulabilir.
    • İllegal birlik üyeleri savaş çıkartmak için hiçbir şekilde kışkırtıcı harekete giremez, OOC kimlik tavırları sergileyemezler.
    • Sistemsel yaralandıktan sonra 8 saat boyunca silahlı çatışma rollerine girilmez. Aynı şekilde baygınlık süresi biter bitmez saldırıya devam etmek de bu kurala aykırıdır. 8 saat zaman aralığında brawl rolü gerçekleştirilebilir ancak silahlı kişilere karşı fiziksel saldırı uygulamaya çalışmak "powergaming" kuralını ihlal edecektir.

      Baygınlık sürenizin bitmesinden sonra 1 saat zaman aralığında brawl rolü gerçekleştirilebilir (eğer kaçırılmış-rehin alınmış durumdaysanız bu süre 3 saate çıkmaktadır. Silahlı kişilere karşı fiziksel saldırı uygulamaya çalışmak "powergaming" kuralını ihlal edecektir.
      Interior gibi iç mekanlarda savaşırken tüm oyuncuların interior içerisinde rahatça hareket edebilecek konuma gelene kadar sıkmamanız gerekmektedir. Aksi taktirde bug-abuse kapsamında değerlendirilecektir.

      Ek Kurallar: İllegal birlikler birbirlerinin kültürel eşyalarını gasp edemez, onlara fiziksel hasar veremezler. Gasp işlemleri sadece onaylı hood bölgenizde sistemsel para üzerinden gerçekleştirilebilir. Örneğin: Bir MC'nin yeleğini çalmak, bir mafya üyesini bulunduğu noktada yaralayıp tüm kıyafetlerini üstünden çıkarmak vb.
    • Onaysız bir birliğin ele geçirmek istediği bölgeyi 24 saatte bir kez basabilir. Baskın rolü maksimum 10 dakika sürebilir.

      Onaysız bir birliğin ele geçirmek istediği bölgeyi 24 saatte iki kez basabilir. Baskın süreleri arasında minimum 1 saat geçmek zorundadır. İki baskın hakkı birleştirilip tek seferde kullanılamaz. Baskın rolü maksimum 20 dakika sürebilir.
    • Hood Onaylı bir birliğin bölgesini 48 saatte bir kez basabilir. Baskın rolü maksimum 5 dakika sürebilir. Hood Onaylı birlikler masa üyesi olduğundan dolayı baskın yapan birliğe bu yaptığı baskından dolayı IC yaptırımlar uygulanabilir..

      Hood Onaylı bir birliğin bölgesini 48 saatte iki kez basabilir. Baskın rolü maksimum 15 dakika sürebilir. Hood Onaylı birlikler masa üyesi olduğundan dolayı baskın yapan birliğe bu yaptığı baskından dolayı IC yaptırımlar uygulanabilir.
    • Onaysız bir birliğin ele geçirmek istediği bölgeyi 12 saatte bir kez basabilir. Baskın rolü maksimum 10 dakika sürebilir.

      Onaysız bir birliğin ele geçirmek istediği bölgeyi 12 saatte iki kez basabilir. Baskın süreleri arasında minimum 1 saat geçmek zorundadır. İki baskın hakkı birleştirilip tek seferde kullanılamaz. Baskın rolü maksimum 20 dakika sürebilir.
    • Hood Onaylı bir birliğin bölgesini 24 saatte bir kez basabilir. Baskın rolü maksimum 5 dakika sürebilir.

      Hood Onaylı bir birliğin bölgesini 24 saatte iki kez basabilir. Baskın süreleri arasında minimum 1 saat geçmek zorundadır. İki baskın hakkı birleştirilip tek seferde kullanılamaz. Baskın rolü maksimum 15 dakika sürebilir.
    • Onaylı bir birliğin bölgesini 48 saatte bir kez basabilir. Baskın rolü maksimum 5 dakika sürebilir. Bu kural, Onaylı birlik savaşı başlatırsa geçerlidir.

      Onaylı bir birliğin bölgesini 48 saatte iki kez basabilir. Baskın süreleri arasında minimum 1 saat geçmek zorundadır. İki baskın hakkı birleştirilip tek seferde kullanılamaz. Baskın rolü maksimum 10 dakika sürebilir. Bu kural, Onaylı birlik savaşı başlatırsa geçerlidir.
    • Onaysız bir birliğin ele geçirmek istediği bölgeyi 12 saatte bir kez basabilir. Baskın rolü maksimum 10 dakika sürebilir.

      Onaysız bir birliğin ele geçirmek istediği bölgeyi 12 saatte iki kez basabilir. Baskın süreleri arasında süre geçmesi beklenmemektedir. İki baskın hakkı birleştirilip tek seferde kullanılabilir. Baskın rolü maksimum 20 dakika sürebilir.
    • Hood Onaylı bir birliğin bölgesini 12 saatte bir kez basabilir. Baskın rolü maksimum 5 dakika sürebilir.

      Hood Onaylı bir birliğin bölgesini 12 saatte iki kez basabilir. Baskın süreleri arasında minimum 1 saat geçmek zorundadır. İki baskın hakkı birleştirilip tek seferde kullanılamaz. Baskın rolü maksimum 15 dakika sürebilir.
    • Onaylı bir birliğin bölgesini 24 saatte bir kez basabilir. Baskın rolü maksimum 5 dakika sürebilir.

      Onaylı bir birliğin bölgesini 24 saatte iki kez basabilir. Baskın süreleri arasında minimum 1 saat geçmek zorundadır. İki baskın hakkı birleştirilip tek seferde kullanılamaz. Baskın rolü maksimum 10 dakika sürebilir.
    • Eklenen Kurallar: Savaş süresi boyunca birlik üyelerini kaçırmak için oldukça geçerli sebepleriniz olması gerekmektedir. Kaçırılan kişiye karşı gerçekçi rol sergilenmeli, OOC tavırlarla rol yapılmamalıdır.

      İllegal birlikler kaçırma rollerinde birbirlerine karşı fiziksel boyutta aşağılayıcı role girişemezler. Etek giydirip dans ettirmek, birisinin saçını kesmek, deve cüce tarzı OOC kimliğe bürünmüş aşağılayıcı oyunlar, istediğini papağan gibi söyletmeler vb. tüm aşağılayıcı roller yasaktır. Yapan kişi birlik üyeniz dahi olsa bundan birlik lideri sorumlu tutulabilir.
    • Kaçırılma veya esir alma rolleri maksimum 2 saat sürebilir. 2 saatin sonunda rol gidişatı ayarlanıp, oyuncu herhangi bir bölgeye bırakılmalıdır.

      Bir kişi 24 saat içerisinde sadece bir defa kaçırılabilir ve maksimum tutma süresi 2 saatle sınırlıdır. 2 saatin sonunda rol gidişatı ayarlanıp, oyuncu güvenli bölgeler, etkinlik alanları dışında bir noktaya bırakılmalıdır. Kaçırılan oyuncu bilerek yem amaçlı kolluk kuvvetlerinin yakalaması amacıyla ulu orta bırakılamaz.
    • Bir baskın esnasında baskın yapan birliğin üyesi baskın yaptığı bölgede yere düşerse; bölge sahibi birlik onu esir alma rolü yapabilir. Bu rolün gereği olarak esir alınan oyuncunun maksimum 48 saatlik geçici hasar izni birlik liderine verilir.

      Bir baskın esnasında baskın yapan birliğin üyesi baskın yaptığı bölgede yere düşerse; bölge sahibi birlik onu esir alma rolü yapabilir. Baskın rollerinde birlik liderlerinin kaçırılamaması kuralı geçerli değildir. Birlik lideri, başka birliğe baskın yaptığı durumda yere düşerse esir alınabilmektedir ancak hiçbir şekilde sözlü-fiziksel aşağılama rolleri gerçekleştirilemez. Bu rolün gereği olarak esir alınan oyuncunun maksimum 24 saatlik geçici hasar izni FM izni doğrultusunda birlik liderine verilebilir. Birlik lideri böyle bir hakkı FM yetkililerinden talep edebilir.
    • Bir baskın esnasında baskın yapan birlik, bölgede sistemsel yere düşürdüğü bir kişiyi(birlik lideri hariç) kaçırma hakkı kazanır. Bu hak yalnızca onay olarak sizden düşük birliklere karşı geçerlidir. Kaçırılma rolünün gereği olarak kaçırılan oyuncunun maksimum 24 saatlik geçici hasar izni birlik liderine verilir.

      Bir baskın esnasında baskın yapan birlik, bölgede sistemsel yere düşürdüğü bir kişiyi(birlik lideri hariç) kaçırma hakkı kazanır. Bu hak yalnızca onay olarak sizden düşük birliklere karşı geçerlidir. Onay bakımından eşit olan veya savaştığı birlikle onay bakımından altta olan bir birlik için geçerli değildir. Kaçırma rolü gerçekleştirilemez. Kaçırılma rolünün gereği olarak kaçırılan oyuncunun maksimum 14 saatlik geçici hasar izni FM izni doğrultusunda birlik liderine verilebilir. Birlik lideri böyle bir hakkı FM yetkililerinden talep edebilir.

      Eklenen Kurallar: Gasp rolü süresi boyunca sadece nakit para gaspı yapılabilir. Gasp edilen kişinin kıyafetleri, aksesuarları, envanterindeki eşyalar dahil olmak üzere hiçbir şey gasp edilemez.
    • Haraç alan ve alınan oluşum agresif rol engelini (10 gün kuralını) aşmış olmalıdır. Haracı bireysel alıyorsanız, kişi ve siz 10 seviye olmalısınız.

      Haraç alan oluşum, haraç alınan oluşumun illegal yasağının kalkıp kalkmadığını göz önünde bulundurarak rolü gerçekleştirmelidir. İllegal yasağı kalkmamış birliklere karşı haraç rolü girişimi yapılamaz. Haracı bireysel alıyorsanız, kişi ve siz 10 seviye olmalısınız.

    ˧ YENİ EKLENEN KURALLAR
    ˧ 3.1) PK WAR Kuralları:
    • PK War, CK War olayından farklı olarak tüm birliğin ölümünü direkt olarak hedef almaz. PK War'ı onaylamış birlikler anlaşmanın ucuna hiçbir şekilde CK ile alakalı talep koyamazlar.
    • PK War anlaşmasına onay verip katılmayan birlikler hükmen mağlup sayılırlar.
    • PK War'ın başladığı dakikadan itibaren bitene kadar kazanan taraf dahi olsanız birliğinizden hileden yasaklanma gerçekleşmesi durumunda hükmen mağlup sayılırsınız.
    • PK War süresi boyunca iki taraftan da hile kullanımı tespit edilirse (hile kullanan kişinin rütbesi fark etmeksizin) iki tarafta hükmen mağlup olurlar.
    • PK War süresi boyunca herhangi bir ooc ihlal gerçekleşmesi durumunda bunun için sadece hile kullanımı değil, kullanılabilecek bug-abuse, oyun dinamiklerini kullanarak karşıya üstünlük sağlamak (araçla rakiplerinizi aracın altında ezmek ve ezildiği sırada bu fırsatı değerlendirmek) vb. her türlü ihlalden dolayı savaşta hükmen mağlup sayılabilirsiniz. İki taraf veya tek taraf hükmen mağlup sayılabilir.
    • PK War'a katılıp o süreçte vurulmuş birisi tekrar PK War'a katılamaz, yaralı rolünü PK War bitene kadar devam ettirmek zorundadır.
    • PK War süresi tamamıyla anlaşma doğrultusunda belirlenmiş olsa bile 48 saatin üstüne çıkamaz.
    • PK War boyunca bir birliğin diğer birliğe üstünlük sağladıktan sonra oyundan çıkıp üstünlüğü kaptırmamak için OOC yollara başvurması durumunda men edilebilir. Bu karar FM'e aittir ve açıklama zorunluluğu bulunmamaktadır.
    • PK War'a katılacak üyeler minimum 10 seviye olmalı ve CK War'a katılacağı birlikte 10 günden fazla olacak şekilde birlikte bulunmuş olması gerekmektedir.
    • PK War için dışarıdan hiçbir oyuncu katılım sağlayamaz, bunu yapan birlikler tespiti halinde PK War başlamadan hükmen mağlup sayılırlar.
    • PK War süresi boyunca etkinlik alanlarında, güvenli bölgelerde hiçbir şekilde çatışma gerçekleştirilemez. Anlaşmayı kabul etmiş guruplar hiçbir şekilde güvenli bölgeye veya etkinlik alanlarına sığınamaz, hükmen mağlup sayılırlar.  Bu durumla karşılaşmamak adına anlaşma sırasında sınır taleplerinizi FM'e bildirebilirsiniz.
    • Gerçekleşen çatışma rolü şehir hayatı kısmından geçilmek zorundadır.
    • Çatışılacak güzergah konusunda anlaşılmış durumdaysa şehir hayatındaki konuda renkle işaretlenmeli ve yaşanacak çatışma rolü süresince bu alanın dışarısına çıkılmamaya çalışılmalıdır. Bu alanın dışarısında kalmak, bilerek alan dışarısında zaman doldurmaya çalışmak vb. her türlü sabote edecek ve işleyişin akışını bozacak hareketlerden hükmen mağlup sayılabilirsiniz.
    • PK War süresince maske takmak, can doldurmak için yemek yemek vb. tüm şeyler men sebebi olarak sayılmaktadır. Men olan tarafın tamamı savaşı kaybetmiş sayılmaktadır.
    • PK War süresi boyunca sayı eşitliği maddesi FM tarafından göz önünde bulundurulmaz ve anlaşma yapan grupların inisiyatifine bırakılır. Tek şart PK War'a katılacak tüm üyelerin FM'e bildirilmesidir.
    ˧ 3.2) CK WAR Kuralları:
    • CK War anlaşmasına onay verip katılmayan birlikler hükmen mağlup sayılırlar.
    • CK War'ın başladığı dakikadan itibaren bitene kadar kazanan taraf dahi olsanız birliğinizden hileden yasaklanma gerçekleşmesi durumunda hükmen mağlup sayılırsınız.
    • CK War süresi boyunca iki taraftan da hile kullanımı tespit edilirse (hile kullanan kişinin rütbesi fark etmeksizin) iki tarafta hükmen mağlup olurlar.
    • CK War süresi boyunca herhangi bir ooc ihlal gerçekleşmesi durumunda bunun için sadece hile kullanımı değil, kullanılabilecek bug-abuse, oyun dinamiklerini kullanarak karşıya üstünlük sağlamak (araçla rakiplerinizi aracın altında ezmek ve ezildiği sırada bu fırsatı değerlendirmek) vb. her türlü ihlalden dolayı savaşta hükmen mağlup sayılabilirsiniz. İki taraf veya tek taraf hükmen mağlup sayılabilir.
    • CK War süresince RK kuralı dışında tüm kurallar geçerlidir. CK War'a katılmadan önce RK olmuş birisi, CK War'a RK olmamış gibi katılabilir.
    • CK War'a katılacak üyeler minimum 20 seviye olmalı ve CK War'a katılacağı birlikte 10 günden fazla olacak şekilde birlikte bulunmuş olması gerekmektedir.
    • CK War için dışarıdan hiçbir oyuncu katılım sağlayamaz, bunu yapan birlikler tespiti halinde CK War başlamadan hükmen mağlup sayılırlar.
    • Gerçekleşen çatışma rolü şehir hayatı kısmından geçilmeli, çatışılacak güzergah renkle işaretlenmeli ve yaşanacak çatışma rolü süresince bu alanın dışarısına çıkılmamaya çalışılmalıdır. Bu alanın dışarısında kalmak, bilerek alan dışarısında zaman doldurmaya çalışmak vb. her türlü sabote edecek ve işleyişin akışını bozacak hareketlerden hükmen mağlup sayılabilirsiniz.
    • CK War süresince maske takmak, can doldurmak için yemek yemek vb. tüm şeyler men sebebi olarak sayılmaktadır. Men olan tarafın tamamı CK olmuş ve savaşı kaybetmiş sayılmaktadır.
    • Sayı dengesini sağlamak amacıyla iki tarafta eşit adam sayısıyla savaşmak durumundadır, sayı dengesinin eşitsiz olduğu durumlarda anlaşma FM tarafından geçersiz sayılabilir.
    ˧ 11) OLUŞUM ŞİKAYETİ KURALLARI
    • Bir oluşumun ihlal yaptığını düşünüyor ve direkt olarak oluşuma şikayet açmak istiyorsanız bu ihlali oluşumdan birçok kişinin yapması gerekmektedir ve ihlal içerisinde mutlaka birlik lideri (R20) bulunmalıdır. Sadece R20'nin bulunduğu ihlallerde oluşum şikayeti açılamaz, bireysel şikayet açmalısınız.
    • Konu hakkında tüm ihlallerin ve kanıtların şablona uygun bir şekilde kuralı alıntılayarak sıralanarak ve derli toplu şekilde yapılması gerekmektedir.
    • Suçlama ve savunma yaparken kullandığınız üslup yüzünden forum uyarısına ek olarak oyundan da ceza alabilirsiniz.
    ˧ 12) BİRLİK LİDERİ KURALLARI
    • Birlik liderlerine karşı sözlü de dahil olmak üzere hiçbir şekilde aşağılayıcı rol girişimi yapılamaz.
    • Birlik liderlerinin kaçırılması yasaktır. Bu kurala rağmen kaçırılmayacağını bilerek birlik liderlerinin savaşta sürekli öncü piyade gibi davranması bir ihlal niteliğindedir.
    • Onaylı Hood birliklerin liderleri dahil olmak üzere 4 kişi birlik yetkilisi kabul edilmektedir. Birlik lideri kurallarından yararlanabilirler.
    • Birlik liderlerine karşı geçici hasar vb. hiçbir fiziksel girişim yapılamaz.
    • Birlik liderleri Onaylı Hood dahil olmak üzere hiçbir yerde gasp işlemi gerçekleştirilemez.
    • Birlik liderleri bu kurallara karşı güvenip korkusuz rol sergilemeleri durumunda FM tarafından işlem uygulanır. FM yetkililerinin inisiyatifine bağlı olarak OOC ceza, birlik liderinin yasaklanması veya direkt birliğin yaptırım alması yönünde olabilir. FM bu konudaki haklarını gizli tutar ve sorgulanamaz.
    ˧ 13) KOLLUK KUVVETLERİ VE İLLEGAL İLETİŞİM
    • Kolluk kuvvetlerine karşı sebepsiz yere agresif tutum sergilenmesi yasaktır. Kolluk kuvvetleri sebepsiz yere illegallere karşı agresif tutum sergilediği taktirde şikayet oluşturabilirsiniz.
    • Kolluk kuvvetlerini kovalamaca sırasında takip etmek, kovaladığı kişiye destek olmak amacıyla pit atmak vb. tüm sabotaj hareketleri yasaktır.
    • Kolluk kuvvetlerini asılsız ihbarla bir noktaya çağırıp saldırı girişimi sergilemek yasaktır.
    • Kolluk kuvvetlerine karşı sebepsiz yere saldırı yapmak, DM arayışında olmak kesinlikle yasaktır.
    • Kolluk kuvvetleri görev başındayken hiçbir şekilde kaçırılamaz, gasp edilemez.
    • Kolluk kuvvetleri mesai dışındayken kaçırılabilir. Kaçırılma işlemi için oldukça yeterli sebepleriniz olmalıdır. Sebepsiz yere bir kolluk kuvveti üyesi kaçırılamaz.
    • Kolluk kuvvetlerini kaçırma girişimi için aranızda mesai dışında bir problem olması gerekmektedir. Görev başında yaptığı işlemlerden ötürü kolluk kuvvetlerine karşı mesai dışında kaçırma işlemi veya saldırma işlemi gerçekleştirilemez.
    • Kolluk kuvvetleri sadece bölge ihlali durumunda veya mesai dışında CK edilebilir. Mesai dışında CK etmeniz için oldukça geçerli nedenleriniz olmalıdır. FM yetkilileri izin verdiği doğrultuda kaçırma ve infaz gerçekleşebilir. Bu süreç baştan sonra ekran görüntüleriyle kanıtlanabilir nitelikte olmak zorundadır. Kanıtlarda eksiklik olduğu taktirde FM üyeleri rolü iptal edebilirler. Yapılan rol sonucu IC olarak açık verdiğiniz taktirde Müebbet Hapis vb. büyük baskılara maruz kalabilirsiniz.
    ˧ 14) VC:RP - İllegal Konseyi
    • Yukarıda yazan kurallara ek olarak Konsey üzerinden duyuru geçilen kurallar geçerliliğini korumaktadır. Takip edip bilgilendirme birlik liderinin sorumluluğundadır.
    • Konsey kısmından düzenli olarak kural ekleme-çıkarma yapılması durumunda duyurular geçilebilir, takip ve bilgilendirme birlik liderinin sorumluluğundadır. Birlik üyesi olarak ortaya çıkan ihlallerden birlik lideri sorumlu tutulmaktadır.
    • İllegal Konsey Discord kısmından birlik liderleri FM üyeleriyle iletişime geçerken kuralları göz önünde bulundurmak zorundadır. Konseyden yazdıkları veya sergiledikleri tutumdan dolayı oyun içi yaptırım alabilirler.
    ©2024 Vice Roleplay Faction Management
    « Son Düzenleme: 16.05.2024 18:10 itsbard »
    Hmmm
    1
    100
    11
    Like
    4
    funny
    1
    like
    1
    Hmmm tepkisini veren kullanıcı(lar):
    oppskilla,
    Tepki yok
    Tepki yok
    100 tepkisini veren kullanıcı(lar):
    itsbard, Scaney, FUUR, schatz, Cripsizm, Eserrrooo, Memoli, mete el pasa,
    P A S H A, Musdo, kocælispor,
    Tepki yok
    Tepki yok
    Like tepkisini veren kullanıcı(lar):
    mare, fle, wearentn0thing, spontane,
    Tepki yok
    funny tepkisini veren kullanıcı(lar):
    imissher,
    Tepki yok
    Tepki yok
    Tepki yok
    Tepki yok
    like tepkisini veren kullanıcı(lar):
    deniz9809,
    Tepki yok
    Tepki yok
    Tepki yok
    Tepki yok
    Tepki yok
    Tepki yok
    Tepki yok
    Tepki yok
    Tepki yok
    Tepki yok
    Tepki yok