Desteklediğim ve desteklemediğim yerleri söyleyeceğim, fakat ondan önce - Arkadaşlar 50 dolara şehir dışında tamir yapıldığını biliyorum, zaten şehir içinden oraya gidene kadar 20-30 dolar benzin ücreti birikiyor. O yüzden oraya gidenlerin bende kaarı olmuyor. Şehir içerisindede 100 dolar.
Bu uzun olduğu için okuyamadım fakat mantıklı gibi geldi, yarısına kadar okudum.
2- Tamirhanelerin varlığı
Evet, gelelim asıl meselemize. Bildiğimiz gibi sunucuda bazı iş yerleri mevcut: Number "9" Cruse, GLM, Burnout Performance, North Park's, OverDose, Monster, Wehner ve benzeri bir sürü garaj var. Bu garajlar hakkında ilginç bir gerçek bırakayım size. İnanması güç ama, bu iş yerleri sadece modifiye amaçlı kullanılmıyor. Hatta, daha önce forumda pek çok kere karşılaştığımın (tamircilerden "modifiyeci" şeklinde bahsedilmesi) aksine, çalışanlarının ismi oyunda "tamirci" diye geçiyor.
Peki, statüsü "tamirhane" olan bu işyerlerinde tamir rollerinin nadiren yapılması sizce bir rol yapma sunucusunda hoş duruyor mu? Ya da şöyle aktarayım; sunucuda bu kadar aktif tamirhane ve tamirci varken, aynı sunucuda 50 dolara hiçbir dezavantaj olmadan hızlı araç tamiri yapabildiğimiz bir sistemin bulunması sizce Roleplay açısından mantıklı mı?
Üstelik, bu tamirciler araç tamir ederken $100 gibi bir ücret ödüyor, üstüne doğal olarak işçilik masrafı eklenince müşteriden alınması gereken miktar en az $200 olması gerekiyor. Sonuçta tamir ederken rol yapıyoruz, nasıl tamir edilebileceğini düşünüyoruz, emote'lar veriyoruz. Rolün kalitesine bağlı olmakla birlikte bence minimum 200 dolardan başlar, bu tabi kişiye bağlıdır tartışılır. Biri 150 alır, diğeri 250.
Modifiye yaptıklarında FAST-RP geçiyorlar, umarım tamir rollerinde FAST-RP geçmezler ve güzel rol oluşur. DESTEK
Aracınız mahvoldu, iki seçeneğiniz var.
Tamirhaneye rol paslayarak araç tamir ettirmek. Tamir rolü yaptırmak: $200
Pay 'n' sprayde şip şak "hizmet": $50
Seçeneklerimiz böyle, ve tekrar hatırlatıyorum ki bir RP sunucusundayız.
Sistemin şu anki hali tamir rollerini net bir şekilde baltalamış, hatta kökünden kesmiş durumda.
-
400-500 çok, 200-250 arasında olusa daha uygun olur.
1- Pay 'n' spraylerde fiyat arttırımı:
Şehirdeki tüm pay 'n' spraylerin fiyatının daha üst bir noktaya çekilmesi en kolay ve efektif çözüm bana göre. Hem rol yapmayacağım, hem de aracımı saniyeler içinde hazır bulacağım. Bunun karşılığında cüzdanımı aralamaya hazır olmalıyım, değil mi?
Oyuncuları tamirhanelere teşvik etmek için fiyat arttırımına gitmeli. Böylece hem oyunda tamirci yokken mağdur olmayız, hem de rol yapmak yerine sistemi kullanmanın bir bedeli olur. 300 ya da 350 dolar olması bir şey değiştirmez, yine oyuncular rol yapmaktan feragat eder sonuçta pay 'n' sprayde hemen tamir oluyor. Rolde ise karşı tarafın inisiyatifine bağlı şekilde uzayabiliyor. Oyuncuları role iten ama bunu yaparken mağdur etmeyen tutar için benim görüşümce alt sınır 400, üst sınır 500 dolar şeklinde olmalı.
Destek fakat ; Araçların hasarları yüksek olduğunda bu sistem olabilir fakat 30 dakika çok, 10 dakika uygun olabilir. Nede olsa gerçek hayattada araç tamiri 30-60dakika sürmüyor.
2- Pay 'n' spraylere yeni bir sistem:
Bu biraz daha realistik bir çözüm fakat altyapı açısından daha zahmetli olur diye tahmin ediyorum. Fiyat yine 100 dolar kalır fakat tıpkı aracı sanayiye vermemişiz, yetkili servise teslim etmişiz gibi, aracın tamir olması uzun sürebilir. Bu süre de 30 dakika ya da 1 payday olabilir.
/atamir yazarım, aracı gerçekten servise vermek isteyip istemediğimi soran bir kutucuğu evet olarak işaretledikten sonra aracım başka bir yere ışınlanır (despawn olmaz, böylece araç spawn limitini suistimal ihtimali ortadan kalkar) ve 30 dakika sonra yetkili servis aracımı en son /park yazdığım noktaya teslim eder.