Birçok kişi "sokak yarışçıları" kelimesini duymuş. Kim oldukları herkes tarafından bilinmiyor. Ortaklar yanlışlıkla sokak yarışçılarının ve yarışçıların tamamen aynı terimler olduğuna inanıyor. Aslında, her şey çok basit değil. Sokak yarışçılarının kim olduğunu bulmaya çalışalım. Bu insanlar nasıl yaşıyor, onları gece sokaklarına çeken ne, ne kullanıyorlar?
Yarışçılar ve sokak yarışçılarıÖyleyse temel fark nedir? İlk olarak, hem yarışçıların hem de sokak yarışçılarının ilgili kavramlar olmadığını güvenle söyleyebiliriz. Bu insanlar tamamen farklı. Onları birleştiren tek şey, yüksek hızlara olan tutkudur. Gerisi için, dünyaya tamamen farklı şekillerde bakıyorlar. Peki sokak yarışçıları kimler ve yarışçılar kimler?
Sürücü, her şeyden önce bir profesyonel. Eğitimli, sorumlu, disiplinli. Kurallara uygun hareket eder, viraj alırken hızı düşürür, bir kemeri bağlar, tüm güvenlik standartlarını gözetir. Arkadaşları kendisi ile aynı. Becerilerini ve araçlarının teknik yeteneklerini göstermek için bir düelloda çarpışmak için özel yarış pistlerinde toplanırlar.
Bu durumda, sokak yarışçıları - onlar kim? Aslında, bu profesyonel yarışçıların tam tersidir. Streetcart kuralları umursamıyor, "çok hızlı" ve "çok tehlikeli" diye bir şey yok. Üstelik yasak ve onu çeken şey. Bu, onu gece şehir sokaklarına sürükleyen, direksiyonuna oturmasını sağlayan ve aynı çılgın arkadaşların onu beklediği yere koşan bu maceraperestlik arzusudur.
Sokak yarışlarının kökenleri
Hikaye ABD'de ortaya çıkıyor. Şaşırtıcı bir şekilde, gece yarışlarının ilk sözleri geçen yüzyılın 20'li yıllarına aittir. İlk yarışmalar Kaliforniya'da, inanılmaz güzel bir yerde - kurutulmuş bir gölün dibinde yapıldı. Yarışmanın amacı, aracı maksimum seviyeye dağıtabilmek için 402 metreyi aşmak. Katılımcılar için gereksinim tek bir şeydi: Yarışmaya, dört tekerlekli bir araçla, motorlu olarak ulaşmak gerekiyordu.
O zamandan beri savaşı kesintiye uğratan bir gelenek haline geldi. Efsanevi gölün dibinde askeri hava üssü bulunuyordu. Her zamanki sıçrama tahtasından yoksun bırakılan sokak yarışçıları, yeni bir tane arayışı ile şaşırmıştı. Daha iyi bir şey icat etmeyen Los Angeles gecesi sokaklarında araba kullanmaya başladılar. İşte bu muhteşem sporun kaynağı budur.
JDM Nedir?Japan Domestic Market anlamına gelen JDM, Japon iç pazarı demektir. JDM kavramının çıkış noktası ise Japon araç üreticilerinin ülkelerindeki emisyon kurallarının daha gevşek olması nedeniyle sadece Japon iç pazarına ürettikleri araçlardan gelmektedir. R34 GT-R'ın ilk yıllarında sadece Japon iç pazarında satılmasının ve şu an bile ABD'ye gidememesinin sebepleri buna bağlıdır.
JDM Kültürü Nedir?JDM kültürü, temel olarak bir Japon aracını JDM esaslarına göre yükseltmeye tabi tutmak ve aracı daha Japonlaştırmak anlamına gelir. Bu kültür yoğun olarak Japonya'da yaşatılsa da 90'lı yıllardan sonra dünyaya da yayılmıştır. 1998 Yılından sonra Japonya Otomobil Üreticileri Birliği'nin koymuş olduğu 276 beygir ve 180 KM/H üst sınırı, JDM kültürüne bir darbe indirmiş gibi görünse de bu hamle temel olarak JDM kültürünü geliştirmiştir. Çünkü bu hamleden sonra Japon araç üreticileri motoru fabrikada güçlendirmeyip, kullanıcılara güçlendirmeye açık motorları sunmuşlardır. Bu şekilde piyasaya sürülen R34 GT-R'ın RB26DETT motoru bu duruma örnek verilebilir. Bu motor fabrikadan 276 HP ve 180 KM/H sınırı ile çıkmasına rağmen Ecu tuning ile performans artışı yapılabilirken, hız sınırı da kaldırılabiliyordu. Açık hava filtresi, kam mili, Nismo manifoldu gibi ucuz parçalar kullanılarak motor 400+ beygir seviyesine ulaştırılabiliyordu. Bu yükseltmelerin dışında maliyet gerektiren Stroker kit, Nismo N1 Block, Turbo yükseltmeleri ve Nismo Intercooler gibi yükseltmeler ile 1000 beygire yaklaşılabiliyordu.
Bosozoku Nedir?1940'lı yılların sonunda oluşan bir motorsiklet çetesidir. O yıllarda Japonya Hiroşima çevresinde türlü illegal işlere bulaşan bu çete, 70li yıllarda Japon araç endüstrisinin gelişmesi ile dağılmıştır. Onlardan geriye modifiye kültürleri kalmıştır. Japon arabalarının çoğalmasıyla birlikte arabalara da Bosozoku tarzında modifiyeler uygulanmaya başlanmış. Modifiyeler, dikkat çekme amaçlı ve kültüre (diğer bosozokulara) uygun yapılır. Yüksek sesli veya soba borusu tarzında egzozlar, kar küreme plakasına benzeyen tamponlar, aracın enini arttıran yan etekler bu kültürde başı çekiyor. Bu kültürde en sık rastlanan arabalar; Toyota Crown ve Datsun 520 modelleridir.
Kaido RacersMotorcu arkadaşların ayıklanmasından sonra “kaido racers” isimli araba sever grup, mirası devralıyor. Bosozoku tarzı modifiyeyi arabalara uyguluyorlar fakat bunu illegalden uzak, zevk için yapıyorlar.