Toggle navigation
VICE
Forum
Forum
Okunmamış Mesajlar
Cevaplar
Sunucu Kuralları
Harita
Oluşum Tanıtımları
Karakter Tanıtımları
Genel Sohbet
Ara
Üyeler
Yönetim Ekibi
Kurulum
İlanlar
VCP
Market
Market
Bakiye Yükle
Market Geçmişi
 Karakter Başvurusu
Ticket
Ticket
Yeni Ticket Gönder
Açık Ticketler
Kapalı Ticketler
Giriş Yap
Kayıt Ol
Vice Roleplay
»
Sunucu Bilgileri
»
Yardım, Döküman ve Rehberler
»
Rehberler
»
Polis Rolünde Karakter Yönetimi
« önceki
sonraki »
Yazdır
Sayfa: [
1
]
2
Konu: Polis Rolünde Karakter Yönetimi (Okunma sayısı 626 defa)
Janisty
#0
- 01.08.2021 17:07
PART 1: KARAKTERİ OLUŞTURMAK
Karakterinizi yaratmaya karar verdiğinizde gerçekçi ve halktan bir karakter planı çizmelisiniz. Karakterinizi diğer karakterlerin önünde tutmak için boy, vücut, yakışıklılık veya güzellik gibi klişe argümanlardan yararlanmamalısınız. Sıradanlık çoğu kişinin gözünde yetersizlik gibi görünse de polis karakteri oluştururken aranan kriterlerin en başında her zaman sıradanlık gelmektir. Karakteriniz her zaman kazanacağım zihniyetinde olmamalı, yeri geldiğinde bileği kolaylıkla bükülebilmeli. Buna ek olarak karakterinizin kusurları olabilir. En basitinden çirkin bir karakter yönetebilirsiniz, veya karakteriniz genel oyuncu kitlesi gibi uzun boylu olmak yerine biraz daha kısa boylu olabilir. Karakterlerinize eksi noktalar vermekten kaçınmayın, utanmayın. Gerçek hayattan bir karakter olun. Emin olun yapacağınız rolde bu küçük detaylar size daha fazla zevk verecektir.
PART 2: KARAKTERİN GEÇMİŞİ
Karakterinizi oluşturdunuz, boyunu posunu her şeyini belirlediniz. Şimdi sıra geldi karakterinizin gerçek anlamda kim olduğunu belirlemeye. Part 1'de belirttiğim gibi oluşturduğunuz karakterin dış görünüşü nasıl halktan olarak tabir ediliyorsa geçmişi de halktan bir insan gibi olmalıdır. Öncelikle kendinize bu karakterin neden polis olmak istediğini sormalısınız. Karakterinizin geçmişini yaratırken klişelerden uzak durmalısınız. SA:MP, polis karakter oluşum furyasının büyük bir kısmı karakterini genellikle babasının intikamını almak için polis olmayı ya da vatana hizmet aşkıyla yanıp tutuştuğunu söyler. Böyle de düşünenler olabilir ancak bu düşünce tarzı tamamen klişedir ve oldukça tahmin edilebilirdir. Bu tür alışagelmiş senaryolar yerine daha gerçekçi sebeplerle polis olmalısınız. Bunun en basit örneği karakterinizin polis departmanının dolgun maaş seçeneğini tatmin edici bulması ve bu yüzden polis olmak istemesi olabilir. Şu kesin bir şey ki kimse vatan, ülke aşkına kendisini her gün çete kurşunlarının önüne atmak istemez. Çoğu karakter ikinci bir şansı olsa başka bir işi yapmak ister. Ancak bu ikinci şans oluşmadığı için kaderine boyun eğer ve mevcut işinde kendini geliştirmeye çalışır. Karakteriniz beş parasız kaldığı için polis olabilir, sözleşmeli ordu geçmişi vardır ve bu yüzden kendisini polisliğe daha yakın hissediyordur, plastik bir rozet takıp belindeki devlete zimmetli silahıyla çevresindeki insanlara karşı ego tatmini yapmak isteyebilir, bu seçenekler böyle uzar gider. Ben burada sadece aklıma gelen ufak tefek şeyleri yazdım, daha üst seviye hallerini kendi zihninizde canlandırıp detaylandırabilirsiniz.
PART 3: SİVİL HAYATINIZ
Yöneteceğiniz karakterin PART 2'de verilen örneğe göre cebinde parası olmadığı için bu işi yaptığını varsayalım. Sizce hayatını kazanmaya çalışıp geleceğinini inşasında birikim yapmaya çalışan bir karakter sivil hayatında savruk birisi olabilir mi? Belki olabilir, ama genelliği çoğunlukla olmayacaktır. Şaşalı bir hayatınız olmamalıdır. Basit bir evde yaşamalı, basit bir araba sürmelisiniz, yaptığınız aktiviteler bile basit olmalıdır. Karakteriniz geceyi ettiği zaman soluğu kulüplerde değil, kenar mahallesindeki evinde televizyon karşısında almalıdır. Çünkü siz polissiniz, hayattaki tek güvenceniz devletin size verdiği rozet ve yıllık maaş. Bu kadar diken üstünde bir işte çalışıyorsanız yaşadığınız stresten kaynaklı olarak paranızı tasarruflu harcamaya bakarsınız. Çünkü bir bakmışsınız karışık bir olayın neticesinde bir anda işsiz kalmışsınızdır. Hayatınızın garantisi yoksa sivil yaşantınızı da garantici bir kişilikle yürütmelisiniz. Örneğin yaşadığınız mahallenin kaldırımlarında sigaranızdan çeke çeke dolaşabilirsiniz. Evinizde kıyafetlerinizi ütülerken televizyon izleyebilirsiniz. Arabanızın bakımlarını vs. yürütebilirsiniz. Realist bir karakter canlandırmak istiyorsanız haliyle realist bir yaşantınız olmalıdır. Bu ince çizgiyi mutlaka dengede tutmaya gayret gösterin.
PART 4: İLETİŞİM VE İMAJ
Yöneteceğiniz polis karakterin kaderini belirleyen en önemli hususlardan birisi departmanda çizeceğiniz imaj ve kullandığınız üsluptur. Eğer kimsenin halini hatrını sormayan, donuk ve muhabbeti kısır bir karakter yönetirseniz haliyle yalnız kalacaksınızdır ve ortaklık denilen kavrama uzak bir karakter olacaksınızdır. Bunun tam tersi olarak insanların durumunu sormaktan çekinmeyen, gece arkadaşlarıyla dışarı çıkıp lak lak edip muhabbeti saran bir karakter olursanız çevrenizdeki insanlar sizden hoşlanacaktır ve vakit geçtikçe yanınıza daha fazla ittifak edineceksinizdir. Bunda şöyle bir şeyin altını da çizmek istiyorum. Yöneteceğiniz karakter her zaman aşırı sosyal olmayabilir, üstte belirttiğim gibi donuk ve disiplinci birisi de olabilirsiniz. Yanlış anlaşılmasın, bunda bir sakınca yok. Ancak saatlerimizi geçirdiğimiz şey basit bir bilgisayar oyunu. Bu basit oyunu oynarken donuk bir karakter yönetirseniz eğlenmek için girdiğiniz oyundan haliyle kendinizde keyif alamazsınız, çevrenizi de keyiflendiremezsiniz. Bunun seçimini iyi yapmalısınız.
İmaj konusuna değinirsem benim için önemli hususlardan bir başkası da bundan geçiyor. Nasıl bir imaj çizeceğinize karar vermelisiniz. Olayları alttan almayı tercih eden birisi misiniz yoksa tuttuğunu koparan bir karakter misiniz? İmaj konusuna değinirken bu ikisi arasında bir seçim yapmalısınız. Elbette çizeceğiniz imaj bu ikisi arasında kısıtlı değil. Otoriter, hiyerarşi hastası ve soğuk bir karakterde olabilirsiniz. Gırgır, muhabbete bayılan birisi de olabilirsiniz. Bu ikisinin ortasında daha harbi bir karakterde olup ağır başlılığı ve cıvıklığı yeri geldiğinde uygulayan biriside olabilirsiniz. Eğer departmanda herkes sizin hakkınızda kolayca atıp tutabiliyor, arkadaşlarınızın yanında eziliyorsanız haliyle silik bir karaktersinizdir. Ancak insanlar size baktığınızda neşeleniyor ve bu sevgileriyle karışık size saygı da duyuyorlarsa dediğim gibi daha harbi bir karakter olabilirsiniz. Bunlara ek olarak karakterinizi geliştirirken yaşadığınız olayların sonucu olarak daha farklı bir karaktere bürünebilirsiniz. Bilirsiniz, gerçek hayatımızda da insanlar yaşadığı olayların neticesinde kişilik özelliklerinde değişikliğe gidebiliyor. Siz de polis karakterinizi yönetirken zaman geçtikçe silikten harbiciye, harbiciden garanticiye, daha geri planda duran bir karakter planlaması şekillende değişiklikler gerçekleştirebilirsiniz.
PART 5: KORKU ROLLERİ
Devletin himayesinde olan polis memurlarından birisiniz. Kendinizi veya çevrenizi savunmanız için size zimmetlenmiş bir görev tabancınız ve çeşitli ekipmanlarınız var. Bunun daha da üstünü düşünürsek devlet size bir de vatandaşları korumanız için araba dahi temin ediyor. Ne kadar prestijlisiniz değil mi? Peki ya devlet canınızı güvenceye de alabiliyor mu? Orası maalesef bir yere kadar. Oyunda sistemsel olarak öldükten sonra gözümüzü genellikle hastanede açarız, veya GTA'nın Singleplayer modunda dağdan dahi düşsek gözümüzü açtığımız yer hastanedir. Ancak Roleplay'de bu durum böyle değil. Bağlı olduğunuz kurumun size sağladığı avantajlara güvenip tabiri caizse çevrenizdeki insanlara veya çetecilere "dayılık" yapabilirsiniz. Ancak bu dayılığın sonuçlarını da göze almalısınız. Eğer çete bölgesine gidip ben polisim, ben hükümetim diye bağırıp çağırırsanız sizin işinizi orada bir anda bitirebilirler. Her zaman diken üstünde olduğunuzu bilmeli ve adımlarınızı temkinli atmalısınız. Yeri geldiğinde sert yapmalı, yeri geldiğinde vitesi R'ye takmayı bilmelisiniz. Bunu yapmak sizin karakterinizi pısırık birisi yapmaz. Tam aksine rol yapmayı en ince detaylarına kadar bilen birisi yapar. Sunucu fark etmeksizin çoğu polis departmanı sivillere ve çetelere karşı üstündür. Eğer siz bu avantajı sürekli olarak kendi lehinize çevirip çetelere veya mafyalara rahat rol imkanı sunmazsanız hem karşınızdaki kişiyi rolden soğutursunuz, hem de çok god power bir görüntü çizersiniz. Yeri geldiğinde korkun, tırsın, titreyin, yeter ki rolden keyif alabiliyorsanız ve karşı tarafa da aldırmak istiyorsanız bunları yapın.
PART 6: SİVİLLER VE SUÇLULAR İLE İLETİŞİM
Bir köpeğin başını okşarsanız büyük ihtimalle size zarar vermez, bir köpeğe yemek verirseniz yine büyük bir ihtimalle size zarar vermeyecektir, ancak büyüklerimizin bir lafı da vardır. "Köpek bu oğlum, ne yapacağı belli mi olur?" işte sizde sivillere ve suçlulara bu kapsamda yaklaşmalısınız. Vaka bölgesinde bir sivile karşı kullandığınız üslubun derecesi her zaman önemlidir. Polis varlığınıza güvenip sözlü uyarılar veya talimatlar ile karşınızdaki kişiyi baskı altına çalışabilirsiniz ancak bu her zaman doğru değildir. Korku rollerinde belirttiğim gibi yeri geldiğinde insanların suyuna gitmeyi öğrenebilmelisiniz. Bunun dışında bir suçluya karşı yaklaşımınızda olayın derecesiyle bağlantılıdır. Çok kolaylıkla ikna edebileceğiniz bir suçluyu kullandığınız üslup yüzünden kızdırabilir ve olayları çok başka raddeye taşıyabilirsiniz. Aynı şekilde bir sivile kullanacağınız üsluptaki kibarlık ve devlet terbiyesinden faydalanırsanız çok başka seviyelere taşınabilecek bir olayı da hiç büyümeden kapatabilirsiniz. Duracağınız yeri bilip ona göre hesap yapmalısınız. PART 1'de söylediğim gibi. "Her zaman kazanan siz olamazsınız."
PART 7: HASSAS KİŞİLERLE SAĞLIKLI İLETİŞİM
Polis karakterinizi oluşturduğunuz zaman meslek hayatınızın sonuna kadar basit ateşli silahla yaralanma vakaları veya polise direnen araçlı veya araçsız zanlı vakaları görmeyeceksiniz. Tecavüze, işkenceye, fiziksel veya psikolojik saldırıya maruz kalmış kurbanlarda göreceksiniz. Bu tür mağdurlar ile iletişim kurarken karşı tarafı baskı altına almamanız gerekmektedir. Örneğin tecavüz mağduruna destek amaçlı fiziksel temasta bulunmaya çalışırsanız karşı taraf bunu agresif bir davranış gibi görebilip sizinle iş birliğinden kaçınabilir. Bu tür mağdurlara onu huzursuzlandırmadan sorular sorulmalı, arkadaş canlısı ve halden anlayan bir polis olarak yaklaşmanız gerekmektedir. Karşı taraf zaten olayın şokuyla büyük bir travmanın içerisinde gidip gelmektedir, bir de karşısına taş kalıp polis memurları dikilirse yaşanılan travmanın boyutunu daha da arttırabilirsiniz. Eğer bu tür kurbanların üstünü aramanız gerekiyorsa suçluyu search edasıyla ararcasına değil, frisk'e benzer bir yöntemle daha yüzeysel olarak aramalısınız. Polis rolünüzü yaparken nadiren de olsa bu tür vakalar ile karşılacaksınızdır. Bu ve benzeri ufak detayları rolünüze katmak emin olun oradaki rol bölgesindeki herkesin iştahını açacaktır.
«
Son Düzenleme: 01.08.2021 17:26
Janisty IV
»
İşlemler
Kayıtlı
0
3
2
2
2
2
2
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
Tepki Ekle
Tepki yok
Mükemmel
tepkisini veren kullanıcı(lar):
Lord Xuneity,
karizmatik devrimci,
SirZosgne,
Haha
tepkisini veren kullanıcı(lar):
karizmatik devrimci,
SirZosgne,
100
tepkisini veren kullanıcı(lar):
karizmatik devrimci,
SirZosgne,
Vice
tepkisini veren kullanıcı(lar):
karizmatik devrimci,
SirZosgne,
Mutlu
tepkisini veren kullanıcı(lar):
karizmatik devrimci,
SirZosgne,
Like
tepkisini veren kullanıcı(lar):
karizmatik devrimci,
SirZosgne,
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Janisty
#1
- 01.08.2021 17:07
Rehberi zamanla görsellendireceğim ve maddeleri daha fazla uzatıp detaylandıracağım. Şimdilik böyle olsun. Keyifli okumalar.
İşlemler
Kayıtlı
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
Tepki Ekle
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Janisty
#2
- 01.08.2021 17:08
Rezervasyon 2
İşlemler
Kayıtlı
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
Tepki Ekle
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Lord Xuneity
Popülerlik
Yetenek
Sicil
John Ronsfield
Sivil
Uyruk:
Amerika
Doğum Tarihi:
20.08.1991
ViceSocial:
@
64
#3
- 01.08.2021 20:25
Usta yine mükemmel anlatmış, okudukça heves arttırıyor. Polis rolü yapan yapmayan herkesin okumalı
İşlemler
Kayıtlı
0
0
0
0
1
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
Tepki Ekle
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Vice
tepkisini veren kullanıcı(lar):
Janisty,
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Rowe
#4
- 02.08.2021 17:37
yapıyor ya
yine yararlı, yine aynı isim
İşlemler
Kayıtlı
0
0
0
0
1
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
Tepki Ekle
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Vice
tepkisini veren kullanıcı(lar):
Janisty,
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
SirZosgne
Popülerlik
Yetenek
Sicil
Jimmy Mateucci
Sivil
Uyruk:
Amerika
Doğum Tarihi:
06.04.2000
ViceSocial:
@
34
Popülerlik
Yetenek
Sicil
Bella Davis
Sivil
Uyruk:
Amerika
Doğum Tarihi:
28.07.1996
ViceSocial:
@
1
#5
- 05.08.2021 11:08
fazla iyi
İşlemler
Kayıtlı
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
Tepki Ekle
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
MoonBox
#6
- 05.08.2021 17:22
@Janisty IV
buralar değerlenir eline sağlık
İşlemler
Kayıtlı
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
Tepki Ekle
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Dusty
Popülerlik
Yetenek
Sicil
Benny Rigatto
Sivil
Uyruk:
Amerika
Doğum Tarihi:
18.03.1996
ViceSocial:
@Benny
73
#7
- 11.06.2022 23:47
Sıkılmadan sonuna kadar okuduğum bir rehber oldu, eline sağlık.
İşlemler
Kayıtlı
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
Tepki Ekle
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
guccisombrero
Popülerlik
Yetenek
Sicil
Aurora Chevalier
Sivil
Uyruk:
Kanada
Doğum Tarihi:
15.10.1996
ViceSocial:
@Sergiu Titov
45
Popülerlik
Yetenek
Sicil
Bogdan Knyazevich
Sivil
Uyruk:
Belarus
Doğum Tarihi:
25.06.1963
ViceSocial:
@Sergiu Titov
1
#8
- 12.06.2022 00:28
Kadim bir rehber.
İşlemler
Kayıtlı
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
Tepki Ekle
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Derenge
Popülerlik
Yetenek
Sicil
Nishikawa Ryo
Sivil
Uyruk:
Japonya
Doğum Tarihi:
18.04.1996
ViceSocial:
@
65
Popülerlik
Yetenek
Sicil
Maria Rollins
Sivil
Uyruk:
Amerika
Doğum Tarihi:
01.04.2005
ViceSocial:
@
2
#9
- 12.06.2022 12:51
silinen ileti
İşlemler
Kayıtlı
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
Tepki Ekle
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Yazdır
Sayfa: [
1
]
2
« önceki
sonraki »
Vice Roleplay
»
Sunucu Bilgileri
»
Yardım, Döküman ve Rehberler
»
Rehberler
»
Polis Rolünde Karakter Yönetimi