Bunun açık ara nedeni FDye katılan oyuncuların sadece FDnin verdiği veya FD tabanlı rollere müdahale etmesi. Örneğin illegal bir birliğin sayılamayacak kadar fazla aktiviteye yönelebilme ihtimali var. Çöp işi, fuhuş işi, özel güvenlik işi, nakliye işi, gece kulüpleri vs. vs. Polis oluşumlarında da böyle. Bir yandan siber suçlarla uğraşabiliyor, bir yandan ağır teçhizatlı baskınlar, bir yandan içişleri, bir yandan basın, bir yandan trafik.... uzar gider. Ama FD ve MD oluşumlarında ise gerçekten kısıtlı. Bir FD oluşumu; "Farklılık olsun, ihtiyaçları karşılasın ve aktif dursun." üzerine kuruluyorsa tabii ki sönük kalacak. FD oluşumu birnevi ayrı bir oyuncu kafasıyla yönetilmeli. Yani oyuncular kendi kurallarını kendisi yazmalı, kendileri "şunu şunu yapalım." demeli. "Kurallar şunu şunu şunu gerektiriyor, bizde bunu bunu bunu yapacağız " yerine; "kendimize şunları şunları eklersek daha çok eğleniriz" mantığıyla yönetilmeli. Örneğin FD oluşumunun kendine ait bir sosyal kulübü. Departmanın yakınlarında bir yerde açılır, FD üyeleri işletir ve parasını kendileri alır. Hem "ihbar beklemekten sıkıldım" diyenler için diğer oyuncularla etkileşim alanı hem de bir farklılık. Aklınıza ne gelirse..., bir oyuncu mantığıyla yönetilmesi gerekiyor. İllegal oluşumlar gibi kendilerine özgün farklı şeyler yapmalılar. FDnin düzenlediği bir basketbol turnuvası, bahisler...?
PD böyle yönetilmiyor ama yine de sönük kalmıyor, neden? çünkü eklemeye ihtiyaç olmadan oyuncular kendi kendilerine istese de istemese de vakit geçirecek şeyler çıkartıyorlar. (araç kovalamacaları vs.)