Hastalık tam olarak böyle değil ama insanları MD'ye iten bir hastalık sistemi gerekli. Büyük ihtimalle buna itiraz alınacak ama bir çatışma rolünde vurulan taraf maksimum 48 saat(Ağır silahlar tarafından yaralanan oyuncular için) boyunca maksimum HP'si düşmeli(PD dahil, PD için süre 24 saate çekilebilir), hastanede rolleri yaptıkça şekillendirilen kişilere göre bu süre azalacak. Kişinin tedavi rolü yapıldıktan sonra 48 saat yerini 12 saate alacak. Tedavi yapan kişi tekrar muayene için çağıracak bu süre yine düşüş gösterecek ya da bitecek. Böylece sözde kalmayan muayene rolü devam edecek. Hafif yaralanma tek seferde iyileştirilebilir. Ancak sıradan hastalıkların gelmesi mantıklı değil, rastgele insanlar hasta olmuyor maalesef gerçek hayatta.
Ağır yaralanma da maksimum can 1/4'e düşebilir, orta yaralanma da 1/2, hafif yaralanma da 3/4'e düşebilir. MD tarafından tedavi oldukça maksimum can değeri artar.
Ağır silahlar için 48 saat, orta dereceli silahlar için 24 saat, hafif silahlar için 12 saat olabilir değişkenlik gösterir bunlar tabi.
Bu şekilde zorlanma yapılmadığı sürece sunucuda 2000 kişi oynuyorsa hasta, yaralanma rolü yapan sayısı 50 kişiyi geçmez maalesef.
Bu roller robotlaşır, MD komutu kullansak gitsek mantığa dönebilir. Ama MD için bu olmayacaktır. MD'ler yaptığı rolden zevk alıp daha çok birliğine tutulacaktır. Zaten bitse de gitsek mantığındaki bir insanın sunucuda uzun süre barınabileceğine de inanmıyorum, ondan dolayı ne düşündüklerinin çokta önemi yok. Roller sistemler tarafından desteklenmedikçe bu tarz rolleri yapan oyuncu sayısı az olacaktır.
Bu olayın PD'ye de dedektif büroya rol çıkartma fırsatı doğacak vurulan her kişi MD tarafından(Hastaneye gelirse) PD'ye bildirilecek.