Konu: Yangın ve Trafik Kazaları  (Okunma sayısı 414 defa)

0 Üye0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#0 - 23.05.2021 14:47
Selamlar!

Bildiğiniz üzere Yangın ve Medikal departmanları tek bir departman haline getirilerek Vice Şehri Yangın ve Medikal Departmanı [VCFMD] oluştu ve rollere başlandı. Akademiler açılıyor, eğitimler veriliyor ve akademi öğrencileri sınava geçtikleri vakit stajyerlik süreçlerine başlıyor. Bu süreç çok güzel, herkes aktiflikten memnun. Kişi sayımız 9-12 kişi arasında değişiyor ama bir süre sonra bu sayı yine 5-6 kişiye düşüyor. Neden? Çünkü hep paramedik çağrıları geliyor. İtfaiyecileri alâkadar eden çağrıların sayısı çok az. Şu ana kadar sadece 3 tane yangın ve 14-15 tanede araç sıkışma rolü döndü. Rol pası veren adminlerime ve arkadaşlarıma buradan teşekkürlerimi sunuyorum.

Peki bu bahsedilen aktiflik durumu için ne yapılabilir?

Yangın ve Araç sıkışma sistemi. Bunlar nasıl işleyecek?

Polislerde ekrana gelen hırsızlık bildirimi gibi bir bildirim gelecek.

Bildirim gelecek ama biz gelene kadar yangın orada durmayacak tabii ki, yayılmaya ve etrafa sıçrayacak. Evin içine yerleştirilmiş dekor eşyalar var ise onlarda yavaşça silinecek. Artı olarak evler için yangın alarmı sistemi de getirilebilir. Bu sistem, iş yerlerinde ise nasıl vergi kilidi olduğu belirtilen bir mekana girilmiyorsa. Zarar görmüş bir mekana da girilmeyeceğini belli eden bir bilgilendirme gözüküp, belli bir ücret karşılığı restore edebilirler. Ekonomik olarak zor duruma sokmamak adına da vergiden muaf olabilir yanmış iş yerleri.

Yangın bildirimi: GösterGizle
[VC]1141 kapı numaralı evden yoğun dumanlar çıkıyor.


Trafik kazaları nasıl olacak peki? Bildiğiniz üzere insanlar araçlarının altında hız yapmayı seviyor ve genellikle başka oyuncularla çarpışıp, biraz bekliyor ve hepsi karşı taraftan bir hamle bekliyor. "Rol olacak mı? Olmamış mı sayıyoruz?" gibisinden düşüncelere giriyorlar. Bu olaya sistemsel bir müdahale gerekli. Eğer aracın içinde başka bir araca çarptıysanız, bilmem %25-45 değerlerinde değişen bir oranla aracın içinde sıkıştığınıza dair bir bilgilendirme yazısı gelecek. Eğer bir motor başka bir motora ya da araca çarptığında ise motor vücudunun belli bir kısmının üzerine düştüğü hakkında bir bilgi. Oyuncuyu kısıtlayan bir sistem olduğunun farkındayım, bu yüzden şöyle bir şey de yapılabilir. İki kişi ve daha fazla aktif FMD oyuncusu varsa bu sistem devreye girebilir. Eğer FMD oyuncuları gelemezse de /rapor kullanıp, aracın dışına çıkılabilir.

Araç kazaları: GösterGizle
Aracın kapıları içe göçtü, ön panel bacaklarını sıkıştırdı ve ayakların pedalın altında. Araçtan çıkamıyorsun!


Motor kazaları: GösterGizle
Kolun/bacağın motorun altında kaldı! Kendi kurtaramıyorsun!


Peki ihbarlara yönelen yangın ve kurtarma ekipleri nasıl bir yol izleyecek?

Devriye atarken gelen yangın/kurtarma ihbarların üzerimizde tulum bulunmuyor ve tulum giymek için departmana dönmek epey zaman alıyor. Vaka bölgesine geldiğimizde ise aracın içinden tulumumuzu giydiğimize dair emote verdikten sonra "/sdo 300 Üzerinde tulum ve diğer teçhizatlar bulunmaktadır." yazmak zorunda kalıyoruz. @Renesmee hocamın bize bahsettiği, PD'de olan araç bagajın silah çıkarma sistemini FMD için dolap sistemi olarak entegre edebiliriz.

Trafik sıkışmalarında ise sıkışan oyuncuya gerekli roller yapıldıktan sonra /aractankurtar [ID] komutu ile çıkarırız.

Eleştirileriniz için şimdiden teşekkürler ve iyi forumlar dilerim.
Like
7
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Like tepkisini veren kullanıcı(lar):
gökdeniz, ByKerem, sp00nface, Dmitri, ulujohan, meingott, chikobyte,
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#1 - 23.05.2021 16:13
Aylar aylar öncesinde ve yine yakınlarda medikal roller için bahsettiğimiz sistemin FD ye uyarlanmış versiyonunu yazmışsın dostum. Azıcık düşünmek böyle bir şeyin derinden gerekli olduğunu anlamaya yetecektir. Olay şu "FONKSİYON". Fonksiyonu olmayan hiç bir şey tam olarak ciddiye alınmayacaktır. Merak etme şuan ambulans çağrıları da rastgele %1 lik kısım tarafından yapılan çağrılar. 2 dk sonra "sıkıntı yok yerden kalkabilir" "ok bye" a dönüyor iş.
« Son Düzenleme: 23.05.2021 16:16 Dmitri »
Like
1
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Like tepkisini veren kullanıcı(lar):
oflu,
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#2 - 23.05.2021 16:36
 Yaklaşık 1 yıldır paramedik rolü geçmişim bulunuyor, 2020 aralık-2021 mart ayları arasında da Paramedik Şefliği yaptım karakterimle. Cidden sistemsel yönden çok eksikliğimiz oluyordu, çoğu zaman AR&GE açtık bunun ile ilgili, yetkili arkadaşlara da teşekkür ediyorum gerekli olan şeyleri eklemeye çalıştılar.
AR&GE içeriğine gelirsek tamamen destekliyorum, her zaman yenilik iyidir MD&FD çalışanları en az iki kişiyken bu sistemler devreye girebilir. Fakat araç çarpışma sisteminde kararsızım bazen istenmedik durumlar illa ki olur.
Like
1
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Like tepkisini veren kullanıcı(lar):
oflu,
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#3 - 23.05.2021 16:43
Mantık ve düşünce olarak çok güzel, fakat kazalarla ilgili söylediğin teoride güzel pratikte çok sıkıntı. Sunucu ortalama 450-600 arası çekiyor ve haliyle bazı oyuncuların lag, drop veya genel fps problemleri oluyor. Bu durumda da genel olarak heryerde kaza meydana geliyor. Benim gözlemimde aktif paramedik, itfaye eri çok az oluyor. Bunların hepsine yetişmesi zor, diğer yandan ikinci cümlemdeki gibi oyuncuların sistemlerindeki sıkıntılardan dolayı bir kişinin rolü baltalanabilir. En azındn benim düşüncem bu yönde. Uzun lafın kısası yangın ile olan sistemleri ve kaza sistemlerinin biraz daha esnekleştirilip bu tür sorunların göz önünde bulundurularak eklenmesini destekliyorum.
Like
1
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Like tepkisini veren kullanıcı(lar):
oflu,
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#4 - 23.05.2021 22:25
Hırsızlık sistemine benzer olarak bir yangın sistemi getirilebilir, FD üyelerine çok katkısı olacaktır. Bir evi yakarak gelir elde edebiliriz, FD üyeleri gelerek yangınlarla ilgilenir PD üyeleri ise suspect ile ilgili rollerine devam eder. Araç sıkışma sisteminin ufak bir kaza sonucu buga düşebileceğini düşünüyorum, yangın sistemi daha mantıklı olacaktır.

Spoiler: GösterGizle
Bu çocuklar da rol yapsın ya  :'(
Like
1
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Like tepkisini veren kullanıcı(lar):
oflu,
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#5 - 24.05.2021 13:44
Ek olarak adını unuttuğum bir dostun güzel bir fikrini de eklemek istiyorum.

Hood onaylı birliklere haftalık 5 kundaklama hakkı verilebilir. Bu sayede yaşanan gerginlikler de direkt bir savaşa girmek yerine gelir kaynakları olan iş yerlerine ya da mesaj vermek adına evleri kundaklanabilir.
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#6 - 24.05.2021 13:50
Ek olarak adını unuttuğum bir dostun güzel bir fikrini de eklemek istiyorum.

Hood onaylı birliklere haftalık 5 kundaklama hakkı verilebilir. Bu sayede yaşanan gerginlikler de direkt bir savaşa girmek yerine gelir kaynakları olan iş yerlerine ya da mesaj vermek adına evleri kundaklanabilir.

Hood onaysızlar üvey oyuncu mu? :) Level sınırı getirmek çok daha mantıklı , molotof konusunda da belirtmiştim , 20 25 level üstüne tanımlanırsa çok da ucuz olmadığı sürece hiç kimse süistimal edemez.
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#7 - 24.05.2021 15:24
Ek olarak adını unuttuğum bir dostun güzel bir fikrini de eklemek istiyorum.

Hood onaylı birliklere haftalık 5 kundaklama hakkı verilebilir. Bu sayede yaşanan gerginlikler de direkt bir savaşa girmek yerine gelir kaynakları olan iş yerlerine ya da mesaj vermek adına evleri kundaklanabilir.

Hood onaysızlar üvey oyuncu mu? :) Level sınırı getirmek çok daha mantıklı , molotof konusunda da belirtmiştim , 20 25 level üstüne tanımlanırsa çok da ucuz olmadığı sürece hiç kimse süistimal edemez.

Aslında ben burada molotoftan bahsetmemiştim. Nedeni ise molotof kullanılınca ya tüm haklarını bir mekanın içi ve dışı dahil her yerinde kullanacaksın ya da bir yere fırlatıp, diğer haklarını kullanacaksın. Bunun yerine /kundakla [İşyeri / Ev ID] ile hem içi hem dışını tek seferde yakmaktı. Ve Hood onaylı birliklerin olması kesinlikle gerekiyor çünkü kontrol alanının daraltılarak, yöneticilere de kolaylık sağlanması gerekiyor. Bu kolaylık için bir örnek:

Haftalık olarak kundaklama hakkı R20 ve ya duruma göre R19'a verildikten sonra kundaklama rolü için birlik içinde bulunan oyunculara /khakkıver [Oyuncu ID] verilir. Ve yapılacak olan bir suistimal durumunda direkt suistimal yapan ve hakkı veren birlik yetkilisi hakkında cezalandırma çıkabilir. Bunun için elbette kurallarında yapılması gerekiyor, ben sadece burada fikrimin temellerini sunuyorum.

Ek olarak; her yangın noktasında /kundakarastir diyerek İtfaiye ekipleri yangını söndürdükten sonra soğutma çalışmalarında yangının çıkma sebebini sistemsel olarak öğrenebilir.

-Elektrik kaçağı
-Ocağın tutuşması
-Sigara külü
-Kundaklama vb. şekilde.

Öğrenilen bilgilerde kundaklama var ise biraz daha detaylı bir bilgi verilebilir.

Spoiler: GösterGizle
[VC]Mekanın/Evin dış cephesinde yoğun miktarda benzin kullanılmıştır.


Spoiler: GösterGizle
[VC]Soğutma çalışmarı sonunda yangının kaynağı elektrik kaçağı olarak bulundu.


 
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#8 - 24.05.2021 15:33
Ek olarak adını unuttuğum bir dostun güzel bir fikrini de eklemek istiyorum.

Hood onaylı birliklere haftalık 5 kundaklama hakkı verilebilir. Bu sayede yaşanan gerginlikler de direkt bir savaşa girmek yerine gelir kaynakları olan iş yerlerine ya da mesaj vermek adına evleri kundaklanabilir.

Hood onaysızlar üvey oyuncu mu? :) Level sınırı getirmek çok daha mantıklı , molotof konusunda da belirtmiştim , 20 25 level üstüne tanımlanırsa çok da ucuz olmadığı sürece hiç kimse süistimal edemez.

Aslında ben burada molotoftan bahsetmemiştim. Nedeni ise molotof kullanılınca ya tüm haklarını bir mekanın içi ve dışı dahil her yerinde kullanacaksın ya da bir yere fırlatıp, diğer haklarını kullanacaksın. Bunun yerine /kundakla [İşyeri / Ev ID] ile hem içi hem dışını tek seferde yakmaktı. Ve Hood onaylı birliklerin olması kesinlikle gerekiyor çünkü kontrol alanının daraltılarak, yöneticilere de kolaylık sağlanması gerekiyor. Bu kolaylık için bir örnek:

Haftalık olarak kundaklama hakkı R20 ve ya duruma göre R19'a verildikten sonra kundaklama rolü için birlik içinde bulunan oyunculara /khakkıver [Oyuncu ID] verilir. Ve yapılacak olan bir suistimal durumunda direkt suistimal yapan ve hakkı veren birlik yetkilisi hakkında cezalandırma çıkabilir. Bunun için elbette kurallarında yapılması gerekiyor, ben sadece burada fikrimin temellerini sunuyorum.

Ek olarak; her yangın noktasında /kundakarastir diyerek İtfaiye ekipleri yangını söndürdükten sonra soğutma çalışmalarında yangının çıkma sebebini sistemsel olarak öğrenebilir.

-Elektrik kaçağı
-Ocağın tutuşması
-Sigara külü
-Kundaklama vb. şekilde.

Öğrenilen bilgilerde kundaklama var ise biraz daha detaylı bir bilgi verilebilir.

Spoiler: GösterGizle
[VC]Mekanın/Evin dış cephesinde yoğun miktarda benzin kullanılmıştır.


Spoiler: GösterGizle
[VC]Soğutma çalışmarı sonunda yangının kaynağı elektrik kaçağı olarak bulundu.


Biliyorum dostum molotoftan bahsetmedin ama aynı mantık aşağı yukarı , sadece kundaklama da gelse molotof da gelse ya da her ikisi de gelse level sınırlaması ile her oyuncuya gelmeli. Bu tür geniş , kaliteli haklardan yararlanmak için hood onaylı birlik şartı koşmak hiç hakkaniyetli bir durum olmaz ve 3-5 birliğe akın etmeye teşvik etmek olur hem de hiç realist olmaz.  Kundaklama genelde sokak çetecilerinin yaptığı iştir yüksek mertebe mafyadan ziyade. Level sınırlaması ve ucuz olmaması şartıyla süistimal edilmesi silahın süistimali veya senin bu konuda önerdiğin konunun süistimali kadar aynı ihtimal.
Like
1
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Like tepkisini veren kullanıcı(lar):
oflu,
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#9 - 25.05.2021 00:10
Destekliyorum FD ve MD daha öne çıkabilir böylece
Like
1
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Like tepkisini veren kullanıcı(lar):
oflu,
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok