Silah hasarları sunucuda az ve bir o kadar silah piyasasına oranla kötü. Bir shotgun ve uzinin hasarı yok denecek kadar az. Bir shotgunın hiç yoktan yakından 80-90 vurması gerekirken 40 anca vuruyor, uzi deseniz 6.4 6.5 arası hasar vuruyor bunun düzeltilmesi gerek. Oyuncuların çatışma zevki düşünülerek hareket edilmesinden ziyade realstik bir ortam sağlanılmalı düşüncesindeyim. Zaten sunucu içerisinde silah hasarları bu kadar düşükken, silahlara erişilebilirlik çok kötü, millette uzi colt45 gibi silahlar varken emin olun bu hasarlarla sunucu içerisinde zaten deagle kullanan kişilere karşı zevkleri kalmıyor. Colt45 boncuk atar gibi, bildiğim kadarıyla sunucu içerisinde maksimum can 200 veya 250, buna rağmen silah hasarlarının bu şekilde az olması kabak tadı veriyor.
Colt45:8-10
Uzi: 10-12-15
Deagle: Sabit veya 35-40
Shotgun: Mesafe ve saçmalılara göre, yakından maksimum 70
M4:20-35
Ak47:25-35
Gibi hasarların uygulanması hem çatışmaları realstik hale getirir, hem daha iyi bir ortam sağlar.
Silah elde etmekte büyük bir problem var, farkında değilsiniz fakat sunucu içerisinde bir tabanca çok zor bulunuyor, daha doğrusu bir silah. İnsanlar bir silahı Vice Donate puanının yerine satıyor, +200k'ya satıyor. Bu ne kadar yasak olsa da bu olan şeyler. Blackmarket, silah siparişi (CPT VICE'dan bahsetmiyorum) verilebilen bir nokta biz oyuncular için çok daha iyi olur. Oyuncuların bir silaha erişiminin bu kadar kısıtlanmaması gerektiğini düşünüyorum, silahların suistimal edildiği durumda oyun içerisinde kolluk kuvvetleri, oyun dışarısında yetkili ekibi var, insanları oyun içi ve oyun dışı izlenecek politikalarla dizginlemek hiç zor değil. Oyun içerisinde belirli level üstü kişilerin silah sipariş noktasından belirli seviye üstü kişilerin silah siparişi vermesi ve bunun beraberinde isim değiştirme uygulandığında karakterin üstünde olan silahlarının silinmesi çok iyi bir yöntem. CPT Vice şehire geldiğinde piyasa iyi, gittiğinde sıkıntı. Koca bir şehrin tek bir silah satıcısı üzerinden piyasanın değerlendirilmesini yanlış buluyorum. Birliklere teslimat indiğinde de belirli bir silah limitine kadar silah indiğini en azından düşünüyorum.
Silah tüccarına ulaşım seviyesi 5 olabilir, hatta silah tutuş seviyesi 3-5 arasında başlayabilir. Silah ulaşılabilirliği olduğunda, insanlar oyun içerisinde silahını kaybetme korkusu yaşamadan rollerine adapte olabilir. Eğer sunucuda PK sistemi varsa, PK olan şahısların zaten silahı silindiği için çok daha iyi bir piyasa doğar. İnsanlar silahlarını kaybetmekten korktuğu için rol esnasında
oyundan çıkıp OOC ihlale mecbur bırakılmaz. İhlali savunmuyorum fakat daha önce şahit oldum, adam silahım benim emeğim diyor ve oyundan rol esnasında çıkıyor. Silahları her ne kadar silinse dahi bir nebze oyuncuların gözünden bakılmalı
Blackmarket sistemi varsa eğer, bazı rolüne güvendiğiniz oluşumlara bunu vermelisiniz. Oluşum içerisinde rank sistemine göre en yüksek rütbe ve bir altı, blackmarkete etkileşim sağlayabilir. Bu blackmarketin seviyeleri eğer olursa, haftalık veya aylık belirli miktarlarda silah piyasaya girerse çok daha iyi olur.
Silahı olanlar için bu durumlar bir şey ifade etmeyebilir, silahı olmayıp mevcut piyasada silah sahibi olmak isteyenler dediğimi anlayacaktır. Buraya rol yapmaya giriyoruz, bir silahın minimum $90.000'dan satılması kimseyi memnun etmiyor.
Sunucu içerisinde silah dengesini oturtmaya büyük ölçüde etkisi olan hafif yaralı/ağır yaralı argem:
https://www.vice-rp.com/forum/index.php?topic=107973.0