"Rush Floyd (neyle) (ne biçimde) (nerede duran) (neyi) (ne yaptı)" gibi bir formül çiziyorum ben kendim için fakat; Hippstrack ve Horizon'la yapılan rollerde ben de oradaydım ve o emoteları okurken tam olarak olayın ne olduğunu kafamda canlandırabildim. Burada her birimiz canlandırmalar yapıyoruz ve bazen işin soyut kısmını da destekleyici olarak devreye sokmamız gerek. Bir insanın bir insana yaptığı hareketi; jest, mimik, ortam, psikolojik durum gibi bir çok bağlamda yargıladığımızda çok farklı sonuçlar çıkabilir. Bu sebeple işin içine soyut kısmın da girmesi bence yanlış değil.
Bunu biraz da şeye benzetiyorum, Almanca kursundayken benim cümlelerimin gramatik olarak eksik yanlarını sürekli yüzüme vuran bir arkadaş vardı. Kelimesi kelimesine doğru konuşmayı denerken dilin temel ögesi olan iletişim faktörünü unutuyordu, konuştuğundan bir anlam çıkartamıyordun. Ben ise yüzde 10'luk gramatik hata yaparak her türden muhabbete dahil olabiliyordum. Ben kurs bittiğinde günde 10 saat, sadece Almanlar'ın olduğu bir ortamda sürekli Almanca konuşabilecek kadar kendimi ilerletmişken, o ise evinde CS oynuyordu. Bırakın herkes temel şartları yerine getirdiği sürece istediği gibi rol yapsın ki o rolün altında yatan metni o kişinin kafasına göre algılayalım. İletişim şekli temel şartları sağladığı sürece özneldir.
rol yapmayı edebiyata benzetirim, her yazarın, şairin tarzı farklı olduğu gibi her oyuncunun da seçtiği kelimeleri, üslubu farklı olabilir. oyuncu şikayeti
Rol yapmak bir oyunun yanı sıra yetenek ve yaratıcılık işidir, bizim yaratıcılığımızı ise sağ el sol el ve burada bahsedilen somut olgular yeterince desteklemiyor