İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - boyzindahood

Sayfa: [1] 2
1
#KINGSAREBACK

BURADAYIZ

2
Selam,

Vice Roleplay benim fikrimce harika ve benzersiz sistemlere sahip bir platform, bahsedeceğim açılmış bu konu dışında kesinlikle rol yaparken ki aldığımız zevki arttıracak onlarca emek sarf edilmiş şey var. Bu konunun açılması beni oldukça sevindirdi ve fikirlerimin çoğunu kendi gözlemlerimle edindiğim bilgilere göre; platformun illegal ve legal oyuncularının büyük bir oranı Combat ve Drive-by'dan oldukça şikayetçi, ben de aynı fikirdeyim.

Peki bu neden kaynaklanıyor? Sunucu içerisindeki silah hasarları kesinlikle realistik değil, bildiğimiz üzere SA-MP'ın orjinal silah hasarlarını kullanıyoruz, roleplay'e uygun olarak tasarlanmamış şekildeler. Bu da birçok çatışma rollerinde mantık dışı hatalara sonuç olabiliyor; bir bölgeye yapılan drive-by saldırısında bir rakibi yaralamak için Uzi, Tec-9, AK gibi silahlar kullanıyoruz fakat hepsinin hasarı oldukça düşük durumda (Colt-45, 6.3, Uzi 6.6, Tec-9 6.6, AK 9.9) buna sebebiyetten 3-10 saniye arasında bir drive-by atağı olması gerekirken birçok oyuncu o bölgede dakikalarca zaman geçiriyor ve bu hiç gerçekçi bir davranış değil. Normal bir çatışmada da bu geçerli, Deagle ve M4'ün hasarları dışında hiçbir silahın verdiği zarar doğru gelmiyor. 2 ila 3 metre arasında çatışma mesafesi olan birisiyle AK-47, MP-5, Uzi, Tec-9, Shotgun, Colt-45 gibi silahlarla hasar vermeye çalıştığınız da tüm mermiler isabetli olmasına rağmen onu sistemsel yaralıya düşürme süreci neredeyse 10 saniyenizi alabiliyor. Bir de bu konuya uyuşturucu/dayanıklılık sistemi eklendiği zaman adeta bir terminatörle savaşıyormuşsunuz hissi veriyor, kimi zaman ise sunucunun konumu sebebiyle lag gibi durumlar da ortaya çıkabiliyor. Çatışmalar buna sebebiyetten gerçekçiliğini oldukça yitiriyor, sonrasında ise hiçbir zevk almamaya başlıyorsunuz.

Uyuşturucu ve dayanıklılık konusuna gelirsek oldukça gerçekçi olduğunu ve kimsenin bununla bir problem yaşamadığı düşüncesindeyim ancak 20 dayanıklılığa sahip birisi ve kaliteli bir uyuşturucu kullanımı sonrası canı 200'leri görüyor, 6-9 vuran silahların karşı tarafa verebileceği zararı bir de bu şekilde düşünmek gerekiyor.

AK-47 uzun namlulu bir taaruz tüfeği, sadece tek bir rakibi sistemsel yaralıya düşürmek için en yüksek cana sahip birisine; 20 isabetli atış yapması gerekiyor, kafaya veya göğüse verdiği herhangi bir hasar değişimi bulunmuyor. Ortadan isabeti kaldırdığımız anda toplam 210 mermiye sahip bir silahın sadece bir kişi için 60 mermiden fazla atış yapması gerektiği bulgusundayız.

Colt-45 Uzi, Tec-9, Shotgun, MP-5 bunlar oyun içerisinde atış yapması zor silahlar fakat yakın mesafede gerçekçi bakıldığında hepsi oldukça ölümcül ve saniyede karşınızdaki kişiye ciddi ölümcül hasarlar verebilecek düzeyde. Hasarları AK-47'ye göre daha az ve çok daha fazla sekme oranına sahipler, bir de bu şekilde oyun içinde birini sistemsel yaralıya düşürmeye çalıştığınızı düşünün.

Bunların hepsini bir mekân, sokak, bölge baskınında sayıca daha fazla olduğunu, drive-by'da isabet almanın daha da zorlaştığını hesaba katarsak olması gerektiğinin oldukça dışında.


Şimdi ise olması gerekenler hakkında konuşalım,

Bir atakta çatışmanın dakikalarca değil, saniyelerce sürmesi, hızlıca bitip bu yapılan rolün bir sonraki aşamasına geçilmesi gerekiyor. Tüm rolün çatışmayla ilerlememesi ve bir sonraki aşamaya geçilmesi gerek, peki bu nedir? Çatışma sonrası karakterlerin paranoyaklaşıp yaptıkları büyük hataların ceremesini çekmesi gerekir, buna daha önce hiç rastlamadım çünkü çatışmanın yapıldığı bölgede en az beş-on dakika geçiriyorlar ve kessssinlikle bu çok saçma, buna sebep olan şey ise silah hasarlarından başka bir şey değil.

Silah hasarları değişirse drive-by ve çatışmalar nasıl bir hâle gelir? Bunu örneklendirmek adına birkaç videoyu size sunuyorum:

Spoiler: GösterGizle



Bir de oyun içinden pek yabancı olmayan, olması en doğru hasarlarını paylaşmak istiyorum, Vice Roleplay'de çatışmaya girmiş birçok oyuncu ve yetkililer aradaki rol ve alacağınız zevk farkının ne kadar tatmin edici olabileceğini anlayacaktır:

Spoiler: GösterGizle





Eğer bir MMO RPG oyununda boss kestiğimizi düşünüyor olsaydım şu an kullanılan silah hasarlarının oldukça normal olduğunu söylerdim, çünkü adeta o tadı veriyor. Hasar sebebiyle diğer silahlara olan ilgide artacaktır, insanlar Deagle'ın hasarı diğerlerine göre kat kat daha iyi olduğu için onu tercih etmek yerine farklı silahlara yönelecek ve bu sayede TDM hissi veren çatışmalar daha rol odaklı, daha eğlenceli olacağının kesinlikle kendimce garantisini verebilirim. Şahsen çatışma rollerinden çok bir topluluk içinde farklı/chit-chat roller yapmaktan daha keyif alırım, eğer olacaksa bu tarz çatışma rollerine olanak sağlamak garantisini veriyorum ki oldukça eğlenceli olacaktır. Rol yaparken almamız gereken en doğru hisin gerçekçilik olduğunu unutmamak gerek.

Gerçekçiliğe uygun silah hasarları nasıl olmalı? Şimdi ise son olarak bu konuya geçelim: (Hasarlar aynı olmak zorunda değil, değişken olabilir.)

AK-47: -> 35
MP-5: -> 25
Shotgun: -> 40 (Saçma mermi olduğundan isabetliliğine göre değişiyor. 40 tam isabet hasarı.)
Uzi: -> 20
Tec-9: -> 15
Colt-45: -> 10

Uzun zamandır "silah hasarları" ile alakalı onlarca ar-ge açılıyor ve açılmaya da devam edecektir diye düşünüyorum. Konunun altına "Orjinal SA-MP hasarları, değişmeyecektir." "En doğrusu bu şekilde, bu uzak menzilli bir silah, şu kısa menzilli bir silah, bu böyle sekiyor, şu şöyle sekiyor." tarzı artık alışık olduğumuz yorumlar yerine, biraz daha gerçeğe yatkın, açık fikirli yorumlar almayı teklif ediyorum. Eğer bir rol platformunda isek bu gibi önemli bir konuyu realizmin dışında tutmak hiç doğru olmayacaktır. Özellikle illegal ve legal oyuncuların yarısından oldukça fazlası bu durumdan şikayetçi iken göz önünde bulundurmamak olmaz gibi.

3
Arşiv / Ynt: Sevan Hermine
« : 12.11.2021 19:46 »
respect

4
başarılar eski dostlar

7
next page

8
FEAR-RP Yapmışım zaten.



Bu görselden sonra yapmıyorsun bende seni vuruyorum

9
Emotemde bir sorun yok. Şikayet sonuçlanabilir.

10
Öncelikle selam. Bir savaşın içersindeyiz, birlik üyelerinizi bölgemde dolanırken gördüm ve yaraladım. Kurtarmak için geldiniz, vurmadım. Sizi yaklaşık 10-20 defa gitmeniz için uyardım, kovaladım. Dinlemediniz. Ayrıca seni Fear-RP yapman konusunda da uyardım. Aşağıya bırakacağım görsellerde de bunu görebilirsiniz. En son seni iki defa hood bölgemde görünce vurma kararı aldım, yakalayamadım ve peşini bıraktım. Çarpıştığımız köprüdeki sağ yoldan aşağıya inip hooda gidecektim. Karşıma sen çıktın. Ne olduğunu ilk başta bende anlamadım. Çarpışmadan sonra durdum, bekledim. Ama o sırada arkadaki arkadaşım seni vurmuş. Şimdi olayın pürüzlerine gelelim. İlk olarak sen gerçek hayatta motorla arabaya o hızda çarpsan arabaya olacak maksimum şey bir kaç metre geri ilerler, ki benimde hızım yüksek yani benim aracıma bir şey olmaz, yani bu GTA ile alakalı bir şey. İkinci olay, sen o hızda bize çarpıp o yükseklikten düşüyorsan, CK olman gerekir. Biz bu konuda senin üzerine gitmedik seni kaçırdıktan birkaç dakika sonra bir dağdan yuvarlayıp bıraktık.

NOT: Bu attığım görseller üzerinden bende arkadaşın farklı bir şikayet açıp sürecin yavaşlamaması için bu konu üzerindenFEAR RP kural ihlalinden cezalandırılmasını istiyorum.

Görsellerdeki tarih ve saatlere dikkatinizi çekerim.

Alıntı
Bende hiç bir şekilde onların arkadaşlarımı vurduğu caddeye, sokağa girmedim
Görselde görüldüğü üzere arkadaş onların arkadaşımı vurduğu caddeye, sokağa girmedim diyor, yalan söylüyor. Söylediğin ve yaptığın şeyler çelişiyor.



Aşağıdaki görsellerde arkadaşı kaç kere uyardığımı, kaç kere gitmesi için kovaladığımı görebilirsiniz. Seni vurmak istemezdim ama seni kaç defa uyarmıştım.






Bıraktığım bu son iki görselde arkadaşı HOOD bölgemizde görünce artık vurma kararı alıyorum.



Buradaki görselde de hızımı görebilirsin, seni görmedim ve çarpıştık.



Sayfa: [1] 2