Bu rehberimizde olası bir trafik kazası gibi yoldaki trafiğin kesilmesi gereken durumlarda olay yerine ilk gelen itfaiye birimlerinin nasıl park yapacağını anlatacağız.Fotoğrafların kalitesi için üzgünüm, fotoğrafın kaynağı eski bir video olduğu için biraz piksel piksel anadolu edası verebilir, şimdiden özür diliyorum.

Normal bir yolda, itfaiye kamyonu 45 derecelik bir açıyla parkedilmelidir.Bunun yapılmasının sebebi, hem olay yerini korumak hemde trafiğin daha kolay bir şekilde yan yola aktarılabilmesini sağlamaktır.

Hortum bağlanmasını gerektiren durumlarda itfaiye aracının pompa kısmı (hortumun araca bağlandığı yer) her zaman kaza alanına dönük olacak şekilde park edilmesi gerekmektedir.Bunu yapmak hem pompa operatörünü, hemde hortumu koruyacaktır.

Kavşaklarda yaşanan olaylarda, ilk olay yerine varan itfaiye aracı her zaman en riskli yeri kapatmalıdır.Bu riskli yer genellikle trafiğin en çok olduğu yöndür.

Arkadan gelen itfaiye araçları ise risk sırasına göre en önemli ikincil yerleri kapatmalıdır.Olay yerindeki en üst rütbeli itfaiyeci ise öbür birimlere komut vererek kritik bölgelerin kapanmasını sağlayabilir.

Otoyollarda yaşanan acil durumlarda ilk gelen itfaiye aracı kazanın yaşandığı şeridi kapatmalıdır, bu ilk gelen ekibin güvenli bir alanda çalışmasına yardımcı olacaktır.

İkincil birim olarak gelen araçlar ise farklı şekillerde yolu kapatabilir.
Trafik konilerinin toplanması sırasında, konileri toplayacak kişinin her zaman akan trafiğin tersine doğru konileri toplamalıdır.