Bu konuda direk yargılamaktan çok bir şeyleri sorgulamak gerekiyor, bunu hallettikten sonra ise ikinci kısım başlıyor. O da şu ki; sorgulamaya ilk kendinden başlaması gerekiyor kişilerin. Emin olun bu hem şikayetleri azaltacak, hem de empati kazanacaksınız ve platformda sempati kazanacaksınız, size daha olgun gözle bakacaklar, anlatabildiysem ne mutlu. Bu tamamen ise OOC bir durum.
Bir çok şikayette görüyorum; her iki taraftan biri hatalı değilse bile, bu kişi bile şikayet uzadıkça hatalı duruma düşüyor ve sonucunda ikisi de ceza alıyor. "Nezaket ve özür dileme" kavramına dikkat edilmesi lazım, ayrıştırıcı değil sorgulayıcı - yıkıcı değil yapıcı olmak lazım. Orta yolu yöneticiler ceza vererek veya uyarı yaparak bulmamalı, bunu kendiniz de başarabilmelisiniz.