Vice platformunda, yardım alabileceğiniz iki komut bulunuyor:Doğrudan sunucu yetkililerine
sorunlar için ulaşabileceğiniz kanal. Özellikle kelimeyi kalın yazdım, sorularınız için değil sadece sorunlarınız için kullanmalısınız. Sorununuzu detaylı ve anlaşılabilir şekilde bize sunun ki, daha hızlı bir şekilde çözüme kavuşturabilelim.
/rapor bug yazarsanız, elbette raporunuz dakikalarca bekler...
YANLIŞ KULLANIM: /rapor id 11 türkçe terim kullandı.
"kullandı" (geçmiş zaman kipi; -dı, -du, -dü). Lütfen bu tarz raporlar göndermeyin. Geçmişte yaşanan bir olaya rapor üzerinden müdahale edebiliyorsak, oyuncu şikayetleri kısmı sunucuda yetkili olmadığı zaman mı kullanılacak? :S Rolü durdurup, log kontrolü yapıp ceza verecek halimiz yok. Bu yüzden bu tarz durumlarda lütfen, ekran görüntülerini alıp Oyuncu Şikayetleri oluşturun.
YANLIŞ KULLANIM: /rapor balık nasıl tutcam abi?
Bu tarz soruların cevaplarını zaten forumda bulabilirsiniz. Ben çok üşengeç bir insanım, forumdan bulmak ile uğraşamam diyebilirsiniz. Evet, haklısınız. Ama bunun yerine, çok değerli developer
@Celsius 'un kodlamış olduğu
/soru mucizesini kullanabilirsiniz. Ortalama bir saatte, sürekli 9-10 support üyesi aktif olduğu için çok kısa bir (10-12 saniye) süre içerisinde aklınızda soru işareti kalmayacaktır.
YANLIŞ KULLANIM: /rapor ÜÇ SAATTİR GÖZALTINDAYIM!
Bu tarz durumlarda PD yetkililerine ulaşıp, bilgi alabilirsiniz. Tüm yetkililer maalesef polis rolü bilmiyor, bu yüzden rapor kanalı üzerinden bu tarz sorunlarınızı göndermeyin.
YANLIŞ KULLANIM: /rapor bug buldum seri gelin.
Forum > Ticket > Ticket Gönder bölümünden, departmanı - Bug Bildirimi - olarak seçip, bilet oluşturarak üst yönetime bildirebilirsiniz. Oyun içerisinden rapor atmanız ile maalesef bug çözülmüyor, inatla yapmayın - yaptırmayın.
Oyuncuların sorularını yanıtlamak ile zorunlu olan köle takımına(şaka yapıyorum tabii ki, hepsi on numara adam) ulaşabileceğiniz kanal. Bu kanal üzerinden, aklınızdaki tüm sorulara(?) cevap bulabilirsiniz. Çok kapsamlı sistemleri, forum üzerinden incelemeniz hiç bir detayı atlamamanızı sağlar. Unutmayın, support ekibi de yanılabilir. O yüzden /soru kanalından sorduğunuz her şey, %100 doğru olmayabilir. Eğer cevabın doğru olmadığını düşünüyorsanız, teyit etmek amaçlı forumda konu oluşturabilirsiniz.
YANLIŞ KULLANIM: /soru ADMİN YOK BUGDAYIM?
Support ekibinin soru yanıtlamaktan başka bir yetkisi yok. Yani sizi bugdan kurtaramaz ya da süreci hızlandıramaz. Bu yüzden lütfen bu tarz sorular ile, supportların soru sayısını yükseltmesine izin vermeyin. Sonra admin oluyorlar.
YANLIŞ KULLANIM: /soru rapor attım, hala bakmadılar?
Bunu yazdığınızda, süreç hızlanmıyor. Support ekibi, yetkililere anında ulaşamıyorlar. Onlarda sizin gibi oyuncu, şimdilik.
YANLIŞ KULLANIM: /soru faggio kaç bin dolar?
Tüm araçların fiyatını bilen kişi şu an yönetim ve support ekibinde yok. Eğer alırsak bu soruyu, doğru kullanım tarafına göndereceğiz. Zaten hali hazırda rehberi var, forumdan inceleyebilirsiniz:
https://www.vice-rp.com/forum/index.php?topic=1387.0Özetle,
lütfen soru sormadan önce rehberler kısmına bakın. Zaten sabitlenmiş rehberlerden %90 sorunuzun cevabını öğreneceksiniz. Unutmayın, bizlerde robot değiliz basit birer insanız. Rapor attığınızda rolde olabiliriz, yemek yiyor olabiliriz, altta çalışıyor olabiliriz, anlayışla karşılayın. Hemen PM atmak yerine, biraz daha bekleyin. Eğer hala raporunuz yanıtlanmıyorsa, /admins komutunu kullanın. Sorununuzu çözebilecek seviyede bir yetkili oyunda yoktur, bu yüzden bekliyordur. (genel yetkili ve yönetici) Elimden gelse, tüm sunucuyu teker teker konuya etiketlerim. Çünkü gerçekten çok önemli bir rehber. Hem sizin zamanınız açısından, hem bizim açımızdan.