Vergiler düştükten sonra bir tık daha bu durumun azaldığını düşünüyorum. Başından beri ekonomi için her itemı ve sunucudaki para gelen her olayı ince planlayıp işleyişe koyduk. Mesela 3. günde 200k'sı olan oyuncu grupları vardı. (3 arkadaş) ve şu an birden farklı oluşumlarda silahlar mevcut ki 25K-30 K fiyatından satıyorlar. (Craft ile yapıldı)
Buraya yorum yapan arkadaşlar ikinci gününde yanılmıyorsam bütün kalabalık bir birlik olarak motor sahibi olmuşlardı. İşyerini zaten yönetim aktif birliklere oluşum desteği olarak kiralık ekledi (3-4 günde bir 10K işyeri geliri alan oluşumlar var şu an, birçoğuna verildi). Bu verilere baktığımız zaman, bugün de yine iki oyuncuya Firma Sistemi başlangıcı olarak 500K karşılığında Market caddesindeki Golden Wheels Garage adlı yeri aktif ettik. Sunucunun 10. gününde tamirhane açmak isteyen bir oyuncu topluluğu amacına ulaşmış oldu ve bundan sonra rol ile para kazanacaklar.
Yukarıda craft örneğini ve silah fiyatını verdim. Ki Cpt.Vice(Silah NPC'si) sürekli aktif olmayacak, ara sıra şehirden gidecek, halilye silah depolayanlar daha da yüksek kardan satabilecek.(en fazla yönetimin belirlediği miktardan satılabilir, fiyatları açıklancak)
Bunun bir de şimdi bu geceden sonra uyuşturucu versiyonunu aktif ediyoruz. Çeşitli depolardan tanesi 50-100 dolara malzeme toplayan kimyagerler kokain, ekstazi, lsd, marijuana gibi üretimlere başlayacak ve bunların rolde satışını gerçekleştirecek. (Hiç satamasa bile, guest olarak yönetim karakterleri müşteri gibi bu sokaklardan belirli günlerde gelip yüklü mal alacak. Amaç piyasayı canlandırmak)
Haliyle burada sorulması gereken soru şu, her şey çok daha basit ve kolay olursa çok bir anlamı kalır mı? İkinci günden herkes araba,(ki bunu alabiliyorsunuz) ev, iş yeri, sonrasında lüks araba, istediği silahı vs. yapabilirse, 1 ay sonra MMORPG tabiriyle tüm çarı diziyor olsanız bir yerden sonra sıkılırsınız ve amaçsız kalırsınız.
Her karakter illa paralı rol yapmak zorunda değil. Oyunda 2-3 saat meslek yaparak ortalama bir araba alabiliyorsunuz. (Sadler shitten bahsetmiyorum, o 1-2 saatte bile alınır) hal buyken herkesin karakter gelişimini ve para dengesini buna göre hesaplayıp role başlaması gerekiyor. Eğer karakterinizi büyük mafya babası veya zengin çocuğu olarak role sokarsanız tabii ki o rolü yapabilmek için 2 ay meslekten başka bir yere uğramazsınız. Ama alt karakter başlatıp zamanla zenginleştirmeye çalışırsanız çok daha iyi yerlere gelirsiniz.
Ek olarak henüz 10. gün ve ortalama 5-6 seviye karakterlerde PD/FD/TV hatrı sayılı miktarda paralar var ve yukarıda verdiğim örneklerle birlikte legal karakterlerin de birçok açıdan para kazanmasının önünü açacağız. (Prodüksiyon rolleri aktif, ViceTube ve ViceTok üzerinden hem şirketlere hem de bireysel sanatçılara/ünlülere para desteğine başlıyoruz)
Bu yazdıklarımı lütfen dikkate alın ve daha iyi bir çözüm sunarsanız onu da bekleyelim. 1. haftadan 500K'lık tamirhane alabilen, 3. saatinden araba alabilen arkadaşlar varken neyi değişirsek daha iyi olur? Oyuna başlarken 1 adet araba, 1 adet ev, 1 adet işyeri seçin öyle girin diyecek halimiz yok tabii ki.
Konu bir süre daha yoruma açık.