PD'in bana kalırsa yönetmelik eksikliği var ve bunu suistimal ediyor, realistik olmaktan kopmuş olarak işliyor, buna ek olarak kanunların da detaysız olması sebebiyet veriyor.
- PD iç yönetmeliğinin herkes tarafından ulaşabilir olması gerekiyor, sebebine gelirsek bir oyuncu şikayet açamıyor, açması gerektiğini bilmiyor. Avukatlara rol bundan dolayı paslanamıyor, yönetmelik açık olsa hatalı işleyiş yaptıklarında avukatlar aracılığıyla şikayette bulunabilir, Baro'ya rol pası sağlanır. Tabii ki dezavantajları(Tartışılabilir) var bunun ama legalin gelişmesine Baro'nun aktifliğine güzel etki sağlar.
- PD yönetmeliğinde edindiğim bilgiler doğrultusunda hiçbir detay yazılmıyor. Evet yazilmayabilir her şey bu doğru ancak burada mantık ters işliyor. Eğer eksik yazıyorsa polis yapabilir değil, yapamaz durumdadır. Sunucuda ise tam tersi. Örneğin bir kadın suçluyu erkek memurun araması taciz suçlamasına sebep olabilir, ancak yönetmelikte el kılavuzunda böyle bir şey göremedik. Yüksek riskli bir bölge de ne yapılacağı yazmıyor. Yazan tek şey polisin nasıl hayatta kalacağı ne yapması gerektiği değil, bir çavuşun keyfine göre bir şüpheliyi (Şüphe unsuru olmadan) aramasına izin veren ya da engelleyen bir şey yok, şüpheli olma durumu açıkça yönetmeliklerde belirtilmemiş, hangi durumda şüphelidir insan? Örneğin yüksek riskli bir bölgede bisikletle dolaşan biri şüpheli mıdır? Şüpheli tanımının net yapılmalı. Özetle yönetmelik baştan sona detaylı yazılmalı, yönetmelik tanımında olmayan hiçbir davranış yapılamamalı.
- Kanunlarda suç tanımları çok eksik kalmış bir durum detaylandırılmalı.
- Gözaltı yönetmeliği düzgün olmadığı için bu durumlar yaşanıyor ama bunu ayrı belirtiliyorum, göz altına alınan biri keyfine göre 9999999 dakika atılmamalı. Maksimum 48 saat atılacak şekilde düzenlenmeli, gözaltına girmeden önce miranda haklarına saygı gösterilmeli, avukatla görüşmesine izin verilmeli. Gözaltına alınırken değil, birçok oyuncu PD gözaltında uzun süre beklediği için (Kasıtlı veya değil) avukat çağırmıyor, ben bu sebepten en başlarda çağıracaktım vazgeçtim. Gözaltı olayını baştan sona yeniden duzenlenmesi ve yönetmelikleri de hangi şartlar olduğu açıklanması gerekir.
- Yine yönetmelik ve kanun eksikliğinden dolayıüstümüze el konulan şeyler. İllegal materyal tanımı yapılıp geçiliyor, kanunlarda detay yok. Kanunlarda illegal materyal tanımı net yapılmalı. Kükürt ve kurşun gibi legal madenlere el konuluyor, konulmamalı ya da hapistençıktıktan sonra geri iade edilmeli Ticket açılıp onlar legal ürünler.
- Garibime giden bir olay, PD'in rol pası vermemeye çalışması, RoboCop gibi bir çizgi de ilerlemesi, şüpheli birinin(Her ne olursa olsun kişi hapse atılana kadar şüphelidir, suçu kesinleşmemiştir.) dediklerini görmezden gelmeleri gibi şeyler insanları PD rolünde tek tarafın zevk almasına sebep veriyor, sorgu rollerinin çoğunun boşa ve gereksiz olması da aynı şekilde. Arka planda uzun işleyen bir akış(İstisnalar var tabii) var ama çoğu sorgu da yok bu akış. Soru sorunca cevap bile verilmiyor, bireysel suçları PD'ye yıkmaya gerek yok diyebilirsiniz ancak IC ve OOC şikayet açılsa bir şey çıkmaz bundan denildiği nokta da bireyselikten tüm PD'ye geçiş sağlar. PD oyuncularının egolanmasına izin verilirse orada RoboCop başlar, sadece kendi çevresi&ortamıyla rol yapar.
- PD için şüpheli kavramının teoride olduğunu düşünüyorum. Birinde silah bulunduğu ya da görüldü diye suçlu denilemez. Ki silaha doğrudan el dahi konulamaz. Silah ruhsatına bakılır, sunucuda sistemi olan bir şey, burada MG ve Mix dönüyor.
- Badcop olayına gelirsek PD yönetiminde çoğu kişinin badcop olmasından dolayı IC şikayetleri tarafsız inceleyen bir kurum bulunmuyor. PD şikayetleri mahkeme ile yapılmalı, önüne engel çekilmemeli.
- PD belgeleri gizli olabilir, ancak bir kişi gereksiz sebeplerle şüpheli durumuna koyma durumunda şikayet açıldığında neden nasıl suçlandığı bilinmesi gerekir, sonuçta arka planda Rolsel yapılmasa dahi mahkeme yapılıyor mahkeme de tüm kanıtlar ortaya dökülür. PD'in kişi hakkında suçlamaları istenildiğinde paylaşılmalı. Suçlama belgeleri gizli olamaz. Şüphelendik diye bir kanıt kabul edilmez, şüphe unsurunun yönetmeliğe uygun olup olmadığı denetlenir. Ancak yönetmelikte olmadığı için bu da yapılamıyor.
- PD üyeleri bazı suçlardan dolayı mahkeme tarafından cezaya çarptırılıyor, normal bir sivilin hapis yiyeceği suçtan mahkeme kararı para cezası ya da geçici uzaklaştırma verebiliyor, bu durumun önüne geçilmeli.
- Hiç akademiye katılmadım eleştirmek doğru olmaz ama akademi de teorik eğitim çok az verildiğini düşünüyorum. Akademi de anladığım kadarıyla polisin nasıl davranacağı anlatılıyor, durdurma etkisiz hale getirme gibi gibi şeyler. Suçlu, şüpheli, sivil ilişkisi PD, gibi şeylere yeteri kadar üstüne düşülmüyor gibime geliyor.
- VCPD'in halkla ilişkisi artırmalı, hesap veren bir kurum olmalı, aylık bülten yayınlanması, suç oranları hangi bölgelerde suç oranları fazla paylaşılmalı, böylece meclis rollerinin aktifliği artar. Detaylı rapor tutulmalı.
Bunlar fark ettiğim absürt durumlar, bunların çok daha fazla olduğundan eminim ama PD ile içli dışlı illegal rolüm olmadığı için bilmiyorum. Legal olarak fark ettiğim şey ise polislerin kendini üstün görmeleri, belediye başkanından bile kendini üstün gören bir anlayış vardı, herhangi bir yaptırım almadı bunu yapanlar. Bu sebeple polislerin bağlı olduğu yönetmelik, el kitabı ve benzeri şeylerin baştan sona detaylı şekilde revizeye uğraması gerektiğini düşünüyorum. Yönetmelik yetersizliği kaos ve düzensizliğe sebep oluyor. PD'de her bir emir yönetmeliğe uygun olmalı, yanlış emir veren bir kişi yargılanmalı. VCPD'yi sadece Vice'ye bağlı durum düşüncesinden çıkmalı, denetlebilir bir kurum bu sebeple şeffaf olmalı.
Diğer konular, yanlış bilgiler içerdiği için düzeltme yapmak gereksinimindeyim.
-PD'de yalnızca iki ya da üç kişinin badcop izni var, yani herkes badcop değil, çok sığ ve arkasız bir düşünce olmuş. Bu konuda sizin de söylediğiniz üzere bilginiz olmadan yorum yapmışsınız.
-PD'de teorik eğitimler 4 günlük akademi sürecinin yaklaşık
minimum %50 - %60ını (akademiye göre değişir) oluşturuyor, "hiç katılmadım bilmiyorum eleştirmek doğru olmaz ama..." diye gittiğiniz için bu konuda da bilginiz olmadan yorum yapmışsınız -yine kendiniz de kabul ettiğiniz için rahatlıkla söyleyebiliyorum ki- bu da sığ ve çok yüzeysel & arkasız bir düşünce olmuş.
-Mahkeme kararıyla aklanan&az ceza verilen PD üyelerinden bahsetmişsiniz, bu konu PD ile alakalı değil, PD yöneticisi olarak başta ben ya da herhangi bir PD komutası buna karar vermiyor, mahkemeye bağlı, yani bu da geçersiz.
-Bir kadın suçluyu erkek suçlu ellerinin tersini kullanarak arayabilir & taciz burada söz konusu olmaz -şikayet edilmedikçe- eğer kadın suçlu çağrı yaparsa kadın memur gelip arar, sunucuda böyle işliyor 2019'dan beri.
-"PD için şüpheli kavramının teoride olduğunu düşünüyorum. Birinde silah bulunduğu ya da görüldü diye suçlu denilemez." Buna biraz gülümsedim, elinde silah varsa şüphelidir, elinde silah görüldüyse o silaha el koyulur, ruhsatına bakılmaz & silah ruhsatı işlemi sunucuda yok. Sallamayalım.
Daha pek çok hatayla dolu bir paragraf olmuş. Size önerim, bilmediğinizi kendinizin de söylediği bu konularda bu kadar net yorumlamalar yapmamak genel olarak insanları kışkırtmamak adına iyi bir fikir olabilir.