Motorcycle Club
Motorcycle Club - Motorclycle Corporation yada M.C.Club olarak bilinir. Kökeni Amerika Birleşik Devletlerine dayanır. Motosiklet kulüplerinde kardeşlik esastır. Motosiklet kulüplerini diğer sürücülerden ayıran başlıca özellikler sosyal kurallar ve sivil toplum normlarına aykırı ve genelde ters düşen kendi oluşturdukları bazı yasa ve kurallara sadık, kendine özgü bir hayat stili ile yaşamalarıdır.
Belli bir popülariteye ulaşmış motosiklet kulüplerinin Charter'ı bulunur. "Charter", kısaca kulübün başka ülke - şehirdeki ayağıdır. Aynı motosiklet kulübü ismini taşırlar.
Motorcuların %1'lik kısmı [ONE-PERCENTER]
%1 herhangi bir şahısa, ülkeye, kente ait bir terim, motosiklet kulübü veya bir topluluk değildir. Evrensel bir slogandır. %1'ciler kimisine göre serseri, alkolik, kendilerine ve çevresindekilere zarar veren, yakıp yıkan motorcu tayfa olarak bilinse de onlar; motosikleti bir yaşam tarzı olarak görmüş, onu bir parçası olarak görmüş sıkı motosiklet kullanıcılardır.Dünya'da halen "%1er" logolu motorculara rastlanabilir. Ülkemiz'de de %1'ci felsefesi kullanılır. En büyük örneği "Anatolian Tigers MC" isimli motosiklet kullanıcıları derneğidir. Bu grubun üyelerinin montlarında bol bol %1er logosu görebilirsiniz. Anadolu kaplanları resmi sitelerinde mevzudan şöyle bahsetmişlerdir: " Yurt dışında olduğu gibi %1'cilerin agresif kişiler olduğunu söylemek tamamen kusurlu bir düşünce tarzıdır."
Hangaround Dönemi
Kısacası kulübün barında, kulüp üyeleri ile takılmaya çalışan kısımdır. Bir sivilden farkı yoktur, kulübün bir üyesi değil, Prospect adayıdır. Kulüpte söz sahibi değildir. Kendisi gibi bu evreden geçmiş prospectler ile sohbetini ilerletip kulübün full patchli bireyleri ile tanışmak, yabancılığı kırmak için çabalar. Kulübün taraftarı denilebilir, kulüp ürünleri alarak kulübe maddi anlamda destek sağlar. Kulüpteki full patchli bireyler tarafından uygun görüldüğü zaman kişinin prospect olabilmesi için bir oylama açılır. Bu oylamada Sgt At. Arms [Çavuş] rütbesindeki kişinin oyu, oylamadaki en değerli oy olarak bilinir.
Prospect Dönemi
Hangaround dönemini tamamlamış, oylama sonucunda kulübe katılmış kişidir. Full patch bir üye değildir. Procpectler full patch üyeler tarafından ayak işleri yaptırılmaya zorlanır. Abartılmadığı sürece bir sorun teşkil etmez, ama kulüpte kardeşlik ilkesi esas olduğu için aşağılayıcı, gurur kırıcı eylemlerde bulunulmaz. Bu dönemde prospectin sabrı sınanır, full patch olması için kulüp üyelerinin saygınlığını kazanması gerekmektedir. Tabi kulüpte bulunduğu sürede göz önünde bulundurulur.
Başlıca Yamalar
Founder:Kulübü kuran kişidir.
Presıdent:Kulüp başkanıdır. Kulüpteki en yetkili kişidir.
V. Presıdent:Kulübün başkan yardımcısıdır. Presıdent'dan sonra en yetkili kişidir.
Sergeant At Arms:"Çavuş" olarak bilinir. Presıdent'a en yakın kişidir, kulübün ve presıdent'ın güvenliğinden sorumludur. Kulüp içindeki disiplini sağlar.
Secretary - Treasurer:İki yamada aynı amaç için kullanılır. Kulübün mali durumundan sorumlu kişidir, gelirleri giderleri tutar. Bir nevi muhasebeci.
Men of Mayhem:Kulüp için kan döken, kendini kanıtlamış kişidir.
Road Captain:Kulübün sürüş anındaki güvenliğini, disiplinini sağlar. Sürüşlerde en önde gider, mola ihtiyaçlarına karar verecek kişidir.
Kulübe GİRİŞ - AYRILMA - ATILMA
Birliklerin erken kapanmasında ve sorunlu bir birlik olmasındaki en büyük sebep ooc alım yapmaktır. Kemik kadro dışında ooc alım yapıldığında bu gerçekten göze batan bir sorun haline geliyor. Kemik kadro dışındaki alımlar tamamen ıc olarak yapılmalı, birlik içerisindeki hiyerarşi sağlanmalı.
Motosiklet kulübüne katılma gibi bir düşünceniz var ise bir iki defa bara gidip kulübe alınmayı düşünmeyin. "BeN Bu MaRabaNın aĞasıyım GardaŞ. VeR OrDan Bana BiR YeLek." tarzı olmamalı. Bir kaç gün kulüp barına uğrayıp siviller gibi takılmalısınız. Fazla soru sormadan etrafınızdaki insanları tanımanız, kendinizi tanıtmanız gerekiyor. Buna barmenden başlayabilirsiniz. Sizin kulübe giriş biletiniz ise sizinle muhattap olacak kişiler prospectlerdir. Onlarla aranızı iyi tutmaya çalışmalısınız.
Kulübe gelen ancak kan dökerek çıkar tarzı bir durum yoktur. Motosiklet kullanmak sizin için severek yaptığınız bir aktivite. Ve bir zaman sonra bundan sıkıldınız, ayrılmak istiyorsunuz. Yada başka bir ülkeye - şehire taşınacaksınız zorunlu olarak ayrılmanız gerekiyor. Kardeşleriniz ile vedalaşıp ayrılabilirsiniz bir problem yok. Yada kulübün başka bir yerdeki charter'ına gidebilirsiniz. İllegal bir faaliyete karışmanız bunu değiştirmez, o işleri hep beraber yaptınız ve geçmişte kaldı. Tabi bir ihanet söz konusu olduğunda durum daha farklı olabilir ama Prospect rütbesindeki bir adam kulüpten ayrılmak istediğinde onu pk etmeniz gerçekten saçma olacaktır.
Kulübe katılma ve ayrılma durumları olduğu gibi atılma durumları da oluyor. Kulüp üyelerinin kulübe karşı bazı sorumlulukları bulunur, aylık vergi vermek gibi. Yada sürüşün düzenini bozduğunda ödediği para cezası. Kulüp kendi içinde bu cezaların bedellerini düzenleyebilir. Kardeşini dolandırmanın cezası kulüpten atılmak olduğu gibi sürüşün düzenini bozup disiplinsiz hareketler sergilediğinde para cezası alabilir. Kulübe borcu biriktiğinde kulüpten atılır.
Sürüşler
*Sürüşlerde sollama yapılmaz.
*Motorlar arasında mesafe bırakılır.
*Ortak bir hızda gidilir.
Fermuar Formasyonu:Keskin dönüşlerin olduğu yollarda ve şehir içinde kullanılır. Fermuar formasyonu olarak bilinen bu sürüş şekli her sürücünün yanı boş kalacak şekilde tasarlanmıştır. En öndeki kişi sol tarafta, çizgiye yakın ilerler. İkinci motor sağ arka çaprazında, üçüncü motor ise sol arka çaprazda olacak şekilde sıralanır. Bu diziliş sayesinde her motorcuya ileri ve geriye manevra ve kaçış manevrası için yeterli alan bırakılmış olunur.

Uzun Yol Formasyonu:İki motor yan yana olarak konvoy halinde ilerlenilir. Öndeki motorlar ile mesafe ayarlanılır.
