Evet, fotoğrafta ben ateş etmiyorum. Larry Pellegrini karakteri ateş ediyor çatı tarafından, hasar log kayıtlarına bakılabilir. Hilelik bir durum yok, iyi forumlar.
Hasar loglarını atıyorum hemen, buyur.


Hepsi de Stephano karakterine ait ve %95'e yakın bir oranla kafaya isabet. Diğeri de kalça görünüyor fakat hit oranı 46.2, yine kafa bölgesi.
Merhaba, tekrardan selam.
Olayları güzel bir şekilde toparlayacağım, karşı bir kanıt gelmedikçe savunmayı daha da uzatmayacağım.
Öncelikle mermilerin kafaya gelmesinden ve HP olayından başlamak istiyorum;
-SAMP'da araç içinde bulunduğunuz sürece sadece "KAFA" bölgesine ateş edebilirsiniz, realistik olarak baktığınızda da sadece kafa ve üst omurga gözükür.
-SAMP'da iki tür mod var, birisi "SKIN HIT" diğeri ise "BODY HIT" Vice Roleplay Body Hit kullanıyor, bu nedenle karakterinizin hasar aldığı bölgeye göre canınız düşüyor.
Örneğin; Kafadan vurulduysanız canınız HP'den iner, fakat Omurga kısmından vurulduysanız canınız ZIRH'dan iner.
Umarım üsttekiler yeterli olmuştur.
Şimdi olaya ve silahın ateşlenme milisaniyelerine gelelim;
İlk mermi ve ilk pozisyon;
- İlk mermi, kısacası boşa giden mermi. Önce şunu söylemek istiyorum, oynadığımız oyun 2004 yapımı, geliştirilmesi 2018 civarlarında bitmiş bir oyun. Bu oyun laglar, yaşanan gecikmeler, modlar, sistemler vs. vs. gibi konularda bir tık geri kalıyor, bu oyun modu Fivem ya da ALT:V gibi değil ne yazık ki.
İlk mermi. Aracınızın önü bana dönük, yüzleriniz ve kafalarınız oldukça belirgin bir pozisyonda. İlk mermi boşa gidiyor, kısacası kimse hasar almıyor.
Şimdi ikinci mermi ve hit yemeye başladığınız anlar;
- Burada ilk bocalama sonrası ilk hiti yiyorsunuz, aynı şekilde yakın mesafede olduğunuzdan dolayı pek anlatılacak bir şey yok aslında. Yinede ben size iki SS'i bırakıyorum.
Şimdi üçüncü mermiyi anlatıyorum;
- Üçüncü mermi sizin için biraz şüpheli görülmüş, hız açısından yani. Burada ve üstte yaşanan olay tamamen W tuşuna abanmanızdan, başka bir şeyden değil. Burada bana birkaç saniyelik sıkma zamanı bırakıyorsunuz, bu nedenle Cross eksenini değiştirmek zorunda kalmıyorum.
Dördüncü mermi ve o anda yaşanan olaylar;
- Şimdi, burada şöyle bir durum oluşuyor. Siz ne görüyorsanız SAMP içinde onu yaşarsınız. ESC ile Car Ram insanlarla karşılaşmışsınızdır elbet, ya da birisiyle dostane bir BRAWL yapmışsınızdır ya da Polis olduğunuzdan PIT manevrasını yaşamışsınızdır. Üstte de dediğim gibi. Burada siz mermiyi HIT yemiş olarak görüyorsunuz, fakat bende farklı gözüküyor. Silent dediğiniz şey, sizde de bende de araca sıkmış vaziyetteyken sizin canınızın gitmesi oluyor.
Şimdi size bunu İki bakıştanda SS ile göstereceğim, ardından birkaç farklı örnek göstereceğim;
- Sizin bakışınızdan olay tamamen şöyle yaşanıyor;
Aşağıdaki SS'e bakarsanız mermi size doğru geliyor, bunu fark edebilirsiniz. Bu SAMP'n laglarından ya da modların uyuşmamasından oluşabiliyor. Mermi sizde size doğru gelmiş.
- Şimdi bu olayın benim bakış açımdan yaşantısı;
-Burada araca sıkıyorum, bu normalde boşa giden bir mermi olmalıydı. O anlık yaşadığınız lag, fps drop ya da farklı bir durumdan bu gerçekleşimiş olabilir. Dediğim gibi, BRAWL yaptıysanız demek istediğimi anlamışsınızdır. Aşağıda mermiyi sıktığım yerin sizde ve bendeki görüntüsü var, bu şekilde bakabilirsiniz.
Dostum, şikayete Stephano Pellegrini Aimbot diyorsun. Karakteri başka yere bakarken bana mermi attı diyorsun. Fakat Aimbot'un ne olduğunu bilmiyorsun, Aimbot sana kitlenir, karakterde sana kitlenir, Stephano'nun attığı videoda da sana kitlendiği belli olur, fakat böyle bir şey olmadığı gözüküyor. Sonradan berkayinho'nun attığı video'yu yavaşlatıp şu cümleyi kuruyorsun. ( Buna da silent-aim hilesi deniyor. ) Slient aim hile diye bir şey yoktur, Sobeit denen bir hile'nin içinde bulunun bir ayardır. berkayinho'nun videosun'da slient aim diyorsun, fakat slient aim olsa size karşı hiç bir mermi kaçırmaz, ama size ilk sıktığı mermi kaçıyor, onun dışında araçtan indikten sonra yine mermi kaçırıyor. Slient aim kullanan kişilere sorabilirsiniz, yada ben istediğiniz kadar video atabilirim. Slient aim açık olduğu sürece hiçbir şekilde mermi kaçması söz konusu olamaz. Arkadaşım berkayinho'nun slient aim olmadığı bu şekilde'de ortaya çıkmış oluyor. Sana sıktığı üçüncü mermide crosshair'i senin üzerinde değil bunun sebebide sunucuda Lag olma sebebidir, Lag shot'a sen slient diyorsun bunuda anlayışla karşılıyorum bilmediğinden dolayı kaynaklanıyor. Gözünü kin bürüdüğü için ne bulursan sallıyorsun. Ben buraya senin içinde video bırakıyorum.
Lag shot örnek :
Selam, savunma için teşekkür ederim. Senden ufak bir ricam var, arkadaşlarına, konuya daha yorum atmamaları konusunda uyarı yapar mısın, rica ediyorum. Savunmana geleyim, benim yazdıklarımın benzerini yazmışsın zaten, attığınız hitlerin hepsi kafaya denk geliyor, bu yüzden de zırhın gitmemesi normal ve bunu birkaç sayfa öncesinde de anlattım, oradaki yazıma bakabilirsiniz.
Lagshot dediğimiz olay, SA:MP 0.3x versiyonuyla çözülen ve 0.3.7 ve DL sürümleriyle de tamamen ortadan kalkan bir durum. Şu an sunucuda hiçbir oyuncu lagshot sorunu yaşamıyor, bunu bizzat da herhangi bir test sunucusunda yöneticilerle birlikte deneyebiliriz. Aracın laglandığını söylüyorsunuz, sizin videonuzda da görünüyor ki araç hiçbir şekilde laglanmıyor, sadece son hiti yediğim sırada -öldüğüm- karakter düştüğü için araç duruyor. Orada zaten mermiyi yemişim, herhangi bir laglanma söz konusu değil, ki sizin ekranınızdan bu laglanma zaten görülmez. Laglanma karşı oyuncuya görünüyor, benim ekranımda da diz arkaya sıkıyorsunuz ama mermi bana isabet ediyor, ee sizin oyununuzda da aynı şekilde bu durum, bu nasıl oluyor?
Lagshot durumunu umarım iyi anlatabilmişimdir. Çok seri bir şekilde beni arkadaşımı indiriyorsunuz. Arkadaşlarınız da, "başkası sıktı" diyor, fakat /hasarlar kısmında senden başka kimsenin adı yazmıyor, çok garip bir durum. Bugüne kadar sorunsuz/bugsız çalışan hasar sistemi, ne hikmetse size gelince bozuldu. Gerçekten pek inandırıcı gelmiyor yazdıklarınız. Daha önceden de hile konusunda -ki yine aim hilesi- siciliniz olduğundan dolayı da etiket konumundasınız. Ortaya bir aim hilesi mevcut, bunu videoyu izleyen herkes anlar. Hilelerle pek aram olmadığı için genel olarak aimbot yazarak geçtim, fakat bir hile mevcut.
Kısacası, siz, "lag oldu, ondan dolayı ben arkayı vururken siz vuruldunuz" gibi bir şey söyledin. Bunu tekrar tekrar dillendiriyorum, eğer lag olduysa ve bu bende olduysa benim ekranımda öyle görünüyor, fakat senin ekranında da sen aracın arkasına ateş ediyorsun, ama benim HP gidiyor. Sorun burada zaten, hile olduğunuz buradan açıkça belli oluyor.
SA:MP 0.3x versiyonu için olan güncelleme notları -via. sa-mp.com-

Aracın manevrasına gelirsek, aynı pozisyonda durduğum için vurabildiğinizi söylüyorsunuz, videoyu bir daha izlerseniz eğer, hit yememek için aracı arkaya doğru çağraz sürüp birden öne doğru sağa kırıyorum ki sizi şaşırtıp oradan kaçabileyim, fakat nedense bu fakelerin hiçbirini yemeden çatır çatır vuruyorsunuz -hem de kafadan-. İnanılmaz hızlı bir şekilde vuruyorsunuz, zaten hile olduğunuz bariz belli. Yöneticiler de konuyu inceleyecektir, lütfen ikimiz de konuyu artık uzatmayalım, hele ki başka arkadaşların konuya hiç yazmasın. Burada noktalayalım, yönetici kararını bekleyelim. -bkz. iki medeni insan- Teşekkürler.