Konu: Şehir Meclisi İç Tüzüğü  (Okunma sayısı 953 defa)

#0 - 17.03.2021 12:48


Vice Şehri Meclisi İç Tüzüğü

1:A:Mecliste Bulunan Partilerin Hakları/Yükümlülükleri
  • Seçime giren partilerin aldığı oy doğrultusunda; parti başkanlığına kendi partisi için çıkarabileceği meclis üyesinin sayısı bildirilir.
  • Bir partinin meclis faaliyetlerini sürdürebilmesi için en az beş meclis üyesine ihtiyacı vardır.
  • Parti Başkanlığı meclis üyelerini kayıt altında tutmak, gözlemek ve faaliyetlerini sürdürmekle yükümlüdür.
  • Parti Başkanlığı, meclis üyesi olarak sadece İç Güvenlik Bakanlığının ruhsat verdiği Meclis Üyelerini kadrosunda bulundurabilir.
  • Parti Başkanlığı, kendi adına çıkardığı meclis üyelerini değiştirebilir, ihraç edebilir ya da transfer edebilir. Fakat hak edilen meclis koltuğu sayısı üzerinde oynama yapamaz, parti aldığı oy doğrultusunda meclisteki hak edilen koltuklara vekil çıkarmakla yükümlüdür.
  • Partinin göstereceği meclis üyeleri; yüz kızartıcı ya da bir kişiye zarar verecek türden işlenmiş sicil kaydına sahip olamaz.
  • Meclis Üyeleri, partisine karşı yükümlülük taşıdığı gibi; parti, meclis üyelerine de yükümlülük taşır. 1:Z İç Disiplin Yönetmeliği doğrultusunda oluşacak ihlaller sonucu, hem meclis üyesi hem de içinde bulunduğu parti yaptırıma maruz kalır.
  • Parti, aynı zamanda içinde bulundurduğu meclis üyelerine ve tüm kamuoyuna duyuru/tartışma organlığını üstlenmelidir. Kendi içinde koordinasyonunu ve etkin faaliyetini sağlayamayan bir partiye 1:Z İç Disiplin Yönetmeliği çerçevesince yaptırım uygulanır.
  • Parti, kendine bağlı olan meclis üyesini kendi iç tüzüklerine bağlı olarak ihraç ya da transfer edebilir. (1.H: Seçim Olmaksızın Yeni Parti Kurma Yönetmeliği bu kapsamın dışındadır, bu niyette olan meclis üyeleri ihraç edilemez.)
  • Amerika Birleşik Devletlerini yıpratıcı ve bütünlüğünü engelleyici faaliyetlerden kaçınmak.

1:B:Meclis/Senato Üyelerinin Belirlenmesi
  • Bir vatandaşın Meclis/Senato Üyesi olması için öncelikli olarak İç Güvenlik Bakanlığı Meclis/Senato Üyeliği Başvurusu sürecini olumlu bir şekilde tamamlanması gerekmektedir.
  • Vice Şehir Meclisi dördü kamu tarafından atanmış üye, beş senato üyesi, on seçilmiş meclis üyesi olmak üzere; on dokuz koltuktan oluşur.
  • Meclis üyeleri; kamu tarafından atanmış meclis üyeleri ve kamuoyu tarafından seçilmiş meclis üyeleri, senato üyeleri olmak üzere üçe ayrılır. Partiler çerçevesinde mecliste siyasi faaliyet gösteren ve bir seçim yoluyla gelen meclis üyelerine kamuoyu tarafından seçilmiş meclis üyeleri, Eyalet Yasama Organı tarafından atananlara senato üyeleri, Amerika Birleşik Devletleri Kongresi kararıyla atanan meclis üyelerine kamu tarafından atanmış meclis üyeleri denir.
  • Vice Şehri sınırları içerisinde rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, inancı kötüye kullanma gibi yüz kızartıcı suçlar ile istimal ve istihlak kaçakçılığı dışında kalan kaçakçılık suçları, resmi ihale ve alım satımlara yolsuzluk karıştırma, devlet sırlarını açığa vurma, terör örgütüne üye olmak, ırkçılık suçlarından biri ile mahkûm olanlar meclis/senato üyeliği yapamaz.
  • Her meclis toplantısı öncesinde; meclis binasına girişlerde standart kontroller yapılır ve partinin meclis üyesi listesiyle vatandaşlık kimliği eşleştirmesi yapılır.
  • Meclis üyeleri bir partiye bağlı olduğu gibi, partiye bağlılığı olmayabilir. Serbest bir meclis üyesinin mecliste olması için; başvuru yaparak onaylanma sürecine girmesi gereklidir ve mecliste maksimum serbest meclis üyesi sayısı iki olabilir ve bu iki koltuk; mecliste siyasi partilere ayrılmış koltuklardan eksiltilmez, meclis kapasitesi arttırılır.
  • Serbest meclis üyesi, kendi kararı doğrultusunda eğer partinin boş meclis üyesi koltuğu varsa; partiye geçiş sağlayabilir.
  • Kamu tarafından atanmış üyeler dört görevden oluşur;

    Senatör: Federal hükümetten gelen yasa tasarılarının Vice Şehrine adapte edilmesi, yeni yasa ve yürütme tasarılarının şehir meclisi üyelerince(vekil ve danışmanlar) oylanmasına yönelik müzakere açar. Senatörler eyalet valisi tarafından atanır, şehir Meclisinin müzakere açıcı ve denetleyici kısmında bulunur. Meclisin genel huzuru ve sonuç odaklı çalışmalarının sürdürülmesi, kararların aldırılması ve oy çokluğuna gidilmesinde baskın desteği sağlar. Senato Üyelerinin çalışmalarını denetlemekle yükümlüdür.

    Baş Hakim : Amerika Birleşik Devletleri Yüksek Mahkemesi tarafından, şehirde hakimlik görevini yerine getirirken şehir meclisinde oy hakkı tanınan hakimdir. Her meclis üyesi gibi bir oy hakkı bulunmaktadır.  Şehirde mahkemelerin işleyişi, yasaların düzeltilmesi ve eklenmesi ve kamu/özel işletmelerinin işleyiş prosedürleri incelemek ve hakkında değişiklik yapılmasının önerisini Şehir Meclisine yapma sorumluluğundadır. Meclis Oturumuna ara vermek, son vermek, prosedürlere aykırılığı doğrultusunda meclis/senato üyesini toplantıdan atma sorumluluğyla beraber aynı zamanda Meclis Başkanlığını yapmakla yükümlüdür.

    Başhekim: ABD Sağlık ve İnsan Hizmetleri Bakanlığı tarafından, bulunduğu şehrin kamuya ait hastanesinde baş hekim olarak görevini yerin getirirken şehir meclisinde oy hakkı tanınan baş hekimdir. Şehirde olacak söz acil durumları ve müdahaleleri, hastane ihtiyaçlarını ve şikayetlerini, kamu veya özel işletmelere dair acil durum prosedürlerini ve yönetmeliklerini, vatandaşların sağlık, sosyal ve temel yardım ihtiyaçlarını gözetmekle ve bu konuları Şehir Meclisine taşıma sorumluluğu Baş Hekimdedir.

    Meclis Genel Sekreteri : Eyalet Valiliği tarafından atanmıştır, meclisin tüm işlevsel mekanizmalarını, koordinasyonunu, iletişimini gözetmekle yükümlüdür. Şehir Meclisinde alınan kararlara dair gerekli kamu duyurularını yapma sorumluluğu ve meclis Üyelerinin, meclisin şartlarına aykırı bir eyleminde meclis/senato üyeliğini sonlandırma ya da disipline etme prosedürlerini işleme, parti kasalarının kontrolünde bulunma sorumluluğu Meclis Genel Sekreterliğindedir.

1:C Meslik Üyelerinin Yükümlülükleri
  • Şehir Meclisinin ve bağlı olduğu partinin iç tüzüğüne ve disiplin yönetmeliğine uyum sağlamak.
  • Bir sonraki meclis gündemine dair araştırmalar yapmak ve meclis oturumuna katılım sağlamak.
  • Kamuoyuna örnek davranışlarda bulunarak, küçük düşürücü ve zedeleyici olaylardan uzakta durmak.
  • Parti içinde ve mecliste görüşlerini belli etmek doğrultusunda konuşmalar/çalışmalar yapmak.
  • Mecliste oylamalara katılmak ve oturum boyunca mecliste bulunmak.
  • Sosyal araştırmalarda yer almak ve toplum sorunlarına eğilmek.
  • Bir sonraki oturum için gündem maddesi önerisinde bulunmak.

1:C-2 Senato Üyelerinin Yükümlülükleri
  • Şehir Meclisinin ve bağlı olduğu partinin iç tüzüğüne ve disiplin yönetmeliğine uyum sağlamak.
  • Senatör bağlılığında çalışmalarını sürdürmek ve senatörün ek taleplerine dair çalışmalarda bulunmak.
  • Bir sonraki meclis gündemine dair araştırmalar yapmak ve meclis oturumuna katılım sağlamak.
  • Kamuoyuna örnek davranışlarda bulunarak, küçük düşürücü ve zedeleyici olaylardan uzakta durmak.
  • Mecliste objektif/sayısal ve mantıksal değerlerle tartışmalara yaklaşımda bulunmak.
  • Tüm parti meclis üyelerinin gündem madde önerilerini takip etmek ve buna dair araştırmalarda bulunmak.
  • Meclise sunulan gündem maddelerini ve önerilerinin eksiklerinin giderilmesi adına çalışmalarda bulunmak.
  • Parti yanlısı yaklaşımlarda bulunmamak ve hesap verilebilir, sorumluluk sahibi olmak.
  • Mecliste oylamalara katılmak ve oturum boyunca mecliste bulunmak.
  • Sosyal araştırmalarda yer almak ve toplum sorunlarına eğilmek.
  • Bir sonraki oturum için gündem maddesi önerisinde bulunmak.


1:D Toplantı ve Oturum Yükümlülükleri
  • Bir sonraki meclis toplantısı için Şehir Meclisi Toplantısının tarihini ve saatini, ve toplantının türünü ve içeriğini kamuoyuyla paylaşan  "Şehir Meclisi Toplantısı: gg.aa.yy" şeklinde açılacak olan kamuoyu duyurusu Vice Şehri Belediyesi tarafından yapılır.
  • Toplantı türleri aynı kamuoyu duyurusu üzerinden yansıtılır, her meclis üyesinin ve parti sorumlularının bu duyuruları incelemesi zorunludur. Toplantı türleri; 1:L Toplantı Yönetmeliğinde açıkça belirtilmiştir.
  • Oturumun basın kısıtlaması ya da özgürlüğü 1:M Basın Yönetmeliğinde açıkça belirtilmiştir.
  • Her meclis üyesi oturumlara katılım zorunluluğu barındırır. Bir çalışma oturumuna devamsızlık durumunda meclis üyesi, alınan kararlar hakkındaki bilgileri belediyeden almakla ve bilgilerini yenilemekle yükümlüdür.
  • Şehir Meclisi toplantıları maksimum iki saat sürmektedir.
  • Şehir Meclisinde kabul edilen gündem maddelerinde öncelikli tartışılması gereken madde, kamu tarafından atanmış meclis üyelerinin sunduğu maddelerdir..
  • Şehir Meclisinde, meclisi ve toplantıyı yönetme sorumluluğu Senatöre aittir ve Senatör Şehir Meclisinde konuşulması için, gündem maddesi olarak kabul edilen öneriyi kürsüde seslendirerek, gündem maddesi önerisini sunan kişiyi Meclis Kürsüsüne çağırır.
  • Bir gündem maddesini ele alırken meclis üyeleri ilk olarak senatör sandalyesi tarafından konuşma hakkını almalı ve tartışma süresinceki yorumlarında Amerika Birleşik Devletlerinin bütünlüğünü veya benzeri motifleri ima etmekten dahi kaçınmak ve tartışma sırasında konuşma üslubunu korumakla mükellefettir.
  • Meclis Kürsüsünde gündem maddesini öneren kişi gerekli sunumunu ve konuşmasını sınırlı kürsü süresi içerisinde yapar ve yerine döndükten sonra, senatör Şehir Meclisine gündem maddesi üzerine konuşma yapmak isteyenleri sorar.
  • Meclis bir üyesi konuşurken, diğer üyeler özel söylem veya herhangi bir şekilde hoparlör, söz kesme uygulamalarında bulunamaz.
    Tüm tartışmalarda saygısız dil ve davranışlardan kaçınılması esastır.
  • Her gündem maddesinin tartışma safhası için ayrılan süre maksimum yirmi dakikadır..
  • Konu hakkında konuşmak isteyen Meclis Üyesi el kaldırarak Meclis Toplantısını yöneten Senatörden söz izni alınır.
  • El kaldıran meclis üyelerine Senatör eşitliği koruyarak söz hakkı verir ve sırayla kürsüde gündem maddesi üzerine konuşmalar yapılır.
  • Söz alan meclis üyesi kürsüye çıkar ve gündem maddesi hakkında gerekli konuşmayı maksimum on dakika konuşma süresi olarak yapar, bu süre sınırlaması tüm meclis üyeleri için geçerlidir.
  • Senatör tartışma safhası bittikten sonra, oylama safhasına geçilmesinin duyurusunu yapar ve Emniyetli ya da Olağan Oylama olup olmayacağı kararlaştırılır. Eğer kamu tarafından atanmış meclis üyelerinden en az iki kişi elini kaldırmazsa oylama olağan oylama olarak devam eder.

    Olağan Oylama: Tartışılan bir konunun sonucunda yapılan oylamadır, herkesin bir oy hakkı bulunur ve oylama sonucuna göre gerekli prosedür değiştirilir.

    Emniyetli Oylama: Tartışılan bir konuda oylama öncesinde kamu tarafından atanmış en az iki üyenin emniyetli oylamaya geçiş talebi, oylama sisteminin emniyetli oylamaya geçmesi için yeterlidir. Emniyetli oylamalarda, kamu tarafından atanmış üyelerin oy birliği söz konusu olursa, seçimle gelen meclis üyelerinin oy sonucuna bakılmadan hareket edilerek prosedür değiştirilir ya da değiştirilmez.
  • Oylama el kaldırma yoluyla yapılır, tüm oylamalarda emniyetli veya olağan oylama sistemi geçerlidir. Meclis Genel Sekreteri tarafından sayılır ve Senatöre gerekli bilgilendirme yapılarak, Senatör oylamanın sonucunu Şehir Meclisine duyuruyu yapar ve diğer gündem maddesine geçiş yapılır.
  • Gündem Maddesinin sonucunu kamuoyuyla paylaşma ve şehir meclisi toplantısının sonunda "Şehir Meclisi Toplantısı: gg.aa.yy" şeklinde açılmış olan kamuoyu duyurusu altına gerekli bilgilendirmeyi yapma ve sorumluluğu Meclis Genel Sekreterliğine aittir.

1:E İktidar Parti Yükümlülükleri
  • 1:A: Mecliste Bulunan Partilerin Hakları/Yükümlülükleri prosedürlerini yerine getirmek.
  • 1:G İhale Yönetmeliği prosedürlerini yerine getirerek, ihale projelerini meclise sunmak için çalışmalarda bulunmak ve sunmak.
  • 1:F Seçilmiş Belediye Teşkilatı Yükümlülükleri prosedürlerini belediye yönetiminde uygulamak.
  • Amerika Birleşik Devletlerini yıpratıcı ve bütünlüğünü engelleyici faaliyetlerden kaçınmak.

1:F Seçilmiş Belediye Teşkilatı Hakları/Yükümlülükleri
  • Vice Şehri Belediyesi, mevcut tüm belediye prosedürlerini ve şehir meclisi kararlarını yürütme organıdır. Belediye Başkanı ise, bu yürütme faaliyetinin başında olan kişidir.
  • Şehir Meclisinde alınacak karar dışında, Vice Şehri Belediyesi istek veya talep doğrultusunda faaliyet gösteremez.
  • Yürütme esnasında ihtiyaç olan belediye kadrosunu sağlamak, güncel tutmak ve koordinasyonu sağlayarak yürütme sorumluluğu Vice Şehrinin Belediye Başkanına aittir.
  • Seçilmiş Belediye Başkanı, belediye kadrosu üzerinde değişiklik yapma hakkına sahiptir.
  • Belediye ve siyasi parti organizasyonunun ayrımı yapılarak, belediye yönetiminde parti ayrımı yapılmamalıdır.
  • Belediye teşkilatının belediye etkinliklerini düzenlemek, tüm kamu kuruluşlarıyla muhatap olma hakkı bulunur.

1:G İhale Yönetmeliği
  • İhale önerilerini sadece iktidar parti başkanı veya kamu tarafından atanmış üyelerin ortak kararı sonucu meclise sunabilir.
  • İhale önerileri sadece üç toplantıda bir kez sunulabilir ve ihalenin maksimum değeri $400.000 miktarını geçemez.
  • İhale önerisi, iktidar partinin başkanı tarafından; diğer toplantıda görüşülmek üzere, bir sonraki meclis toplantısı için Şehir Meclisi Toplantısının tarihini ve saatini, ve toplantının türünü ve içeriğini kamuoyuyla paylaşan  "Şehir Meclisi Toplantısı: gg.aa.yy" şeklinde açılacak olan kamuoyu duyurusunun altına yapılır.
  • İhale önerisi bahsi geçen toplantıda gündem maddesi olarak ele alınır ve iktidar parti başkanının sunum yapması için senatör tarafından kürsüye davet edilir. Eğer kamu tarafından atanmış üyelerin ortak kararıysa senatör tarafından ihalenin neden gerekli olduğuna dair sunum yapılır.
  • İhale için oylama yapılır. Tüm oylarda Emniyetli ve Olağan Oylama biçimleri, bu ihale oylamasında da geçerlidir.
  • İhalenin kabul edilmesi halinde, Vice Şehri Belediyesi tarafından web sitesi üzerinden, ihale olması gereken şartlarla ve son teklif zamanıyla duyurulur ve gerekli teçhizata ekibe ve zamana sahip olan vatandaşlar; fiyat rekabetine başlar.
  • İhalenin belediye tarafından ödenmesi, iş bittikten sonra kişilere yapılır.

1:H Seçim Olmaksızın Yeni Parti Kurma Yönetmeliği
  • Seçilmiş bir partiden meclis üyelerinin ayrılması söz konusu olduğunda, ayrılan meclis üyelerinin seçim aranmadan yeni parti kurması ve mecliste yer alması için Meclis Genel Sekreterliğine bildirilmek üzere, bulunduğu partiden istifa etmek üzere ve yeni bir parti kurma niyetinde olan en az beş meclis üyesinin ortak kararına ihtiyacı vardır.
  • .Yeni seçim dönemi başlangıcı ve süresince siyasi partinizin misyonunu, vizyonunu, ideolojisini, demirbaş kadrosunu(üyelerini) ve bunun beraberinde kısa tarihçesini belirten bir parti iç tüzüğü hazırlamalı ve bunu ilgili alana sunmalısınız.
  • Siyasi partinize üye olacak kişilerin diğer bir gereksinimi ise kişilerin herhangi bir başka siyasi partiye aynı anda üye olamayacağıdır.(Partiler arası geçiş yapılabilir.)
  • Meclis koltuk sahipliği partiden ayrılıp yeni parti kuran meclis üyelerinde sabit kalır, meclis üyelerinin bağlılığı olduğu eski siyasi partisinden meclis üyesi koltuğu eksilir.
  • Meclis çoğunluğu kendinde olan iktidar partisinden ayrılmalar söz konusu olduğunda, iktidar halen aynı partide sabit kalmaya devam eder, seçim olmaksızın iktidar parti değişemez.
  • 1:H hakkından yararlanan ve kurulan partinin koltuk sayısı sadece başka bir partiden bir meclis üyesinin geçişiyle artabilir..
  • Her parti için sadece bir kez ayrım gerçekleştirilmesine izin verilir.
  • Yeni partinin kabulü, ayrılan meclis üyelerinin yeni parti kurma prosedürlerini tamamlamasıyla yapılır.

1:K Seçim Öncesi Parti Kurma Yönetmeliği
  • Siyasi partinin mensupları kuruluş aşamasında minimum beş kişiden oluşmalıdır ve bu kişiler partinin demirbaşları, politik referansları sayılır.
  • Siyasi partinizde Vice Şehri sınırları içerisinde rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, inancı kötüye kullanma gibi yüz kızartıcı suçlar ile istimal ve istihlak kaçakçılığı dışında kalan kaçakçılık suçları, resmi ihale ve alım satımlara yolsuzluk karıştırma, devlet sırlarını açığa vurma suçlarından biri ile mahkûm olanlar herhangi bir siyasi partiye mensup olamaz.
  • .Yeni seçim dönemi başlangıcı ve süresince siyasi partinizin misyonunu, vizyonunu, ideolojisini, demirbaş kadrosunu(üyelerini) ve bunun beraberinde kısa tarihçesini belirten bir parti iç tüzüğü hazırlamalı ve bunu ilgili alana sunmalısınız.
  • Siyasi partinize üye olacak kişilerin diğer bir gereksinimi ise kişilerin herhangi bir başka siyasi partiye aynı anda üye olamayacağıdır.(Partiler arası geçiş yapılabilir.)
  • .Siyasi partinizin, tüm haklarını ve ideolojisini üzerinde taşıyan parti kurucunuzun yanı sıra, parti içinden belirlediğiniz net bir belediye başkanı adayınız olmalıdır.
  • Siyasi partinizi kurarken ve faaliyette olduğu süreç içerisinde hukuki danışman bulundurması zorunludur.

1:L Toplantı Yönetmeliği
  • Bir sonraki meclis toplantısı için Şehir Meclisi Toplantısının tarihini ve saatini, ve toplantının türünü ve içeriğini kamuoyuyla paylaşan  "Şehir Meclisi Toplantısı: gg.aa.yy" şeklinde açılacak olan kamuoyu duyurusu Vice Şehri Belediyesi tarafından yapılır.
  • Toplantı türleri aşağıdaki gibidir;
    Olağan Toplantılar: Vice Şehri Belediyesi, Şehir Meclisi toplantıları yılın her haftası düzenli aralıklarla, haftada bir ila iki gün olmak kaydıyla Şehir Meclisi tarafından belirlenebilecek bir zamanda düzenlenir, yeniden zamanlanır veya iptal edilebilir. Şehir Meclisi'nin tüm olağan toplantıları Vice Şehri Belediye Binasında yapılır, harici bir toplantı alanı için şehir meclisi önerge, karar veya yönetmelik düzenleyebilir.
    İş Oturumu Toplantıları: Şehire olan ilgiyi gözden geçirmek, gündem maddelerini tartışmak, şehir kuralları, komisyonlar veya komite üyeleri, şehir personeli veya sivil kuruluşların memurları, yönetim organları veya bireyler özellikle Belediye Başkanı veya meclis tarafından oturuma açık davet oluşturulabilir. Bu toplantılar bilgilendirme amaçlıdır ve yayınlanan gündem belirtilmedikçe resmi bir işlem yapılmaz. Herhangi bir vatandaşın oturumda tartışmasına ve katılmasına izin verilebilir. Senatör, Belediye Başkanı veya oy çokluğu herhangi bir çalışma oturumuna vatandaş katılımını kısıtlayıp sona erdirebilir.
    Özel Toplantılar: Belediye Başkanı, Senatör veya Şehir Meclisinin kamu tarafından atanmış herhangi iki(2) üyesi tarafından özel bir toplantı çağrısı yapılabilir. Bu toplantı çağrıları meclis sekreterinin bildirimine sunularak yapılır. Meclis sekreteri ise bu toplantıyı diğer şehir meclisi üyelerine duyurur. Bu toplantılar, Senatör, Belediye Başkanı, iki ana meclis üyesi oturuma katılım göstereceği sürece kamuya açık ve yürürlülükteki yasalara uygun olarak şehir meclisi sınırları harici özel bir alanda da yapılabilir.
    Acil Toplantılar: Acil toplantılar eyalet hukuku kapsamında aciliyet bildiren bir durumun yaşanmasıyla birlikte toplanır ve mevcut duruma yönelik karar süreci toplantıya yapılan katılımın yeterli olmasıyla birlikte başlar. Acil toplantılar toplantının başlamasından bir saat önce süreyle duyurulur.
    Kapalı Toplantılar: Kapalı toplantılar şehir meclisinin ihtiyaç duyduğu özel toplantılardır. Kamuya, medyaya ya da herhangi bir dış birime toplantı içeriği ifşa edilemez, bilgi paylaşımı yapılamaz.
  • Toplantı türüne karşı tutum ve davranışların cezası 1:Z İç Disiplin Yönetmeliğince açıklanmıştır.

1:M Basın ve Meclis Yönetmeliği
  • Resmi iş yürütülmesi sırasında basın yayın, medya organları belirlenen alanda konuşlanır ve halka aktarmaları gereken konularda onlara imkan sağlanır.
  • Tüm muhabirler gündeme erişebilecek ve gerekli alanlarda onların sorularına yanıt verilecek bir konuşma ortamı oluşturulur.
  • Meclis toplantılarının terbiyesini ve profesyonelliğini korumak adına, medya mensuplarının diğer kişilere özel sorular yöneltmesinden çekinilmeli ve toplantı huzuru bozulmamalı.
  • Basın&Yayın organları her zaman halkı bilgilendirme aşamasında tarafsızlığı esas almalı ve ellerindeki güçleri yolsuzluğa yer vermeyecek şekilde kullanmaya özen göstermelilerdir. Şehir Meclisi tarafından alınan kararla yolsuzluğa bulaştığı tespit edilen basın&yayın organı insanın özgür ve hür iradesini kısıtlamak kapsamında şehir meclisi gündeminden ve haberlerinden uzak tutulabilir.
  • Basın ve Medya Kuruluşlarının kapalı toplantılara girişi yasaktır.

1:N İzinli Eylem Yönetmeliği
  • Eylem yapmak isteyen kişi/kişilerin Vice Şehri Belediyesinden izin alması gerekmektedir.
  • İzin alma talebinde bulunan kişilerin, talep dilekçesinin mecliste görüşülmesi zorunludur.
  • Eylem izninine dair meclis sunumunu yapacak şahıs Vice Şehri Belediye Başkanıdır.
  • Eylem izninin verilmesi için yapılacak oylama doğrultusunda onay/red kararı çıkar. (1:D Toplantı ve Oturum Yükümlülükleri)

1:O Meclis/Senato Üyesi Ödeme Sistemi ve Parti Kasası Yönetmeliği
  • Meclis/Senato Üyesi sayımı Vice Şehri Meclis Başkanı tarafından her oturum başında yapılır ve Vice Şehri Meclisi Genel Sekreterliği tarafından kayda geçirilir.
  • Meclis/Senato Üyesi katıldığı her oturum başına $9.000 ödeme alır.
  • Meclis/Senato Üyesi ödeme alması için iki toplantı ardı ardına katılım zorunluluğu bulunmaktadır.
  • Meclis/Senato Üyesinin yasa önerisinin mecliste kabul edilip yasalaştırılması halinde meclis/senato üyesi $10.000'lık ödeme alır.
  • Parti Kasasının hesabı Vice Şehri Meclisi Genel Sekreterliği tarafından tutulur.
  • Seçimde kazanılmış meclis üyesinin koltuğunun oturumda ruhsatlandırılmış meclis üyesi tarafından doldurulması halinde $5.000 tutarında ödeme parti kasasına geçirilir.
  • Seçimde kazanılmış meclis üyesinin koltuğunun oturumda ruhsatlandırılmış meclis üyesi tarafından doldurulmaması halinde $5.000 tutarında ceza parti kasasına geçirilir.
  • Parti kasasından sadece parti başkanı para çekebilir, bu paranın çekilmesi için Vice Şehri Meclisi Genel Sekreterliğine dilekçe ile başvurması gerekmektedir.
  • Vice Şehri Meclisi Genel Sekreterliğinin onayıyla parti başkanlığına verilen ödeneğin amaca uygun harcanmasının takibi Vice Şehri Genel Sekreterliği ve Senato Üyeleri tarafından meclis ortamında yapılır.

1:Z İç Disiplin Yönetmeliği
  • Aktif bir meclis üyesinin, meclis veya basın demeçlerinde milleti ve kamu teşkilatını kin/düşmanlığa sürükleyici ifadelerde bulunması.
     > Bağlı olduğu parti başkanlığına $30.000 tutarında ceza verilir.
  • Partinin seçim doğrultusunda mecliste hak ettiği koltuk sayısını dolduramaması durumunda;
     > Parti Başkanlığına yapılacak olan meclis oturumlarında; doldurması gereken meclis üyesi koltuklarının doldurulmaması durumunda parti başkanlığına her boş koltuk için $5.000 tutarında ceza verilir, Meclis Genel Sekreterliği tarafından parti kasasına güncelleme geçirilir.
  • Uygun şartlarda olmayan birisinin parti başkanlığı tarafından meclis üyesi olarak gösterilmesinin tespitinde;
     > Parti Başkanlığına uygun şartlarda olmayan her meclis üyesi için $20.000 tutarında ceza verilir.
  • İhale Prosedürü üzerinden rant sağlama/rüşvet alma gibi bir durumda;
     > İhale değeri tutarında parti başkanlığına/belediye başkanlığına ceza yansıtılır. Bunun yanı sıra; 1.17 Devlet Kaynaklarının Çalınması, 1.29 Kamu Düzenini Bozmak, 1.33 Rüşvet Teklifi suçlamalarından araştırma sonucu rant ve rüşvet suçlaması içerisinde yer alan tüm şahıslar tutuklanır.
  • 1.D: Toplantı ve Oturum Yükümlülüklerini bir meclis üyesinin uymaması sonucunda;
     > Bağlı olduğu parti başkanlığına $4.000 tutarında ceza kesilir.
  • 1:L Toplantı Yönetmeliğinin ihlali sonucunda;
     >Meclis Üyesinin bağlı olduğu partiye $4.000 tutarında ceza kesilir.
  • 1:M Basın ve Meclis Yönetmeliğinin ihlali sonucunda;
    >Basın personelinin bağlı olduğu firmaya $40.000 tutarında ceza kesilir ve personele Kamu Görevlerini Engellemek suçlaması yapılır.
  • 1:OMeclis/Senato Üyesi Ödeme Sistemi ve Parti Kasası Yönetmeliğinin ihlali sonucunda;
    Parti Vice Şehri Mahkemesi tarafından kapatılarak, sorumlu parti üyelerine yolsuzluk davası açılır.

OOC Gereksinimler

  • Partiler bölümünde, siyasi partinin konusu olması zorunludur. (1.H ve 1.K)
  • Siyasi Parti Kurmak isteyen kurucunun en az sekiz seviye olması gerekmektedir.
  • İlk etapta siyasi parti kurmak için kurucu dışında gerekli üyelerin en az üç seviye olması gerekmektedir.
  • Siyasi Partinin şehirde bir genel merkezi ya da ofisi olması zorunludur.
  • Kurulacak olan siyasi partinin propagandalarda ve seçim çalışmalarında kullanılmak üzere, hesabında $200.000'lık bir bakiye göstermesi zorunludur
  • Siyasi Parti kurucusunun herhangi bir şekilde keskin ve zarar verici geçmişe yönelik OOC Ceza kaydı mevcut ise, siyasi parti kurulumunu reddetme hakkı Vice-Roleplay Yönetimine aittir.
  • Örnek Parti konusunu baz alarak hazırladığınız kendi partinizin konusunu, banka hesabınızı ve özel bir hukuk şirketi ile sözleşme rolünüzü, ekran görüntüsü alarak parti konunuza ek ileti olarak,  Vice Şehri Belediyesi profiline kontrol ve teyit amaçlı göndermelisiniz.
  • Parti kurucu üyeleri, parti başkanı ve potansiyel belediye başkanı adayı ana karakterler olmalı.
« Son Düzenleme: 25.03.2022 17:16 wildclawz »
Like
8
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Like tepkisini veren kullanıcı(lar):
Magician, Attila the Hun, AllMighty, Rollsrose, higado,
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok