Bir defilenin arka planı Hiç düşündünüz mü, yaklaşık beş on dakika süren bir defilenin arka planında yaşananları? Didiersachs'ın defilesine katıldık ve arka planda süren çalışmaları gözlemledik.
Ülkemizde ne yazık ki defileler hep podyumda yürüyenler ve en ön sıralarda oturanlar üzerinden tartılışır. Oysa ki her defilenin arka planında aylar süren bir ön hazırlık dönemi vardır ve onlarca insanın emeğiyle son günün hırpalayıcı bir stresi vardır. Biz de bir defilenin arka planında yaşananları sayfalarımıza taşıyalım istedik. Didiersachs'ın sonbahar kreasyonuyla birlikte sokak modasına yönelik yaptığı defilenin arka planını soruşturduk. Bu görkemli gecnin hazırlık sürecinde Valachi Corporation'un Yönetim Kurulu Üyesi Randolph Mitchell, Tasarım Direktörü Karolina Felinski, Larissa Linford bize eşlik etti. İşte o önemli dakikaların ardından gerçek bir defilenin arka planı...

KAROLINA FELINSKI
En çok yetişemeyeceğimiz için endişelendik. Bu koleksiyonumuz adı sokak modası.
Sokağın Büyüsü ismiyle çıktığımız bu yolculukta ilkbaharın gelmesiyle birlikte, sokak tarzının uyanışını anımsatıyoruz. Bu sefer koleksiyonumuzda kelebekler uçuşuyor. Herkesin kendini mutlu hissettiği bir alan ve iş vardır. Ben de tasarım sırasında kendimi aynen bu şekilde hissediyorum. Açıkcası benim için o süreç bir harikalar diyarında olmak gibidir, sokakta herkesin kendi tarzını temsil ettiğini düşünüyorum. Bu fikir üzerine düşünürken ekip arkadaşlarımızla birlikte "sokak modası" ismini yaratmak istedik ve tüm kadınların ilgisini bu kıyafetlerle çekmeye çalıştık.
Defile fikri ortaya atıldığında kıyafetler, yürüyüşte çalacak şarkı, kimlerin yürüyeceği, hangi tasarımların yapılacağı birer birer beynimin önünden film şeridi gibi geçmeye başlamıştı. Saydığım tüm her şey bir bütün. Tecrübemizse tüm bu bütünleşmiş planlamaları daha rahat bir şekilde yapabilmemizi sağlıyor. Daha tasarım aşamasındayken elbisenin kalıbının nasıl olacağını, hangi kumaşın kullanılması gerektiğini biliyor oluyorum. Sonrasında ise üretilen parçalar üzerinde dokunuşlar yapıp bunu koleksiyonumuza uygun bir hale getiriyoruz.
Defilenin prova kısımlarında bazen çok bunaldığımız oldu.
Aynı anda yirmi beş kişinin podyumda yürüdüğü sırada, her şeyin kusursuz olmasını istediğimiz için defalarca provalar ve ön hazırlıklar yaptık. Bu şovlarda kullanılan kumaşlar için bile en az iki yüz bin dolar kadar bir bütçe ayrılıyor. Mankenler arasında ise bin dolar alan da var, on bin dolar alan da var.

VENUS KRISFAREN
Valachi Corporation'a bağlı Didiersachs ekibi prodüksiyon ve yönetimi en iyi bir şekilde yürütmesi için elimizden gelenin en iyisini yapıyoruz. Set ve show ekibinin defileyi en etkileyici bir şekilde gerçekleştirmesi için gerekli olan tüm detayları hep birlikte toplantılar yaparak organize ediyoruz.
Bir ay öncesinden provalara başlandı.
Bu şovun en zor olan kısmı ise insanları yönetme tarafı, mankenler, kıyafetler ve şovun parçası olan her bir detayı son gün yönetmek epey zorlaşıyor ve biz bunu profesyonel bir şekilde yapabilmek için provalarımızı sıklaştırmayı tercih ettik. Defilede yapılacak her şey belliydi, sadece uygulama kısmında son gün o ekiple birlikte çalışırken zorluklar ve stresli anlar yaşanabiliyor, bu da bizim yaptığımız işin bir parçasıdır.
Çok çeşitli alanlardan gelmiş olan insanları bir orkestra şefi gibi yönetiyorduk, Defilede eşya taşıyan da var, prodüksiyon da var, halıcı da var, sesçi de var... host ekibi de var, modeller var... Farklı alanlarda birleşmiş bu küçük ekibin senkronize bir şekilde ilerlediği profesyonel bir işi yapıyoruz.
Defile öncesine kadar aralıksız olarak çalışmalarımız sürüyor. Ve ekibimizin %80'i ise uykusuz bir şekilde çalışıyor olabiliyor. 22:00'da şov başlıyor ve bizim o zamana kadar her şeyi halletmiş olmamız gerekiyor, zamana karşı yarışıyoruz.

RANDOLPH MITCHELL
Hemen ertesi gün tekrardan iş başına dönüyoruz.
Geçen günlerde gördüğünüz defile koleksiyonunu hazırlamak üç ayımızı alıyor. Defilenin ertesi günü de sabah buluşupp kahvelerimizi içerken, hemen bir sonraki koleksiyonumuzu ve tasarımlarımızı hazırlamaya başlıyoruz. Yaklaşık olarak on kişilik bir ekiple birlikte ilk andan itibaren toplantılara başlayıp çalışmalarımızı sıklaştırıyoruz.
İlk hafta içinde hazırlanmış tasarımları modellerin üzerinde görmeye başlıyoruz ve neredeyse bu defile için yaklaşık yirmi beş farklı tasarım görüyoruz. Bazen öyle anlar oluyor ki içlerinden 5-10 tanesini eliyoruz. Bazen ise hepimizin çok beğendiği bir parça oluyor ve onun havasını taşıyan başka parçalar da ekliyoruz.
Bu defile yerine sanırım üç haftada karar verdik ve önümüzdeki dönemlerde de defilenin nerede gerçekleşeceğine bu kadar uzun sürede karar vereceğimizi düşünüyorum. Yaklaşık iki üç ay önce tüm yönetim kurulu üyelerimiz bir araya geliyor ve şov üzerine, konsept ve müzikler üzerine konuşuyoruz. Defileden yaklaşık bir hafta önce ise mankenlerimizi seçip anlaşmalar yapıyoruz. Tek tek kombinlerimizi mankenler üzerine giydiriyoruz ve denemelerimize başlıyoruz.
Defilenin son günü ise tabii ki esas stresli dönem oluyor.
| | 
● Anasayfa ● Son Dakika ● Blog ● Ekonomi ● Magazin ● Sanat ● Halkın Sesi ● Haber ekle! ● İletişim ● Arşiv
● Vice Social'da VICE NEWS! |