Konu: Motorcycle Club (MC) nedir?  (Okunma sayısı 526 defa)

0 Üye0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#0 - 14.12.2020 21:20

Motosiklet Kulüpleri

Motosiklet Kulüpleri 2 temel isim adı altında mevcuttur. Bunlar MC ve RC ler.

Motosiklet Kulüpleri (CLUB’s)

MOTORCYCLE CLUB (MC)
Motosiklet Kulüpleri kendi aralarında ikiye ayrılır.

“Normal” olan MC’ler
Outlaw Motorcycle Gang, (1%) One Percenter ” MC’ler
RİDİNG CLUB (RC)
Not: Birde bunların dışında, kulüp benzeri guruplar var.

Motosiklet Kulüpü Olmayan (NON CLUB)

FREE BİKER
 UYARI: Custom Mania’nın hiçbir şekilde herhangi bir kulübe üyeliği bulunmamaktadır veya tercihi yoktur. Custom Mania, uygun MC protokolüne uyan her meşru MC’ye saygı duymaktadır. Yazılan her yazı kesinlikle tarafımca kişiselleştirilmemiş olup, Uluslararası kabul görmüş gerçeklerdir. Herhangi bir kulübe karşı, nefret, hakaret veya küfür söylemi veya yorum, kesinlikle yayınlanmayacak ve o kişi uyarılacaktır.


Motorcycle Club (MC) nedir?

Motorcycle Club (MC), bazı eski kaynaklarda, Motorcycle Corporation yada M.C.Club olarak geçmekteydi. MC’ler yada Rocker’lar kökeni Amerika Birleşik Devletlerindeki bir dizi Motosiklet sürücülerinden meydana gelmiş, aynı çatı altında toplanmış Kardeşlik (Brotherhood) ilkesi esas alınmış kulüp üyelerinden oluşan bir topluluktur. Bu türden Motosiklet toplulukları diğer sürücülere göre yani diğerlerinden ayrılan farkları, Sosyal kurallar ve ve Sivil Toplum Normlarına aykırı (isyankar) ve genelde ters düşen, kendi oluşturdukları bazı kural ve yasalarına sadık bir dizi kurallar zincirinden meydana gelen, kendi hayat stillerini meydana getirir. Aslında Protesto (Rebellion) kültürü hakimdir. Bu genel tanımlama “Normal” MC’ler için geçerli olduğu gibi “Outlaw Motorcycle Gang” MC’ler için dahada ileri düzeydedir ve hatta çok daha farklı kurallar bütünlüğü söz konusudur. Genellikle her ikisi içinde, bir MC oluşumu için en az 10 veya 20 kişiden meydana gelir ancak çoğu zaman bu sayı dahada aşağılarda olabiliyor ve genellikle sadece Harley makinalar olması zorunluluğu vardır. Bu tanımlama(lar) RC’ler için geçerli değildir.

RC’lerden farklı olarak her ikisindede, MC’lere giriş yapmak bir takım geçişlerden ibarettir. Örneğin en başta Hangaround (Çaylaklık öncesi) diye tabir edilen ilk geçiş sağlanıp daha sonra zamanla gerçek üyeler tarafından kabul görürse Prospect (Aday Üye/Çaylak) sınıfına geçiş yaptırılır. Uzun bir dönem içinde eğer MC kurallarına ve Disiplinlerine uygun görülürse (her MC’nin kendine has farklı kuralları ve disiplinleri farklılık gösterebilir) gerçek üyeliğe hak kazanabilir. Gerçek bir MC üyeliğine Member (Gerçek Üye)denilir. Üyeler aralarında birbirlerine çoğunlukla Brother-Kardeş(im) kısaltılmışı Bro. olarak hitap ederler ve en önemlisi aralarında Respect-Saygı esastır. Ancak bu alıştırma (Prospect) döneminde, sonrası kesin üye olunacağına dair birşey söz konusu değildir. Çaylaklık döneminde kulübün her hakkından yararlanılamaz ve söz sahibi olunamaz. Kural(lar) gereği genelde taşıdıkları yeleklerinin arkalarında “tek parça” olarak sadece kulüp ismi taşınabilmesi esastır. Gerçek logo gerçek üye olunduğu zaman hak edilir ve dönemler içinde duruma göre “Rütbeler” atlanır.

Kulübün Arması | Bayrağı

        Her Motosiklet Kulübü kendilerini tanıtmak ve temsil etmek için “Vest” (Almanca:Weste, “Kutte“) denilen “Kolsuz Jean veya Deri Yelek/Ceket” taşırlar. Yeleklerinin arkalarında kulüplerini tanıtım ve temsil amaçlı “Patch” denilen “Yama”lar vardır. “Colour”, Amerika’da “Color” yada “Backpatch” de denilmektedir, yeleğin arkasındaki armaların bütünlüğüne denilir. Bu armalar genelde 3 parçadan oluşur. Bunlar, en üstte “Top Rocker” denilen, kulüp ismini yazan, orta kısımda “Centercrest” olan kulüp logosu ve alt kısımdaki “Bottom Rocker” tabir edilen, ulusal yada bölgesel isim ör. Turkey yada California gibi bölüm yer alır. 4.yama sadece Outlaw-MC lerde yer alan yeleğin arkasında yada bazen önünde yer alan “1%er” yaması yer almaktadır. MC arması Colour’ın ayrı bir parçası olarak değerlendirilmez, bütününde yer alır, çünkü o patch gerçek bir MC’de zorunludur. Yeleğin ön kısmında ise, sağ göğüs üzeri kısmında, Club Name, Special Title, Nickname, Chapter Name, Charter Name gibi ifadeler yer alır. Sol göğüs üzeri kısmında ise, üst kısımda “Club Rank (Rütbe)” ör. President/Vice President, Road Captain veya Sergeant at Arms ve alt kısımda “Side Rocker” olan Bölgesel bölüm adı yer alır ör. Istanbul yada Nomad gibi.



Hangaround nedir?

Prospect öncesi Hangaround (Takılan) diye tabir edilen, kulübe katılmak isteyen kişilere verdikleri ilk isimdir. Bu kişiler Sürüşlerde  bazı olaylarda yer alabilirler ancak pasif konumdadırlar. Normalde Yeleklerinde hiçbir yama taşımazlar hatta yelekleri bile yoktur. Hangaround’ların katılım süreleri değişken olup ortalama 6 ay ile 1 yıl kadar takılmaktadırlar. Bu kişiler o süreçte o kulüpte olup olunmayacağına karar verilir. Member’lar arası bu kişinin o kulüp için uygunluğuna karar verilirse, Prospect rütbesine yükseltilerek devam ettirilir.

Prospect (Striker) nedir?

       




Member’lık için yine en az 6 aydan başlayan ve bazen duruma göre birkaç yıl sürebilen çaylaklık dönemidir. Bu zaman zarfı içerisinde kulüplere göre bir Prospect, canının pahası uğruna bile olsa, çok ağır imtihanlardan geçebilmektedir. Bir Prospect aday dayıdır. Fullmember gibi yetkiye sahip değildir. Color’un sadece bazı yamalarını taşıyabilir özellikle Bottom Rocker yamasını.

Outlaws MC ve Bandidos MC’de Prospect yazısı yerine, ,,Probationary” yazar. Kişilere ise ,Probate” denilir.


Member nedir?

Bir MC’nin Yeleğindeki Color’ı bütünüyle hak eden gerçek yetki sahibi olan üyelerdir. Bir Member (Fullmember) “Fullcolour “yada “Fullpatch” tabir edilen yeleği vardır.

Chapter ne demek?

Kelime olarak bölüm, kısım demektir. Motosiklet Kulüpleri temelde bir bölgede 10 ila 20 kişiden oluşur. Ancak Kulüp toplulukları başka bölgelerde aynı Color adı altında sürmeye izin verilirse, adına “Chapter” denir. Diğer bir değişle, aynı isim adı altında başka bir bölgede o Kulübü temsil etmek için Şube oluşturulacaksa bunun adına Chapter denilmektedir. Çok büyük Motosiklet Kulüplerin çok sayıda Chapter’ları vardır. İstisnai bazı MC’ler örneğin “Hells Angels” aynı şeye “Charter” demektedir. Daha başkalarında mesela Army Vets MC‘de “Division” ve Chopper Club‘da “Country” denilmektedir. Bir Motosiklet Kulübü nün bulunduğu bölgede başka bir Motosiklet Kulübü nün bulunması sevilmez, hoş görülmez hatta istenilmez. Bu mesele özellikle 1%er lar arasında oldukça hayati önem taşımaktadır.

Nomads (Göçebe) nedir?

Büyük MC’ler, member’ları olan “Nomad-Chapter” lara sahipler. Bunlar, herhangi bir nedenle uzaklarda bulundukları için dolayısıyla belli bir Şubeye bağlı olamadıklarından dolayı, Göçebe denilmiştir. bu gezginlere “Nomad” denilir. Yeleğin arkasındaki Bottom Rocker kısmında
        Nomadsyazar.

Supporter (Taraftar) nedir?

Bir Supporter, gerçekte Member değildir. Onlar sadece sempati duydukları Motosiklet Kulüplerin, renklerini, rakamları yada benzer kodları taşıyan Freebiker’lardır. Aslında onlar Support-Club üyeleridir. Tüm büyük MC’ler, Support Club‘lara sahipler. Destekledikleri MC’lerin, kurallarına tabi değiller. Bazı büyük Supporter-MC’leri örnek vericek olursak, Hells Angels MC’nin Support’u “Red Devils MC‘dir. Outlaws MC’nin ki “Black Pistons MC” dir. Gremium MC, “Bad Seven MC” dir. Bandidos Support-MC’lerde ise, İspanyolca yazılar olup, ters renkteki “Red&Gold” ve neredeyse onlardan hepsi “I Support Bandidos Worldwide” yaması kullanırlar.


Rank’s (Rütbeler)…

Bir Motosiklet Kulübünü içten Organize (Yöneten) Rütbeler vardır. Bazı en önemli ve bilindik Rütbeler;

FOUNDER (KURUCU) – Kulübü ilk bulan ve kuran kişidir.

PRESIDENT (BAŞKAN) – Kısaca ,,Presi” kulübü temsil eden, birimleri denetleyen, çeşitli toplantılarda söz sahibi olan en üst düzey Yönetim Kurulu Başkanıdır.

VICE PRESIDENT (BAŞKAN YARDIMCISI) – Başkanın olmadığı yerde görevini üstlendiği kişidir. Sorunlar ve Problemler en üst makama (Başkana) ulaşmadan çözmeye çalışan kişidir.
SERGEANT AT ARMS/SGT-AT-ARMS/S.a.A. (DİSİPLİN KURULU BAŞKANI) – Disiplini ve Nizamı sağlar ve ceza verme yetkisine sahiptir. Aynı zamanda kulübün tüm güvenliğinden sorumludur. Onepercenter kulüplerde, MC’nin güvenliği için Silahlardan sorumlu olduğu da bilinir. Bazen, Bandidos MC’de ,,Sargento de Armas”, Gremium MC’de ise ,,Security Chief” gibi farklı isimler alabiliyorlar.

CHIEF (ŞEF/ŞUBE YÖNETİCİSİ) – Şubelerdeki (Chapter/Charter) Yönetim ve Sorumluluğu üstlenen kişidir.

ROAD CAPTAIN (YOL KAPTANI) – Kulübün her türlü Seyir halinden Sorumlu kişidir.

TREASURE (FINANS) – Kulübün tüm Finansal işlerinden sorumludur. Her türlü maddi harcamaları kayıt alır.

SECRETARY (SEKRETER) – Kulübün tüm Sekreterlik görevini üstlenir. Örneğin Yarışmalar düzenler, Üyeleri bilgilendirir.

MEDIC (SAĞLIKÇI)

MECHANIC (TEKNİSYEN)

ROAD SECURITY (YOL GÜVENLİĞİ)


NOT: Yukarıdaki Rütbeler, MC tipi kulüplerin genel Hiyeraşisidir. HOG ve diğer kulüp benzeri organizasyonlarda kendi içlerinde farklılıklar gösterebilmektedir.

[box]Outlaw MC nedir?


Outlaw Motorcycle Club (Motorcycle Gang olarakta bilinir), normal MC’de olduğu gibi bir Motosiklet Kulübü dür. Ancak diğerlerinden farkları, Kanunsuz ve Yasadışı olmalarıdır. AMA (American Motorcyclist Association) tarafından bir anlamda dışlanmış olup, kurallara ve disipline uymayan Motosiklet Camiasının %1’lik illegal kısmı olarak görülürler. Bundan dolayıdır ki Outlaw MC’ler One Percenter (1%er) olarakta adlandırılır. Diğer tüm Motosiklet Kulüplerin Kriminelleri olarak söylenirler. 1932 yılında kurulan Dünyanın en eski Motosiklet Kulübü olarak bilinen GYPSY MC‘si de, bir Outlaw MC olduğu söylenmektedir. Zamanla ardından takip eden başta A.B.D. olmak üzere bir çok Outlaw MC oluşmuştur. Şuanda günümüze kadar gelen ilk en büyük 10 Gang MC’leri sayacak olursak bunlar, Hells Angels, Bandidos, Outlaws, Mongols, Pagans, Vagos, Sons of Silence, Warlocks, Black Pistons, Gremium olarak söyleyebiliriz. Tabiki bunların dışında daha birçokları var.[/box]

1%’er (One Percenter/Outlaw Biker) nedir?


Muhtemelen Presi-toplantısını ilk yapan, San Francisco’da düzenleyen Hells Angels olmuştur. İlk dönemler kulüpler arasında büyük çatışmalar yanmış, ağır bedeller ödenmiştir. Toplantıda artık bunlardan vazgeçip, ortak problemleri olan asıl konuyla hep beraber müdahele etmeleri gerektiği konuşulmuştur. Ortak problemleri olan (Cops) Polislerdi. Polis memurları tarafından defalarca durdurulup, aynaların ve yüksek gidon gibi benzeri şeylerden kendilerine ceza uygulamalarıydı ve artık bu beladan beraberce üstesinden gelmeliydiler. Bu yetmezmiş gibi birde, Hardcore-Biker’lar tarafından sevilmeyen, uysalın yanında olan, AMA – American Motorcycles Association’la problemi çıkmıştır. Denilmiştir ki, Motor sporlarıyla uğraşan Motosiklet sürücülerin %99 temiz ancak %1 kesimi, asosyal barbarlardır. Biker’lar artık mızrağı ters çevirip, ,,Onepercenter” yaması altında buluştular ve ,,Outlaw” kavramın doğmasına neden oldular. Artık birbirleriyle değil, ortak düşmanlarına karşı savaşacaklardı…

“Outlaw” kelimesi aslında ilk zamanlardaki ,,Outlaw-Races” tabir edilen AMA’nın dışında illegal yarışlar düzenleyen, sert mizaçlı Biker’lara verilen bir isimdi. Ancak Amerikan Polisinin, Biker’lara Suçlu, Sabıkalı demesiyle, ,,OMCG – Outlaw Motorcycle Gang”, olayın boyutu değişmiştir. Bu tabir artık Almanya ve diğer bazı Ülkeler içinde geçerli sayılıp, günümüzdeki Outlaw anlayışını bambaşka bir yöne çekmiştir. Artık günümüzde Outlaw, Onepercenter’la özleşmiş sayılıp en tehlikeli sınıf olarak görülmektedir. Gerçi bu dünyanın iç olayları Medya tarafından dışarı yansıtıldığında, bu şekilde kötü anılmalarında haksız sayılmazlar.

One Percenter yani 1% değiminin olay yaratan çıkış tarihi 4 Temmuz 1947 tarihinde Kaliforniya eyaletindeki Hollister kasabasındaki bir Motorcu etkinliğinde yaşanmış bir olaydır. Bu etkinliği kaleme alan “Life” dergisi, oradaki Biker’ların çok fazla Alkol tüketiminden, kontrollerini kaybedip kasabayı ele geçirdiklerini, caddelerde birbirleriyle kanunsuz yarıştıklarını, İnsanları yaralayıp kazalara sebep olup çok uygunsuz davrandıklarını yazmış. Ancak bu haberi duyan ve okuyan Motorcular  bu anlatımlara katılmayıp, farklı yönden ifade ettiler. Motosikletcilerin ifadelerine göre, o gün orada çok fazla sayıda katılımcı olduğunu, Organizasyonun kötü olduğu için, yiyecek ve içecek gibi temel ihtiyaçlardan yararlanamadıklarını, sokaklarda yatarak olumsuzluklar yaşadıkları için kavgalara neden olduğunu söylediler. Oradaki Kasabalıların ve Medyanın olay nedeninin çok fazla Alkol tüketen Motorcuların neden olduğunu iddia etmiş olsalarda, Motorcular, Alkolü her zaman aldıklarını, olayın temelinde kendilerinin hiçe sayıldıklarını ve dolayısıyla öfkeden çılgına döndüklerini söylediler.

Life Dergisinde yayınlanan haberin sonrasında kopan o büyük kargaşa ile o Organizasyonu kuran AMA ertesi gün Basına bir Demeç verirken, Motorcuların yasalara saygılı ve iyi Vatandaş oldukları ancak sadece %1’lik bir kısmı olayı çıkarttığını yönünde bir Demeç vermiştir. Bu konuşmanın ortamı yumuşatacağı beklenirken, Motorcuları daha çok kızdırmıştır. Artık çoğu Motorcular o saatten sonra kendilerini %1’er kabul etmiştir. 1% Patch’ler yapıp ceket ve yeleklerine dikip “One Percenter” kavramın doğmasına neden oldular.

Ancak tuhaf olan şey ise, olayın AMA’nın Arşivlerinde böyle bir demecin bulunmaması yönündedir. AMA’nın Halkla İlişkiler Müdürü olan “Tom Lindsay” açıklamasına göre, “Bize mal edilmiş olan One Percenter ifadesinin, AMA’nın hiçbir elemanı tarafından verilmemiştir ve verildiği hakkındaki sözler uydurmadır.” şeklindeki açıklamasıdır.

İşin ilginç kısmı, %1’lik meselesi olumlu yönden bir algı değildi ve hala öyle. Ancak nedense kendini dışlanmış hisseden Biker’lar bunu kullanmaya başladılar. Büyük çoğunluğunda gördüğü gibi, bunun adı Provokasyon.

Onepercenter anlamınıda diğer birçok şeyde olduğu gibi çarpıtanlar olabiliyor. Zamanla iyice orijinal kullanımından sıyrılıp, kişisel görüşler ardında manalar yüklenebiliyor. Hatta öyle ki, bazı kesim görüşlere göre, MC demek otomatik olarak 1% demek deyip ikisini ayrılmaz yapıp, aynı kefeye koyanlar bile var.

Almanya, Türkiye ve bazı Ülkelerde 1% Patch’ini taşımak Problem olmazken, Amerika’da 1%’er olmak ve onu temsil etmek baya sıkıntılı bir iş.

Bu konu ile ilgili son söz olarak şunu söylemek isterim. Bu %1 meselesi farklı savunmalara sahip olan bir Efsane olup, %100 tam olarak belli olmayan bir konudur ve sadece böyle olduğu iddia edilip bir varsayımdır. Dolayısıyla bugün kendini “Onepercenter” olarak gören, diğer kişilere anlatırken dikkatli olsun . Çünkü o artık diğer tümBiker’lardan farklı birisi. O artık sivil yasalar yerine kendi yasalarını koyan ve kendi oyununu oynayan birisi. Kabul etsede etmesede, o artık bir Outlaw-Biker ve yaptığı tüm eylemler “OMCG – Outlaw Motorcycle Gang” adı altında zikredilecektir.

Gerçi 1953 yılında Marlon Brando’nun oynadığı ,,The Wild One” (Almanca: Der Wilde) filminde Hollister’ın gerçek hikayesinin anlatıldığı öne sürülsede, o dönem orada bulunan ve hala hayatta olan bazı Biker’ların, uzaktan yakından hiç bir alakası olmadığını ve provokasyon amaçlı olduğunu öne sürmüşlerdir.


AMA (American Motorcyclist Association) nedir?


AMA, 1924 yılında Ohio Eyaletinde kurulan “Amerikan Motosikletçi Birliği” (Ulusal Motosiklet Sporları Federasyonu)dur.

Dünyanın en büyük “Uluslararası Motosiklet Sporları Federasyonu” ise FIM, ( Federation of International Motorcycling ) dir. Türkiyedeki ise TMF, (Türkiye Motosiklet Federasyonu) dur.

NOT: Bazı Ülkelerde, “Advocacy group” (Türkçe: Çıkar grubu Almanca: Interessenvertretung) denilen Motosiklet Dernekleri vardır. Mesela Almanya’da “Biker Union, Biker Allianz, Biker’s Cooperation” bunlardan bazıları. Eskiden Biker Union sadece MC’ler için bir “Association” di yani dernek. Ancak günümüzdeki durumu daha farklı olup şimdilerde Motosiklet sürücülerinin ve onların sıkıntılarının geneline bakmaktadır.

RC (Riding/Rider Club) nedir?


RC’ler, MC’lerde olduğu gibi örneğin, bir Prospect olmak gibi deneme süresi gerektirmez ve herhangi bir kişi başvurup katılabilir. RC’ler, MC’lerdeki esas olan Kardeşlik ilkesine dayanmaz. Daha çok bir dizi aynı düşüncede olan Motosiklet kullananlar ile birlikte eğlenmek, hoş vakit geçirmek için Sürüş Organizasyonları düzenlemektir. Belli bir Motosiklet türü yada marka olması zorunluluğu (Cruiser, Harley gibi) gerektirmez. RC’lerde Patch (tek parça) taşıma zorunluluğu olmayıp kişinin isteğine bağlıdır. MC’deki gibi Patch hak edilmez satın alınır ve alan kişi çıkmak istediğinde geri iyade etme şartı yoktur. RC’lerde MC’lerdeki gibi aynı kulüp içi kurallar yoktur.

Free Biker (Independent Biker) nedir?


Aslında herhangi bir Motosiklet kulübüne yahut benzeri bir Organizasyona mensup olmayan her bir Motosiklet kullanıcısı temelde “Free Biker”sayılır. Diğerlerinin aralarına katılıp parti ve benzeri faaliyetlerde bulunsalarda temelde tamamen bağımsızdırlar. Ayrıca Freebiker’larda çoğu zaman bir yelek taşırlar. Gittikleri her MC Partilerin parayla satın alınan ve kulüp tarafından taşınmasına izin verilen “Free-Patch” diyebileceğimiz yamaları üzerlerine iğnelerler. Bu bazen öyle aşırı olabiliyor ki yeleğin kendisi yamalardan tanınmaz hale geliyor. Ancak bu üye olunmadığı halde yinede 3’lü Patch taşıma işi çoğu Motosiklet Kulüpleri tarafından pek hoş karşılanmıyor ve özellikle bazen %1’er cileri çileden çıkarmaya yetiyor bile.


,,Owner-Clubs” ve Diğerleri…



Kulüp bazında Organizasyonlar temel iki ayrı isim adı altında toplanırlar. Bunlar MC ve RC ler. Dünyaca kabul görülende bu şekildedir. Ancak birde bunların dışında, bazı Ülkelerin farklı ancak benzer isimler altında Kulüp benzeri Organizasyonlar mevcuttur. Örneğin, Ülkemizdeki MK, (Motosiklet Kulübü) gibi. Araştırdığım vakit bunlar kendilerini MC kabul etmeyip ancak yinede bir Kulüp olduklarını söylüyorlar ama Türkçe olarak yazıyorlar yada yine Türkiye’de bazı yerli MC’ler doğrudan kendilerine bağlı olmayan “Support” larına MK ismini veriyorlar. Böyle acayip birşey söz konusu. Ne MC nede RC’yiz diyorlar biz MK’yız diyorlar. Benzer şekilde Örneğin Almanya’da MF, (Motorradfreunde), MFG, (Motorradfahrgemeinschaft), MIG, (Motorradinteressengemeinschaft) gibi Ülkemizdeki MK benzeri Organizasyonlar mevcuttur. Bunlar Kulüp gibi birer Topluluk ancak MC gibi iddiaları ve talepleri olmayan “Organizasyonlar” olarak tanımlanırlar. Kısacası “Motosiklet Severler Arkadaşlığı” adı altında toplanırlar. Aynı şekilde mesela HOG, (Harley Owners Group), Harley Davidson Motor Company tarafından 1983 yılından günümüze dek, Harley Davidson Motosiklet sahiplerini bir araya getirmek amacıyla oluşturulmuş Dünya çapında çok büyük bir “Gurup/Kulüp”tur. Harley’i takip eden birçok Markalar altında guruplar oluşmuş durumda. Mesela Yamaha – ,,STAR” Riders gibi. Bu türden Marka altında toplanan gruplara, “Owner-Clubs” denilmektedir. Sadece Bayan Sürücülerden oluşan Guruplar olduğu gibi, daha benzeri birçok Motosikletli “Gurup ve Organizasyon” lar mevcuttur. Şahsi fikrim, her ne kadar farklı isimler altında bulunsalarda, diğer hepsini RC olarak görebileceğimizi düşünüyorum.



Biker, Rider, Rocker Ne Demek? – Motosiklet Dünyasının Şeytan Üçgeni


Biker kime denir?

Biker (Sürücü/Binici) kelimesinin kesin olarak tanımını yapmak, pek mümkün değildir çünkü Biker sıfatı çok farklı unsurlar tarafından çok çeşitli tanımlamalara sahiptir. Örneğin, gerçek bir Biker sıfatını hak etmek için illaki bir Motosiklet sürmeli mi yada sürekli (günlük) bir Binici mi olmalı yoksa sadece bir Motosiklete sahip olmak bile yeterli midir? Bazıları gerçek bir Biker olmanın, sadece Motosiklet sürmenin ve Otomobile elinin bile deymediğinden geçtiğini söyler. Kimisi gerçek bir Biker olabilmenin sadece Harley sürücülerinden oluştuğunu düşünür hatta daha ileri gidip gerçek bir Biker sıfatını hak etmenin yolunun, 1%’er (one percenter) olmaktan geçtiklerine inanırlar ve bu tanımlama listesi farklı bakış açılarına göre böyle uzar gider. Bu görüşler çok farklı Tartışma konularınıda beraberinde getirmektedir. Aslında tanımlamanın o kadarda komplike olmayıp yaygın bir görüşe göre ve benimde bizzat katıldığım açıklamanın şu şekilde doğru olabileceği kanısındayım. Biker;

• Tüm “Bisiklet” Sürücülerine denilir (Kategori fark etmez)
• Tüm “Motosiklet” Sürücülerine denilir (Kategori fark etmez)
• Motosiklet Kulübüne üye olan tüm Motosikletcilere denilir (Motorcycle Club/Outlaw Motorcycle Club)
• Free Biker’s
Biker’lar genel olarak iki kısıma ayırmak mümkündür. Bunlar;

• Sürekli (Günlük); İş yolculuğu, Hizmetli(Görevli), Yarışçı, vs.
• Sürekli olmayan (Arada Sıra, Boş Zamanlarda); Hafta Sonu, Güneşli(İyi) Havalarda, Tur Amaçlı, Spor,Yarış(Hobi), vs.
Hatta Sahipliye göre bile sınıflandırmak mümkün.

• Mal Sahibi (Motosikletin)
• Koleksiyoncu
• Satıcı
• Kiralayan
• Customizer(Builder)
Tamirci(Teknik İlgili)…

Ancak görüşüm şu şekildedir. Ne olursan ol, ne yaparsan yap, ister kulüp üyesi ol ister olma ister haftanın 7 günü sür, ister sadece hafta sonu binicisi ol nasıl adlandırılmak istiyorsan adlandırılır, nasıl hitap ediliyorsan edil, Motosiklet süren/binen herkes ama herkes bana göre Biker’dır. Görüldüğü gibi bu Tanımın kesin bir açıklaması olmayıp ve ideal bir tanımlama sınıfına sokmanın da yanlış olduğunu düşünüyorum. Yoksa hal böyle olursa her bir şeye ayrı ayrı isimlendirilmesi gerekir ki buda kaosdan başka hiç bir yola çıkmaz.


Rider nedir ne değildir?

Biker kelimesinin yerini tutan ve çok daha geniş anlamları olan birde Rider terimi vardır. Rider çok farklı ve geniş anlamlar taşımakla birlikte genel olarak;

• Bisiklet
• Motosiklet
• At
• Deve
• Pedallı araçlar(Bisiklet, Moped, Bot/Kayık, vs.)
• Otobüs
• Tren
• Uçak, vs…
kullanan veya binen tüm kişilere Rider denilmektedir.

Rider tabiri için kullanılan bazı özel durumlarda söz konusudur ve çok kere bazı Film ve Şarkılara konu olmuştur. Örneğin bir Şarkıda “Lonesome Rider” (Yalnız, Tek başına olan) diye geçerken bazı efsane olmuş Film isimlerine de konu olmuştur. “Knight Rider”, “Ghost Rider”, “Easy Rider” gibi.


Rocker da neyin nesi…

Rocker ifadesinide tanımlamak Biker’da olduğu gibi tek yönlü açıklamak maalesef çok güç görünüyor. Rocker, basitçe şudur diyemeyip diğerlerinde olduğu gibi birçok unsur tarafından birçok anlam ifade edebiliyor. En basite indirgeyip, en doğru şekilde tanımlayacak olursak eğer, iki yönlü ele alıp meseleyi incelememiz gerecek. Bunlardan ilkinin Müzik yönünden ele alıp, Rocker’ın ne anlama geldiği ve ikinci olarakta Motosiklet Camiasındaki yönündeki Rocker şeklidir.

Müzik yönünden “Rocker”, genellikle “Rock” müzik dinleyen ve/veya yapan (çalan) kişilere deniliyor.

Motosiklet Camiasından ele alacak olursak biraz daha karmaşaya neden olmakta olup çok yönlü kategorize edilmiştir.

Gerçek “Rocker” terimi, 1950 yıllarında İngilteredeki Gençlik alt kültüründen (Motosikletli Asi Gençlik) doğmuştur. O zamanlar gerçek Rocker manası, İngiliz “Cafe Racer” Motosikletleri ve Rock N’ Roll (Rock Müzik) merkezliydi. Gerçek Rocker kelimesinin anlamı budur. O zamanlar Rocker’lara, “Rockers”, “Leather Boys”(Deri Ceketli Çocuklar) yada “Ton-Up Boys” deniliyordu. Rocker felsefesinin cereyan ettiği dönemler “Mods” ve “Greasers” kültürleride filizleniyordu.

O günlerden bugünlere kadar, Rocker kelimeside tıpkı İnsanlar gibi değişime uğramış olup, günümüz Biker’lar tarafından kafalarında çok yönlü anlamlar yüklemişlerdir.

Günümüzde birçok görüşe göre Rocker, dış giyim (outfit) olarak çok sıradışı tarz takılan kişilere denilebiliyor. Örneğin, siyah ağırlıklı deri ceketler veya Jean ceketler, siyah t-shirt’ler ( genellikle kuru kafa baskılı) giyenler, çoğunlukla uzun saçlı, kimilerine göre sıradışı giyimin yanı sıra sıradışı aksesuar ve takı yada dövmeli (tatoo) olanlarda bu guruba dahil edilmektedir.

Müziğin ve Giyim kuşamın dışında, Motosiklet camiasında yine maalesef kaos halini almıştır. Örneğin Almanya’da, bu kelime Deyimselleştirilip, sert adam imajı altında çoğunlukla sadece Harley binicilerine söylenmekle kalmayıp, 1%er, mc, outlaw mc olanlara ithaf edilmiştir. Bu liste böyle uzayıp gidiyor.


Biker ve Rocker arasındaki fark nedir?

Peki bu iki tanımın birbirlerine benzerliklerinden dolayı aralarındaki farkı soracak olursak kısaca şöyle cevap verebiliriz.

Geçmişteki özlerinden ayrı tutarak günümüz Dünyasındaki açıklamalarını şu şekilde özetlenebileceğini şahsımca doğru yerini bulacağını düşünüyorum.

Biker genel olarak tüm Motosiklet camiasının sürücülerine/binicilerine, kullanıcılarına ve sahiplerine genel olarak ithafta bulunabilinir ancak Rocker için durum biraz daha farklı olup, herhangi bir MC’ye üye, belki dış giyim ve kuşamıyla daha agresif ve alışılmışın dışında bir imaj çizen, yaşam tarzında Motosiklet(genellikle Chopper kültürü hakim), Rock Müzik ile haşır neşir olan, sıkca etkinliklerde (Motosiklet Festivalleri vs.) bulunan ve sosyalliği geniş olan Biker’lara diyebiliriz. Çünkü günümüzde çoğunluktaki anlayış ve görüş daha çok bu yöndedir. Buna bağlı olarak şöyle bir yaklaşımda da bulunabilinir. Her Rocker bir Biker ama her Biker bir Rocker değildir.


Motorcuların Gizli Kodları – Rakamlar, Harfler ve Sembollerin Gizemi



Swastika

       




Sanskritçe dilindeki Swastika yada günümüz adıyla bilinen gamalı haç, tarih öncesi dönemlerden kalma çok eski bir Semboldür. Sanskritçe’deki su (iyi) ve asti (olmak) kelimelerinin birleşiminden oluşmuştur. “İyi olmak, mutlu ve sağlıklı olmak” anlamlarına gelir. Bu sembol birçok medeniyet ve kültürde kullanılmıştır. Örneğin, Hindistan’da çok faklı din ve kültürler, bu işareti yaygın biçimde kullanmışlardır. Swastika, Hinduizm, Budizm ve Jainizm’e göre kutsaldır. Swastika, Hindu dininin en uğurlu simgesi sayılıp, şans getirildiğine inanılır.



Nazi Swastika (Hakenkreuz)

       


Gamalı haç, I. Dünya Savaşı’ndan sonra kurulan Nasyonal Sosyalist Alman İşçi Partisi (NSDAP) ve hükümeti tarafından amblem olarak kullanılmıştır. Nasyonal sosyalistlerin (Naziler) kullanmış olduğu swastikanın adı Almancada Hakenkreuz‘dur. Çok sayıda varyasyonu kullanılmakta. Daha sonra Nazi Almanyası’nın bayrağında da kullanılmıştır. Swastikanın bu anlamda kullanımı 1945’te Nazi Almanyası’nın yenilmesi ile birlikte sona ermiştir ve Almanya’da artık bu sembolu kullanmak yada taşımak cezaya tabidir. Günümüzde bazı Neo-Nazi gruplar swastika kullanmaya devam etmektedirler. Biker/Rocker’ların ilk yıllarında Hakenkreuz tamamen Provokasyon amaçlıydı. Gizli kodlar sırasında en çok kullanılanlar arasında olup özellikle Outlaw MC’lerce tercih ediliyor.



SS – Rune (SS – Schutzstaffel)

“SS (Schutzstaffel)”

SS – Rune’nun kökü Runik yazısına dayanır.

"Runik yazı İlk Çağ Orta Asya toplumları, Etrüskler, Macarlar ve vaktiyle Kuzey Avrupa ülkelerinde (İsveç, Norveç, Finlandiya, Almanya vs.) yaşayanlar tarafından kullanılmış bir yazı sistemidir.

Bu yazı sisteminin, Kuzey Avrupa ülkelerinde kullanılmış alfabesine runik alfabe ya da Futhark adı verilir. Run (rune) sözcüğünün Hint-Avrupa dillerindeki anlamı sırdır. (Alıntıdır)

       



SS – Rune daki “S” harfi, Runik yazısındaki “S” olan “ᛋ” şeklinden almıştır. S- veya Sigrune ayrıca Siegrune ( 19. ve 20. yüzyıllarda, “milliyetçi hareketin/völkische Bewegung” işaretinin bir adıdır), Nasyonal Sosyalistler tarafından, Gamalı haçtan sonra en çok kullanılan simgedir. Çift S-Rune’dan ” Runic "ᛋᛋ"” oluşan kombinasyon, Nasyonal Sosyalist Alman İşçi Partisi/Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei (NSDAP) tarafından oluşturulan, “iç güvenlik”ten sorumlu olan, “Schutzstaffel” (SS) işareti “idi. Tekli kullanılan S-Rune ise “Alman-Hitler-Gençliği” tarafından kullanılıyordu. Günümüz Almanya’sında her iki şeklinide kullanmak cezaya tabidir. Günümüz Outlaw MC’ler tarafından, Provokasyon amaçlı kullanıldığı düşünülmekte. Sonraları Almanya’nın Nasyonal sosyalizm (Nazi-Almanyası) döneminde Hitler tarafından adına Schutzstaffel denilmiştir.


"SS (tam ad: Schutzstaffel, Türkçe: Koruma Timi), önceleri Hitler’in kişisel muhafızlığını yapmak üzere kurulan birliklerdir. İlk kurulduğunda, polis görevi yapan silahlı parti militanlarından oluşuyordu. Toplama kampları kurulup, Heinrich Himmler tarafından bunların yönetiminden SS sorumlu tutulunca iki ana gruba ayrıldı. Waffen-SS ve Allgemeine-SS.

SS’e bağlı askerlerin en önemli özellikleri Onurun Sadakatindir ilkesinden sapmaksızın Führer’e kesin boyun eğmeleri ve bağlılıklarıydı. (Alıntıdır)

Günümüz Almanya’sında artık Hakenkreuz ve SS-Rune taşımak cezaya tabidir. Hatta Kelt haçı ve daha birçok Sembollerin taşınması yada kullanılması yasaklanmıştır. Gizli kodlar sırasında en çok kullanılanlar arasında olup özellikle Outlaw MC’lerce tercih ediliyor.


Harfler ve Rakamlar

1%: (Onepercenter) – ,,OMCG” Outlaw Motorcycle Gang

7: Gremium MC

13: Marihuana (Uyuşturucu)

15: Outlaws MC

16: Pagan’s Motorcycle Club (The Pagans)

21: Blue Angels MC

23: Warlocks MC

31ER: Otuzbirci (Hain demek)

62: Freebiker

69: Cinsel pozisyona işaret ediyor

74: 74 cubic inch – 1200cc (Big Twin – Harley Davidson Motoru)

81: Hells Angels

84: 84 cubic inch (Harley Davidson Motoru)

18 4: Red Devils MC (Hells Angels Supporter-Club)

666: Number of the Beast

210: Black Jackets (Streetgang/MC tarzı grup ancak değil)

1312: A.C.A.B. – All Cops Are Bastards (Polislere hakaret sözü)

DFFL: „Dope Forever, Forever Loaded“ (Uyuşturucu Sloganı)

FTW: „Fuck the World“

GBNF: „gone, but not forgotten“ (öldü ama unutulmadı) – Ölen üyelerin anısına

MC: Motorcycle Club

BC: Box Club (Osmanen Germania – Streetgang/MC tarzı grup ancak değil)

OMC: Outlaw motorcycle club yada one-percenter motorcycle club

OMG: Outlaw Motorcycle Gang

Onepercenter: 1%

Outlaw: (haydut, kanun kaçağı, kanunsuz, vs.) – One-percenter MC’ler için kullanılan olumsuz cümle

Old lady: Rocker’cılar arasında sabit kız arkaş yada eş anlamında

O.F.O.B.: One family one brotherhood

Rally: Büyük Motosiklet Buluşmaları

Presidenten-Rally/Presi-Rally: Organizasyonlar için kulüp başkanları arası toplantılar (1980 – 1998 )

Run: Toplu sürüşler yada toplantılar


Özel kulüp gizli kodlar ve sloganlar

Bandidos
Bandit: Lakap (haydut)

Tacos: Aşağılayıcı lakap

BFFB: „Bandidos Forever, Forever Bandidos“

We are the people your parents warned you about: Ailelerinizin sizleri bize karşı uyaran kişileriz bizler

Fat Mexican: (Şişman Meksikalılar) – kulüp logosunu ifade ediyor

Expect No Mercy: (Merhamet Bekleme) – Kulüp adına Insan öldürmüş yada ağır yaralamış kişilere verilir

God Forgives Bandidos Don’t: Tanrı Affeder ancak Bandidos asla

PBOL: „Proud Bandido Old Lady“, Bandidos üyelerinin eşleri yada kız arkadaşları tarafından taşınır

Our colours don’t run: Bizim renklerimiz solmaz

Sargento de Armas: Ispanyolca ,Sergeant at Arms’ demek

Hells Angels
86: „Heroin forbidden“, Sonny Barger tarafından getirilen ,,eroin kullanma yasağı.”

Angler: Aşağılayıcı lakap

Angel’s Place: Kulüp Evi

AFFA: „Angels Forever, Forever Angels“

When we do right, nobody remembers. When we do wrong, nobody forgets: Doğru yaptığımızda hiç kimse hatırlamaz, yanlış yaptığımızda kimse unutmaz.

Big Red Machine: Kulüp renklerini işaret eder (Red & White)

Church: Haftalık kulüp toplantısı (kilise)

Dead-Head, Deadhead: Kulüp logosunu işaret eder

Dequiallo: Polisi döven kişiye verilir

Euro-Run: Avrupa’da yıllık etkinlik

Filthy Few: İnsan öldürme

LEFT: Kulüp üyeliğinden çok önemli nedenlerden dolayı çıkıldığına dair, sağ eline büyük harflerle çıkış tarihini dövme yaptırmak (kalıcı ispat sağlama)

Red & White: Kulüp rengine işaret eder

Red Light Crew: Pezevenk

World-Rules: Kulübün gizli kuralları

World-Run: Kuzey Amerika veya Avrupa’da gerçekleşen, Hells Angels’ın en önemli toplantısı

Outlaw-MC
Adios: „Angels die in Outlaw states“, Melekler Outlaws eyaletlerinde geberirler

AHAMD: „All Hell’s Angels Must Die“ (Tüm Hells Angels’lar ölmeli)

Crossed Pistons: ‚çapraz pistonlar‘, Kulüp logosu

Charlie: Kulüp logosunun lakabı

GFOD: God forgives, Outlaws don’t! (Tanrı affeder, bizler asla!)

Lightning Bolts: İnsan öldüren (katil)

Lucky 15: “O” harfine işaret eder

OFFO: „Outlaws forever, forever Outlaws“

Pagan’s Motorcycle Club
LPDP: „Live Pagan’s, Die Pagan’s“ (‚Pagan olarak yaşa, Pagan olarak öl‘)

PFFP: „Pagan’s Forever, Forever Pagan’s“

Sons of Silence
Donec mors non separat: latince ‚Ölüm bizi ayırmadıkça‘, Colour’ın bir parçasındaki Slogan

Ne conjuge nobiscum: İngilizce, Don’t fuck with us (bizimle asla dalga geçme)

SOS: Sons of Silence





                                   “Eight-ball”
       



Gizli kodlar ın yanı sıra birşeye vurgu yapmaktan ziyade Şans getirdiğine inanılan daha masum diyebileceğimiz ve genelde Custom sahnesinin Chopper ve Hot Rod dünyasında sık rastladığımız bazı semboller vardır. Örneğin İskambil kağıdındaki Sinek denilen üç yapraklı Yonca yaprağı. Yine İskambil kağıdındaki Maça. Kartların bazılarının toplamı şeklinde olanları da var set şeklinde ve oyun zarı, kanatlı kuru kafa, muşta (özellikle Streetfighter Motosikletciler arasında çok sevilir), özgürlüğü ifade eden Kartal, Alev deseni, Ed “Big Daddy” Roth’un, Rat Fink’i, Von Dutch’un Flying Eyeball’ı vs. en çok sevilenler arasında. Birde Eightball Bilardo topu var ancak bunun hakkında çok farklı görüşler öne sürülmüştür. Kimileri yukarıda bahsettiğim şans için kullananlar varken, 8 rakamının “H” harfini dolayısıyla “Heroin” e işaret ettiği görüşünü söyleyenlerde var. Hatta US-Araba-Sahnesinde, “V8” Motoruna işaret ettiğide söylentiler arasında ve daha farklı görüşlerde mevcut.

Eightball, kuru kafa, zar, piston, muşta ve benzerleri genellikle Hot Rod’larda uzun vites kollarının ve Chopper ve Bobber larda kullanılan Jokey Shift’lerde, çoksevilen “vites topuzu” objeleri olarak kullanılmakta.

” Rat Fink”
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#1 - 15.12.2020 00:41
Gayet açıklayıcı, emek verilmiş güzel açıklamış tebrik ederim.
 :)
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#2 - 15.12.2020 00:42
 Başarılı.   :o
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#3 - 15.12.2020 01:37
GÜZEL
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#4 - 15.12.2020 08:46
Bravo, gayet güzel açıklanmış. Tebrikler.
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#5 - 15.12.2020 15:34
Özellikle supporter açıklaması çok ilgimi çekti...
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#6 - 16.12.2020 07:35
Motorların ilgisini çektiğimden sanırım soluksuz okudum, güzel bir rehber.
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok