Konu: Air Support Division El Kitabı  (Okunma sayısı 354 defa)

0 Üye0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#0 - 02.08.2021 15:53


SPECIAL OPERATIONS BUREAU:
                               AIR SUPPORT DIVISION

PILOT EL KİTABI
"Görev aynı, sadece araç değişti."




VICE CITY POLICE DEPARTMENT
    HANDBOOK
KONU BAŞLIKLARI

VOLUME 0 - GİRİŞ

  • 0.1 Handbook
  • 0.2 Handbook'un Anlaşılması

VOLUME 1 - POLİTİKALAR

● 1.1 Birim Hakkında
               ●   1.1.1. Birimimiz Hakkında
               ●   1.1.2. Misyonumuz
               ●   1.1.3. Görevimiz
               ●   1.1.4. Organizasyon


VOLUME 2 - ÜNİFORMA

● 1.1.5 Üniformalar
               ●   1.1.5.20 Hava Desteği Bölümü Üniforma Gereksinimleri
               ●   1.1.6. Üniforma İzinleri
               ●   1.1.6.20 Helikopter Kaskları

VOLUME 3 - İŞLEYİŞ

● 1.2 GÖREVLER
               ●   1.2.0 Başlangıç Protokelleri
               ●   1.2.1 Pursuit Takibi
               ●   1.2.2. PURSUIT ((Oyun İçi))
               ●   1.2.3  Pursuite Tekrar Bağlanma
               ●   1.2.4 Uçak Kaza Raporlama
               ●   1.2.5 Bombs
               ●   1.2.6. Uçuş Protokeleri
               ●   1.2.7 İdari Uçuş Protokelleri
               ●   1.2.8. Devriye Ekipleri

● 1.2+ EKSTRALAR
               ●   1.2.0+ Rütbelendirme ve İşleyiş
               ●   1.3.2+ Araçlar ve Ekipmanlar

VOLUME 4 - EKİPMANLAR

● 1.3 Ekipmanlandırma
               ●   1.3.2 American Eurocopter AS350 B2 A-Star
               ●   1.3.3 Bell Jet 206 B3
               ●   1.3.4 Pilot Kaskı ve Dürbün


VOLUME 0 - GİRİŞ


0.1 Handbook

Bu handbookun amacı, Vice City Police Department bünyesinde görev yapan yeminli ya da yeminsiz tüm memurların izleyeceği prosedür, tüzük ve protokollerin bildirilmesi ve saha personelinin eğitimleri için kaynak olmasıdır. Saha memurları, bilgilerini tazelemek için ya da yeni bir şeyler öğrenmek için bu handbooku takip edebilir ya da okuyabilir. Aynı şekilde, Vice City Police Department bünyesinde çalışan yeminli ya da yeminsiz tüm memurların bu handbooku en az 1 defa okuması mecburidir ve okunmadan görevlerin yapılması yasaktır. Bu handbook içerisinde, memurlardan beklentilerden de bahsedilecektir.

(( Bu handbookda zaman zaman OOC prosedürlerden de bahsedilecektir ve bu OOC prosedürlerin anlaşılması için çift parantez kuralı yani klasik Roleplay kuralı izlenmiştir. Çift parantezler içerisinde gördüğünüz her şey OOC'dir ve IC değildir. Çift parantez olmadığı sürece yazan her şey IC yani karakter içidir

0.2 Handbook'u Anlamak

Air Support Division el kitabının anlaşılır ve basit olması amaçlanmıştır. Lojistik amaçlar için, her biri farklı bir konuyu kapsayan ayrı hacimlere bölünmüştür. Handbookda bölüm sayılarının anlaşılması için bölümlerin sayılandırılması normalden büyük punto ile yapılmıştır. Bu sayılardan ilki cilt numarası, ikincisi bölüm numarası, üçüncüsü ise alt bölüm numarasıdır. Örnek ile ele almamız gerekirse, burada gördüğünüz 0.2'deki 0 cilt numarası, 2 bölüm numarasıdır. Yani 0.2'de okuduğunuz bu yazı 0. ciltin 2. bölümündedir.




VICE CITY POLICE DEPARTMENT
    HANDBOOK



VOLUME 1 - POLİTİKALAR

1.1.1 Birimimiz Hakkında

Vice City Polis Departmanı Hava Destek Birimi, Hava Destek Programı adı altında 1956 yılında Hiller OH-23 Raven marka helikopter ile kuruldu. 1963 yılında ikinci helikopter Bell 47G, 1965 yılında ise üçüncü helikopter Bell 47J Vice City Polis Departmanı envanterine dahil edildi. Zaman geçtikçe eskileri emekliye ayırıp yeni helikopterleri envanterine ekleyen birim, şuan 2 son teknoloji helikopteri Commerce yerleşkesinde bünyesinde barındırıyor. Gece ve gündüz görev yapabilen helikopterleri ise birimimize mensup, alanında uzman pilotlarımız uçuruyor. Günümüzde Hava Destek Birimi ismiyle görev yapan birimimiz şehir belediyelerine ait dünyanın en büyük polis hava kuvveti konumundadır ve rekor sayıda pist ile desteklenmektedir. Olaylara müdahale konusunda oldukça hızlı olan birimimiz, teknik personel ve uzman pilot sayısı nedeniyle de diğer departmanların hava birimlerine oranla daha iyi bir konumdadır. Ayrıca Hava Destek Birimi, VCPD'nin gözdelerinden PLATOON D Birimi ile ortak çalışmaktadır. SWAT operasyonlarına doğrudan katılmakta ve gerekiyorsa hava indirme prosedürlerini anlık olarak yerine getirmektedir.

1.1.2 Misyonumuz

Air Support Division misyonları, toplum hizmeti ve memur güvenliği ile ilgili olarak bölüm hedeflerine ulaşmak için özel olarak tasarlanmıştır. Öncelikle, ASD misyonları (ASTRO) Düzenli Operasyonlara Hava Desteği veya (SFS) Özel Uçuşlar Bölümünün bir parçası olarak yürütülmektedir.

● Bir ASD üyesi, SOB: Air Support Division adı altına bulunan bütün ekiplerine ve ekiplere atanmış takım üyelerine her zaman katkıda ve destekte bulunmalıdır.
● Bir ASD üyesi, SOB: Air Support Division'ı temsil eder. Herhangi bir yolla yanlış beyandan ve divizyonunu kötü sunumlardan kaçınılmalıdır.
● Bir ASD üyesi, kendisinden dikkat etmesi beklenen, şahsen kendisine özel atanmış divizyonuna özel ait olan teçhizat ve kıyafetleri vardır ve bunları her şartlar altında korumalı ve dikkatli bir şekilde kullanmalıdır. Bu durumda helikopterler, araçlar sınıfına girerek ortak kullanım araçları olarak geçmektedir, aynı şekilde ortak kullanıma sahip ekipman, teçhizat, kıyafetler ve araçları da gözlemeli ve dikkatli bir şekilde kullanarak zarar vermemelidir. Ağır şartlar altında minimum hasar alması için, kendi hayatını riske atmadan elinden geleni yapmalıdır.
● Bir ASD üyesinden, sertifikalara sahip olması sonucunda divizyona katkıda bulunması ve uzmanlık alanı olan operasyonel eğitimler için bir eğitmen olması beklenir.


1.1.3 Görevimiz

Bugün Vice City Polis Departmanı ASD'si, dünyanın en büyük hava kuvvetleri kanun uygulama operasyonlarına sahip ve ülkenin en büyük heliportuna sahiptir. En yaygın görevi devriye birimlerinin saha operasyonlarına havadan zaman dilimi farketmeksizin bilgi aktararak güncel kalınmasıdır.

Air Support Division(ASD), Vice City Polis Departmanı'nın hava bölümüdür ve Special Operations Bureau altındadır. Bölümün temel amacı ve genel hizmet amacı, genel devriye içindeki devriye ekiplerine ve uzman birimlere hava desteği sağlamaktır.

1.1.4 Organizasyon

ASD, başlangıçta hava trafik denetimine adanmış olmasına rağmen, çok çeşitli polis faaliyetlerini desteklemek için büyüdü. Günümüzde operasyonları Havadan Düzenli İşlemlere (ASTRO) ve Özel Uçuş Bölümüne (SFS) ayrılmıştır. ASD sloganı Misyon(görev) aynı, sadece araç değişti. ASD, şu anda 2 farklı modelden 19 uçağı işletiyor ve dünyanın en büyük çatı katındaki havaalanına ve dünyanın en işlek heliportuna sahip olmasının yanı sıra, dünyadaki en büyük belediye polis havacılık birimini elinde bulunduruyor.




VICE CITY POLICE DEPARTMENT
    HANDBOOK

VOLUME 2 - ÜNİFORMA

1.1.5.20 Hava Desteği Bölümü Üniforma Gereksinimleri

ASD ekiplerinin devriyelerinden öncesi giymesi zorunlu tutulan üç parça kıyafet bulunmaktadır, diğer parçalar ve kullanılan gereçler, ekipman sınıfına girmektedir.

ASD ekiplerinin hepsine, sertifikalarıyla birlikte 1 adet "Propper NomexTM Flight Suit - OD Green (VCPD-Edition)" sağlanır. Bu tulum, bütün pilotlarımızın sistemimizde kayıtlı olan boy-vücüt-kilo ölçülerine göre özel tasarlanmaktadır. Standart METRO botu ve bir çift eldiven ile birlikte uçuş kıyafeti seti tamamlanmaktadır. Tulumun altına kıyafet giyilmemektedir, gerekli görüldüğü durumlar Pilot'un kararına göre iç yelek giyilebilir.


1.1.6 Üniforma İzinleri
Hava Destek Bölümüne atanan memurlar için uçan üniforma aşağıdakilerden oluşacaktır:

Hava desteği bölümü amblemleri ile tekdüzen ve kişisel ekipman spesifikasyonları giyinelecektir. Belirtilmesi üzerine tulumlar kullanılır. Çavuş ve daha üst rütbeli memurlar, öngörülen rütbe giyeceklerdir; Uçuş esnasında ise helikopter kaskı ve yönetime uygulan olan botların giyilmesi zorunludur. Memurlar, sadece uçuş görevlerinde veya havaalanında ilgili görevleri yerine getirirken uçan üniformayı giyecektir.


1.1.6.20 Helikopter Kaskları

ASD ekiplerine tanımlanan tek ayrı ekipman olan "EVO Chrome Gradient Lensed Reinforced Flight Helmet" kısaca halk dilinde "Pilot Kaskı" direkt olarak VCPD ve ekip üyesinin bağlı olduğu diğer divizyon ve operasyonel bürolara bağlı olan telsiz kanallarına bağlantı sağlayabilen içten ses aktarımı destekli yarı-dijital elektronik kasktır.





VICE CITY POLICE DEPARTMENT
    HANDBOOK

VOLUME 3 - İŞLEYİŞ

1.2.0 Başlangıç Protokelleri

Düzenli hava uçuşlarında, devriye başlangıcı verildiği esnada devriye önceliğiniz ekip kodu altında belirtilmelidir. (e.g Memur Laverty, Supervisor McMiller 1-AIR-100 ekip kodu altında devriye başlangıcı. Önceliğimiz doğu yakası Idlewood - Jefferson bölge civarıdır.) Olması gerekmektedir.

Özel uçuşlarda birim lideri tarafından birim kodu AIR-20 yada AIR-100 belirlenmelidir.


1.2.1 Pursuit Takibi
Aktif agresif takiplerde vakaya AIR ekibinin katılmasıyla öncelik AIR'in olup telsizi devralmaları gerekmektedir. İstisna durumlar dışında helikopterde 2 pilot olmalıdır. Şüpheli bir aracı takip etmek için hava biriminin kullanılması, kaçan bir (şüpheliyi/şüpheli) araçları sorumlu bir şekilde takibe alma ve takibi sona erdirmeye teşvik ederek kamu ve memur güvenliğini artırmaya yönelik değerli bir birimdir. Mümkün olduğunda, hava birimleri şüpheli bir aracı takip etme sorumluluğunu üstlenmelidir. Suçluyu/aracı takip eden birimlerin şüpheli aracının peşinde kalmasınını engelleyecek durumlarda (rehin vakası, silahlı vs) yetkili polis birimleri uzaktan takipte kalmaya çalışacaktır. Hava biriminin görüşünü kaybettiği esnada yetkili kara birimleri hava ünitesine yardımcı olmak için gerekli bilgiyi vermelidir.

Araç pursuitlerinde takip süresini en aza indirgemek, gerekli önlemler ve titizlik ile pursuiti bitirmeye teşvik ederek kamu güvenliğnii ve memur güvenliğini arttırmaya yönelik bir birim uygulama aracıdır.
Agresif takiplerde Aır Support Division aktif olduğu süre içerisinde taşıtın izlenmesinde sorumluluğu almalıdır. Tüm durumlarda öncülüğü alıp, gerekli updateyi vermekle hükümlüdür. Şüpheli aracın peşinde olan birimlerin takibi sırasında zorunlu öncülüğü almaları gereken durumlar mevcuttur. ( silahlı şüpheli, cinayet şüphelisi, rehin durumu ) olmaması dışında yetkili kara birim araçları öncülüğü AIR'e vermek zorundadır. Bunu sizin belirtmeniz gerekmektedir. Öncülüğü devretmeyen kara ekiplerine işlem uygulanma hükmü bulunmaktadır. Mümkün olduğunca şüphelinin görüş dışında olup, ancak sizin tarafınızdan şüpheli araç görüşüne bağlı kalmalısınız. Kara ekiplerine sağlıklı, hatasız ve pürüzsüz update vermek için bunlar gereklidir.
Gerçekleşen tüm vakalarda sabırla olaya yaklaşmalı, Komuta birimine takibi kontrol etmesine daha yardımcı olabilmek için belirtilen lokasyonu izleme sorumuluğunu üstlenip, belirtilen bölgede şüpheli eylemler ve gerçekleşen tüm detayları supervisora belirtmekle hükümlüsünüz.

Hava Biriminin yapması gerekenler:
  • Vaka sorumlusuna, şüpheli durumları ve uygulanabilir taktiksel hususlar konusunda tavsiyelerde bulunmak;
  • Takipte yer alan tüm polis araçlarını tanımlayın
  • Mümkün olduğunca şüpheli hakkında, araç içerisinde olan kişileri bildirin.
Hava biriminin görüşünü kaybetmesi veya diğer sebeplerden (yakıt vs) vakadan ayrılması gerekirse en yüksek rütbeliden ya da vaka sorumlusundan ayrılma izni istemelidir. İzin verilmeden ayrılmaları an meselesi bile değldir.

1.2.2 PURSUIT ((Oyun İçi))

Pursuit sırasında, belli sebepler dışında ASD biriminin önceliği almak zorundadır. Kara ekibinin updateyi bırakıp, ASD'ye devretmesi gerekmektedir. Pursuit sırasında asla helikopteri yolu takip ederek sürmeyin. Kestirme yollar tercih edin. Helikopter kullanmanın ana amacı kişi ile teması kesmemek, hava üzerinden aktif sahayı düzene sokmaktır. Alternatif yollar kullanarak, kişinin gideceği yöne gidebilir, irtibatı kesmemiş olursunuz. Eğitimde gerekli detaylar verilecek. Alçaktan uçmanız size hız kazandırır, belli başlı durumlar dışında, irtifayı kaybetmemeye çalışın.

1.2.3 Pursuite Tekrar Bağlanma

Agresif takip sırasında kaçmayı başaran şüpheli taşıt ile tekrardan temas kurulması halinde yapmanız bir çeşit şeyler bulunmaktadır. Taşıt ile temasa geçtikten sonra öncelikle araç içerisinde kaç kişi olduğunu, modelini, bulunduğu lokasyonu, tahmini azami hıza göre belirtip telsizden açıklayıcı şekilde belirtmektesiniz. Bu sıra içerisinde görüşü kaybetmeleli, destek kara ekiplerinin gelmesini beklemektesiniz. Kişinin görüşü olmaması son derece önemlidir. Gerekli detaylarla beraber pursuite devam edebilirsiniz.

1.2.6 Uçak Kaza Raporlama

Bir uçak kazası mahalline ilk ihbarı alan veya vakaya giden memur, gecikmeksizin bir süpervizör isteyecek ve Dedektif Destek ve ASD birim liderine aşağıdaki bilgileri bildirecektir.

- Kazanın zamanı ve yeri;
- Uçağın ya da helikopterin kimlik numarası;
- Uçağın tipi ve sınıfı;
- Uçağın sahibi;
- Pilotun adı ve adresi;
- ABD postasının taşınıp taşınmadığı;
- Uçağa veya diğer eşyalara verilen hasarın kapsamı;
- Zayiat sayısı;
- Kazanın koşulları; ve,
- Memurun vaka raporu:

Hava Taşıtı Araştırma Ekibi (HTA) hava destek bölümü komutanlarına durum hakkında bilgi verilecek. HTA üyeleri uygun görülen ASD birim üyelerinin arasından seçilir.

Bir departman helikopterinin ya da uçağının kaza yapması esnasında HTA devreye girer ve gerekli şeyleri bildirilmesi üzerine, HTA: Olay yerine vardıktan sonra kaza hakkında gerekli faktörleri, sebebiyet veren kanıtlar üzerine soruşturma yapmalıdır. En kısa sürede yaralama, ölüm ve oluşan zarar raporlanıp Commerce Büro'ya bildirimelidir. Bir helikopter ya da uçak kazasının kanun ihlali nedeniyle ortaya çıktığı görülürse, soruşturma görevlisi suçun unsurlarını gerekli şekilde detay atlamadan rapora dahil etmelidir.

UÇAK YASALARI İHLALLERİ, RAPORLAMA. Bir uçağın pervasız veya güvensiz şekilde uçuş sağladığını raporunu alan veya gözlemleyen bir memur, araştırma raporu doldurmak zorundadır, Form doldurulduktan sonra bir kopyasını Hava Destek Bölümüne iletecektir. Rapor, "Pervasız" veya "Uçağın Güvensiz hareket etmesi adı altında adlandırılacaktır. Rapor şunları içerecektir:

- Helikopterin&uçağın rengi ve işaretleri;
- Tek motorlu, çok motorlu, yüksek kanatlı veya alçak kanatlı gibi genel uçak tipi;
- Uçağın yerden yüksekliğinin tahmini;
- Tırmanma, dalış, akrobasi veya yarış motoru gibi, uçağın kullanım şeklinin açıklaması;
- Tanıkların isimleri, adresleri ve telefon numaraları;
- Kesin gerçekleşme zamanı; ve,
- Vaka yeri:



1.2.7 Bombs


Hava Destek Bölümü (ASD) personelleri, bomba ihbarı ve benzeri durumlarda dikkatli şekilde alçak irtifa uçuşuna geçip çevre kontrolünü ele sağlayıp tüm devriyeleri gerekli ekipler gelene kadar uzak tutup, havadan güveni ve düzeni sağlamakla hükümlüdür. Tüm birimleri uzak tutmaları öncelikleridir.
 *Bomba vakası onaylandığı an ASD personeli üst rütbesine direkt olarak rapor bildirmesi gerekmektedir.
 *ASD personeli havadan tam olarak tüm dezavantajları ve avantajlarlı çıkartıp gerekli birimlere raporlamalıdır.
 *İşyerleri ve evler, alan genişliği ve bomba tipi, sivillerin uzak tutulması, dar vaka bölgelerinde memurların işini kolaylaştıracak bilgiler elde edilmesi gerekmektedir. AIR SUPPORT DIVISION vakaların kilit noktası olup domine etmelidir.
 *Vakada bulunan en üst yüksek rütbeli ya da birim lideri tarafından bomba için özel çıkartılan AIR ekibi yönetilmelidir.

Şiddetli yangın tehlikesi veya şüpheli siviller vaka bölgesinde olup itfaiyeciler için kişisel tehlike tehdidi bulunduruyorlarsa hava ekibi direkt olarak belirtilen bölgeye öncelikli uçuş sağlayıp düzeni ve güveni sağlamalıdır.


1.2.8 İdari Uçuş Protokelleri

Uçuş Talebi Prosedürü. Hava aracı operasyonunu talep etmek için aşağıdaki prosedürler kullanılacaktır. Çete ve narkotik bölümü personeli tarafından başlatılan operasyonlar dışında hava araçları kullanım talebi en yüksek yetkili tarafından ya da birim lideri tarafı onayı olmadan başlatılamaz. Birim liderinin onaylaması üzerine ek operasyonlarda helikopter ya da hava araçları kullanılabilir.


1.2.9 İdari İniş Protokelleri

Helikopterin acil olarak ya da bir devlete ait olmayan belirtilen  binaya indirileceği zaman yapılması gerekenler:

Aşağıdakileri Hava Destek Bölümüne iletin:

Helikopter inişini ve önerilen iniş alanının incelenmesini talep eden bir rapor durumu,
Helikopterin ineceği mülkün sahibinden yazılı onay. (rolsel)


Not: Helikopter, bir ya da on iki sınıftan oluşan herhangi bir devlet okulana ya da özel okulun 1000 feet yakınında iniş yapması kesinlikle yasaktır.

Bir topluluk etkinliğinde helikopter inişini talep eden bir rapor birim yetkilisine bildirilmelidir. Helikopterin ineceği mülkün sahibinden bir onay mektubu aldıktan sonra, Komutan, Hava Destek Bölümü:

Yeterli iniş alanı sağladığınız zaman gerekli denetlemeleri gerçekleştirin. Birim yetkilinize gerekli raporu verin;
İniş alanının onaylanması üzerine, talep eden birim yetkilinin kontrol konusunda size rehberlik ettiğinden emin olun; ve,
Bir helikopterin belirttiğiniz süre içerisinde zamanı aksatmadan başarılı şekilde inişi sağlamak zorundasınız..



1.3.0 Devriye Ekipleri
●   Bir ASD üyesinin kendisine özel kazandığı ilk sertifika olan Pilot Sertifikası'ndan itibaren kullanabileceği ilk birim telsiz kodu AIR'dır. Şu an filomuzda bulunan helikopterler göz önüne alındığı taktirde hava ekibinin, durumların sıklığı ve itibarına bağlı olarak 1-AIR-1'dan başlayarak 1-AIR-5 ve ötesi, duruma göre 1-AIR-100 (ASD Supervisor) ekibinin hava trafiğinin kontrolünü ele almasına kadar genişletilebilir bir ağ ayrıcalığı olduğu da her şartlar altında göz önündedir.

● İstisnai durumlarda AIR ekibinin devriyesi veya durum takibi gibi hava kontrol ve güvenlik hareketleri, sahadaki aktif Çavuş I ve üzeri Supervisor grubu tarafından ani olarak sebep belirtmeksizin iptal edilebilir ve geri çekilmesi emri verilebilir.

● Hiçbir Probationary Air Officer(ilk sınıf) bir ASD üyesi, tek başına bir AIR aracını kaldırmamalı ve hareket ettirmemelidir.

● Her AIR aracının içinde 2 adet ASD üyesi olmalıdır. Bir üyenin görevi, çevre kontrolü ve TAC (Telsiz Memurluğu) kanallarında aktif bilgi sağlamak olurken diğerinin görevi, helikopterin hareket kabiliyetini en iyi düzeyde tutarak kontrollü bir şekilde görevlerine devam etmesini sağlamak olmalıdır.

● Sadece istisnai durumlarda Senior Air Officer sınıfı ASD üyeleri, AIR aracını tek başına göreve çıkartabilir.

● Her AIR aracının sahada bir görevi olmalıdır, kendilerine bir görev veya misyon belirlemeden AIR devriyelerine başlamamalıdırlar.

● X-RAY ekibi için üstte belirtilmiş bütün kurallar geçerli olmasının yanı sıra, X-RAY ekibi özel bir birim olduğundan dolayı bazı kuralların esnetilmesi söz konusudur.



1.3.0+ Rütbelendirme

●   Aerial Platform Tactics: Hava Platformu Taktikleri (HPT) yüksek risk koruma ve taktik destek sağlayan Metropolitan Bölümü Special Weapons and Tactics (SWAT) personeli ile Hava destek bölüm (ASD) uçaklarını kullanabilen son derece uzmanlaşmış hava taktik birimi olarak tanımlanmaktadır. Hava Platformu taktikleri, halk ve memurlar için tehlikeli olmakta olup sadece ölümcül tehditler için kullanılan bir müdahale yöntemidir. SWAT personelini sınırlı imkanlarla bile vasunmasız pozisyonlara yerleştirebilecek kapasiteye sahiptir. Bu nedenle, APT yalnızca olağanüstü durumlarda kullanılacaktır.   

●   Probation Memuru: Hava Destek Birimi (ASD) mülakatlarını başarıyla tamamladıktan sonra eğitim sürecine alınmış, eğitim sürecinden mezun olması beraberinde birimde 5 günlük deneme süreci başlatılmış rütbedir. Probation Eğitmeni tarafından yapılan beş günlük takibi sonrası birim standartları için uygun görülürse "ASTRO Pilot" kıdemine terfi eder. Probation Memuru eğitim süreci boyunca asla tek başına hava aracı kaldıramaz veya hareket ettiremez. Acil çağrılara cevap vermemesi bu maddeye dahildir.

ASTRO (Tam Pilot): - "ASTRO" yani Air Support to Ground Operations, ASD'deki ekmek ve tereyağı (basit) görevidir. Tarihsel olarak, bölümün toplam uçuş süresinin yaklaşık %80'ini oluşturmuştur. Bir ASTRO uçak mürettebatı iki adet ASD üyesinden oluşur. Uçak mürettebatı şehir genelinde polis radyosu frekanslarını izliyor, servis çağrılarına cevap veriyor ve polis memuru olarak deneyimlerine dayanarak hava gözlemleri yapıyorlar. Aslında, ASTRO uçuşta bir devriye arabası olarak düşünülebilir. Bu yüzden ASD'nin sloganı, "Görev aynı, sadece araç değişti." olarak bilinmektedir. Bilinen telsiz kodu "AIR"dır ve genel olarak saha ekipleriyle koordineli olarak çalışmaktadırlar.

SFS: - Özel Uçuşlar Bölümü yani Special Flight Section (SFS), 1976 yılında, dedektifler ve gizli operasyonlar için gözetim ve destek sağlamak amacıyla oluşturulmuştur. SFS, narkotik araştırmalar için kritik bir hale gelmiş ve milyarlarca dolar değerinde olan kaçak mal ele geçirilmesinde önemli bir katkı sağlamıştır. Bilinen telsiz kodu "X-RAY"dir ve genel olarak METRO ekibiyle koordineli çalışmaktadırlar.



Eğitim & Özel Eğitimler

SOB: Air Support Division ekibinin üyelerine sunulan iki adet sertifika mevcuttur. Bunlardan birisi, divizyona giriş esnasında girilen standart uçuş ve pilotluk eğitimiyle beraber verilen Pilot Sertifikası'dır. Bu sertifikaya bütün ASD üyeleri, eğitimlerini bitirdiği zaman sahip olacaklardır. Taktiksel Pilot Sertifikası adı altında bulunan ikinci bir özel sertifika ise özel eğitimler ve programlara katılınarak alınan, ASD Komuta ekibinin kararıyla seçilen yetenekli ve tecrübeli pilotlara sağlanan bir sertifikadır. Bu sertifikayı kazanmadan önce, daha önce bahsettiğimiz gibi hazırlanmış özel eğitimler ve programlara katılım sağlanılması gerekmektedir. Söz edilen özel eğitim ve programlara katılma koşulları gizlidir ve bütün hakları Special Operations Bureau'da saklıdır. Söz konusu bütün standart eğitimler, programlar ve simülasyonlar, kişiye özel olarak sağlanmaktadır. Divizyon içerisindeki rütbeleri "SFS Pilot / SFS Uzman Pilot ve SFS Supervisor" olarak isimlendirilir.





VICE CITY POLICE DEPARTMENT
    HANDBOOK

VOLUME 4 - EQUIPMENTS

1.3.2+ Araçlar ve Ekipmanlar

Bugün ASD, 5 adet Bell 206B3 JetRanger, 14 adet Eurocopter AS-350B2 AStar ve 1 adet Beechcraft King Air 200 çift motorlu uçak içermektedir. Vice City şehri , AS-350B1'lerin yerine, 1990'ların sonunda kısa bir süre Bell 407'lerden oluşan bir filo uçurdu . Bununla birlikte, 2000 yılında VCPD, 407'leri daha güçlü AS-350B2'lerle değiştirmeye başladı. 407'lerden ikisi, Su ve Güç Dairesi uçuşlarında helikopterleri kullanan Genel Hizmetler Departmanına satıldı.

ASD ekiplerinin devriyelerinden öncesi giymesi zorunlu tutulan üç parça kıyafet bulunmaktadır, diğer parçalar ve kullanılan gereçler, ekipman sınıfına girmektedir. ASD ekiplerinin hepsine, sertifikalarıyla birlikte 1 adet "Propper NomexTM Flight Suit - OD Green (VCPD-Edition)" sağlanır. Bu tulum, bütün pilotlarımızın sistemimizde kayıtlı olan boy-vücüt-kilo ölçülerine göre özel tasarlanmaktadır. Standart METRO botu ve bir çift eldiven ile birlikte uçuş kıyafeti seti tamamlanmaktadır. Tulumun altına kıyafet giyilmemektedir, gerekli görüldüğü durumlar Pilot'un kararına göre iç yelek giyilebilir.

ASD ekiplerine tanımlanan tek ayrı ekipman olan "EVO Chrome Gradient Lensed Reinforced Flight Helmet" kısaca halk dilinde "Pilot Kaskı" direkt olarak VCPD ve ekip üyesinin bağlı olduğu diğer divizyon ve operasyonel bürolara bağlı olan telsiz kanallarına bağlantı sağlayabilen içten ses aktarımı destekli yarı-dijital elektronik kasktır.


1.3.2 American Eurocopter AS350 B2 A-Star

AS350, Starflex rotor kafasıyla döşenmiş üç bıçaklı bir ana rotoru çalıştıran, Lycoming LTS101 veya Turbomeca Arriel güç motoruyla (ikiz motorlu varyantlar için bkz. Eurocopter AS355 ) çalışan tek motorlu bir helikopterdir. Tip, yüksek irtifa performansı ile ünlüdür ve bu tür ortamlarda operatörler tarafından sıklıkla kullanıldığını görmüştür.Hem ana hem de kuyruk rotorları kompozit malzemeden yararlanır ve korozyon ve bakım gereksinimlerini en aza indirecek şekilde kasıtlı olarak tasarlanmıştır. AS350 ayrıca, ulusal parklar gibi yerlerde bulunan katı gürültü gerekliliklerine uymak için geliştirilmiştir.; kabin içi gürültü seviyeleri, yolcuların uçuş sırasında da kolayca sohbet edebilecekleri şekildedir. Uçak, ayrıca acil sağlık hizmetleri rolleri sırasında genellikle yararlı olan hızlı bir şekilde başlatılabilir ve kapatılabilir . Hidrolik destekli uçuş kontrolleri ile donatılmıştır ; Bu kontroller, bir hidrolik arıza durumunda daha fazla fiziksel çaba ile çalıştırılsa da çalışır durumda kalır. AS350'nin geniş bir rol yelpazesinde popüler olduğu kanıtlanmıştır; bu şekilde, tipik bir oturma düzeninde dört ila altı yolcu arasında çoklu kabin konfigürasyonları kullanılabilir ve kabinin her iki tarafına da büyük sürgülü kapılar takılabilir. Bazı operatörlerin filolarında, kabin donanımları, iç mekanın ve / veya teçhizat donanımının, uçağın çeşitli operasyonel roller arasında değiştirilmesini sağlamak üzere hızla yeniden yapılandırılmasını sağlamak üzere tasarlanmıştır.


1.3.3 Bell Jet 206 B3

206L LongRanger, yedi kişilik oturma alanına sahip uzatılmış bir değişkendir. Toplam 30 inç (760 mm) gerilmiş olan gövde, ön ve arka koltuklar arasında arkaya bakan iki koltuk ekler. Bell, 1975’ten bu yana, tüm değişken türlerinde 1.700'den fazla LongRanger üretti. 1981'de askeri bir versiyon olan 206L TexasRanger piyasaya sürüldü. Orijinal 206L, Allison 250 kullandı-C20B motoru ve bir dizi model yükseltme bu motoru daha güçlü sürümlerle değiştirdi; 206L-1, bir 250-C28 ve 206L-3 ve 206L-4, 250-C30P'yi kullandı. Her iki uygulamada da 250-C30P kalkış için 650 bg ve sürekli 501 bg indirilmiştir. 206L-3, kalkış için 435 bg ile sınırlı ve 206L-4, 495 bg ile sınırlı. C30P'nin değer kaybı, gün boyu beygir gücünü daha yüksek irtifalarda ve sıcaklıklarda üretebildiğinden, deniz seviyesindeki motorun maksimum derecesini kullanan uygulamaların sıcaklık artışları ile hızlanan performans bozulmasına maruz kalması nedeniyle sıcak gün ve yüksek irtifa işlemlerinde avantaj sağlar. ve irtifa. 206L-3 ve L-4, bu model tanımlamaları altında ikiz bir yapılandırmada sunulmamıştır.



El kitabının izinsiz kullanılması veya kodlarının kopyalanması kesinlikle yasaktır.
Yazarlar: Janisty, godsorphan
« Son Düzenleme: 19.12.2022 19:43 Janisty »
Mükemmel
2
Tepki yok
Mükemmel tepkisini veren kullanıcı(lar):
Lord Xuneity, MoonBox,
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#1 - 02.08.2021 15:54
Not: Bu el kitabı, rolsel olarak Air Support Division (ASD) yazılı mektubu (Letter Of Interest) onaylanmış, teorik ve uygulamalı divizyon eğitimlerini tamamlayan üyelere teslim edilen el kitabıdır. El kitabında verilen içerikler Vice Roleplay sunucusunun Air Support Division'ı ile benzerlik göstermemektedir. El kitabı izinsiz olarak kopyalanamaz, credits değiştirilemez. El kitabından faydalanılmak isteniyorsa şahsıma ulaşılmalıdır. İyi forumlar.
« Son Düzenleme: 02.08.2021 16:03 Janisty IV »
100
1
Like
1
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
100 tepkisini veren kullanıcı(lar):
Lord Xuneity,
Tepki yok
Tepki yok
Like tepkisini veren kullanıcı(lar):
MoonBox,
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#2 - 02.08.2021 15:54
Not 2: Bu el kitabının yazımında Los Angeles Police Department (LAPD) ve çeşitli kaynaklarından yararlanılmıştır. Görsellendirme için LAPD Online sitesindeki "LAPD Equipment" kullanılmıştır.

Kaynak:
LAPD Volume (1-2-3...)
LAPD Equipment
« Son Düzenleme: 02.08.2021 16:02 Janisty IV »
Like
1
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Like tepkisini veren kullanıcı(lar):
MoonBox,
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#3 - 02.08.2021 15:59
Rezervasyon
Like
1
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Like tepkisini veren kullanıcı(lar):
MoonBox,
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#4 - 02.08.2021 17:30
bundan 3 yıl önce bu el kitabını okusaydım karakterim boş yere ölmezdi.
fazlasıyla işe yarayabilir, güzel bir rehber.  :o
Vice
1
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Vice tepkisini veren kullanıcı(lar):
Janisty,
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#5 - 03.08.2021 00:59
On numara rehber, buralar değerlenir.
Vice
1
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Vice tepkisini veren kullanıcı(lar):
Janisty,
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#6 - 05.08.2021 12:27
Bu işi en iyi bilen tek kişi...
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok