Konu: [22.05.2021 Reina Adelina, Isaiah Wiggins] NON-RP, Retarted-RP, Yaralı K.İ  (Okunma sayısı 882 defa)

0 Üye0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#0 - 27.05.2021 06:09
                 

Şikayet edilen karakter adı ve forum hesabı: Reina Adelina @reina, Isaiah Wiggins @Orh4n

Olaya dahil olan şahit karakter adı: N/A

Olayın gerçekleştiği tarih ve saat: 21.05.2021, 02:10.


İhlal edilen kuralı buraya yapıştırın:

Alıntı
Reina Adelina için, NON-RP, Retarted RP,

------

Reina Adelina, Fear RP:

 a)Ateşli silah kullanan bir kişinin üzerine bıçak vb. ekipmanlarla koşmak NON-RP veya FEAR-RP ihlali olarak değerlendirilir. Kişiler bu gibi durumlarda karşı saldırıya geçmek yerine savunma halinde kalması gerekmektedir.

b) Bir kişi tarafından esir alınma, yaralı duruma düşürülme, sayıca azınlıkta bırakılma gibi durumlarda kişilerin eyleme uğrayan(esir alınan, yaralı duruma düşürülen, sayıca azınlıkta bırakılan) tarafın diğer tarafa karşı FearRP zorunluluğu bulunur. Aksi halde kişilerin CK izinleri(YALNIZCA YÖNETİM TARAFINDAN) verilebilir, yönetim insiyatifine bağlı olarak da FEAR-RP ihlali kapsamında cezaya tabii tutulabilirler.

c) Polise Karşı Korku RolleriDepartman sınırlarında (ekip aracı dahil) sivil-illegal-legal karakterlerin polise karşı FEAR-RP zorunluluğu bulunur. Kişiler polise itiraz edebilir, hakkını arayabilir, direnebilir lakin bir memurun müdahalesiyle (herhangi bir sert sözlü müdahale, fiziksel müdahale, taser, cop vs.) kaldığı andan itibaren memurlara karşı korku rolü yapmak zorundadır. epartman içerisinde, ekip aracında ya da sokakta azınlıkta olan kişilerin polise karşı FEAR-RP durumu bulunur. Her oyuncu/karakter, departman ile olan etkileşimindeki rollerinden kendi sorumludur. Departman içerisinde tutuklanmış olmasına, üzerinde kanun ve hapise girme gibi baskılar olmasına rağmen ofansif tavırlar sergileyen, korkusuz roller yapan kişiler FearRP kapsamında rolsel hapis sürelerine ek cezaya tabii tutulur. (bknz. VCPD'ye karşı kurallar)

d) İllegal oluşumların düzeylerine ve konumlarına göre sivil oyuncuların kendilerine belirli alanlarda FearRP yapma zorunluluğu bulunur.(bknz. Oluşum Kuralları)

----------------------------------------

Reina Adelina, VCPD'ye karşı roller:

VCPD'ye karşı yapacağınız rollerde NON-RP'ye girmemelisiniz ve bu konuda tüm sorumluluğu kabul etmelisiniz.
VCPD tarafından kurulan kontrol noktalarına uymadan bölgeden geçmek.
VCPD, agresif takipteyken takibe katılmaya çalışmak veya takipteki aracı kurtarmaya çalışmak.
Polis araçları tarafından kutuya alındığınızda araçlara çarparak veya gaz ve fren tuşuna aynı anda basarak kaçmaya çalışmak.
VCPD, bir bölgeye barikatlar kurduğu sırada bu barikatları kırmaya çalışmak ve barikatların arkasına geçmek.
VCPD ekipleri size silah doğrulttuğunda FEAR-RP yapmayarak olağan dışı roller sergilemek.
VCPD ekiplerinin kapattığı bir yola zorla girmek.
SWAT veya benzeri özel görevlendirme rollerindeki memurların yanına giderek olağan bir olaymış gibi onlarla rol yapmak.
VCPD'ye ait bölge ve bürolara saldırı düzenlemek.
VCPD'ye ait bürolarda VCPD üyelerine, bir başkasına saldırmak, illegal roller yapmak, küfürler etmek. (Bir büronun içinde VCPD üyelerinin sizden çok daha üstün konumda olduğunu unutmayın.)
VCPD ile girdiğiniz rollerde aleyhinize gelişen durumlarda (silahlı çatışma, direnme gösterme, kaçma), sunucudan 15 dakika boyunca çıkış sağlayamazsınız.

VCPD ile girdiğiniz rollerden sizler sorumlusunuz. Bir polise karşı FEAR-RP yapmanız gerektiğini ve onların yeri geldiği zamanlarda sizden daha üstün olabileceğini hatta yanlış bir hareketinizde elindeki silahla sizi öldürebileceğini unutmayın.

Polise Karşı Korku Rolleri
Departman sınırlarında (ekip aracı dahil) sivil-illegal-legal karakterlerin polise karşı FEAR-RP zorunluluğu bulunur. Kişiler polise itiraz edebilir, hakkını arayabilir, direnebilir lakin bir memurun müdahalesiyle (herhangi bir sert sözlü müdahale, fiziksel müdahale, taser, cop vs.) kaldığı andan itibaren memurlara karşı korku rolü yapmak zorundadır. Departman içerisinde, ekip aracında ya da sokakta azınlıkta olan kişilerin polise karşı FEAR-RP durumu bulunur. Her oyuncu/karakter, departman ile olan etkileşimindeki rollerinden kendi sorumludur. Departman içerisinde tutuklanmış olmasına, üzerinde kanun ve hapise girme gibi baskılar olmasına rağmen ofansif tavırlar sergileyen, korkusuz roller yapan kişiler FearRP kapsamında rolsel hapis sürelerine ek cezaya tabii tutulur.

--------------------------

Isaiah Wiggins, Yaralı Kural İhlali. Video dakikası 3.02

Yapılan ihlali tüm detaylarıyla açıklayın: Reina Adelina karakteri, kovalamacanın başından beri kaçan aracı IC-OOC ihlaller yaparak IC uyarılara rağmen takibe katılıyor, takip boyunca kovalamacada yer alıyor. Takibin başında kaçan aracın önünü kesmeyi bile deniyor. Yaklaşık 8 dakikalık takibin sonunda, kaçan aracın motoru bozuluyor ve Brystal çetesi üyeleri silahlarını çekip kaçan araca polisin önünde ateş açıyorlar. Reina karakteri çatışma bölgesinin neredeyse dibinde tüm çatışmayı izliyor. Onlarca kez kaçabilecek fırsat yakalamışken bölgede durmaya devam ediyor. Bir süre sonra aracının yanına çekilip bölgeyi uzaktan izleme kararını alıyor,  aracına binip gidebilecek fırsatı varken yine bölgeyi izlemeye karar veriyor. Wayne Walter'ın tutuklandığı zaman vuruluyorum, vurulmadan önce Reina karakterini de görüyoruz, bölgeye git gide yaklaşıyor. Ben vurulduktan sonra koşarak yanıma gelip ilk yardıma başlıyor.  Reina karakterinin yaptığını pek mantıklı bulmuyorum,

Şikayetinizi destekleyecek kanıtlar ekleyin:


Ek açıklamalar(varsa): Kovalamaca sahnesinin uzunluğunu ve yaşananların daha iyi anlaşılması için herhangi bir çıkartma yapmadım. Diğer sahneler videonun boyutunu düşürmek(İyi bir bilgisayara sahip değilim, upload ve render süresini elimden geldiğince azaltmak) için gereksiz sahneleri videodan çıkarttım. Eğer yönetim tarafından videonun orijinali istenirse tam videoyu atabilirim.

« Son Düzenleme: 27.05.2021 06:13 Climomaniax »


#1 - 27.05.2021 07:20
Selam, müsait olduğumda savunmayı yapacağım.

Savunmayı yapmadan önce benimle alakalı olan kısmı detaylandırırsan sevinirim. Bahsettiğin saniyeye baktığımda yaralı durumuna düşmüyorum, Yaralı Kural İhlalinin nerede olduğunu anlamadım.
« Son Düzenleme: 27.05.2021 07:22 Orh4n »


#2 - 27.05.2021 07:33
Sistemsel yaralı bir oyuncuyu revivelanmadan kaçırıyorsunuz, bu nispeten yaralı kural ihlaline giriyor.


#3 - 27.05.2021 07:41
Sistemsel yaralı bir oyuncuyu revivelanmadan kaçırıyorsunuz, bu nispeten yaralı kural ihlaline giriyor.
Bahsettiğin şeyi şimdi anladım. Savunmayı yapacağım.
« Son Düzenleme: 27.05.2021 07:43 Orh4n »


#4 - 27.05.2021 07:48
Bir süre önce bu ihlal, yaralı kural ihlali kuralı altında ek madde olarak geçiyordu. İhlali bug abuse olarak belirtmektense, yaralı kural ihlali olarak belirtmeyi daha uygun gördüm. Orada bir bug olduğu aşikar, yine de  bir buga rağmen motorunuzla kaçmaya devam etmeniz açıkçası bana biraz saçma geldi. Rolün gidişatını değiştirdi bile diyebilirim. Role kısa süreliğine ufak bir ara verip bugın çözüme kavuşmasını beklemek -Beklemeyecek olsak bile ufak manevra/hareketlerle NaQuian karakterini üzerinizden atabilirdiniz- herkes için iyi olacaktı.


#5 - 27.05.2021 08:34
Bir süre önce bu ihlal, yaralı kural ihlali kuralı altında ek madde olarak geçiyordu. İhlali bug abuse olarak belirtmektense, yaralı kural ihlali olarak belirtmeyi daha uygun gördüm. Orada bir bug olduğu aşikar, yine de  bir buga rağmen motorunuzla kaçmaya devam etmeniz açıkçası bana biraz saçma geldi. Rolün gidişatını değiştirdi bile diyebilirim. Role kısa süreliğine ufak bir ara verip bugın çözüme kavuşmasını beklemek -Beklemeyecek olsak bile ufak manevra/hareketlerle NaQuian karakterini üzerinizden atabilirdiniz- herkes için iyi olacaktı.
Anlatma şekliniz pek açıklayıcı değildi, bundan dolayı farklı anlayıp önceki iletimde ona göre bir savunma yazmıştım. Doğrusunu anlayınca değiştirmiştim iletiyi, sanırsam öncesinde okudunuz.

Olaya gelecek olursam, fazlasıyla karışık ve pek de sık rastlanmayan bir olay yaşanıyor. Idlewood'un ortasında bize ait olan mekanı soyan ikiliyi kovalıyoruz, karakterlerimizin Idlewood'a dışarıdan dahil olan, özellikle hırsız olarak dahil olan, insanlara karşı nasıl tavır takındığını bilmeyen yoktur diye düşünüyorum. Bu sebepten dolayı, önce araçları bozulana kadar takip ediyoruz, sonrasında 2 polise karşılık yaklaşık 10 silahlı kişi olduğumuz için risk alarak polisin gözü önünde hırsızları vuruyoruz. Zaten yeterli kalabalıkta olduğumuz için uzaktan izlemekle yetiniyorum, videoda da motorda beklediğim görülüyor. Polise ateş etmek gibi bir amacımız olmadığı için hırsızları vurduktan sonra ateş eden karakterler kaçmaya çalışıyor. Eğer o noktada polis vurma amacımız olsa onu da yapabileceğimizi /ki olayın devamında bunu yaptığımızı/ siz de biliyorsunuz. Hiçbir zaman DM arayan, birilerini vurmayı "havalı" gören bir oluşum olmadık, bundan dolayı polise ateş etmeden kaçmayı deniyoruz. Kaçarken NaQuian karakteri düşüyor, diğerleri kaçmayı başarıyor. Ben ise "ben ateş etmedim, en kötü ihtimalle uzaklaş uyarısı yaparlar" mantığı ile yaralı karakterin yanına gidiyorum, siz çatışırken kargaşadan yararlanıp silahını güvene almaya çalışıyorum. Bu esnada siz geldiğinizde silahınızın bana baktığını görüyorum, olayın aksiyonu ile pek bir şey düşünmeden direkt olarak W tuşuna basıyorum. Bahsettiğim olay bir saniyeden bile kısa bir sürede yaşanıyor, kasıtlı olmadığı da fazlasıyla belli.

"Bug olduğu aşikar, niye devam ettiniz" tarzı sözlerinizi anlıyorum, ama bu bug esnasında herkes sizin gördüğünüz gibi görmüyor oyunu. Sizin ekranınızda ben yaralıyı taşıyorum, benim ekranımda ise böyle bir olaydan iz yoktu. NaQuian karakteri yaralıdan kalktığında eğer olay yerinde doğduysa siz, doğmadıysa ben bug'lı oluyorum.

Daha öncesinde de aynı bug'ı yaşamıştık, FM'in ayarladığı çatışma rolünde, yaralı oluşum üyemin üzerinden geçen polis arabası Ocean Docks'tan başlayıp şehrin hatrı sayılır bölgelerini gezdirmişti, çünkü araç içindekiler bu bug'ı görmüyordu.

Böyle bir durumda PM üzerinden uyarmak en doğrusu. Beni PM üzerinden uyarsanız bu sorunu rahatça çözerdik. Ki zaten motorun tekeri patladığı için motordan inip yaya olarak devam ediyorum, NaQuian karakteri pek de uzaklaşmamıştı, hatta motoru bıraktığım mesafe videoda gözüküyor, olay yerinden bile çıkmış sayılmaz.

Sizin için rolün gidişatı değişmiş, bu yüzden rahatsız olduğunuz kısmı net şekilde anlayabiliyorum. Bundan dolayı olayı benim perspektifimden aktardım, siz de beni anlarsınız diye tahmin ediyorum.

Basitçe anlaşılacak bir olay olduğu için telefondan yazarak kısaca bahsettim. İkna olmazsanız bilgisayara geçtiğimde bahsettiğim FM çatışmasında yaşanan bug'ın videosunu da upload'layıp detaylı savunmaya eklerim. Keyifli forumlar :sampanya: .


#6 - 27.05.2021 19:21
Müsait bir zamanda savunmamı yapacağım.


#7 - 31.05.2021 02:10
Öncelikle merhaba, olayın başından anlatayım dilerseniz. Karakterimin arkadaşları o bölgede olduğu için Idlewood çevresinde sıkça geziyor, o esnada bir hırsızlık vakasıyla karşılaştık ve bölgede dedektif de vardı, zaten dedektif olayı gördüğü için polise ihbar verme gereği duymadım. Arkadaşlarımızla olayı gördüğümüz için anlık refleksle takip etmeye ve dedektifin yanında gitmeye başladık.

En başında olayın çok ciddi olduğunun farkında değildim fakat sonradan hep mesafeyi korudum. Peltier karakteri olaya dahil olduktan sonra takip mesafesine daha çok dikkat ettim, kuralları çiğneme gibi bir amacım yoktu, zaten bu zamana kadar karakterlerimin hiç biriyle OOC ceza yemedim.

Orada olay yerine Peltier karakterinden önce varmamın sebebi, karşı tarafa sürekli internetten kaynaklı olarak geri düşüyordu, videoda da bunu Sandking marka aracımın uçmasından anlayabiliriz. Olay yerine vardıktan sonra, Idlewood'daki karakterlerin hırsızlara sıktığını gördüm ve ortamda silah patlamışken kaçmamın, beni suçlu olarak gösterebileceğini düşündüğüm için araçtan inip eğildim. Aracın arkasına saklandım, sonrasında Peltier karakteri sıktıktan sonra Wayne Walter adlı karakter ellerini kaldırıp teslim olduktan sonra ayağa kalktım, gitme fırsatım olmadı çünkü aracım buga girip spawnlanmıştı, videoda da o sırada Sandking'in olmadığını fark edebiliriz, zaten hiç bir şekilde olay yerine çok yaklaşmadım.

Dedektif Peltier bana döndüğü an başka bir karakter gelip ona sıkıyor ve videoyu durduğumuzda benim sıkmadığımı da görebiliriz. Peltier karakteri bana döndüğünde ona sıkıyorlar ve Peltier karakteri yere düşüyor, olay yerindeki karakterler de oradan kaçtığı için, Peltier karakterinin yanına gidiyorum ve yardım etmeye çalışıyorum.

Karakterim, kasıtlı olarak, ya da kaçan kişilere yardım etme amacıyla hiç bir şekilde o anki kovalamaya katılmamıştır. Idlewood fazla kalabalık olduğu için aracım diğer araçlara çarpıyor gibi görünmüş olabilir, ama bu her iki tarafın internetinden kaynaklı bir sıkıntı.

Idlewood'daki karakterler IC olarak herhangi bir olayda bulunmamı istemiyorlar, ben de dikkat ediyorum. Ek olarak, eğer fark etmeden bir hata yaptıysam özür diliyorum, dediğim gibi herhangi bir kasti davranışım olmadan bu davranışı yaptım, amacım tamamen yardım etmekti.

Ne bu zamana kadar kimsenin rolüne engel olmaya çalıştım, ne de kuralları çiğneyecek bir hareket yaptım. Amacım rolü baltalamak değildi, belki bilinçsizce hareket etmiş olabilirim bunun için tekrardan özür diliyorum.

Herkese keyifli forumlar dilerim.
« Son Düzenleme: 31.05.2021 02:13 reina »


#8 - 11.06.2021 10:50
Şikayet aktifliğini sürdürüyor, sonuçlanması sevindirici olur.


#9 - 18.06.2021 17:09
Savunma geçerli.