Konu: Birlik savaşları hakkında yeni oyun kuralı.  (Okunma sayısı 377 defa)

0 Üye0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#0 - 13.05.2020 16:42
Dünki birlik savaşı rollerinden sonra oyundan iyice soğudum. Alakalı/alakasız herkes dm atmak için savaşa girmiş, karakterleri korkusuzca mermiye kafa atıyor, hem de bir hiç uğruna. Kimsenin savaşmakta bir amacı yok. Tek amaç: "Silahımız var, ee bu silah bir işe yarasın. Biz niye boş boş oturuyoruz. Gidip savaşsak ne kaybederiz ki?"

Bunu engellemek için birlikler arası savaş çıkınca "karşılıklı izin almadan" savaşta vurulan/yaralanan bütün birlik üyelerinin CK olmasıdır. Hatta ve hatta hapis yiyen bütün birlik üyeleri hiyerarşik silahlı örgütlenmeye katılmak, cinayet/cinayete teşebbüs ve toplumun düzenini bozmaktan müebbet hapis yemeli. Bu aklıma yeni çıkan Mount and Blade oyunu Bannerlord'dan geldi. Seriyi oynayan bilir. Warband'da karakteriniz ne olursa olsun ölmüyordu. Bannerlord'da roleplay öğelerini iyileştirmek adına oyuna karakter ölümleri seçeneğini eklediler. Artık karakterleriniz yaşlanıyor veya savaşta yaralanırsa ölüyordu. Bu yüzden bu seçeneği tercih eden oyuncular artık savaşmak konusunda daha dikkatli, diplomatik öğeleri daha ön planda tutarak hareket ediyor.

Biz de bu kuralı oyuna eklersek kimse savaşmaz adam gibi rolünü yapar, karakterleri vücutları demirdenmiş gibi her savaşa giriyor yaralanıp sağ çıkıyor. Bu AR-GE büyük ihtimal red edilecek ama şansımı denemek istedim. İnsanlar savaşmanın kolay bir şey olduğunu sanıyor. Madem roleplay öğelerinin en ön planda olduğu bir oyun oynuyoruz realizm son noktada olmalı.
« Son Düzenleme: 13.05.2020 17:29 semanticerror »
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#1 - 13.05.2020 16:52
PK Wars getirildiğinden beri kimse bu yönde adım atmıyor, bir kayıp yaşamamak adına. Söylediğiniz sistem oyuna yansıtılırsa gerçekten çok iyi bir önleyici etken olacaktır, ama bir yandan da içine kapanık, daha doğrusu bütün alevlenmeler olduktan sonra sırf CK olmamak için oyuna girmeyen birlik üyeleri ya da karşı tarafın açığını arayarak birlik üyelerinin tek kaldığı anları gözetleyip oyuna girerek infaz gerçekleştiren oyuncular da olacaktır. Haklı bir isyan fakat suistimali çok rahat yapılabilecek bir kural olur.
« Son Düzenleme: 13.05.2020 16:56 homohominilupus »
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#2 - 13.05.2020 16:53
Bu kurala 3-4 kez vurulmuş bir karakterin, onu vuran veya vuranlara CK hakkının geçmesiyle olması gerektiğini düşünüyorum. Böylece her dakika baskın veyahut sadece DM için girenlere de karşılığı olabilir.

Belirtmeyi unutmuşum. Biraz daha yenilikler eklenebilir. Destekliyorum.
« Son Düzenleme: 13.05.2020 17:14 Castellano »
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#3 - 13.05.2020 16:57
PK Wars getirildiğinden beri kimse bu yönde adım atmıyor, bir kayıp yaşamamak adına. Söylediğiniz sistem oyuna yansıtılırsa gerçekten çok iyi bir önleyici etken olacaktır, ama bir yandan da içine kapanık, daha doğrusu bütün alevlenmeler olduktan sonra sırf CK olmamak için oyuna girmeyen birlik üyeleri ya da karşı tarafın açığını arayarak birlik üyelerinin tek kaldığı anları gözetleyip oyuna girerek infaz gerçekleştiren oyuncular da olacaktır. Haklı bir isyan ama suistimali çok rahat yapılabilecek bir kural olur.

Yapacak bir şey yok roleplay bunu gerektirir, gerekirse karakteriniz haftalarca orada saklanacak. Saklanan kişiler alt karakter açıp sivil rolü yapabilir mesela bu süreç içerisinde. Bütün herkes savaşmaktan bir süre sonra sıkılıp barışacak. Veya dediğim gibi bu sistem gelirse kimse Fear RP'den ötürü savaşa giremeyecek. Herkes barış yanlısı olmaya başlayacak.
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#4 - 13.05.2020 17:01
PK Wars getirildiğinden beri kimse bu yönde adım atmıyor, bir kayıp yaşamamak adına. Söylediğiniz sistem oyuna yansıtılırsa gerçekten çok iyi bir önleyici etken olacaktır, ama bir yandan da içine kapanık, daha doğrusu bütün alevlenmeler olduktan sonra sırf CK olmamak için oyuna girmeyen birlik üyeleri ya da karşı tarafın açığını arayarak birlik üyelerinin tek kaldığı anları gözetleyip oyuna girerek infaz gerçekleştiren oyuncular da olacaktır. Haklı bir isyan ama suistimali çok rahat yapılabilecek bir kural olur.

Yapacak bir şey yok roleplay bunu gerektirir, gerekirse karakteriniz haftalarca orada saklanacak. Saklanan kişiler alt karakter açıp sivil rolü yapabilir mesela bu süreç içerisinde. Bütün herkes savaşmaktan bir süre sonra sıkılıp barışacak. Veya dediğim gibi bu sistem gelirse kimse Fear RP'den ötürü savaşa giremeyecek. Herkes barış yanlısı olmaya başlayacak.

Ufak bir nokta var bu konuda; birlik üyelerine sistemsel olarak /id'den bakarak arayışa geçen kişilerden bahsetmiştim. Rolsel olarak yapılan, savaşılan birlik oyuncularını takip eden insanlara lafım yok. Fakat az-çok insanlar zaten oyunda olan kişilere /id'den bakıp, rollere böyle giriştiğinden dolayı suistimal noktası burada oluşur. Bahsettiğim bu OOC komuttan yararlanılan suistimal engellenebilirse (ki bu biraz zor fakat kurala getirilecek belli başlı maddelerle olabilir) , gerçekten güzel bir konuya değinmiş olursunuz. Biraz daha beyin fırtınası ile güzel bir yerlere gelebilir bu kural, o açıdan destekliyorum.
« Son Düzenleme: 13.05.2020 17:05 homohominilupus »
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#5 - 13.05.2020 18:38
Kesinlikle doğru adam vuruluyor zaten ölmüyorum 5 dakikaya kankiler beni wall hackten bulur kurtulurum sonra tekrar gelip sıkarız kafasında oynuyorlar mermiyi basacaksın kafasına o zaman bak bakayım bir daha gelebiliyor mu? Ya da şöyle bir şey olabilir yaralı kişilere 8 saat silah kullanma engeli gibi bir şey oluyorsa gelebilir kural hiç umursanmıyor çünkü.
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#6 - 13.05.2020 22:44
Boşuna yazmamıştık. Birlik liderleri PK War yoluna gidip gitmemekte özgür, eğer durumdan şikayetçiyseniz liderlerinize baskı yapın bence.

Sunucuda yönetimin el atması veya oluşumların isteği ile, yine yönetim onayıyla artık PK WAR sistemi uygulanmaya başlamış bulunmaktayız. Bu kurallar dahilinde savaşların daha keyifli geçeceğine ve rolü etkileyecek kadar uzamamasını planlıyoruz.

Eğer bir PK WAR başlatıyorsanız;

1.) Bu savaşlarda sadece iki taraf savaşabilir, koalisyon PK savaşlarında yasaktır. Üçüncü oluşumlar sadece silah satmama gibi ambargolar uygulayabilir.
2.) İki taraf da savaşa katılacak karakter listesi verir. Bu sayının 10 vs 10 gibi eşit olmasına gerek yoktur, taraflar oluşum üye sayısına göre istedikleri kadar karakteri savaşa dahil edebilirler.
3.) PK Savaşı yönetim tarafından resmi olarak onaylandıktan sonra, savaşacak oluşumlar üye alımı yapamazlar.
4.) Savaşa katılacak karakterler listesindeki karakterleri polisler vurursa, o karakterler savaş dışı kalırlar.
5.) VCPD üyeleri savaş süresince iki oluşuma da operasyon düzenleyemez. sadece suçüstü durumlarla ve ihbarlarla ilgilenebilir. Aksi halde uzak durmalıdır.
6.) Savaş fiilen başlamadan önce, iki oluşum lideri ortak bir son günde karar kılar. Savaşın kaç gün süreceğine karar verir. Bu süre değiştirilemez.
7.) Savaş sonucunda kazanan oluşumun üstünlüğünün resmileşmesi yanı sıra, yönetim eşliğinde iki taraf da kazanan tarafın alacağı "ganimeti" yine savaş kuralları düzenlenirken verirler.
8.) Savaşa katılacak her iki oluşumun da önerileri dikkate alınarak savaş kurallarına o savaşı ilgilendiren eklemeler yapılabilir.
9.) Savaş resmi olarak başladıktan sonra şehir hayatına konusu açılır. Bu konu üzerinde karakterler vurdukları düşmanlarının ekran görüntüsünü paylaşarak o kişiyi öldürdüğünü kanıtlamazsa, o karakterlerin PK'sı geçersiz sayılır.
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#7 - 13.05.2020 22:56
Biz doğrudan bu tarz bir kural ekleyemeyiz. Liderleriniz anlaşarak yapabilir. @Rosato cevaplamış.
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok