Dünki birlik savaşı rollerinden sonra oyundan iyice soğudum. Alakalı/alakasız herkes dm atmak için savaşa girmiş, karakterleri korkusuzca mermiye kafa atıyor, hem de bir hiç uğruna. Kimsenin savaşmakta bir amacı yok. Tek amaç: "Silahımız var, ee bu silah bir işe yarasın. Biz niye boş boş oturuyoruz. Gidip savaşsak ne kaybederiz ki?"
Bunu engellemek için birlikler arası savaş çıkınca "karşılıklı izin almadan" savaşta vurulan/yaralanan bütün birlik üyelerinin CK olmasıdır. Hatta ve hatta hapis yiyen bütün birlik üyeleri hiyerarşik silahlı örgütlenmeye katılmak, cinayet/cinayete teşebbüs ve toplumun düzenini bozmaktan müebbet hapis yemeli. Bu aklıma yeni çıkan Mount and Blade oyunu Bannerlord'dan geldi. Seriyi oynayan bilir. Warband'da karakteriniz ne olursa olsun ölmüyordu. Bannerlord'da roleplay öğelerini iyileştirmek adına oyuna karakter ölümleri seçeneğini eklediler. Artık karakterleriniz yaşlanıyor veya savaşta yaralanırsa ölüyordu. Bu yüzden bu seçeneği tercih eden oyuncular artık savaşmak konusunda daha dikkatli, diplomatik öğeleri daha ön planda tutarak hareket ediyor.
Biz de bu kuralı oyuna eklersek kimse savaşmaz adam gibi rolünü yapar, karakterleri vücutları demirdenmiş gibi her savaşa giriyor yaralanıp sağ çıkıyor. Bu AR-GE büyük ihtimal red edilecek ama şansımı denemek istedim. İnsanlar savaşmanın kolay bir şey olduğunu sanıyor. Madem roleplay öğelerinin en ön planda olduğu bir oyun oynuyoruz realizm son noktada olmalı.