Konu: [23.01.2025] Javier_Pereja / Gedson_Pau - NonRP ve Metagaming  (Okunma sayısı 126 defa)

#0 - 23.01.2025 02:01
                 

Şikayet edilen karakter adı ve forum hesabı: Javier_Pereja @zohin10
Gedson_Pau @gedson1903

Olaya dahil olan şahit karakter adı: Michael_Montanez @Skaad

Olayın gerçekleştiği tarih ve saat: 23/01/2025 01:31


İhlal edilen kuralı buraya yapıştırın:

Spoiler: GösterGizle

Alıntı
4. Metagaming

Oyun içi (IC) bilgileri oyun dışı (OOC) durumlarda kullanmak veya tam tersi oyun dışı bilgileri oyun içerisinde kullanmaktır. Rol ile alakalı tüm bilgiler IC olarak elde edilmelidir. Rolde OOC bilgileri kullanmak veya OOC durumları yansıtmak bu kuralı ihlal etmektedir.

- /me, /do gibi somut hareket ve durumları belirten kanallar üzerinden OOC bilgi verilmemelidir.
- /me vurduğu adama bakar. (diğerleri vurduğunu bilmiyor)
- /me daha önce geldiği sahilde birasını içer.  (daha önce gelip gelmediğini diğerleri bilemez)

4.1. Karakterler Arası İlişki: Kendi karakterleriniz arasında iletişim kurdurmanız yasaktır. Bir karakterle alınan IC bilgiler diğer karakterle kullanılamaz ve alt karakterler ana karakterlerin amacına hizmet edecek şekilde yönetilemez. Alt karakterler ile herhangi bir illegal veya agresif rollere giremezler, meslek yapamazlar.

Faction Management tarafından izin verilmiş sadece birlik liderlerine rol amaçlı bir karakter daha kullanma şansı verilebilmektedir. Gerektiği durumda FM ekibi bu şansı tanır, izin olarak talep edilemez.
Örnekler
- Alt karakterinizle bir birliğin bölgesine gidip rol yapmak ve daha sonra bu rolü ana karakterinize aktarmak
- Ana karakterinizle gerçekleştiremeyeceğiniz rolü (örneğin düşman bölgedeki kişilere sataşmak) alt karakterde yapmak
- Ana karakterinizle bir yasadışı ticaret için anlaşıp alt karakterinizi kurye olarak kullanmak

Kendi karakterleriniz arasında rolünü desteklemek adına (araç, ev vb. şeyleri alması için para aktarmak gibi) mal varlığı aktarımı gerçekleştirebilirsiniz. Ancak mülklerin olumsuz durumlardan kaçmak adına karakterler arasında aktarılması yasaktır.
Örnekler
- Polis arama yapacağı için alt karaktere evi aktarmak ve ana karakterde mülk yokmuş gibi göstermek
- Alt karakterden aracı dünyaya çıkarıp ana karakterle sürmek

4.2. İletişim: Vice Roleplay tarafından belirlenmiş IC kanallar (Forumdaki IC bölümler, Vice Social, vb.) haricindeki tüm Discord, TeamSpeak, Skype vb. iletişim kanallarında IC iletişim yapılamaz. Birlikler için söylentiler/sokak dedikoduları türü kanallar olaylar bittikten sonra bölgede yapılan rolleri düzenlemek için kullanılabilir. Bunların içeriği oyun içi anlık iletişim aracı gibi kullanılmamalıdır. İzin alınmamış tüm eylemler metagaming olarak değerlendirilir.

4.3. Nametag: Oyuncuların üstündeki isimler o kişileri rolde ayırmak için kullanılmaktadır. Oyuncuların tepesindeki isim hiçbir şekilde IC bilgi olarak kullanılmamalıdır. Bir kişiyi IC olarak tespit ederken gerçekçiliğe uygun olarak teşhir edebildiğinizden emin olmalısınız. Polis, belediye, ünlüler gibi tepesinde [Tag] formatındaki kısım IC bilgi olarak kullanılabilir.
Örnekler
- Oyuncunun tepesindeki isme bakıp ismiyle seslenmek
- Duvar arkası veya obje arasından görünen isimde kişiyi doğrulamak ve haber vermek
- *Ad_Soyad'ı tarif eder* şeklinde birisini tarif etmek
Yeni açılan karakterle eski karakterin aynısı gibi rol yapmak da aynı şekilde metagaming kapsamında değerlendirilir. Her karakter kendine özgüdür ve tamamen aynı düşünceleri taşımaz.
Metagaming kuralını ihlal eden genel örnekler:
- Sesli sohbet, /pm gibi kanallardan yer bildirmek
- IC kanallar üzerinden OOC konuşmak (normal konuşma, /aw, /w, vb.)
- Aynı araçta gezerken seslide konuşmak ve roldeki kararlara ses üzerinden karar vermek
- Önceki karakterinizin ölümünü bilmek/birinden öğrenmek ve bunun için intikam almak
- Vurulduktan sonra Discord'dan arkadaşınıza veya birliğinize @everyone atıp vurulduğunuz haber etmek
- Polislerin yerini arkadaşlarınıza OOC kanallardan belirtmek
- Maskeli kişinin IDsine bakıp oyuncu listesinden ismini bulmak ve tanıyor gibi davranmak
4.4. Mülk, araç bilgileri: Ev ve işyeri sisteminde ikon üstünde çıkan bilgilerden sadece kapı numarası ve kilit durumu role dökülebilir. Mülk sahibi, mülk değeri, işyeri ortağı gibi bilgilerin mülk sahibi ve IC olarak bu bilgilere erişebilen resmi kurumlar dışında rolde kullanımı yasaktır. Araç sisteminde de bu durum geçerlidir, araca binildiğinde görünen sistemsel araç bilgileri (Benzin, KM gibi gösterge bilgileri hariç) IC ruhsat sahibi ve araç bilgilerini sorgulayabilen kişiler dışında öğrenilemez.


Alıntı

3. Powergaming

Gerçek hayatta mümkün olmayacak hareketlerin yapılmasına izin verilmemektedir. Bu sadece /me /do gibi belirtme kanallarıyla kısıtlı değildir. Karşıdaki oyuncuya fırsat vermemek da aynı şekilde ihlale girmektedir. Oyunda yer almayan karakterler oyuna dahil edilemez veya rolü gerçekleştirilemez.

Örnekler
- Bir otobüsü tutup fırlatmak
- Yüksek bir yerden atlamak ve atlama sonucu yaralanma gibi sonuçlarını yok saymak
- /me ile verilen hareketten alakasız veya aşırı bir hareket gerçekeştirmek: (Örneğin /me silahla bacağına ateş eder. belirtildikten sonra oyuncuya art arda ateş edip sistemsel bayıltmak)
- Normalde beyaz bir karakter kullanıp siyahi skin seçmek, çatışma için hitbox küçük skinler kullanmak

3.1. Sistemlerin rol ile desteklenmesi: Sunucu sistemleri oyuncuların rollerine kolaylık sağlamak amacıyla geliştirilmiştir. Sistemlerle etkileşimde bulunurken mutlaka rol ile desteklemelisiniz.
- Herhangi bir rol yapmadan bir mülkün, eşyanın sistemsel satışını yapmak
- Rol yapmadan karakterleri gasp etmeye çalışmak
- Emote vermeden silah çekmek (Savunma tarafı tabanca, bıçak, sopa, cop, biber gazı gibi ufak silahları emote vermeden çekebilir.)
- Hastanede doktor varken koşarak /tedaviol yazıp çıkmak
- Restoran/bar/cafe, yemek tezgahı vb. yerlerde stoktaki ürünleri rolsüz satın almak veya satmak

3.2. Araç Sürüş Kuralları: Normal yaşantıya uygun olmayan şekilde gerçek dışı araç sürmek de bu kurala dahildir:
- Duvarlara, elektrik direklerine veya oyunculara çarparak sürmek
- Sürekli olarak ters şeritten sürmek, kaldırımlara çıkmak
- Normalde aracın gücünün yetmeyeceği yokuşları tırmanmak, off-road sürüş gerçekleştirmek
- Polis barikatlarına rağmen yoldan geçmeye çalışmak, barikatın yanından dolanarak bölgeye girmeye çalışmak
- Helikopter, uçak vb. hava araçlarıyla pist harici iniş yapmak
- Araç tamirini oyun mantığıyla düşünerek hasarlı araç sürmek, arabayı çarpmaktan veya kazadan korkmadan araç sürmek
- Başka bir karakterin açtığı gişeden geçmek
- Normalde araçla girilmemesi gereken yerlere bisiklet, motosiklet vb. küçük araçları sokmak (Örn: Maden ocağına bisikletle girmek, motorla/bisikletle barikatların üstünden atlamak)

3.3. Fear RP: Normalde korku gerektiren durumlarda gerçekçi bir şekilde korku rolü (Fear RP) yapılmalıdır.
Örnekler:
- Kalabalık bir yerde veya sokağın ortasında silah çekmek
- Kendisine silah doğrulturken birden koşmaya başlamak veya silah çekmeye çalışmak
- Esir alınma, yaralı durumuna düşme, azınlıkta kalma gibi durumlarda korkusuzca davranmak
- Polis otoritesini tamamen yok saymak, silah doğrultulmasına rağmen polisin direktiflerine uymamak

Genel olarak ölümden korkmayan bir karakter yönetilmesi bu karakterin ölümüne (CK) yol açabilir.

3.4. Kamera Rolleri: CCTV kameraları sunucu haritası ve oyunda objelerle belirtilmiş noktalarda sürekli olarak çalışır konumdadırlar. CCTV kameralarını bozmaya yönelik eylemlere izin verilmemektedir. Belirli bölgelerde otomatik olarak ateş etme durumlarını bildiren CCTV sisteminde istisnasız olarak tespit kabul edilir, buna karşı herhangi bir karşı kanıt kabul edilmez. OOC sorunlardan kaynaklı (yanlışlıkla tıklama gibi) tespitlerde kanıtlarla rolden sonra destek talep edilmelidir ve rol bitene kadar bölünmemelidir.

Her polisin üstünde vücut kamerası, araçlarında da ön ve arkada olmak üzere araç kamerası bulunur ve mantık çerçevesinde her türlü IC kanıt olarak kullanılabilir.

Ruhsatlandırılmış tüm işyerlerinde kamera sistemi var olarak kabul edilir. Kameraların bulunduğu noktalar mantık çerçevesinde olmalıdır. Evlere kamera ekletme ev geliştirme sistemi üzerinden yapılmaktadır ve aynı şekilde mantık çerçevesinde rolü gerçekleştirilmelidir.

Olası bir durumda kameraları bozma veya kamera kayıtlarını silme gerçekçi bir şekilde ilerlemelidir, yani özensiz veya sığ yapılan roller yetkililer tarafından kabul edilmeyebilir. Son karar oyun yetkililerine aittir.

Kamera kayıtlarının kullanımında OOC kanıtlar (ekran görüntüsü, video vb.) esastır, chatlog veya /ssmod gibi kolayca düzenlemeye müsait kanıtlar kabul edilmemektedir. Eğer karşı tarafın kamera kayıtlarına dair sunduğu kanıtların yetersiz veya yanıltıcı olduğunu düşünürseniz kendi kanıtlarınızla aksini ispatlayabilirsiniz.

Kamu binaları ve sistem binalarında 7/24 kamera sistemi var sayılır. Bu konuda kamera açıları, tespit gibi etmenler yetkililer tarafından esnetilebilir.

3.5. Oyuncu envanteri: Üst aramasındaki tüm eşyalar karakter üzerinde sayılır. Sistemler aracılığıyla tüm eşyalar evlere saklanabildiğinden dolayı rolsel yapılacak saklama, gömme vb. rollere izin verilmemektedir. Karakter üzerinde ne varsa o şekilde rol yapılmalıdır. Absürt konumlara eşya saklama (iç çamaşırı, özel bölgeler, vb.) aynı şekilde kabul edilmemektedir.

Bu kural; sistemsel herhangi bir yere bırakılmayan "uyuşturucu paketi" için de geçerlidir. Herhangi bir aranmada üzerinizde bulunmasını istemiyorsanız /envanter sekmesinden "çöpe at" seçeneğini kullanmalısınız. Rolsel olarak herhangi bir yere bırakılmış gibi davranamazsınız.

3.6. Silah kuralları: Silahlı saldırı durumunda saldırıyı başlatacak karakterlerin mantığa ve kurallara uygun, karşı tarafın da görebildiği (sadece /me) bir emote vermesi gerekmektedir. Ancak savunma tarafı tabanca, bıçak, sopa, cop, biber gazı gibi ufak silahları emote vermeden çekebilir.

     3.6.1. Guns out of ass: Büyük silahları mümkün olmayan yerlerden(cep, bisiklet vb.) çıkarma.

     3.6.2. Bireysel Çatışma ve Savaşlarda Bisiklet Kullanımı Kuralı:

- Gerçeğe aykırı kullanımı ve çatışmalarda Non-RP avantaj sağlaması nedeniyle, bisiklet kullanarak çatışılması yasaklanmıştır.
- Karakter çatışma/birisini vurma öncesinde veya sonrasında bisiklete binemez, bisikletle gelemez veya bisikletle kaçamaz.
- Shotgun, M4, AK47 gibi silahları bisikletle taşıyarak bir bölgede savaşmak yasaktır.
- Savaş durumlarında bisiklet yalnızca, gözcülük yapmak/haber taşımak amacıyla kullanılabilir. Bu karakterin de çatışmaya dahil olmaması gerekir.
- Aksi tüm durumlar, 8 Eylül 2022 itibariyle kural ihlali ve Non-RP olarak değerlendirilecektir.

3.7. Yaralı rolleri: Sistemsel olarak baygın duruma düşen/düşürülen karakterler için yaralı rolü yapılması gerekmektedir. Yaralı durumuna düşme sebeplerine bağlı olarak oyuncular kanama vb. rollerini gerçekleştirmelidir.

Yaralanma durumlarına göre kanama, pansuman vb. rollerin azami süreleri aşağıdaki gibidir. Bu süreler; karakteri tekrar herhangi bir çatışmaya girebilecek düzeye getirmez, yalnızca yaraların sarılması gibi gerçeğe yakın rollerin yapılma süreleridir. Tekrar bir çatışmaya girmek için 8 saat beklemelisiniz. (Polisler için bu süre 4 saattir)
- Tüm ateşli silahlar: 1 saat
- Yumruk, sopa, bıçak vb. fiziksel saldırılar: 30 dakika
- Araç çarpması veya patlaması, yüksekten düşme sonucu ölmek: 15 dakika

Yukarıdaki belirtilen süreler bitmeden yaralı rolüne aykırı eylemlere örnekler:
- Ağır iş yapmak (birisini kucaklayıp arabaya bindirmek gibi)
- Yaralandıktan sonra kaçmak için gerçek dışı davranışlar sergilemek (sürünme hareketi belirtip hızlı yürüyerek olay yerinden kaçmak)
- Süratli araç kullanmak
- Fiziksel agresif rollere girişmek

Sistemsel yaralandıktan sonra 8 saat boyunca silahlı çatışma rollerine girilmez. Aynı şekilde baygınlık süresi biter bitmez saldırıya devam etmek de bu kurala aykırıdır.

Silahla vurulma durumunda /hasarlar üzerinde nereden hasar alındıysa buna göre rol yapılmalıdır. (Kafa hariç, bu durumda herhangi bir noktadan vurulmuş ve ağır yaralı olarak devam edilebilir.)

3.8. GTA San Andreas oyun fiziklerinin gerçek dışı kullanılması: Powergaming kapsamında değerlendirilmektedir.     
      BMX Bunny — sürekli olarak bisikletlerle zıplama eyleminin gerçekleştirilmesidir.
      Olimpik Yüzücülük — suya girdikten sonra SAMP dinamiklerinde bir engeli olmasa da roleplay dahilinde süreli olarak yüzmeye devam etmek. Belirli bir süreden sonra yorulmanız gerektiğini unutmayın.
      Chicken Run / Bunny Hop — birisinden kaçarken veya bir yere ilerlerken sürekli zıplamak.
      Ninja Jack — birisinin aracını çalarken yan koltuktan binip, belirli klavye koordinasyonlarıyla sürücü olan kişiyi araçtan indirirken öldürmek.
      Car Jack — araçta sürücü varken, hiç bir şekilde rol yapmayıp "F" basıp araçtan kişiyi indirmek.
      Car Surfing — hareket eden araçların tavanı, kaputu üzerinde seyahat etmek. (Bobcat, Sadler vb. araçlarda geçersizdir, Mountain Bike, Bike, BMX üzerine iki kişi binemezsiniz.)
      Araç sürücüsüyken SMG'lerle ateş etmek — araç sürücüsüyken herhangi bir şekilde ateş edilmesidir.
      Aracın sürücü koltuğu boşken drive-by atmak — aracın sürücü koltuğunda kimse yokken o araçta drive-by atılmasıdır. Sürücü araçtan indiğinde drive-by yapan bireylerde araçtan inmelidir.

3.9. Retarted RP: Gerçek dışı yapılan abartı ve saçma rollere denir. Non RP ve Trolling arasında olan bir ihlal gibi değerlendirilir.
Örnekler
- Aktif bir rol esnasında rolü içeren tüm karakterleri saçma bir şekilde dürtmek, provoke edecek söylemlerde bulunmak.
- Karşınızdaki oyuncuyu bariz bir şekilde hataya sürükleyecek kadar baskı kurmak.
-Sürtüşme yaşadığınız karakterlere IC kanallar üzerinden; "ez, yat" gibi roleplay kavramına sığmayacak kelimeler kullanmak.


Yapılan ihlali tüm detaylarıyla açıklayın: Şikayetteki kişiler, sürekli polisten kaçıp çete bölgesine giriyor ve kendilerini bilerek kovalatıyorlardı. Değişik hareketlerle "Hobb" "Olmadı bu sefer." gibi IC'den yazılar yazarak, kaçmaya çalıştılar bayağı. 3. kaçışlarında araçları takla attı, Idlewood kanalına girdiler ve Javier Pereja tutuklandı.

Kişi tutuklandıktan sonra kelepçeledik, araca aldık. O sırada herhalde OOC'den konuşmuş olacaklar ki Gedson_Pau, bir araç kiralayıp hemen yerimizi bulup kaçırmaya geldi. Javier_Pereja ise, Gedson gelince araçtan atlayıp diğer araca bindi. Kişiyi PD araçlarının rolsel olarak arkadan açılmadığını söyleyerek uyardık. Buna rağmen role uymadı ve devam etti.

Ayrıca, ilk eklediğimiz SS'e bakıldığında kişilerin kendi aralarında PM'leştiğinin kanıtı da mevcut.

Şikayetinizi destekleyecek kanıtlar ekleyin:

Kanıtlar: GösterGizle









Ek açıklamalar(varsa): @hopeless



#1 - 23.01.2025 11:03
@zohin10 Gün içerisinde savunmanızı yapmanız gerekiyor.


#2 - 23.01.2025 12:48
Karakterlerin ooc bölerek rolü zedelediğini görüyoruz, ayrıca resimler neden yarım? Eve geçtiğimde gerekli görüntüleri iletirim.


#3 - 23.01.2025 13:21
Karakterlerin ooc bölerek rolü zedelediğini görüyoruz, ayrıca resimler neden yarım? Eve geçtiğimde gerekli görüntüleri iletirim.

Polis aracından kelepçeli bir şekilde nasıl indiğinizi açıklayın göndereceğiniz ekran görüntüleriyle birlikte. Görüntüleri bekliyoruz. @zohin10


#4 - 23.01.2025 13:25
Araçtan nasıl indiğini, eklediğimiz 3. ss'te altta kalan emoteden görebilirsiniz.

* Javier Pereja araçtan düşer.

Ayrıca şikayetteki Metagaming kısmının da atlanmamasını rica ediyorum.


#5 - 23.01.2025 21:33
benim iletimi kım sıldıyse bravo
şimdi metagaming olayına gelırsek beni polisler alırken Gedson_Pau karakteride yanımdaydı kendisini kurtarıp sonra benide kurtarmak için departman önünde pusuya yatmıs gayette mantıklı bir hareket yapmış emoteyide vermısım karakter dusuyor diye ben bı sorun gormuyorum hood meselesıne gelırsek oradaki hoodun üyesi dahi değilim neyin kafasi? arkadaslar ooc bolmus tebrık edıyorum cezalandırırken bunlarıda bi sineye cekip ilgilenmenizi/cezalandırmanızı istiyorum


#6 - 23.01.2025 23:13
@zohin10
  Emote verseniz de polis aracından düşemez, inemezsiniz. Polis oyuncular tarafından uyarılmanıza rağmen " * araçtan düşer " tarzında bir emote verip kaçıp gitmeniz net bir şekilde kural ihlalidir. İster kelepçeli olun, ister kelepçeli olmayın. Verilen emote'ler ortada, birdahakine aklınızda bulunsun. Bu sebeple cezalandırılacaksınız. Diğer ihlallere gelirsek, inceleyeceğiz. İyi forumlar diliyorum.