Front End'te (End-User'in, yani oyuncunun gördüğü ekran) bir menü açılacak. Bu menüde kafa, kol, gövde, bacak gibi alt birimler olacak. Buradan kullanıcı ilgili birimde seçim yaparak kendi karakterini oluşturacak. Sims gibi düşünebilirsiniz.
Back-End (Developer'ı ilgilendiren kısım):
Arkaplanda sistem şöyle işleyecek, her kategorinin (Saç, Yüz, Ten Rengi, T-Shirt vb.) indeksi olacak, ve bu kategorideki modüllerin ID'si olacak (Örn. Saç için: Kel 0, Kısa saç 1, orta saç 2 vb.) Kullanıcının seçim yaptığı kategorinin indeksine seçtiği modülün ID'si gelecek.
Örneğin
Saçın indeksi 0, kısa saçın ID'si 3 olsun.
Yüzün indeksi 1, çekik gözlü yüz 7 olsun.
O zaman kısa saçlı çekik gözlü bir skin'in kodu "37" olacak. Çeşitlilik arttırılabilir.
Peki, Developer sorabilir, bu kod ile skini nasıl oluşturacağız, tek tek amele gibi bütün olasılıkları tasarlayacak mıyız, hayır. SAMP hangi yazılım dilini kullanıyor bilmem ama ilgili yazılım dilinde Görsel dosyaları için Library/Framework olacaktır, bu Lib/FW kullanılarak .txd (Ya da .dff, texture'u hangisi ayarlıyorsa) dosyası oluşturulacak. Her bir indeks .txd dosyasında belirli piksellere denk gelecek. İndekskerdeki numaralarsa o belirlenmiş alana gelcek texture'u seçecek. Örneğin kahverengi saç seçtiğinizde .txd dosyasındaki saç bölümüne framework sayesinde kahverengi texture eklenecek.