İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - Vice Mahkemesi

Sayfa: [1] 2
1

Kararname Numarası: 60

Aşağıda görülen yazılı metinler tüm VCPD ve Baro Personellerine bilgilendirilmesine dair Vice Mahkemesi Yüksek Yargı Kurulu ve Eyalet Parlamentosu ortak kararnamesidir. Tüm personellerin bu kararnameyi okuması ve mesleklerini icra ettikleri süre boyunca kararnameye uygun davranmaları büyük önem arz etmektedir. Kararnamenin güncellenmesi veya değiştirilmesi halinde takibinin yapılması elzemdir.

Tüm personellerin kararnameyi uygulamaması ve tespiti halinde, mesleki idari yaptırım hakları personelin bağlı oldu kamu kuruluşlarına verilmiştir. Bu kamu kuruluşları

Mesleki idari yaptırımın personelin bağlı kurumlarca uygulanmaması halinde idari yaptırım Vice Mahkemesine bağlı savcılık birimleri tarafınca uygulanır.

Bu kararnamenin Vice Şehri Polis Departmanı personellerince ihlalinde;
  • birinci ihlalinde, uyarı
  • ikinci ihlalinde, tenzil
  • üçüncü ihlalinde, ihracı olacak şekilde mesleki idari yaptırım uygulanır.

Bu kararnamenin Vice Barosu personellerince ihlalinde;
  • birinci ihlalinde, sicil puanının düşürülmesi
  • ikinci ihlalinde, lisans iptali olacak şekilde mesleki idari yaptırım uygulanır.

  • Bir Amerikan Vatandaşının Vice Şehri Eyalet Yasalarını çiğnemesi sonucunda ya da çiğnediğinden şüphe duyulması halinde, kişinin kamuoyundaki saygınlığı yani repütasyonu dikkate alınarak bu kararname çıkarılmıştır.

Kamu Repütasyonu Sağlanması Şartları
Şahısın kamu repütasyonu konusunda ortak kararın sağlanması için gerekli şartlar aşağıdaki gibidir;
  • Vice Şehri Valiliği tarafından tanınmış ve listelenmiş sendika veya vakıfın kurucusu olmak.
  • Vice Şehri Valiliği tarafından tanınmış ve listelenmiş bir sendika veya vakıfa minimum $150.000 değerinde bağışta bulunmuş olmak.
  • Şahıs veya bir şirketin kurucusu olarak; Vice Şehri Belediyesinin minimum iki adet etkinliğine sponsor olmak veya Vice Şehri Belediyesine minimum $150.000 değerinde bağışta bulunmuş olmak.

Şahısın Kamu Repütasyonu Doğrultusundaki Hakları

  • 54.PD.JD. Adli Ceza İndirimleri ve Ücretsiz Adli Yardım Hizmeti Prosedürü doğrultusunda işlediği suç doğrultusunda adı geçen indirimden faydalanma hakkı.
  • 1.3 Kamu Hizmetlilerine Karşı Saldırı, 1.4 Kolluk Kuvvetlerine Karşı Saldırı, 1.7 Hakaret, 1.10 Dolandırıcılık, 1.13 Tehdit, 1.16 Toplumun Dini Değerlerinin İhlali, 1.18 Kimlik Kartı, 1.20 Ayaklanmalar ve Mitingler, 1.22 Gümrükler, 1.23 Ruhsatsız Silah veya Kesici/Delici Alet Bulundurmak, 1.25 Vandalizm, 1.26 Kolluk Kuvvetlerine Direnmek, 1.29 Kamu Düzenini Bozmak, 1.32 Kolluk Kuvvetlerini Oyalamak, 1.33 Rüşvet Teklifi, 1.35 Madde Bulundurmak, 1.38 Yasa Dışı Bahis&Kumar, 1.42 Belgede Sahtecilik, 1.43 Tebliğ Edilen Cezayı Ödememek, 1.44 Açık/Kapalı Alanda Çıplaklık, 1.45 Kamu Görevlerini Engellemek, 1.46 Yasa Dışı Avlanmak, 1.48 Halkı Kin, Düşmanlık ve Ayaklanmaya Teşvik Etmek, 1.50 Basın Hakları İhlali, 1.51 Gürültü Kirliliği ve Gürültü Kirliliğine Neden Olma, 1.52 Yaş Sınırı Olmaksızın Alkol Satışı, 1.53 Kapalı Alanlarda Sigara ve Tütün Ürünlerinin Kullanımı, 1.56 Hayvanın Tehlike Yaratabilecek Şekilde Serbest Bırakılması suçlarında;
  • 2.7 Yaralanma İle Sonuçlanan Trafik Kazası, 2.24 Cinayetle Sonuçlanan Trafik Kazası, 2.17 Araç Hırsızlığı, 2.9 Kanun Dışı Yarışmak ve Yarış Düzenlemek harici tüm trafik suçlarında;
  • 3.11 Yasa Dışı Madde Bulundurmak, 3.12 Suçluya Yardım ve Yataklık, 3.15 Suç Delillerini Yok Etme, Gizleme veya Değiştirme suçlarında; kişi kamu repütasyonu doğrultusunda geçmişe yönelik bir kez ve bir suça uygulanacak şekilde sicilinin sildirilmesini Vice Şehri Savcılığına müracaat ederek talep edebilir.
  • Yapılan her işlemde suçlunun veya sanığın kamu repütasyonunu şahıs olarak veya avukatıyla kanıtlaması gerekmektedir.

2
Kararnameler / 59.JD.PRO-BONO Hizmeti Prosedürü
« : 23.04.2023 14:41 »

Kararname Numarası: 59

Aşağıda görülen yazılı metinlerin kararı Eyalet Yüksek Yargı Kuruluna aittir ve kamuoyu niteliği taşımaktadır.

Mesleki idari yaptırımın personelin bağlı kurumlarca uygulanmaması halinde idari yaptırım Vice Mahkemesine bağlı savcılık birimleri tarafınca uygulanır.


Bu kararnamenin Vice Şehri Adalet Departmanı personellerince ihlalinde;birinci ihlalinde, ihraç uygulanacaktır.

PRO-BONO Hizmeti ve Davaları;
  • Avukatın muhatap veya müvekkiline yaptığı ücretsiz hizmet, PRO-BONO hizmeti olarak adlandırılır.
  • Eğer PRO-BONO hizmeti bir dava ise; avukat ücret karşılığı yapılan bir hukuki hizmetle aynı profesyonel standartları gözetmelidir.

PRO-BONO Hizmeti ve Davalarında Şartlar;
  • Avukatlar tarafından yerine getirilen hukuki bir hizmet olmalıdır.
  • PRO-BONO'da muhatap veya müvekkil; maddi ve manevi olarak haklarını kullanmakta zorluk yaşaması gerekmektedir. Ebeveyne sahip olmayan çocuklar, engelli ve aciliyeti yüksek hasta bireyler, mülteci hakları, sendikalar, sivil toplum kuruluşları veya diğer kamu kuruluşları olabilir.
  • Kar amacı gütmeksizin yalnız toplum yararına olmalıdır.
  • Avukat açısından gönüllülüğe dayanmalı ve maddi karşılığı olmamalıdır.
  • PRO-BONO bir dava olabildiği gibi, toplumu bilinçlendirmek adına yapılmış bir etkinlik, seminer, eğitim veya aktivite de olabilir.
  • Eğer PRO-BONO bir dava işlemi ise; avukat dava açılmasını talep ederken PRO-BONO ibaresini 2:G sözleşmesine yazmalıdır.

3
Kararnameler / 50.V.Kararname ve Prosedür Tanımı
« : 23.04.2023 13:18 »

Kararname Numarası: 01

Aşağıda görülen yazılı metinler tüm Vice Şehrinde Yaşayan Vatandaşlara dair Vice Mahkemesi Yüksek Yargı Kurulu ve Eyalet Parlamentosu ortak kararnamesidir. Tüm personellerin bu kararnameyi okuması ve Vice Şehri çevresi içerisinde yaşamını devam ettirdikleri süre boyunca kararnameye uygun davranmaları büyük önem arz etmektedir. Kararnamenin güncellenmesi veya değiştirilmesi halinde takibinin yapılması elzemdir.

Tüm vatandaşların kararnameyi uygulamaması ve tespiti halinde, yaptırım mercii Vice Şehri Mahkemesine ve Vice Şehri Savcılığı doğrultusunda Vice Şehri Polis Departmanına aittir.


Bu kararnamenin Vice Şehrinde Yaşayan Vatandaşlar tarafından  ihlalinde;
  • birinci ihlalinde, 1.29 Kamu Düzenini Bozmak suçundan yaptırım uygulanır.

  • 1.Kararnamelerin İşleyişi;
  • 1.a.Kararnameleri yayınlama yetkisi sadece Eyalet Parlamentosu veya Bölge Yüksek Yargı Kurulundadır.
  • 1.b.Kararnameler, kanun gücüne sahiptir. Uluslararası hukuktan doğan yükümlülükleri yerine getirmek şartıyla, her alanda düzenleme yapılabilir ve adı geçen kararnamenin yayınlanmasıyla kararname işleyişe girer; her kararnamenin idari yaptırım şekli kararnamenin içinde bulunur ve kendine özgüdür ve yine kararname muhataplarını kapsar. Kararname numaraları 5 veya 9 numarasıyla başlar ve numarasının yanında muhataplarını baz alır.
  • 1.c. Kararnamenin Muhatapları başlıkta; V: Vice Şehri Vatandaşları, PD: Vice Şehri Polis Departmanı, VG: Vice Şehri Valiliği, JD: Vice Şehri Adalet Departmanı, VH: Vice Şehri Belediyesi olarak ifade edilir.
  • 2.Prosedürlerin İşleyişi;
  • 2.a.Prosedürleri yayınlama yetkisi Eyalet Parlamentosu veya Bölge Yüksek Yargı Kurulundadır. 
  • 2.b.Prosedürler, bir işin işleyişi konusunda en yüksek işleyiş kararıdır, kamu kuruluşlarının iç tüzüğüne etki eder. Her kamu kuruluşu işinde veya düzende düzenleme yapılabilir ve adı geçen prosedürün yayınlanmasıyla prosedür işleyişe girer; her prosedürün işleyişi ve işleyişin uygulanmaması halinde yaptırımı kendine özgüdür ve yine prosedür muhataplarını kapsar. Prosedür numaraları 5 veya 9 numarasıyla başlar ve numarasının yanında muhataplarını baz alır.
  • 2.c. Prosedürüğn Muhatapları başlıkta; V: Vice Şehri Vatandaşları, PD: Vice Şehri Polis Departmanı, VG: Vice Şehri Valiliği, JD: Vice Şehri Adalet Departmanı, VH: Vice Şehri Belediyesi olarak ifade edilir.

4

Kararname Numarası: 53

Aşağıda görülen yazılı metinler tüm VCPD ve Baro Personellerine bilgilendirilmesine dair Vice Mahkemesi Yüksek Yargı Kurulu ve Eyalet Parlamentosu ortak kararnamesidir. Tüm personellerin bu kararnameyi okuması ve mesleklerini icra ettikleri süre boyunca kararnameye uygun davranmaları büyük önem arz etmektedir. Kararnamenin güncellenmesi veya değiştirilmesi halinde takibinin yapılması elzemdir.

Tüm personellerin kararnameyi uygulamaması ve tespiti halinde, mesleki idari yaptırım hakları personelin bağlı oldu kamu kuruluşlarına verilmiştir. Bu kamu kuruluşları


Mesleki idari yaptırımın personelin bağlı kurumlarca uygulanmaması halinde idari yaptırım Vice Mahkemesine bağlı savcılık birimleri tarafınca uygulanır.

Bu kararnamenin Vice Şehri Polis Departmanı personellerince ihlalinde;
  • birinci ihlalinde, tenzil
  • ikinci ihlalinde, ihracı olacak şekilde mesleki idari yaptırım uygulanır.

  • 1.Konut veya İşyeri Aramaları Prosedürü;
  • 1.a.Basit Şüphe Doğrultusunda Önleme Konut/İşyeri Gözlemi ; bir vatandaşın şahsın makul suçların birini işlediğine dair ihbarı sonucunda oluşur. Konut içine giriş yapılamaz. Şahıs veya şahıslara sözlü kontrol sağlanır ve bu esnada kapı eşiğinden ev içini gözlemleyebilir. davranış ölçümü yapılırken, çevre kontrolü yapılır.
  • 1.b.Makul Şüphe Doğrultusunda Önleme Konut/İşyeri Araması; 1.a.Basit Şüphe Doğrultusunda Önleme Konut Gözlemi sürecinde suç teşkil eden veya suç teşkil edebilecek nesne/şahısın saptanması halinde veya bir vatandaşın kolluk kuvvetlerine başvurarak şahsın makul suçların birini işlediğine dair yazılı ifade vermesi veya ses/arama kaydının dinlenmesi ile başlayan süreçtir. Eğer arama doğrultusunda herhangi bir delile ulaşılmamış ise;  56. Gözaltı veya İş Üstünde Tutuklanma Prosedürü  doğrultusunda ihbar edilen şahıs/şahıslar gözaltına alınarak, soruşturma genişletilebilir ve ifadelerine başvurulabilir.
  • 1.c.Kanıtlanmış Suç Doğrultusunda Adli Konut/İşyeri Araması;1.b.Makul Şüphe Doğrultusunda Önleme Konut Araması süreci içerisinde ilgili veya başka bir suç delili  bulunmuş ise veya şahıs için herhangi bir kaynak doğrultusunda; fotoğraf, video veya kesin deliller ile suçu işlediği kanıtlanması ile başlamış süreçtir. Şahsa müdahale söz konusudur, suç işlediği için tutuklanıp ıslah edilmesi gerekirken; şahsa müdahale için veya olayda daha fazla çiğnenmiş suç veya bağlantılı şahıslar olması söz konusuysa, bilgi/belgeye ulaşılması gerektiği zamanlarda bu konut araması yapılır. İstisnasız, suçu kanıtlanmış her vatandaşa yapılabilir.

  • Makul Suçlar;
1.1 Bir Sivile Karşı Saldırı, 1.2 Bir Sivili Yaralamak, 1.3 Kamu Hizmetlilerine Karşı Saldırı, 1.4 Kolluk Kuvvetlerine Karşı Saldırı, 1.5 Cinayet ve Cinayete Teşebbüs, 1.8 Kaçırma veya Rehin Alma, 1.9 Taciz ve Tecavüz, 1.11 İşkence Etmek, 1.12 Şantaj, 1.14 Özel Mülke İzinsiz Giriş, 1.15 Kundaklama, 1.17 Devlet Kaynaklarının Çalınması, 1.20 Ayaklanmalar ve Mitingler, 1.23 Ruhsatsız Silah veya Kesici/Delici Alet Bulundurmak ( b, c ve d bendi.), 1.24 Hırsızlık, 1.25 Vandalizm, 1.30 Soygun, 1.31 Çocuk İstismarı ve Suistimali, 1.34 Madde Üretimi ve Dağıtım (Federal, Kamu), 1.35 Madde Bulundurmak
, 1.37 Kadın Pazarlama, 1.38 Yasa Dışı Bahis&Kumar, 1.48 Halkı Kin, Düşmanlık ve Ayaklanmaya Teşvik Etmek (Kamuya karşı), 1.55 Hayvan yaralamak, işkence etmek(Dövüştürmek, Kasıtlı Zarar Vermek), 1.57 Hayvana Karşı Cinsel İstismar ve tüm 3.Federal Suçlar Ceza Kanununu içeren suçlar.



  • 2.Araç Arama Prosedürü;
  • Kolluk Kuvvetlerinin her aracı trafikte durdurma hakkı bulunmaktadır. Kolluk kuvvetleri personelinin akan trafikte herhangi bir aracı durdurması için şüphe yeterli sebeptir.
  • Eğer şüphe doğrultusunda araç durdurulmuş ise; kolluk kuvvetleri personeli tarafından araç içi gözlemde veya şahsın tavır ve davranışlarında şüphe arttırıcı unsur görülmesi, araç içinin ve bagaj bölümlerinin aranması için yeterli sebeptir.
  • Araç gözlemi, araç araması ve bagaj bölümlerinin aramasının yapılamayacağı durum ve koşullar; Valiliğe bağlı araçlar, Savcılığa bağlı araçlar, Belediye Başkanının makam aracı, o an Ücretsiz Adli Eylem Hizmetine ulaşmaya çalışan; bir kamu hizmetinde olan avukatın aracı. 
  • Müvekkil ve vatandaşın kişisel bilgilerin hukuksuz yolla ele geçebileceği şüphesiyle; gözleme dayalı 1.23 Ruhsatsız Silah veya Kesici/Delici Alet Bulundurmak suçuna ilişkin kolluk kuvveti şüphesi olmaması halinde kanıtlanmış suç delili olmaksızın avukatın aracı ve konutu ve işyeri hiç bir şekilde aranamaz.

  • 3.Üst Arama Prosedürü;
  • Kolluk Kuvvetleri şüphe doğrultusunda tüm vatandaşların üzerini arayabilir.
  • Üst aramasının yapılamayacağı durum ve koşullar; Vali, Savcılık Personeli, Belediye Başkanı, o an Ücretsiz Adli Eylem Hizmetine ulaşmaya çalışan; bir kamu hizmetinde olan avukat.

5
Kararnameler / 52.PD.JD.Avukatın Hak ve Yetkileri
« : 26.03.2023 10:49 »

Kararname Numarası: 52

Aşağıda görülen yazılı metinler tüm VCPD ve Baro Personellerine bilgilendirilmesine dair Vice Mahkemesi Yüksek Yargı Kurulu ve Eyalet Parlamentosu ortak kararnamesidir. Tüm personellerin bu kararnameyi okuması ve mesleklerini icra ettikleri süre boyunca kararnameye uygun davranmaları büyük önem arz etmektedir. Kararnamenin güncellenmesi veya değiştirilmesi halinde takibinin yapılması elzemdir.

Tüm personellerin kararnameyi uygulamaması ve tespiti halinde, mesleki idari yaptırım hakları personelin bağlı oldu kamu kuruluşlarına verilmiştir. Bu kamu kuruluşları

Mesleki idari yaptırımın personelin bağlı kurumlarca uygulanmaması halinde idari yaptırım Vice Mahkemesine bağlı savcılık birimleri tarafınca uygulanır.

Bu kararnamenin Vice Şehri Polis Departmanı personellerince ihlalinde;
  • birinci ihlalinde, uyarı
  • ikinci ihlalinde, tenzil
  • üçüncü ihlalinde, ihracı olacak şekilde mesleki idari yaptırım uygulanır.

Bu kararnamenin Vice Barosu personellerince ihlalinde;
  • birinci ihlalinde, sicil puanının düşürülmesi
  • ikinci ihlalinde, lisans iptali olacak şekilde mesleki idari yaptırım uygulanır.

  • Bir Amerikan Vatandaşının Vice Şehri Eyalet Yasalarını çiğnemesi sonucunda, suçüstü ya da suçu işlediği andan itibaren bir hafta sonra Vice Şehri Polis Departmanı personellerince,  gözaltına alınan şahısın Miranda Hakları doğrultusunda kişinin isteği üzerine Ücretsiz Adli Hizmet sağlanması, 54.Adli Ceza İndirimleri ve Ücretsiz Adli Yardım Prosedürü kapsamına girerken, bu kararname avukatın özel sözleşme doğrultusunda edindiği hak ve yetkilerdir. Eğer durum bir Ücretsiz Adli Yardım Hizmeti süreci ise, 54.Adli Ceza İndirimleri ve Ücretsiz Adli Yardım Prosedürünü ziyaret edin.
  • Bir avukatın Ücretsiz Adli Yardım Hizmeti sağlaması en temel hakkıdır, bu süreç 54.Adli Ceza İndirimleri ve Ücretsiz Adli Yardım Prosedürü süreciyle başlar.
  • Suçlunun/şüphelinin ilgili avukatın kendi avukatı olduğuna dair söylemi olması veya avukatın ilgili 2:A Özel Sözleşme'ye dayalı olarak, ilgili suçlu/şüphelinin avukatı olduğunu gösteren yazılı belgeyi ilgilenen kolluk kuvvetleri personeline ibraz etmesi gerekmektedir. Ücretsiz Adli Yardım sürecinde ise avukat kamu görevinde olduğundan dolayı bu sürece dahil değildir, ücretsiz adli yardım süreci kendi şartları olan bir süreçtir.

  • 1.Yakalanan veya Tutuklanan Sanıkla Görüşme Hakkı: Müdahalede bulunularak kolluk kuvvetleri tarafından gözaltına alınan/tutuklanan veya bekletilen sanığın veya şüphelinin ilgili avukatı talep etmesiyle bu görüşme hakkı ilgili avukata verilir ve bu sürece ilgili kolluk kuvveti personeli yardımcı olur. Bu hakta avukatın, kolluk kuvveti personeline ilgili şahıs ile arasındaki yazılı sözleşme beyan etmesine gerek yoktur. Şahsın sözlü beyanı esas alınır. Bu görüşme minimum beş, maksimum on dakika olma koşuluyla gerçekleşerek avukatın talebi doğrultusunda görüşme yapılan alanda avukat/müvekkil dışında kimse kalmaz.
  • 2.Adli Ceza İndirimlerine Başvurma Hakkı:54.Adli Ceza İndirimleri ve Ücretsiz Adli Yardım Prosedürü kapsamında adı geçen adli ceza indirimleri, aynı şekilde özel sözleşme doğrultusundaki müvekkil için de geçerlidir. Avukat bu doğrultuda ilgili kolluk kuvvetleri birimi ile görüşebilir ve anlaşabilir, eğer ilgili adli ceza indirim şartı sağlanıyorsa ve buna rağmen sağlanamıyorsa, 5.Kanun Yollarına Başvurma Hakkı'nı kullanabilir.
  • 3.Dosya İnceleme Yetkisi:Avukatın gözaltına alınan/tutuklanan veya bekletilen sanığın veya şüphelinin sadece ilgili olaya dair gerekli dosyaları inceleme hakkı bulunmaktadır. Avukatın talebi doğrultusunda ilgili kolluk kuvveti memurunun inceleme amacıyla ilgili şahsın, sadece ilgili olaya dair ve eğer bağlantılıysa geçmiş olaya dair belgeleri avukata ibraz etmesi zorunluluktur. Avukatın bu yetkiyi kullanabilmesi için; dosya inceleme talebi öncesinde ilgili kolluk kuvveti personeline gözaltına alınan/tutuklanan veya bekletilen sanığın veya şüphelinin müvekkili olduğunu yazılı şekilde gösteren 2:A Özel Sözleşme metnini ibraz etmek zorundadır. 
  • 4.Doğrudan Soru Sorma Yetkisi:Avukat doğrudan soru sorma yetkisini, dosya inceleme yetkisini kullanmadan önce kullanamaz. Avukat dosya incelemesi yaptıktan sonra sadece olayla ilgili soruları olaya hakim kolluk kuvveti personeline yöneltebilir ve bahsi geçen sorular kişisel ya da yoruma dayalı olmadığı gibi, cevabı da aynı biçimde olmalıdır ve bu yetki kolluk kuvvetinin görev ve sorumluluklarını engelleyecek şekilde sorulmamalıdır, doğrudan soru sorma yetkisi avukatın kolluk kuvveti personelini ikna edeceği ya da olay üzerine tartışacağı bir alan değildir. Bunun ihlalinde yaptırım organı her iki personel içinde Vice Şehri Savcılığı doğrultusunda personelin bağlı olduğu kurumdur.
  • 5.Kanun Yollarına Başvurma Hakkı: Kanun yollarına başvurma hakkı, dosya inceleme yetkisi kullanıldıktan sonra doğar ve gözaltına alınan/tutuklanan veya bekletilen sanığın veya şüphelinin avukatının ilgili avukat olduğuna dair 2:A Özel Sözleşme gerekliliği bulunur. Şahsın hak kaybına göre ise başvuru mercii değişir fakat öncelik sıralaması doğrultusunda kurumlar arası hiyerarşi baz alınır. (Vice Şehri Polis Departmanı Personel Şikayet Bildirimi, Vice Şehri Savcılığı Personel Şikayet Bildirimi, Vice Şehri Mahkemesi Dava Bildirimi) 
  • 6.Adli Yardım Taleplerine Yanıt Verme ve Yönelme Hakkı: Kolluk kuvvetleri memurunun herhangi bir avukata ulaşması durumunda, işleyişi 54.PD.JD. Adli Ceza İndirimleri ve Ücretsiz Adli Yardım Hizmeti Prosedürü'nce belirlenen sürece katılım sağlama hakkı, adı geçeen prosedür doğrultusunda indirim haklarını talep etme yetkisi ve şu an bahsedilen 52.PD.JD.Avukatın Hak ve Yetkileri'nce belirlenmiş olan ilk beş temel hakkı yine ücretsiz adli yardımlarda kullanma hakkı bulunmaktadır.
  • 7.PRO-BONO Davalarını Üstlenme Hakkı: Avukatların sosyal sorumluluk gereği yaptıkları ücretsiz çalışma olan "pro-bono" davasını üstlenme hakkı bulunmaktadır. Böylece adalete erişimde zorluk yaşayan, maddi gücü sınırlı sivil toplum kuruluşları ve onlara başvuran kişilere, ücretsiz hukuki hizmet sunulur. PRO-BONO davaları Vice Şehri Mahkemesi tarafından avukata atanabilir ve atanması halinde avukat için zorunluluk haline gelir.

6
Kararname Numarası: #0054 - Ek 002.

Bölge Yüksek Yargı kurulunca Vice Şehri Toplumsal Düzenin Korunması başlığı altında yeni maddeler eklenmiştir.

  • Bu düzenleme toplumsal güvenliği ve toplumsal birlektiliği, sosyal güvenilirliği korumak adına yapılmıştır. Toplumdan uzaklaştırılacak kişinin sahip olduğu 10 Sicil topluma risk edecek suçlardan oluşuyorsa kişi hakkındaki değerlendirme Vice Şehri Savcılığı tarafından yapılır ve alınan karar doğrultusunda gerekli yönlendirmeler ve yetkilendirmeler Bölge Savcılığınca VCPD üst kıdemine yapılır.

    • Kamuoyuna Zararlı Kişinin Tespiti ve Islah Edilmesi: Vice Eyaletinde yaşayan herhangi bir Amerika Birleşik Devletleri vatandaşının; sicil kaydında kişiye veya kamuya karşı kategorisinde herhangi bir yasa veya yasaların on ayrı kayıtta bulunması halinde, kişinin ömrü boyunca kamuoyundan ıslah edilerek Vice Hapishanesinde yaşamına devam etmesidir. Bu kararın bozulması veya tekrar değerlendirilmesi için: kişinin kolluk kuvvetlerine hür iradesiyle teslim olması ve minimum 10 yıl ((ay)) rehabilitesinden sonra avukatı aracılığıyla Vice Mahkemelerine dilekçe verilmesi gerekmektedir.

      Kamuoyuna Zararlı olarak nitelendirilen ve tespit edilen bir şahısın kolluk kuvvetlerine teslim olmaması halinde bu niteliği taşıyan tüm şahısların aranıp bulunması için kolluk kuvvetlerine  tüm yetkiler verilmiş olup, bu niteliği taşıyan şahısların özlük ve kişisel alan hakları bulunmamaktadır. Tespiti yapılan kişinin en kısa zamanda ıslahının yapılması için; kolluk kuvvetleri tüm olağanüstü haklara sahiptir.
    • 1 ay veya daha uzun bir süredir kolluk kuvvetlerine teslim olmayarak kaçak sıfatıyla anılacak kişilerin tüm taşınır/taşınmaz varlıklarına el koyulacaktır.

    Kararın tekrar değerlendirilmesi veya bozulma aşaması için gerekli şartlar üstteki maddede belirtilmiştir. Minimum 10 yıl ((ay)) şartı karşılanıyorsa ıslah edilen kişinin avukatı tarafından dilkeçe dilekce@vicemahkemesi.gov adresinden yollanmalıdır.

7


OOC BİLGİLENDİRME & YOL HARİTASI
rol alanlarını, iç dinamiği ve bu role nasıl giriş yapacağını bilmek isteyenler için

Spoiler: GösterGizle
.. Meclis Üyesi & Senato Üyesi rolü yapmak istiyor ve buna nasıl başlayacağını bilmiyor & önden bilgi sahibi olmak istiyorsan doğru yerdesin.

Meclis Üyeliği nedir?

Adım 1) Topluluk(Vice Halkı) ve konsey(Vice Şehri Meclisi) arasındaki iletişimi kolaylaştırmak,

Etkili olabilmek için meclis üyelerinin temsil ettikleri kişilerin(halk, meclis üyesinin sorununu dinlemek istediği herkes) görüşlerini almaları gerekir. Meclis üyeleri, meclisin politikaları ve kararları hakkında topluluğa bilgi sağlar ve topluluk arzularını, endişelerini ve görüşlerini meclis üyeleri aracılığıyla Vice Meclisine iletir. Hem seçmenleri hem de meclisi etkin bir şekilde temsil etmek için bir meclis üyesinin iyi bir iletişimci olması ve yerel toplulukla iletişim halinde olması gerekir.

Meclis üyeleri seçmenlerle ve halkla aşağıdakiler gibi çeşitli şekillerde iletişim kurabilir:

  • yerel kuruluşların toplantılarına katılmak;
  • ulaşılabilir olmak ve sorunları veya endişeleri dile getirmek isteyen sakinlere yanıt vermek;
  • yerel yönetim tarafından düzenlenen etkinliklere katılmak;
  • yerel alanda düzenlenen etkinliklere katılmak;
  • bir haber bülteni, e-posta veya web sitesi aracılığıyla belediyeyle ilgili konularda toplulukla iletişim kurmak
  • aklınıza gelebilecek ve halkla iletişime geçebileceğiniz tüm yöntemler..

Politika belirleme & Meclis Üyesinin Meclisteki başlıca rolleri,
  • toplum ihtiyaçlarının değerlendirilmesi ve değerlendirilmesi;
  • belirlenen ihtiyaçlar için önceliklerin belirlenmesi;
  • Bu ihtiyaçlar konusunda diğer meclis üyelerini ikna etmek ve desteklerini almak
  • karakterinizin yapmak

Bir politika bireysel bir fikirle başlayabilirken, kararlar tek başına bir Meclis Üyesi tarafından alınmaz. r. Bu demokratik süreç, konseyin oy kullandığında bir meclis üyesinin çoğunluk kararını kabul etmesi gerektiği anlamına gelir.  Bir konsey üyesi bir konu hakkında güçlü hissediyorsa ve konuyla ilgili bir çıkar çatışması yoksa, önergenin tartışılması sırasında iyi yapılandırılmış ve araştırılmış bir argüman sunmalıdır. Oylama sonucu karşı çıkarsa Bireysel bir meclis üyesinin istekleri, bu sonucu nezaketle kabul etmelidir. Her meclis üyesinin muhalefetini tutanağa geçirme hakkı vardır.

Gelecek için planlama,

Tüm Meclis Üyeleri, şehrinin  geleceğini planlamalıdır. Bu süreç, Stratejik Planlar ile başlar..

Üstte yazılanların tamamını okuduysan ve bu rolü yapmak istiyorsan, bu konuya atılan ilk gönderiyi takip ederek başvuru yollayabilirsin, uygun görülürsen dönüş alacaksın.
 

8

Meclis Üyeliği Lisanslama Başvurusu
Mecliste görev alan tüm temsilciler (meclis veya senato), İç Güvenlik Bakanlığı'nın lisanslandırılması sonrasında meclisteki aktif üyeliğine başlayabilirler. Meclis Üyeliğine ilk adım İç Güvenlik Bakanlığına başvuru yoluyla yapılır, bu başvuruda vatandaşa meclis veya senato üyeliğine göre işlemler ilerler. Ardından başvuru değerlendirilerek ve mülakat yapılarak vatandaşın lisanslandırılmasıyla beraber; vatandaşa meclis üyeliği kimliği verilerek meclis veya senato üyesi olarak kariyeri başlar. 

Meclis Üyeliği Lisanslandırılmasının yapılması için öncelikli olarak aşağıdaki formu doldurarak, @Magician ve @Vice Şehri Belediyesi  hesaplarının her ikisine de özel mesaj gönderilmesi gerekmektedir. Ardından İç Güvenlik Personelleri tarafından mülakata davet edilerek, olumlu sonuca varılması halinde Meclis/Senato Üyesi olarak ruhsatlandırılırsınız. 

Bu başvuru sadece lisanslandırma başvurusudur, bu sürecin bitmesiyle beraber sadece meclis üyesi ruhsatlandırılır. Meclisteki siyasi kariyerine ruhsatlandırıldıktan sonra başlar.


Meclis/Senato Üyeliği Lisanslama Başvuru Formu

Kişisel Bilgiler

İsim: -buraya-
Cinsiyet: -buraya-
Güncel Adres: -buraya-
Telefon Numarası: -buraya-
Banka Hesap Numarası: -buraya-
Doğum Tarihi: -buraya-
Uyruk: -buraya-


Tercih

[ ] Bağımsız Meclis Üyeliği (Not: başvurunuz kabul olduğu taktirde taraflı meclis üyeliğine geçiş yapabilirsiniz, bunun için parti başkanlarının onayı gerekmektedir. )

Eğitim & İş

Eğitim Durumu: -buraya-
Mezun Olduğunuz Okullar: -buraya-
Meslek: -buraya-

Genel Bilgi Kontrolü

Vice Şehrini tanıtın, sizin için ne ifade ediyor?
-buraya-
Sizce Vice Şehri Meclisi'nin öncelikli görevleri nedir?
-buraya-
Sizce Meclis & Senato üyelerinin meclis dışında Vice Şehri üzerinde ne gibi sorumlulukları bulunur?
 -buraya-
Vatandaşın talepleri sizin için ne ifade eder?
 -buraya-
Siyasal Terörizm nedir? Kendi cümlelerinizle açıklayın. 
 -buraya-

Kod: [Seç]
[div style="background-color:#9AA398; border:0px solid #001722; color:black; padding:11px;"][anchor=bir]Meclis/Senato Üyeliği Lisanslama Başvuru Formu
[/div]

[b][size=10pt]Kişisel Bilgiler[/size][/b]

[divbox=#]
[divbox=#][b]İsim:[/b] -buraya- [/divbox]
[divbox=#][b]Cinsiyet: [/b] -buraya- [/divbox]
[divbox=#][b]Güncel Adres:[/b] -buraya- [/divbox]
[divbox=#][b]Telefon Numarası:[/b] -buraya- [/divbox]
[divbox=#][b]Banka Hesap Numarası: [/b] -buraya- [/divbox]
[divbox=#][b]Doğum Tarihi: [/b] -buraya- [/divbox]
[divbox=#][b]Uyruk: [/b]-buraya- [/divbox][/divbox]


[divbox=#]
[b][size=10pt]Tercih[/size][/b]

[divbox=#][b][ ] Bağımsız Meclis Üyeliği [/b] [size=8pt](Not: başvurunuz kabul olduğu taktirde taraflı meclis üyeliğine geçiş yapabilirsiniz, bunun için parti başkanlarının onayı gerekmektedir. )[/size][/divbox]
[/divbox]

[b][size=10pt]Eğitim & İş[/size][/b]
[divbox=#]

[divbox=#][b]Eğitim Durumu:[/b] -buraya- [/divbox]
[divbox=#][b]Mezun Olduğunuz Okullar:[/b] -buraya- [/divbox]
[divbox=#][b]Meslek:[/b] -buraya- [/divbox]
[/divbox]

[b][size=10pt]Genel Bilgi Kontrolü[/size][/b]

[divbox=#]
[divbox=#][b]Vice Şehrini tanıtın, sizin için ne ifade ediyor?[/b]
-buraya- [/divbox]
[divbox=#][b]Sizce Vice Şehri Meclisi'nin öncelikli görevleri nedir?[/b]
-buraya- [/divbox]
[divbox=#][b]Sizce Meclis & Senato üyelerinin meclis dışında Vice Şehri üzerinde ne gibi sorumlulukları bulunur?[/b]
 -buraya- [/divbox]
[divbox=#][b]Vatandaşın talepleri sizin için ne ifade eder? [/b]
 -buraya- [/divbox]
[divbox=#][b]Siyasal Terörizm nedir? Kendi cümlelerinizle açıklayın.  [/b]
 -buraya- [/divbox][/divbox][/td][/tr][/table]

9

Aşağıda görülen yazılı metinlerin kararı Eyalet Yüksek Yargı Kuruluna aittir ve kamuoyu niteliği taşımaktadır. Bölge Savcılığı Prosedürüne dair geleceğe yönelik yapılacak itirazların aşağıdaki kapsamların ihlalı olmaması halinde, dikkate alınmayacak ve işleme konulmayacaktır. Kapsamın ihlalı halinde, Vice Barosuna kayıtlı avukatlara gerekli idari yaptırım Vice Barosu tarafınca yapılır.

Mesleki idari yaptırımın personelin bağlı kurumlarca uygulanmaması halinde idari yaptırım Vice Mahkemesine bağlı savcılık birimleri tarafınca uygulanır.


Bu kararnamenin Vice Barosu ve Savcılığı personellerince ihlalinde;
  • birinci ihlalinde, görev iptali uygulanacaktır.


1.A: Bölge Savcılığı Tanım ve Görevleri

  • Bölge savcılığı suç ve ihlal haberinin kendisine ulaşmasıyla birlikte devlet adına araştırma ve soruşturma faaliyetinde bulunmak, kamu davasının açılmasını gerektiren şartlar oluştuğunda dava açmak ve yürütmek, Vice Mahkemesinin verdiği kararları yerine getirmek ve kanunla kendisine verilen diğer görevleri yapmak durumunda olan ve yürütme erki içinde yer alan birim olarak tanımlanır.
  • Bölge Savcılığı, Savcılık personelleri ve denetçilerinden gelen bulgulara dair gelen geri bildirimler doğrultusunda, tüm kamu kuruluşları üzerinde soruşturma yürütme yetkisine sahiptir. Detaylar 2.B Kamudan Kamuya Şikayetlerde Savcılık Prosedürleri başlığında belirtilmiştir.
  • Tüm Kamu Kuruluşlarına, denetleme ve bulgu tespiti ve araştırma Savcılık Personellerine aitken, soruşturma açmak, onayını vermek ve soruşturmayı yönetmek Bölge Savcısına ya da Savcılık Genel Sekreterine aittir.
  • Vice Barosuna bağlı avukatlardan kamu tüzel kişilerine ya da kamu personellerine dava açılması istemiyle verilen her dilekçenin doğrultusunda, Vice Mahkemesi'ne dava dosyası gönderilmeden ön soruşturmasını yapmak ve gerekli onayı vermek Vice Bölge Savcılığına aittir.
  • Üst düzey ya da alt düzey kamu memurunun usulsüzlüğü doğrultusunda, soruşturma akabinde görevinden uzaklaştırmak ya da görevine son verme yetkisi Vice Bölge Savcılığı bünyesinde yetkilendirilmiş Savcılık Genel Sekreteri veya Bölge Savcısına aittir.
  • Soruşturma doğrultusunda idari yaptırım kararının uygulanması için onay Vice Bölge Savcısına aittir.
  • Tüm Kamu Kuruluşlarının Vice Mahkemesi önünde davalı/davacı hukuki hizmetini sağlamak Vice Bölge Savcılığına aittir.
  • Bahsi geçen ön soruşturma ya da kamu kuruluşu personeline yapılacak usulsüzlük üzerine soruşturmalarda, kişilerin dinlenmesi ve ifadesinin kayıtlara geçirilmesi görevi Vice Bölge Savcılığına bağlı Savcılık Personeline ve Savcılık Genel Sekreterine aittir. .
  • Kamuoyunun haber alması gereken tüm medya ve iletişim kanallarının takibini yaparak usulsüzlük ya da yasaların ihlalinin tespiti sonucunda,
    vatandaşa ya da kamu personeline dava/soruşturma açmak.
  • Amerikan Vatandaşları tarafından Savcılık Personel Şikayeti işlemleri Vice Barosu Halkla İlişkiler kanalı üzerinden yönetilir. Savcılık personellerinin hakkında yapılan somut ithamlar doğrultusunda sicili askıya alınır, idari yaptırım merci Vice Bölge Savcısı ve Vice Bölge Savcılığı Genel Sekreteridir.
  • Kendini Savcılık Personeli olarak tanıtıp, Vice Barosu ve Savcılığı Personelleri ve Sicil Numaraları kanalında ismi ve sicili bulunmayan tüm Amerikan Vatandaşları Vice Şehri Eyalet Yasalarının 1.10 ve 1.29 cezalarının ceza indirimi olmaksızın işlem görür.

1.B: Kamudan Kamuya Şikayetlerde Savcılık Yönetmeliği

  • Kamudan kamuya tüzel bir şikayette bulunulduğunda departmanların kendi içişleri birimine yönlendirilmeden önce şikayet Vice Bölge Savcılığına ulaştırılır.
  • Vice Bölge Savcılığına ulaşan şikayette departmanlara ait içişleri birimine yönlendirilmeden önce önsoruşturma başlatılır, Savcılık Personelleri ve Savcılık Denetçilerince şikayetçi, şikayet edilen ve üçüncü taraf personellerin ifadelerine başvurulur.
  • Savcılık Personellerinin ve Savcılık Denetçilerinin kayıt altına aldığı ifade ve olay bütünü 2:F Savcılık Dilekçesinde detaylarıyla birlikte eksiksiz olacak şekilde belirtilir.
  • Savcılık Personeli veya Savcılık Denetçisi doldurduğu 2:F Savcılık Dilekçesinde olayı değerlendirip sonuca bağlar, 3 sonuç seçeneği ektedir;

    1- Personelin bağlı olduğu departmanın tüzüğüne göre o departmanın disiplin biriminin disipline etmesi.
    2-Savcılığın şikayet edileni bağlı olduğu departmanın tüzüğünce disipline etmesi, soruşturmayı devralması.
    3-Takipsizlik, dosyanın kapatılması.

  • Önsoruşturma raporunda sonuç raporuna göre şikayet edilen haklı bulunursa yine de içişleri birimine sevk edilecetir.

1.C: Sivilden Kamuya olan Şikayetlerde Savcılık Yönetmeliği

  • Sivilin kamu personelini bağlı olduğu departmana şikayet etmesi durumunda disipline ve soruşturma süreci o departmanın içişleri birimine bırakılır.
  • Şikayet edilen kişi tarafından savcılığa personelin kendi bağlı olduğu departmanın tüzüğünce disipline edilmemesi şikayeti gelmesi halinde savcılık denetimini yapar, gerektiği takdirde önsoruşturma süreci başlar.
  • Sivilin kamu personelini dava etmesi durumunda(Tüm kamu kuruluşları) ve Vice Mahkemesinin davayı onaması önce dava öncesi önsoruşturma başlar.

1.D: Dava Öncesi Savcılık Önsoruşturması Yönetmeliği

  • Bir Savcılık personelinin bir kamu personelini içeren tüm davaları takip etmesi zorunludur.
  • Vice Mahkemesi tarafından talep edilen kanıt niteliğin taşıyan tüm bilgi, belge ve raporları Savcılık ile paylaşması zorunluluktur.
  • Bu bilgi, belge ve raporların hepsi 2:F Savcılık Dilekçesinde dava numarası yazılarak dava öncesi önsoruşturma başlığı altında veritabanına eklenmek zorundadır.
  • Departmanlar arası tüm bilgi, belge ve raporların yönlendirmesini yapmak Savcılık Genel Sekreteri ve Bölge Savcısının sorumluluğundadır.

1.E: Bölge Savcılığı Personelinin Diğer Departman Personellerine Karşı Hiyerarşik Düzen Yönetmeliği

  • Savcılık Personeli baro hiyerarşisinde Ancestor Legal(A.L) ile eşdeğerdir.
  • Savcılık Personeli VCPD hiyerarşisinde Memur 3+1 kıdemi ile eşdeğerdir.
  • Aktif sahada herhangi bir kamu personeline amaca veya soruşturmaya hizmet etmeyecek şekilde üslup/emir/davranışın tespit edilmesi halinde 1.Z Disiplin ve Yaptırım Yönetmeliğine göre savcılık personeli yaptırım alır.

1.F: Belediye Denetim Süreçlerinde Savcılık Yönetmeliği

  • Savcılık personeli veya denetçisi gittiği her belediye denetiminde kayda değer bir olay olsun veya olmasın rapor doldurmak zorundadır, gitmesine rağmen bildiride bulunmadığı her rapordan dolayı 2:Z Disiplin ve Yaptırım Yönetmeliğince işlem görür.
Rapor İçeriği
  • İşyeri sahibinin tutumu, belediye denetçilerinin tutumu bilgilendirmeye eklenmesi.
  • İşyerindeki gizli bölmeler, gereksiz alanlar, işyerinin hizmet amacı dışında kullanılacak alanların dilekçeye eklenmesi.
  • İşyerinde suça dair şüphe doğuracak olayların dilekçede not edilmesi

1.G: Bölge Savcılığı ve Diğer Departmanlarla İlişiği

  • Vice Şehri Savcılığı bünyesinde bulunan başta savcı, savcılık genel sekreteri, savcılık personeli olmak üzerine danışman ve diğer alt birimlerde çalışan personeller VCJD, VCPD ve Vice Şehri Belediyesi ile irtibat halinde olmalıdır.
    Vice Şehri Polis Departmanı ve Vice Şehri Belediyesi personellerine açılacak olan kamu davalarında ön soruşturma olarak başvurulması gereken kurum olarak görev alır.
  • Vice Şehri Polis Departmanı personellerinin rütbesi fark etmeksizin soruşturmaları Vice Şehri Savcılığı tarafından yürütülür.
  • Vice Şehri Belediyesi kadrolarında çalışanlar hakkındaki şikayetlerin yönetimi Vice Şehri Savcılığı tarafından yürütülür. Gerekli incelemeler, kanıtlar ve mahkeme kararları sonrası Vice Şehri Belediyesi İnsan Kaynakları Birimi’ne yönlendirilir. Savcılık tarafından ilgili şikayetin reddi, onayı veya askıya alınması özlük haklarınca saklı tutulup ilgili kurum harici kişi/kurumlarla paylaşılmayacaktır.
  • Vice Şehri Adalet Departmanına sicilleriyle kayıtlı olan avukatlar hakkında kusur ve suistimal şikayetleri Vice Şehri Savcılığı tarafından denetlenecektir. Şikayet alan personelin suiistimal ve kusurunun saptanması halinde gerekli idare yaptırım Vice Mahkemesi kararı doğrultusunda Vice Şehri Savcılığı tarafından uygulanacaktır.

1.H: Mülk Baskını/Aranması için Şartlar Yönetmeliği

  • Süreç, savcılık personelinin Kolluk Kuvvetleri tarafından çağrılmasıyla başlar.
  • Savcılık Personelinin operasyon sorumlusu ya da Çavuş kıdemindeki bir VCPD mensubu tarafından çağrılmış olması gerekmektedir.
  • Savcılık Personeline baskın veya aranma için gerekli şüpheler ve bilgilendirmeler operasyon veya Çavuş kıdemindeki VCPD mensubu tarafından yapılmalıdır.
  • 1.H.1 kısmında belirtilen şartları savcılık personeli kontrol etmeli ve dolduracağı 2:F savcılık dilekçesinde belirtmelidir.
  • Savcılık Personelinin yukarıdaki şartları karşılamayan bilgilendirmelerle karşılaşması durumunda ilgili operasyon sorumlusunun tüzüğe uygun olmayan baskına dair kendisine soruşturma açılabileceğine dair bir bilgilendirme yapması zorunludur.
  • Şartların uygun olup olmamasına bakılmaksızın savcılık personeli operasyona eşlik etmek ve operasyonu uzaktan izlemek ve alan güvenli hale geldiğinde operasyon sonrası inceleme yapmak zorundadır.
  • Şüpheli/suçlu veya yardım yataklık yapan kişinin yasal haklarını ve baskın/arama sebebini sorması halinde yasal bilgilendirme yapma sorumluluğu savcılık personeline aittir.
  • Operasyon sonrası inceleme ile beraber süreç biter, ve savcılık personeli 2:F savcılık dilekçesinde istenen tüm maddeleri doldurmakla yükümlüdür.

1.H.1: Mülk Baskını/Aranması için Şartlar

  • Arama veya baskın yapılacak mülkün, şüphelinin/suçlunun ve bu kişiye yardım yataklık yapan kişinin doğrudan ya da dolaylı olarak ilgili mülk ile sahipliği ya da kullanımı söz konusu olmalıdır.
  • Arama veya baskın yapılacak mülkün bir organize suça veya örgüte doğrudan ya da dolaylı olarak ilgili mülk ile sahipliği ya da kullanımı söz konusu olmalıdır.
  • Mülk sahipliği veya kullanıma dair kanıtlar; fotoğraf, video, malvarlığı listesi, ifade ve üçüncü şahıslardan elde edilebilir bilgiler.

1.I: Bölge Savcılığı Yetki Alanları

  • Soruşturma ya da süren davada Vice Mahkemesi tarafından verilen karar doğrultusunda sözü geçen şahısın araç, ev, işyeri ve banka hesabını el koyma ya da dondurma.
  • Soruşturma süresince herhangi bir personelin ya da vatandaşın, iletişiminin tespiti, dinleme ve kayda almak.
  • Gerekli olması halinde kamu ve özel tüm kuruluşlara gizli/açık denetçi atamak ve teknik/gizli araçlarla izleme yapmak.
  • Soruşturma doğrultusunda idari yaptırım kararının uygulanması için onay Vice Bölge Savcısına aittir.

1.J: Bölge Savcılığı Personellerinin Görev ve Sorumlulukları
  • Tüm Bölge Savcılığı Personelleri, Savcılığın gözlemi ve onayı sonucunda, sadece kurumlar arası geçişle görev alabilir.
  • Gözlemi yapılan aday personelin Vice Barosunda A.L kıdeminde olması gerekmektedir.
  • Personelin tüm Vice Mahkemesi, Vice Barosu ve Vice Şehri Polis Departmanı işleyişlerine, kararnamelerine, prosedürlerine hakim olması zorunluluktur.
  • Gözlem sonucu aday personel ile iletişime geçildikten sonra, rızası halinde yukarıdaki maddede geçen bütün tüzüklere dair sınava tabii tutulur, başarısız olması halinde mevcut görevine devam eder.
  • Bölge Savcılığı personeli, Bölge Savcılığının denetim/iletişim/tespit mekanizmalarını yerine getirerek raporu Savcılık Genel Sekreteri'ne ya da Bölge Savcısına ulaştırmakla yükümlüdür.
  • Savcılık Genel Sekreteri ve Bölge Savcısı Adalet Bakanlığına bağlıdır; kolluk kuvvetlerinin birincil sorumlularıdır, ruhsatlı silah taşıma yetkisi bulunmaktadır.
  • Savcılık Personelinin, hiç bir kurum personeline karşı üst/alt hiyerarşisinde yeri bulunmamaktadır. Olayın tespiti halinde Savcılık Personeline yaptırım doğrudan bağlı olduğu kurum tarafından, idari yaptırımın yapılmadığı takdirde Adalet Bakanlığı tarafından yapılır.
  • Savcılık personellerinin tümünün tüm Vice Mahkemesi Kararnamelerini bilmesi zorunludur.
  • Savcılık personeli, Kamu ve Özel Kuruluşlara yaptığı denetimlerde, tüm soruşturma istemlerini iddia üzerinden değil, kanıt üzerinden (bodycam, ses kaydı, görüntü kaydı, fotoğraf) yapmalıdır.
  • Savcılık Personeli kimliğini taşıyan tüm Amerikan Vatandaşları, kıyafet seçimleri konusunda seçici olmalı ve mesai süreleri boyunca koyu veya açık renk kıyafet tercihlerinde bulunması, kravat takmalı, absürt renklerden ve sıcak tonlardan kaçınmalıdır.
  • Savcılık Personelleri, işletmelerin belediye denetimlerine yardımcı olmak, Savcılık Genel Sekreterine ya da Savcıya raporda bulunmak zorundadır.

1.Z: Bölge Savcılığı Disiplin ve Yaptırım Yönetmeliği
Disiplin Yönetmeliğini uygulama Vice Bölge Savcısına veya Savcılık Genel Sekreterine aittir.

2:F Savcılık Dilekçesinin ve Türevlerinin Yanlış Kullanımı: (-20p.)
İş başında ya da kamu görevinde kıyafet prosedürü ihlali: (-60p.)
Tüm 1:Z'ye atıf yapılan ihlallerin karşılığı ihraçtır.

10

Kararname Numarası: 58

Aşağıda görülen yazılı metinlerin kararı Eyalet Yüksek Yargı Kuruluna aittir ve kamuoyu niteliği taşımaktadır. Özel Hukuki Anlaşma Tavan Ücretleri dayalı geleceğe yönelik yapılacak itirazların aşağıdaki kapsamların ihlalı olmaması halinde, dikkate alınmayacak ve işleme konulmayacaktır. Kapsamın ihlalı halinde, Vice Barosuna kayıtlı avukatlara gerekli idari yaptırım Vice Barosu tarafınca yapılır.

Mesleki idari yaptırımın personelin bağlı kurumlarca uygulanmaması halinde idari yaptırım Vice Mahkemesine bağlı savcılık birimleri tarafınca uygulanır.


Bu kararnamenin Vice Barosu personellerince ihlalinde;
  • birinci ihlalinde, lisansı iptali uygulanacaktır.


  • Bu kararname çift taraflı mağduriyetleri korumak amacıyla hazırlanmıştır, Vice Şehri Vatandaşlarının adli işlem öncesi bu kararnameyi okuması elzemdir.
  • Kararnamenin ihlalinin bir avukatın yok sayılması halinde, Vice Şehri Vatandaşları Vice Barosu Halkla İlişkiler birimi üzerinden işlemlerini yapacaklardır.
  • Avukat 2:A Özel Sözleşmelerde hukuki danışmanlık bedellerinde bu kararnameyi esas almakta zorunludur.
  • Bu kararname sadece tavan fiyat bilgisini içerir, dava öncesinde müvekkilin adli işlemini iyice anlamak, olay örgüsünü iyice kavrama ve hukuki anlaşmanın ücretini belirleme sorumluluğu Vice Barosuna bağlı avukatlara aittir.
  • Müvekkilin beklenen cezadan fazla ceza alması durumunda avukatın mağduriyeti karşılanmayacaktır. Önceden yapılan anlaşma uygulanacaktır.
  • Tazminat davası üzerine yapılacak Özel Hukuki Anlaşmalarda avukatın maksimum talep edebileceği anlaşma bedeli, mahkemeye istemi yapılacak tazminat bedelinin dörtte bir oranıdır.
  • Tüm Amerika Birleşik Devletleri vatandaşları, Vice Barosuna bağlı tüm personel ve avukatların listesine Vice Barosu ve Savcılığı Personelleri ve Sicil Numaraları adresinden ulaşacaktır.

Davaya Bağlı Sözleşmelerde Hukuki Danışmanlık Hizmetinin Tavan Fiyatları
Tazminat davası üzerinden bir anlaşma yapılacak ise avukat 2:A Özel Sözleşme ek notlar bölümünde bildirmelidir ve tazminatın 1/4'ü oranından daha fazla bir hak iddia edemez.
Hesaplanan ceza müvekkilin olay örgüsü doğrultusunda alabileceği maksimum ceza anlamına gelir, bu doğrultuda avukatın olay analizi doğrultusunda anlaşabileceği tavan fiyat aşağıdaki gibidir.
Hesaplanan Ceza:     0-200 gün/dk      200-400 gün/dk             400+ gün/dk

            Avukat I:              $4000                      $6000                         $10000
            Avukat II:             $6000                      $9000                         $18000
            Avukat III:            $8000                      $12000                                -

Sürece Bağlı Sözleşmelerde Hukuki Danışmanlık Hizmetinin Tavan Fiyatları

Süreç:                                 Hafta                       Ay
            Avukat I:              $4000                      $6000
            Avukat II:             $6000                      $9000
            Avukat III:            $9000                     $12000

Tüzel Kişilerde Sürece Bağlı Sözleşmelerde Hukuki Danışmanlık Hizmetinin Tavan Fiyatları

Süreç:                                                       Ay                         Maksimum Kontrat Sayısı
            CAT1 Firma:                    $8000                                             6
            CAT2 Firma:                    $10000                                             12
            CAT3 Firma:                    $12000                                             -

  • Hukuk Danışmanlık Firması adına kontrat imzalayan avukatın ücreti firma sahibine ulaştırmaması halinde ihraç edilecektir.
  • Tüm hukuk sözleşmelerinde; avukat 2:A Özel Sözleşme ekran görüntüsünü karşı tarafa atmakla yükümlüdür.
  • tüzel kişilerden sürece bağlı alınabilecek tavan ücretlerde; hukuki danışmanlık şirketinin içinde barındırdığı avukat sayısına göre tavan ücreti değişmektedir.
  • tüm ücretlerin süreç skalası belirtildiği gibidir, azaltılamaz, arttırılamaz, ya da bölünemez; tek bir sözleşmede haftalık ya da aylık olarak belirtilen süreçler dışında kontrat imzalanamaz, hukuki danışmanlığının devamı için tekrardan kontrat yapılması gerekir.
  • Bu ücretler müvekkilden talep edilebilecek tavan ücretlerdir.


Sayfa: [1] 2