1.2 /me emotesi nasıl kullanılır?
"me" emotesini verirken öncelikle karakterinizin yaptığı eylemi kafanızda canlandırın. Kafanızda canlanan eylemi en iyi şekilde yazıda betimlemeye çalışın. Betimlemekte zorlanıyorsanız kendinize sorular sorarak emotenizi (neyle, nasıl, nereden, ne yapıyor) betimlemeyi kolaylaştırabilirsiniz.
1.3 /me emotesinin hatalı kullanımı.
1.3.1 Geçmiş zaman üzerine /me kullanımı
En sık yapılan hatalardan birisi, geçmiş zaman odaklı /me kullanımı. /me emotelerinde fiilleriniz geçmiş zaman ile bitmemelidir. Geçmiş zaman ile bu emoteyi bitiremezsiniz çünkü başta da bahsettiğimiz üzere, /me emotesi karakterimizin "anlık" eylemlerini belirtmek için kullanılıyor. Geçmiş eylemlerini değil. Geçmiş zaman üzerine emote verirseniz ortaya "ne zaman yaptı?" sorusu da peydah oluyor ve geçmiş zamanlı emotelar bu sebepten dolayı farklı bir kişinin rolüne etki ediyorsa kesin olarak PG kuralının ihlaline neden oluyor. Çünkü karşı tarafın rol hakkını elinden almış oluyorsunuz. Emote verirken rollerimizde karışıklık çıkmaması için fiillerimizde net olup anlık durumu belirtmeliyiz.
Yanlış: * Matthew Brewster derince bir nefes al
dı ve konuşmayı dikkatlice dinlemeye başla
dı.
Doğru: * Matthew Brewster derince bir nefes al
ıp konuşmayı dikkatlice dinlemeye başla
r.
Yanlış: * Matthew Brewster Carlos'a dön
dü, gözleriyle kapıyı işaret et
ti.
Doğru: * Matthew Brewster Carlos'a dön
üp gözleriyle kapıyı işaret ed
er.
Yanlış: * Matthew Brewster kalemi sağ eline al
dı ve not tutmaya hazırlan
dı.
Doğru: * Matthew Brewster kalemini sağ eline al
ıp not tutmaya hazırlan
ır.
1.3.2 Metagaminge teşvik edici şekilde /me kullanımı
Emotelar her zaman somut ve karakterlerin tarafın görebileceği biçimde olmalıdır. Karakterin göremeyeceği/anlayamayacağı soyut bir şeyi emote üzerinde belirtemezsiniz. Bu durumu daha farklı nasıl açıklayabilirim bilmiyorum, şöylece örneklendirebiliriz; bir gün arkadaşınızla dışarıya çıkıyorsunuz. Arkadaşınızın başı ağrıyor. Arkadaşınızın başının ağrıdığını direkt olarak anlamazsınız, değil mi? Böyle bir şeyi düşünebilmek için arkadaşınızın davranışlarındaki değişikliklere bakarsınız. En sonunda ağzınızdan "İyi misin?" sorusunun çıkması muhtemeldir. Ve arkadaşınız size başı ağrıdığı halde bile "Evet iyiyim." diyebilir.
Bu durum "me" emotesine has değildir, "do" emotesinde de aynı hatayı yapabilirsiniz.
Yanlış: * Matthew Brewster
M.Jungstal'ın dediklerine dayanamaz ve sessizce
fark ettirmemeye çalışarak kahkaha atar.
Doğru: * Matthew Brewster M.Jungstal'a bakınır, elini ağzına götürür. ( opsiyonel ekleme - * Matthew'dan gelen kısık gülme sesleri duyulabilir (( Matthew Brewster )) )
Yanlış: * Matthew Brewster sağ elinde'ki kalem ile not defterine
Jungstal'ın dediklerini not eder.Doğru: * Matthew Brewster sağ elindeki kalemiyle not defterine bir şeyler karalar.
Yanlış: * Matthew Brewster
dikkatini hafifçe dağıtarak sırıtır.
Doğru: * Matthew Brewster gözlerini farklı bir yere çevirir, sırıtmaya başlar.
İSTİSNAKarakterinizin hareketi zaten tek bir şeyi ifade ediyorsa eylemin sebebini emote üzerinde belirtebilirsiniz.
Doğru: * Matthew Brewster kafasını olumlu yönde sallayarak söylenileni onaylar.
Doğru: * Matthew Brewster kafasını aşağı-yukarı sallar.
1.3.3 Kalabalık alanlarda aciliyetsiz durumlar hariç /me kullanımı
Konumuz basit. Kalabalık alanlarda hepinizin bildiği gibi chat genellikle çok hızlı akar ve rolleri takip etmekte zorlanırız. Bu yüzden birbirimize karşı saygılı olalım ve /me emotesini doğrudan kullanarak chatlogun hızlı akmasına destek olmak yerine /ame emotesini kullanarak chatlogun yavaşlamasını sağlayalım. /ame emotesi, /me'nin aksine emotelerin karakterin üzerinde gözükmesini sağlar. Pek tabii bu demek değildir ki kalabalık alanlar karşı tarafa uygulayacağınız rollerde /ame üzerinden size emote hakkı verir. Eğer rol ortamındaki kişileri etkileyecek bir emote veriyorsanız bunu yine /me üzerinden vermek zorundasınız.
Aynı konu /do için de geçerlidir. Ayrıca yazarken doğrudan yazmak yerine /l komutunu kullanarak mesajların daha küçük çevreye gitmesini sağlayabilirsiniz.
Yanlış: Matthew, Idlewood'da kız arkadaşı ile rol yapıyor. Matthew, /me üzerinden şöyle bir emote veriyor; * Matthew Brewster bakışlarını Kathalean'e çevirerek gözlüğünü düzeltir.
Doğru: Matthew, kalabalık bir ortamda arkadaşı ile rol yapmakta. Matthew /me kullanırsa chatlogu kirleteceğini biliyor. Diğer insanların rahatsız olmaması için emotesini /me değil, /ame üzerinden veriyor. * Matthew Brewster bakışlarını Kathalaen'e çevirerek kadını dinlemeye başlar.
Yanlış: Matthew, bir barda barmenlik yapıyor. Quaresma da Matthew'dan içki almaya geldi. Matthew, içki verirken tüm emoteları /me'den kullandı.
Doğru: Matthew, Quaresma'ya içki verirken insanların chatlogunu kirletmemek adına emotelarını /ame komutu ile verdi.
Yanlış: Matthew kalabalık ortamı bahane ederek /ame üzerinden silah çekme emotesi veriyor ve düşmanının /ame ile verilen komutu fark etmemesini sağlıyor.
Doğru: Matthew ortam kalabalık olsa dahi silah çekme emotesi gibi önemli bir emoteyi /me üzerinden vererek birçok kişinin görmesini sağlıyor.
1.3.4 Benzetme konusunun cıvkını çıkartmak
Benzetme, betimlemeyi kullanmak için kullanılır. Buna tamamız. Fakat dozu kaçırıp eylemi tamamen benzetmeye bırakmayı doğru bulmuyorum. Benzetmeyi dozunda tutalım, karakterin özgünlüğünü kaybetmemesini sağlayalım.
Yanlış: * Matthew Brewster
John Wick gibi silah çeker.
Doğru: *
Matthew Brewster sağ elini beline doğru götürür, silahını
havalı bir şekilde çıkartır.