Vice Roleplay
Sunucu Bilgileri => Oyun Modu Geliştirme => AR-GE => Sistemler => Arşiv => Konuyu başlatan: Nickles - 28.09.2020 16:38
-
Öncelikle Merhaba, artık yeter diyorum çünkü kaza rolleri cidden berbat bir şekilde ilerliyor. Kaza yapan neredeyse herkes rol yapmayı tercih etmiyor ve ortamdan hiçbir şey olmamış gibi kazalı aracıyla uzaklaşıyor. 100 km/h ile yapılan bir kazadan hiçbir şey olmamış gibi uzaklaşamazsınız. Kaza rolleri için bir kural eklenmesi/getirilmesi kararındayım. Belirli bir hız limitinin üzerinde yapılan her kaza için ambulans gelmesi şart olabilir insanlar daha dikkatli ve kontrollü araç sürmeye başlayacaktır. Yayalar ve araçlar arasında olan kazalarda da şöyle ufak bir sistem getirilebilir; Araç 25-35 km/h ile giderken bir yaya'ya çarptığı zaman /fall 4 animasyonu ile yaya geriye fırlayabilir sonuçta araç çarpıyor. Yönetimin bu konuda daha titiz olmasını rica ediyorum çünkü bazı oyuncular kaza rollerini ciddiye almıyor.
-
Kazadan kaçma rolleri içinde belirli "Kurallar çerçevesinde" meydana gelebilir, konu önerilere açık buyrun arkadaşlar.
-
O halde sunucuya trafik ışıkları sistemi, trafik kuralları, hız sabitleme sistemi, sinyal sistemi gibi yeniliklerin gelmesi gerek yoksa bunlar olmadan gerçekçi bir trafik senaryosu canlandırmak çok zor olur.
-
Bence kaza yapıldığı zaman direkt karakter donmalı ve bir ihbar sistemi üzerinden yola çıkarak ambulans gelmeli, kişi hiçbir şekilde hareket edemez o zaman :) Bilmiyorum fikrimin temelinde bu yatıyor geliştirilebilir.
-
O halde sunucuya trafik ışıkları sistemi, trafik kuralları, hız sabitleme sistemi, sinyal sistemi gibi yeniliklerin gelmesi gerek yoksa bunlar olmadan gerçekçi bir trafik senaryosu canlandırmak çok zor olur.
Trafik kulları zaten mevcut, polisler yakaladığı zaman ceza kesmekte benim amacım "Kaza rollerini geliştirmek" Kaza rolü yapan neredeyse herkes nasıl bir rol yapacağını ya bilmiyor ya da kaçıyor.
-
Kaza rollerine realiteyi soktuğumuz anda saçma-sapan bir olay meydana gelir; bu da hızlı seyreden araçta nasıl rol yapılacağı konusu olacak. 130 km/h üstü süren bir araçta başka bir araçla hatta 130'u geçtim, 90 ile giden bir araçla kafa-kafaya çarpışırsanız muhtemel sakat kalırsınız. Tabii bu kimse kaza rolü yapmasın, ne olacak ki demek değil. Kaza rolünü birçok insan gereksiz olarak görmekte, bunun nedeni o anda yaşayacak olduğu daha önemli, karakterinin belki de kilit taşı noktasında gördüğü bir rol olabilir. Rolden kaçan birine karşın şikayet açarsınız diyeceğim fakat o anda da "ben çarpıp-kaçma rolü yaptım ama ya" olayına dönecektir. O yüzden kaza rolünün sisteme dökülmesi taraftarı değilim. Yönetim tarafından yaptırım getirilebilir fakat bu konuyla pekte uğraşacaklarını sanmıyorum şu dönemde.
-
Kaza rollerinin çoğunluğu hatta neredeyse hepsi roleplay sunucusunda olduğumuzdan kaynaklanıyor. Yani anlatmak istediğim; Örneği gerçek hayatta kimse bir viraja saatte 90km/h ile girmez. Kimse kontrolsüz kavşaktan 80km/h ile geçmez. Kimse şehiriçinde 160km/h yapmaz. Kimse durduk yere ters şeride geçmez. Kimse durduk yere kaldırımdan sürmez veya hiçbir yaya yolun ortasında durup arkadaşlarıyla konuşmaz. Şimdi bu kapsamda bakarsak bunların hepsi ooc anlamda Non-RP kural ihlali oluyor. Bunu direkt olarak role döksen bir dert, dökmesen bir dert. Ben asla kaza rolleri yapılmasın demiyorum tabii ki. Ama yani şimdi sen şeridinde 50km hızla giderken arkandan adam 150 ile gelip yapıştırıyor. Yani bu tür olaylar da insanı kaza rolleri yapmaktan soğutuyor. Şahsen ben kaza rollerimi, örneğin tali yoldan ana yola bağlanırken dikkatsizlik sonucu oluşan bir sürtme vs. olan durumları tamamen IC'ye yansıtıyorum. Çünkü zaten iki kişi de şeridinden ve kurallara uygun bir şekilde sürüyor. Bunun IC'ye dökülmemesi saçma olur zaten. Benim düşüncem bu şekilde. Konuya da çekimserim.
-
Hayır hayır, bunun kural ile alakası yok. Bunun alakası şu; Yirmi yedi binlik bir aracın dahi 160 gitmesi. Premier'den bahsediyorum. Araç hızları gerçekten çok fazla, mesela bir Premier 100 ya da 90 gidebilir. Spor araçlar hakkında bir şey demiyorum ama araç hızları gereğinden fazla. Eee hız yapınca ne oluyor? Arabayı süren gaza geliyor ve yavaşlama tenezzül dahi etmiyor. Mesela 159 ile giden bir Premier Vice Mall yokuşunu inip tırmanınca araba havaya uçuyor. Neden? Çünkü oyuncu "hız yapayım." kafasında. Sanki NFS oynuyoruz.
-
Hayır hayır, bunun kural ile alakası yok. Bunun alakası şu; Yirmi yedi binlik bir aracın dahi 160 gitmesi. Premier'den bahsediyorum. Araç hızları gerçekten çok fazla, mesela bir Premier 100 ya da 90 gidebilir. Spor araçlar hakkında bir şey demiyorum ama araç hızları gereğinden fazla. Eee hız yapınca ne oluyor? Arabayı süren gaza geliyor ve yavaşlama tenezzül dahi etmiyor. Mesela 159 ile giden bir Premier Vice Mall yokuşunu inip tırmanınca araba havaya uçuyor. Neden? Çünkü oyuncu "hız yapayım." kafasında. Sanki NFS oynuyoruz.
Dostum 2020 yılındayız. 27 bin dolara satılan herhangi bir araç bugün rahat bir şekilde 240 görüyor zaten.
-
Dostum 2020 yılındayız. 27 bin dolara satılan herhangi bir araç bugün rahat bir şekilde 240 görüyor zaten.
Gerçek hayatta evet belki görebilir fakat oyunda 240 basan araçlar olursa ne olur farkında mısınız? İnfernus bile bildiğim kadarıyla sadece 200 basıyor.
Konuya yönetimin ivedi bir şekilde göz atması tarafındayım, bu AR-GE için bir şey söylerlerse iyi olacaktır. @Manifesto @Flaviano
-
Dostum 2020 yılındayız. 27 bin dolara satılan herhangi bir araç bugün rahat bir şekilde 240 görüyor zaten.
Gerçek hayatta evet belki görebilir fakat oyunda 240 basan araçlar olursa ne olur farkında mısınız? İnfernus bile bildiğim kadarıyla sadece 200 basıyor.
Konuya yönetimin ivedi bir şekilde göz atması tarafındayım, bu AR-GE için bir şey söylerlerse iyi olacaktır. @Manifesto @Flaviano
Şöyle de bir şey var ama
İnfernus 2 saniyede 100 yapıyorsa Premier 6 saniyede yapıyor.
-
Yani eğer sistemle çözülecekse; MTA Sistemleri şu şekilde ilerliyor ve son derece de mantıklı oluyor. Araca bindiğinizde emniyet kemeri takarsanız, yüksek hızlı çarpışmaların bir çoğundan korunuyorsunuz ancak bir süre baygın kalabiliyorsunuz araç içerisinde. (15 Saniye gibi)
Eğer emniyet kemeri takmazsanız ve yüksek hızlı bir çarpışma yaşarsanız (duvara bile çarpmış olsanız) şahıs araç camından yola fırlıyor ve yerde /crack atıyor. Bir süre yerde yaralı / baygın kalıyor. Bu gibi şeyler trafik rollerini arttırıyor.
-
Hayır hayır, bunun kural ile alakası yok. Bunun alakası şu; Yirmi yedi binlik bir aracın dahi 160 gitmesi. Premier'den bahsediyorum. Araç hızları gerçekten çok fazla, mesela bir Premier 100 ya da 90 gidebilir. Spor araçlar hakkında bir şey demiyorum ama araç hızları gereğinden fazla. Eee hız yapınca ne oluyor? Arabayı süren gaza geliyor ve yavaşlama tenezzül dahi etmiyor. Mesela 159 ile giden bir Premier Vice Mall yokuşunu inip tırmanınca araba havaya uçuyor. Neden? Çünkü oyuncu "hız yapayım." kafasında. Sanki NFS oynuyoruz.
Dostum 2020 yılındayız. 27 bin dolara satılan herhangi bir araç bugün rahat bir şekilde 240 görüyor zaten.
Haa, sizin gibiler de anti-afk sistemine; "oyun bu, eğlenceye bakın." diyip araç hızlarına; "gerçek hayat gibi olacak" demeniz de ayrı bir komedi.
Dostum 2020 yılındayız. 27 bin dolara satılan herhangi bir araç bugün rahat bir şekilde 240 görüyor zaten.
Gerçek hayatta evet belki görebilir fakat oyunda 240 basan araçlar olursa ne olur farkında mısınız? İnfernus bile bildiğim kadarıyla sadece 200 basıyor.
Konuya yönetimin ivedi bir şekilde göz atması tarafındayım, bu AR-GE için bir şey söylerlerse iyi olacaktır. @Manifesto @Flaviano
Şöyle de bir şey var ama
İnfernus 2 saniyede 100 yapıyorsa Premier 6 saniyede yapıyor.
Burada saniye önemi değil, burada aracın ne kadar hız yaptığı. Mesela, ben Premier ile Main Street'dan Market caddesine girerken 130 ile giriyorum. Sonra Vice Mall köprü altındaki yokuşu iniyorum ve tırmandığım zaman araç havaya fırlıyor. Mesela bugün örneğini yaşadım; 130 ile aynı şekilde girdim ve Vice Mall yokuşunu inip tırmandıktan sonra uçarak Jester'a çarptım, kaza rolümü de en ağır hasarlı şekilde yaptım. (Spor araçlara lafım yok, tabii ki 200 - 300 aralıklarında olacaklar.)
-
Ne desem bilemiyorum, güzel olabilir ama farklı durumlarda olabilir. Tabii ki ben olması taraftarıyım. İşin hastane kısmı nasıl olacak? Aylarca yatacak değiliz, sanırım oralar fast geçilecek.
-
Yani eğer sistemle çözülecekse; MTA Sistemleri şu şekilde ilerliyor ve son derece de mantıklı oluyor. Araca bindiğinizde emniyet kemeri takarsanız, yüksek hızlı çarpışmaların bir çoğundan korunuyorsunuz ancak bir süre baygın kalabiliyorsunuz araç içerisinde. (15 Saniye gibi)
Eğer emniyet kemeri takmazsanız ve yüksek hızlı bir çarpışma yaşarsanız (duvara bile çarpmış olsanız) şahıs araç camından yola fırlıyor ve yerde /crack atıyor. Bir süre yerde yaralı / baygın kalıyor. Bu gibi şeyler trafik rollerini arttırıyor.
Dediğiniz mantıklı bence güzel bir sistem, Samp'a ne kadar olur bilmiyorum ama olursa daha güzel ve daha gerçekçi olacaktır. En azından artık dikkatsiz sürücüler, NFS'deymiş gibi araç sürenler olmayacaktır.
-
Hayır hayır, bunun kural ile alakası yok. Bunun alakası şu; Yirmi yedi binlik bir aracın dahi 160 gitmesi. Premier'den bahsediyorum. Araç hızları gerçekten çok fazla, mesela bir Premier 100 ya da 90 gidebilir. Spor araçlar hakkında bir şey demiyorum ama araç hızları gereğinden fazla. Eee hız yapınca ne oluyor? Arabayı süren gaza geliyor ve yavaşlama tenezzül dahi etmiyor. Mesela 159 ile giden bir Premier Vice Mall yokuşunu inip tırmanınca araba havaya uçuyor. Neden? Çünkü oyuncu "hız yapayım." kafasında. Sanki NFS oynuyoruz.
Dostum 2020 yılındayız. 27 bin dolara satılan herhangi bir araç bugün rahat bir şekilde 240 görüyor zaten.
Haa, sizin gibiler de anti-afk sistemine; "oyun bu, eğlenceye bakın." diyip araç hızlarına; "gerçek hayat gibi olacak" demeniz de ayrı bir komedi.
Dostum 2020 yılındayız. 27 bin dolara satılan herhangi bir araç bugün rahat bir şekilde 240 görüyor zaten.
Gerçek hayatta evet belki görebilir fakat oyunda 240 basan araçlar olursa ne olur farkında mısınız? İnfernus bile bildiğim kadarıyla sadece 200 basıyor.
Konuya yönetimin ivedi bir şekilde göz atması tarafındayım, bu AR-GE için bir şey söylerlerse iyi olacaktır. @Manifesto @Flaviano
Şöyle de bir şey var ama
İnfernus 2 saniyede 100 yapıyorsa Premier 6 saniyede yapıyor.
Burada saniye önemi değil, burada aracın ne kadar hız yaptığı. Mesela, ben Premier ile Main Street'dan Market caddesine girerken 130 ile giriyorum. Sonra Vice Mall köprü altındaki yokuşu iniyorum ve tırmandığım zaman araç havaya fırlıyor. Mesela bugün örneğini yaşadım; 130 ile aynı şekilde girdim ve Vice Mall yokuşunu inip tırmandıktan sonra uçarak Jester'a çarptım, kaza rolümü de en ağır hasarlı şekilde yaptım. (Spor araçlara lafım yok, tabii ki 200 - 300 aralıklarında olacaklar.)
Burada söylenecek şey 130la rampadan uçtum sonra en ağır şekilde kaza rolü yaptımdansa hangi mantık ile 130 ile rampaya girdim olmalı. Bence sisteme bağlanacak konu değil, oyuncu kaynakları sorun bunlar. Sisteme bağlanırsa rolünü yapanları kısıtlayacak. Böyle şeyler gelirse de iki hafta sonra can sıkıcılığından bahseden yeni arge açılacak.
-
Bu iyi düşünülmesi gereken bir konu evet, arkadaşımızın dediği gibi kemer takma felan iyi olur diye düşünüyorum. Trafik kurallarının değişmesine gerek yok bence şuan vcpd herhangi yanlış sürüşte ceza kesiyor zaten. Kaza esnasındaki rol önemli burada, bunun için bir sistem gelirse en azından kaza yapan kişiler hiçbir şey olmamış gibi yoluna devam etmez.
-
Hayır hayır, bunun kural ile alakası yok. Bunun alakası şu; Yirmi yedi binlik bir aracın dahi 160 gitmesi. Premier'den bahsediyorum. Araç hızları gerçekten çok fazla, mesela bir Premier 100 ya da 90 gidebilir. Spor araçlar hakkında bir şey demiyorum ama araç hızları gereğinden fazla. Eee hız yapınca ne oluyor? Arabayı süren gaza geliyor ve yavaşlama tenezzül dahi etmiyor. Mesela 159 ile giden bir Premier Vice Mall yokuşunu inip tırmanınca araba havaya uçuyor. Neden? Çünkü oyuncu "hız yapayım." kafasında. Sanki NFS oynuyoruz.
Dostum 2020 yılındayız. 27 bin dolara satılan herhangi bir araç bugün rahat bir şekilde 240 görüyor zaten.
Haa, sizin gibiler de anti-afk sistemine; "oyun bu, eğlenceye bakın." diyip araç hızlarına; "gerçek hayat gibi olacak" demeniz de ayrı bir komedi.
Dostum 2020 yılındayız. 27 bin dolara satılan herhangi bir araç bugün rahat bir şekilde 240 görüyor zaten.
Gerçek hayatta evet belki görebilir fakat oyunda 240 basan araçlar olursa ne olur farkında mısınız? İnfernus bile bildiğim kadarıyla sadece 200 basıyor.
Konuya yönetimin ivedi bir şekilde göz atması tarafındayım, bu AR-GE için bir şey söylerlerse iyi olacaktır. @Manifesto @Flaviano
Şöyle de bir şey var ama
İnfernus 2 saniyede 100 yapıyorsa Premier 6 saniyede yapıyor.
Burada saniye önemi değil, burada aracın ne kadar hız yaptığı. Mesela, ben Premier ile Main Street'dan Market caddesine girerken 130 ile giriyorum. Sonra Vice Mall köprü altındaki yokuşu iniyorum ve tırmandığım zaman araç havaya fırlıyor. Mesela bugün örneğini yaşadım; 130 ile aynı şekilde girdim ve Vice Mall yokuşunu inip tırmandıktan sonra uçarak Jester'a çarptım, kaza rolümü de en ağır hasarlı şekilde yaptım. (Spor araçlara lafım yok, tabii ki 200 - 300 aralıklarında olacaklar.)
Burada söylenecek şey 130la rampadan uçtum sonra en ağır şekilde kaza rolü yaptımdansa hangi mantık ile 130 ile rampaya girdim olmalı. Bence sisteme bağlanacak konu değil, oyuncu kaynakları sorun bunlar. Sisteme bağlanırsa rolünü yapanları kısıtlayacak. Böyle şeyler gelirse de iki hafta sonra can sıkıcılığından bahseden yeni arge açılacak.
Dostum iyi de "hangi mantık" kafası ile işlemiyor ki oyuncularda, mantık kafası ile bakmadan direkt aracı aldığı gibi; "son hız kaç gidiyor bir deneyeyim bakayım." kafasında. Kimse kalkıp; "trafik kurallarına uyarak süreyim." demiyor. Eğer araç hızları azaltılırsa (bak söylediğim şey spor araçlar için değil) bu sorun tamamen ortadan kalkar. Yani açık konuşalım; beyaz çizgiler var durup sağımızı solumuzu kontrol etmemiz gereken. Hah, işte 130 ile giderken mesela ben de orada durmadan geçiyorum. Neden? Çünkü araç son hızda, basıyorum NFS oynuyormuş gibi. Eğer araç hızları düşürülürse mesela 60 yapıldı araç hızı. (Örnek verdim, hızın bu kadar düşürülmesini istemem tabii ki) "Ben dursam dahi araç hızı değişmez ya ha 60 ile giderim ha 45" mantığı oluşur oyuncunun kafasında.
Bu arada hem araç hızı düşürülürse hangi rol kısıtlanacak? Affedersiniz ama adam "ya ben Premier aile aracı ile 160 basamıyorum, rolüm kısıtlanıyor." ARGE açılırsa kahkaha atarım.
-
Hayır hayır, bunun kural ile alakası yok. Bunun alakası şu; Yirmi yedi binlik bir aracın dahi 160 gitmesi. Premier'den bahsediyorum. Araç hızları gerçekten çok fazla, mesela bir Premier 100 ya da 90 gidebilir. Spor araçlar hakkında bir şey demiyorum ama araç hızları gereğinden fazla. Eee hız yapınca ne oluyor? Arabayı süren gaza geliyor ve yavaşlama tenezzül dahi etmiyor. Mesela 159 ile giden bir Premier Vice Mall yokuşunu inip tırmanınca araba havaya uçuyor. Neden? Çünkü oyuncu "hız yapayım." kafasında. Sanki NFS oynuyoruz.
Dostum 2020 yılındayız. 27 bin dolara satılan herhangi bir araç bugün rahat bir şekilde 240 görüyor zaten.
Haa, sizin gibiler de anti-afk sistemine; "oyun bu, eğlenceye bakın." diyip araç hızlarına; "gerçek hayat gibi olacak" demeniz de ayrı bir komedi.
Dostum 2020 yılındayız. 27 bin dolara satılan herhangi bir araç bugün rahat bir şekilde 240 görüyor zaten.
Gerçek hayatta evet belki görebilir fakat oyunda 240 basan araçlar olursa ne olur farkında mısınız? İnfernus bile bildiğim kadarıyla sadece 200 basıyor.
Konuya yönetimin ivedi bir şekilde göz atması tarafındayım, bu AR-GE için bir şey söylerlerse iyi olacaktır. @Manifesto @Flaviano
Şöyle de bir şey var ama
İnfernus 2 saniyede 100 yapıyorsa Premier 6 saniyede yapıyor.
Burada saniye önemi değil, burada aracın ne kadar hız yaptığı. Mesela, ben Premier ile Main Street'dan Market caddesine girerken 130 ile giriyorum. Sonra Vice Mall köprü altındaki yokuşu iniyorum ve tırmandığım zaman araç havaya fırlıyor. Mesela bugün örneğini yaşadım; 130 ile aynı şekilde girdim ve Vice Mall yokuşunu inip tırmandıktan sonra uçarak Jester'a çarptım, kaza rolümü de en ağır hasarlı şekilde yaptım. (Spor araçlara lafım yok, tabii ki 200 - 300 aralıklarında olacaklar.)
Burada söylenecek şey 130la rampadan uçtum sonra en ağır şekilde kaza rolü yaptımdansa hangi mantık ile 130 ile rampaya girdim olmalı. Bence sisteme bağlanacak konu değil, oyuncu kaynakları sorun bunlar. Sisteme bağlanırsa rolünü yapanları kısıtlayacak. Böyle şeyler gelirse de iki hafta sonra can sıkıcılığından bahseden yeni arge açılacak.
Dostum iyi de "hangi mantık" kafası ile işlemiyor ki oyuncularda, mantık kafası ile bakmadan direkt aracı aldığı gibi; "son hız kaç gidiyor bir deneyeyim bakayım." kafasında. Kimse kalkıp; "trafik kurallarına uyarak süreyim." demiyor. Eğer araç hızları azaltılırsa (bak söylediğim şey spor araçlar için değil) bu sorun tamamen ortadan kalkar. Yani açık konuşalım; beyaz çizgiler var durup sağımızı solumuzu kontrol etmemiz gereken. Hah, işte 130 ile giderken mesela ben de orada durmadan geçiyorum. Neden? Çünkü araç son hızda, basıyorum NFS oynuyormuş gibi. Eğer araç hızları düşürülürse mesela 60 yapıldı araç hızı. (Örnek verdim, hızın bu kadar düşürülmesini istemem tabii ki) "Ben dursam dahi araç hızı değişmez ya ha 60 ile giderim ha 45" mantığı oluşur oyuncunun kafasında.
Bu arada hem araç hızı düşürülürse hangi rol kısıtlanacak? Affedersiniz ama adam "ya ben Premier aile aracı ile 160 basamıyorum, rolüm kısıtlanıyor." ARGE açılırsa kahkaha atarım.
Dediklerim araçtan fırlama, emniyet kemeri olayı içindi ve diğer dediklerin de yine oyuncu bazlı sorunlar aracın hızının düşmesi bir şeyi değiştireceğini sanmıyorum 160la da geçsen sağını solunu kontrol etmeden 90-60la da geçsen kaza yaparsın eğer araç yakınsa.
-
belki gercek hayatta bir yere yetismem gerek eğer öyle bakacaksanız ohooo
-
Roleplay i gerçek hayat zannedenler olduğunu görüyorum alakası yok. Gerçek bir hayatı canlandırmıyoruz, Simülasyon ile Roleplay arasındaki fark bence şu, biri gerçeği yüzde yüz yansıtmaya çalışıyor diğeri sadece güzel hikayeler ortaya çıkarırken mantık sınırları içinde kalmayı deniyor. Bu "gerçekçilik" meselesine kafayı takarsak çuvallıyoruz. Gerçek hayatı birebir yansıtacak olsak zaten bu işin hiçbir estetik tarafı kalmaz. Konuya geleyim; kaza rolleri gerçekten bu kadar önemli mi sizce? "c" tuşuna basıp '-dostum iyi misin?' diye sormak ve bunu günde üç dört sefer yapmak bana pek güzel bir iş gibi gelmiyor. Daha önce aynısını söylediğimde "Düzgün sür o zaman" diyen arkadaşlar oldu. Umarım "c" ye basmaktan memnunlardır hala.
Bu söylediklerimden 130 la drift atın ve milletin arabasına vurun anlaşılmasın tabii ama şu /do dan sorma işini bir türlü öğrenemedi kimse, asıl sorun buradan çıkıyor zaten. "/me kaza gerçekleşmeden aracın direksiyonunu son anda kırmayı başarmıştır /do Kabul ediyor musunuz?"
Bunu dodgelamak bu kadar kolay. Bunu bile yapamayanlar için zaten şikayet açılıyor di mi?
-
Roleplay i gerçek hayat zannedenler olduğunu görüyorum alakası yok.
Biz onun adına Hard-Roleplay diyoruz aslında. Zaten açılan konu da 20 ile giden iki aracın çarpmasından bahsetmiyor. :P
-
Roleplay i gerçek hayat zannedenler olduğunu görüyorum alakası yok.
Biz onun adına Hard-Roleplay diyoruz aslında. Zaten açılan konu da 20 ile giden iki aracın çarpmasından bahsetmiyor. :P
Bahsettiğim şeyin Hard Heavy Medium kavramları ile bir alakası yok. %85 i ağır suçlu olan bir şehirde yaşamanın zaten gerçekle örtüşen hiçbir yanı yoktur, buna rağmen Hard-RP dediğiniz şey bu sunucuda birileri tarafından yapılıyor bakıldığında.O yüzden gerçeği böylesine simüle etmeye çalışmak doğru bir mantık değil bence.
Belirli bir hız limitinin üzerinde yapılan her kaza için ambulans gelmesi şart olabilir insanlar daha dikkatli ve kontrollü araç sürmeye başlayacaktır. Yayalar ve araçlar arasında olan kazalarda da şöyle ufak bir sistem getirilebilir; Araç 25-35 km/h ile giderken bir yaya'ya çarptığı zaman /fall 4 animasyonu ile yaya geriye fırlayabilir sonuçta araç çarpıyo
Konuda sistemsel olarak gerçekleşen kazalara bazı sistem kısıtları getirilmesi önerilmiş, ben bunun pek doğru çalışacağını düşünmüyorum. Hatta yeni abuse lar yaratır. Bu tip sorunları gidermenin tek yolu oyuncu kitlesinin RP tutumunu pozitif anlamda düzeltmesini sağlayacak adımlar atmaktır. Bu bağlamda yazdım onları hep. ;D
-
O halde sunucuya trafik ışıkları sistemi, trafik kuralları, hız sabitleme sistemi, sinyal sistemi gibi yeniliklerin gelmesi gerek yoksa bunlar olmadan gerçekçi bir trafik senaryosu canlandırmak çok zor olur.
Hiç gerek yok, her şey sistemden ibaret değil, bunu bir kenara çekelim önce. İki aracın çarpışması için illa kırmızı, yeşil ışıkta geçmek gerekmiyor. Ki bu bahsettiğin sistemler gelse bile kimsenin sallamayacağını düşünüyorum, gereken tek şey biraz realistik düşünmek. Normalde aracın sürttüğünde bile yüreğin hopluyor. Araç kazası yapıyorsun, hiçbir şey yokmuş gibi devam etmek direkt rolden kaçmak bana göre.
-
&ab_channel=A%C5%9Fk-%C4%B1Memnu
-
Bu söylediklerimden 130 la drift atın ve milletin arabasına vurun anlaşılmasın tabii ama şu /do dan sorma işini bir türlü öğrenemedi kimse, asıl sorun buradan çıkıyor zaten. "/me kaza gerçekleşmeden aracın direksiyonunu son anda kırmayı başarmıştır /do Kabul ediyor musunuz?"
Bu dediğiniz şey ufak bir sürtme de veya araçların hasar almadığı bir rolde olabilir belki evet, fakat araçları 50-60 km/h ile birbirine çapıp bunu yazmak saçma olur. Kaza rolleri zaten birden bire olan rollerdir bir anda olup biter. Merak etmeyin siz /do'dan yazana kadar kazayı yaptığınız kişi kaçmış oluyor. Eğer hala oradaysa belki sorabilirsiniz. Yönetim ekibinin kaza rollerine el atması gerekiyor artık.
Bahsettiğim şeyin Hard Heavy Medium kavramları ile bir alakası yok. %85 i ağır suçlu olan bir şehirde yaşamanın zaten gerçekle örtüşen hiçbir yanı yoktur, buna rağmen Hard-RP dediğiniz şey bu sunucuda birileri tarafından yapılıyor bakıldığında.O yüzden gerçeği böylesine simüle etmeye çalışmak doğru bir mantık değil bence.
Öyleyse herkes suç işlesin, polislere sıkmaya gidelim, şehire bir sürü silah ve uyuşturucu gelsin, Hollywood'u gerçeğe çevirip burada oynayalım. Bu sunucu sadece illegal rollerden oluşmuyor maalesef, legal rol yapan arkadaşlarımız da var. Sizin düşüncenizi kesinlikle kınıyorum, sunucunun geneli illegal rol yapıyor diye legal rol yapanları umursamamakta değişik bir bakış açısıymış. Böyle düşünmek yerine sunucuyu daha farklı nasıl geliştirebiliriz? Nasıl daha iyi bir rol ortamı yapabiliriz? sorularını kendinize sorarsanız işte o zaman daha iyi yerlere gelebiliriz. Tepkim aynen budur; :P .
-
Yani bir Hard RP sunucusunda gerçekçilikten uzaklaşalım mantığını bir AR-GE konusu altında görmek tuhaf mı üzücü mü karar veremedim.
Rollere artı katabilecek bir durumu gerçekçilikten uzaklaşalım savıyla reddetmek çok abez kaçıyor.
Tepkim aynen budur; :P .
-
Olaya şöyle bakalım. Bu oyunda herkes aracını son hız sürüyor. Kimse 50-60la falan gitmiyor. Örnek olarak benim arabam 112 basıyor. Aynı hızla biriyle kafa kafaya çarpıssam 2 karakterinde CK vermesi gerekiyor. Bu yüzden desteklemiyorum.
-
Bu söylediklerimden 130 la drift atın ve milletin arabasına vurun anlaşılmasın tabii ama şu /do dan sorma işini bir türlü öğrenemedi kimse, asıl sorun buradan çıkıyor zaten. "/me kaza gerçekleşmeden aracın direksiyonunu son anda kırmayı başarmıştır /do Kabul ediyor musunuz?"
Bu dediğiniz şey ufak bir sürtme de veya araçların hasar almadığı bir rolde olabilir belki evet, fakat araçları 50-60 km/h ile birbirine çapıp bunu yazmak saçma olur. Kaza rolleri zaten birden bire olan rollerdir bir anda olup biter. Merak etmeyin siz /do'dan yazana kadar kazayı yaptığınız kişi kaçmış oluyor. Eğer hala oradaysa belki sorabilirsiniz. Yönetim ekibinin kaza rollerine el atması gerekiyor artık.
Bahsettiğim şeyin Hard Heavy Medium kavramları ile bir alakası yok. %85 i ağır suçlu olan bir şehirde yaşamanın zaten gerçekle örtüşen hiçbir yanı yoktur, buna rağmen Hard-RP dediğiniz şey bu sunucuda birileri tarafından yapılıyor bakıldığında.O yüzden gerçeği böylesine simüle etmeye çalışmak doğru bir mantık değil bence.
Öyleyse herkes suç işlesin, polislere sıkmaya gidelim, şehire bir sürü silah ve uyuşturucu gelsin, Hollywood'u gerçeğe çevirip burada oynayalım. Bu sunucu sadece illegal rollerden oluşmuyor maalesef, legal rol yapan arkadaşlarımız da var. Sizin düşüncenizi kesinlikle kınıyorum, sunucunun geneli illegal rol yapıyor diye legal rol yapanları umursamamakta değişik bir bakış açısıymış. Böyle düşünmek yerine sunucuyu daha farklı nasıl geliştirebiliriz? Nasıl daha iyi bir rol ortamı yapabiliriz? sorularını kendinize sorarsanız işte o zaman daha iyi yerlere gelebiliriz. Tepkim aynen budur; :P .
Beni anlamadığını düşünüyorum. Samp ta LS mapi kullanılmadığı zamanlardan beri karakter yönetiyorum, hiç illegal rol yapmadım. İllegal rol çok, legali umarsamayalım gibi saçma sapan bir fikri elbette savunmuyorum. Gerçeklik ille de gerçeklik kafasına girip, fizik motorunda değişiklikler yaparak "rol ortamı" dediğiniz şeyi düzeltemezsiniz böyle bir dünya hiç olmadı, olmayacak. Israrla anlatmaya çalıştığım şey bu.
Kaza rolleri önemsiz keyifsiz ve estetikten yoksun tekdüze rollerdir. Ayda bir iki kez yapın çok da abartmayın, 20 kişilik dar mahallelerde 140 ile gitmeyin,çarpışınca /do kullanın eyorlamam bu kadar. :P
Ekstra Not: Bir de şöyle düşünün. Sunucuda Non-RP sürüş yapan kişiler yüzünden her iki güne bir ağır kazalı roleplayi yapmak zorundasınız, üç saatte bir tampon tamir etmeye gidiyorsunuz, sizce bu ne kadar gerçek? Bunlar denenmiş ve sonuç alınamamış şeyler, en azından benim baktığım yerden bu böyle.
-
Şiddetle destekleyrum
-
Desteklemiyorum. Dünyanın en BAYIK rolünü yapmak istemiyorum :/
-
:P :P :P
-
Şimdi desteklesen ayrı dert desteklemesen ayrı dert. Mantıken gerçek hayatta kimse şehir içinde 170 180 basmıyor ancak oyunda araçlar çok hızlı olduğu için vurdum duymaz herkes, mantıken bu hızla kafa kafaya çarpışşa iki kişi araçlar tost makinesindeki ekmek gibi olur, iki güne sunucunun %75i ck verir artık. Yapılacak olan rolde sarsıldıma falan çevrileceğini düşünürsek(kitlenin neredeyse %95'i tarafından) bu argeyi desteklemiyorum. Idlewood'da sunucu 350-400 çekerken 2 dakikada 15'den fazla kaza oluyor zaten.
-
Şimdi desteklesen ayrı dert desteklemesen ayrı dert. Mantıken gerçek hayatta kimse şehir içinde 170 180 basmıyor ancak oyunda araçlar çok hızlı olduğu için vurdum duymaz herkes, mantıken bu hızla kafa kafaya çarpışşa iki kişi araçlar tost makinesindeki ekmek gibi olur, iki güne sunucunun %75i ck verir artık. Yapılacak olan rolde sarsıldıma falan çevrileceğini düşünürsek(kitlenin neredeyse %95'i tarafından) bu argeyi desteklemiyorum. Idlewood'da sunucu 350-400 çekerken 2 dakikada 15'den fazla kaza oluyor zaten.
Dediğiniz doğru, oyunda 10-50 km/h arası gerçek hayatta 25 - 35 km/h olarak düşünülebilir. Belirli hızlar gerçek hayata göre oyuncular tarafından ona uyarak gerçekleştirilebilir. Çok kritik bir konu. Bir çözüm yapılsa dert yapılmasa dert, sanırım en iyisi bu şekilde kalması. İyi forumlar.