Vice Roleplay

Diğer => Genel Sohbet => Arşiv => Konuyu başlatan: KaelZ - 19.04.2020 23:59

Başlık: Samp Roleplay
Gönderen: KaelZ - 19.04.2020 23:59
Öncelikle herkese merhabalar, 2009'dan beri samp sunucularında aktif rol oynamaktayım. Samp sunucularında eskiden gördüğüm rollerin alakası bile yok şuanda onu geçtim doğru düzgün emote veren bile kalmamış, ya eski rolcüler artık umursamıyor ya da kendileri çoktan bırakmış. Dedim ki umudumu kesmeyeyim hala sağlam rol yapan sağlam emoten veren birileri vardır ama hayal kırıklığından öteye geçemedim, belki yayıncıları veya youtuberları izliyorlardır onlardan öğreniyorlardır en iyisi rehber açayım dedim kötü gördüğüm emotelere yardımcı olayım dedim, fakat bizler de şu huy var "eleştiri kabul etmiyoruz." şimdi sizlere eski emoteler ve şuanda ki emoteler hakkında örnek vereceğim. Ben samp roleplay'in bittiğini düşünüyorum haksız mıyım ?

Eskiden verilen emoteler:
(https://i.hizliresim.com/U3pvcx.png) (https://hizliresim.com/U3pvcx)

(Toplu rollerde (parti,gece kulübü vs.) bu emoteleri katmıyorum chat kirliliği.)

Şuan genel olarak verilen emoteler:

(https://i.hizliresim.com/6CFUiQ.png) (https://hizliresim.com/6CFUiQ)
1. Resim /s Salak! /me sağ elini iç cebine atar ve bir sigara paketi çıkartır, sol eliyle paketi açarak bir sigara kavrayarak dudakları arasına sıkıştırır.
2..Resim Buna verilebilecek bir yanıt bulamadım.
3. Resim /me sağ elinin parmakları arasında duran sigarayı yavaşça küllüğe doğru götürür ve işaret parmağının tersiyle sigaranın külünü döker.
4. Resim /me sağ elindeki levyenin ucunu kasanın tahta boşluğuna sıkıştırır ardından sol eliyle sertçe bastırarak kutuyu açar.


Not: Eğer hala eski gibi emote veren kişiler varsa lafım onlara değil. Ayrıca kimseye hakaret olarak açmadım bu konuyu sadece eleştiri olarak açtım.


Eleştiriden kaçınmak istiyorsan, hiçbir şey yapma, hiçbir şey söyleme, hiçbir şey olma. - Edward Hubbard
Başlık: Ynt: Samp Roleplay
Gönderen: yigitali - 20.04.2020 00:26
Çok doğru noktalara değinmişsiniz, ancak Samp Roleplay'in değişen yüzü, medium olarak adlandırılan server'lardan gelen oyuncuların rol yerine sadece silah, güç, para hırsına bir yerlere gelmek için saatlerce para kasıp, işletme veya birlik açıp role başlamaya çalışıyorlar. Eski roleplay'cilerin gördüğü tek şey, rol, rol, rol olduğu için yeni başlayanları beğenemiyoruz.

Edebiyat akımları kavgası gibi, herkes kendi zamanının iyi olduğunu savunuyor vs.
Başlık: Ynt: Samp Roleplay
Gönderen: row - 20.04.2020 01:41
Sorun şu: Genel olarak eski roleplay kitlesi hiçbir kesime yaptığı şeyi kanıtlamaksızın serbestçe ve mantıklı davranarak birbirleriyle rol yapardı. Yavaş yavaş sanal ortamın gelişmesiyle roleplay iki şekle büründü. Bir, kafanda planladığın şekilde rol yapmak. İki, yaptığın rolün ekran görüntüsünü alarak forumda paylaşmak. Çoğunlukla oyuncular eğlenmek için değil tamamen yaptığı şeyi kanıtlamaya çalışıyor. Yani birisi bu mecraya kafa dağıtmak, eğlenmek, can sıkıntısını gidermek amacıyla girer. Ancak bu durum tamamen eskide kaldı. Oyuncular kendilerinin göze batmasını ister. Karşılığında da yaptığı şeyin karşı tarafı tatmin ettiğini düşünür. Oyun oynadığının farkına varmaz, kendini oyunun içine sokar. Sanki oyun içinde yaptığı yanlışların gerçek hayatta kendisini etkilediğini varsayar. Rol yaptığı karakterine bağlı kalmak yerine nasıl daha bu işten çıkarlı çıkarım diye düşünür. Yani demek istediğim o ki bunun bir oyun olduğunu düşünerek gösteriş için değil eğlenmek için oynamak gerektiğini düşünüyorum.
Başlık: Ynt: Samp Roleplay
Gönderen: KaelZ - 20.04.2020 01:54
Sorun şu: Genel olarak eski roleplay kitlesi hiçbir kesime yaptığı şeyi kanıtlamaksızın serbestçe ve mantıklı davranarak birbirleriyle rol yapardı. Yavaş yavaş sanal ortamın gelişmesiyle roleplay iki şekle büründü. Bir, kafanda planladığın şekilde rol yapmak. İki, yaptığın rolün ekran görüntüsünü alarak forumda paylaşmak. Çoğunlukla oyuncular eğlenmek için değil tamamen yaptığı şeyi kanıtlamaya çalışıyor. Yani birisi bu mecraya kafa dağıtmak, eğlenmek, can sıkıntısını gidermek amacıyla girer. Ancak bu durum tamamen eskide kaldı. Oyuncular kendilerinin göze batmasını ister. Karşılığında da yaptığı şeyin karşı tarafı tatmin ettiğini düşünür. Oyun oynadığının farkına varmaz, kendini oyunun içine sokar. Sanki oyun içinde yaptığı yanlışların gerçek hayatta kendisini etkilediğini varsayar. Rol yaptığı karakterine bağlı kalmak yerine nasıl daha bu işten çıkarlı çıkarım diye düşünür. Yani demek istediğim o ki bunun bir oyun olduğunu düşünerek gösteriş için değil eğlenmek için oynamak gerektiğini düşünüyorum.
Kesinlikle sonuna kadar katılıyorum, eskiden forumlara girdiğimiz zaman yüzlerce oluşum tanıtımı görmekten ziyade sadece anlamlı rollerin ekran görüntülerini görüyor olurduk. Fakat şu zamanda insanların sadece gösteriş için rol yaptıklarına inanıyorum sizin gibi.
Başlık: Ynt: Samp Roleplay
Gönderen: balvenie - 20.04.2020 15:13
Keşke düzeltebilsek, elden bir şey gelmiyor. Fikirlerimi detaylı olarak yazacağım az sonra.
Başlık: Ynt: Samp Roleplay
Gönderen: fjorgyn - 20.04.2020 16:50
2016-2017 yılında başka bir platformda da dönmüştü aynı mevzu.
Bazı insanlar emotelerini güzel, gerçekçi olması için detaylı veriyorlardı. Diğerleri ise sadeliği ve kolaylığı savunuyordu.

*sağ eliyle hamburgeri kavrar, sol eliyle de destekler* falan gibi emoteler zamanla şuna dönüştü; *hamburgeri alır.* *hamburgeri yer.*
Ya da başka bir versiyonu var eskiden /do'dan belirtilen do *Kara gözlü kara kaşlıdır* gibi bir kullanım varken /me *siyah bir tişört giyiyor, 19 yaşında bir genç* gibi bir kullanıma yöneldi.

Bana sorarsanız sağlıklı bir roleplay değil, emeksiz ve kuru. Bunlar hep zamanında yabancı sunucularda rol yapıp buraya tekrar geldiklerinde burayı küçük gören rolcülerden yayıldı.
Başlık: Ynt: Samp Roleplay
Gönderen: CrexxC - 20.04.2020 18:04
haklı
Başlık: Ynt: Samp Roleplay
Gönderen: Guancale - 20.04.2020 18:32
Bende uzun zamandır samp roleplayının içindeyim ama eski emoteler bana daha görüntü kirliliği olarak geliyordu. Özellikle 1/2 2/2 olayı. Şuan ki yeni nesil emoteler çok daha estetik ve güzel duruyor.
Başlık: Ynt: Samp Roleplay
Gönderen: The Horizon - 20.04.2020 18:43
sağ el, sol el mevzusu aşırı gereksiz, karşıdaki kişiye anlatmak istediğini düzgün bir şekilde anlatırsan işi hangi elinle yaptığını söylemene gerek yok. göz yoran uzun emotelar yerine kısa, net ve açıklayıcı emotelar daha faydalı.
Başlık: Ynt: Samp Roleplay
Gönderen: paisley - 20.04.2020 23:06
sağ el, sol el mevzusu aşırı gereksiz, karşıdaki kişiye anlatmak istediğini düzgün bir şekilde anlatırsan işi hangi elinle yaptığını söylemene gerek yok. göz yoran uzun emotelar yerine kısa, net ve açıklayıcı emotelar daha faydalı.

Dediğin şey doğru ama kalkıp da

/me herifi azarlar.

/me karşısındaki adama tepkisini koyar.

gibi emoteler vermek yanlış olur.
Başlık: Ynt: Samp Roleplay
Gönderen: Renesmee - 21.04.2020 17:11
Biraz insanın o sıra role girdiği ruhsal modu ile bağı olabilir diye düşünüyorum. Ya da içinde bulunduğunuz rol ortamı da buna etki ediyor elbet. Hoşunuza gitmeyen, sıkıldığınız bir ortamda kaldığınızı fark ettikten sonra insanın emote verme isteği olmaz. Ben kendim detaylı şekilde, güzelce anlatarak vermeyi severim ama olayın karşı tarafındaki insanı sıkmak kısmı olunca biraz daha sadeleştiriyor. Tabi kimi zaman rol esnasında siz içinizden geldiği gibi rol yaparken bir anda karşınızda ki kişinin verdiği tepkiye göre yargılayabilirsiniz. Kısaca bana göre ne olursa olsun iki tarafı da düşünmek gerekiyor.
Başlık: Ynt: Samp Roleplay
Gönderen: Rennie - 21.04.2020 17:19
2007'den belli ortamlardayım belki son 3-4 yıldır yokum şu emotelere takılan sadece ben değilmişim sohbet havası içinde geçmesi gereken olaylar emote olarak belirtiliyor anlamış değilim kullanan biride değilim...
Başlık: Ynt: Samp Roleplay
Gönderen: Frozia - 21.04.2020 17:50
Gösterdiğin örnekler gene iyi.  Ben, "/me azılı bir seri katildir 35 tane leşi vardır. Bunun verdiği özgüvenle konuşmaktadır." tarzı emote gördüm. Ve bu adam da kendini kaliteli rolcü sanıyordu. Yorum yok.

Demek istediğim bu yeni nesil emoteların savunulacak hiçbir tarafı yok. Estetik ve güzel falan da değil. Saçmalık.

Tabi bu 1/2, 2/3... olayı da yanlıştı onu da hatırlatıyım eski emotelarda.
Başlık: Ynt: Samp Roleplay
Gönderen: Democrituss - 21.04.2020 18:36
(https://i.hizliresim.com/6CFUiQ.png) (https://hizliresim.com/6CFUiQ)

2. görseldeki emote'un sahibi benim. Buradaki bu tarz yorumlara eleştirisini belirten tüm arkadaşlara yönelik bir cevap yazma gereği duydum. Ondan önce şunu belirtmek isterim ki minimum 7-8 senedir samp rp platformunda bulunuyorum. İlk baştaki rol keyfi ve şuanki rol keyfine bakacak olursam; oyuna ilk başladığım zamanlarda ne forum kullanırdım ne de ss editleme/ss atmak için herhangi bir şey. O zamanlar  %100 rol ve eğlence üzerine oynardım. Fakat zaman geçtikçe platformla iç içe oluyorsun, forumunda vakit geçiriyorsun, ssler editliyorsun bla bla. Bu emote'a forumun bu tarz konularında en az 2-3kez denk gelmişimdir. /me karşısındaki adama bakıp aptal olduğunu düşünür. /me silahını çekip tanrı katına ulaştırır. /me tek yumrukta yamultur. gibi emote verilmiş gibi tepkiler görmek açıkçası can sıkıyor. Şimdi, samp roleplay serüvenimin ilk senelerine ve şimdiki senelerine karşılık konuşacak olursam; ilk senelerimde tek başıma rol yaptığım bile oluyordu, alkollü rolü yapıp basın binasındaki eşyaları kırardım ki unutmayalım bunu ss almak veya atmak için değil, tamamen oynanış ve rol üzerine dayanarak yapıyordum. Fakat eminim ki şuan bu rolü yapan biri %80 ss almak için yapıyordur, rol gidişatını ss'le göstermek için yapıyordur. SS alınması, rollerin gösterilmesi gayet normal bir durum. Bu yazıyı okuyanların bunu anlayacak kapasitede olduğunu düşünüyorum. Fakat değinmek istediğim nokta, benim gibi çoğu oyuncu roleplayden eskisi kadar keyif alamıyor ve sürekli farklı şeyler deniyor, yeni şeyler ortaya atıyor. Üstte bahsettiğim emote'lar tabii ki bu yeni şeylere örnek değil, asla da olabileceğini düşünmüyorum. Fakat üstteki resimde 2. verilen emote'la üstte yazdığım emoteların farklı olduğunu düşünüyorum. O tarz emote'ları, düşünceleri /me üzerine döken emoteları toplu rol alanlarında kullanmıyorum, rol yaptığım insanla rol esnasında kullandığım, role ayrı bir hava ve eğlence katan bir olay olarak görüyorum. Resimdeki emotelara bakılınca sizlere saçma gelmesi normal, fakat rol esnasında/rolün gidişatına ve karşındaki karaktere göre kullanınca açıkçası çok absürt kaçmadığını düşünüyorum. O emote'u "anlatacakları için ortamın çok eğlba bla bla bla" değil de "/do Sürekli kem küm ediyor" yazıp, cümleye başlarken "şey diy- neyse boşver" gibisinden şeylerle de yapabilirdim. Fakat o ame üzerinden verdiğim emote'un role farklı bir hava kattığını düşünüyorum. Toplu alanda yapmadığımı belirtmiştim, belki benim gibi bir çok oyuncu da bunu toplu alanlarda değil de birebir rollerinde kullanıyor.  Rol esnasında o emote'umdan rahatsız olan birisini farkedersem, veya bana belirtilirse "bu tarz emotelar hoşuma gitmiyor" gibi özel mesaj alırsam rol esnasında, o emoteları kullanmayı bırakırım. Fakat karşımdaki oyuncu da benimle birlikte o tarz emotelar veriyorsa bu rol yaptığım insanla benim aramdaki rol zevkinden dolayıdır. Tekrar belirtiyorum, bahsettiğim şey "/me adama bakıp üst düzey mal olduğunu düşünür" gibi emotelar değil. Üstteki belirttiğim, fiziksel-mimiksel yaklaşımlarla ' ' ' kısmen ' ' ' belli olacak hareketlerin en sade haliyle emote üzerine dökülmesidir. Samp Roleplay'inde chatleşmeler üzerinde 'ses tonu' olmadığı için bazı şeylerin, duyguların da emotelara yansıtılmasının oldukça normal olduğunu düşünüyorum. Bu emoteların aşırı fazla kullanılmadığı, arada biberi-tuzu olarak kullanıldığı sürece kullanılmasında da bir problem görmüyorum 'şahsen'. Mesela, PD rollerine ilk başladığımda araç çevirmelerinde veyahut silahlı olaylarda /me acemi, eli titriyor. gibisinden emotelar veriyordum. Bir çoğunuza göre bu da /me adamın 3iq olduğunu düşünüyorla aynı hesap. Fakat, aslında ince bir çizgi var. O çizgi de 'acemi' olarak belirttiğim şey fiziksel hâlleri, mimikleri tek kelimeye sığdırmak. /do Eli titriyor, korkuyor. /do Nefes alışverişi hızlandı, sürekli gözbebekleriyle etrafa bakıyor gibi emotelarla da karakterin acemi olduğunu belirtebilirim fakat rolün hızlığı ve gidişatı konusundan tercihim /ame acemi, eli titriyor. Roleplayden, bu şekilde keyif aldığımdan dolayı ve yaptığım eylemlerde-emotelarda kimseye hakaret etmediğimden, ucunun kimseye dokunmadığından dolayı birebir rollerimde açıkçası kullanmaya devam edeceğim ve kimsenin de dışarıdan görüp "rahatsız oluyorum" gibi bir moda bürünmesini kabullenemem, kendi oyunum ve kendi zevkim. O emote'umu görüp de saçma bulan arkadaşlar, birlik tanıtımına attığım sslere veyahut karakter tanıtımıma bakmayabilir. Ekrana yumruk atacak kadar geriliyorlarsa tabii emoteları görünce. (( ruh hastalarına yöneliktir (( @balvenie )) )) Seviyeli şekilde eleştiri yapıp görüşlerini bildiren arkadaşlara teşekkür ediyorum, bu Ne bÖyLe eMot3mU oLur lAn diyen arkadaşlar lütfen bu mesajıma herhangi bir şey yazmasın. Keyifli eğlenceler.
Başlık: Ynt: Samp Roleplay
Gönderen: bobross - 21.04.2020 19:03
Merhaba arkadaşlar emote bir eylemi resimler ya da kelimeler yoluyla tasvir etmeye verilen ad. Özellikle metin tabanlı oyunculukta geçerli bu sadece SAMP için değil, tiyatro gibi sanat dallarında da aynı şekilde işliyor. Kitap okuyanlar bilir başlı başına en çok "emote" görebileceğiniz yer kitaplardır. Kitapların içinden bir karakterin düşüncelerinden tutun, fiziksel eylemlerine kadar her şeyi yansıtılacak şekilde tasvir edilir ki okuyucunun o satırlarda hissetmesi gereken duyguları almasını ister yazar. SAMP konusuna dönersek burada bazı konularda kısıtlanan bir konu eylem ki bu kısıtlama haklı olarak yapılıyor. Biz SAMP içerisinde ne,
./me > Emote kanalında, ne de /do kanalında "fiziksel" gerçeklik dışında bir şey görmek istemiyoruz. Örneğin bu mantığı anladıktan sonra şuna hatalı emote diyen insanlar olabilir,

/me XXX'e onu yüzyıllardır görmemiş gibi bir özlemle sarılır.

Bu örnek hatalı değildir. Üstü boyanmış bir fiziksel gerçek örneğidir bu. Kişinin ne yaptığını görürsünüz, kişinin bunu ne denli bir şiddette yaptığını görürsünüz ama temelinde bunların hepsi fiziksel tasvirini detaylandırmak içindir. Bir diğer örnek ise şu şekildedir,

/me XXX'e doğru bakar, söylediği sözlerden sonra katilin o olduğunu düşünüyor.

Evet bariz bir Emote hatasıdır. Fiziksel eylemi süslü bir hale getirmektense karakterinizin herhangi bir fiziksel tasvirine ekstra olarak somut etkisiz, soyut şeyler katmaktır. Bir karakteri yönetirken "katil olduğunu düşünmek" "bu bakışı atmak" olayının tasviri için bundan çok daha detaylı bir emote zincirine ihtiyacınız olur. Örnek,

/me XXX'e doğru bakar, gözlerini suratını kaplayan şüpheyle beraber kısarak onu çok kısa bir süre süzer, bakışlarını yavaş bir kararsızlıkla kaçırır.

Yine bu emote içerisinde de süslenmiş fiziksellik göreceksiniz. Benim kendi emotelarım üzerinde yapmayı en çok sevdiğim olaydır çünkü her zaman ekstra duygu katmayı ve amacından sapmamayı başarır. Lakin bu kanala tamamen soyut şeyler katmak çoğu zaman olayı amacından saptırabilir. İkinci örnekte verdiğimiz emote'u karşı taraf ucu çok açık bir eşkilde anlayabilir, bunu kendi hayalinde canlandırınca sizin aslında belirtmek istemediğiniz bir duygunun yansıması sonucuna varabilir vs. Burada demek istediğim bu fiziksel emote, süslenmiş fiziksel emote ve hatalı olan soyut emote mantığını anladığınız zaman çok daha farklı bir emote dünyasında yolculuğa çıkacağınız. Bir diğer örneğe geçelim.

/me dizlerini kırarak yavaşça eğilir, ellerini diz kapaklarının üzerinde bırakırken çamurun arasında kalmış, parlayan gümüş eşyayı gözüne kestirir.
/me sağ elini gümüş eşyaya doğru yavaşça uzatarak parmaklarıyla kavrar, havaya doğru kaldırarak göz hizasına getirir, eşyayı inceler.
/me sol eliyle ön cebinden mendilini kavrar, gümüş eşyanın üzerindeki çamuru silerek gümüş saatin görüntüsünü ortaya çıkarır.
/me yarım ağız buruk bir şekilde gülümseyerek saati yavaşça ceketinin iç cebine sıkıştırır, diz kapaklarından elleriyle destek alarak doğrulur.

Arkadaşlar bu örnek hiçbir şekilde süslenmeyen ya da çok az soyutlukla süslenen daha realist & minimalist bir yaklaşımın sonucu, neredeyse tamamı fiziksel detaylarla süslenmiş emotelardır. Kendi şahsi fikrim bir karakterin eylem tasvirindeki en iyi yol kesinlikle bu değildir ama tabii bu kişiden kişiye göre ciddi anlamda fark göstermektedir. Bundan yıllar önce ben de bu tarz emotelar verirken zamanla karakterlerim çok nesnel kaldığını, piksellerden ibaret olduğunu fark etmeye başladım ve emotelarıma daha soyut süsler katmaya başladım. Tabii bunu yaparken asla fiziksel eylemin amacının dışına çıkmadım. Gelelim son örneğimize,

/me .45'liği çeker, yargı dağıtır.
/me adama döner, herifi azarlar.
/me sokağına girer, uyuşturucu satarak evine ilerler.
/me karşısındaki adamı tek yumrukta bayıltır. @Lutz @akaWarfare (!)
/me adama yumruk atar, kafa atar, tekme atar, dönen tekme atar.
/me gelen tüm yumruklardan sağa sola kaçarak sıyrılmaya uğraşır.

Şimdi arkadaşlar yukarıda gördüğünüz emote bütünlüğü ya doğru düzgün bir emote olabilmek için fazla uzun bir süre vadesini fazla kısa zamanda anlatıyordur ya da içerisinde sizin karakteriniz o eylemi yaparken, karşı karakterin bir eylem hakkının doğması gerektiği emotelar taşıyordur. Örneğin bir emote içerisinde birine bin yumruk tekniği uygulamanız oldukça mantıksızdır. Nasıl game-based RP'nin temeli masa oyunları için dizayn edilen kurallar sistemine (D&D, CoC vs..) dayanıyorsa burada da bunlar detaylı kurallar olmak yerine basit kurallara bürünmüştür. Siz bir FRP oyununda sıra-tabanlı olarak bir savaşa girerken, burada karakterinizin girdikleri savaş daha çok gerçek zamanlıdır. Çünkü bunu destekleyecek oyun sistemleri elinizin altındadır. Atıyorum karakteriniz bir dövüşe girdiği zaman bunun için herkesin bir can barı, yumruk vurabilmek için elinin altında birkaç tuş vardır. Yumruk, canı azaltır. Kimin ne yapabileceği atılan zarlar yerine biraz daha klavye, mouse - el, göz koordinasyonunuza bağlıdır. Bu yüzden böyle bir sistemle desteklenirken tüm kavganın emote'tan olmasını isteyen bir taraf, diğer tarafla bu konuda anlaşmak zorundadır. Elbette tüm kavganın iki bilinçli RP oyuncusu tarafından emote-emote şeklinde verilmesi çok daha eğlencelidir ama unutmayın ki bu başka bir oyuncuya zahmetli gelebilir. Kısacası arkadaşlar diyeceğim o ki bu yazdığım mantıkları anladığınızda insanların rollerini çok yadırgamamanız gerektiğini de otomatik çözersiniz. SAMP kuralları için ne kadar ihlal bile olsa aslında emote denilen şey sadece soyut düşüncelerden bile oluşabilir. Bunun en büyük örneği kitaplardır.

(https://i.hizliresim.com/6CFUiQ.png)

@Democrituss 'un burada verdiği emote (2. satır) SAMP mantığına aykırı olsa bile, emote olarak gayet normal bir soyutluk taşımaktadır. Düşündüğünüz zaman böyle bir emote her ne kadar bahsettiğimiz SAMP fiziksel gerçekliğinin dışında kalsa bile, hiçbir oyuncuya herhangi bir şekilde etkisi bulunmamaktadır. Bu sebeple herkes istediği gibi rolünü yapmalı ama SAMP mantığının dışına çıktıkları an kimseyi bu kararlarıyla etkilemediklerinden emin olmaları gerekmektedir.

Saygılarımla, çeşitli platformlarda yıllar yılı RP ile hayatını çürüten Sentez.

Başlık: Ynt: Samp Roleplay
Gönderen: Nraxy - 22.04.2020 05:24
@Sentez Eline sağlık çok yararlı, düzenli bir yazı olmuş.
Başlık: Ynt: Samp Roleplay
Gönderen: Jeff_Brown - 22.04.2020 06:29
Haklı
Başlık: Ynt: Samp Roleplay
Gönderen: balvenie - 23.04.2020 13:04
@Democrituss ucu niye yine bana dokundu? hayırdır democrituss kardes, ruh hastası falan??

Uzun uzun destanlar yazmayacağım, zaten gerek yok. /me komutu ile uzun emoteler vermek, günümüz için deform oldu. Ki bende genelde;
"* balvenie sağ elini masanın üzerindeki kadehe uzatır, kendine doğru çekip bardağı kavrar." şeklinde bir emote vermek yerine, "/me masanın üzerindeki kadehi eline alır." tarzında emoteler kullanıyorum. Eskiden bir şey doldururken bile, /do 4/1, 4/2, 4/3, 4/4 şeklinde gidiyorduk. Lakin şu an dediğim gibi, demodern oldu o kullanımlar.

@Sentez yukarıda güzel açıklamış ama katılmadığım bir kaç konu var. Soyut denilebilecek derecedeki emotelerin kullanılmasına tamamen karşıyım. Birinci örnekteki ekran görüntüsü, "herifi azarladı, sigara yaktı." birinci handikap, geçmiş zaman. Emote de geçmiş zamanı ben bu sene yeni yeni görüyorum, daha öncesinde böyle bir şey yoktu. Görsel açıdan beni çok rahatsız ediyor, @Gavelhead iyi bilir. :p

Yukarıdaki emote kolaya kaçmaktır. Azarlama rolünü yapmaktan kaçınmaktır, ben böyle bir oyuncuya da, rol yapmak istiyor düşüncesi ile yaklaşmam. Üstteki emote yerine, karşı tarafı T tuşuna basıp önüne gelen o pencere dahilinde azarlayıp, sigara yakma emoteni verebilirsin. Azarlama rolünü emote ile yapamazsın. Bu şekilde roller yapacak olursak, roleplay.me üzerinden devam edebiliriz.

@Democrituss manyağının emotesi de aynı kapıya çıkıyor. Kısacası kolaya kaçıyorsun, tek emote ile işi bitiriyorsun. Onun yerine rolünü yap, sonra emoteni ver. Bunlar benim kendi fikrim tabii, katılıp - katılmayabilirsiniz. Biraz içimi dökmüş oldum bu konuda, konu sahibine teşekkür ediyorum.
Başlık: Ynt: Samp Roleplay
Gönderen: albay - 23.04.2020 22:14
Anlamazlar be gülüm, şu konuda anlatılmak isteni anlayıpta kavrayabilen varsa +1 yazsın toplanıp rol yapalım, uğraşmayalım boş işlerle.
Başlık: Ynt: Samp Roleplay
Gönderen: The Horizon - 23.04.2020 23:51
Anlamazlar be gülüm, şu konuda anlatılmak isteni anlayıpta kavrayabilen varsa +1 yazsın toplanıp rol yapalım, uğraşmayalım boş işlerle.

Herkes kendi rolüne baksa çok iyi olur, iyi, sen kendi ekibini toplayıp ona göre rol yapabilirsin, ama belirli bir kesimin savunduğu şeye boş iş demek biraz ağır kaçıyor.
Başlık: Ynt: Samp Roleplay
Gönderen: row - 24.04.2020 02:52
Yukarıda sentez adlı arkadaş detaylıca bir şeyler yazmış, teşekkür ederiz ama uğraşı için.
Alıntı
Sa-mp rp platformunun son zamanlardaki kuyruk acılarından biri de yanlış emote kullanımıdır. /me komutu; sistemsel olarak sunucuda var olmayan animasyonlar olduğu için, karakterinizle reel hayatta karşınızdaki kişinin görebileceği hareketleri yaptığınızda bunu anlatmak için kullanılan komuttur. Gta:Sa oyunu 2004 yılında piyasaya sürüldüğü için gerek grafik gerek gerçeklik bakımından çok profesyonel bir oyun değildir. Buna en bariz örnek yüz ifadelerinin olmamasıdır. Karakterinizi gülümsetmek istediğinizde bunu oyunda göstermek imkansız olduğu için /me /do komutu kullanılır. Bu komutlar ile ilgili yapılan en büyük hata ise reel hayatta karşınızdaki kişilerin göremeyeceği şeyleri belirtmektir. Buna örnek vermek gerekir ise "/me Xxxx_Xxxx'ten nefret eder, /do Xxxx_Xxxx'ten nefret ediyordur" gibi kullanımlardır.
Başlık: Ynt: Samp Roleplay
Gönderen: OSMVN0 - 26.04.2020 22:42
(https://i.hizliresim.com/6CFUiQ.png) (https://hizliresim.com/6CFUiQ)

2. görseldeki emote'un sahibi benim. Buradaki bu tarz yorumlara eleştirisini belirten tüm arkadaşlara yönelik bir cevap yazma gereği duydum. Ondan önce şunu belirtmek isterim ki minimum 7-8 senedir samp rp platformunda bulunuyorum. İlk baştaki rol keyfi ve şuanki rol keyfine bakacak olursam; oyuna ilk başladığım zamanlarda ne forum kullanırdım ne de ss editleme/ss atmak için herhangi bir şey. O zamanlar  %100 rol ve eğlence üzerine oynardım. Fakat zaman geçtikçe platformla iç içe oluyorsun, forumunda vakit geçiriyorsun, ssler editliyorsun bla bla. Bu emote'a forumun bu tarz konularında en az 2-3kez denk gelmişimdir. /me karşısındaki adama bakıp aptal olduğunu düşünür. /me silahını çekip tanrı katına ulaştırır. /me tek yumrukta yamultur. gibi emote verilmiş gibi tepkiler görmek açıkçası can sıkıyor. Şimdi, samp roleplay serüvenimin ilk senelerine ve şimdiki senelerine karşılık konuşacak olursam; ilk senelerimde tek başıma rol yaptığım bile oluyordu, alkollü rolü yapıp basın binasındaki eşyaları kırardım ki unutmayalım bunu ss almak veya atmak için değil, tamamen oynanış ve rol üzerine dayanarak yapıyordum. Fakat eminim ki şuan bu rolü yapan biri %80 ss almak için yapıyordur, rol gidişatını ss'le göstermek için yapıyordur. SS alınması, rollerin gösterilmesi gayet normal bir durum. Bu yazıyı okuyanların bunu anlayacak kapasitede olduğunu düşünüyorum. Fakat değinmek istediğim nokta, benim gibi çoğu oyuncu roleplayden eskisi kadar keyif alamıyor ve sürekli farklı şeyler deniyor, yeni şeyler ortaya atıyor. Üstte bahsettiğim emote'lar tabii ki bu yeni şeylere örnek değil, asla da olabileceğini düşünmüyorum. Fakat üstteki resimde 2. verilen emote'la üstte yazdığım emoteların farklı olduğunu düşünüyorum. O tarz emote'ları, düşünceleri /me üzerine döken emoteları toplu rol alanlarında kullanmıyorum, rol yaptığım insanla rol esnasında kullandığım, role ayrı bir hava ve eğlence katan bir olay olarak görüyorum. Resimdeki emotelara bakılınca sizlere saçma gelmesi normal, fakat rol esnasında/rolün gidişatına ve karşındaki karaktere göre kullanınca açıkçası çok absürt kaçmadığını düşünüyorum. O emote'u "anlatacakları için ortamın çok eğlba bla bla bla" değil de "/do Sürekli kem küm ediyor" yazıp, cümleye başlarken "şey diy- neyse boşver" gibisinden şeylerle de yapabilirdim. Fakat o ame üzerinden verdiğim emote'un role farklı bir hava kattığını düşünüyorum. Toplu alanda yapmadığımı belirtmiştim, belki benim gibi bir çok oyuncu da bunu toplu alanlarda değil de birebir rollerinde kullanıyor.  Rol esnasında o emote'umdan rahatsız olan birisini farkedersem, veya bana belirtilirse "bu tarz emotelar hoşuma gitmiyor" gibi özel mesaj alırsam rol esnasında, o emoteları kullanmayı bırakırım. Fakat karşımdaki oyuncu da benimle birlikte o tarz emotelar veriyorsa bu rol yaptığım insanla benim aramdaki rol zevkinden dolayıdır. Tekrar belirtiyorum, bahsettiğim şey "/me adama bakıp üst düzey mal olduğunu düşünür" gibi emotelar değil. Üstteki belirttiğim, fiziksel-mimiksel yaklaşımlarla ' ' ' kısmen ' ' ' belli olacak hareketlerin en sade haliyle emote üzerine dökülmesidir. Samp Roleplay'inde chatleşmeler üzerinde 'ses tonu' olmadığı için bazı şeylerin, duyguların da emotelara yansıtılmasının oldukça normal olduğunu düşünüyorum. Bu emoteların aşırı fazla kullanılmadığı, arada biberi-tuzu olarak kullanıldığı sürece kullanılmasında da bir problem görmüyorum 'şahsen'. Mesela, PD rollerine ilk başladığımda araç çevirmelerinde veyahut silahlı olaylarda /me acemi, eli titriyor. gibisinden emotelar veriyordum. Bir çoğunuza göre bu da /me adamın 3iq olduğunu düşünüyorla aynı hesap. Fakat, aslında ince bir çizgi var. O çizgi de 'acemi' olarak belirttiğim şey fiziksel hâlleri, mimikleri tek kelimeye sığdırmak. /do Eli titriyor, korkuyor. /do Nefes alışverişi hızlandı, sürekli gözbebekleriyle etrafa bakıyor gibi emotelarla da karakterin acemi olduğunu belirtebilirim fakat rolün hızlığı ve gidişatı konusundan tercihim /ame acemi, eli titriyor. Roleplayden, bu şekilde keyif aldığımdan dolayı ve yaptığım eylemlerde-emotelarda kimseye hakaret etmediğimden, ucunun kimseye dokunmadığından dolayı birebir rollerimde açıkçası kullanmaya devam edeceğim ve kimsenin de dışarıdan görüp "rahatsız oluyorum" gibi bir moda bürünmesini kabullenemem, kendi oyunum ve kendi zevkim. O emote'umu görüp de saçma bulan arkadaşlar, birlik tanıtımına attığım sslere veyahut karakter tanıtımıma bakmayabilir. Ekrana yumruk atacak kadar geriliyorlarsa tabii emoteları görünce. (( ruh hastalarına yöneliktir (( @balvenie )) )) Seviyeli şekilde eleştiri yapıp görüşlerini bildiren arkadaşlara teşekkür ediyorum, bu Ne bÖyLe eMot3mU oLur lAn diyen arkadaşlar lütfen bu mesajıma herhangi bir şey yazmasın. Keyifli eğlenceler.
SAMP ortamında ses tonunun ve mimiklerin olmaması durumunda verilebilecek emotelere ben de katılıyorum ancak bir karakterin ne düşündüğünün emotelere aktarılmasının biraz da OOC bir aktarıma kaçtığını düşünüyorum. Sonuçta karakteri şekillendiren oyuncu ve karakter ne düşündüğünü de oyuncu belirliyor. "Bu yüzden kaçınıyor." derken karakterin herhangi bir mimiğinden veya yüz ifadesinden bunu anlamak zor. Belki de yanlış anlamışımdır bilmiyorum ama eğer anladığım gibiyse yukarıda yazdıklarım geçerli. Ama bu tip bir rolde karakterin utanması veya yüzünün beyazlaması gibi bir durum söz konusuysa böyle bir emote verilebilir. Aslına bakarsanız bu tip bir emote karşıdaki oyuncunun empati kurmasına da yol açıyor. Yani karşıdaki oyuncu böyle bir insanın nasıl bir yüz ifadesine bürüneceğini düşünür ve rolünü karakterin ne düşündüğüne değinmeden yüz ifadesine göre sergiler. Ama düşüncelerin emotelerde belirtilmesine karşıyım, "/me adamın salak olduğunu düşünür."gibi.
Başlık: Ynt: Samp Roleplay
Gönderen: OSMVN0 - 26.04.2020 22:50
Sorun şu: Genel olarak eski roleplay kitlesi hiçbir kesime yaptığı şeyi kanıtlamaksızın serbestçe ve mantıklı davranarak birbirleriyle rol yapardı. Yavaş yavaş sanal ortamın gelişmesiyle roleplay iki şekle büründü. Bir, kafanda planladığın şekilde rol yapmak. İki, yaptığın rolün ekran görüntüsünü alarak forumda paylaşmak. Çoğunlukla oyuncular eğlenmek için değil tamamen yaptığı şeyi kanıtlamaya çalışıyor. Yani birisi bu mecraya kafa dağıtmak, eğlenmek, can sıkıntısını gidermek amacıyla girer. Ancak bu durum tamamen eskide kaldı. Oyuncular kendilerinin göze batmasını ister. Karşılığında da yaptığı şeyin karşı tarafı tatmin ettiğini düşünür. Oyun oynadığının farkına varmaz, kendini oyunun içine sokar. Sanki oyun içinde yaptığı yanlışların gerçek hayatta kendisini etkilediğini varsayar. Rol yaptığı karakterine bağlı kalmak yerine nasıl daha bu işten çıkarlı çıkarım diye düşünür. Yani demek istediğim o ki bunun bir oyun olduğunu düşünerek gösteriş için değil eğlenmek için oynamak gerektiğini düşünüyorum.
Gösteriş yapma olayına katılıyorum ancak karakterlere hikaye verip de o karakterin hikayesini bir karakter tanıtımı konusunda açmak roleplay'e güzel bir teşvik bence. Bir karakterin hikayesinin güzel bir şekilde yansıtılmasından etkilenmemek elde değil ve bahsettiğimiz karakter çok güçlü eli kolu sağlam bir karakter olmak zorunda da değil. Sefil bir karakterin, evsiz bir karakterin hikayesini de oturup izlerim açıkçası. Böyle konulara sahip insanların konularını da sık sık ziyaret ederim, izlemesi keyif veriyor çünkü. Ayrıca böyle karakterler oluşturmak için de çabalıyorum ama roleplay mecralarında tam anlamıyla bilgili olduğumu düşündüğüm hepi topu iki senem var, pek de tecrübeli değilim yani.
Başlık: Ynt: Samp Roleplay
Gönderen: Manchov - 27.04.2020 04:57
Son dönemlerde sıkça karşılaşıyorum. /me kararlı bir gençtir, kardeşine moral aşılar vs. Yıllardır RP yapıyorum, son bir yıldır gördüğüm emote'lardan sonra keyfim kaçıp /q çektiğim bile oluyor. Hasta oluyorum şöyle örneklemeler görünce, kolaya kaçmaktan başka birşey değil. Adamı azarlıyorsan bağırıp çağır, hiddetlendiğini anlatacak şekilde fiziksel hareketlerde bulun, kendi etrafında dön, hızlı aralıklarla nefes alıp ver. Kararlıysan kesin ve net diyaloglar kur, insanları sözlerinle etkile. Kardeşine moral aşılıyorsan "kardeşim bir numarasın, süpersin, harikasın, sen yaparsın" de. Yönetim tarafından genel bir uygulama yapılmazsa bu böyle devam eder ve birkaç aya kalmaz Thor, Ironman ve Superman rolleri editleyen kişileri görürüz. Havadan dolunay kılıcı kapan, silahıyla adalet/yargı dağıtan...
Başlık: Ynt: Samp Roleplay
Gönderen: et yiyen çiçek - 27.04.2020 07:57
bana kalırsa ki kalmaz eğer eğlence için rol yapılıyorsa "eliyle birasına uzanır kavrar ve şişeyi çene hizasına kaldırıp dudaklarına yaklaştırır bir kaç yudum alır" gibi roller makuldür eğer foruma atılacaksa "birasını alır ve faydalanır" yapılması bana daha mantıklı geliyo çünkü millet senin konuna girip rollerine bakmak istiyor upuzun roller görürse üşenir okumaz (hiç bana ben okuyorum demeyin büyük çoğunluk okumuyor) demem o ki yerine göre uzun-kısa emoteler verilmesi lazım.
Başlık: Ynt: Samp Roleplay
Gönderen: Hippstrack - 27.04.2020 15:34
Rol yapmak bir oyunun yanı sıra yetenek ve yaratıcılık işidir, bizim yaratıcılığımızı ise sağ el sol el ve burada bahsedilen somut olgular yeterince desteklemiyor. SAMP evrimleşiyor, bu evrimleşme sırasında ise yıllardan bu yana yapmadığım emote ve rol kalmadı. İki üstte emote belirten arkadaş benim emoteumu yazmış fakat nedense kırpma gereği duymuş. Emote'un aslı şudur; /Kurt'un omzuna yumruğunu toslayıp ona moral aşılar./ Ben burada ilk somut olarak vücut ifademi bildirip sonra anlaşılabilir olması için bunun ne tarz olduğunu betimliyorum. Yaptığım her emote'da aynı şekilde ilk somut bir fiziksel aktivite beraberinde gelen onu destekleyici betimlemeyle sonuçlanır. Her ressamın kendi bir tarzı vardır. Sanatlara bakış açıları da farklıdır, sizin yanlış gördüğünüz emoteları başkaları hayranlıkla okuyor. Ek olarak burada yanlışı doğruyu belirleme kapasitesine sahip olan kişiyi neye göre belirliyoruz eğer rol yaptığı yıllar baz alınıyorsa asırlardır bu nickimle sahadayım. Bu konuda bu şekilde ilerler gibi görünüyor, en net çözüm rahatsızlık duyan kişilerin kendi kalemleriyle rol yapmaları olur. Vice'ın rol kalitesini desteklemek adına buralardayız.  :)
Başlık: Ynt: Samp Roleplay
Gönderen: The Horizon - 27.04.2020 15:35
Son dönemlerde sıkça karşılaşıyorum. /me kararlı bir gençtir, kardeşine moral aşılar vs. Yıllardır RP yapıyorum, son bir yıldır gördüğüm emote'lardan sonra keyfim kaçıp /q çektiğim bile oluyor. Hasta oluyorum şöyle örneklemeler görünce, kolaya kaçmaktan başka birşey değil. Adamı azarlıyorsan bağırıp çağır, hiddetlendiğini anlatacak şekilde fiziksel hareketlerde bulun, kendi etrafında dön, hızlı aralıklarla nefes alıp ver. Kararlıysan kesin ve net diyaloglar kur, insanları sözlerinle etkile. Kardeşine moral aşılıyorsan "kardeşim bir numarasın, süpersin, harikasın, sen yaparsın" de. Yönetim tarafından genel bir uygulama yapılmazsa bu böyle devam eder ve birkaç aya kalmaz Thor, Ironman ve Superman rolleri editleyen kişileri görürüz. Havadan dolunay kılıcı kapan, silahıyla adalet/yargı dağıtan...

laf bana gelmiş. rol yapmayı edebiyata benzetirim, her yazarın, şairin tarzı farklı olduğu gibi her oyuncunun da seçtiği kelimeleri, üslubu farklı olabilir. oyuncu şikayeti operasyonu başarısız olunca böyle yazıların ortaya çıkması gerçekten gülünç. ben nasıl ki senin yaptığın rolü yargılamıyorsam senin de benim yaptığım rolü yargılamaya hakkın yok, hele hele bana rol öğretmeyi aklının ucundan bile geçirme. : )

oyna devam...


Spoiler: GösterGizle
(https://www.upload.ee/image/11570633/231d.png)
Başlık: Ynt: Samp Roleplay
Gönderen: Flea. - 27.04.2020 15:50
"Rush Floyd (neyle) (ne biçimde) (nerede duran) (neyi) (ne yaptı)" gibi bir formül çiziyorum ben kendim için fakat; Hippstrack ve Horizon'la yapılan rollerde ben de oradaydım ve o emoteları okurken tam olarak olayın ne olduğunu kafamda canlandırabildim. Burada her birimiz canlandırmalar yapıyoruz ve bazen işin soyut kısmını da destekleyici olarak devreye sokmamız gerek. Bir insanın bir insana yaptığı hareketi; jest, mimik, ortam, psikolojik durum gibi bir çok bağlamda yargıladığımızda çok farklı sonuçlar çıkabilir. Bu sebeple işin içine soyut kısmın da girmesi bence yanlış değil.

Bunu biraz da şeye benzetiyorum, Almanca kursundayken benim cümlelerimin gramatik olarak eksik yanlarını sürekli yüzüme vuran bir arkadaş vardı. Kelimesi kelimesine doğru konuşmayı denerken dilin temel ögesi olan iletişim faktörünü unutuyordu, konuştuğundan bir anlam çıkartamıyordun. Ben ise yüzde 10'luk gramatik hata yaparak her türden muhabbete dahil olabiliyordum. Ben kurs bittiğinde günde 10 saat, sadece Almanlar'ın olduğu bir ortamda sürekli Almanca konuşabilecek kadar kendimi ilerletmişken, o ise evinde CS oynuyordu. Bırakın herkes temel şartları yerine getirdiği sürece istediği gibi rol yapsın ki o rolün altında yatan metni o kişinin kafasına göre algılayalım. İletişim şekli temel şartları sağladığı sürece özneldir.


rol yapmayı edebiyata benzetirim, her yazarın, şairin tarzı farklı olduğu gibi her oyuncunun da seçtiği kelimeleri, üslubu farklı olabilir. oyuncu şikayeti

Rol yapmak bir oyunun yanı sıra yetenek ve yaratıcılık işidir, bizim yaratıcılığımızı ise sağ el sol el ve burada bahsedilen somut olgular yeterince desteklemiyor
Başlık: Ynt: Samp Roleplay
Gönderen: Reporael - 27.04.2020 16:04
Son dönemlerde sıkça karşılaşıyorum. /me kararlı bir gençtir, kardeşine moral aşılar vs. Yıllardır RP yapıyorum, son bir yıldır gördüğüm emote'lardan sonra keyfim kaçıp /q çektiğim bile oluyor. Hasta oluyorum şöyle örneklemeler görünce, kolaya kaçmaktan başka birşey değil. Adamı azarlıyorsan bağırıp çağır, hiddetlendiğini anlatacak şekilde fiziksel hareketlerde bulun, kendi etrafında dön, hızlı aralıklarla nefes alıp ver. Kararlıysan kesin ve net diyaloglar kur, insanları sözlerinle etkile. Kardeşine moral aşılıyorsan "kardeşim bir numarasın, süpersin, harikasın, sen yaparsın" de. Yönetim tarafından genel bir uygulama yapılmazsa bu böyle devam eder ve birkaç aya kalmaz Thor, Ironman ve Superman rolleri editleyen kişileri görürüz. Havadan dolunay kılıcı kapan, silahıyla adalet/yargı dağıtan...

Kesinlikle katılıyorum. İnsanların bir hareketle her şeyi anlatması çok ironik değil mi? :)

Rol yapmak bir oyunun yanı sıra yetenek ve yaratıcılık işidir, bizim yaratıcılığımızı ise sağ el sol el ve burada bahsedilen somut olgular yeterince desteklemiyor. SAMP evrimleşiyor, bu evrimleşme sırasında ise yıllardan bu yana yapmadığım emote ve rol kalmadı. İki üstte emote belirten arkadaş benim emoteumu yazmış fakat nedense kırpma gereği duymuş. Emote'un aslı şudur; /Kurt'un omzuna yumruğunu toslayıp ona moral aşılar./ Ben burada ilk somut olarak vücut ifademi bildirip sonra anlaşılabilir olması için bunun ne tarz olduğunu betimliyorum. Yaptığım her emote'da aynı şekilde ilk somut bir fiziksel aktivite beraberinde gelen onu destekleyici betimlemeyle sonuçlanır. Her ressamın kendi bir tarzı vardır. Sanatlara bakış açıları da farklıdır, sizin yanlış gördüğünüz emoteları başkaları hayranlıkla okuyor. Ek olarak burada yanlışı doğruyu belirleme kapasitesine sahip olan kişiyi neye göre belirliyoruz eğer rol yaptığı yıllar baz alınıyorsa asırlardır bu nickimle sahadayım. Bu konuda bu şekilde ilerler gibi görünüyor, en net çözüm rahatsızlık duyan kişilerin kendi kalemleriyle rol yapmaları olur. Vice'ın rol kalitesini desteklemek adına buralardayız.  :)

Bak dostum /me kullanımını sana anlatayım. /me komutuyla verdiğin her şey karşı taraf tarafından görüntülenebilen hareketlerindir. Örneğin adama sağ elinle omzuna dokunursun fakat bunu ne için yaptığını belli etmek için ya sözlü yada /do kanalını kullanman gerekir. Sen gerçek hayatta adama bunu yaptığın zaman aklını okuyup tek bir seçenekte düşünmez, alternatiflerini de düşünür. Adam eğer aklını okuyamıyorsa bundan sadece dostça bir yumruk olarak düşünmez. Ayrıca sen bunu vererek emoteni kısıtlıyorsun ve tek bir hedefe yönlendiriyorsun ki yapmaman gerektiği halde. İstersen sana senaryolar ile açıklayabilirim bunu. "/me Kurt'un omzuna yumruğunu toslayıp ona moral aşılar." tarzında emote vermen yanlış yani onun yerine şunu yapabilirsin. "/me Kurt'un omzuna yumruğuyla hafifçe vurur" "/do Bunu dostça yapmıştır." Veya sözlü olarak "Her zaman yanındayım kardeşim, sıkma tatlı canını." tarzında cümle kurabilirsin. Sen yenilik getirmek istiyor olabilirsin fakat kuralları çiğneyemezsin. Bunları kurallar çerçevesi içerisine gerçekleştirmek zorundasın. Ben de o halde /do komutunu kendime göre kullanayım yenilik getiriyoruz beğenmiyorlar diyeyim, sence buna hakkım var mı? En kısa sürede emote kullanımını düzeltmen dileğiyle. Ha bu arada emote kullanımı hakkında bu ve farklı forumlarda tonlarca rehber bulunuyor, göz atmanı tavsiye ederim.

Bunu basitçe şöyle düşün. Ben gerçek halimle mutfağa gittiğimde sağ elimle yemeği aldım ve yemeye başladım ve gerçekten tuzlu olduğunu düşünüyorum, yüzümü buruştururum buradan çevremdeki kişiler farklı anlamlar çıkartabilirler, ekşi mi tuzlu mu yoksa az tuzlu olduğu için mi bunu yaptım? Fakat kimse gelip direkt aklımı (yemeği tatmadıysa) okuyarak çok tuzlu olmuş birdahakine daha da dikkatli olurum demez. Yani anlayacağın eğer adamın kafasında soyutlama oluşturmak istiyorsan bunu sözle veya /do kanalıyla destekleyebilirsin. İkisini birleştirip yanlış kullanımı savunman garip. İyi roller dilerim. @Hippstrack
Başlık: Ynt: Samp Roleplay
Gönderen: CrexxC - 27.04.2020 16:04
Son dönemlerde sıkça karşılaşıyorum. /me kararlı bir gençtir, kardeşine moral aşılar vs. Yıllardır RP yapıyorum, son bir yıldır gördüğüm emote'lardan sonra keyfim kaçıp /q çektiğim bile oluyor. Hasta oluyorum şöyle örneklemeler görünce, kolaya kaçmaktan başka birşey değil. Adamı azarlıyorsan bağırıp çağır, hiddetlendiğini anlatacak şekilde fiziksel hareketlerde bulun, kendi etrafında dön, hızlı aralıklarla nefes alıp ver. Kararlıysan kesin ve net diyaloglar kur, insanları sözlerinle etkile. Kardeşine moral aşılıyorsan "kardeşim bir numarasın, süpersin, harikasın, sen yaparsın" de. Yönetim tarafından genel bir uygulama yapılmazsa bu böyle devam eder ve birkaç aya kalmaz Thor, Ironman ve Superman rolleri editleyen kişileri görürüz. Havadan dolunay kılıcı kapan, silahıyla adalet/yargı dağıtan...
Evet bazı arkadaşlar var maalesef öyle emoteler veriyor. Karakter başvuru testinde emote sorusunu nasıl geçtiler acaba, aklımda deli sorular.
Başlık: Ynt: Samp Roleplay
Gönderen: Momentum - 27.04.2020 17:51
Tek sorun keşke emotelar olsa.
Başlık: Ynt: Samp Roleplay
Gönderen: Dragona - 27.04.2020 18:12
Merhabalar.

Öncelikle son zamanlarda bu tür durumlar gerçekten çok artmaya başladı. /me ve /do komutlarını kullanımı sırasında ortaya çıkan kural ihlalleri ile ilgili biz bir şikayette bulunduk. Yakın zamanda ise sonuçlandı.

Bkz: https://www.vice-rp.com/forum/index.php?topic=78427.0

Benim fikrim artık daha fazla tartışmamak. Çünkü yönetici bu tür emotelere karşı bir sorun bulmadı ve bundan sonrada bize laf düşmüyor. Çünkü yönetici doğru kabul etti.

Olabildiğince uzak durun veya role girmemeye çalışın birbirinizle benim fikrim bu.

Bende gerçekten rahatsız oluyorum şikayet bile açtırdık ama sonucu onlar kazandı.

Buna benzer daha çok SS'im mevcut. Şikayette gördüğünüz SS'lerden ziyade.

İyi roller ve iyi forumlar dilerim.

Başlık: Ynt: Samp Roleplay
Gönderen: DarkDawnN. - 28.04.2020 23:57
Tek sorun emote olmadığını herkes biliyordur, umarım.
Başlık: Ynt: Samp Roleplay
Gönderen: Us-eR - 30.04.2020 15:32
SA-MP Roleplay kültürü, ortada sistemler yokken çıkan, insanların emoteları ve betimlemeleriyle duyguları aksettirebildiği roleplay kültürü açısından lezzetli bir olguydu. Artık yeni roleplay kültürü, mecranın içine ve çoğu kült oyun ortamına girip izleyicileriyle batırıp çıkan yayıncılar sayesinde kötü yönlü bir değişime uğramış. Benim için değişen bir şey yok, göz zevkimin bozulması ve mantık hatalarını hesaba katmazsak tabi...
Başlık: Ynt: Samp Roleplay
Gönderen: murphywashere - 01.05.2020 20:34

Teknik olarak haklı eleştiri, fakat her zaman için bu kadar ağırlığı olmaması lazım bu emoteların.
Başlık: Ynt: Samp Roleplay
Gönderen: BeqoooYoutube - 04.05.2020 08:50
Merhaba-
/b - dell . add

Nasılsınız         ?

./me Sağ eli ile ağzındaki RPG'yi çıkartıp adama ateş ederek dünayadan yok eder.
./do Karşımdaki salak Öldü.

:Dddddddddddd
Başlık: Ynt: Samp Roleplay
Gönderen: Flexman - 04.05.2020 08:53
Bence ufak şeyleri sorun etmemize gerek yok, karşıdaki kişiyi anlayabiliyorsak ortada bir sorun yoktur.

(/b dell, add, /do şikayet açıyorum! gibi şeyler hariç.)
Başlık: Ynt: Samp Roleplay
Gönderen: Throes - 04.05.2020 11:47
sağ el, sol el mevzusu aşırı gereksiz, karşıdaki kişiye anlatmak istediğini düzgün bir şekilde anlatırsan işi hangi elinle yaptığını söylemene gerek yok. göz yoran uzun emotelar yerine kısa, net ve açıklayıcı emotelar daha faydalı.

Dediğin şey doğru ama kalkıp da

/me herifi azarlar.

/me karşısındaki adama tepkisini koyar.

gibi emoteler vermek yanlış olur.

 :o :o :o
Başlık: Ynt: Samp Roleplay
Gönderen: Hellofthedown - 06.05.2020 17:24
Bence ufak şeyleri sorun etmemize gerek yok, karşıdaki kişiyi anlayabiliyorsak ortada bir sorun yoktur.

(/b dell, add, /do şikayet açıyorum! gibi şeyler hariç.)
:o :o :)
Başlık: Ynt: Samp Roleplay
Gönderen: Polyt - 06.05.2020 20:02
2 yıldır samp hayatına atandım ve daha sonra kendimi dahada geliştirerek  Vice Roleplay hayatımı devam ediyorum çok güzel bir samp.
Başlık: Ynt: Samp Roleplay
Gönderen: vatansever - 07.05.2020 01:09
Hayır, biz burdayız. Aşağıdaki roller bu sunucudaki geçmiş rollerdir. SSlerden aldım bir iki örnek. Credits'i de vericem.

(https://i.hizliresim.com/9W3Ix4.png)
(https://i.hizliresim.com/OrbFyO.png)

CREDITS
Raymond Zerilli = @vatansever
Johnny Provenzano = @Us-eR
James Goodman = @Rosato
Tony Zerilli = @wilshire