Vice Roleplay

Sunucu Bilgileri => Oyun Modu Geliştirme => AR-GE => Sistemler => Eklendi => Konuyu başlatan: Jagermeister - 29.10.2019 22:31

Başlık: [EKLENECEK]Sağlık Düzenlemesi
Gönderen: Jagermeister - 29.10.2019 22:31
AR-GE Konusu Hakkında: Bilinen üzere sunucuda sağlık seviyenizin azalmasına yol açacak pek çok faktör bulunuyor. (Bkz: Ateşli silahlar, kesici / ezici aletler, yüksekten düşme, araç çarpması vb.) Düşen sağlığı yükseltmenin de iki yolu bulunuyor; Yiyecekler ve LSMD. Oyuncuların neredeyse her şartta LSMD yerine yiyecekleri tercih etmesi, başta gereken daha sonrasında da LSMD rol oranlarını düşürmekte. Bunun için iki yöntemi de ayrı kulvarlara koyabilecek bir AR-GE önerim bulunuyor.

Sağlık Düzenlemesi Nedir?


Sağlık düzenlemesi; basitçe sağlık doldurmanızı sağlayacak yöntemleri iki ayrı kulvarda tutarak LSMD rollerinin artmasına olanak sağlayacaktır. Çalışma prensibi şu şekildedir:

[1] Yumruk, Sopa, Yüksekten Düşme, Araç Çarpması

Bu kısım tartışılarak düzenlenebilir ancak ilk etapta, kanama etkisi yaratmayan ve günlük / olası yaraların tedavisinin, yiyecek yoluyla %100'e kadar sağlığı arttırabilme özelliği devam edebilir. Elbette basit görünen yaralar için bile LSMD'ye uğrayarak rolü arttırmak daha iyi olacaktır ancak genel tablo için bu birinci kulvar olacaktır.

[2] Bıçak ve Ateşli Silahlar

Bu kısım ikinci kulvar olup; kanatma yaratabilecek ve ciddi yaralanmalara sebep olabilecek hususlar içerisinde bulunduğu için; bu tür yaralarda LSMD'ye başvurma ihtiyacını arttırmak maksadıyla iki seçenek bulunabilir ve tartışılarak karar verilebilir:

[2.1] Yaralanma sonrası tekrar ayağa kalkan oyuncu; sağlığını yiyecek ile hiçbir şekilde arttıramaz. Sadece LSMD müdahalesi ile yaralanma sonrası sistemsel olarak ayağa kaldırılan sağlık limitini aşabilir.

[2.2]Yaralanma sonrası tekrar ayağa kalkan oyuncu; sağlığını yiyecek yoluyla %50'ye limitine kadar arttırabilir. %50 limitini aşmak için LSMD müdahalesi gerekmektedir.

(LSMD kullanmamak için, sistemsel ayağa kalkma sonrası bir yakınından kendisini yumrukla öldürmesini talep edenler olabilir; bu yüzden yaşanan hasarlar oyuncuya kayıtlı olur ve tedavisi gerçekleşmemiş (tedavi gerektiren) hasarların LSMD müdahalesi yapılmaması halinde, işlem tekrarlanabilir ve ekranda "LSMD'ye başvurmanız gerekmektedir!" gibi bir yazı çıkabilir.)

Ek Önergeler:

-Araç kazalarında, kazanın şiddetine bağlı olarak karakterden sağlık puanı düşebilir. Bu durum; Non-RP Driving yapanların aleyhinde olacaktır. Ayrıca LSMD rollerine çeşit katacaktır. (-ki bu durumda madde 2.2'ye dahil edilebilir.)


Not: Önergeleriniz tartışıldıktan sonra Ek Önergeler kısmına eklenebilir. Yorum yapmaktan ve fikirlerinizi beyan etmekten çekinmeyiniz.
Başlık: Ynt: Sağlık Düzenlemesi
Gönderen: CerrahBey - 30.10.2019 15:36
Bir LSMD rolcüsü olarak bu düşünceye hemfikirim.  Çakıyorum imzayı, desteklendin.
Başlık: Ynt: Sağlık Düzenlemesi
Gönderen: cybear - 30.10.2019 16:01
Bildiğim kadarıyla sunucuda MD yok, FD var.
Bununla birlikte FD sadece ilkyardım uygulayıp yaralının hastahaneye kadar canlı kalmasını sağlıyor.

Pekâlâ, diyelim ki her şey hazır ve nazır, sistem uygulandığında çıkabilecek bir problem daha var

Oyunda aktif MD üyesi olmazsa yaralı olan kişi yarasını tam anlamıyla iyileştiremez.
Başlık: Ynt: Sağlık Düzenlemesi
Gönderen: tonyc - 30.10.2019 16:40
Sonuna kadar desteğim tam  :)
Başlık: Ynt: Sağlık Düzenlemesi
Gönderen: Jagermeister - 30.10.2019 16:54
Bildiğim kadarıyla sunucuda MD yok, FD var.
Bununla birlikte FD sadece ilkyardım uygulayıp yaralının hastahaneye kadar canlı kalmasını sağlıyor.

Pekâlâ, diyelim ki her şey hazır ve nazır, sistem uygulandığında çıkabilecek bir problem daha var

Oyunda aktif MD üyesi olmazsa yaralı olan kişi yarasını tam anlamıyla iyileştiremez.

Tabi ki; zaten bu yüzden tartışmaya açık olarak bıraktım ancak şöyle düşünülebilir; oyunda aktif FD ve PD üyesi olmadığında; roller ne bağlamda gerçekleşecek? Oyunda aktif MD üyesi olmadığında fast geçilebilecek bir düzenleme yapılabilir (mecburi olarak) onun dışında 1 Aktif MD üyesi olduğunda bile öneri şeklinde gerçekleşebilir.

Bu bağlamda sivil rolleri de düşünerek şekillendirmemiz gereken bir düzenleme olmalı. Sivil rollere yapılan teşvik, sunucuda rol çeşitliliğini arttıracaktır.
Başlık: Ynt: Sağlık Düzenlemesi
Gönderen: scealten - 30.10.2019 17:54
Destekliyorum.
Başlık: Ynt: Sağlık Düzenlemesi
Gönderen: Reporael - 30.10.2019 18:00
Destekliyorum yazan arkadaşları anlamamakla beraber (Destekliyorsunuz ama neyi?) önergelerden ikincisini daha mantıklı buluyorum. Çünkü kişi düştüğü zaman oyunda yaşanan herhangi bir bug yüzüne tekrar düşüp kaç saniyeyse beklemek zorunda kalır. Eğer %50'e kadar çıkarsa kişi en ufak bir bugda tekrar düşmeyerek LSMD'e gidebilir.
Başlık: Ynt: Sağlık Düzenlemesi
Gönderen: tonyc - 30.10.2019 18:03
Bildiğim kadarıyla sunucuda MD yok, FD var.
Bununla birlikte FD sadece ilkyardım uygulayıp yaralının hastahaneye kadar canlı kalmasını sağlıyor.

Pekâlâ, diyelim ki her şey hazır ve nazır, sistem uygulandığında çıkabilecek bir problem daha var

Oyunda aktif MD üyesi olmazsa yaralı olan kişi yarasını tam anlamıyla iyileştiremez.

Tabi ki; zaten bu yüzden tartışmaya açık olarak bıraktım ancak şöyle düşünülebilir; oyunda aktif FD ve PD üyesi olmadığında; roller ne bağlamda gerçekleşecek? Oyunda aktif MD üyesi olmadığında fast geçilebilecek bir düzenleme yapılabilir (mecburi olarak) onun dışında 1 Aktif MD üyesi olduğunda bile öneri şeklinde gerçekleşebilir.

Bu bağlamda sivil rolleri de düşünerek şekillendirmemiz gereken bir düzenleme olmalı. Sivil rollere yapılan teşvik, sunucuda rol çeşitliliğini arttıracaktır.

Ek olarak MD rolleri için bekleyen arkadaşlar var, eminim ki gerekli destek verildiğinde aktif bir ekiple rollere başlayacaklardır. Nasıl ki sunucuda PD eksik olmuyorsa MD için de aynısı olur, aktif konusunda bir problemin olacağını sanmıyorum. Aktif olmadığında böyle bir rol yapacak birisi varsa sonucuna katlanır.

Destekliyorum yazan arkadaşları anlamamakla beraber (Destekliyorsunuz ama neyi?) önergelerden ikincisini daha mantıklı buluyorum. Çünkü kişi düştüğü zaman oyunda yaşanan herhangi bir bug yüzüne tekrar düşüp kaç saniyeyse beklemek zorunda kalır. Eğer %50'e kadar çıkarsa kişi en ufak bir bugda tekrar düşmeyerek LSMD'e gidebilir.

MD'nin de rollere katılması için yapılabilecek her türlü değişikliği destekliyorum. Bize sunulan seçeneklerden birini seçme gibi bir gereksinim hissetmedim.
Başlık: Ynt: Sağlık Düzenlemesi
Gönderen: Jagermeister - 30.10.2019 19:24
@Reporael önerisi üzerine anket eklenmiştir.

Not: Bug sonucu yaralanmalar yüksek düşme vb. yaralanma grubuna girdiği için bıçak ve ateşli silahlar sebebiyle oluşan yaralar kısmına girmemektedir. Bu sebeple birinci kısımda bulunduğu üzere; yiyecek yoluyla sağlık doldurulabilir.
Başlık: Ynt: Sağlık Düzenlemesi
Gönderen: Flaviano - 03.11.2019 02:53
Tam olarak bu şekilde olmasa da, sağlık/can doldurma sistemini buna yakın şekilde düzenlemek planlarımız arasında var.