| | (https://i.hizliresim.com/m9f5zk5.png) | |
Şikayet edilen karakter adı ve forum hesabı: Mala Dina @apezach Jamal Ross, Emily Kim. @shiosaiOlaya dahil olan şahit karakter adı: Sophia Goossens @crnozkOlayın gerçekleştiği tarih ve saat: 20.11.2025 03:25 |
İhlal edilen kuralı buraya yapıştırın:3. Powergaming
Gerçek hayatta mümkün olmayacak hareketlerin yapılmasına izin verilmemektedir. Bu sadece /me /do gibi belirtme kanallarıyla kısıtlı değildir. Karşıdaki oyuncuya fırsat vermemek da aynı şekilde ihlale girmektedir. Oyunda yer almayan karakterler oyuna dahil edilemez veya rolü gerçekleştirilemez.
Örnekler
- Bir otobüsü tutup fırlatmak
- Yüksek bir yerden atlamak ve atlama sonucu yaralanma gibi sonuçlarını yok saymak
- /me ile verilen hareketten alakasız veya aşırı bir hareket gerçekeştirmek: (Örneğin /me silahla bacağına ateş eder. belirtildikten sonra oyuncuya art arda ateş edip sistemsel bayıltmak)
- Normalde beyaz bir karakter kullanıp siyahi skin seçmek, çatışma için hitbox küçük skinler kullanmak
3.1. Sistemlerin rol ile desteklenmesi: Sunucu sistemleri oyuncuların rollerine kolaylık sağlamak amacıyla geliştirilmiştir. Sistemlerle etkileşimde bulunurken mutlaka rol ile desteklemelisiniz.
- Herhangi bir rol yapmadan bir mülkün, eşyanın sistemsel satışını yapmak
- Rol yapmadan karakterleri gasp etmeye çalışmak
- Emote vermeden silah çekmek (Savunma tarafı tabanca, bıçak, sopa, cop, biber gazı gibi ufak silahları emote vermeden çekebilir.)
- Hastanede doktor varken koşarak /tedaviol yazıp çıkmak
- Restoran/bar/cafe, yemek tezgahı vb. yerlerde stoktaki ürünleri rolsüz satın almak veya satmak
3.2. Araç Sürüş Kuralları: Normal yaşantıya uygun olmayan şekilde gerçek dışı araç sürmek de bu kurala dahildir:
- Duvarlara, elektrik direklerine veya oyunculara çarparak sürmek
- Sürekli olarak ters şeritten sürmek, kaldırımlara çıkmak
- Normalde aracın gücünün yetmeyeceği yokuşları tırmanmak, off-road sürüş gerçekleştirmek
- Polis barikatlarına rağmen yoldan geçmeye çalışmak, barikatın yanından dolanarak bölgeye girmeye çalışmak
- Helikopter, uçak vb. hava araçlarıyla pist harici iniş yapmak
- Araç tamirini oyun mantığıyla düşünerek hasarlı araç sürmek, arabayı çarpmaktan veya kazadan korkmadan araç sürmek
- Başka bir karakterin açtığı gişeden geçmek
- Normalde araçla girilmemesi gereken yerlere bisiklet, motosiklet vb. küçük araçları sokmak (Örn: Maden ocağına bisikletle girmek, motorla/bisikletle barikatların üstünden atlamak)
3.3. Fear RP: Normalde korku gerektiren durumlarda gerçekçi bir şekilde korku rolü (Fear RP) yapılmalıdır.
Örnekler:
- Kalabalık bir yerde veya sokağın ortasında silah çekmek
- Kendisine silah doğrulturken birden koşmaya başlamak veya silah çekmeye çalışmak
- Esir alınma, yaralı durumuna düşme, azınlıkta kalma gibi durumlarda korkusuzca davranmak
- Polis otoritesini tamamen yok saymak, silah doğrultulmasına rağmen polisin direktiflerine uymamak
Genel olarak ölümden korkmayan bir karakter yönetilmesi bu karakterin ölümüne (CK) yol açabilir.
3.4. Kamera Rolleri: CCTV kameraları sunucu haritası ve oyunda objelerle belirtilmiş noktalarda sürekli olarak çalışır konumdadırlar. CCTV kameralarını bozmaya yönelik eylemlere izin verilmemektedir. Belirli bölgelerde otomatik olarak ateş etme durumlarını bildiren CCTV sisteminde istisnasız olarak tespit kabul edilir, buna karşı herhangi bir karşı kanıt kabul edilmez. OOC sorunlardan kaynaklı (yanlışlıkla tıklama gibi) tespitlerde kanıtlarla rolden sonra destek talep edilmelidir ve rol bitene kadar bölünmemelidir.
Her polisin üstünde vücut kamerası, araçlarında da ön ve arkada olmak üzere araç kamerası bulunur ve mantık çerçevesinde her türlü IC kanıt olarak kullanılabilir.
Ruhsatlandırılmış tüm işyerlerinde kamera sistemi var olarak kabul edilir. Kameraların bulunduğu noktalar mantık çerçevesinde olmalıdır. Evlere kamera ekletme ev geliştirme sistemi üzerinden yapılmaktadır ve aynı şekilde mantık çerçevesinde rolü gerçekleştirilmelidir.
Olası bir durumda kameraları bozma veya kamera kayıtlarını silme gerçekçi bir şekilde ilerlemelidir, yani özensiz veya sığ yapılan roller yetkililer tarafından kabul edilmeyebilir. Son karar oyun yetkililerine aittir.
Kamera kayıtlarının kullanımında OOC kanıtlar (ekran görüntüsü, video vb.) esastır, chatlog veya /ssmod gibi kolayca düzenlemeye müsait kanıtlar kabul edilmemektedir. Eğer karşı tarafın kamera kayıtlarına dair sunduğu kanıtların yetersiz veya yanıltıcı olduğunu düşünürseniz kendi kanıtlarınızla aksini ispatlayabilirsiniz.
Kamu binaları ve sistem binalarında 7/24 kamera sistemi var sayılır. Bu konuda kamera açıları, tespit gibi etmenler yetkililer tarafından esnetilebilir.
3.5. Oyuncu envanteri: Üst aramasındaki tüm eşyalar karakter üzerinde sayılır. Sistemler aracılığıyla tüm eşyalar evlere saklanabildiğinden dolayı rolsel yapılacak saklama, gömme vb. rollere izin verilmemektedir. Karakter üzerinde ne varsa o şekilde rol yapılmalıdır. Absürt konumlara eşya saklama (iç çamaşırı, özel bölgeler, vb.) aynı şekilde kabul edilmemektedir.
Bu kural; sistemsel herhangi bir yere bırakılmayan "uyuşturucu paketi" için de geçerlidir. Herhangi bir aranmada üzerinizde bulunmasını istemiyorsanız /envanter sekmesinden "çöpe at" seçeneğini kullanmalısınız. Rolsel olarak herhangi bir yere bırakılmış gibi davranamazsınız.
3.6. Silah kuralları: Silahlı saldırı durumunda saldırıyı başlatacak karakterlerin mantığa ve kurallara uygun, karşı tarafın da görebildiği (sadece /me) bir emote vermesi gerekmektedir. Ancak savunma tarafı tabanca, bıçak, sopa, cop, biber gazı gibi ufak silahları emote vermeden çekebilir.
3.6.1. Guns out of ass: Büyük silahları mümkün olmayan yerlerden(cep, bisiklet vb.) çıkarma.
3.6.2. Bireysel Çatışma ve Savaşlarda Bisiklet Kullanımı Kuralı:
- Gerçeğe aykırı kullanımı ve çatışmalarda Non-RP avantaj sağlaması nedeniyle, bisiklet kullanarak çatışılması yasaklanmıştır.
- Karakter çatışma/birisini vurma öncesinde veya sonrasında bisiklete binemez, bisikletle gelemez veya bisikletle kaçamaz.
- Shotgun, M4, AK47 gibi silahları bisikletle taşıyarak bir bölgede savaşmak yasaktır.
- Savaş durumlarında bisiklet yalnızca, gözcülük yapmak/haber taşımak amacıyla kullanılabilir. Bu karakterin de çatışmaya dahil olmaması gerekir.
- Aksi tüm durumlar, 8 Eylül 2022 itibariyle kural ihlali ve Non-RP olarak değerlendirilecektir.
3.7. Yaralı rolleri: Sistemsel olarak baygın duruma düşen/düşürülen karakterler için yaralı rolü yapılması gerekmektedir. Yaralı durumuna düşme sebeplerine bağlı olarak oyuncular kanama vb. rollerini gerçekleştirmelidir.
Yaralanma durumlarına göre kanama, pansuman vb. rollerin azami süreleri aşağıdaki gibidir. Bu süreler; karakteri tekrar herhangi bir çatışmaya girebilecek düzeye getirmez, yalnızca yaraların sarılması gibi gerçeğe yakın rollerin yapılma süreleridir. Tekrar bir çatışmaya girmek için 8 saat beklemelisiniz. (Polisler için bu süre 4 saattir)
- Tüm ateşli silahlar: 1 saat
- Yumruk, sopa, bıçak vb. fiziksel saldırılar: 30 dakika
- Araç çarpması veya patlaması, yüksekten düşme sonucu ölmek: 15 dakika
Yukarıdaki belirtilen süreler bitmeden yaralı rolüne aykırı eylemlere örnekler:
- Ağır iş yapmak (birisini kucaklayıp arabaya bindirmek gibi)
- Yaralandıktan sonra kaçmak için gerçek dışı davranışlar sergilemek (sürünme hareketi belirtip hızlı yürüyerek olay yerinden kaçmak)
- Süratli araç kullanmak
- Fiziksel agresif rollere girişmek
Sistemsel yaralandıktan sonra 8 saat boyunca silahlı çatışma rollerine girilmez. Aynı şekilde baygınlık süresi biter bitmez saldırıya devam etmek de bu kurala aykırıdır.
Silahla vurulma durumunda /hasarlar üzerinde nereden hasar alındıysa buna göre rol yapılmalıdır. (Kafa hariç, bu durumda herhangi bir noktadan vurulmuş ve ağır yaralı olarak devam edilebilir.)
3.8. GTA San Andreas oyun fiziklerinin gerçek dışı kullanılması: Powergaming kapsamında değerlendirilmektedir.
BMX Bunny — sürekli olarak bisikletlerle zıplama eyleminin gerçekleştirilmesidir.
Olimpik Yüzücülük — suya girdikten sonra SAMP dinamiklerinde bir engeli olmasa da roleplay dahilinde süreli olarak yüzmeye devam etmek. Belirli bir süreden sonra yorulmanız gerektiğini unutmayın.
Chicken Run / Bunny Hop — birisinden kaçarken veya bir yere ilerlerken sürekli zıplamak.
Ninja Jack — birisinin aracını çalarken yan koltuktan binip, belirli klavye koordinasyonlarıyla sürücü olan kişiyi araçtan indirirken öldürmek.
Car Jack — araçta sürücü varken, hiç bir şekilde rol yapmayıp "F" basıp araçtan kişiyi indirmek.
Car Surfing — hareket eden araçların tavanı, kaputu üzerinde seyahat etmek. (Bobcat, Sadler vb. araçlarda geçersizdir, Mountain Bike, Bike, BMX üzerine iki kişi binemezsiniz.)
Araç sürücüsüyken SMG'lerle ateş etmek — araç sürücüsüyken herhangi bir şekilde ateş edilmesidir.
Aracın sürücü koltuğu boşken drive-by atmak — aracın sürücü koltuğunda kimse yokken o araçta drive-by atılmasıdır. Sürücü araçtan indiğinde drive-by yapan bireylerde araçtan inmelidir.
3.9. Retarted RP: Gerçek dışı yapılan abartı ve saçma rollere denir. Non RP ve Trolling arasında olan bir ihlal gibi değerlendirilir.
Örnekler
- Aktif bir rol esnasında rolü içeren tüm karakterleri saçma bir şekilde dürtmek, provoke edecek söylemlerde bulunmak.
- Karşınızdaki oyuncuyu bariz bir şekilde hataya sürükleyecek kadar baskı kurmak.
-Sürtüşme yaşadığınız karakterlere IC kanallar üzerinden; "ez, yat" gibi roleplay kavramına sığmayacak kelimeler kullanmak.
6. Karakter Kuralları
6.1. İsim Kuralları: Karakter isminizi belirlerken aşağıdaki hususlara dikkat etmelisiniz:
- Ünlü, tanınmış kişilerin ismi veya buna yakın isimler kullanılamaz. Aynı şekilde başka platformlardaki bilinen karakterleri kullanılmamalıdır. Eğer başka platformda size ait bir karakter ise bir sorun bulunmamaktadır.
- Oyunlar, filmler veya dizilerdeki karakterlerin isimleri veya yakın isimler kullanılamaz.
- Karakterinizin özgeçmişinden alakasız karakter isimleri kullanılamaz. Örneğin Vladimir adında Meksikalı bir karakter açmamalısınız. İsim seçerken karakterinizin uyruğunu dikkate alarak isim aramalısınız.
- İsimler mantık çerçevesinde ve güncel isimler olmalıdır.
- İsimler popüler kültüre referansta bulunmamalı, espri veya şaka içerikli olmamalıdır (Sui_Chin gibi)
- İsimler Türkçe kökenli veya Türkçe isimlere referans olacak şekilde belirlenmemelidir.
- İsimler herhangi bir özel karakter (ł, ą, ş, ö, ğ, vb.) içermemelidir.
- İsimler karakterin kimliğindeki gibi olmalıdır, lakap isim olarak kullanılmamalıdır. (Killa_Johnson gibi),
6.2. Karakter Özellikleri: Karakterler en az 16 yaşında olmalıdır. Sadece çete konseptinde küçükler üye olarak hedef alınmasından dolayı 12 yaşına kadar küçük rolü yapılabilir. Ancak ergin olmayan bireyler için koyulmuş tüm kurallara uyulması zorunludur. (Ergin olmayan bireyle ilişki, cinsel ilişki, taciz vb. roller)
Bunun dışında aşağıdaki örneklendirilmiş karakter türleri veya bunlara yakın roller gerçekleştirmek yasaktır:
- Müslüman rolleri
- Hızlı reflekslere ve kabiliyetlere sahip üstün yetenekli karakterler
- Türk rolleri (Direkt olarak Türk kökenli karakterlerin rollerini yapmak ve bunun beraberinde bir Türk gibi rol yapmak, Türk geleneklerini rollere dahil etmek de aynı oranda yasaktır, ağır cezalar alabilir&sunucudan uzaklaştırılabilirsiniz, sunucunun etik kurallarına tamamiyle aykırıdır.)
- Tetikçi rolleri
- Aşırı ruh hastalığına sahip, rol ortamını bozacak nitelikte ekstrem karakterler (otizm, ADHD vb. gibi gerçek hayatta sık karşılaşılanlar hariç, bu tür roller aynı şekilde abartılmamalıdır. Örneğin hiperaktif bir karakter canlandırıyorsanız damdan dama atlama gibi saçma hareketler yerine /me veya /do üzerinden belirtecek şekilde pasif belirtiler sergilenebilir.)
- Terörist grubu bağlantıları veya terörist grup rolleri
- Arap kökenli uyruk rollerinin tamamı
- Azeri kökenli uyruk rollerinin bir kısmı. (Azerbaycan Türkçesi konuşmak, "qardaş, qaqaş, yaxşı, uşaq vb." kelimeler yasaktır.)
- Başkasına veya kendine ait eski/kapatılmış karakterin bir veya birkaç harfini değiştirip kullanmak (Örn: Michael_Broadhurst -> Michel_Broadhurst)
Karakter isimlerinin veya gerçekleştirdikleri rol konseptinin geçerliliği konusunda son söz yetkililere aittir.
Karakterlerinizin birbiri üzerinde etkisi olmamalıdır. Bu durum metagaming başlığı altında detaylı bir şekilde açıklanmıştır.
Her karakterinizin özgün olmalıdır. Sürekli olarak aynı görünüme, kişilik özelliklerine ve amaca sahip olan karakterler yönetmek yasaktır. Bu durumda yetkililer tarafından oyuncuya yönlendirme yapılabilir. Aynı şekilde isim değişimi kullanarak kötü sonuçlardan kaçmak (sicili temizleme, mahkemeden kaçma gibi) ve aynı karakteri yönetmeye izin verilmemektedir.
CK edilen/kalıcı olarak kapatılan karakterin rolü yapılamaz, güncel karakterler ile geçmiş karakterler ilişkilendirilemez. Yakın isimler kullanıp aynı/benzeri roller yapılamaz.
6.3. Maske Kullanımı: Karakteriniz özel durumlar hariç hiçbir şekilde maske takamaz/maskeyle gezemez. Hem sistemsel olan maske hem de aksesuar ile takılan maskede bu durum geçerlidir.
Özel Durumlar:
- Anlık bir çatışmaya/hit atmaya girerken takılabilir.
- İllegal rol yaparken, diğer insanlarla(sivillerle-kalabalık rol alanında değilseniz) iletişimde değilken kanıt bırakmamak için takılabilir.
- Sürekli olarak maske takıp çıkarmak IC olarak tespit edilmenize sebep olabilir. Olay anında maskeli olsanız da maskesiz tespitinizi sağlayan kanıt varsa itiraz kabul edilmez.
6.4. Karakter Ölümü (CK): CK rolleri için, karşı tarafın onayını almanız gerekmektedir. Karşı tarafın izni olmadığı takdirde istisna durumlar hariç CK edemezsiniz. CK izni almadan yapılan ölüm rolleri yaralı olarak devam ettirilir, ayrıca izin almadan CK eden kişi cezalandırılır. Kişiyi CK rollerine karşı zorlamak ve OOC olarak baskı kurmak yasaktır. CK için izin verdikten ve CK rolü yapıldıktan sonra, CK rolünün iptalini isteyemezsiniz. İkili anlaşmalara saygı duyulmak zorundadır.
İllegal oluşum liderleri, sırf birlikte 48 saat geçirdiği için kafasına göre herhangi bir üyeyi CK edemez. Geçerli bir gerekçesi olmak zorundadır. "Küfür ettiği için" tarzında bir sebep, mantıklı olmayacağı için CK izni geri alınır. Haksız CK edildiğini düşünen oyuncular da bu konuda CK'larını geçersiz sayabilir. CK kuralı, daha çok bir birlikte uzun süre rol yapan, zamanla yüksek mevkilerde yer edinmiş ve birliğe IC olarak gözle görülür derecede zarar veren kişiler için geçerlidir.
6.5. Kalıcı Hasar: Kalıcı hasar izni karşı taraftan oyun dışı olarak alınmalıdır. Alındığı taktirde karşı tarafa kalıcı hasar verebilirsiniz. Fear RP yapılmadığı durumlarda yetkililer kalıcı hasar için izin verebilir.
Örnekler
- Kişiyi sağırlaştıracak şekilde yara açma
- Kolunu kalıcı halde kırma
- Bacağını kullanılmayacak hale getirme
Karşı taraftan kalıcı hasar izni aldığınız zaman kişinin uzuvlarını (Kollarını, bacaklarını vesaire) kesemezsiniz. Karşı taraftan ek izin alınmalı ve Uygunsuz Roller kuralına uyulmalıdır.
Yapılan ihlali tüm detaylarıyla açıklayın: Videoda gözüktüğü gibi, kelepçeli olmasına rağmen araçtan atlayarak başka motora binip kaçıyor. Rolün öncesinde ise Emily Kim karakteri hiç bir hasar almamasına rağmen karakterine CK atıp rolü trolledi, CK attıktan sonra ise farklı karakterle gelip Mala Dina karakterini kaçırdı. Videoda gözüküyor, Emily Kim karakterinin CK attığı ise fotoğrafta gözüküyor.
Şikayetinizi destekleyecek kanıtlar ekleyin: https://streamable.com/oqrln8 (https://i.hizliresim.com/hpi6t53.png)
Ek açıklamalar(varsa):