Vice Roleplay

Sunucu Bilgileri => Yardım, Döküman ve Rehberler => Rehberler => Konuyu başlatan: semiz - 17.09.2025 18:03

Başlık: Amerika’da Gerçekçi Rol Kültürü - Çok Amaçlı Rehber
Gönderen: semiz - 17.09.2025 18:03
Karakter Gelişimi (Character Development)

Rol yaparken en önemli şey karakterinin bir çizgisi ve gelişimi olmasıdır. Hep aynı kafada, aynı tavırda, aynı güç seviyesinde kalmak karakteri düz ve sıkıcı yapar. Gelişim; yaşadığın olaylara tepki vermek, bundan ders almak ya da tam tersi hırçınlaşmaktır.
   •   Başlangıç Noktası: Karakterin zayıf, toy veya deneyimsiz olabilir. İlk başlarda yanlışlar yapar, kolayca sinirlenir ya da korkar. Bu doğal.
   •   Olaylardan Etkilenme: Dayak yiyorsa ileride daha tedbirli olur. Polisle başı derde girdiyse daha dikkatli davranır. Çatışmada travma aldıysa silah sesinden bile irkilir.
   •   Tutarlılık: Karakterinin kişiliğini ve geçmişini unutma. Abaza biri mi, kurnaz mı, duygusal mı? O çizgiyi kaybetme ama olaylarla şekillendir.
   •   Zamanla Güçlenme: Çete/mafya rollerinde hemen lider olmak yok. Önce ayakçısın, pis işleri yaparsın. Zamanla saygı toplarsın, tecrübeli hale gelirsin. İnsanlar sana güvenmeye başlar.
   •   İniş-Çıkışlar: Karakter gelişimi sadece güçlenmek değildir. Hatalar yapmalı, tökezlemeli, başarısız olmalı. Arada kaybetmek, gelişimi daha gerçekçi yapar.
   •   Bağlantılar: İlişkiler karakteri değiştirir. Aşık olur, ihanete uğrar, bir arkadaşını kaybeder… Bunlar karakteri kalıcı şekilde etkiler.
   •   Uzun Vadede: Karakter bir noktada “evrim” geçirmeli. Başlarda çocuk gibi davranan biri, yıllar içinde acımasız veya hesapçı birine dönüşebilir. Ya da tam tersi; başta öfkeli olan biri, yaşadıklarından sonra sakinleşebilir.

Kısacası karakter gelişimi, oynadığın kişiye ruh katmak demek. Hep aynı kalırsan bot gibi görünürsün. Gelişim gösterirsen insanlar seni hatırlar, rolünü ciddiye alır.

Karakter Gelişimi Timeline (RP Örneği)

Başlangıç (0–1. hafta)
   •   Karakter toy, acemi, her şeye şaşırıyor.
   •   İlk çatışmada veya işte hata yapıyor.
   •   Sosyal çevreyi tanımaya çalışıyor; yanlış insanlarla takılabiliyor.
   •   Örnek: Bir çete operasyonuna katılır ama planı bozacak bir hata yapar.

Erken Dönem (1–4. hafta)
   •   Hatalardan ders almaya başlar.
   •   Çatışmalarda daha dikkatli olur, polise ve rakiplere karşı tedbirli davranır.
   •   Kendi stilini bulmaya başlar; abaza mı, zorba mı, kurnaz mı belli olur.
   •   Örnek: İlk küçük baskını başarılı bir şekilde gerçekleştirir ama bir arkadaşını kaybeder → ders çıkarır.

Orta Dönem (1–3 ay)
   •   Çevresinde saygı toplamaya başlar.
   •   Küçük sorumluluklar verilir (plan yapma, bilgi toplama, gözlem).
   •   Karakterin güçlü ve zayıf yönleri belirginleşir.
   •   Örnek: Artık bir ayakçı takımının sorumluluklarını üstleniyor, kendi hatalarını telafi edebiliyor.

Gelişmiş Dönem (3–6 ay)
   •   Daha stratejik davranır; çatışmalarda riskleri hesaplar.
   •   Sosyal ilişkilerden öğrenir, arkadaş ve düşmanlarını tanır.
   •   Karakterin “imajı” oturur: lider ruhlu, sakin, acımasız ya da akıllı stratejist olabilir.
   •   Örnek: Büyük bir çatışmada soğukkanlı kalır ve ekibi yönetir; artık ufak hatalar çok fark etmez.

Usta Dönem (6–12 ay ve sonrası)
   •   Karakter artık deneyimli ve güvenilir bir figürdür.
   •   İstediği rolü, pozisyonu veya etkiyi kazanabilir (liderlik, stratejist, tetikçi).
   •   Geçmişteki hatalar karakterin kararlarını şekillendirir, karakter derinlik kazanır.
   •   Örnek: Eski acemiliklerinden ders almış ve çetede saygın bir isim olmuştur; artık kendi planlarını yapar ve ekibini yönlendirir.


Bir konsepti canlandırırken sadece kültüre önem vermeyin aynı zamanda karakterinizi benimseyip gerçekçi ve mantıklı roller yapmayı benimseyin.



Günümüz Mafya ve Çete Kültürü

Günümüzde hiç kimse İtalya’dan kan davasından kaçıp Amerika’da aile kurmuyor. Günümüz İtalyan mafyası, sokak çetelerinden farksız bir durumda. İrlanda’dan çıkıp kimse terör örgütü kurup koluna dört yapraklı yonca dövmesi yaptırmıyor.

İtalyan-Amerikalılar artık tamamen asimile olmuş durumda.
İrlandalı-Amerikalılar da tamamen asimile olmuş durumda.

Avrupa zaten refah dolu ülkelerle dolu: Almanya, Fransa, İspanya, Portekiz, İrlanda, İngiltere, İskandinav ülkeleri… Bu ülkelerden birileri çıkıp mafya organizasyonu kurmuyor; bu saçma. Doğu Avrupa’dan gelenler ise genelde çalışıp kendi yağında kavruluyor. Mafyacılık falan hikâye. İlla Balkan rolü yapacaksanız, deport edilme korkusuyla, sınır dışı edilme riskiyle rol yapın; en ufak meselede silaha sarılmayın.

Dayak yediğinizde, aşağılandığınızda ya da bir kadından red yediğinizde silahınıza sarılmayın. Sen, seni döven birini gidip vuruyor musun? Amerika’da teke tek kavgalar meşhurdur; bunları göze alın. Kas gücünüz yoksa veya brawl’da kötüyse fear RP’nizi yapın. Amerika’da kavga kültürü hâlâ yaygın. Karakter gelişiminize önem verin.

Japonya, Kore, Çin gibi ülkelerden kimse çıkıp Amerika’da sokaklarda yarışçı olmuyor. Ek olarak, win almak için aldığınız Elegy’leri bir kenara bırakın; farklı araçlarla rollere dahil olun. Yemin ederim, 20 Elegy’yi bir arada görmek tam anlamıyla görüntü kirliliği. Hiç cool değilsiniz ve ERP yapmak istediğiniz çok belli oluyor gençler.



Günümüz İtalyan Mafyası

İtalyan mafyaları artık Wall Street’te yatırım yapıyor, borsayla meşguller. Kimse çıkıp durduk yere sokakta adam vurmuyor. Rütbe sistemleri çökmüş durumda. FBI’ın RICO yasalarıyla yapılan operasyonlar bu yapıları darmadağın etti. Bugün mafyaların işlediği suçlar genelde şunlardan oluşuyor:
   •   Finansal suçlar
   •   Yatırım dolandırıcılığı
   •   Hisse manipülasyonu
   •   Vergi kaçakçılığı
   •   Para aklama

Mafya artık ikiye ayrılıyor:
   1.   Wall Street’te yatırım yapanlar.
   2.   Sokak çetesinden farksız olanlar.

Bizim birliğimiz, ikinci gruptan: sokak çetesinden farksız bir ayakçı takımıyız.



Çeteci Rolleri

Çete karakterinizin ailesi illa uyuşturucu bağımlısı olmak zorunda değil. Babası evi terk etmek, annesi sokaklarda sürünmek zorunda değil. Farklılıkları benimseyin.

Amerikan çeteleri; siyahiler, Hispanikler, Asyalı-Amerikan gruplar (Tiny Rascal, Asian Boyz) ve beyaz üstünlükçü ekiplerden oluşur. Karakteriniz cana yakın olabilir, abaza olabilir, zorba olabilir, popüler kültür özentisi olabilir, esrar bağımlısı olabilir. Agresif olmak zorunda değilsiniz; yeter ki gerçekçi olun. Karakterlerinize özellikler ve hobiler katın.



ERP Rolleri

Karakterinizi “heykel gibi” yaratmak ya da “damızlık boğa” gibi oynamak gerçekçi değil. Gerçek hayat pornodaki gibi yürümez. Spor yapan ya da deneyimli karakterin performansı yüksek olabilir ama kimse her an kusursuz değildir.

Bir kişinin bile şunu yazdığını görmedim:
"Patrick Houston tempodan ötürü terden sırılsıklam olur. Kadının üstünde kalori yakmaya devam eder."
"Patrick Houston iyice nefes nefese kalır, birkaç dakika dinlendikten sonra kaldığı yerden devam eder."
Gibi.
-insan olduğunuzu unutmayın-

ERP’de de gerçekçilik lazım. Eğer karakteriniz sürekli ERP yapıyorsa, deneyim gereği daha iyi olabilir; ama ortalama oyuncu için gerçekçi sınırlar olduğunu unutmayın. (O gün psikolojinizin kötü olması bile performansınızı etkiler)



Göç Durumu

Amerika artık Afrika, Güney Amerika, Orta Doğu, Pakistan, Güneydoğu Asya ve Pasifik ülkelerinden göç alıyor. Zannetmeyin ki bu insanlar gelip mafyavari işlere girişiyorlar; hiç de öyle değil.

Arapların, Hintlilerin ve diğer etnik grupların müdavimi olduğu mekanlar ve mahalleler var. Bu ülkelerden gelenlerin çoğu fakirlikle yüzleştiği için genelde mavi yaka işlerinden anlıyor: kaportacı, tesisatçı, çilingir, operatör, kaynakçı… İllegal bir durum olsa bile maksimum hırsızlık, kapkaç gibi suçlara karışıyorlar. Kolluk kuvvetleri de yılanın başını küçükken eziyor.

O yüzden Avrupalı, Japon, Çinli rolü yapmanız genelde saçma. İstisna: üniversite öğrencisi, turist rolleri. Çinli-Amerikalılar, Güneydoğu Asya kökenliler var; bunlar genelde asimile olmuş, Amerikan isimlerine sahip insanlar. Asian Boyz, Tiny Rascal Gang gibi yapılanmalara karışanlar hâlâ mevcut. Triad mevzusu da artık kolluk tarafından ezildi.



Sokak Çatışmalarında Rol Disiplini

Kimse yirmi araba toplayıp mahalle basmıyor. Bu, Irak-Suriye bölgesindeki aşiret savaşlarına benzetilebilecek bir saçmalık olur. Çatışma rolleri gerçekçi oynamak istiyorsanız şu temel kuralları benimseyin:
   •   Hamle mantığı: Birini kestirirsin, camdan iki-üç kişi sarkıp ateş açar — illa düşürmek zorunda değilsin. Bu bile bir hamledir ve skor/etki olarak sayılır. Win almak zorunda değilsiniz.
   •   Araçtan taciz: Arabadan inip rakip bölgeye gelişi güzel taciz ateşi açarsınız; mermi adresi bulursa isteneni alırsınız.
   •   Süre kuralı: Çatışma yarım saat sürmez. En kral çatışma beş, bilemedin on dakika sürer. John Wick olmak zorunda değilsiniz; olayın on dakika sürmesi için son derece tenha, insanlardan arınmış bir bölge gerekir ki bu neredeyse imkânsız.
   •   Düşürme zorunluluğu yok: Karşı tarafı illa düşürmek zorunda değilsiniz; millet oyunu kasmasın. Önemli olan hamle ve sonuç dengesi.
   •   Kişi sayısı: Otuz kişiyle baskına gidilmez. Bir çete bölgesine giriyorsan yanına maksimum 6–7 kişi alırsın. Bu kadar sayıda adamın hamle yapması bile ülke çapında gündem olur. Ortalama 2–3 kişiyle baskınlar yapılır; vur-kaç taktiği tercih edilir. Drive-by (araçla saldırı) genelde daha kullanışlı ve pratiktir.
   •   Güvenlik/plan: Çatışma sahnesi önceden planlı olmazsa kaotik olur; güvenlik, kaçış rotası ve witness (tanık yönetimi) gibi öğeleri düşünün. İnsanların karıştığı, sivil yoğun bölgelerde çatışma kurgusu hem gerçekçi olmaz hem de sunucu dengelerini bozar.

Özet: Çatışma rolleri kısa, kontrollü, mantıklı ve sonuç odaklı olmalı. Abartılı, çok sayıda oyuncuyla yapılan “mahalle basma” senaryoları gerçekçi değildir. Bunlar dizi/film kültürünün yalanıdır. Samsunlu bir kardeşiniz olarak bu muhabbetlerin yabancısı değilim gençler. (Bu övünülecek bir şey değil.) Adam gözümün önünde pompalıyla hasmını vurdu ve arazi oldu.

Örnek rol:





Kısacası

Mafya artık ikiye ayrılıyor:
   1.   Wall Street’te finans suçlarına karışanlar.
   2.   Ufak çaplı gasp-hırsızlık yapanlar (sokak çetesinden farksız).

“Mobster” tipi eski kafada mafya artık çok az; FBI’ın RICO yasaları bunları epey sarstı. Biz de buna göre hareket ediyoruz ve ayakçı takımını canlandırıyoruz. Bizim karakterlerimiz İtalyan-Amerikan asıllı olabilir ama isimler tamamen Amerikan ve asimile olunduğu izlenimi veriyor.



White Lives Matter

Sunucuda herkes “woke” kültürünü benimsemiş durumda: siyahilerin yoğunluğu, lezbiyen ve eşcinsellerin görünürlüğü, göçmenlere olumlu yaklaşım… Ancak sahada hâlâ önyargılar var. Beyaz Amerikalıların büyük bir bölümü hâlâ bazı gruplara ön yargıyla bakıyor. Hâlâ ırkçılık, adam kayırma ve dışlama mevcut; sadece kanunlar nedeniyle niyetlerini açıkça belli etmiyorlar. Örnek olay: Ukraynalı bir kızın bir siyahi tarafından bıçaklanması gibi olaylar, toplumsal retoriği tetikliyor. Radikal sağcılar hala perde arkasında mevcut sadece ülkenin yoğun göç alması ve siyahi nüfusun ciddiye alınabilecek seviyeye geldiği için gerektiği yerde sesleri çıkıyor.



Asimilasyon Gerçeği
   •   İtalya’ya gidip İtalyan olamazsın.
   •   Türkiye’ye gidip Türk olamazsın.
   •   Almanya’ya gidip Alman olamazsın.
   •   Fransa’ya gidip Fransız olamazsın.
   •   Ama Amerika’ya gelip Amerikalı olabilirsin.

Burada yaşayanlar asimile olmaya mecbursunuz; istemeseniz bile torunlarınız iki kuşak sonra Amerikan isimleri koyacaktır. Buraya seve seve ayak uyduracaksınız. Aklınızı başınıza alın ve adam gibi rol yapın. Hiç değilse yapmaya çalışın. Sanıldığının aksine ABD’de hâlâ ciddi önyargılar var; kanunlardan ötürü açıkça belli etmeseler de sokakta farklı davranışlar devam ediyor.



Son Söz

Amerika zannettiğiniz gibi bir yer değil. Gidin birkaç sene yaşayın ve sunucuya tekrar girin; diyeceğiniz tek şey “biz gerçekten rolü yansıtamıyoruz” olacak. Eskiden oyuncularımız Amerikan polisleriyle, doktorlarla, itfaiyecilerle röportaj yapardı; saha deneyimi fark yaratır. Bir arkadaşımın 15 yaşında siyahi bir kankisi vardı; ondan kültür öğrenip arada Police Pursuit oynuyorlardı, bu eleman sonra birlik açtı kültürü adam gibi öğrenip. Sonuç? “kanka öyle çeteci rolü mü olur?” diyip çocuğun rolünü dışladılar. Hikâye bu kadar.

Bu sadece bize özgü değil; Rus ve Avrupa kökenli RP sunucuları da benzer ama dil bilenler kendi kültürlerini daha iyi yansıtabiliyor.



Özetle:
   •   Mafya ya finans işlerine kaydı ya da sokak çetesine dönüştü.
   •   Çeteci rollerde aile dramı şart değil; gerçekçilik öncelikli.
   •   ERP gerçekçi olsun.
   •   Çatışma rolleri kısa, mantıklı ve kontrollü olmalı; toplu “mahalle basma” saçma.
   •   Amerika göç, asimilasyon ve önyargılarla dolu; bunları rolünüze yansıtın.

Kısacası: eğlenin ama rolü gerçekçi yapın.

-duruma göre geliştirilecek. Yanlışım varsa affola. Kendi doğrularımı buraya döktüm ve sizlerinde doğrularını görmek isterim.-
Başlık: Ynt: Amerika’da Gerçekçi Rol Kültürü - Çok Amaçlı Rehber
Gönderen: _emre - 17.09.2025 18:18
Faydalı bir rehber olmuş :o :o
Başlık: Ynt: Amerika’da Gerçekçi Rol Kültürü - Çok Amaçlı Rehber
Gönderen: guilt trippin - 17.09.2025 23:09
semiz ne derse o olur
Başlık: Ynt: Amerika’da Gerçekçi Rol Kültürü - Çok Amaçlı Rehber
Gönderen: Odinwraith - 20.09.2025 18:09
tebrik ederim, en iyi rehber olabilir  :o
Başlık: Ynt: Amerika’da Gerçekçi Rol Kültürü - Çok Amaçlı Rehber
Gönderen: madfella - 21.09.2025 05:07
üzerine laf söylemeye gerek yok   :o
Başlık: Ynt: Amerika’da Gerçekçi Rol Kültürü - Çok Amaçlı Rehber
Gönderen: yung martinez - 28.09.2025 17:58
tavsiyedir
Başlık: Ynt: Amerika’da Gerçekçi Rol Kültürü - Çok Amaçlı Rehber
Gönderen: Godknes - 04.10.2025 09:52
   •   ERP gerçekçi olsun. :o :o :o :o
Başlık: Ynt: Amerika’da Gerçekçi Rol Kültürü - Çok Amaçlı Rehber
Gönderen: argentby - 06.10.2025 12:59
ERP realistik olsun animasyonlar gelsin sistem yapın
Başlık: Ynt: Amerika’da Gerçekçi Rol Kültürü - Çok Amaçlı Rehber
Gönderen: semiz - 08.10.2025 09:49
   •   ERP gerçekçi olsun. :o :o :o :o


Toplumun kanayan yarasına parmak basıyorum
God rp yapmayı bıraktığımız gün karanlığa ışık tutacağız
Başlık: Ynt: Amerika’da Gerçekçi Rol Kültürü - Çok Amaçlı Rehber
Gönderen: cekatin the tired - 09.10.2025 17:50
kadim dostum çok haklı, taxı uçlan nigger
Başlık: Ynt: Amerika’da Gerçekçi Rol Kültürü - Çok Amaçlı Rehber
Gönderen: ÇETİN - 17.10.2025 03:00
mert dm gelmiyon sonra diyon birlik niye bu halde  :minigun:
Başlık: Ynt: Amerika’da Gerçekçi Rol Kültürü - Çok Amaçlı Rehber
Gönderen: semiz - 19.10.2025 21:27
Konsept konusunda kararsız olan arkadaşlara tavsiye:

Skinhead(ÖZELLİKLE LOCAL ROLLER), Nomad MC, ABZ rolleri benim nezdimde gayet geçerli konseptlerdir.  Farklılık katmak isteyenlere önerimdir... Vakit bulabilirsem yakında çok sağlam bir hapishane rehberi geliyor
Başlık: Ynt: Amerika’da Gerçekçi Rol Kültürü - Çok Amaçlı Rehber
Gönderen: trust no one - 19.10.2025 22:09
Amerika bazında konuşacak olursak öncelikle sunucudaki ırkçılık problemine bir son vermek gerekiyor. Evet, karakteriniz bir ırkçı olabilir fakat 2025 dünyasında ırkçı kimliğinizi bu kadar açık bir şekilde yansıtmanız mümkün bile değildir. Kaldı ki Amerika'da azınlık olanlar şu an gerçek kanı taşıyan Amerikan vatandaşları. Nüfus içerisinde bu kadar fazla siyahi/latin/asyalı bireyler varken bunlara ırkçılık yapmak rol mantığının dışına çıkıyor. Hepsi bir şekilde asimile olmuş ve yaşamaya devam ediyorlar.

Çeteci rolleri konusunda, günümüzde LA eyaletinin her bir bloğunda bile bir çeteye rastlayabilirsiniz. Günümüzü içeren haritayı aşağıya bırakıyor olacağım.
Spoiler: GösterGizle
https://www.google.com/maps/d/u/0/viewer?mid=1ul5yqMj7_JgM5xpfOn5gtlO-bTk&ll=33.96352052613524%2C-118.09336587459757&z=11


Çeteci rollerinin aslında bir sınırı yok, arkadaşın dediği gibi hiçbir karakterin ailesiyle bir sorunu olmalı gibi bir şart yok. Babası tarafından dövülüp sokağa atılıp çete ile yaşamaya başlayan karakterler günümüzün RP dünyasında baya kötü gözüküyor. Burada nasıl bir karakter oluşturup rol yapacağınızı yazmayacağım fakat olabildiğince yenilikçi olmanız kesinlikle size bir artı yazar. Çete hayatının lüks ve şehveti sizi içine çekmiş olabilir, yaşadığınız bloklar dolayısıyla zorunlu olarak onlarla iyi geçinip takılmaya başlıyor olabilir, veya o hayatın içerisinde olan çeteci insanlarla daha yakın takılmak için onlarla bir ilişki kurabilirsiniz. Bilinen büyük bir yanlış ise, çeteciler = fakir karakter. Unutmayın ki, hepsi günün sonunda birer insan. Hiçbir insan hayatını riske atacak işleri para karşılığı olmadan yapmaz, yaptırmaz. Venice Beach bulvarında olan 3 veya 4 milyonluk villaların çoğu STC (Suicidal Town Crips) setinin oyuncularına ait. Yani sanılanın aksine çeteciler fakir bir hayat ve sefalet içinde yaşamıyorlar. Çoğu 21-22 yaşını görmeden ölüyor, tabii bunun dışına çıkan örnekler de vardır. Kısacası aklı başında olan, normal bir ingilizce konuşan, ailesi ile arası bozuk olmayan, bu yaşantıyı sevdiği için tercih eden çeteci karakterler oynayıp buna göre hareket etmeniz çok daha iyi bir roleplay ortamı size sunacaktır.

Mobster rolleri hakkında;
Mobster rolleri aslında TR dünyasında çok yanlış lanse ediliyor, son zamanlarda artan mind-vorteks ve benzerleri yüzünden uçurumdan aşağıya doğru yuvarlanan bir rol mantalitesine sahip oluyorlar. Öncelikle bilinen büyük bir yanlış, bir mob üyesinin ailesi olamaz mantığı. Aslına bakarsanız çoğu MOB fraksiyonu akrabalık bağlarından oluşur ve devam eder. Her mob üyesinin kendi hayatı var, ailesi var, ve onlara değer verir. Ailesine sahip çıkmayan bir adamdan, olası bir durumda sizi koruyup kollamasını beklemek biraz absürt bir durum olur. Ayrıca günümüzde arkadaşın dediği gibi, hangi soydan olursan ol Amerika'da yaşıyorsan oraya asimile olup uyum sağlamak zorundasın yoksa barınamazsın. Günümüz çoğu fraksiyonun üyesi aslında siyasete atılmış veya akrabalarını attırmış durumdalar, hiçbir MOB üyesi sokaklarda sunucuda yapılan gibi AK/M4 silahları takıp gezmez veya araç konvoyları ile kendi dikkatleri üzerine çekmez. Gündelik bir yaşama sahiptirler ve genellikle kendi işlerini yapıp geri kalan vakitlerini değerlendirirler.

MC rolleri hakkında;
MC rollerine aslında hiç girmek istemiyorum çünkü tüm MC oyuncuları en doğruyu ben bilirim kafasında olurlar, TR RP ortamında MC rp'si hiçbir zaman doğru yansıtılamadı. Bunun iyisini takip ettiğim kadarıyla @end of the mobster era yapıyor, tebrik ederim. Aslında MC anlayışı bir çeşit aile gibi bir şey, fazla zor bir yanı yok.
Oluşturulacak olan MC karakterin sefaletin içinden gelip motorlara hayranlık duymasına gerek yok, gayet durumu ve geliri yerinde olan bir karakter de oluşturabilirsiniz. Oluşturacağınız karakterin asarım/keserim/delerim gibi bir kafa yapısıyla da ilerlemesine gerek yok, normal ve hayatında bir karakter en realistik olan olacaktır. MC karakterleri aslında MOB karakterlerinin yelek giymiş hali denilebilir. Eskilerden kalma 1%er yaşantısını benimseyen ve buna göre yaşayan insan neredeyse %1 bile değildir, artık çoğu parasına bakıyor ve modern dünyaya ayak uyduruyor.

Prospectler, yapılan en büyük yanlışlardan birisi ise bir çaylak karaktere köpekten farksız bir muamele yapılması. Çaylak karakterlere disiplin amacıyla biraz sert davranılabilir, veya üstten konuşabilir. Ama bu durum sadece çaylak bira getir, çaylak yeri sil, çaylak karını sikeyim getir gibi rollere evrilirse çok saçma bir hal alıyor. Hiçbir insan bir yıl veya daha uzun bir süre boyunca insanlar tarafından zorbalanmayı ve köpek muamelesi çekmeyi kaldıramaz. Çaylak karakterleri gelecekte olan yelek kardeşleriniz gibi görmeniz gerekiyor, ona çaylaklık zamanında köpekten farksız davranırsan zamanı gelip masaya oturduğunda kuyunu kazıp belki senin fişini bile çekebilir. Bu yüzden çaylak karakterlere lütfen normal bir insan gibi davranın ve toplum içinde rencide edip dövüp tartaklamayın.  ::)

Hapishane konusu;
Vice'da bir hapishane mevzusu diye bir şey yok diye biliyorum, aktif oyuncusu değilim. AFK atılma bölgesi gibi bir şey, günümüz hapishaneleri ise böyle değil. Eğer LA gibi bir bölgede hapise girerseniz, 18 yaşının altındaysanız sizi ilçe hapishanesine gönderirler. 18 yaşının üstünde iseniz sizi eyalet hapishanesine gönderirler. Hapishaneler de kendi içlerinde bir hiyerarşiye bağlıdır, sizi hapishaneye götüren blok memuru ırkınıza göre sizi bir bölgeye atayacaktır. O bölgenin key-holder (bloktan sorumlu kişi) ise bir paperwork (bilgilerinizin yazdığı yer, bir çeteye mensupsanız falan bilgilendirme amaçlı) verilir ve ona göre kimlerden olduğunuz anlaşılır. Hapishane içerisinde dört ana car vardır;

Sureno Car
White Car
Black Car
API CAR (Other Car)

Hapishanede ırklarınıza göre ayrılırsınız, eğer bir beyaz iseniz beyazlarla takılmak zorundasınız ve bunun katı kuralları vardır. Eğer bir güneyli iseniz hispaniklerle takılmak zorundasınız, hepsinin bölgeleri ayrıdır ve programları da ayrıdır. Hapishane içinde en aktif faal olan çete La eMe, onun arkasından AB ve PENI / NLR gelecektir. Bu ikisinin uzun yıllardır tuttukları bir ittifak söz konusu fakat burada bahsetmeyeceğim. Hapishane rolleri aslında çok güzel ve derin rollerdir fakat sunucuda buna pek izin verilmiyor. Dışarıda iki düşman çeteden olan insanların içeride birbirine bir şey yapamamasının en büyük örneği, içeride kurallara uymak zorunda olmanızdır. Saygı ana unsurdur ve düzeni bozanlardan pek haz edilmez.


Aslında çok şey yazılır fakat ben de ufak bir not bırakmış olmak istedim, 2025 dünyasında çok daha realistik ve yeniliğe açık roller yapılabilir. Eski kafada kalmış rolleri bir kenara bırakıp modernliğe ayak uydurmak şart. Her konsepte ufak ufak tüyolar verdim, hepsini tek tek rehbere dökmeye biraz üşeniyorum fakat bir gün boş zamanım olursa yaparım.

Esen kalın.
Başlık: Ynt: Amerika’da Gerçekçi Rol Kültürü - Çok Amaçlı Rehber
Gönderen: semiz - 19.10.2025 22:43
@trust no one bana bir şey bırakmamışsın kardeşim. Işıklarımızın uyuşmadığı tek nokta ırkçılık konusu...

Elbette her beyaz ırkçı değildir fakat son yıllarda Woke kültürü artışa geçtiği için sağcılık tekrardan yükselişte. Elbette göstere göstere yapmıyorlar fakat "aslan, aslanla gezer" mantığıyla hareket edip bu bahsettiğim kesimi çok içlerine almıyorlar. Yinede göstere göstere yapılması yanlış, bu biraz kişinin canlandırdığı karaktere göre değişir. Benim karakterim Skinhead olduğu için bu huyunu geri planda bırakmıyor. Ama ABD'nin özellikle iç kesimlerinde insanların ön yargısı tekrardan ön plana çıkmaya başladı.


Hapishane meselesi ise Skinhead/AB rolü yapacak arkadaşlar için gelecek. İllaki birileri bu konsepti oynar ve local bi çete olarak başlayıp zamanla hapishaneyi boylayıp bağlantı kurar. Bu rehber bu yüzden gelecek ileride. 
Başlık: Ynt: Amerika’da Gerçekçi Rol Kültürü - Çok Amaçlı Rehber
Gönderen: pussymoneyweed - 20.10.2025 14:47
samp trye yön verir  8)
Başlık: Ynt: Amerika’da Gerçekçi Rol Kültürü - Çok Amaçlı Rehber
Gönderen: mastin19 - 20.10.2025 22:56
hapishane rehberini bekliyorum @semiz
Başlık: Ynt: Amerika’da Gerçekçi Rol Kültürü - Çok Amaçlı Rehber
Gönderen: ironside - 26.10.2025 18:13
güzel olmuş  :o
Başlık: Ynt: Amerika’da Gerçekçi Rol Kültürü - Çok Amaçlı Rehber
Gönderen: eXods - 29.10.2025 10:41
Güzel rehber olmuş.
Başlık: Ynt: Amerika’da Gerçekçi Rol Kültürü - Çok Amaçlı Rehber
Gönderen: semiz - 20.11.2025 00:27
Öncelikle bunları okumak zorunda değilsin, kafana göre takıl.

Bunları yaparsanız sunucu gerçekten ABD'ye benzer.
Hindistanlı Uber/Tır şoförü.
Filipinli göçmen.
Hindiçin'li mülteci.
Hispanik mülteci.
Hispanik insan kaçakcısı.
At sakinleştirici ve Fil sakinleştiricisi karışımlı fentanil bağımlısı.
IQ'suz medeniyetsiz bir siyahi.
Tek derdi lisede cinsel ilişkiye gireceği oğlan olan dertsiz Beyaz Amerikan kızı.
ABD dışında hiçbir yeri bilmeyen beyaz Amerikan alt orta sınıfı.
Ana babadan torpilli, sürekli iyi eğitim görmüş, finans okumuş, isminin sonunda JR olan sarışın beyaz Amerikan erkeği.
Karısının ve kızının bikinili fotoğraf atmasına ses çıkartmayan, kızının evdeki odasına erkek atmasına izin veren g*vat beyaz Amerikan.
Her gün başkasıyla yatan latin kadın veya gariban normal latin kadın. Bunlar genelde iki çeşit oluyor.
Metro ortasında tırnaklarını kesen zenci kadın
Telefondan bağıra bağıra konuşan ve zayıf gördüğü diğer kadınları zorbalayan ulrta obez zenci karı
Kocasının bile cinsel ilişkiye girmek istemediği, durduk yere problem çıkartmaya meraklı beyaz Amerikan karı Karen
Kertenkeleden hallice kadınlarla cinsel ilişkiye girip bunu snapchat'ten paylaşıp marifet sanan genç zenci oğlan
Olağanüstü berbat şekilde Tır kullanan Hint'li.

Belki de aralarından en masumu girdiği her markette market fiyatları videosu çeken Türk. Fakat sunucuda Türk rolü yasak.

Şunlardan kaçının
Gereğinden fazla balkan rolü, ABD'de o kadar Balkan'lı yok zaten. Göze hiç batmıyorlar.
Almanya'ya kolayca gitmek ve evine yakın olmaz varken ABD'yi pek tercih etmezler.

Japon lezbiyen yarışçı rolünü de bırakın. Japon kadın ABD'de kolay kolay sokak yarışına katılmaz, zaten Japonya'da büyüyen ortalama Japon kadın
başkasının öcü bö demesine bile korkacak kadar hassas.

Günümüzde İtalyan/Amerikan'lar pek İtalyanca konuşmaz, Cosa Nostra faaliyeti o kadar yoğun değil. NYC Staten Island'da şehrin kaosundan uzakta
dinlenmekle meşguller.

Bırakın İrlanda'da İrlandaca konuşan İrlandalıyı, İrlanda'da bile İrlanda'ca konuşan yok.
Alman Amerikan'ların %90'ı Almanca bilmiyor. Çoğunun soyadları İngilizleşti bile. SS subayı gibi rol yapmayı bırakın.

Ya da isterseniz Japon Samuray Zenci rolü yapıp polisliği bırakıp Idlewood'da çeteyi bırakın, pek umrumda değil.


@Valkyrie kitabın ortasından konuşmuş, faydalanabilirsiniz.
Başlık: Ynt: Amerika’da Gerçekçi Rol Kültürü - Çok Amaçlı Rehber
Gönderen: shiosai - 20.11.2025 02:53
sunucunun gercek amerika ile bir alakasi var mi ki bu rehberi ciddiye alasiniz?

Alıntı
As of 2010, those of (non-Hispanic white) European ancestry accounted for 11.9% of Miami's population. Of the city's total population, 1.7% were German, 1.6% Italian, 1.4% Irish, 1.0% English, 0.8% French, 0.6% Russian, and 0.5% were Polish.[44][45]
As of 2010, those of Asian ancestry accounted for 1.0% of Miami's population. Of the city's total population, 0.3% were Indian/Indo-Caribbean (1,206 people), 0.3% Chinese/Chinese Caribbean (1,804 people), 0.2% Filipino (647 people), 0.1% were other Asian (433 people), 0.1% Japanese (245 people), 0.1% Korean (213 people), and 0.0% were Vietnamese (125 people).[44]
In 2010, 1.9% of the population considered themselves to be of only American ancestry (regardless of race or ethnicity),[44][45] while 0.5% were of Arab ancestry, as of 2010.
kaynak: https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Miami
ama masallah sunucu italyan, alman, japon ve balkan kokenli karakter kayniyor. sopranos roleplay yapin sunucu adini daha uygun olur.

miami nufusu 2024 sayimina gore 487.014, yine ayni sene gorevdeki polis memuru sayisi 1410. ama sunucuda tabe basinca masmavi.

mafya rolu disinda bir rol yapmak imkansiz, medya ve pd/hastane harici legal rol yapabilecegin alan yok cunku legal oynayan yok. legal olusumlarin ya da isyerlerinin de sahipleri yine illegal karakterler/olusumlar.
cete rolu yapmak imkansiz cunku motorla on kaldiran biri gorulunce bir anda 10 tane pd aracinin katildigi pursuit cikiyor. amerika gibi silahlarin neredeyse marketlerde ve  parasi olan herkese satildigi bir ulkede glock 180.000 dolar :D
glock icin 180.000 dolar verebilecek kisi cete uyesi olup gaspla, ev soymayla ugrasmaz zaten.

ama evsiz rolu cok guzel yaparsiniz. mesela idlewood gibi gercekte olsa 1000 kilometre yakininda bile durmayacaginiz bir yerde ev fiyatlari 350.000 dolar. bu kadar parayi verip ustune vergisiyle ugrasacaginiza sokakta /q atarsiniz bir sey degismiyor yine.

yukarida da yazilmis gereksiz asiri irkcilik ve homofobiden bahsetmeyecegim.

sunucuda duzgun rol ortami olusabilmesi icin degismesi gereken cook fazla sey var ama 25 senelik bir oyunda kimse bir seyleri degistirmeye, duzgun rol ortami olusturmaya cabalamaz. su anda oynadigimiz sistem de daha onceki sunuculardan kalma seyler. o zamanlardan beri degismedi de gelismedi de, bundan sonra da degismeyecek. iyi yanindan bakalim 2015deki godfather esintili fotr sapkali mafya olusumlari kalmadi en azindan. bi 10 sene daha gecerse tony soprano ozentilerinden de kurtuluruz galiba, tabii oynayan oyuncu kalirsa.

immersion takintisi olmadan oynayin iste alti ustu oyun, zaten server ekonomisi turkiye ekonomisiyle paralel ilerliyor. 10 sene onceki sunucularda idlewooddaki evler 100bin civariydi ama saatlik payday 200 dolardi, paralel gidiyoruz iste.
Başlık: Ynt: Amerika’da Gerçekçi Rol Kültürü - Çok Amaçlı Rehber
Gönderen: semiz - 20.11.2025 10:34
@shiosai fazla dürüst bir yazı olmuş kardeşim :))
Başlık: Ynt: Amerika’da Gerçekçi Rol Kültürü - Çok Amaçlı Rehber
Gönderen: guilt trippin - 22.11.2025 01:33
spontane takılın
Başlık: Ynt: Amerika’da Gerçekçi Rol Kültürü - Çok Amaçlı Rehber
Gönderen: semiz - 11.12.2025 01:29
Gitmeden bi hapishane ve detaylı bir teenager, çeteci, beyaz amerikan alt-orta sınıf, redneck, beyaz üstünlükçü (skinhead) rehberi gelecek ve temelli olarak SA:MP TR'de okkalı bir jübile yapacağım