(https://i.hizliresim.com/4andbr0.png)
Karakterinizi yaratmadan önce geçmişini, hobilerini ve aile üyelerini göz önünde bulundurmalısınız. Bekar bir babası olan bir çocuk mu yoksa bekar bir annesi olan bir çocuk mu olacak? Okulda zorbalığa mı uğrayacak, yoksa hiç baba figürü olmadığı için yerel çeteden mi etkilenecek? Bu çok önemli bir aşama çünkü karakterinizin temeli olacak. Bir çeteye katılmaya çalışırken genç olmak zorundasınız, çetelerin çoğu yetişkinlerin çeteye katılmasını kabul etmez, 20'li yaşlarındaki rastgele bir adamdansa yıllardır tanıdıkları bir çocuğu çeteye almayı tercih ederler. Kendinize sorabileceğiniz başka bir soru ise karakteriniz neden bir çeteye katılsın? - Aileniz mali açıdan sıkıntıda. Ailen fakir ve ailenden para istemiyorsun. Bu yüzden çeteye dahil olup para kazanmak istiyorsun.
- Annenle birlikte büyüdün ve baba figürün yok. Çetelerdeki yetişkinleri izliyorsun ve onların küçüklere nasıl yaklaştığına bakıyorsun.
- Okulda zorbalığa uğruyorsunuz, bu yüzden arkadaş bulmaya çalışıyorsunuz ve sonunda zorbalıktan kurtulmak için çeteye zorla giriyorsunuz.
- Ağabeyin ya da bir akraban çeteye dahildi, sen de onun izinden gitmek istiyorsun.
- Saygı duyulmak isteyebilir. Karakteriniz birileri tarafından saygı görmek istiyor, bir hiçmiş gibi davranılmasından bıkmış durumda. Çeteye girip zorbalık yaparak ya da çete içerisinde yükselerek saygı kazanabilir.
Her zaman bir karakteri detaylıca canlandırmaya çalışın. Ne yapacağınızı/nasıl davranacağınızı/nasıl tepki vereceğinizi düşünürken sizin ne yapacağınızdan çok karakterinizin ne yapacağını düşünün. Karakterinizin fikirleri, duyguları, düşünceleri ve ailesi var, acı çekiyor ve gözünü korkutabiliyor. Çete üyeleri arasında yaygın olan bir tür zihinsel sorunu veya öğrenme güçlüğü olabilir. Karakterinizin durumunu düşünün ve ekranda meydana gelen olayların sizi bir insan olarak etkileyemeyeceği gerçeğinin arkasına saklanmayın. Siz kendinizi değil, karakteri canlandırıyorsunuz. Uyuşturucu satıcısı — uyuşturucu satan ve kullanan bir karakter canlandırabilirsiniz. Roller mal tedariği, malın tartımı ve paketlemesi, satışı, bağlantılar kurma ve buna benzer eylemler içerisinde döner. Karakteriniz bunu tek başına veya daha büyük bir gruba bağlı şekilde yapıyor olabilir. Rollerine başka kişileri dahil edebilirler ve tedarikçi edinebilirler.
Silah satıcısı — silah alıp satan bir karakter canlandırabilirsiniz. Eğer bunu devamlı yapacaksanız karakterinizin silahlar hakkında bilgisi olması ve onları kullanabilmesi gerekir. Roller başkası adına silah alma, silahın üstünde değişiklikler veya modifikasyonlar yapma, müşteri bulma, satış ayarlama ve buna benzer eylemler dahilinde döner. Silahlara talep çok olduğundan ve bu işteyseniz başka insanlarla sürekli iletişim halinde olacağınızdan diğer oluşumlarla ve şahıslarla olacak etkileşimin en kolay yollarından biridir.
Soygunculuk ve hırsızlık — araç hırsızı, hırsız veya gaspçı bir karakter canlandırabilirsiniz. Bu üç konsept de farklı tip roller barındırır. Karakteriniz sadece birini veya hepsini yapıyor olabilir. Roller planlama, hazırlık yapma, hedefleri gözetleme, size yardımcı olması için adam bulma, çalınan malları satma veya saklama ve buna benzer roller dahilinde döner. Karakterinizin bu işlere bulaşmasının sebebi (faturaları ödemek dışında) uyuşturucu bağımlılığı olabilir. Karakteriniz parayı sonraki uyuşturucusunu almak için harcayabilir.
Kimlik hırsızlığı — bu konseptteki suç daha karmaşık olduğundan diğer karakterlerin harici daha gelişkin bir karaktere ihtiyacınız olacak. Genellikle bu tip rollerde kredi kartı hırsızlığı tercih edilir ama insanların kişisel bilgilerini de çalacağınız rolleri de içerebilir. Roller evrakları ele geçirme, posta çalma, ATM'lere kopyalama cihazı yerleştirme, çalınan kartlarla bir şeyler satın alma, kart klonlama, dosya kopyalama ve buna yakın roller dahilinde döner. Bu tip suçları yapabilecek bir ortam olmadığından bu roller genelde NPC'ler ile yapılır. Bu konsepte başlamadan önce oyun içi yapacağınız role göre bir yön çizip onun dahilinde araştırma yapmanızı tavsiye ederim.
Dövme sanatçısı — ana odağı bu olup bundan para kazanan bir karakter canlandırabilirsiniz. Bir stüdyoda veya solo şekilde çalışıyor olabilirler. Çete üyeleri ve eski hükümlüler dövmeleri çok severler. Hatta bir çoğu da ya hapishanede öğrendikleriye ya da kendi dövmecilerinden öğrendikleriyle dövmecilik yaparlar. Roller birilerine dövme yapmak, randevu ayarlamak, müşteri bulmak, çizim pratiği yapmak, bilgi edinmek ve buna benzer olaylar dahilinde döner. Eğer kendinizi ilerletirseniz kendi dövme stüdyonuzu açmaya ve başka insanları işe alıp eğitmeye kadar devam edebilirsiniz.
İşçi sınıfı — bu konseptte karakteriniz tamamen legal yoldan para kazanıyor olabilir. Genelde suçtan uzak durmaya çalışan veya tekrar hapse girmemeye çalışan karakterler tarafından tercih edilir. İsterseniz bir yandan illegal rol de yapabilirsiniz. Hapis yatmış olan karakterler genelde iş bulmakta zorlanırlar. Eğer böyle bir karakter canlandırıyorsanız sunucudaki işlere göz atıp onlarla şansınızı deneyebilirsiniz. İsterseniz liman işçisi, tamirci, çilingir, kurye, bar fedaisi veya benzeri işleri yapabilirsiniz.
(https://i.hizliresim.com/1ed1ixr.png)
Grandmaster;Ailenin en yüksek ve en etkili rütbesine sahip kişilerdir. Bu kişiler, üm stratejik kararları alır, organizasyonun genel yönünü belirler ve en yüksek düzeyde otoriteyi temsil eder.
Supreme Commander;Ailede Grandmaster'dan sonra en yetkili kişilerdir. Grandmaster'ın yokluğunda organizasyona liderlik yapar, Grandmaster'ın görevini yerine getirir.
Treasurer;Organizasyonun mali kaynaklarını yöneten ve muhasebe işlerini üstlenen kişidir. Treasurer, gelir ve giderleri takip eder, mali raporları hazırlar, bütçe planlaması yapar ve finansal stratejileri uygulamakla sorumludur.
Bloodline Member;Ailenin kanından gelen ve aileye doğrudan bağlı olan kişilerdir. Bu kişiler, aile bağlarını ve ailenin organizasyon içindeki özel yerini vurgular. Bu kişiler, aile üyeliğinin getirdiği sorumlulukları yerine getirir, organizasyonun stratejik kararlarına katkıda bulunur ve genellikle daha yüksek bir saygı görürler.
Protector;Ailenin güvenliğinden ve korunmasından sorumlu kişidir. Protector, ailenin tüm güvenlik önlemlerini koordine eder, tehditleri analiz eder ve aile üyelerinin güvenliğini sağlamak için stratejik planlar oluşturur.
Senior Associate;Aileye yeni katılan ancak belirli bir deneyim ve yetki seviyesine ulaşmış kişilerdir. Bu kişiler, organizasyonun iç işleyişine dair önemli bilgi ve deneyime sahip olup, genellikle daha büyük sorumluluklar üstlenirler.
Junior Associate;Aileye yeni katılan ve deneyim kazanmaya başlayan kişilerdir. Bu kişiler, organizasyonun iç işleyişini öğrenir ve çeşitli görevlerde sorumluluk alır, ancak Senior Associate'lara kıyasla daha sınırlı yetkilere ve deneyime sahiptirler.
Newblood;Aileye yeni katılmış ve henüz tam olarak entegre olmamış kişilerdir. Ailenin kurallarını hem de kültürünü öğrenmeleri için bir başlangıç aşamasıdır.