Vice Roleplay

Vice Dünyası => Vice.NET => Televizyon & Basın & İnternet => Vice.NET Arşiv => Konuyu başlatan: Bluff - 13.01.2023 13:12

Başlık: The Legal Bulletin of Vice City - www.vicelegalbulletin.com
Gönderen: Bluff - 13.01.2023 13:12
(https://cdn.discordapp.com/attachments/807598166429663232/881960228940283945/vcjdlogosu.png)

  • #0001:Vice Şehrindeki Kanun Koyucuları Tanımak (https://www.vice-rp.com/forum/index.php?topic=141331.msg959981#msg959981)
  • #0002:Vice Şehrindeki Kanun Uygulayıcıları ve Kanunların İşleyişi (https://www.vice-rp.com/forum/index.php?topic=141331.msg960018#msg960018)
  • #0003:Vice Şehrindeki Kamu Organizasyonları (https://www.vice-rp.com/forum/index.php?topic=141331.msg960205#msg960205)
  • #0004:Vice Şehrinde Avukatlık ve İşleyiş (https://www.vice-rp.com/forum/index.php?topic=141331.msg960404#msg960404)
  • #0005:Avukatın Kamu Görevleri ve Açılımı
     (https://www.vice-rp.com/forum/index.php?topic=141331.msg985065#msg985065)
Suç araştırmalarına dair yazıları ve hukuki olarak ele alınışı, bunun yanı sıra Vice şehrinde kolluk kuvvetleri tarafından uygulanan yasaların altyapısı ve olaylar doğrultusunda yorumladığı bir bulletindir. Herhangi bir resmi kurum veya kuruluşla bir alakası bulunmamaktadır ve bu yazılanların hiç biri yasa veya mahkemelerde esas olarak alınamaz.Yazılanlar Vice şehrinde olabileceği gibi, dünyanın herhangi bir noktasındaki olay örgüsüne esaslandırılarak yorumlanabilir.

Genellikle davaların değerlendirilme biçimi, davanın türüne göre değişir. Bir tazminat davasında olayın değerlendirilmesi farklı şekilde olurkan, tazminat olmaksızın suç davasında değerlendirmeler başka şekilde ele alınır. Bu doğrultuda davaların değerlendirilmesindeki esas noktaların öğrenilmesi; tüm vatandaşların hak ve hürriyeterini ve bu hak ve hürriyetlerini savunması konusunda oldukça faydalı olacaktır.

Bu bulletin de sadece suç işleyen mekanizmalara değil, kamu kuruluşlarındaki prosedür eksiklilklerinden de bahsedilecektir ve suçun hukuki boyutu, ve bu suça müdahaledeki tüm adli ve kolluk güçlerinin sorumluluk alanlarındaki akışı değerlendireceğiz.

Bunun yanı sıra hukuki güç sıralamasını göstererek hem genç avukatlara deneyim hem de vatandaşların kendi hukuki bilgilerine bilgi katması doğrultusunda Legal Bulletin'in iyi bir kaynak olacağı hedefi bulunmaktadır.

Vice Şehri Yasaları ve Kararnameler (https://www.vice-rp.com/forum/index.php?board=45.0)
Vice Barosu Lisanslama Prosedürü ve Sınav (https://www.vice-rp.com/forum/index.php?topic=77006.0)
Özel Hukuk Büroları (https://www.vice-rp.com/forum/index.php?board=319.0)
Davalar (https://www.vice-rp.com/forum/index.php?board=122.0)

(https://cdn.discordapp.com/attachments/1063396570604769342/1063396606692577330/Ekran_Resmi_2023-01-13_12.57.09.png)
Elliot Spencer
Ancestor Legal
Vice Şehri Barosu Başkanı

Bu bulletin sayfasına yorum yapılamaz, sadece yayın okuma hakkı bulunmaktadıır.
Başlık: Ynt: The Legal Bulletin of Vice City - www.vicelegalbulletin.com
Gönderen: Bluff - 13.01.2023 13:39
#0001
Vice Şehrindeki Kanun Koyucuları Tanımak
Öncelikle Vice Şehrinde uygulanan ya da uygulanacak olan kanunların yayınlanması ve uygulamaya dökülmesi için bir kanunun nasıl ortaya çıktığını öğrenmemiz gerekir.
Vice Şehrindeki kanunlar iki yol ile yayınlanabilir, bu iki yol;
1-) Vice Şehri Meclisi çoğunluk oyuyla mecliste kabul edilerek ve ardından vali onayıyla veya,
2-) Bölge Yüksek Yargı Kurulunun tam imzasıyla bir kanun yayınlanabilir.

Vice Şehri Meclisi Tarafından Yapılan Kanun Teklifi veya Değişimi
Vice Şehri Meclisi İç Tüzüğünde (https://www.vice-rp.com/forum/index.php?topic=104647.0) 1:C ve 1:C-2 bendinde belirtilen meclis ve senato üyelerine yüklenen sorumluluklar arasında "Gündem Madde Önerisi" hakkı bulunmaktadır. Bu hak doğrultusunda gündem madde önerisi sunan meclis üyesinin, bu madde önerisi içerisinde bir kanunun değişikliğini ya da yeni bir kanun gereksinimi sunması halinde ise, meclisin yine iç tüzüğünde yer alan meclis oylaması usulüne göre meclis oylamaya gider, eğer kanuna dair meclisin toplu onayı olması halinde, kanun kabul veya reddedilmek üzere Valilik Ofisine gönderilir.

Valilik Ofisinin onaylaması halinde ise, bu kanun en yakın Vice Şehri Eyalet Yasaları revizyonunda yasalar arasındaki yerini alır ve uygulamaya konulur.

Bölge Yüksek Yargı Kurulunun Tam İmzasıyla Kanun Teklifi veya Değişimi
Genellikle Vice Şehrindeki Yasaların büyük çoğunluğu bu şekilde ortaya çıkmıştır, çünkü oldukça hızlı ve etkili kararlardır. Bölge Yüksek Yargı Kurulu; savcı, baş hakim, baro başkanından oluşur ve Amerika Birleşik Devletleri Yerel Yönetim Kanunları tarafından eyalet veya şehir çapında yasa çıkarma hakları bulunur.
Alıntı yapılan: Bölge Yüksek Yargı Kurulu Yetki ve Sorumlulukları
Bölge Yüksek Yargı Kurulu
Adalet Bakanlığı tarafından yetkilendirilmiş ve bulunduğu göreve hak kazanmış, bakanlığa bağlı kamu kuruluşlarından sorumlu ve görev yaptığı kurum içerisindeki en yetkili kişilerden, savcı hakim ve baro başkanından oluşur.
  • Diğer Kamu Kuruluşlarıyla işleyişe dair kararlar vermek.
  • Ani müdahalelerde organizasyonel kararlar vermek.
  • Kamuya bağlı olan veya olmayan kurum, kuruluş ve şirketlere dair kararnameler yayınlamak.
  • Kararnameleri bağlı olarak idari yaptırım uygulamak, usülsüzlük neticesinde diğer kamu kuruluşlarının sorumlularını değiştirebilmek.
Bölge yüksek yargı kurulunun toplu imzası halinde, kanun uygulanmak üzere en yakın revizyonda Vice Şehri Eyalet Yasalarında yayınlanır ve aynı zamanda kararnameleri çıkarma yetkisi Bölge Yüksek Yargı Kuruluna aittir.

Bu bulletin sayfasına yorum yapılamaz, sadece yayın okuma hakkı bulunmaktadıır.
Başlık: Ynt: The Legal Bulletin of Vice City - www.vicelegalbulletin.com
Gönderen: Bluff - 13.01.2023 15:08
#0002
Vice Şehrindeki Kanun Uygulayıcıları ve Kanunların İşleyişi
Vice Şehrinde uygulanan ya da uygulanacak olan kanunların yayınlanmasını öğrendikten sonra ise diğer bir süreç ise; kanunun uygulaması. Kanunu uygulamakla ve vatandaşlar tarafından kanuna uygun bir şekilde hareket edilmesinden yükümlü olan kamu kuruluşu Vice Şehri Polis Departmanı iken, tüm kamu kuruluşlarının görev ve sorumluluklarını gözetme sorumluluğu Vice Şehri Savcılığına yüklenmiştir. Bir kanunun uygulama işleyiş süreci aşağıdaki şekilde gerçekleşir;
Alıntı
Vice Şehri Eyalet Yasalarında bulunan kanun;
   >yasalara tabii şahıs tarafından kanunun yok sayılarak eylemde bulunulması(suç)
    >şahsın etkisiz hale getirilmesi (müdahale)
      >şahsın zapt edilerek olayın araştırılarak suç işlediğinden emin olunması (gözaltı)
          > şahsın yargılanarak cezaaya tabii tutulması.(karar/tutuklama)

Kanun; Vice Şehri Meclisi kararı ve valilik onayıyla veya Bölge Yüksek Yargı Kurulu tarafından onaylanan, Vice Şehri Eyalet Yasaları bölümünde yayınlanan, Vice Şehrinde yaşayan uyruk veya nitelik farketmeksizin tüm şahısların uymaya tabii olduğu toplum refahını sağlama ve vatandaşların haklarını korumak amacıyla oıluşturulan hukuki eylem bütününde bulunan her benddir. Bu hukuki eylem bütünlerinin uygulanması ve gözetimi Amerika Birleşik Devletleri Anayasası tarafından eyaletin ve şehirlerin bağlı olduğu öncelikli olarak polis departmanları olmakla beraber tüm kolluk kuvvetlerine verilmiştir. Vice şehrinde ise bu kurum Vice Şehri Polis Departmanıdır ve bu departmanın işleyiş biçimi Vice Şehri Polis Departmanı İç Tüzüğünde belirlenmiştir.

Suç; Yasalara tabii olan herhangi bir şahsın, yasaları ve kanunları yoksayarak eylemde bulunmasıdır. Bu eylemin doğrultusunda Kamu veya Şahıs zararı doğar ve bu doğrultuda Vice Şehri Eyalet Yasaları; kamuya karşı işlenen suçlar, şahıslara karşı işlenen suçlar, federal suçlar, bilişim suçları ve trafik suçları olarak beş ana başlığa ayrılır ve şahsın eylemine göre sınıflandırılarak ilgili kanunun karşılığında cezaya tabii olur.

Müdahale;Suç sürecinin içerisinde ya da suç sürecinin sonrasında, ihbar yoluyla ya da tesadüfi olarak kanunun uygulayıcısı olan Vice Şehri Polis Departmanı tarafından şahsa veya organizasyona müdahalede bulunulmasıdır. Suça müdahalenin biçimi Polis El Kitapçığı, Polis Akademisi Eğitimleri tarafından tüm polis memurlarına öğretilirken, meslek içerisinde müdahalelerin gözetimi Vice Şehri Polis Departmanı İç İşleri Biriminde ve ardından tüm kamu kuruluşlarını denetleme yetkisine sahip Vice Şehri Savcılığına aittir. Müdahalenin biçimi olaylara göre değişir ve bu müdahalenin biçiminin tartışmaya meyilli olması durumunda; öncelikli olarak Vice Şehri Polis Departanı İç İşleri Birimi tarafından ve sonrasında gerekirse Vice Şehri Savcılığına aittir.

#0056, Suçüstü veya İş Üstünde Tutuklanmalara Dair Kararname (https://www.vice-rp.com/forum/index.php?topic=77672.0) sine bağlı olarak; suçüstünde veya iş üstünde müdahale edilen şahısın, suçun araştırılmasına ihtiyacı olmadığı gibi alalen kanun uygulayıcılar tarafından görüldüğünden ve buna dair tüm kanıtlar yine Vice Şehri Polis Departmanı teçhizatlarıyla alındığından; bir sonraki süreç olan gözaltı sürecine ihtiyaç duyulmaz. Çünkü suçun araştırılmasına ihtiyaç yoktur; sadece ifadesi alınarak veya avukat talebi varsa Miranda Haklarına esas şahsın talebi doğrultusunda avukatıyla görüştürülerek, karar sürecine geçilebilir.

Yanlış müdahale söz konusu olduğunda üç farklı opsiyon bulunmaktadır.
1-) Yanlış müdahale doğrultusunda oluşan suç işleyen şahsa orantısız güç kullanımı olması doğrultusunda, #0054, VCPD ve Baro Personellerine Dair Kararname  (https://www.vice-rp.com/forum/index.php?topic=77010.0) - Ek 001 - 5.madde bağlantısıyla 2/3 indirim uygulanarak karar/tutuklama sürecinin uygulanması.
2-) Suçun cezası çekildikten sonra fiziki yaralanma doğrultusunda karar/tutuklama süreci öncesinde suç işleyen şahsın hastane raporunu kullanarak, Vice Şehri Polis Departmanı İç İşleri Birimi Şikayet bölümünü kullanması.
3-) Eğer kişi fiziki zararla beraber mal kaybıyla ya da geri dönülemez ya da iyileştirilemez yara aldıysa; bir avukat aracılığıyla Vice Mahkemesine başvurarak Vice Şehri Polis Departmanı bağlantısıyla ilgili memura kayıpların telafisi için tazminat davası açılması, ikinci madde uygulanmadan üçüncü maddeye geçilmesi önerilmez, çünkü ikinci maddenin başarıyla tamamlanıp Vice Şehri Polis Departmanı İç İşleri birimi tarafından memura uygulanan ceza, tazminat davasında geçerli bir kanıt durumu görebilir.

Gözaltı; Suç üstünde veya işüstünde yakalanmayan ve #0056 numaralı kararnameden muaf olan ve suç sürecinin içerisinde olup olmadığı bilinmeyen fakat yeterli şüphe bulunan şahısların gireceği süreçtir. Kanun uygulayıcısı Vice Şehri Polis Departmanı tarafından şahsın suç alanından uzak tutulması ve bu süreç içerisinde şüphe bağlantısı bulunan şahısların eylemlerinin ve bağlantılarının araştırılması sürecidir. Bu süreç içerisinde şahıs avukat edinerek avukatı ile beraber ya da avukatsız bir şekilde tamamlayabilir. Olağan şüpheyi tamamlayacak bir delil bulunmaksızın Masumiyet Karinesi doğrultusunda şahıs serbest bırakılır, gerekçesiz gözaltı süreci uzatılamaz ve gerekçenin alt yapısının yetersiz olması ileride açılacak bir davanın gerekçesinin olma ihtimali vardır.

İhbar doğrultusunda gözaltına alınan şahısın maksimum gözaltı süresi 36 saattir, eğer kişi suçüstü veya iş üstünde yakalanmışsa yani #0056'ya tabi ise 48 saattir.
Eğer şahıs bu saatleri geçirmesine rağmen gerekçesiz bir şekilde gözaltı süreci bir sonuca bağlanmadıysa, avukat talep ederek serbest bırakılması için görüşmelere başlamalıdır. Kanun uygulayıcı Vice Şehri Polis Departmanı ise gözaltı süresini gözetmelidir. Sonuca bağlanıp kişinin suçuna dair delillere ulaşılmış ise; karar sürecine geçilir.

Karar; Eğer suç işleyen şahıs suçüstü veya işüstü yakalanmış ise müdahale süreci tamamlandıktan sonra, eğer yakalanmamış ve şüphe doğrultusunda gözaltı süreci içerisinde gerekli deliller toplanıp kişinin suç sürecini tamamladığı saptanmışsa; karar sürecine geçilmiştir. Karar süreci içerisinde kişi Miranda Hakları doğrultusunda avukat talep etmişse, #0054, VCPD ve Baro Personellerine Dair Kararname  (https://www.vice-rp.com/forum/index.php?topic=77010.0) esas olarak şahıs avukatıyla görüşülür ve kararnamelere uygun hareket etme zorunluluğu bulunmaktadır. Mahkemeler tarafından yetki devrinin memura verilmesi doğrultusunda ise suç işleyen şahıs için karar verilir.

Eğer karar yanlış ise şahsın uygulayabileceği fonksiyonlar şu şekildedir;
1-) Bir avukata ulaşarak durumun düzeltilmesi için görüşmelere başlamak
2-) Ceza çekildikten sonra gerekli belge ve bilgiler ile beraber Vice Şehri Polis Departmanı İç İşleri Birimine ilgili memur için şikayette bulunmak
3-) Bir avukat doğrultusunda büyük bir kayıp doğuran yanlış karar için Vice Mahkemelerine başvurarak. (Bu süreç için ikinci sürecin kesinlikle tamamlandıktan sonra devam edilmesi önerilir.)

Bu bulletin sayfasına yorum yapılamaz, sadece yayın okuma hakkı bulunmaktadıır.
Başlık: Ynt: The Legal Bulletin of Vice City - www.vicelegalbulletin.com
Gönderen: Bluff - 13.01.2023 21:04
#0003
Vice Şehrindeki Kamu Organizasyonları

Vice Şehri Adalet Departmanı  (http://vhttps://www.vice-rp.com/forum/index.php?board=318.0)- Vice Şehri Polis Departmanı (https://www.vice-rp.com/forum/index.php?board=48.0) - Vice Şehri Sağlık ve İtfaiye Departmanı (https://www.vice-rp.com/forum/index.php?board=124.0) - Vice Şehri Belediyesi (https://www.vice-rp.com/forum/index.php?board=349.0)

Vice Şehri Adalet Departmanı
>Vice Şehri Mahkemesi
>Vice Şehri Savcılığı
>Vice Şehri Barosu

Vice Şehri Polis Departmanı
>Vice Şehri Polis Akademisi
>F.D.I

Vice Şehri Belediyesi
>Vice Şehri Meclisi
>Vice Şehri Belediye İşleri


Her ne kadar kamu organizasyonları arasında kanun uygulayıcılar da yer alsa, biz işin hukuk tarafıyla ilgilendiğimizden kendi uzmanlık alanımıza dair açıklamalarda bulunmak en iyisi olacaktır. Belki ilerideki yazılarda kanun uygulayıcıların tanımlamalarından ve işleyiş sürecinden bahsedebiliriz.

Vice Şehri Adalet Departmanı; Departman olarak içerisinde Vice Şehri Mahkemesi, Vice Şehri Savcılığı ve Vice Şehri Barosunu kapsar, Adalet Departmanı komisyon ile yönetilir ve bu komisyonda bu üç birimin başkanları yer alır. Her birimin kendi İç Tüzüğü bulunmaktadır ve tüzüklerin denetim ve değişim yetkisi sadece Bölge Yüksek Yargı Kurulundadır. Bu üç birim Vice Şehri Adalet Departmanını kapsar ve Adalet Departmanı yönetim binası Market caddesinde bulunmaktadır.

Vice Şehri Mahkemesi; şehirdeki davaların Vice Şehri Mahkemesi tarafınca belirlenen yargılama usüllerince suç işleyen ya da hak talep eden şahısların kendi aralarına çözemedikleri problemler doğrultusunda uzlaşısı için gerekli Adalet Departmanı birimidir. Vice Şehri Mahkemesinin başkanı Vice Şehri Baş Hakimidir ve bu kişi aynı zamanda Vice Şehri Meclisinde kamu tarafından atanan üyeler arasında yer aldığı gibi Bölge Yüksek Yargı Kurulunun bir üyesidir. Vice Şehri Mahkemesinde alınan kararlar sadece anayasal yöntemle İtiraz Davası doğrultusunda başka bir hakim tarafından değerlendirilir, vatandaş tekrardan itiraz hakkı doğrultusunda bir üst mahkemeye başvurularak karar tekrardan değerlendirilmeye açılır. Vice Mahkemesi kararları sadece, kendisi veya başka bir üst mahkeme doğrultusunda tartışılabilir veya değerlendirilebilir. Vice Şehri Savcılığı; Vice Mahkemesinde kararları değerlendiremez.
Vice Şehri Mahkemesi prosedüre dair direktiflerini sadece Amerika Birleşik Devletleri Adalet Bakanlığından alır. Şehirde prosedürü sadece bakanlık tarafından belirlenen tek kurumdur, Vice Şehri Adalet Departmanına bağlı olsa dahi sadece yönetmeliğini Adalet Bakanlığı belirler, denetimi hakkı ise sadece Vice Şehri Adalet Departmanı Bölge Yüksek Yargı Kurulundadır, herhangi bir kişiye ait değildir. Personelin bağlı olduğu İç Tüzüğe uygunluğu veya uyumsuzluluğunun denetim hakkı ise Vice Şehri Savcılığındadır.

Mahkemenin işleyişine dair kararnameler ise vatandaşlara ve tüm hukuki ve kolluk departmanlarına; #0057, Basit Yargılama Usulü (https://www.vice-rp.com/forum/index.php?topic=78295.0)
, #0055, Duruşmalara Juri Seçimine Dair Kararnamelerinde (https://www.vice-rp.com/forum/index.php?topic=77411.0)açıkca belirtilmiştir.

Vice Şehri Savcılığı:Bölge savcılığı suç ve ihlal haberinin kendisine ulaşmasıyla birlikte devlet adına araştırma ve soruşturma faaliyetinde bulunmak, kamu davasının açılmasını gerektiren şartlar oluştuğunda dava açmak ve yürütmek, Vice Mahkemesinin verdiği kararları yerine getirmek ve kanunla kendisine verilen diğer görevleri yapmak durumunda olan ve yürütme erki içinde yer alan birim olarak tanımlanmasıyla beraber Vice şehri içerisindeki tüm kamu kuruluşlarını ve kamu personellerini gerekçe arzıyla beraber denetleme yetkisine sahip kuruluştur. Vice Mahkemesi tanımında yer aldırdığımız gibi, bu denetim çemberinin içine Vice Mahkemesi personelinin Vice Mahkemesi İç Tüzüğü aykırı eylem yapması doğrultusunda dahil olabilir.

Savcılık Personeli sadece Vice Barosunda Avukat III veya Polis Departmanında Polis Memuru III pozisyonunda veya daha üstündeki personelden sınav ile seçilir ve bu personelin tüm kamu kuruluşlarının iç tüzük işleyişine hakim olması kesinlikle aranan şartlardır. Vice Şehri Savcılığının işleyiş biçiminde aksaklık sebebiyle zarar gören kişi veya kurumlar haklarını sadece Vice Mahkemesi doğrultusunda arayabilirler. Vice Şehri Savcılığı yükümlülükleri arasında kurumlararası koordinasyon büyük bir önem taşımaktadır ve kurumların birbirleri arasındaki şikayetlerini gözetmekle yükümlüdür.

Vice Mahkemelerinde bir kamu personelinin hatası doğrultusunda bir sivil tarafından dava açılmış ve dava sonucunda sivilin hak kaybı olmuşsa, mahkeme ilk olarak bu personelin disipline edilmesini bağlı olduğu birimin iç tüzük karşılığını uygulamaya koyması için; ilk önce personelin bağlı olduğu birimin disipline işlemini yapmasını; eğer yapılmaz ise Vice Şehri Savcılığı tarafından personele uygulanmasını sağlayarak, personelin bağlı olduğu disiplin birimine aksaklık soruşturması Vice Şehri Savcılığı tarafından açılabilir.

Bu doğrultuda savcılığı, kurumlararası yatay ve dikey bir koordinasyon ve aynı zamanda yaptırım kanalı olarak görebiliriz, ki buna dair açıklamalar #0091 Bölge Savcılığı Prosedüründe  (https://www.vice-rp.com/forum/index.php?topic=79280.0) açıkça belirtilmiştir.

Vice Şehri Barosu;Yönetilirken Baro İç Tüzüğü esas alınır; içinde ise Disiplin ve Yaptırım Birimi, Eğitim ve İyileştirme Birimi, İzleme ve Raporlama Birimi yer alır. Her birimin her üyesinin aynı zamanda lisanslandırılmış avukat olması gerekir. Vice Barosu Başkanı aynı zamanda Disiplin ve Yaptırım Biriminin Başkanlığını üstlenir ve birimler yine Baro İç Tüzüğü doğrultusunda çalışmalarını sürdürürler. Baro Genel Kurulu ise tüm birim başkanlarından oluşur ve Baro Genel Kurulunun başkanı aynı zamanda Vice Barosu Başkanıdır. Vice Barosu; Vice Genel Kurulu tarafından denetlenir ve iç tüzüğü oy birliğiyle değiştirilebilir. Vice Barosunun her üyesi aynı zamanda lisanslandırılmış avukattır.

Vice Barosu Avukatların birliğinden sorumlu ve buna dair yürütme işlemlerini yürüten, Vice Şehri Savcılığı ve Vice Şehri Mahkemesi ile koordinasyonlu çalışan birimdir. Şehirde bulunan vatandaşların adli yardım taleplerini karşılamakla ve ücretsiz avukatlık hizmetlerinden yararlandırmayla yükümlüdür. Bunun yanı sıra avukatların yeni lisans kayıt, lisans düzenleme ve lisans iptali yetkilerini kendi elinde tutarak; kendi iç tüzüğünce hareket eder.
Vice Barosu İç Tüzüğü: GösterGizle


(https://cdn.discordapp.com/attachments/770931861043412992/863847614092017664/RENDER4.png)

(https://www.vice-rp.com/forum/avatars/avatar_36_1611489926.png)    (https://www.vice-rp.com/forum/avatars/avatar_1502_1611502900.png)    (https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8a/Seal_of_the_United_States_Department_of_Homeland_Security.svg)


1.A: Avukatlık Lisansını Aldıktan Sonra

  • Bir avukat sadece bir hukuk bürosuna bağlı ya da bir büro açarak hukuki faaliyetlerini sürdürebilir.
  • Hukuk bürosunun verdiği hukuki hizmetler (ticari, medeni, deniz, hava, ceza) yine büronun kendi kararıdır.
  • Stajyer avukatların davalara tek başına katılımı yasaktır, müvekkil ve potansiyel müvekkillerle iletişim ve diyalog kurabilir, dava raporu ve duruşma raporlarını hazırlayabilir fakat hakim karşısına stajyer olmayan bir avukatla duruşmaya çıkabilir.
  • Savunma yapmaya hazırlanan avukat araştırma ve ön hazırlık safhasında diğer tüm kamu kuruluşlarının veritabanına erişim sağlayabilmek için, Vice Barosu ile doğru etkileşime geçmelidir.
  • Avukatın tüm Vice Mahkemesi Kararnamelerini (https://www.vice-rp.com/forum/index.php?board=318.0) bilmesi zorunludur.
  • Vice Mahkemesi Kararnameleri neticesinde, Suç Üstü ve İş Üstü yakalanan zanlı adına avukat 1.F maddelerini uygularken, şüphe üzerine departmana alınmış vatandaşlar adına avukat dava açılış işlemlerini uygulayabilir.(#0056, Suçüstü veya İş Üstünde Tutuklanmalara Dair Kararname) (https://www.vice-rp.com/forum/index.php?topic=77672.0)
  • Vice Mahkemesinin vereceği karar doğrultusunda ihtiyaç varsa davada duruşma görülür, ihtiyaç yoksa dosya üzerinden karar verilir (#0057, Basit Yargılama Usulü (https://www.vice-rp.com/forum/index.php?topic=78295.0))
  • Bir avukat müvekkilinin talebi neticesinde herhangi bir kamu kuruluşuna ya da personeline dava açma niyetinde ise, 2:G Dava Rapor Dilekçesini olağan şekilde doldurur fakat davanın açılması için savcılık ön soruşturması sonrası onayı gerekmektedir.


1.B: Hukuk Bürosu Açmak veya Çalışmak

  • Bir avukat serbest çalışabildiği gibi bir hukuk firmasına giriş yaparak da adli faaliyetlerini sürdürebilir.
  • Kamu Kuruluşları Ücretsiz Adli Yardım Çağrılarında öncelikli olarak Vice Barosu tarafından onaylanmış Hukuk Bürosuna bağlı avukatları çağırırlar.
  • Büro sahibi olarak kayıtlara geçen avukat, kendine bağlı olan avukatların sicillerini elektronik veritabanında görebilir.
  • Hukuk Bürosu kurmak için Vice Barosunun onayı gerekmektedir, bu onay şartlara bağlıdır.
  • Bir özel hukuk firması kendisine bağlı olan avukatından Ücretsiz Adli Hizmet Çağrıları doğrultusunda maksimum 1/3 oranında komisyon alabilir.
  • Şehirin güvenli olarak nitelendirilen bölgelerinde firma merkezinin olacağı mülke sahip olmak,
  • Firma Kuruluş masrafı ve mülk değeri haricinde en az elli bin dolarlık sermayeye sahip olmak,
  • Firma sahibi dahil en az iki avukatın çalışma beyanına ve niyetine sahip olmak.
  • Firma sahibi olarak görünen avukatın herhangi bir sicil bozukluğu olmaması ve en az bir ay Vice Barosuna kayıtlı avukat olarak görev yapıyor olması ve iki avukattan birisinin en az Avukat II kıdeminde olması.
  • Bir özel hukuk firması kendisine bağlı olan avukatından Ücretsiz Adli Hizmet Çağrıları doğrultusunda maksimum 1/3 oranında komisyon alabilir.
  • Gerekli Bilgilerle beraber dosya hazırlanıp "Hukuk Firması Kuruluş Dosyası" başlığı altında, firma sahibi olma niyetinde olan avukatın isim-soyisim, sicil numarası ve telefon numarası ile beraber, istenen şartların ek olarak dosyalanarak halklailiskiler@vicebarosu.com (https://www.vice-rp.com/forum/index.php?action=pm;sa=send;u=1502) adresine gönderilmesi gerekmektedir.


1.C: Şehir Barosu Veritabanının Kullanımı

  • Baro veritabanında avukatların sicilleriyle beraber elektronik dosyalama sistemi mevcuttur, hiç bir avukat başka bir avukatın elektronik dosyasını göremez.
  • Avukatların elektronik dosyası Vice Barosu tarafından oluşturulur ve adli faaliyetlerinin hepsi bulundukça, kendisinin raporladığı kadarıyla Baro Veritabanında avukatın siciline işlenir, raporlanmayan adli faaliyet tespit edilirse bu bir cezai işleme tabiidir.
  • Avukatın yaptığı kural ihlalleri, sicil dosyasına not düşülür ve kural ihlali sadece bir ay sonra veritabanından silinir.
  • Adli eylem faaliyeti bir ay boyunca olmayan avukatın lisansı askıya alınır, tekrardan lisanslama sınavına tabii olarak lisansı aktifleştirilir.

1.D: Avukat Lisansına Sahip Bir Avukatın Geçici Kamu Görevlerine Atanması

  • Bir avukat, ücretsiz adli yardım görevine atanabilir. Ücretsiz Adli Yardım; Amerika Birleşik Devletlerinde geçerli olan Miranda Haklarının suçluya ya da şüpheliye okunmasıyla ve aynı suçlu/şüphelinin hukuki destek talebi doğrultusunda avukat talep etmesiyle başlar, bu doğrultuda kolluk personeli tarafından ulaşılan ve bu ücretsiz adli yardım talebini karşılayan avukatın, o an itibariyle geçici kamu görevi başlar, suçlunun/şüphelinin cezasının verilmesiyle avukatın geçici kamu görevi biter.[/b]
  • Ücretsiz Adli Yardım karşılığında, avukatın üstlendiği bu geçici kamu görevinin bedeli aylık((haftalık)) olarak kıdem ödemesiyle beraber ek olarak ödemesi yapılır.
  • C.F.A.O (Casework for Attorney Office); Minimum Avukat III veya Ancestor Legal'e atanan geçici görevdir ve avukatın Vice Barosu veritabanında kendi siciline yapılacak olan atamasıyla beraber geçici görev başlar, dava dosyasının kapanmasıyla ve avukatın siciline C.F.A.O görevinin kaydedilmesiyle beraber geçici görev sonlandırılır. Bu görev Vice Şehri Eyalet Savcılığı Ofisi tarafından avukata verilir ve bu doğrultuda; dava dosyasında verilecek olan karar tarihine kadar Savcılık Ofisi adına isnat tarafının avukatıyla arabuluculuk görevini üstlenmek ve dava sürecinin hakimiyle görüşme yetkisine sahiptir, Vice Mahkemesinin dava dosyasında vereceği karar gününden minimum 12 saat önce "1.O:Eyalet Savcılık Ofisi Arabuluculuk Raporu" nu göndermekle yükümlüdür. Vice Mahkemesi bölge yargıçları karar aşamasında, adı geçen raporu değerlendirmelere alacaktır.
  • Tamamlanan C.F.A.O karşılığında bu görevi tamamlayan avukata; $5.000 ödeme Eyalet Savcılık Ofisi tarafından kıdem ödemesi gününde yapılır, bunun yanı sıra C.F.A.O görevini tamamlayan avukatlar; kalıcı kamu görevine atanabilir.
  • C.F.A.O görevinde görevi kötüye kullanan baro lisansına sahip olan avukatın; tespit edilmesi halinde lisansı elinden alınır ve 1.36 Yetkiyi Kötüye Kullanım, 1.39 Yalancı Tanıklık İfade, 1.40 Belgede Sahtecilik suçlamalarıyla mahkemeye sevk edilir ve tutuklanır.
1.E: Mahkeme Tarihi ve Dava Ataması

  • Başvurduğunuz Dava Açılışı için Vice Mahkemesi elektronik sistemindeki Davalar bölümünü sürekli kontrol etmelisiniz, gönderdiğiniz Dava Açılış Formu Vice Barosu tarafından usül yanlışlığı yok ise Vice Mahkemesine gönderilir ve davanızın elektronik sistem kaydı Vice Mahkemesi>Davalar bölümünde açılır. Vice Mahkemesine ait her duruşmaya ait karar, davalar bölümünde ilgili davaya not düşülür.
  • Çoğu dava Basit Yargılama Usülüyle sonuca ulaşır.
  • 56.Kararname dolayısıyla Suçüstü veya İş Üstünde Yakalanan zanlıların Ücretsiz Adli Yardım Çağrısı Mahkemenin Davalarına yansımaz, sadece dosya olarak kayıt altına girilir.


1.F: Ücretsiz Adli Yardım Ödemeleri

  • 56.Kararname dolayısıyla Suçüstü veya İş Üstünde Yakalanan zanlılara Ücretsiz Adli Yardım Hizmeti kullanılarak bir avukat atanmışsa,  konuşarak sadece gözaltı süresinin üçte birine itiraz edebilir ve bu tür suçlar Vice Mahkemesi Davalar bölümüne yansımaz, Vice Barosu Veritabanında avukatın 2.G Dava Rapor Dilekçesi vasıtasıyla kayıt altına alınır, VCPD personelleri vasıtasıyla ya da Baro Personellerinin usülsüzlüğü doğrultusunda bilgi gerekli idari yaptırımın yapılması adına Vice Savcılığı ile paylaşılır.
  • Suçüstü tutuklanan zanlıya 2.G Dava Rapor Dilekçesinde dava açılışı girilmez, sadece Ücretsiz Adli Eylem Bilgilendirilmesi girilir.
  • Avukatın ücretsiz adli yardım olayına gittiği günden itibaren en geç maksimum 2(iki) gün içinde 2.G Dava Rapor Dilekçesi kullanarak gerekli adli eylem bilgilendirmesini yapmasının ardından, VCPD veritabanının sorgulanmasıyla beraber gerekli onayın akabinde $1.500'luk Vice Barosu Ödeneğinden Avukatın sicilindeki banka hesabı numarasına ödeme yapılır.


1.G: Reklam ve Kıyafet Prosedürü

  • Serbest çalışan ya da bir hukuk bürosuna ait olan tüm avukatlar, kamuoyuna reklamlarını yaparken absürt cümlelerden kaçınarak reklam metinlerini hazırlamalı ve gerekli anlaşmayı yapmalıdır.
  • Avukat kimliğini taşıyan tüm Amerikan Vatandaşları, kıyafet seçimleri konusunda seçici olmalı ve mesai süreleri boyunca koyu veya açık renk kıyafet tercihlerinde bulunması, absürt renklerden ve sıcak tonlardan kaçınmalıdır.


1.H: Özel Hukuki Anlaşmalarda Tavan Fiyat Bilgilendirmesi ( #0058, Özel Hukuki Anlaşma Tavan Ücretleri (https://www.vice-rp.com/forum/index.php?topic=78989.0))

  • Müvekkil ve avukat arasında yapılacak olan Özel Hukuki Anlaşma Sözleşmesindeki tavan fiyat, avukatların hak kazandığı Ücretsiz Adli Yardım Hizmeti Katkı Payı ve Kıdem Katkı Payı çarpanları hesaba katılarak belirlenmiştir, ödeme konusunda bunlardan bağımsızdır.
  • Bu kararname çift taraflı mağduriyetleri korumak amacıyla hazırlanmıştır, Vice Şehri Vatandaşlarının adli işlem öncesi bu kararnameyi okuması elzemdir.
  • Kararnamenin ihlalinin bir avukatın yok sayılması halinde, Vice Şehri Vatandaşları Vice Barosu Halkla İlişkiler (https://www.vice-rp.com/forum/index.php?topic=77254.0) birimi üzerinden işlemlerini yapacaklardır.
  • Bu kararname sadece tavan fiyat bilgisini içerir, dava öncesinde müvekkilin adli işlemini iyice anlamak, olay örgüsünü iyice kavrama ve hukuki anlaşmanın ücretini belirleme sorumluluğu Vice Barosuna bağlı avukatlara aittir.
  • Müvekkilin beklenen cezadan fazla ceza alması durumunda avukatın mağduriyeti karşılanmayacaktır. Önceden yapılan anlaşma uygulanacaktır.
  • Tazminat davası üzerine yapılacak Özel Hukuki Anlaşmalarda avukatın maksimum talep edebileceği anlaşma bedeli, mahkemeye istemi yapılacak tazminat bedelinin dörtte bir oranıdır.
  • Tüm Amerika Birleşik Devletleri vatandaşları, Vice Barosuna bağlı tüm personel ve avukatların listesine  Vice Barosu ve Savcılığı Personelleri ve Sicil Numaraları (https://www.vice-rp.com/forum/index.php?topic=1878.0) adresinden ulaşacaktır.
  • Şirketlerle veya kişilerle yapılacak olan Hukuki Danışmanlık Sözleşmelerinde üst limit yoktur.

Hesaplanan Ceza:     0-200 gün/dk      200-400 gün/dk       400+ gün/dk
           Avukat I:          $3000                $6000                      $10000
           Avukat II:         $6000                $9000                      $18000
           Avukat III ve A.L:        $8000                $12000                         -

*bu ücretler müvekkilden talep edilebilecek tavan ücretlerdir.

1.Z: Disiplin Yönetmeliği
Disiplin Yönetmeliğini uygulama Disiplin ve Yaptırım Birimine aittir, bu doğrultuda Disiplin ve Yaptırım birimine yapılacak olan tespitleri doğrultusunda olacak raporlamalar, İzleme ve Raporlama Birimine aittir. Disiplin Yönetmeliğine maruz kalan personeli eğitme ve iyileştirme sorumluluğu Eğitim ve İyileştirme Birimine aittir.

Ücretsiz Adli Yardım veya Özel Dava Prosedürlerinde Yetersiz Bilgi: (-15p.)
2:G Ücretsiz Adli Yardım Dilekçesinin Yanlış veya Eksik Kullanımı (Dava Açılışı Dahil) : (-10p)
Toplum içinde mesleği küçük düşürücü eylemlerde bulunma: (-20p.)
İş başında ya da kamu görevinde kıyafet prosedürü ihlali: (-10p.)
Mahkeme Taleplerini Yerine Getirmeme, Uyum Sağlamama: (-25p.)
Özel Hukuki Anlaşmalarda Tavan Fiyat Bilgilendirmesi Kararnamesine Uyum Sağlamama: (-35p.)
Vice Şehri Polis Departmanı ve Baro Personellerine Dair Kararnameye Uymama: (-25p.)
Veritabanının Yanlış Kullanım: (-15p.)
Vice Barosunun planladığı Eğitim ve Etkinliklere Katılmamak: (-15p.)
Aktiflik Bildirimi Tablosunda Gerekliliği Yerine Getirmemek: (-18p.)
Mahkeme İletişimde (2:E) Yanlış Şablon Kullanımı: (-10p.)
Ücretsiz Adli Eylem çağrısına kasten yönelmemek: (-30p.)
Yalnızca A.L kıdemine bulunan avukatlar için; eğer ulaşılabilir alt kıdemli avukat bulunuyorsa, çağrı yöneltebilirler.
İllegal Rolün Merkezinde Bulunmak, MetaGaming yoluyla çevreyle iletişimde bulunmak(OOC): İhraç.

Sicil Puanı Bazlı Yaptırım Bilgilendirmesi: Elli sicil puanını geçen personeli bir kıdem tenzil edilir, eğer Avukat I ise ihraç edilir.  Yetmiş puanı geçen personelin  kıdemi ne olursa olsun personel ihraç edilir. Sicil bozukluğu ya da puan düşürümü söz konusu olduğunda personel eksiklerinin tamamlanması için Eğitim ve İyileştirme Birimine yöneltilir. Sicil bozukluğu otuz gün sonra silinir.


  • Dilekçe ve Rapor Rehberi (https://www.vice-rp.com/forum/index.php?topic=92167.0)
  • #0054, VCPD ve Baro Personellerine Dair Kararname (https://www.vice-rp.com/forum/index.php?topic=77010.0)
  • #0056, Suçüstü veya İş Üstünde Tutuklanmalara Dair Kararname (https://www.vice-rp.com/forum/index.php?topic=77672.0)
  • #0057, Basit Yargılama Usulü (https://www.vice-rp.com/forum/index.php?topic=78295.0)
  • #0055, Duruşmalara Juri Seçimine Dair Kararname (https://www.vice-rp.com/forum/index.php?topic=77411.0)
  • #0058, Özel Hukuki Anlaşma Tavan Ücretleri (https://www.vice-rp.com/forum/index.php?topic=78989.0)


Bu bulletin sayfasına yorum yapılamaz, sadece yayın okuma hakkı bulunmaktadıır.
Başlık: Ynt: The Legal Bulletin of Vice City - www.vicelegalbulletin.com
Gönderen: Bluff - 14.01.2023 12:07
#0004
Vice Şehrinde Avukatlık ve İşleyiş
Hukuki Temsilci(Avukat): Amerika Birleşik Devletleri 50 eyalet ve Başkent D.C. olmak üzere 51 hukuk sisteminden oluşuyor. Tüm bunların usul ve maddi hukuku birbirinden bağımsız. Birbirinden farklı olan bütün bu hukuk sistemlerinin kendi içinde avukatlık yetkisi tanıdığı kişilerden beklentileri de farklı. Bir eyalette baroya kayıtlı avukat olmanız diğer bir eyalette doğrudan mesleği icra etmenize olanak sağlamıyor (bazı federal hukuk alanları istisna). Dolayısıyla baro sınavına girdiğiniz eyalet, hayatınızın kalanında kariyerinizi tanımlayan bir unsur oluyor. Vice Şehrinde ise Vice Barosuna kayıtlı ve Vice Barosu tarafından lisanslandırılmış bir avukat olmanız, avukatlık mesleğini icra etmeniz için yeterlidir. Herhangi bir hukuk bölümünü bitirmeniz ve Vice Barosunun Lisanslama sürecini başarıyla tamamlamanız yeterlidir. Vice şehrinde avukat olmak isteyen bir avukat adayını iki süreç bekler; Vice Barosu Lisanslandırma süreci ve Vice Barosu Eğitim Süreci.
Vice Barosu Lisanslandırma Süreci; Vice Barosu Lisanslama Prosedürü ve Sınav  (https://www.vi
ce-rp.com/forum/index.php?topic=77006.0) baz alınarak yapılır ve baro dönemsel kayıtları açtığında avukat olmak isteyen ilgili kişinin sürece başvurması beklenilir. Başvuru alınırken sizden kişisel bilgilerinizin yanı sıra hukuğu ne denli tanıdığınıza ve yasaları ne denli aşina olduğunuza dair bir kaç soruyla beraber, bir olay örgüsünde yapmanız gerekenleri görmek için, yorumlamanız üzere bir olay örgüsü anlatılır ve yorumunuz beklenir. Gönderilen sınavı 48 saat içinde bitirip göndermeniz gerekirken, bu sınavın yeterlilik notu 70/100'dür. Baroya ulaştırdığınız sınavı değerlendirme ve kabul/red kararı Vice Barosu Genel Kurulunda verilir ve sınavınız saklanır.

Vice Barosu Eğitim Süreci;Sınavınızı başarıyla geçmişse, size eğitim planlaması yapılır ve sonucunuzla beraber mail yoluyla bu eğitim planlaması gönderilir. Lisans sınavını başarıyla tamamlamış Vice Barosu Avukat Adaylarının eğitim süreci sınavdan sonra bir hafta içinde başlar ve bu eğitim planlaması tek günü kapsar. Bu eğitim Vice Barosu Eğitim ve İyileştirme Birimi tarafından deneyimli avukatların tecrübesiz avukatlara eğitimi olarak tanımlanır ve iki ana ayrı başlık altında işletilir; Özel Hukuki Eğitim ve Kamu Hukuki Eğitimi, yapılan revizyonlar doğrultusunda eğitim içeriği değişse dahi iki ana başlık değişmez. Bu eğitim içerisinde Vice Barosu Eğitim ve İyileştirme Birimi avukatları sizi eğitim süreci boyunca değerlendireceklerdir. Yani eğitim sürecindeki ilgisizliğiniz ya da davranışlarınız başarılı bir sınavı hiç edebilir ve Vice Barosu kapıları size kapanabilir. Burada önerebileceğim noktalar; eğitim süreci boyunca olacak ilginizi göstermek ve aşırı davranış ve eylemlerden kaçınmak olur. Avukatlık mesleği deneyimle doğru orantılı olduğundan eğitim süreci içerisinde soracağınız sorular hoş karşılanır.

Eğitim sürecini de başarıyla bitirdiyseniz, Vice Barosu Veritabanında elektronik sicilinizin açıldığını görürsünüz ve elektronik sicil kullanım prosedürü olan Dilekçe ve Rapor Rehberine  (https://www.vice-rp.com/forum/index.php?topic=92167.0)ulaşım için erişim hakkı kazanırsınız. Aynı veritabanı içerisinde ise diğer rehberler size aydınlatıcı yollar sağlar, bunlar; Mahkeme Rehberi, tüm kamu kuruluşları iç tüzüğüne ulaşabileceğiniz kütüphane bölümü, ve S.S.S olarak ayrılabilir. Bunun yanı sıra meslek süreci boyunca takıldığınız yerlerde rehberlik için ulaşacağınız en önemli yer Vice Barosu Eğitim ve İyileştirme Birimidir. Çünkü siz soru sorarsanız kayıt altına alınmaz ve destek olunurken, eğer yanlış bir prosedür kullanımı yapılmışsa Disiplin ve Yaptırım Birimi tarafından ilgili prosedür eksikliğinden sicil puanınız düşürülerek, Eğitim ve İyileştirme Birimine gönderilirsiniz ve ilgili prosedür eksikliğinin tamamlanması için ders alırsınız; bu doğrultuda Eğitim ve İyileştirme Biriminden size değerlendirme gelene kadar lisansınız askıya alınır. Bu yüzden, takıldığınız noktada soru sormanız ve proaktif davranış sergilemeniz sizin için en iyisi olacaktır.

Vice şehrinde genellikle hukuki temsilcilere iki temel sebepten ulaşılır; bunlardan birisi bir memurun size ulaşarak Ücretsiz Adli Yardım talebini iletmesi, ya da özel bir vatandaşın size ulaşıp bir dava açılış talep etmesi. İki ana ayrı başlık aslında; Kamu Hizmeti ve Özel Hukuki Hizmetin yollarını açar. Öncelikle Ücretsiz Adli Yardım Hizmeti, Kamu Hizmeti altında değerlendirilir ve açıkça usül ve tanımı  #0054, VCPD ve Baro Personellerine Dair Kararname (https://www.vice-rp.com/forum/index.php?board=447.0)sinde belirtilir ve bu kararname adli yardım talebinin iki parçası olan VCPD ve VCJD personelleri için genel geçer hükümdür ve içerisinde Ücretsiz Adli Yardım esasları da belirlendiği gibi, bir çok unsuru barındırır. Bir diğer temel sebep olan dava açılışı veya hukuki danışma sözleşmesi; Özel Hukuki Hizmet altında değerlendirilir ve bunun esas tanımı #0058, Özel Hukuki Anlaşma Tavan Ücretleri (https://www.vice-rp.com/forum/index.php?topic=78989.0) prosedürü altında açıkça belirtilir. Avukat, aynı zamanda hukuki danışman ve temsilcidir. Dolayısıyla, anlaşma yaptığı müvekkilin işlemlerini yapma sorumluluğu avukata aittir. Bu doğrultuda dava öncesinde müvekkiliyle görüşerek fiyat belirleme sorumluluğu bazı şartlar doğrultusunda avukata aittir. Bu şartlar, her iki tarafı da koruma altına alarak hukuk sisteminin suistimal edilmemesi adına yine kararname ile korunmaktadır. Dava açılış talebini gerçekleştirecek olan avukat, eylemi gerçekleştikten sonra Vice Mahkemesinden davası için onay verilmesini bekler ve kısa sürede onay/red verilir. Dava açma dilekçesinde usülsüzlük söz konusuysa tekrardan düzelterek başvuruda bulunabilir.Avukatın istemi sonucunda açılan dava,  Davalar (https://www.vice-rp.com/forum/index.php?board=122.0) bölümünde oluşturularak tüm taraflar dava başlangıcından dava kapanışına kadar tüm adli eylemlerde bilgilendirilir. Öncelikli olarak davanın işleniş biçimine karar verilir. İki biçimde davalar işlenir, bunlar;
Davanın işleniş biçimi kararlaştırıldıktan sonra dava süreci başlar. Çoğu dava Basit Yargılama Usülü üzerinden görülerek sonuca oluşturulur, fakat Basit Yargılama Usülünde görülen bir dava her an Olağan Yargı Usülüne dönerek duruşmalar yapılabilir. Bu karar tamamen Vice Mahkemesine aittir. Dava akış süreci içerisinde Vice Mahkemesinin değerlendirmesi ile beraber, iki tarafında avukatları ve müvekkilleri davanın sonuçlanması adına katkı sağlayabilir ve müdahale edebilir. Bu yüzden avukat müvekkil ve mahkeme arasında köprü görevi görmektedir.
Davanın sonuçlanarak yaptırımların takibini Vice Mahkemesi yapar. Yaptırımlarının belirli bir tarihe kadar uygulanmaması halinde misli yaptırım uygulanabilir. Bir kamu personeline dava açılması halinde, eğer personel iş başında eylemi gerçekleştirmişse Savcılık Ön Soruşturmasına tabii olur ve personelin kabahati halinde idari yaptırım yetkisi Savcılığın kontrolü altında bağlı olduğu kuruluşun iç işleri birimine aittir. Fakat personel özel hayatında bu eylemi yapmışsa, normal bir vatandaş gibi Vice Mahkemesi tarafından yaptırım yetkisi uygulanır.


Bu bulletin sayfasına yorum yapılamaz, sadece yayın okuma hakkı bulunmaktadır.
Başlık: Ynt: The Legal Bulletin of Vice City - www.vicelegalbulletin.com
Gönderen: Bluff - 27.02.2023 22:42
#0005
Avukatın Kamu Görevleri ve Açılımı

Bir hukuki temsilciye üç farklı kamu görevi verilebilir. Bunlar; ücretsiz adli yardım hizmeti, kamu davaları ve C.F.A.O dediğimiz Savcılık Ofisinden soruşturma dosyalarıdır. İlk olarak Vice Barosu tarafından lisanslanmış olan avukatın başına gelebilecek en sık olaylara değinelim. Bunlardan tabi ki de en çok karşılaşalanacak olan Ücretsiz Adli Yardım Hizmeti.

Ücretsiz Adli Yardım Hizmeti: Kolluk kuvvetleri tarafından yapılan bir müdahale (#002) sonucunda Miranda Hakları doğrultusunda müdahaleyi uygulayan kolluk kuvveti tarafından söylenmesi zorunlu olan ve Vice Şehri Polis Departmanı İç Tüzüğü doğrultusunda korunan ve Amerika Birleşik Devletleri anayasası tarafından güvence altına alınan vatandaşın hukuki savunma hakkıdır ve gücünü sosyal bir devlet olan Amerika Birleşik Devletleri'nden alınır, Vice Şehrinde ise Ücretsiz Adli Yardım Hizmeti esası ve işleyişi #0054, VCPD ve Baro Personellerine Dair Kararnamesinde (https://www.vice-rp.com/forum/index.php?topic=77010.0) yer alır; aynı zamanda ücretsiz adli yardım hizmeti verecek olan avukatın ve ücretsiz adli yardım hizmeti içerisinde sorumluluk alan kolluk kuvveti personelinin sorumluluklarına bu kararnamede açıkça yer verilir.

Ücretsiz Adli Yardım Hizmeti; kolluk kuvveti personeli için vatandaşa Miranda Haklarının okunması doğrultusunda vatandaşın talebiyle başlarken, avukat için bu hizmet ilgili kolluk kuvvetinin personelinin avukatı aramasıyla başlar. Dolayısıyla kolluk kuvveti personelinin kamu görevi mesleğini idame ettirdiği süreç boyunca mesai başında devam ederken, avukatın kamu görevi ise Ücretsiz Adli Yardım Hizmeti doğrultusunda aranması itibariyle başlar ve her iki taraf için de Ücretsiz Adli Yardım Hizmeti içerisinde koordinasyonla beraber oluşacak prosedür ihlallerinin gözlemiyle Vice Şehri Savcılığı sorumludur ve ceza verme yetkisine sahiptir. Ücretsiz Adli Yardım Hizmeti avukatın vatandaşı hukuki yönden kanıtlanmış suçu savunması değildir. Hukuki yönden kararname esasınca verilmiş güç ve yetkilerin doğru bir şekilde kullanımından, kayıt altına alınmasından sorumludur.

Şüpheyle gözaltına alınmış ve tutuklanamayan vatandaş için ise Ücretsiz Adli Yardım Hizmetinde uygulanacak prosedür ise #0054, VCPD ve Baro Personellerine Dair Kararnamesinde (https://www.vice-rp.com/forum/index.php?topic=77010.0) yer almadığı gibi, bu prosedürün adresi #0056, Suçüstü veya İş Üstünde Tutuklanmalara Dair Kararname  (https://www.vice-rp.com/forum/index.php?topic=77672.0)'dir. Eğer avukat o an kuvvetli şüphe bulunamıyorsa bu kararnameyi hatırlatarak vatandaşın serbest bırakılması için gerekli hukuki desteği kullanarak çalışmalar yapabilir. Gözaltı kararı verilmiş ise, yine geçerli süreler aynı kararnamede bildirilmiştir.

Diğer bir kamu görevi olan Kamu Davaları ise, herhangi bir sivil vatandaş tarafından; karşı taraf tarafından isnat edilen suç iddiasının kamu personelinin görev başında yapması doğrultusunda Vice Şehri Adalet Departmanı'nın Vice Barosu avukatlarından herhangi bir avukata ilgili kamu personelini Vice Mahkemesi'nde savunma görevi vermesidir ve bu davaya avukatın atınmasıyla beraber bu dava çalışmaları kamu görevi olarak sayılır ve avukat bu kamu görevinden herhangi bir ücret almaz, mesleki sorumluluk olarak görülür.

C.F.A.O ise Vice Şehri Savcılığının yürüttüğü soruşturma doğrultusunda Vice Şehri Savcılığı Tüzüğünde yer alan C.F.A.O bölümü doğrultusunda, Vice Barosu içinde Avukat IV kıdeminde olan avukatlara verilen savcılık soruşturma dosyalarıdır ve bu dosyalarda istenenler değişebilir; bu istemler ifade alma, gözlem raporu veya soruşturma bilgilendirmesi formatında olabilir; tamamiyle yürüyen süreç ile alakalı bir durumdur. C.F.A.O doğrultusunda avukata verilecek ücret her dosya başına belirlenmiştir ve ücretlendirme bilgilendirilmesi ilgili yerde yapılmaktadır. C.F.A.O söz konusu olduğunda ilgili özel prosedürler söz konusu olabilir.

Bu üç kamu görevi dışında, avukatın kamuya karşı sorumluluk alanında başka bir unsur bulunmadığı gibi, bu unsurların talep edilip yerine getirilmemesi durumunda ise bu durumla ilgili olarak Vice Şehri Barosu Mesleki Adaptasyon ve Etik bölümünün gerekli prosedür işleyişini yapması gerekmektedir. Tabi ki şunu yenilemekte fayda var; özel avukat veya kamu avukatı gibi bir durum avukatlık mesleğinde söz konusu değildir. Kamu görevi yapan bir avukat, özel avukatlıkta yapabileceği gibi tabii ki özel bir avukat, kamu görevi de yapabilir.

Bu bulletin sayfasına yorum yapılamaz, sadece yayın okuma hakkı bulunmaktadır.